Luottokortit

Muutaman satasen? Siis kuinka pitkän korottoman jakson ne tarjoaa?
2024 kun mulla oli tämä viimeksi, oli se tasan 6kk. Nyt tällä kertaa vain reilu 5kk.

Mutta tää on heittämällä parempi etu, kuin se että käyttäisi korttia ja keräisi sen maksimi 75e/vuosi cashbackia. Eli sinällään aika erikoinen tarjous.

2024 kun mulla oli tämä viimeksi, oli se tasan 6kk. Nyt tällä kertaa vain reilu 5kk.

Mutta tää on heittämällä parempi etu, kuin se että käyttäisi korttia ja keräisi sen maksimi 75e/vuosi cashbackia. Eli sinällään aika erikoinen tarjous.

Ok, no vaatii sitten kyllä aika ison luottorajan. 2024 korko jos oli parhaimmillaan luokkaa 3,75 %, niin nettona siitä jää 6 kk:n ajalta ~1,3 % luottorajasta. 5k luottorajalla jäädään jo tuon 75 euron alle. Muutaman satasen saa jos luottoa on tyyliin 20k.

Ok, no vaatii sitten kyllä aika ison luottorajan. 2024 korko jos oli parhaimmillaan luokkaa 3,75 %, niin nettona siitä jää 6 kk:n ajalta ~1,3 % luottorajasta. 5k luottorajalla jäädään jo tuon 75 euron alle. Muutaman satasen saa jos luottoa on tyyliin 20k.
Mä korotin sen edellisen kamppiksen alettua norskin ilmoittamaan maksimiin 15k:hon.

Jaahas. Bank Norwegian näköjään edelleen harrastaa henkilökohtaisena etuna korottoman jakson antamista luottokortille, kun se on pitkään ollut käyttämättömänä.

Olen viimeksi käyttänyt korttia edellisen korottoman jakson aikana (2024), siirtäen koko luoton norskin omalle säästötili plussalle, tienaten useamman satasen heiltä. Ja sama ralli näköjään pitää toistaa taas tänäkin vuonna.
Tuli myös sähköpostia samasta asiasta ja mietein että täytyiskö jotenki hyödyntää. Ton saman voiskin tehdä jos onnistuu kerran. Harmillisen pieni luottoraja vaan.

Jaahas. Bank Norwegian näköjään edelleen harrastaa henkilökohtaisena etuna korottoman jakson antamista luottokortille, kun se on pitkään ollut käyttämättömänä.

Olen viimeksi käyttänyt korttia edellisen korottoman jakson aikana (2024), siirtäen koko luoton norskin omalle säästötili plussalle, tienaten useamman satasen heiltä. Ja sama ralli näköjään pitää toistaa taas tänäkin vuonna.
Vaatiikos tämä jotain markkinointiviestien sallimista vai tuliko ihan sovellukseen viesti? Ei ole nimittäin itselle tullut vaikka kortti on ollut pitkään käyttämättömänä. Voisin hyödyntää myös :cigar:

Vaatiikos tämä jotain markkinointiviestien sallimista vai tuliko ihan sovellukseen viesti? Ei ole nimittäin itselle tullut vaikka kortti on ollut pitkään käyttämättömänä. Voisin hyödyntää myös :cigar:
Tämä tuli sähköpostilla. Sovellukseen ei kai ole tullut mitään, tosin se on ollut myös niin pitkään käyttämättömänä, että jos sieltä olisi joku yksittäinen push-notifikaatio pitänyt tulla, on se saattanut jäädä luurin virransäästön jalkoihin.

En tiedä tarvitseeko olla jotain tiettyjä markkinointiasetuksia sallittuna.

Paljonko sinulla on luottoraja jos tuossa ajassa ehtii tienata useamman satasen?

Varausprosessi sinällään aika simppeli, mutta toki vähän tönkkö kun joudut ekana sen lomakkeen laittamaan ennenkun saa mitään tietoa hinnoista tai huoneluokista ellei sit itse etukäteen tutkinut hotelleja. Ite oon yleensä laittanut vaikka 4 hotellia, mitkä kiinnostellut ja joo lomakkeessa lukee ns. ykkösprioriteetti ja alternative, mutta oon laitellu siihen useemman eikä oo ollut ongelmia. Travel agentit hoitaa yleensä homman aika näppärästi ja yleensä saanut vastauksen päivän kuluessa kun laitellut sinne pyyntöä.

Kaikissa hotelleissa missä olen ollut ton FHR ohjelman kautta edut toiminut moiteettomasti ja palvelu muutenki todella hyvää hotelleissa. Jokaisessa varauksessa oon saanut upgraden ja yleensä vielä paljon isomman kun yhen huoneluokan. Aika monesti saanut sviitin vaikka varannut perushuoneen. Toi 100$ muutetaan yleensä 85e, paitsi kun olin Berliinissä SO/ Das Stue hotellissa niin check-inissä respa sano, että heillä se on 140e, eikä ollut mitään mainintaa varauksessa, että olis ollu sellanen special offeri niin kelpas kyllä ei valittamista.

Fine Hotels & Resorts kokoelmasta varattaessa hotellia riittää yhden yön varaus, että saa kaikki ohjelmaan kuuluvat edut ja The Hotel Collection vaatii 2 yön varauksen, että saa siihen kuuluvat edut. Jossain The Hotel Collection hotelleissa kuuluu myös aamupala varaukseen ns. special benefit, mutta ei todellakaan kaikissa.

Näihin ohjelmiin kuuluviin hotelleihin on myös aika paljon special offereita esim. 3rd/4th night complimentary ja jos on pidempiä varauksia niin aika usein noi on complimentary nights on stackable eli esim. 3rd night comp offerilla 15 yön varauksessa pitäis saada 5 yötä ilmaseks, mutta noi lukee yleensä niissä tarjouksen ehdoissa.

Näitä special offereita ei jostain syystä nää Amexin suomen sivuilta mistään, vaan joutuu vaihtamaan esim. jenkkien versioon ja sieltä katsomaan tai toinen hyvä on maxfhr sivusto josta näkee jotain suuntaa hinnoistakin, mutta siellä ei välttämättä aina aivan ajantasaista tietoa. Laitoin itse ainakin palautetta Amexille, että helpottais paljon näissä hotelli varauksissa, kun näkisi nuo special offerit Suomi sivulla ja edes alkaen hinnat niin tietäis jo lomaketta lähettäessä, että mitkä hotellit sopii omaan budjettiin.

Itse oon ainakin ollut todella tyytyväinen hotelleihin ja palveluun sekä etuihin mitä saanut näiden ohjelmien kautta.
Tein varauspyynnön FCR:n kautta Shanghaihin mutta tarjous olisi ollut vähän halvempi kuin hotellin omilta sivuilta otettuna, jos voisi olla 100% että saa korotuksen executive huoneisiin. Silloinkin ainoa ero olisi ollut nuo FCR.n tuomat edut. Piikkuisen pettynyt, kun itse executive huone olisi tuota kautta ollut 300€ kalliimpi 7 yöltä siihen nähden mitä olin jo hotellin tarjoussivuilta varannut.

Nordea on ruvennut lähettämään noita uusia tasokirjeitä, tai ainakin itselle sellainen tipahti viestinä tänään. "Vanha" Nordea Premium -asiakkuus (joka oli jo vesitetty pariin kertaan, mutta ei maksanut mitään) muuttuu minulla Etuasiakkuudeksi. Ilmeisesti säilyy ilmaisena, paitsi Gold-luottokortin osalta 0,99 e/kk. Goldiin tulee se cashback 0,5% joten se tasoittaa. 1.5.2026 tulee voimaan muutokset ja sen jälkeen sitten näkee miten oikeasti toimii veloitukset, tuntuu erikoiselta kun ei ole koskaan elämässään tainnut Nordealle maksaa mitään kuukausittaisia palvelumaksuja (nuorisoalennus ja sitten asuntolainaa). Ehkä siihen tottuu ja cashbackillä pääsee jopa hyötymään...

Nordea on ruvennut lähettämään noita uusia tasokirjeitä, tai ainakin itselle sellainen tipahti viestinä tänään. "Vanha" Nordea Premium -asiakkuus (joka oli jo vesitetty pariin kertaan, mutta ei maksanut mitään) muuttuu minulla Etuasiakkuudeksi. Ilmeisesti säilyy ilmaisena, paitsi Gold-luottokortin osalta 0,99 e/kk. Goldiin tulee se cashback 0,5% joten se tasoittaa. 1.5.2026 tulee voimaan muutokset ja sen jälkeen sitten näkee miten oikeasti toimii veloitukset, tuntuu erikoiselta kun ei ole koskaan elämässään tainnut Nordealle maksaa mitään kuukausittaisia palvelumaksuja (nuorisoalennus ja sitten asuntolainaa). Ehkä siihen tottuu ja cashbackillä pääsee jopa hyötymään...
Morrowin ja Amexin cashbackit parempia, vaikka ei ole kuin euron kuukaudessa ajattelin goldista luopua koska ei siitä mitään hyötyä ole. Ollut itselläni puhtaasti varakorttina.

Morrowin cashback on perempi, mutta se saldo on jatkuvasti täynnä, eli tarvitsee näitä pienemmän prosentin kortteja. Amexin suhteen en osaa sanoa, kun kokomusta ei ole, mutta tarkasti kannattaa laskea paljonko vuosimaksuille saa vastinetta.

Morrowin cashback on perempi, mutta se saldo on jatkuvasti täynnä, eli tarvitsee näitä pienemmän prosentin kortteja. Amexin suhteen en osaa sanoa, kun kokomusta ei ole, mutta tarkasti kannattaa laskea paljonko vuosimaksuille saa vastinetta.
Niin mielelläni kuin Amexista paasaankin ja lasken kuukausimaksun tarjoavan mitä mainioimman vastineen liittymispisteet ja muut edut huomioituna, ei se cashbackin osalta ole hyvä kortti.

Normaali cashback on suoraan rahaksi vaihdettuna 3,5 senttiä per euro (tai 0,588 Aviosta/euro). Jos korttia käyttää 40 000 eurolla vuodessa, saa 40k Amex-pistettä bonuksena eli tarkasti optimoimalla cashbackin saa tuplattua 0,7 prosenttiin. Jos käyttö jää alle tämän ja pisteitä tulee tuo 1/€, palautusprosentti jää melko vaisuksi.

Toki jos laskee muiden etujen kattavan kuukausikulut ja pitää korttia joka tapauksessa, voi näillä pienilläkin prosenteilla saada jotain iloa muiden korttien ollessa täynnä.

Katos, tuohan on näppärä... vaikkakin 40k tapahtumia vuodessa on aika paljon. Etenkin jos pohjalle on 10k Morrow tapahtumia. Toki köyhän huolia tällaiset :lol:

Niin mielelläni kuin Amexista paasaankin ja lasken kuukausimaksun tarjoavan mitä mainioimman vastineen liittymispisteet ja muut edut huomioituna, ei se cashbackin osalta ole hyvä kortti.

Normaali cashback on suoraan rahaksi vaihdettuna 3,5 senttiä per euro (tai 0,588 Aviosta/euro). Jos korttia käyttää 40 000 eurolla vuodessa, saa 40k Amex-pistettä bonuksena eli tarkasti optimoimalla cashbackin saa tuplattua 0,7 prosenttiin. Jos käyttö jää alle tämän ja pisteitä tulee tuo 1/€, palautusprosentti jää melko vaisuksi.

Toki jos laskee muiden etujen kattavan kuukausikulut ja pitää korttia joka tapauksessa, voi näillä pienilläkin prosenteilla saada jotain iloa muiden korttien ollessa täynnä.

Tuo on ihan totta. Amex pisteet ovat pelkkää extraa, 0,7% on ok laskelma lun muuttaa ne Aviokseiksi. Itse laskenut kannattavuuden tulevan muista eduista ja nuo Amex pisteet ovat pelkkää extraa siihen päälle.

Statistiikka

Viestiketjuista
298 542
Jäsenet
81 504
Uusin jäsen
Maifsu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom