Luumin HWBOT Extreme ylikellotus ketju

Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 246
Team Finland ylikellotus miitin tynkää Espoon Otaniemessä med Joel @Jokot Knippare ja Aleksi @Kaikkivarattu Pajula. Ei lähtenyt sujuvasti käyntiin kun juuri vaihdettu EVGA 2000W poweri meni oikosulkuun jostain kohdin ja vei sulakkeet rakennuksen osasta jossa olimme. Samassa kiineistössä samanaikaisesti melko iso League of Legends turnaus/LAN menossa joten ajateltiin että voisi ilkeilläkseen käydä vetäsemässä tolla powerilla sähköt sieltäkin :D . @Sampsa @Asmola @Juha Kokkonen @Kaotik @solidton

1653157130431.png

rig3.jpg


Alun G7400 yritysten jälkeen koitin vielä uusiksi tuota hyvää Core i3 12300:sta ja loputkin kärkitulokset plakkariin muissa testeissä kuten Cinebench R15, R11.5, Geekbench 4 ja 5, Cinebench R23 sekä HWBOT X265 1080P. Pistin myös parhaimman R20 tulosken pihalle joka venyi 4892 pisteeseen hieman yli 6.1GHz taajuudella.

r20bot.png

rig1.jpg


@Jokot testaillut pääosin vanhoja kasaantuneita prossujaan kuten 4770K, 4790K 7700K yms. @Kaikkivarattu päätavoite oli tulla paikan päälle katsomaan ja kokeilemaan ylikellotusta nestetypellä. Pääsi kokeilemaan melko lupaavaa 2600K-prosessoriaan kylmällä, mutta ei venynyt yhtään pidemmälle mitä sai vedellä eli 5.3GHz max.

 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 246
Ympyrä alkaa sulkeutua. Uusi G7400 on kova kuin mikä, korkein taajuus testissä läpi oli 6.58ghz mutta suorituskyky huono koska samat BIOS ongelmat jatkuvat. Vain GPUPI 1B oli ongelmaton ja yhdellä yrityksellä 6.475GHz heti rank #1 3 sekunnin etumatkalla. Rank #1 myös Cinebench R15, Rank #2 y-cruncher 1B kiitos AVX512-tuen ja sitten jees tulos Geekbench 3, R20 ja X265 4K. Jos nämä ongelmat saa ratkottua niin pitäisi olla peace of cake koko lista. Ja koko HWBOT-sivuston rank #1 sijoitus lähestyy jo. Kiitos Aalto Yliopisto ja Peter tapahtuman ja nestetypen järjestämisestä. @Asmola @Kaotik @Ketku- @Sampsa @Jokot

1654325127462.png

1654325161522.png

1654325203867.png


1654325067369.png

P1040581.jpg
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 246
Useita yrityksiä samalla G7400-prossulla nyt uudella emolla ja tuunatulla BIOS:illa. Testasin tuon Thermal Grizzly Contact Framen ja toisenkin ja olen sitä mieltä että hyötyä ei juuri ole ja helposti saa emon toimimattomaksi. Vakio ILM varmempi. Eilen prossu yhtäkkiä vain sammui maksimilämmöissä ja loputon 00-sydänkohtaus, mutta ihmeenkaupalla lähtikin taas eloon ja otti useita kärkituloksia. Nyt Z690 DARK KINGPIN dominoi melkolailla Alder Lake Non-K ylikellotuksia niin neliydin kuin kaksiydin prossuillakin.

Korkein Baseclock oli 177-178MHz eli 6.5-6.6GHz välimaastossa. Rank #1 tulos Y-cruncher 1B, GPUPI for CPU 1B, Geekbench 3, Cinebench R15, R11.5, R20 ja X265 ovat lähellä ja ne testattava vielä uusiksi nopeaan. @Ketku- @Asmola @Jokot @Sampsa @Kaotik

ycrunchbot.png

gpupibot.png

geek3bot.png

r15bot.png

P1040685.jpg
 
Liittynyt
08.11.2020
Viestejä
1 463
@Luumi jotenkin mä tän arvasinkin että se Contact Frame, on vähän liian hifi tuote ja hyöty on olematon. Hienoa kumminkin että vielä testasit niin ei tule hommattua tuskin ikinä.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 246
@Luumi jotenkin mä tän arvasinkin että se Contact Frame, on vähän liian hifi tuote ja hyöty on olematon. Hienoa kumminkin että vielä testasit niin ei tule hommattua tuskin ikinä.

Paras tulos kylmällä tuli alaston mountti, eli ei lukitusmekanismia tai muuta ollenkaan. Eli prossu pinnien päälle ja vain jäähyllä kiristys niin kontakti paras. Riskialtis toki mutta hyvä.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 698
Paras tulos kylmällä tuli alaston mountti, eli ei lukitusmekanismia tai muuta ollenkaan. Eli prossu pinnien päälle ja vain jäähyllä kiristys niin kontakti paras. Riskialtis toki mutta hyvä.
Onksulla sitä Supercoolin direct die vesiblokkia ollut käytössä?
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 246
Onksulla sitä Supercoolin direct die vesiblokkia ollut käytössä?

Ei ole, ja miettikääs että vcore oli noille taajuuksille vain 1.4, itseasiassa 1.35:kin riittäisi jopa 6.3-6.4GHz. Nää non-K prossut on lähinnä vain baseclockin rajoittamia.
 
Liittynyt
05.03.2020
Viestejä
83
Hienoa työtä, @Luumi! Kutkuttaako G7400:n leikkien jälkeen kokeilla sitä Kiinan erikoismallia 12490F? Igorilla oli siitä arvostelu: Exotic Chinese Firecracker - Intel Core i5-12490F Review with Gaming and Non-K Overclocking | igor'sLAB.

@Jaybee Tsekkaapa tää triidi. Ja mielenkiintoiset havainnot @Luumi 'lta tuon TG Contact Framen suhteen. Mites washer mod, turha sekin?!
Mulla ainakin 12900k on taipunut kuukausien kuluessa, pikkuhiljaa, ilman washer modia. Washer modilla sai 5-10c pois ja todennäköisesti estää enempi taipumisen, mutta vahinkohan on jo sattunut. Eli mulla ainakaan washer mod ei ole turha. Contact frameista ei ole kokemusta, mutta tosiaan kuulostaa riskimmältä kuin muovinen washer mod. Mielenkiintoinen tapaus tuo 12490F.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 246
Mulla ainakin 12900k on taipunut kuukausien kuluessa, pikkuhiljaa, ilman washer modia. Washer modilla sai 5-10c pois ja todennäköisesti estää enempi taipumisen, mutta vahinkohan on jo sattunut. Eli mulla ainakaan washer mod ei ole turha. Contact frameista ei ole kokemusta, mutta tosiaan kuulostaa riskimmältä kuin muovinen washer mod. Mielenkiintoinen tapaus tuo 12490F.
Täytyy tehdä tarkempi testi vedellä vielä grizzly contact frame ja Karta OC uusi kehikko.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 246
Paljon socketti ongelmia taas kerran, todennäköisesti voinut ottaa siipeensä juuri noista raaka mounteista ilman lukitusmekanismia tasaamaan painetta. Sain kuitenkin uuden kärkituloksen Geekbench 3 neliydin kategoriassa, sekä Geekbench 4 G7400:lla joten EVGA Z690 DARK Kingpinillä on nyt kaikki oleellisimmat Non-K kärkitulokset paitsi X265 kahden ytimen osiossa. Olen lähellä siinä mutta juuri noi socketti ongelmat estävät ajot....

Esimerkki socketti ongelmista on oudot jäätymiset varmoilla asetuksilla ja esim biosissa sammui yhtäkkiä ja sitten ei enää tapahdu power napista mitään. Voi Intel rauhassa tuumailla miten lukittu 70 euron budjettiprossu G7400 menee jopa 6.5GHz ja AVX-512 -tuella :D .

@banaani @Ketku- @Kaotik @Asmola @solidton

20220727-232305.png

geekbotcrop.png

20220727-035824.png

geek4botcrop.png

P1040694.JPG
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 698
Helvetin upeasti olet saanut toimimaan. Mulla muuten on @Luumi sinulta ostamani 12900K delidattu ja odottaa Supercoolin vesiblokkia. Sen mä ajattelin mounttaa ihan vain socketin voimin, ei mitään ruuvaamista. Raakana, kunnes pettää.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 246
Helvetin upeasti olet saanut toimimaan. Mulla muuten on @Luumi sinulta ostamani 12900K delidattu ja odottaa Supercoolin vesiblokkia. Sen mä ajattelin mounttaa ihan vain socketin voimin, ei mitään ruuvaamista. Raakana, kunnes pettää.

Vedellä noi contact framet toimii varmaan ihan ok.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 698
Joo, kevyttä painoa. En uskaltaisi mitään ilmajäähyä asentaa noin. Kaveriksi tulee Z690 TACHYON, pitää vielä tulla sulle keulimaan jahka saan muisteillekin vesiblokin niin kellotan niitä huolella. Vähän on vanhan ajan kellottelun henkeä ilmassa. :)
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 246
Joo, kevyttä painoa. En uskaltaisi mitään ilmajäähyä asentaa noin. Kaveriksi tulee Z690 TACHYON, pitää vielä tulla sulle keulimaan jahka saan muisteillekin vesiblokin niin kellotan niitä huolella. Vähän on vanhan ajan kellottelun henkeä ilmassa. :)

G7400 on muuten itse ostettu Kiinan syövereistä, jostain syystä retail merkinnät lämmönlevittäjässä mutta CPU-z tunnistaa Engineering Sampleksi. Teen videon piakkoin.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 698
G7400 on muuten itse ostettu Kiinan syövereistä, jostain syystä retail merkinnät lämmönlevittäjässä mutta CPU-z tunnistaa Engineering Sampleksi. Teen videon piakkoin.
Koita saada käsiisi vielä 12490F. Jos et sitä tee, ehkä teen sen itse. Voisi vaikka kuivajäällä pyöritellä joku päivä. Hwbot-foorumilla onneksi XOC BIOS löytyy tähän TACHYONiini, jolla non-K OC pitäis taittua jopa paremmin kuin sun laudalla. ;)
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 246
Koita saada käsiisi vielä 12490F. Jos et sitä tee, ehkä teen sen itse. Voisi vaikka kuivajäällä pyöritellä joku päivä. Hwbot-foorumilla onneksi XOC BIOS löytyy tähän TACHYONiini, jolla non-K OC pitäis taittua jopa paremmin kuin sun laudalla. ;)
Kuivajää onnistuu helposti ympäri suomen, ainoa vain että se on käytettävä sitten nopealla tahdilla koska ei säily pitkään.
 
Liittynyt
08.11.2020
Viestejä
1 463
@Luumi nyt kellottaa taskukellonkin kulkemaan jos se on vaan mahdollista. Kyllä näyttävästi laitat kulkemaan :) Eikö @banaani ? Näitä on mukava seurata, oppii itsekki aina jotain.

Mulla on nyt omat kellotukset ollut kesän tauolla, kun ajellut moottoripyörällä. Sitten jotenkin toi Matolaatikko alkoi hermostuttaa mua kun tein syyläri vaihdoksia kokoonpanoon ja aina saa olla taivuttamassa putkea uudelleen kun mikään istu, niin nyt lähtee putket pois, oli viimeinen kovaputki buildi minkä teen. ZMT letkut tulossa :)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 962
@Luumi jotenkin mä tän arvasinkin että se Contact Frame, on vähän liian hifi tuote ja hyöty on olematon. Hienoa kumminkin että vielä testasit niin ei tule hommattua tuskin ikinä.


Tässä on nyt testattu ja hyöty ei kyllä ole olematon. Intelin vakio-kiinnitysmekanismi on oikeasti ollut täysi katastrofi ainakin itsellä, emoina Maximus Z690 Hero ja Extreme sekä 12900K ja 12900KS. Kombona huono kontakti ja pieni piirin koko niin melkein ihan sama onko jäähynä Noctua vai joku järjetön vesilooppi kun lämpö ei siirry siihen looppiin mitenkään tehokkaasti.

E. erikoista että TR on vähän parempi kuin TG frame, itsellä on nyt molemmat mutta eipä ole ollut yhtään aikaa leikkiä näiden kanssa kun ei ole pääkoneessa Alder Lakea ajossa.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 246


Tässä on nyt testattu ja hyöty ei kyllä ole olematon. Intelin vakio-kiinnitysmekanismi on oikeasti ollut täysi katastrofi ainakin itsellä, emoina Maximus Z690 Hero ja Extreme sekä 12900K ja 12900KS. Kombona huono kontakti ja pieni piirin koko niin melkein ihan sama onko jäähynä Noctua vai joku järjetön vesilooppi kun lämpö ei siirry siihen looppiin mitenkään tehokkaasti.

E. erikoista että TR on vähän parempi kuin TG frame, itsellä on nyt molemmat mutta eipä ole ollut yhtään aikaa leikkiä näiden kanssa kun ei ole pääkoneessa Alder Lakea ajossa.
Ei ole olematon, esim vakio ILM vs raakamountti ero on yleensä joku 50mhz. Eli siis ihan raaka ilman mitään kehikkoja.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 698
Ei ole olematon, esim vakio ILM vs raakamountti ero on yleensä joku 50mhz. Eli siis ihan raaka ilman mitään kehikkoja.
Vois melkeinpä testata laittaa vesiblokki suoraan raakana päälle. Oisko YOLOn arvoinen, kun tässä odottelen Supercoolin blokin saapumista? :D
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 962
Vois melkeinpä testata laittaa vesiblokki suoraan raakana päälle. Oisko YOLOn arvoinen, kun tässä odottelen Supercoolin blokin saapumista? :D
Minä ainakin ymmärsin, että blokki asennetaan tuossa siruun vasta kun prosessori on ensin asennettu Intelin vakiokiinnitysmekanismilla kiinni emolevyyn. Sitten blokki ruuvataan sirun IHS:ään suoraan kiinni jossa on ruuvinkannat. Irroitus voikin olla aika vaikeaa, kun prosessoria ei saa mitenkään irti socketista ilman että vesi lähtee liikkeelle. Ellei sitten käyttäisi tuollaista framea jonka voi irroittaa koko roskan mukana? :dead:
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 698
Minä ainakin ymmärsin, että blokki asennetaan tuossa siruun vasta kun prosessori on ensin asennettu Intelin vakiokiinnitysmekanismilla kiinni emolevyyn. Sitten blokki ruuvataan sirun IHS:ään suoraan kiinni jossa on ruuvinkannat. Irroitus voikin olla aika vaikeaa, kun prosessoria ei saa mitenkään irti socketista ilman että vesi lähtee liikkeelle. Ellei sitten käyttäisi tuollaista framea jonka voi irroittaa koko roskan mukana? :dead:
Siis mulla on delidattu oma 12900K. Ajatuksena olisi laittaa suoraan piin päälle vesiblokki. Mulle on tulossa se Direct Die vesiblokki Thaimaasta, mutta koko tuon socketin kiinnitysmekanismin (ILM) voi myös irroittaa ja toimii. Eli prossu vain kantaan, heti päälle vesiblokki. Ei mitään pitämässä prosessoria paikallaan, muuta kuin vesiblokki itsessään.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 962
Siis mulla on delidattu oma 12900K. Ajatuksena olisi laittaa suoraan piin päälle vesiblokki. Mulle on tulossa se Direct Die vesiblokki Thaimaasta, mutta koko tuon socketin kiinnitysmekanismin (ILM) voi myös irroittaa ja toimii. Eli prossu vain kantaan, heti päälle vesiblokki. Ei mitään pitämässä prosessoria paikallaan, muuta kuin vesiblokki itsessään.
Toimiikohan se noin, kun se blokki pitäisi ruuvata siihen IHS:n päälle kiinni? Ehkä tätä olisi järkevä jatkaa tuossa Alder Lake -ketjussa, eikä Luumin ennätystehtailuketjussa. ;) Varmaan itse kokeilisin ihan tavallista vesiblockia jos noin.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 698
Toimiikohan se noin, kun se blokki pitäisi ruuvata siihen IHS:n päälle kiinni? Ehkä tätä olisi järkevä jatkaa tuossa Alder Lake -ketjussa, eikä Luumin ennätystehtailuketjussa. ;) Varmaan itse kokeilisin ihan tavallista vesiblockia jos noin.
Tsekkaa tämä: Overclocking ADL - 12900k etc results, bins and discussion

Mitä uskoo @Luumi, olisiko ilman IHS:ää ja ILM:ää mitään järkeä? Jos koekaniiniksi heittäisit ite kokeiluun kanssa. Tarviitko deliddauksen, voin hoitaa?
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 246
Löysin äärimmäisen harvinaisen E0 stepping C2D E6600 -prossun. Ei minkäänlaista ylikellotusarvoa vaan lähinnä hieno keräilykohde. Maksimi FSB noin 500 ja kellotaajuus joku reilu 3.2ghz. Mitään tietoa ei tästä löydy googlesta, koodi QSHC. @Zetteri @Kaotik

E6600E0.png
 
Liittynyt
08.11.2020
Viestejä
1 463
Saa nähdä häviääkö SLI jatkossa kokonaan tulevilla näytönohjain sukupolvilla, ellei louhinta/laskurikäyttöä lasketa. Löytyi ihan hyvä otos @Jokot :n otoksista viime lokakuulta. @Sampsa @Kaotik @banaani @Ketku- @Kaikkivarattu

Mä jotenkin luulen että se alkaa pikku hiljaa häviämään, oikeastaan eikö sitä enää olla käytetty ennätyksiä tehdessä korkeintaan? Kun peleissä se ei taida paljon hyötyä siitä SLI..

Ps. Tarkkaa puuhaa niinkuin kuvasta näkyy. ;)
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 246
Mä jotenkin luulen että se alkaa pikku hiljaa häviämään, oikeastaan eikö sitä enää olla käytetty ennätyksiä tehdessä korkeintaan? Kun peleissä se ei taida paljon hyötyä siitä SLI..

Ps. Tarkkaa puuhaa niinkuin kuvasta näkyy. ;)
Aika hirveitä noi on. Syksyn aikana voidaan katsoa taas vastaavanlaista eventtiä.
 

Professori Kaaos

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
640
Siellähän o ny menossa team cup 2022. Voisi parit penkkimarkit ajella ja kerätä muutaman pisteen team finlandille
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 246
Nämä on iso juttu :D ! Löysin ihan uuden kovan tuntuisen erän E8600 prossuja josta ei juuri tietoa Googlesta löydy. Otin yhden parhaimmista kivistä kovempaan testiin ja kaikki kärkitulokset paitsi Super PI 32M jossa on jonkinlaisia prossukohtaisia ongelmia, jotka liittyvät ilmeisesti GTL/väylän vakauteen joita nyt työstetään. Testasin 2 huipputason emoa ja useita muistikampoja joten vika on taatusti prossussa.

Prossu oli helppo validoida 6.93GHz ihan boottaamalla BIOSista 693x10 ja tallennus CPU-z:ssa. Jopa 7GHz on itseasiassa aika lähellä noin. Uusi Rampage Extreme Japanista ilmeisesti aika kova kun pystyy noihin väyliin ihan North Bridgen ollessa vakio ilmajäähdytyksellä.

Pifast ennätys 6.769GHz
Super PI 1M ennätys 6.801GHz
WPrime 32M ennätys 6.721GHz
WPrime 1024M ennätys 6.721GHz kovalla erolla muihin.

Viimeksi olen tehnyt vastaavan tasoisia tuloksia 2017 eli näiden tulosten tekoon on mennyt 5-6 vuotta eli todellakaan ei ole helposta jutusta kyse.

EDIT, myös video lisätty viestin loppuun.

validcrop.png

pifastcrop.png

1mcrop.png

wp1024crop.png

kuva1.jpg




@Kaotik @Sampsa @Juha Kokkonen @Ketku- @Asmola @banaani @Zetteri
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.11.2020
Viestejä
1 463
Nämä on iso juttu :D ! Löysin ihan uuden kovan tuntuisen erän E8600 prossuja josta ei juuri tietoa Googlesta löydy. Otin yhden parhaimmista kivistä kovempaan testiin ja kaikki kärkitulokset paitsi Super PI 32M jossa on jonkinlaisia prossukohtaisia ongelmia, jotka liittyvät ilmeisesti GTL/väylän vakauteen joita nyt työstetään. Testasin 2 huipputason emoa ja useita muistikampoja joten vika on taatusti prossussa.

Prossu oli helppo validoida 6.93GHz ihan boottaamalla BIOSista 693x10 ja tallennus CPU-z:ssa. Jopa 7GHz on itseasiassa aika lähellä noin. Uusi Rampage Extreme Japanista ilmeisesti aika kova kun pystyy noihin väyliin ihan North Bridgen ollessa vakio ilmajäähdytyksellä.

Pifast ennätys 6.769GHz
Super PI 1M ennätys 6.801GHz
WPrime 32M ennätys 6.721GHz
WPrime 1024M ennätys 6.721GHz kovalla erolla muihin.

Viimeksi olen tehnyt vastaavan tasoisia tuloksia 2017 eli näiden tulosten tekoon on mennyt 5-6 vuotta eli todellakaan ei ole helposta jutusta kyse.







@Kaotik @Sampsa @Juha Kokkonen @Ketku- @Asmola @banaani @Zetteri
Nyt on pakko kyllä sanoa, aikoinaan kun aloittelin ylikellotusta. Niin en ole satavarma onko tämä mikä kärähti ukkosella vai kellotuksessa, niin jokatapauksessa se oli juuri tuo E8600 vai oliko E6600 ja tässä se kulkee mukana vieläkin. :D Tein siitä aikoinaan avaimenperä!

16624232345397362169683666055712.jpg
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 246
Nyt on pakko kyllä sanoa, aikoinaan kun aloittelin ylikellotusta. Niin en ole satavarma onko tämä mikä kärähti ukkosella vai kellotuksessa, niin jokatapauksessa se oli juuri tuo E8600 vai oliko E6600 ja tässä se kulkee mukana vieläkin. :D Tein siitä aikoinaan avaimenperä!

Toi taitaa olla E6600. Nuo prossut ovat melkeinpä historiallisesti arvokkaimpia työpöytäprosessoreita joita on koskaan julkaistu. Voisin veikata että 2006-2010 työpöytä tietokoneiden suhteellinen markkinaosuus on ollut suurimmillaan ja siitä eteenpäin niin läppärit kuin mobiililaitteet ovat syöneet käyttäjäkuntaa pois. Lähinnä high-end käyttäjät pitävät tuota segmenttiä yllä. Itselleni E8600 on tärkeä sillä aloitin koko harrastuksen sillä prossulla. Näiden tulosten saanti on kestänyt monia vuosia ja jatkuu edelleen.
 
Liittynyt
08.11.2020
Viestejä
1 463
Jotenkin jänskättää osien hinnat huomioiden puhallella 300c asteista ilmaa suoraan kortin GPU:n takapuolelle non stoppina kun mennään kylmälle. Tällä setupilla ja kontaktilla meni 2925MHz GPU taajuus vakaana RTX 3090 Ti Kingpinillä. Yksi kärkitulos saatu, yritän vielä Port Royalia mutta suorituskyky on jäljessä.... @Sampsa @Juha Kokkonen @Kaotik @banaani @Ketku-



Ei taida 3090ti olla niin hyvä ennätyskortti kuin 3090. Pelatessa ti tietysti hiukan parempi.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 246
Ei taida 3090ti olla niin hyvä ennätyskortti kuin 3090. Pelatessa ti tietysti hiukan parempi.
Turha julkaisu kuten on jo mainittu. 3090 ti on nopeampi kuten esim GPU PI antaa ymmärtää koska siinä muisteilla ei ole silleen väliä. Syy miksi 3090 ti suorituskyky jää jälkeen on muistipiirien pääsy liian kylmäksi. Jos menee lähelle 0 tai alle niin muistien korjaus kytkeytyy päälle ja se pudottaa suorituskyvyn.
 
Liittynyt
08.11.2020
Viestejä
1 463
Turha julkaisu kuten on jo mainittu. 3090 ti on nopeampi kuten esim GPU PI antaa ymmärtää koska siinä muisteilla ei ole silleen väliä. Syy miksi 3090 ti suorituskyky jää jälkeen on muistipiirien pääsy liian kylmäksi. Jos menee lähelle 0 tai alle niin muistien korjaus kytkeytyy päälle ja se pudottaa suorituskyvyn.
Juu näinhän se olikin. Mielenkiinnolla odottamaan vaan mitä seuraava sukupolvi tuo tullessaan, onko niissä oikeasti löylyä niinkuin huhutaan vaiko ei...
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 698
Juu näinhän se olikin. Mielenkiinnolla odottamaan vaan mitä seuraava sukupolvi tuo tullessaan, onko niissä oikeasti löylyä niinkuin huhutaan vaiko ei...
Ainakin enemmän pitäisivät kuluttaa virtaa, toisin sanoen kuumempana voisivat käydä summa summarum kylmemmäksi täytyy saada. :asif:

@Luumi 'lta mestaritulos, hienoa! Sain muuten vihdoin uuden kämpän, tästä opiskelijarähmästä poismuutto ens kuussa. Jos saisin jouluksi tulille (toivottavasti en noinkaan kuumaksi) jotain tänne postattavaksi. Olisko kuivajäät partsilla? :cool:
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 246
Ainakin enemmän pitäisivät kuluttaa virtaa, toisin sanoen kuumempana voisivat käydä summa summarum kylmemmäksi täytyy saada. :asif:

@Luumi 'lta mestaritulos, hienoa! Sain muuten vihdoin uuden kämpän, tästä opiskelijarähmästä poismuutto ens kuussa. Jos saisin jouluksi tulille (toivottavasti en noinkaan kuumaksi) jotain tänne postattavaksi. Olisko kuivajäät partsilla? :cool:
Joo ja varmaan yritetään taas jotain pienimuotoista juttua med @Jokot loppuvuoden/syksyn aikana. Sinnekin voi tulla mukaan.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 246
Ei onnistunut viimeisen parin päivän uudet yritykset saada lämpötila maksimiin RTX 3090 Ti:llä. Kontaktin on oltava erinomainen ja kaikkien on onnistuttava kohdilleen jotta se onnistuu. Ainoa kärkitulos joka tuli oli GPU PI - 32B kärkitulos 2925MHz GPU-taajuudella, ja myös 2895 oli aika helppo saada läpi Port Royalissa. Jos muistien suorituskyky olisi ollut oikein, niin tuloksen olisi pitänyt olla joku 20 000 tai ylitsekin. @Sampsa @Kaotik @banaani @Ketku-

20220913-032322.png

gpupibotcropfirefox.png

20220913-031251.png

P1050097.JPG
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 246
Ja näin, Super PI 32M ennätystulos erittäin täpärästi C2D E8600 prosessorilla. Jostain syystä uusin prossu ei vain suostu ajamaan tuota testiä vakaasti joten päätin testata uusiksi vanhalla tykkiyksilöllä ja sain puristettua noin 50MHz lisää. 97ms parannus kärkitulokseen 6657MHz taajuudella, eli nyt on oleellisimmat kärkitulokset tuollakin prossulla. Taas yksi koko PC-historian suosituimmista prossuista kuitattu.

Alkoi kokoonpano haistattelemaan tuon jälkeen joten enempää en saanut yritettyä. Muistien osalta pääsin käyttikseen jopa 2200MHz+ 6-7-4-21 1T latensseilla eli siitä puolesta ei ole kiinni. @Sampsa @Kaotik @Ketku- @banaani @Jokot

20020101-010847.png

32mbotcrop.png

P1050119.jpg
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 246
Tuli johonkin väliin yksi E8200 prossu jonkun emarin mukana ja päätin testata suoraan kylmällä vesitestien sijaan. 4/6 kärkituloksista 5.24-5.36GHz taajuuksilla. Super PI 1M ja CPU-z validointi vaatisivat lähemmäs 5.7GHz taajuuden joka taitaa vaatia P45-alustan. Suorituskyvyssä jää silti X48:n taakse vaikka taajuus korkeampi. Ihan hyvä tulos kun en ole aiemmin kyseistä prossua testannut.

32mcrop.png

wp1024crop.png

1mcrop.png


@Kaotik @Ketku- @Zetteri

 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 619
Viestejä
4 217 963
Jäsenet
71 083
Uusin jäsen
AYCHAEYOUNG

Hinta.fi

Ylös Bottom