Luottokortit

Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 480
Ensimmäinen on, että kamppis taisi loppua 31.8., toiseksi BA:lle ei kyllä saa 1:1 vaan 3:2 ja Finnairillehan ei edes voi siirtää pisteitä ainakaan toistaiseksi. Toiseksi joudut toki kortista maksamaan sen 780€, mikäli pidät minimiajan, eli jos muut lukusi pitää paikan niin taitaa vielä voitolle jäädä, mutta huomattavasti kyllä vähemmän.
Joo näytti olevankin enää vain 100k pistettä. AE:n omilla sivuilla kyllä sanotaan että 1000 rewards pistettä = 1000 aviosta kun siirtää BA:lle ja vastaavasti finnairin sivuilla:

"Kaksi kanta-asiakasohjelmaa, yksi kanta-asiakasvaluutta. Myös oneworld-kumppanimme British Airways käyttää Aviosta kanta-asiakasvaluuttanaan. Jos olet sekä Finnair Plus- että British Airways Executive Club -ohjelman jäsen, voit linkittää tilisi ja siirtää Avioksia niiden välillä.

Tilien linkittäminen ja Avioksien siirtäminen niiden välillä on mahdollista Finnair Plus -tileillä 22.5.2024 alkaen."

Ei toki sanota kurssista mitään mutta oletan että 1:1 ja näin taisi jossain 3. Osapuolen sivulla lukeakin. Joo toi 780€ oli tiedossa mutta toisaalta jos sillä sais pikku kikkailulla 150k (tai 100k) aviosta ja tietty muut edut päälle.

Edit: joo toi 1:1 on varmaan sinne jenkkilään tms suunnattu, suomenkielisillä sivuilla siirron kurssi on ba:lle sama kuin suoraan finnairille eli 17:10. Onhan noi silti aika edullisia avioksia jos 780€ hintaan saa hieman vajaat 90k, tyyliin 100 per käytetty euro.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 171
Joo näytti olevankin enää vain 100k pistettä. AE:n omilla sivuilla kyllä sanotaan että 1000 rewards pistettä = 1000 aviosta kun siirtää BA:lle ja vastaavasti finnairin sivuilla:

"Kaksi kanta-asiakasohjelmaa, yksi kanta-asiakasvaluutta. Myös oneworld-kumppanimme British Airways käyttää Aviosta kanta-asiakasvaluuttanaan. Jos olet sekä Finnair Plus- että British Airways Executive Club -ohjelman jäsen, voit linkittää tilisi ja siirtää Avioksia niiden välillä.

Tilien linkittäminen ja Avioksien siirtäminen niiden välillä on mahdollista Finnair Plus -tileillä 22.5.2024 alkaen."

Ei toki sanota kurssista mitään mutta oletan että 1:1 ja näin taisi jossain 3. Osapuolen sivulla lukeakin. Joo toi 780€ oli tiedossa mutta toisaalta jos sillä sais pikku kikkailulla 150k (tai 100k) aviosta ja tietty muut edut päälle.

Edit: joo toi 1:1 on varmaan sinne jenkkilään tms suunnattu, suomenkielisillä sivuilla siirron kurssi on ba:lle sama kuin suoraan finnairille eli 17:10
En tiedä mistä näitä kaivat, mutta kävin siis amexin membership rewardsista katsomasta ja siellä kyllä lukee about jokaisessa lentoyhtiössä 3:2, alla vielä linkki minkä pitäisi toimia.

Ja tarkoitin siis, ettei Amexilta pysty tällä hetkellä siirtämään ollenkaan Finnairille, niin sille ei ole mitään kurssiakaan annettuna.

 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 480
En tiedä mistä näitä kaivat, mutta kävin siis amexin membership rewardsista katsomasta ja siellä kyllä lukee about jokaisessa lentoyhtiössä 3:2, alla vielä linkki minkä pitäisi toimia.

Ja tarkoitin siis, ettei Amexilta pysty tällä hetkellä siirtämään ollenkaan Finnairille, niin sille ei ole mitään kurssiakaan annettuna.

Onko sulla oikea maa valittuna?


Kyllä tuolla näkyy finnair, sama tieto myös finnairin sivuilla. Toki mulla ei ko. korttia ole niin hyvä huudella mutta erikoiselta tuntuis että tota mainostetaan monesta suunnasta ilman että se oikeasti olisi mahdollista
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 171
Onko sulla oikea maa valittuna?


Kyllä tuolla näkyy finnair, sama tieto myös finnairin sivuilla. Toki mulla ei ko. korttia ole niin hyvä huudella mutta erikoiselta tuntuis että tota mainostetaan monesta suunnasta ilman että se oikeasti olisi mahdollista
Njoo, näemmän jostain syystä reititti johonkin hevon kukun International Cardiin vaikka kirjauduin sisään, saisinkohan tuota kautta käytettyäkkin pisteitä, olisi parempi tarjotankin…. Mutta joo, 17:10 nyt lukee BA:lle, eli kannattavuus tippui vielä lisää.
 
Liittynyt
14.04.2024
Viestejä
44
Mulla on aikasemmin ollut Nordean credit / debit kortti 5k rajalla. Käytännössä tein apple pay ostokset debitillä ja aika vähän luottoa (jotka maksoin heti pois).

Hankin nyt Finnairin kortin samalla rajalla jotta saisin pisteitä, ja yllättävänä huomiona raja tuntuu suhteellisen matalalta jos on joku isompi ostos (esim. perheen lomat tms). Mielenkiintoisesti kun yritin nostaa rajaa parilla tonnilla se hylättiin… Korttien lisäksi ainut muu velka on 40k asuntolainaa. Vuositulot 95k + bonukset / osakepalkkiot / optiot (viimevuonna 125k). Kämmäsinkö jotenkin sen pyynnön vai mitä mä missaan?
Joo siinä on jotain outoa prosessissa. Mulla ei mennyt millään luottorajalla läpi lainkaan vaikka muualta on tullut +10k luottorajoilla.
 
Liittynyt
02.08.2022
Viestejä
182
Omaposti lopettaa laskujen maksun korttimaksuina 1.11 alkaen. No, eipä tarvitse harmitella curve fronted quotaa tai high risk mcc maksuja enää. Bonus optimointien mielessä maksut kannattaa hoitaa mobifyssä.
 
Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
28
Omaposti lopettaa laskujen maksun korttimaksuina 1.11 alkaen. No, eipä tarvitse harmitella curve fronted quotaa tai high risk mcc maksuja enää. Bonus optimointien mielessä maksut kannattaa hoitaa mobifyssä.
Tuleeko kenelläkään mieleen mitään vastaavaa palvelua, jonka avulla onnistuu laskujen maksut kortilla?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 616
Omaposti lopettaa laskujen maksun korttimaksuina 1.11 alkaen. No, eipä tarvitse harmitella curve fronted quotaa tai high risk mcc maksuja enää. Bonus optimointien mielessä maksut kannattaa hoitaa mobifyssä.
Katos keppanaa. Tuli sentään tällee 2kk etupeltoon niin ehtii haalia kymppi kilon kasaan mikä tuolla ollut pyörimässä 0% korolla. Ollutkin vähän sillee, että pitäs maksaa se pois, mutta kun 0% korko parin minuutin kuukausittaisella naputuksella niin miksi maksaa...

Ottavat 3%, joka toki nyt on parempi kuin 10-20% mikä normisti korteilla, mutta on toi omalle kohdalle liikaa :)
 
Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
28
Payupin kulu on tosiaan vähän turhan iso, kun menee koko laskun summasta. Onhan tuossa maksamisessa prosentuaalinen kulu palveluntarjoajalle (ei toki 3%), ja on itse asiassa ihan ymmärrettävää, ettei Posti ilmaiseksi tuota jatka.
 
Liittynyt
02.08.2022
Viestejä
182
Mikä on muuten lähde tälle korttimaksujen lopettamiselle?
Kuten tuossa ylempänä jo kerrottiinkin, niin mailitse tuli ilmoitus "Päivitimme sähköisten kuluttajapalveluidemme käyttöehtoja". Tuolla tekstin seassa sitten maininta että laskujen maksu korttimaksuna päättyy. Jäljelle jää ilmeisesti tilisiirto 3. osapuolen maksupalvelua käyttäen, mutta miksi käyttää siihen omapostia, kun vastaavasta saa mobifyllä 0,3% cashbackkia
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
126
Sähköpostissa sanotaan "Laskujen maksaminen pankki- ja luottokorteilla ei ole mahdollista OmaPostissa 1.11.2024 jälkeen."
Tulkitsen tuon niin, että vielä 1.11. pystyy maksamaan lokakuun laskut. Toisaalta, onko joku maksanut OmaPostilla laskuja kuun viimeisenä päivänä? Päätyykö veloitus silloin seuraavan kuun laskulle, kun veloitushan pysyy katevarauksena kortilla jonkin aikaa. Voisi varmuuden vuoksi maksaa lokakuun viimeisenä päivänä jos näin on.
 
Liittynyt
01.02.2022
Viestejä
178
VINKKI JOTA PITÄÄ HUVIKSENI KOKEILLA.
Otan 42eur Vattenfall sähkölaskun ja maksan sen R kioskissa plutus kortilla tulisko etua vai ei. Ainakin kaikki muut ei antanut posti verkkokaupassa maksetuksi postipaketti 6,90e maksun mutta plut antoi sen 3% plu aina eli MCC koodilla on kai väliä. Ehkä R kioskissa saa senkin talteen .
 
Liittynyt
05.09.2018
Viestejä
249
Sähköpostissa sanotaan "Laskujen maksaminen pankki- ja luottokorteilla ei ole mahdollista OmaPostissa 1.11.2024 jälkeen."
Tulkitsen tuon niin, että vielä 1.11. pystyy maksamaan lokakuun laskut. Toisaalta, onko joku maksanut OmaPostilla laskuja kuun viimeisenä päivänä? Päätyykö veloitus silloin seuraavan kuun laskulle, kun veloitushan pysyy katevarauksena kortilla jonkin aikaa. Voisi varmuuden vuoksi maksaa lokakuun viimeisenä päivänä jos näin on.
Vähän tulkinnanvaraisesti tuo kohta "1.11.2024 jälkeen" on Postin infomeilissä kirjoitettu, mutta sen alussa oleva teksti on yksiselitteisempi "Muutokset tulevat voimaan 1.11.2024. ", ja samoin sähköpostissa linkatut käyttöehdot ovat erikseen 31.10.2024 ja 1.11.2024 alkaen, eikä uudemmissa käyttöehdoissa ole laskumaksupalvelulle enää korttimaksamista kuvattuna.

Eli ei onnistu laskujen korttimaksaminen Omapostissa enää 1.11.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 616
VINKKI JOTA PITÄÄ HUVIKSENI KOKEILLA.
Otan 42eur Vattenfall sähkölaskun ja maksan sen R kioskissa plutus kortilla tulisko etua vai ei. Ainakin kaikki muut ei antanut posti verkkokaupassa maksetuksi postipaketti 6,90e maksun mutta plut antoi sen 3% plu aina eli MCC koodilla on kai väliä. Ehkä R kioskissa saa senkin talteen .
Miksi ihmeessä tekisit noin? Saat 1,26€ edestä roskavaluutta PLU:ta ja maksat ärrälle 4,5€ palvelumaksun + 0,31% maksettavasta laskusta.

Lisäksi jossain plutuksen säännöissä taisi lukea, että eivät hyväksy kolmannen osapuolen laskunmaksu palveluita vaikka se menisi läpi (mitä se kyllä tekee koska kirjautuu jollain kaupan MMC koodilla). Eli jos pyytävät kuittia tarkistukseen niin palautukseen menee. Toki sitä voi nohevana yrittää, mutta summan pitää olla sitten tosiaan jotain 500€ luokkaa, että kattaisi edes kulut ja PLU tosiaan on muutenkin ihan roskaa niin kun sen joskus saa käyttöönsä arvo on jotain muuta. Mobify lienee fiksumpi tapa kerätä edes jotain hiluja noista laskuista.

Toi oli ihan fine systeemi kun maksoi 4950€ laskuja crypto.com kortilla ja sieltä sai eurot heti omalle tilille. Silloin kannatti jopa maksaa noi palvelumaksut ja provikat.
 
Liittynyt
14.04.2024
Viestejä
44
Nyt kun OP:n päivittäispalvelu tarjouskampanja alkaa lähestyä loppuaan (loppuu siis 31.12.2024), niin mietin että saiskohan lounge-etua käytettyä vuoden 2025 niin että pitää sen tammikuun Platinumia (ja maksaa 50eur maksun) ja kun Priority Passiin päivittyy käyttöoikeus 31.12.2025 saakka niin sitten katkaisee?
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
358
Muistutus niille, jotka saivat alkuvuodesta Norwegian kamppiksen, jossa ei tarvinut maksaa lainkaan korkoa. Koroton jakso on voimassa 30.9 asti, joten tässä kuussa tulisi maksaa käytetty luotto pois, jos ei halua maksella korkoja!
 
Liittynyt
02.07.2021
Viestejä
6
Nyt on pahoja ongelmia SweepBank Mastercard credit -kortin kanssa. En enää tiedä miten edetä tässä asiassa, kun SweepBank on lähettänyt kuukausien ajan aiheettomia luottokorttilaskuja, ja heidän asiakaspalvelunsa ei vaikuta ymmärtävän asiaa.

Tapahtumaketju alkoi 18.12.2023, kun tein testimielessä yhden 114,96 euron ostoksen SweepBank luottokortilla. Tammikuun alussa tuli ihan normaalisti lasku, jonka eräpäivä oli 15.1.2024. Maksoin 114,96 euroa SweepBank käyttötililtäni 14.1.2024. Normaaliin tapaan korttiehdoissa sanotaan ostosten olevan korottomia, jos ne maksetaan viimeistään eräpäivänä. En ole tehnyt mitään muita ostoksia tuolla kortilla, joten ajattelin homman olevan sillä selvä.

Helmikuussa ihmettelin, kun SweepBank lähetti minulle uuden luottokorttilaskun, jossa oli summa 1,40 euroa. Tutkittuani asiaa tarkemmin, huomasin että se 114,96 euron maksu näkyi kyllä SweepBank käyttötilin tiliotteessa, mutta kortin tiliotteessa näkyy kaksi eri maksua, joiden summat ovat 102,07 ja 11,50 euroa. Yhteensä näistä tulee 113,57 euroa. SweepBank on siis kadottanut tai vetänyt jotenkin välistä 1,39 euroa.
Otin sähköpostilla yhteyttä asiakaspalveluun, mutta siellä ei ymmärretty asiaa ollenkaan. Vaikka selitin tilanteen useampaan kertaan, niin vastaukset olivat joka kerta suurinpiirtein tämän tyylisiä: "luottokortillasi näkyy 1,40 euron avoin saldo, josta 1,39 euroa on pääomaa ja 0,01 euroa korkoa". Lopulta he lopettivat vastaamisen.

Joka kuukausi tuli tietenkin uusia laskuja ja muistutuksia. Toukokuussa lähetin uudestaan sähköpostia. Silloin vastaamaan sattui asiakaspalvelija, joka vaikutti ymmärtävän jotain. Asiakaspalvelija lupasi, että asia otetaan tutkintaan, ja tuloksista ilmoitetaan myöhemmin. Parin viikon päästä tuli viesti, jossa mainittiin "Meillä on ilo ilmoittaa, että aiheutuneista korkokuluistasi on luovuttu." Ajattelin, että nyt asia varmaan vihdoinkin selvisi.

Mutta ei se tietenkään niin helppoa ollut. Laskuja tuli edelleen. Lähetin sitten uudestaan viestiä, ja selvisi että tosiaan kirjaimellisesti vain korkokuluista oli luovuttu. Se 1,39 euron pääoma oli vielä avoinna, ja nyt se oli tietysti kasvanut lisää korkoa ja muistutusmaksun. Edelleenkään asiakaspalvelulle ei mennyt jakeluun, että se on nimenomaan se 1,39 euron pääoma, joka on aiheeton.

Nyt sitten SweepBank lähetti kirjeen, jossa he sanovat olevansa lisäämässä kuluttajaluottotietoihini väliaikaisen maksuhäiriömerkinnän. En oikein onnistunut löytämään tietoa, että miten tuo "väliaikainen maksuhäiriömerkintä" toimii, voiko sen tosiaan lisätä ihan vain ilmoitusasiana? Vaikka lasku olisi aiheeton?

Mitä tällaisessa tilanteessa voi tehdä kun pankki on joko kadottanut tai vetänyt välistä rahaa pankin sisäisessä rahansiirrossa?

Olen itse opiskellut laskentatointa ja tehnyt kirjanpitoa, enkä voi käsittää, että miten on mahdollista saada tehtyä lakien ja asetusten mukainen kirjanpito siten, että yhdeltä tililtä lähtee 114,96 euroa ja toiselle tilille saapuu 113,57 euroa. Kahdenkertainen kirjanpito on nimenomaan keksitty estämään tällaiset vahingot.

On varmaan kaikille selvää, että talouteni ei kaatuisi tuon 1,39 euron maksamiseen, edes kuluilla lisättynä. En vaan ole ikinä maksanut yhtäkään huijaus- tai valelaskua, enkä haluaisi aloittaa nyt.

Tuota SweepBankia pyörittää Maltalainen pankki Multitude Bank p.l.c, joka on myös ainakin Ferratum Bank pikavippifirman taustalla. Ferratum taitaa olla aika huonomaineinen firma. Olisi varmaan pitänyt tajuta pysyä erossa tästä SweepBankista. Ei vaan silloin korttia hakiessa tullut mieleen, että tällaisia ongelmia voi tulla luottokorttifirman kanssa. Kaikkien muiden pankkien kautta hankittujen luottokorttieni kanssa homma on aina toiminut niin mallikkaasti.
 
Liittynyt
02.01.2023
Viestejä
943
Nyt kun OP:n päivittäispalvelu tarjouskampanja alkaa lähestyä loppuaan (loppuu siis 31.12.2024), niin mietin että saiskohan lounge-etua käytettyä vuoden 2025 niin että pitää sen tammikuun Platinumia (ja maksaa 50eur maksun) ja kun Priority Passiin päivittyy käyttöoikeus 31.12.2025 saakka niin sitten katkaisee?
Tähän olisi kiva saada vastaus.
 

jb1

Liittynyt
01.09.2021
Viestejä
30
Tähän olisi kiva saada vastaus.
Pankit takoo ennätystulosta, niin eiköhän jotain etuja vielä ensi vuodellekkin ole, kun bonusjärjestelmä tuskin muuttuu ennen 2026.
Selasin vähän taaksepäin ketjua, lokakuun lopulla oli tämä platina tarjous esillä, varmaan joskus silloin taas julkistetaan mahdollisia ensivuoden etuja?
Eli en ehkä ihan vielä lähtisi näitä miettimään ja kortteja sulkemaan.
 
Liittynyt
14.04.2024
Viestejä
44
Pankit takoo ennätystulosta, niin eiköhän jotain etuja vielä ensi vuodellekkin ole, kun bonusjärjestelmä tuskin muuttuu ennen 2026.
Selasin vähän taaksepäin ketjua, lokakuun lopulla oli tämä platina tarjous esillä, varmaan joskus silloin taas julkistetaan mahdollisia ensivuoden etuja?
Eli en ehkä ihan vielä lähtisi näitä miettimään ja kortteja sulkemaan.
Hyvä pointti. Ja joka tapauksessahan näissä OP Visa Platinumeissa (tai muissakaan korteissa) ei ole muistaakseni mitään sen kummempaa irtisanomisaikaa, eli tosiaan voi poikkaista vaikka vasta ma 30.12. tms. Eli voi odotella rauhassa kalkkiviivoille asti.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.07.2021
Viestejä
6
Sain SweepBankin asiakaspalvelulta vastauksen:

Toivottavasti kaikki on hyvin.

Haluamme vahvistaa, että olemme vastaanottaneet 114,96 euron lisäyksen ja ymmärrämme, että suunnitelmasi oli käyttää sitä luottokorttilaskusi maksamiseen, mutta valitettavasti tuo 114,96 jäi vain käyttötilillesi. Huomaathan, että aina kun haluat maksaa luottokortilla, kaikki maksut on siirrettävä manuaalisesti nykyisestä luottokortista luottokortille. Tuo 114,96 euroa jäi vain käyttötilillesi. Katso alla oleva kuvakaappaus, tämä on kuva siitä, mitä näemme järjestelmässämme liittyen luottokorttisi takaisinmaksuun.

Image_2024-09-05_05-24-00.png


Koska sitä ei koskaan siirretty manuaalisesti, järjestelmämme otti tiettyjä varoja nykyiseltä tililtäsi maksaakseen luottokorttilaskusi. Tässä tapauksessa järjestelmämme otti käyttötililtäsi 11,50 euroa 14.01.2024 Luottokorttilaskun maksamiseen, sitten maksoit 102,07 EUR lisämaksun. Kaikkien näiden tällä hetkellä suoritettujen maksujen jälkeen sinulla oli 1,39 euroa jäljellä 114,96 eurosta. 1,39 euroa näkyy SweepBank-sovelluksessasi, joten näet, että olet edelleen velkaa tämän summan, mutta tämä jätettiin maksamatta, kunnes siitä aiheutui maksamattomuuden vuoksi kuluja.

Koko ajan tämä 1.39 EUR ja kaikki maksut + korot katsotaan päteviksi myöhästymisen vuoksi. Huomaathan, että jos maksua ei suoriteta tänään tai tiettynä päivänä, jolloin haluat, maksettava kokonaissumma voi olla suurempi, koska korkoa veloitetaan päivittäin, kunnes maksat loppusumman takaisin.

Suosittelemme vahvasti, että maksat koko laskun 16,48 euroa, jotta tilisi ei luovuteta perintään ja se voi vaikuttaa luottotietoihisi, koska emme halua sinun kokevan tätä.

Hyvää päivänjatkoa,
Dave


SweepBankilla ei todellakaan ole homma hallussa. Tuossa heidän selityksessä on melkein kaikki väärin. Tein sen 114,96 euron maksun manuaalisesti. Ei siinä ollut mitään automatiikkaa, ja en ole missään vaiheessa maksanut tuollaista 102,07 euron maksua. Käyttötililtäni lähti maksun seurauksena tuo koko summa, 114,96 euroa. Se ei todellakaan ole "jäänyt käyttötilille", niin kuin asiakaspalvelu väittää. SweepBank on käytännössä hävittänyt sen 1,39 euroa johonkin tuntemattomaan paikkaan.

Tässä kuvakaappaus 14.1.2024 tekemästäni maksutapahtumasta:
Screenshot_20240227-201605.jpg
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 401
Sain SweepBankin asiakaspalvelulta vastauksen:

Toivottavasti kaikki on hyvin.

Haluamme vahvistaa, että olemme vastaanottaneet 114,96 euron lisäyksen ja ymmärrämme, että suunnitelmasi oli käyttää sitä luottokorttilaskusi maksamiseen, mutta valitettavasti tuo 114,96 jäi vain käyttötilillesi. Huomaathan, että aina kun haluat maksaa luottokortilla, kaikki maksut on siirrettävä manuaalisesti nykyisestä luottokortista luottokortille. Tuo 114,96 euroa jäi vain käyttötilillesi. Katso alla oleva kuvakaappaus, tämä on kuva siitä, mitä näemme järjestelmässämme liittyen luottokorttisi takaisinmaksuun.



Koska sitä ei koskaan siirretty manuaalisesti, järjestelmämme otti tiettyjä varoja nykyiseltä tililtäsi maksaakseen luottokorttilaskusi. Tässä tapauksessa järjestelmämme otti käyttötililtäsi 11,50 euroa 14.01.2024 Luottokorttilaskun maksamiseen, sitten maksoit 102,07 EUR lisämaksun. Kaikkien näiden tällä hetkellä suoritettujen maksujen jälkeen sinulla oli 1,39 euroa jäljellä 114,96 eurosta. 1,39 euroa näkyy SweepBank-sovelluksessasi, joten näet, että olet edelleen velkaa tämän summan, mutta tämä jätettiin maksamatta, kunnes siitä aiheutui maksamattomuuden vuoksi kuluja.

Koko ajan tämä 1.39 EUR ja kaikki maksut + korot katsotaan päteviksi myöhästymisen vuoksi. Huomaathan, että jos maksua ei suoriteta tänään tai tiettynä päivänä, jolloin haluat, maksettava kokonaissumma voi olla suurempi, koska korkoa veloitetaan päivittäin, kunnes maksat loppusumman takaisin.

Suosittelemme vahvasti, että maksat koko laskun 16,48 euroa, jotta tilisi ei luovuteta perintään ja se voi vaikuttaa luottotietoihisi, koska emme halua sinun kokevan tätä.

Hyvää päivänjatkoa,
Dave


SweepBankilla ei todellakaan ole homma hallussa. Tuossa heidän selityksessä on melkein kaikki väärin. Tein sen 114,96 euron maksun manuaalisesti. Ei siinä ollut mitään automatiikkaa, ja en ole missään vaiheessa maksanut tuollaista 102,07 euron maksua. Käyttötililtäni lähti maksun seurauksena tuo koko summa, 114,96 euroa. Se ei todellakaan ole "jäänyt käyttötilille", niin kuin asiakaspalvelu väittää. SweepBank on käytännössä hävittänyt sen 1,39 euroa johonkin tuntemattomaan paikkaan.

Tässä kuvakaappaus 14.1.2024 tekemästäni maksutapahtumasta:
Maksa se erotus ja jatka sen jälkeen asiasta riitelyä. Onko muutaman euron arvoista huonoimmassa tapauksessa ottaa merkintä rekisteriin? Ja varmaan kannattaa harkita jatkossa mistä epämääräisistä paikoista kortteja menee ottamaan, kun tunnetutkin tarjoavat ilmaisia.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
2 087
SweepBankilla ei todellakaan ole homma hallussa. Tuossa heidän selityksessä on melkein kaikki väärin.
Ymmärsinkö oikein että kyseisen "pankin" luottokorttilaskua ei voi maksaa muusta pankista suoraan vaan ainoastaan siinä "pankissa" olevalta ns. käyttötililtä? Tähän varmaan sopisi se "mikä voisikaan mennä pieleen" asioidessa tuollaisen paikan kanssa. Oliko tämä se yritys joka tarjosi joskus parikymppiä tilin avaamisesta?

Kuten edellä suositellaan, nollaa velka ja pyydä sitten heitä valvovan viranomaisen yhteystiedot. Jos pyyntö ei saa vauhtia, niin sitten olet yhteydessä viranomaiseen. Olettaen että olet varma toimineesi oikein.
 
Liittynyt
02.07.2021
Viestejä
6
Joo, tämä on se yritys joka tarjosi joskus parikymppiä tilin avaamisesta. Tuli tosiaan tehtyä moka siinä kun lähti kokeilemaan sitä. Olisihan se pitänyt tietää, että siihen on joku koira haudattuna.

Luottokorttilaskun maksuun heillä ei näytä ainakaan selkeästi olevan tarjolla muuta tapaa, kuin maksaa se sieltä sovelluksesta. Ja sitä ennen täytyy siirtää sinne sovelluksen käyttötilille rahaa.

Otin asiasta yhteyttä Euroopan kuluttajakeskukseen, mutta kiistat Maltalaisten pankkien kanssa eivät kuulu heille. He ohjasivat minut ottamaan yhteyttä Malta Financial Services Authorityyn: Consumer Rights - MFSA
Täytyy alkaa työstämään valitusta sinne.

Olisikohan tässä tilanteessa järkeä tehdä rikosilmoitusta? Tässähän pankki on tavallaan käytännössä varastanut 1,39 euroa. Summa ei tietenkään ole suuri, mutta tilanteen vakavuutta lisää se, että tekijänä on rekisteröity pankki. Pankkiin pitäisi kuitenkin voida luottaa, että se ei varasta senttiäkään asiakkailta. Tahallisuudesta ei tässä välttämättä ole näyttöä, mutta ainakin törkeää huolimattomuuttahan tämä on. Toisaalta asiakaspalvelu yrittää koko ajan kiistää asian, vaikka edelleen käyttötilin tiliotteessa SweepBank-sovelluksessa näkyy tuo 114,96 euron maksutapahtuma.
 
Liittynyt
02.07.2021
Viestejä
6
Olen vähän kahden vaiheilla tuon heidän vaatimansa maksun maksamisen kanssa. Ihan periaatteesta en haluaisi tukea huijareita tai rikollisia yhdelläkään sentillä. Niille maksaminen kun vaan kannustaa toiminnan jatkamiseen ja laajentamiseen.

Toisaalta kun ne ovat nyt alkaneet kiristämään rahaa uhkailemalla maksuhäiriömerkinnöillä, niin se maksaminen ehkä olisi turvallisempaa. Toisaalta mistä minä voin tietää, että mikään maksu kirjautuu sinne täysimääräisenä?

Tiivistettynähän tilanne on siis tämä:
  1. Tein 114,96 euron ostoksen 18.12.2023
  2. sain luottokorttilaskun, jonka eräpäivä oli 15.1.2024
  3. 14.1.2024 maksoin luottokorttilaskua 114,96 euroa
En ole tehnyt kortilla muita ostoja. Tuo 18.12.2023 ostos oli ensimmäinen ja viimeinen.

Jos nyt maksaisin tuon heidän vaatiman 16,48 euroa, niin mikä estää SweepBankia taas kirjaamaan maksetuksi vähemmän kuin se maksamani summa? Sitten he voisivat taas lähettää lisää laskuja "maksamattomasta" saldosta. Ja ikiliikkuja on valmis.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
2 087
Otin asiasta yhteyttä Euroopan kuluttajakeskukseen, mutta kiistat Maltalaisten pankkien kanssa eivät kuulu heille. He ohjasivat minut ottamaan yhteyttä Malta Financial Services Authorityyn: Consumer Rights - MFSA
Täytyy alkaa työstämään valitusta sinne.
Siinä vaiheessa kun viranomaiset on saaneet jotain aikaan, pankki on saanut enemmän eli rekisteriin merkinnän. Mitään päätöstä ei tehdä kuulematta molempia osapuolia ja tutkimatta.

Itse ainakin kysyisin pankilta viranomaisen tiedot. Se näyttäisi että olet tosissasi ja jos yrittäisivät vältellä vastaamasta, se antaisi lisänäyttöä.

Rekisterimerkinnästä voi tulla enemmän vaivaa kuin parinkympin velkomisesta pankilta. Jos olet oikeassa, sen saa takaisin ennemmin tai myöhemmin. Luultavasti jopa korkojen kera.
 
Liittynyt
02.07.2021
Viestejä
6
Se viranomainen on tosiaan tuo Malta Financial Services Authority.

Ja pankki on viralliselta nimeltään Multitude Bank p.l.c. Se SweepBank on vain yksi heidän aputoiminimistä.
 
Liittynyt
02.08.2022
Viestejä
182
Oliko kyseisellä laskulla joku minimisumma, esimerkiksi juuri tuo 11,50? Eli järjestelmä olisi pilkkonut maksusi minimisummaksi ja extra maksuksi… (ja laskenut väärin)
 
Liittynyt
02.07.2021
Viestejä
6
Kyllä oli minimisumma, mutta se ei täsmää tuohon summaan. Sähköpostiin tuli tällainen lasku 1.1.2024:

Olet saanut laskun SweepBank luottokorttiisi liittyen.

Vähimmäismaksu: 12,04 €
Eräpäivä: 15.01.2024

Löydät laskusi SweepBank sovelluksesta. Klikkaa alta ja kirjaudu sovellukseen.
 
Liittynyt
02.08.2022
Viestejä
182
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
252 006
Viestejä
4 388 775
Jäsenet
72 895
Uusin jäsen
Lepakkosika

Hinta.fi

Ylös Bottom