Luottokortit

Joo, no en ole vielä aloittanut tuota prosessia kummankaan kanssa, mutta pidetään mielessä, että jompikumpi, jos siihen mennään. Annan vielä pienen hetken myyjälle mahdollisuuden palata asiaan, mutta jos radiohiljaisuus jatkuu, niin sitten on pakko toimia. Aiempaa kokemusta (onneksi) ei näistä ole, mutta nyt näyttää pahasti siltä, että kohta ollaan tätä kokemusta rikkaampia. En tiedä kuinka paljon mutkistaa asiaa se, että toimitus oli tehty osittain, eli koko kaupan perumisesta ei ole kyse, ainoastaan noista puuttuvista jutuista.
Katso nyt ihan ekana sieltä Paypalin tiedoista millä aikajänteellä sen disputen voi sitä kautta tehdä. Sen disputen tekeminen on aika tarkkarajainen. Eli ensin tekisin sen jos ei vastausta myyjältä kuulu.
 
Katso nyt ihan ekana sieltä Paypalin tiedoista millä aikajänteellä sen disputen voi sitä kautta tehdä. Sen disputen tekeminen on aika tarkkarajainen. Eli ensin tekisin sen jos ei vastausta myyjältä kuulu.

Katsoin nuo tiedot läpi ja disputen voi jo tehdä, mutta annan kuitenkin vielä myyjälle rehellisen mahdollisuuden toimittaa puuttuvat tuotteet. Tässä on jo 1,5 kk verran odotettu, mutta viimeisimmästä viestistä, missä mainitsen asiasta, että joudun riitauttamaan asian, jos jatkavat radiohiljaisuutta ja/tai tavaraa ei ala kuulua, on vasta muutama päivä, että annan heille aikaa reagoida siihen. Jos edelleenkään ei mitään kuulu, niin sitten lähtee tuo Paypalin prosessi käyntiin.

Senkin takia olen antanut aikaa asian ratkaisemiseen, kun kyseessä on talomaaleista ja minun tuurilla jos tilaan ne nyt muualta, niin toimittavat sitten hirveällä viiveellä nuo ja mulla on tässä sitten tuplamäärä kalliita talomaaleja nurkissa pyörimässä. :facepalm:
 
Katsoin nuo tiedot läpi ja disputen voi jo tehdä, mutta annan kuitenkin vielä myyjälle rehellisen mahdollisuuden toimittaa puuttuvat tuotteet. Tässä on jo 1,5 kk verran odotettu, mutta viimeisimmästä viestistä, missä mainitsen asiasta, että joudun riitauttamaan asian, jos jatkavat radiohiljaisuutta ja/tai tavaraa ei ala kuulua, on vasta muutama päivä, että annan heille aikaa reagoida siihen. Jos edelleenkään ei mitään kuulu, niin sitten lähtee tuo Paypalin prosessi käyntiin.

Senkin takia olen antanut aikaa asian ratkaisemiseen, kun kyseessä on talomaaleista ja minun tuurilla jos tilaan ne nyt muualta, niin toimittavat sitten hirveällä viiveellä nuo ja mulla on tässä sitten tuplamäärä kalliita talomaaleja nurkissa pyörimässä. :facepalm:
Käsittääkseni Paypalin disputehan menee siten että Paypal ottaa sulta vastineen ja myyjältä siihen vastineen. Js homma ei ole mennyt oikein niin saat rahas takaisin ja that's it.

Ainakin kaverille kävi niin että tilasi kitaran ,sitä ei kuulunut, teki disputen, Paypal tuomitsi tilanteessa voittajaksi kaverini. Kitara saapui noin pari viikkoa rahojen palautuksen jälkeen. Ilmainen kitara.
 
Mä nyt tästä intoutuneena soitin kans tuonne ja sanoivat että hoitavat mulle Matkavakuutuskortin ja saan sen viikon päästä. Totesin vaan ettei mitään hajua oonko aiemmin saanut moisen vai en ni laittavat uuden tulemaan. Hyvää palvelua! Tämä siis pitää hoitaa OP:n "Kortit" puolella aspassa, eikä vahingossa klikkailla itseään Pohjolan vakuutusaspaan.. :D
Loistavaa, pitääpä soitella huomenna itsekin.
 
Tämä siis pitää hoitaa OP:n "Kortit" puolella aspassa, eikä vahingossa klikkailla itseään Pohjolan vakuutusaspaan.. :D
Juuri tämä. Ja kannattaa pitää huolta siitä, että se korttipuolen asiakaspalvelija ymmärtää että kyseessä on nimenomaan sen luottokortin tarjoama vakuutus ettei soittajaa vahingossa uudelleenohjata sinne vakuutuspuolelle.
 
Taitaa toi Platina olla vain sellaisille kenellä oikeasti paalua? Itsellä vuositulot n.39k€ ja palkka mennyt OPlle jo vuosia ja Omistaja-jäsen myös ollut pidempään. 0€ velkaa/lainoja ja muutama tonni Oplla säästössä. Ei menny 4000€ luottorajalla Platina läpi. Yritin myöhemmin 3000€ rajalla mutta sanoi että oot hakenut jo että hae uudestaan myöhemmin. Onko joku saanut vaikka tulot on pienemmät?
 
Taitaa toi Platina olla vain sellaisille kenellä oikeasti paalua? Itsellä vuositulot n.39k€ ja palkka mennyt OPlle jo vuosia ja Omistaja-jäsen myös ollut pidempään. 0€ velkaa/lainoja ja muutama tonni Oplla säästössä. Ei menny 4000€ luottorajalla Platina läpi. Yritin myöhemmin 3000€ rajalla mutta sanoi että oot hakenut jo että hae uudestaan myöhemmin. Onko joku saanut vaikka tulot on pienemmät?
Se automaatti hylkää todella helposti hakemukset sen positiivisen luottorekisterin takia, kannattaa kysyä suoraan pankista. En saanut alkuun edes goldia vastaavilla tuloilla, koska 2 luottokorttia jo ennestään, vaikka 0e velkaa.
 
Se automaatti hylkää todella helposti hakemukset sen positiivisen luottorekisterin takia, kannattaa kysyä suoraan pankista. En saanut alkuun edes goldia vastaavilla tuloilla, koska 2 luottokorttia jo ennestään, vaikka 0e velkaa.
Mulla kans 2 luottokorttia entuudestaan vastaavan suuruisilla luottorajoilla, toinen jopa OPn myöntämä. Toinen nollilla ja toisessa itseasiassa saldo näytti positiivisessa rekisterissä jotain vajaata 20€. Kolmea en tarvitsisi kyllä, toi toinen OP vois jäädä pois, mutta varmaan noista laskee niiden luottorajat yhteen tms. Ja toki syyskuussa maksettu palkka ei tuolla näkynyt vaan uusimpana elokuu joka oli vähän huonompi. Vastasivat toki mun viestissä jo kun kyselin tosta että kyseessä on eksklusiivinen kortti jonka myöntämiskriteerit on normaalia tiukemmat. Pitää miettiä tässä laittaako vielä viestiä ja pyytää manuaalista käsittelyä.
 
kyselin tosta että kyseessä on eksklusiivinen kortti jonka myöntämiskriteerit on normaalia tiukemmat.
Olisikohan tuo positiivinen luottotietorekisteri vaikuttanut nykyiseen nihkeyteen tai kortista tullut liian suosittu. Itse hain korttia joulukuun lopussa, oli ennestään jo neljä luottokorttia, joilla ei yhtään velkaa eräpäivän jälkeen. Koska tulot ei ole "oikeasti paalua" tasoa, niin hain luottorajaksi vajaa 70 % kk-palkasta. Joka meni vielä eri pankkiin. OP:ssa minulla on jonkin verran kasvutuottotilillä. Suora hyväksyntä.
 
Taitaa toi Platina olla vain sellaisille kenellä oikeasti paalua? Itsellä vuositulot n.39k€ ja palkka mennyt OPlle jo vuosia ja Omistaja-jäsen myös ollut pidempään. 0€ velkaa/lainoja ja muutama tonni Oplla säästössä. Ei menny 4000€ luottorajalla Platina läpi. Yritin myöhemmin 3000€ rajalla mutta sanoi että oot hakenut jo että hae uudestaan myöhemmin. Onko joku saanut vaikka tulot on pienemmät?
Veikkaan että tuohon kun otat asuntolainan päälle ja laitat massia Kasvutuotto-tilille niin platina lohkeaa aivan taikaiskusta. :D Uskon että ihan pelkkä asuntolainakin riittää hienosti. :D
 
Itselleni hylky platinumista, asuntolainaa on OP:lta reilusti, sijoituksia tai säästöjä ei siellä kuitenkaan lainkaan. Pos. luottorekisterissä näkyy neljä tai viisi luottokorttia, joilla saldo ehkä max 10 % kokonaislimiitistä. Hain 5k luottorajalla, kk-palkka sitä isompi. Ehkä jos noita sijoituksia olisi siellä niin asia voisi mennä toisin.
 
Lukemani perusteella luottorekisterissä näkyvät vain luotot ja luottokortit. Entä maksuaikakortit (Amex), eli vaikuttaakohan Amexin omistaminen uuden kortin hakuun?
 
Lukemani perusteella luottorekisterissä näkyvät vain luotot ja luottokortit. Entä maksuaikakortit (Amex), eli vaikuttaakohan Amexin omistaminen uuden kortin hakuun?

Raportoivat luottorekisteriin käsittääkseni tuon "ostorajan" joka on siis käytännössä kortin luottoraja. Koska käytännössähän tuo on joka tapauksessa lyhytaikaista luottoa aina kun ostat kortilla jälkeenpäin veloitettavaksi.


Kysymyksiä ja vastauksia ostorajasta.

Miksi ostoraja otetaan käyttöön?


Suomessa otetaan 1.4.2024 käyttöön positiivinen luottotietorekisteri positiivista luottotietorekisteriä koskevan lain (739/2022) mukaisesti. Tästä syystä American Expressillä on velvollisuus tarkistaa tietoja rekisteristä ja raportoida tietoja rekisteriin. Täyttääksemme raportointivaatimukset meidän on otettava American Express -maksukorteissa käyttöön ostoraja.


Mikä ostoraja on?

Ostoraja on enimmäissumma, joka korttitililtä saa olla käytettynä. Huomaa, että ostoraja koskee sekä sinua että mahdollisia rinnakkaiskortinhaltijoita.
 
Luottorekisterin tiedot voi ihan itse käydä omalta osaltan katsomassa. Korttiluotoista siellä näkyy luottoraja ja luoton saldo sen päivän mukaan kun on viimeksi ilmoitettu. Saldotieto ei ole kovin reaaliaikainen vaan menee kai kerran kuussa tjsp. päivitetty tieto. Palkkatiedotkin näkyy luoton myöntäjän tilaamassa rekisteriotteessa, jotka näkyy rekisterissä myös ja sekin että kuka on tilannut otteen.
 
Jos kiinnostusta N26 ta tai kysymystä siitä saa viestiä laittaa . Uudelle kiva hymy ja liittymis viis nolla eur yette bra. Muuden eikä mitään katkoksia pankkitili vaan hyvä varatili.
 
Viimeksi muokattu:
Tänään tuli Platinum kortti postissa eikä mennyt kuin 5 pv tilauksesta. Matkavakuutuskorttia ei ollut mukana...
 
Itsellä OP:n Platinum-hakemussivu antaa vain "Palvelu ei ole juuri nyt käytössä" -herjaa kun yritän laittaa hakemusta sisään.
 
Minulla ei tullut tuota korttia tosiaan ollenkaan, platinum ollut käytössä jo yli vuoden. Soitin äsken OP aspaan (01000510) tuosta vakuutuskortista ja valitsin sieltä sitten valikoiden kautta matkavakutuksen. Tämähän oli tietysti virhe, koska päädyin Pohjolan vakuutuskorvausten puolelle. Sieltä minut siirrettiin asiakaspalvelun puolelle, jossa taas kerran ensimmäiseksi väitettiin että tuota fyysistä matkavakuutuskorttia ei voisi saada platinumiin. Väitettyäni vastaan aspa löysi verkkosivuilta tuon yllä olevan puhelinnumeron johon olin soittanut ja sanoi että minun pitää kysyä vakuutuskorttia korttipalveluiden aspasta. Olin ilmeisesti päätynyt Pohjolan aspan juttusille. Hän siirsi sitten puhelun uudestaan, ja nyt valitsi korttiasiakaspalvelun valikosta. Tämän jälkeen pitikin tunnistautua pankkitunnuksilla ja pääsin korttipuolen aspan juttusille. Hän tarkisteli ensin tietoja ja ilmoitti, että minun pitäisi tilata vakuutuskortti Pohjolan aspasta :rofl: Kun sanoin, että minut lähetettiin sieltä äsken tänne puolelle, aspa vastasi että voi tilatavakuutuskortin puolestani. Nyt se sitten lopulta on toivottavasti tulossa postissa.

Varmistin samalla, että platinum on tosiaan ilmainen vuoden 2025 loppuun asti.
 
Onko kukaan saanut tuota platinaa siten, ettei OP ole ns. pääpankki? Mulla herjaa tota vaa..
 
Onko kukaan saanut tuota platinaa siten, ettei OP ole ns. pääpankki? Mulla herjaa tota vaa..

On saatu. Siinä verkkolomakkeessa on ilmeisesti edelleen jotain bugeja, mä en päässyt vuosi sitten edes siihen loppuun saakka kun ei hyväksynyt jotain ihan perustietoa johonkin kenttään. Soitin aspaan ja tehtiin hakemus puhelimessa ja meni läpi. Toki osuusmaksun maksoin pohjille ja loin verkkopankkitunnarit ym. ensin.
 
Mikä noissa cashback -korteissa, joissa saa esim. 0,5 % ostoksista rahana takaisin, niin mikä niissä on sen luottokorttifirman ansaintalogiikka? Toivooko ne niin hartaasti, että kulutan enemmän ja enemmän, ja maksan korkoina sen niille takaisin? Vaikka minä tietenkin maksan aina koko laskun kerralla.
 
Mikä noissa cashback -korteissa, joissa saa esim. 0,5 % ostoksista rahana takaisin, niin mikä niissä on sen luottokorttifirman ansaintalogiikka? Toivooko ne niin hartaasti, että kulutan enemmän ja enemmän, ja maksan korkoina sen niille takaisin? Vaikka minä tietenkin maksan aina koko laskun kerralla.
Kauppiailta perittävät provisiot luottokorttimaksuista.
 
Ja jos haluat pidemmän selvityksen aiheesta niin kannattaa lukea (joka selittää varsinkin sen, että miksi Yhdysvalloissa noi cashbackit ovat huomattavasti paremmat kuin esim. Euroopassa)
 
Ja Morrowilta tuli juuri sähköpostia, että lokakuussa saa matkalipuista 5% cashbackiä. Laitoin vielä viestiä asiakaspalveluun, että koskeeko tämä myös käyttäjiä, jolla toi 2000 pisteen vuosiraja on tullut täyteen.

" * Koskee yrityksiä, jotka on rekisteröity nykyisellä toimialakoodilla (MCC-koodi). Tähän sisältyvät seuraavat MCC-koodit: 4111, 4112 ja 4131. Koskee ostoja ajanjaksolla 01.10.24-31.10.24. Bonuspisteitä enintään 500. "
 
Mikä noissa cashback -korteissa, joissa saa esim. 0,5 % ostoksista rahana takaisin, niin mikä niissä on sen luottokorttifirman ansaintalogiikka? Toivooko ne niin hartaasti, että kulutan enemmän ja enemmän, ja maksan korkoina sen niille takaisin? Vaikka minä tietenkin maksan aina koko laskun kerralla.

Ei vaadi kovin kummoista osuutta cashbackeilla hankituista käyttäjistä, jotka sitten käyttävät sitä 10-20% korolla olevaa luottoa, jotta nuo cashbackit tulee kuitatuksi. Jenkeissä siihen vielä sitten nuo paljonkin EU:ta kovemmat komissiot päälle.
 
Euroopassa maksuista peritään 0,3-0,5 % kauppiailta. Käykö järkeen, että se maksu hyvitetään jopa kokonaan kortin käyttäjille?
Suomen markkinassa nämä cashbackin tarjoajat taitavat lähinnä olla joko markkinaosuutta tavoittelevia ulkomaisia pankkeja, jolloin on voitu laskea, että markkinointisyistä tämä on kannattavaa, tai läheisessä kytkyssä kaupparyhmiin (OP/Kesko ja S-Pankki), jolloin etua syntyy siitä, että toimitaan oman ryhmän toimijoiden välillä eikä makseta provisiota ulkopuolelle.
 
Laitoin Morrowin kortista hakemuksen. Taitaa olla paras kuukausimaksuton kortti?

OP Platinum olisi myös kova tuolla ilmaistarjouksella v 2025 loppuun asti, mutta en kuulu OP ryhmän "omistajiin". Saakos sille satasen osuusmaksulle siellä jotain korkoa tai tuottoa, jos nyt vaikka tuohon liittyisi tuon kortin takia?
 
Mites Morrow Bankin luottokortti: onko siinä käyttörajoituksia, joita voi asettaa esim. yksittäisen oston maksimiksi?

Norwegianin kortissa moista ei ole mahdollisuutena.

Morrow houkuttaa kakkoskortiksi, kun siinä on parempi cashback/bonus.
 
On saatu. Siinä verkkolomakkeessa on ilmeisesti edelleen jotain bugeja, mä en päässyt vuosi sitten edes siihen loppuun saakka kun ei hyväksynyt jotain ihan perustietoa johonkin kenttään. Soitin aspaan ja tehtiin hakemus puhelimessa ja meni läpi. Toki osuusmaksun maksoin pohjille ja loin verkkopankkitunnarit ym. ensin.
Milloinkas tämä oli? Nyt ilmeisesti edellytys on se, että pitää olla pääpankkina..
 
Eiköhän luottorekisteri ole platinan myöntämistä hankaloittanut ja lisäksi OP tiukentanut ohjeistustaan, hyvä näin niin pysyy ainakin pankin asiakkaille ilmaisena.

Itsellä tuo ollut koko ilmaisajan ja meni suoraan 10k€ rajalla läpi ja OP:lta oli perusvisa jo 10k€ luottorajalla, tämän lisäksi norwegian 15k€ ja morrow 5k€.
Guskin olisi myönnetty luottorekisterin aikaan vaikka luottoa ei käytössä noista olekaan.
Jouduinkin noita siivoamaan myöhemmin toisen lainan takia, koska luottorekisterissä liikaa tavaraa..

Matkavakuutuksesta vielä, onko joku verrannut mitä eroa sillä "oikeaan" vakuutukseen pohjolasta?
Itsellä nyt nuo molemmat ja taitaa ainakin ilman isompia reissuja olla turha tuo toinen?
 
Matkavakuutuksesta vielä, onko joku verrannut mitä eroa sillä "oikeaan" vakuutukseen pohjolasta?
Itsellä nyt nuo molemmat ja taitaa ainakin ilman isompia reissuja olla turha tuo toinen?

Itsellä oli ainakin omassa ”oikeassa” Pohjolan matkavakuutuksessa huonommat ehdot (korvausrajat, ei sisältänyt perheenjäseniä), joten irtisanoin sen.

 
Mitenhän tuo määrittelee perheenjäsenen. Samassa taloudessa asuva kumppani, vai pitääkö olla rekisteröity suhde? Hyvät ehdot muuten kyllä
 
Mitenhän tuo määrittelee perheenjäsenen. Samassa taloudessa asuva kumppani, vai pitääkö olla rekisteröity suhde? Hyvät ehdot muuten kyllä
Platinumin vakuutusehdoista:

Vakuutetut

OP Platinum -kortinhaltijana olet vakuutettuna sen kalenterikuukauden loppuun asti, jolloin täytät 86 vuotta.

Lisäksi vakuutettuna ovat mukana matkustavat
• avio- tai avopuolisosi
• sinun tai puolisosi alle 25-vuotiaat lapset ja lapsenlapset

Puoliso ja lapset voivat olla vakuutettuna samanaikaisesti vain yhden OP Platinum -kortinhaltijan matkavakuu-
tuksen perusteella.

Vakuutukseen kuulumisen edellytys on, että vakuutetulla on väestötietojärjestelmään merkitty vakinainen
kotikunta ja asuinpaikka Suomessa. Matkustajavakuutuksessa vakuutetun tulee lisäksi kuulua Suomen sairaus-
vakuutukseen.
 
Onko tosta OP platinum kortista muuta hyötyä verrattuna goldiin kuin rajaton lounge käyntien määrä? Hankin siis goldin keväällä kun on ilmainen, mutta nyt olisi tuo platinumkin siis ilmeisesti ilmainen.

Löytyy jo muutenkin 4 luottokorttia yhteensä 30k€+ luottorajalla, tosin sama kai se on hankkia vielä 1 lisää. Täytyy vaan muistaa gold ja platinum perua sitten ennen ensi vuoden loppua ettei mene maksua.
 
Itselleni hylky platinumista, asuntolainaa on OP:lta reilusti, sijoituksia tai säästöjä ei siellä kuitenkaan lainkaan. Pos. luottorekisterissä näkyy neljä tai viisi luottokorttia, joilla saldo ehkä max 10 % kokonaislimiitistä. Hain 5k luottorajalla, kk-palkka sitä isompi. Ehkä jos noita sijoituksia olisi siellä niin asia voisi mennä toisin.
Itselle tuli automaattihylky kans jossain välissä 5k Masterille. Olikin näppärä lomake, se oli laittanut autolainaan kolme ylimääräistä nollaa perään. Siksi ei mennyt läpi, naurettiin ihmistarkistuksen kanssa sitä yhdessä :rofl:
 
Itsellä oli ainakin omassa ”oikeassa” Pohjolan matkavakuutuksessa huonommat ehdot (korvausrajat, ei sisältänyt perheenjäseniä), joten irtisanoin sen.


Erillisen vakuutusyhtiön vakuutuksen saa varsin pienellä lisämaksulla koskemaan koko perhettä, myös tapauksissa joissa siis vakuutuksenottaja ei itse matkusta mukana. Tuosta syystä mulla on erillinen matkatavaravakuutus perheelle.

OP Platinum vaatii että itsekin pitää matkustaa mukana.
 
Itselleni hylky platinumista, asuntolainaa on OP:lta reilusti, sijoituksia tai säästöjä ei siellä kuitenkaan lainkaan. Pos. luottorekisterissä näkyy neljä tai viisi luottokorttia, joilla saldo ehkä max 10 % kokonaislimiitistä. Hain 5k luottorajalla, kk-palkka sitä isompi. Ehkä jos noita sijoituksia olisi siellä niin asia voisi mennä toisin.
Itsellä jotakuinkin sama kohtalo jotakuinkin samoilla lähtökohdilla. Perheen vakuutukset myös OP:ssa sekä vain yksi perusluottokortti.
 
Näinhän se on ettei aspa yleensä näe, tai ainakaan voi sanoa, miksi hakemus hylyssä.

MUTTA:

Aspa voi laittaa hakemuksen manuaaliseen käsittelyyn. Monta kertaa kun automaatti on antanut hylkyä, manuaalinen käsittely on tuottanut tulosta.
Montakohan päivää tuollainen manuaali käsittely yleensä ottaa?
Viime viikolla laitettu aspan kautta kortin päivitys, mutta minkäänlaista viestiä ei ole sen jälkeen tullut asian tiimoilta.

Liekö sitten op:n platina käsittelyssä ruuhkaa etujen jatkuessa ensi vuodelle.

Edit: vajaa viikko kesti manuaalikäsittely
 
Viimeksi muokattu:
Vaimon luottokortilta (OP Visa) on tehty ~80 snt maksuja yhteensä 160e edestä jossain Indoneesiassa viimeisen kuukauden sisällä. Kortti tietysti nyt kuolletettu ja rikosilmoitusta kehiin. OP käski maksamaan luottokorttilaskun ja tekemään reklamaation. Meneekö tuo nyt ihan oikein? Olen aina kuvitellut, että luottokortilla olisi enemmän turvaa, mutta ei siltä kuulosta, jos silti joutuu maksamaan selkeän väärinkäytöksen ja jännittämään hyväksyykö OP reklamaatiota. Onneksi ei kuitenkaan isoista rahoista ole kyse.
 
Vaimon luottokortilta (OP Visa) on tehty ~80 snt maksuja yhteensä 160e edestä jossain Indoneesiassa viimeisen kuukauden sisällä. Kortti tietysti nyt kuolletettu ja rikosilmoitusta kehiin. OP käski maksamaan luottokorttilaskun ja tekemään reklamaation. Meneekö tuo nyt ihan oikein? Olen aina kuvitellut, että luottokortilla olisi enemmän turvaa, mutta ei siltä kuulosta, jos silti joutuu maksamaan selkeän väärinkäytöksen ja jännittämään hyväksyykö OP reklamaatiota. Onneksi ei kuitenkaan isoista rahoista ole kyse.
Tämä tuntuu oman kokemuksen mukaan vaihtelevan pankeittain. Norwegianilla tai Nordealla ei vaadittu maksamaan luottokorttilaskua, mutta taas aikoinaan Danskella joutui maksamaan ja hyvittivät sitten jälkikäteen. Jälkikäteen hyvitetyissä on vielä turhauttava asia, että joillakin pankeilla siirto luottokortilta käyttötilille tulkitaan 'käteisnostoksi', jolloin joudut maksamaan x euroa + x prosenttia komissiota. Tämän toki pystyy kiertämään sillä, että otat yhteyttä asiakaspalveluun ja tekevät tuon maksuttomaksi, mutta aiheuttaa vaivaa.
 

Statistiikka

Viestiketjut
253 985
Viestejä
4 417 879
Jäsenet
73 257
Uusin jäsen
Vepe21

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom