Luottokortit

Jep. Ainoastaan yrityskorteilta tai Euroopan ulkopuolisilta korteilta veloitetaan kuluja talletuksista, mutta tavallisilla suomalaisten yksityishenkilöiden luottokorteilla voi tallettaa rahaa Revolut-tilille ilman mitään kuluja. Onnistuu sekä suoraan luottokortilta että myös Apple Payn tai Google Payn kautta. Olen itse tallettanut Revolutiin luottokorteilta yhteensä noin 50 tonnia vuoden aikana ja maksanut näillä rahoilla laskuja yms., enkä ole maksanut senttiäkään korkoja tai kuluja.

Onko sulle tullut koskaan mitään selvityspyyntöä Revolutilta tilin aktiviteettiin liittyen? Kuinka suuria summia olet nostanut kortilta kerralla?

Onko sulle tullut koskaan mitään selvityspyyntöä Revolutilta tilin aktiviteettiin liittyen? Kuinka suuria summia olet nostanut kortilta kerralla?

Kyllä nuo aikanaan alkoivat urputtamaan kun muutamaa tonnia liikuttelin korttien kanssa pelatessa. Ts. tallettaa ensin tuonne toisella kortilla ja nostaa sitten tuolla muualle. Tätä ei kovin montaa kertaa tarvinnut tehdä, kun alkoi urputus säännöistä. Ei suostuneet edes paljastamaan, että mikä se raja sitten on, jossa algoritmi puuttuu touhuun, niin päädyin sulkemaan koko tiliin, koska en halunnut, että rahat jää sinne, kun päättävätkin yhtäkkiä jäädyttää tilin.

Tuon 20. päivän jälkeen sovelluksen sisäisellä tilillä olevia PLU-tokeneita ei enää lasketa stakeksi, jolloin myöskään mitään palkintotasoja tai CRY ei saa pelkästään hodlaamalla. Tällä on lähinnä merkitystä jos edelleen uskoo kyseiseen pyramidiin ja haluaa käyttää sen ominaisuuksia.

Jos taas haluaa päästä tokeneista eroon, niin niitä voi käyttää joko sovelluksessa (kuinkahan näiden gift cardien tms suhteen on käynyt?), tai sitten siirtämällä muualle ja myymällä siellä. Tähän tää siirto connected walletiin voisi auttaa: jos tokenit on omassa hallinnassa olevassa lompsassa niin enää ei plutus pääse perseilemään niiden suhteen. Toki tili varmaan menee 3rd-party payoutista kiinni, mutta eipä uppoa PLUt tilin mukana?

Minä sain lahjakortit, vaati tosin melkein 2kk ja joku 5 viestiä aspaan. Lähettivät pdf:t korteista kun apin kautta ei suostunut lähettämään. Kävin tänään heti tuhlaamassa 20€ Verkkokauppa.comissa :). Nyt tili peruutukseen vihdoin.

Ei ole tullut mitään selvityspyyntöjä Revolutilta. Yleensä olen nostanut kortilta muutaman tonnin kerralla. Tosin kerran kun siirsin luottokortilta nostettuja rahoja omalle Nordean tililleni, niin sain Revolutista jonkun automaattisen viestin, jossa mainittiin että tämä on sääntöjen vastaista. Tämän jälkeen olen sitten vain maksanut laskuja suoraan Revolutin tililtä tai siirtänyt rahaa vaimon tilille, niin ongelmia ei ole ollut.

Eli ei kannata siirtää luottokortilta nostettuja rahoja Revolutista toiselle omissa nimissäsi olevalle pankkitilille, mutta muuten näitä rahoja saa ilmeisesti käyttää suht vapaasti.

P.S. Revolutissa voi myös nostaa rahaa Curve-kortilla ilman Frontedia. Eli jos nostat Curven kautta rahaa vaikka Bank Norwegianin kortilta, niin seuraavassa kuussa nämä tapahtumat voi siirtää GBITillä toiselle kortille ja hyvityksillä saat Norwegianin laskun kuitattua.

Viimeksi muokattu:
Ei ole tullut mitään selvityspyyntöjä Revolutilta. Yleensä olen nostanut kortilta muutaman tonnin kerralla. Tosin kerran kun siirsin luottokortilta nostettuja rahoja omalle Nordean tililleni, niin sain Revolutista jonkun automaattisen viestin, jossa mainittiin että tämä on sääntöjen vastaista. Tämän jälkeen olen sitten vain maksanut laskuja suoraan Revolutin tililtä tai siirtänyt rahaa vaimon tilille, niin ongelmia ei ole ollut.

Eli ei kannata siirtää luottokortilta nostettuja rahoja Revolutista toiselle omissa nimissäsi olevalle pankkitilille, mutta muuten näitä rahoja saa ilmeisesti käyttää suht vapaasti.

P.S. Revolutissa voi myös nostaa rahaa Curve-kortilla ilman Frontedia. Eli jos nostat Curven kautta rahaa vaikka Bank Norwegianin kortilta, niin seuraavassa kuussa nämä tapahtumat voi siirtää GBITillä toiselle kortille ja hyvityksillä saat Norwegianin laskun kuitattua.

Kuulosta hyvältä, kiitos kattavasta selvityksestä. Ja varmistus: korko noista kortilta nostoista Revolut-tilille lähtee juoksemaan vasta jossei maksa koko laskua eräpäivänä? Ja toinen kysymys tuosta nostetun rahan siirrosta Revolutista toiseen pankkiin, niin ymmärsinkö oikein että ongelma on juuri se että siirrät omalle toisen pankin tilille sen summan, eli jollekin toiselle henkilölle toiseen pankkiin ok?

Ja kolmantena: niin nyt vasta tajusin että itse kortti jolta "nostetaan" voi olla jonkun muun pankin korttikin juurikin esim. Curven kautta? Eli Revolut tekee ikäänkuin sen summan olevan oston siltä kortilta?

Ja kolmantena: niin nyt vasta tajusin että itse kortti jolta "nostetaan" voi olla jonkun muun pankin korttikin juurikin esim. Curven kautta? Eli Revolut tekee ikäänkuin sen summan olevan oston siltä kortilta?
Jep, olen käyttänyt ApplePay+Curve tässä, tarvittaessa on voinut siirtää tuon top-upin gbit’llä.

Kokeile ”maksut” -välilehteä.

Mutta siis mitään tuollaisia normaaleja laskunmaksuun liittyviä asioita ei ole tuolla olemassa, kuten virtuaaliviivakoodit, tai viivakoodin / qr koodin skannaus, eli laskun maksun ainoa vaihtoehto on manuaalisesti copy pastee noita tietoja esim. pdf:ltä?

Maksupäivän asetuksen löysinkin.

Tosin kerran kun siirsin luottokortilta nostettuja rahoja omalle Nordean tililleni, niin sain Revolutista jonkun automaattisen viestin, jossa mainittiin että tämä on sääntöjen vastaista.
Kerrottiinko, missä kohdassa tämä on kielletty? Pari mahdollisuutta sopimusehdoissa on:
The Revolut app or Revolut Card must not be used (directly or indirectly) as follows:
  • only to send money to and receive money from a credit card account;

• for any transactions to receive cash other than making a withdrawal from an ATM (cash machine);

Mutta siis mitään tuollaisia normaaleja laskunmaksuun liittyviä asioita ei ole tuolla olemassa, kuten virtuaaliviivakoodit, tai viivakoodin / qr koodin skannaus, eli laskun maksun ainoa vaihtoehto on manuaalisesti copy pastee noita tietoja esim. pdf:ltä?

Maksupäivän asetuksen löysinkin.
Joo, tietääkseni laskun maksutiedot pitää tosiaan copy-pastettaa manuaalisesti tuolla Revolutissa. En ainakaan itse ole löytänyt sieltä mahdollisuutta käyttää viivakoodeja tms.

Kuulosta hyvältä, kiitos kattavasta selvityksestä. Ja varmistus: korko noista kortilta nostoista Revolut-tilille lähtee juoksemaan vasta jossei maksa koko laskua eräpäivänä? Ja toinen kysymys tuosta nostetun rahan siirrosta Revolutista toiseen pankkiin, niin ymmärsinkö oikein että ongelma on juuri se että siirrät omalle toisen pankin tilille sen summan, eli jollekin toiselle henkilölle toiseen pankkiin ok?

Joo, ainakaan omilla korteillani (Bank Norwegian, Morrow, S-Pankki, OP K-Plussa maksuaika) en ole koskaan joutunut maksamaan korkoa, kun olen maksanut luottokorttilaskut eräpäivään mennessä. Tosin luin netistä että joissakin ulkomaalaisissa pankeissa noista Revolutin nostoista veloitetaan joku cash advance fee. Mutta useimmissa suomalaisissa pankeissa näistä ei veloiteta mitään kuluja tai korkoja, ja nuo Revolutin tapahtumat näkyvät luottokorttilaskulla ostoina (mutta cashbackia niistä ei kerry).

Toiseen kysymykseen: ongelma ilmeisesti oli vain se, että siirsin rahoja omalle toisen pankin tilille. Mutta olen myös tehnyt useita siirtoja vaimoni nimissä olevalle Nordean tilille, niin tästä ei ole tullut mitään valituksia. Eli näköjään voi siirtää luottokortilta nostettua rahaa toiselle henkilölle toiseen pankkiin.

Kolmanteen: joo, Revolutissa voit tallettaa rahaa tilille minkä tahansa muun pankin luottokortilla (joko suoraan tai Curven kautta).

Revolutin kautta ilmeisesti onnistuu ihan normaalisti esim. luottokorttilaskun maksaminen?
Periaatteessa onnistuu kyllä, mutta se taitaa rikkoa tuota Revolutin sääntöä:

”The Revolut app or Revolut Card must not be used (directly or indirectly) as follows:
  • only to send money to and receive money from a credit card account;”

Periaatteessa onnistuu kyllä, mutta se taitaa rikkoa tuota Revolutin sääntöä:

”The Revolut app or Revolut Card must not be used (directly or indirectly) as follows:
  • only to send money to and receive money from a credit card account;”

Tuossakin on tuo "only to".

Mä oon Revolutin kautta siirtänyt luottokortilta rahaa pankkitilille varmaan 30 kertaa yhteensä 50 000€ edestä. Mutta samanakaisesti olen kyllä käyttänyt sitä luottokorttina ja <18 tili on aika useinkn käytössä.

Ja en ole koskaan saanut varoitusta. En tiedä miltä pohjalta tuota screenaavat mutta oman kokemuksen mukaan siis jos muutakin käyttöä löytyy niin en ainakaan vielä ole haaviin joutunut.

Toimiiko suomalaisen viitenumerollisen laskun maksaminen Revolutilla? Maksuille ei näytä olevan omaa kenttää viitenumerolle.

Toimiiko suomalaisen viitenumerollisen laskun maksaminen Revolutilla? Maksuille ei näytä olevan omaa kenttää viitenumerolle.
Toimii, viitteen voi laittaa viestikenttään. Toki hyvä huomioida, että mitään tarkistuksia viitteelle ei Revolut taida tehdä eli kannattaa näpytellä tarkasti.

Minä sain lahjakortit, vaati tosin melkein 2kk ja joku 5 viestiä aspaan. Lähettivät pdf:t korteista kun apin kautta ei suostunut lähettämään. Kävin tänään heti tuhlaamassa 20€ Verkkokauppa.comissa :). Nyt tili peruutukseen vihdoin.

Menet kenttään ja poistat tekstin `Lähetettyy Revolutista` kenttään laitat esimerkkinä: VIITE NR: 4511 ....... lainan erän tai vuokran tai sähkölaskun tai luottokortin erän tai mitä nyt maksatkin omasta lasku taskusta kuukausittain tai manuaalisesti. Aina Telia puhelinlasku heti kunnossa mutta kun maksat nordeasta se kestää sen 4 pv tyylin samoin If. Se on heti heillä tilillä ja sen näpyttelevät ja lasku ,erä kunnossa että sillai.

Koskee kaikkia ei suomalaista pankkia tai palvelua.

Ei toiminut ainakaan Bank Norwegianin luottokorttilaskun maksaminen, rahat palautu 2 viikon kuluttua. Sanoivat että jos meinaan uudestaan maksaa, niin ottaa sinne yhteyttä ja sanoo, että maksoi ulkomaalaiselta tililtä niin sitten manuaalisesti hoitavat homman kuntoon.

Ei toiminut ainakaan Bank Norwegianin luottokorttilaskun maksaminen, rahat palautu 2 viikon kuluttua. Sanoivat että jos meinaan uudestaan maksaa, niin ottaa sinne yhteyttä ja sanoo, että maksoi ulkomaalaiselta tililtä niin sitten manuaalisesti hoitavat homman kuntoon.

Onkohan varmasti ollut viitenumero oikein? En ole Norwegianin laskua kylläkään maksanut Revolutilla, mutta Morrown olen onnistuneesti maksanut juuri viime kuussa.

Suomalaistyyppinen viitenumero on ihan suomalainen erikoisuus, eikä ole käytössä muiden maiden palveluissa, kuten Revolutissa. Useimmat suomalaiset maksun saajat osaavat tunnistaa viitenumeron viesti-kentästäkin joko automaattisella tai manuaalisella prosessilla. Mitään turhia tekstejä kenttään ei kannata kirjoittaa, koska silloin viitenumeron automaattinen tunnistaminen on vaikeampaa/mahdotonta.

• Tykkää
Reactions: Mco
Joukko palveluntarjoajia ei hyväksy ulkomaista tiliä. Periaatteessa SEPA-maksuissa ei ole kansallisia rajoja (Single European Payment Area eli yhtenäinen maksualue), mutta käytännössä näin ei ole. EU-sääntely vaatii maksunvälittäjiä hyväksymään SEPA-tilit, mutta muita palveluntarjoajia vaatimus ei ehkä koske.

Joo, minullakin maksut ovat palautuneet Bank Norwegianilta, jos olen maksanut Norwegianin luottokorttilaskuja Revolutista. Mutta esim. Nordealla, S-Pankilla ja Morrowilla tätä ongelmaa ei ole, ja olen saanut maksettua heidän luottokorttilaskuja Revolutista.
Voi maksaa ja ollaan itsekin maksettu sitten vaan sähköpostilla kuitti maksusta asiakaspalveluun ja asia on kunnossa. Nykyään kaikki laskut maksetaan ei viitteellä. Instant payment salamamaksu raha Teliassa lasku ok. Jos maksat S tililtä tai Nordeasta 3-4 pv ennen kun lasku on kunnossa ei naurattaa tä kyllä jo. Samoin Sweepbank tai Ferratum nykyään heillä on salama maksu ja viitekenttä suomalainen viite eli sieltä kun maaksat Norwegia laskun se on aamulla kunnossa koita maksaa S pankista 4 pv ennen kun kuittantunut että eroja on.

Näyttökuva_7-2-2025_163651_www.banknorwegian.fi.jpeg

Mites tuon Morrown luottokortin voi lisätä Curveen? Mulla heittää erroria kun pitäisi Morrown päästä vahvistaa? Curvesta ilmaisversio käytössä, jos sillä väliä.

Statistiikka

Viestiketjuista
267 321
Jäsenet
76 022
Uusin jäsen
daniel.szemenyei

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom