Luottokortit

Liittynyt
08.05.2019
Viestejä
350
Puolison finnair visa hakemus hylättiin

Itselläni toimii nyt Finnair Visa applikaatio

Kortti ja pin ei ole vielä saapunut mutta voi jo käyttää apple pay.

Myönsivät 50% pienemmän luottorajan mitä hain
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 138
Oliko tuossa Aktia Finnairissa siten, että Finnair Silverin saa vasta 3kk kuluttua käyttöönotosta, kun kk ostot ovat olleet 500€+?

Edit: Näinhän se näytti olevan. Harmi.

Mikä on kustannustehokkain keino ottaa Loungekey/pass, joku muu?
Käynnit saavat maksaa.
 

SPu

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
128
Näin 2 viikon kokemuksella, Finnair Visaa en voi suositella. Koska Aktia.

Eli suomeksi, asiakaspalvelua ei tuosta pankista saa. Tässä puolitoista viikkoa ollaan nyt yritetty työstää Finnair Visaan rinnakkaiskorttia, mutta tuntuu olevan täysin ylivoimainen tehtävä. Esim. viikko sitten verkkopankin kautta tunnistautuneena laitettuun viestiin asiasta eivät ole vastanneet mitään. Asiakaspalvelun ainoa yhteystieto on puhelinnumero johon on aina noin 10 min jono. Eli ensin soitan itse sinne, jonotan, selitän asian, hakemus laitetaan tulille. Sitten rinnakkaiskortin hakijan pitää soittaa, jonottaa, kertoa asia eri aspajantterille, tunnistautua, ja täyttää asiakastietolomake. Sitten rinnakkaiskortin hakijan pitää 2 h päästä soittaa takaisin, jonottaa, selittää asia taas, ja saada kuulla että "tiedot ei vielä näy, soita myöhemmin uudestaan, me ei voida soittaa tästä takaisin". Oikeastiko? Tsiisus.. :thumbsdown:

Taitaa lähteä kortti palautukseen samantein.
 
Liittynyt
30.07.2020
Viestejä
91
Näin 2 viikon kokemuksella, Finnair Visaa en voi suositella. Koska Aktia.

Eli suomeksi, asiakaspalvelua ei tuosta pankista saa. Tässä puolitoista viikkoa ollaan nyt yritetty työstää Finnair Visaan rinnakkaiskorttia, mutta tuntuu olevan täysin ylivoimainen tehtävä. Esim. viikko sitten verkkopankin kautta tunnistautuneena laitettuun viestiin asiasta eivät ole vastanneet mitään. Asiakaspalvelun ainoa yhteystieto on puhelinnumero johon on aina noin 10 min jono. Eli ensin soitan itse sinne, jonotan, selitän asian, hakemus laitetaan tulille. Sitten rinnakkaiskortin hakijan pitää soittaa, jonottaa, kertoa asia eri aspajantterille, tunnistautua, ja täyttää asiakastietolomake. Sitten rinnakkaiskortin hakijan pitää 2 h päästä soittaa takaisin, jonottaa, selittää asia taas, ja saada kuulla että "tiedot ei vielä näy, soita myöhemmin uudestaan, me ei voida soittaa tästä takaisin". Oikeastiko? Tsiisus.. :thumbsdown:

Taitaa lähteä kortti palautukseen samantein.
Tuliko fyysinen kortti jo postissa, miten kauan meni? Itsellä oli hieman sähellystä hakemuksen kanssa niin meni vasta pari päivää sitten läpi. Pari kertaa soittanut aspaan ja tosiaan hetken saa jonottaa. Tuota rinnakkaiskorttia en ole vielä yrittänyt, mutta pitää sekin laittaa nyt sitten heti työn alle jos on noin vaikeaa...
 
Liittynyt
17.08.2018
Viestejä
363
Täällä Finskin Aktia-Visa lappujen täyttelystä:
- Hyväksyntä suoraan
- Appi alkoi toimimaan reilu viikossa
- Tunnusluku postitse 10pv
- Kortti postitse 15pv (juuri eilen)

Kyselin jo Finskiltä voisiko hopeatason lounge-edun sijaan saada ennemmin pronssille tarjottavan 1v hopean ennemmin. Veikkaan, että ei tule tarpeeksi pisteitä/lentoja, että pysyisin hopealla.
 
Liittynyt
08.05.2019
Viestejä
350
Näin 2 viikon kokemuksella, Finnair Visaa en voi suositella. Koska Aktia.

Eli suomeksi, asiakaspalvelua ei tuosta pankista saa. Tässä puolitoista viikkoa ollaan nyt yritetty työstää Finnair Visaan rinnakkaiskorttia, mutta tuntuu olevan täysin ylivoimainen tehtävä. Esim. viikko sitten verkkopankin kautta tunnistautuneena laitettuun viestiin asiasta eivät ole vastanneet mitään. Asiakaspalvelun ainoa yhteystieto on puhelinnumero johon on aina noin 10 min jono. Eli ensin soitan itse sinne, jonotan, selitän asian, hakemus laitetaan tulille. Sitten rinnakkaiskortin hakijan pitää soittaa, jonottaa, kertoa asia eri aspajantterille, tunnistautua, ja täyttää asiakastietolomake. Sitten rinnakkaiskortin hakijan pitää 2 h päästä soittaa takaisin, jonottaa, selittää asia taas, ja saada kuulla että "tiedot ei vielä näy, soita myöhemmin uudestaan, me ei voida soittaa tästä takaisin". Oikeastiko? Tsiisus.. :thumbsdown:

Taitaa lähteä kortti palautukseen samantein.
Kerääntyykö rinnakkaiskortilla tehdyt ostokset pääkortinhaltijan Finnair Plus tilille vai rinnakkaiskortin haltijan omalle Finnair Plus tilille?
 
Liittynyt
20.01.2022
Viestejä
313
Komplett omilla sivuilla (kirjaudu netissä, ei mobiili appsissa) näkyy kortin kohdalla punaisella fontilla maininta "Palvelu saattaa olla väliaikaisesti rajoitettu maksuhistoriasi johdosta."

Paremmalla puoliskolla sana tilanne. Onko muilla vastaavaa? Oletan, että kaikilla on jos maksoi saldon maanantaina eräpäivänä tyhjäksi.

Osaako joku sanoa mistä johtuu?
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
282
Komplett omilla sivuilla (kirjaudu netissä, ei mobiili appsissa) näkyy kortin kohdalla punaisella fontilla maininta "Palvelu saattaa olla väliaikaisesti rajoitettu maksuhistoriasi johdosta."

Paremmalla puoliskolla sana tilanne. Onko muilla vastaavaa? Oletan, että kaikilla on jos maksoi saldon maanantaina eräpäivänä tyhjäksi.

Osaako joku sanoa mistä johtuu?
Yleensä viittaa siihen, että laskun maksu myöhässä. Poistunee muutaman päivän viiveellä kun vähintään minimisumma näkyy Kompletin päässä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
282
Ei ole siitä kyse. Eräpäivänä maksoin ja kortin tapahtumissa näkyy eräpäivänä kirjautuneeksi. Miten itse maksoit ja näkyykö sama teksti?
Näkyy sama eli eiköhän siellä ole Kompletin päässä jotain häikkää ja blokit vähän liian tiukilla. Tällaisia tilanteita varten on onneksi Curven anti-embarrassement mode joka heittää maksun seuraavalle (luotto)kortille jonossa.
 
Liittynyt
20.01.2022
Viestejä
313
Näkyy sama eli eiköhän siellä ole Kompletin päässä jotain häikkää ja blokit vähän liian tiukilla. Tällaisia tilanteita varten on onneksi Curven anti-embarrassement mode joka heittää maksun seuraavalle (luotto)kortille jonossa.
Ja maksoit siis eräpäivänä saldon tyhjäksi? En ole koskaan huomannut, että vaikuttaisi kuitenkaan kortin käyttöön. Onko joku huomannut ?
 
Liittynyt
17.04.2017
Viestejä
94
Kerääntyykö rinnakkaiskortilla tehdyt ostokset pääkortinhaltijan Finnair Plus tilille vai rinnakkaiskortin haltijan omalle Finnair Plus tilille?
Mielestäni näissä aina pääkortinhaltijan tilille.

Tulipa vain tuosta Finnairin rinnakkaiskortti sähellyksestä vanhat muistot mieleen. Nimittäin samanlaista sekasotkua oli Nordean kanssa pari vuotta sitten suoritettu samainen Finnair-mastercard rinnakkaiskortti hakemus. Useaa yhteydenottoa myöhemmin ja tunteja aikaa tuhlanneena vaadin saada ajanvarauksen paikalliseen toimipisteeseen, homma oli valmis 10 minuutissa.

Pelkästään tästä syystä jäänyt päivittämättä tähän korttiin, en haluais kokea tuota uudestaan.
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 555
Komplett omilla sivuilla (kirjaudu netissä, ei mobiili appsissa) näkyy kortin kohdalla punaisella fontilla maininta "Palvelu saattaa olla väliaikaisesti rajoitettu maksuhistoriasi johdosta."

Paremmalla puoliskolla sana tilanne. Onko muilla vastaavaa? Oletan, että kaikilla on jos maksoi saldon maanantaina eräpäivänä tyhjäksi.

Osaako joku sanoa mistä johtuu?
Minulla näkyy sama, maksoin heti kuun alussa (samana päivänä kun lasku tuli) saldon tyhjäksi, lisäksi tällä viikolla maksoin ylimääräisen 700€ jotta kortilla olisi käyttövaraa kuun loppuun asti.. En ole huomannut että vaikuttaisi kortin käyttöön mitenkään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 444
On muuten pitkiä varauksia ainakin crypto.com aspan mukaan. 3.6 tankkasin auton ja ruohon leikkuriin pentsaa. Nyt aloin ihmettelemään, että miksi näkyy 107€+50€+40€ veloitukset crypto.com kortilla. Curvessa vain 107€+40€, mitkä on oikein, auto E95 ja leikkuri E98. Ihmettelen kovin kun eikös sen varauksen pitäisi näkyä myös curvessa?

Miettinyt monta kertaa tankatessa, että meneekö nää varaukset ja velotukset ihan jetsulleen. Taidan jatkossa tankata vaan tasasumman vaikka ei tulisi tankki täyteen enkä jätä mitään varauksia niin ei tartte kytätä jälkeen, että jääkö joku varaus sinne jumiin...
 
Liittynyt
20.01.2022
Viestejä
313
On muuten pitkiä varauksia ainakin crypto.com aspan mukaan. 3.6 tankkasin auton ja ruohon leikkuriin pentsaa. Nyt aloin ihmettelemään, että miksi näkyy 107€+50€+40€ veloitukset crypto.com kortilla. Curvessa vain 107€+40€, mitkä on oikein, auto E95 ja leikkuri E98. Ihmettelen kovin kun eikös sen varauksen pitäisi näkyä myös curvessa?

Miettinyt monta kertaa tankatessa, että meneekö nää varaukset ja velotukset ihan jetsulleen. Taidan jatkossa tankata vaan tasasumman vaikka ei tulisi tankki täyteen enkä jätä mitään varauksia niin ei tartte kytätä jälkeen, että jääkö joku varaus sinne jumiin...
Kyllä ne aikanaan oikein menee
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
36
On muuten pitkiä varauksia ainakin crypto.com aspan mukaan. 3.6 tankkasin auton ja ruohon leikkuriin pentsaa. Nyt aloin ihmettelemään, että miksi näkyy 107€+50€+40€ veloitukset crypto.com kortilla. Curvessa vain 107€+40€, mitkä on oikein, auto E95 ja leikkuri E98. Ihmettelen kovin kun eikös sen varauksen pitäisi näkyä myös curvessa?

Miettinyt monta kertaa tankatessa, että meneekö nää varaukset ja velotukset ihan jetsulleen. Taidan jatkossa tankata vaan tasasumman vaikka ei tulisi tankki täyteen enkä jätä mitään varauksia niin ei tartte kytätä jälkeen, että jääkö joku varaus sinne jumiin...
Aivan sama homma. Crypto.comissa näkyi katevaraus 50e ja tankkaus 40e. Curvessa oikein pelkkä 40e. Ihmettelin että ei kai niiden kuulu samaan aikaan näkyä. Alkuviikosta olin yhteydessä aspaan ja sanoivat et voi kuukaudenkin näkyä ja ole yhteydessä uusiks jos vielä ensi viikolla on sama tilanne. No nyt katsoin ja 50e katevaraus on vihdoin hävinnyt, mutta kortin saldo ei ole muutunut mihinkään. Eli joko katevaraus ei ole vaikuttanut saldoon tai sitte ei mennyt oikein. Pitääkö tässä alkaa laskemaan kortin oikeaa saldoa.
 

SPu

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
128
Näin 2 viikon kokemuksella, Finnair Visaa en voi suositella. Koska Aktia.

Eli suomeksi, asiakaspalvelua ei tuosta pankista saa. Tässä puolitoista viikkoa ollaan nyt yritetty työstää Finnair Visaan rinnakkaiskorttia, mutta tuntuu olevan täysin ylivoimainen tehtävä. Esim. viikko sitten verkkopankin kautta tunnistautuneena laitettuun viestiin asiasta eivät ole vastanneet mitään. Asiakaspalvelun ainoa yhteystieto on puhelinnumero johon on aina noin 10 min jono. Eli ensin soitan itse sinne, jonotan, selitän asian, hakemus laitetaan tulille. Sitten rinnakkaiskortin hakijan pitää soittaa, jonottaa, kertoa asia eri aspajantterille, tunnistautua, ja täyttää asiakastietolomake. Sitten rinnakkaiskortin hakijan pitää 2 h päästä soittaa takaisin, jonottaa, selittää asia taas, ja saada kuulla että "tiedot ei vielä näy, soita myöhemmin uudestaan, me ei voida soittaa tästä takaisin". Oikeastiko? Tsiisus.. :thumbsdown:
Kukaan ei koskaan Aktialta palannut asiaan ja taas kerran soiteltiin uudestaan ja jonotettiin maksulliseen 16.69c/min asiakaspalvelunumeroon ja selitettiin koko asia alusta asti. Rinnakkaiskortin hakemus ei edelleenkään edennyt.

Nyt ollaan siinä pisteessä että Aktia Finnair Visa Credit irtisanotaan oikeastaan ennen kuin on otettu edes kunnolla käyttöön ja Aktia saa korvata tästä showsta aiheutuneet kulut.

VMP.
 
Liittynyt
20.01.2022
Viestejä
313
Kukaan ei koskaan Aktialta palannut asiaan ja taas kerran soiteltiin uudestaan ja jonotettiin maksulliseen 16.69c/min asiakaspalvelunumeroon ja selitettiin koko asia alusta asti. Rinnakkaiskortin hakemus ei edelleenkään edennyt.

Nyt ollaan siinä pisteessä että Aktia Finnair Visa Credit irtisanotaan oikeastaan ennen kuin on otettu edes kunnolla käyttöön ja Aktia saa korvata tästä showsta aiheutuneet kulut.

VMP.
Ihanan toiveikasta. En usko, että mitään korvauksia on odotettavissa.
 

SPu

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
128
Ihanan toiveikasta. En usko, että mitään korvauksia on odotettavissa.
Ihan piruillakseen pyörittelen kyllä, kun vituttaa tämä nykypäivän normimeno asiakaspalvelussa jossa asiakasta pompotellaan ja kukaan ei ota vastuuta.

On tuossa yhteensä vajaa pari tuntia aspan puhelinnumeroa kulutettu niin saa siitä parin euron kiistan aikaiseksi. :p
 
Liittynyt
23.10.2017
Viestejä
86
Saako cashpoint pisteitä jos maksaa norwegianin luottokortilla laskuja omaposti palvelussa?
 
Liittynyt
10.10.2021
Viestejä
1 483
Ei. Liekkö kukaan keksinyt mitään omapostia vastaavaa sovellusta tai ohjelmaa, vaikkapa maksullistakin?

Tuossa nyt ainakin yksi, mielestäni aiemmin googlatessa oli joku toinenkin mutta en tähän hätään löytänyt.

Halpaahan tuo ei sitten missään nimessä ole joten käyttää mieluummin vaikka Norwegianin tilisiirtoa. Kaikilla korteilla nostomahdollisuutta ei ole kuin automaatilla niin ehkä tuo silloin on helpompi.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 283
Haluatko saada bonuksia vai korotonta maksuaikaa?
Korotonta maksuaikaa.
Toki bonukset kiinnostaa myös, mutta olen nössö ja pidän epäeettisenä "ylenpalttista" hyväksikäyttämistä. Eli en ilkeä "ylikikkailla" bonuksia, koska kuvittelen sen (varmaan onkin) olevan korttiehtojen vastaisia ja veikkaan, että jos koko ajan maksibonukset heiluu, niin joku kiinnostuu. Pitää malttaa pitää kohtuullisena.


Tuossa nyt ainakin yksi, mielestäni aiemmin googlatessa oli joku toinenkin mutta en tähän hätään löytänyt.

Halpaahan tuo ei sitten missään nimessä ole joten käyttää mieluummin vaikka Norwegianin tilisiirtoa. Kaikilla korteilla nostomahdollisuutta ei ole kuin automaatilla niin ehkä tuo silloin on helpompi.
Tutkitaanpa. Ja siis halpaa etsitään, mutta toki varalla voi olla vaikka joku kalliimpikin "jos sattuu tarvitsemaan".. Mutta hyvin edullista, tai ilmaista vastaavaa etsitään.
EDIT: Turhan kallis tuollainen 3% kulu, mutta pidetään tiedossa jos sattuu jokin korttitalon kortti kaatumaan/muuttumaan.
 
Liittynyt
10.10.2021
Viestejä
1 483
Korotonta maksuaikaa.
Toki bonukset kiinnostaa myös, mutta olen nössö ja pidän epäeettisenä "ylenpalttista" hyväksikäyttämistä. Eli en ilkeä "ylikikkailla" bonuksia, koska kuvittelen sen (varmaan onkin) olevan korttiehtojen vastaisia ja veikkaan, että jos koko ajan maksibonukset heiluu, niin joku kiinnostuu. Pitää malttaa pitää kohtuullisena.


Tutkitaanpa. Ja siis halpaa etsitään, mutta toki varalla voi olla vaikka joku kalliimpikin "jos sattuu tarvitsemaan".. Mutta hyvin edullista, tai ilmaista vastaavaa etsitään.
EDIT: Turhan kallis tuollainen 3% kulu, mutta pidetään tiedossa jos sattuu jokin korttitalon kortti kaatumaan/muuttumaan.
Minäkin tutkin aikanaan mutta eipä taida sitä halpaa vaihtoehtoa näissä ollakaan. Kerro toki minullekin jos löydät jonkun palvelun joka ei vedä tuota muutamaa prosenttia välistä.
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 555
Korotonta maksuaikaa.
Toki bonukset kiinnostaa myös, mutta olen nössö ja pidän epäeettisenä "ylenpalttista" hyväksikäyttämistä. Eli en ilkeä "ylikikkailla" bonuksia, koska kuvittelen sen (varmaan onkin) olevan korttiehtojen vastaisia ja veikkaan, että jos koko ajan maksibonukset heiluu, niin joku kiinnostuu. Pitää malttaa pitää kohtuullisena.
Joskus käyttänyt Norwegianin kortin käteisnostoa.. Vaatii vain ottoplus automaatin. Nosta haluamasi summa rahaa kortilla (max 500€) ja talleta se samantien debit kortilla pankkitilillesi. Tässä on hyötynä se että ei tule korkokuluja kunhan maksaa aikanaan laskun eräpäivään mennessä.

Muihin kortteihin verrattuna norski on ainoa missä korkokulu ei pyöri heti nostopäivästä..

Norskillakin onnistuu tilisiirto suoraan kortilta pankkitilille mutta tällöin lähtee korot pyörimään heti.

Edit, nosto onnistuu myös normi automaatilta ja talletus S-ryhmän kaupassa jos on S-Pankin tili. Ässällä talletusraja on kait max 200€/kerta ja 500€/kk. Talletus kaupan kassalla on ilmeisesti maksuton. En tiedä tarkkaan kun en ole koskaan kokeillut vaikka tili löytyykin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.01.2022
Viestejä
313
  • Set 1 Smart Rule
  • Add up to 2 payment cards
  • Go Back in Time 3 times per month
Curve free muutokset, olkaa hyvä. 60pv niin ovat voimassa
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 283
curve.png


Tässä vielä kuvana.

Mitenkä muistaako joku, miten noi Curven cashbackit menee ? Saako esim. lyötyä S-ryhmään tai vaikka jollekin tankkausasemalle ton tms.?
Tässähän ehkä oli joku cashback ennenkin, mutta en vaan muista ollenkaan et millainen.
 
Liittynyt
15.04.2020
Viestejä
1 143
Mitenkä muistaako joku, miten noi Curven cashbackit menee ? Saako esim. lyötyä S-ryhmään tai vaikka jollekin tankkausasemalle ton tms.?
Tässähän ehkä oli joku cashback ennenkin, mutta en vaan muista ollenkaan et millainen.
Siellä oli aika rajalliset vaihtoehdot Suomalaisille. Itsellä taisi olla Lidl, Foodora, Amazon ja Starbucks valittuna. Eli ei isompia päivittäistavaraketjuja eikä huoltoasemaketjuja.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 283
Siellä oli aika rajalliset vaihtoehdot Suomalaisille. Itsellä taisi olla Lidl, Foodora, Amazon ja Starbucks valittuna. Eli ei isompia päivittäistavaraketjuja eikä huoltoasemaketjuja.
Joo, no siitä se sitten ehkä johtuikin, miksi ei ole tullut perehdyttyä.. Amazon.de periaatteessa sais ehkä vähän, mutta kyllä se pitäis noihin tankkaushommeleihin tms. päivittäiskuluihin saada ympättyä Citymarkettiin tai Prismaan.
Pitää etsiä jostain, että mitä kaikkea siinä on muutoksen jälkeen matkassa.
Toki toi 1% cashback ja 6 jälleenmyyjää kiinnostaa myös, jos ne ois jotain oikeita liikkeitä Suomessakin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.05.2019
Viestejä
350
Kiinnostavaa toki tuo GoBackIn time 60-120 päivää, että miten mahtaa 0,5% cashbackkien Norwegianilta käydä, jos vaihtaa korttia 90pv jälkeen esim. Finnair Aktiaan ja kerennyt lunastaa ne sitä ennen sovelluksessa :D..
HYVÄ KYSYMYS

Mitä jos on tuo Curve Metal ja 120 päivän go back in time.

1) Teet ostoksen Finnair Visalla, saat 3x pointsit seuraavassa laskussa
2) 119 päivän päästä GBIT ja laitat vaikka Plutukselle (3% cashback)

tai sitten tosiaan norwegian tuohon mukaan toiseksi.

Oletettavasti jos noita ei automaattisesti tuommoisen 4 kuukauden jälkeen oteta pois enää, niin varmaan jossain kohti lähtee kortti vittuun jonkun pikkupräntin sopimusehdon rikkomisesta tai sitten muuten vaan muuttavat systeemejään eikä enää onnistu

Kiva kuitenkin aina vähän game the system kun mahollista ja on laillista.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
738
Kiinnostavaa toki tuo GoBackIn time 60-120 päivää, että miten mahtaa 0,5% cashbackkien Norwegianilta käydä, jos vaihtaa korttia 90pv jälkeen esim. Finnair Aktiaan ja kerennyt lunastaa ne sitä ennen sovelluksessa :D..
Toki toi 1% cashback ja 6 jälleenmyyjää kiinnostaa myös, jos ne ois jotain oikeita liikkeitä Suomessakin.
Minulla on ollut Norwegianin cashback 5,- miinuksella yli vuoden päivät curven kortin vaihdon jälkeen. Ei ollut tarkoitus huijata norjalaisia niin en kyllä yhtään osaa sanoa kuinka pian ostoksen jälkeen tein siirron tai onko sillä vaikutusta cashbackien perumiseen. Mutta ei siis ainakaan minun mitätöntä velkaa ole kovin aktiivisesti, tai siis ollenkaan, yritetty periä.
 
Liittynyt
01.02.2022
Viestejä
142
Siellä oli aika rajalliset vaihtoehdot Suomalaisille. Itsellä taisi olla Lidl, Foodora, Amazon ja Starbucks valittuna. Eli ei isompia päivittäistavaraketjuja eikä huoltoasemaketjuja.
Eli on siellä listalla aika iso määrä yrityksiä josta itse voit valita mieleisesi. Metal 6 kpl Black 3 kpl esim Black tilauksessa valitset : Lidl,Shell,Ikea niin saat näistä yrityksistä cashbackit talteen ja niitä voi itse siis vaikka kerryttää ja kiva säästö pahan varalle ja jos halut ulos ne niin valitse curve cash kohta sovelluksessa ja vaikka top up na laittessa Revolutiin , Wise yms. Ai niin Shell asemalla ja kylmäasemalla saat 1% takaisin ostoksen summasta et saa st1 asemasta vaikka shell alle kuulukin. Hyvä tapa on lisätä raha Revolutiin ja sieltä Plutukseen ja Curve sovelluksessa valittuna maksutapa Plutus debit kortti. Niin saat 1% Curveen ja jos olet 5eur kk tilaaja Plutuksessa saat lisää LIdl tai Shell esimerkiksi valittuna lisää cashbackia talteen säästöön tai mihin sitten tarvitkin. Tuplana edut kotiin tai triplana jos Curve kk maksu menee plutuksesta kuukausittain. ( sorry kiirel kirjoitettuu on virheitä)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.02.2022
Viestejä
142
HYVÄ KYSYMYS

Mitä jos on tuo Curve Metal ja 120 päivän go back in time.

1) Teet ostoksen Finnair Visalla, saat 3x pointsit seuraavassa laskussa
2) 119 päivän päästä GBIT ja laitat vaikka Plutukselle (3% cashback)

tai sitten tosiaan norwegian tuohon mukaan toiseksi.

Oletettavasti jos noita ei automaattisesti tuommoisen 4 kuukauden jälkeen oteta pois enää, niin varmaan jossain kohti lähtee kortti vittuun jonkun pikkupräntin sopimusehdon rikkomisesta tai sitten muuten vaan muuttavat systeemejään eikä enää onnistu

Kiva kuitenkin aina vähän game the system kun mahollista ja on laillista.


Plutukseen kannattaa laittaa kerryttää plutusta ja arvo iso niin säästöt ulos tai ei. Mutta joo Norwegian on nyt tiukka näis jutussa ja kaikenlainen kierto ym cryptoon liittyen on ehtojen rikkominen ja kortti kiinni heillä täs hetki sitten ehdot muuttuivat näissä.

Mutta jos menetkin 119 pvän päästä ja muutat tapahtuman toiselle kortillesi niin Finnair voi sen kertyneen pisteet ottaa pois kannattaa lukea ehdot. Nyky maailman tilanne niin pikkuhiljaa alkaa kaikenlaisia järjestelyitä olla suuntaan toiseen ja hinta tuotteella palvelulla käydään läpi tarkkaan ja suunnataan strategiaa eteenpäin niin kai.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 283
Curve Rewards and Cash Schemes | Curve

Tuolla noita cashback firmoja. Ei oikein mitään tasaista kokonaisuutta noista saa, kun kuitenkin ruuat ne on jotka isossa kuvassa maksaa.
Ikea, Amazon, Shell, subway tms. mutta karkeasti Ikeasta joskus jotain "isoa", shell kannattaa valita vain jos ainekin halpaa (ei yleensä ole edes halvin), amazonista juu ehkä jotain saattaa saadakin, mutta nekin pikkueuroja.
Noh hyvä että on mahdollista ja aina noi voi laajentua tietysti. Tulee varmaan toi X otettua alkuunsa ja kattoo onko tarvetta.

Plutus on kyllä täysi mysteeri, pitänee selvitellä. Olisiko jollain jotakin blogitekstiä moisesta linkata, missä joku tarkkamarkka tyyppi perustellut sen järkeväksi?
 
Liittynyt
20.01.2022
Viestejä
313


Tässä vielä kuvana.

Mitenkä muistaako joku, miten noi Curven cashbackit menee ? Saako esim. lyötyä S-ryhmään tai vaikka jollekin tankkausasemalle ton tms.?
Tässähän ehkä oli joku cashback ennenkin, mutta en vaan muista ollenkaan et millainen.
En oikein näe syytä maksaa Curvesta omassa käytössä. jatkossakaan Nytkin on tullut käytettyä vain yhtä korttia eli Komplett vaikka yhdistettynä onkin useita muita. Isoin hyöty itselleni on saada Komplett maksuista 2% kaikista ostoista. Komplett ja Norwegian on omista korteista ne mitkä ajattelin pitää Curvessa underlying kortteina.
 

ykii

Lizard of Oz
Tukijäsen
Liittynyt
16.07.2017
Viestejä
682


Tässä vielä kuvana.

Mitenkä muistaako joku, miten noi Curven cashbackit menee ? Saako esim. lyötyä S-ryhmään tai vaikka jollekin tankkausasemalle ton tms.?
Tässähän ehkä oli joku cashback ennenkin, mutta en vaan muista ollenkaan et millainen.
Mitäköhän tämä tarkoittaa käytännössä: ”Only customers with a premium subscription will be able to add a commercial card.”?

Eli free curveen ei saa enää liitettyä muita luottokortteja jolloin tuo muuttuu käyttökelvottomaksi?
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 163
Mitäköhän tämä tarkoittaa käytännössä: ”Only customers with a premium subscription will be able to add a commercial card.”?

Eli free curveen ei saa enää liitettyä muita luottokortteja jolloin tuo muuttuu käyttökelvottomaksi?
Sen enempää asiaa miettimättä oletin tuon tarkoittavan,”yrityskortteja”, työnantajan myöntämiä ns. firman kortteja. Lukihan siellä kuitenkin myös että ilmaisessa kahden liitettävän kortin raja.
 

ykii

Lizard of Oz
Tukijäsen
Liittynyt
16.07.2017
Viestejä
682
Toivottavasti on kuten sanoit. Erikoinen käännös tosin…

Commercial = kaupallinen
Corporate = yritys
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
Toivottavasti on kuten sanoit. Erikoinen käännös tosin…

Commercial = kaupallinen
Corporate = yritys
Commercial card on ihan yleisessä käytössä oleva termi, mitä käytetään rinnakkaisesti corporate cardin ohella. En ole varma onko tuossa joku britti- vs. jenkkienglanti tai joku muu hiuksenhieno eroavaisuus vai ei, mutta ihan normaalia englantia kuitenkin ja tarkoittaa juurikin yrityksen työntekijöilleen antamia kortteja. Suomalaisissa pankeissa käännöksissä taitaa toki olla lähes aina kuitenkin käytössä "corporate card", mikä kyllä allekirjoittaneenkin mielestä kuvaa asiaa paremmin kuin tuo "commercial card".
 
Liittynyt
30.07.2020
Viestejä
91
Kukaan ei koskaan Aktialta palannut asiaan ja taas kerran soiteltiin uudestaan ja jonotettiin maksulliseen 16.69c/min asiakaspalvelunumeroon ja selitettiin koko asia alusta asti. Rinnakkaiskortin hakemus ei edelleenkään edennyt.

Nyt ollaan siinä pisteessä että Aktia Finnair Visa Credit irtisanotaan oikeastaan ennen kuin on otettu edes kunnolla käyttöön ja Aktia saa korvata tästä showsta aiheutuneet kulut.

VMP.
Jännä homma tämä. Meillä meni rinnakkaiskorttihakemusruljanssi ensimmäisellä yrittämällä läpi (ainakin paperit tuli sähköiseen allekirjoitukseen ja allekirjoitus onnistui). Tosin tunnistan nämä hankaluudet mitä kuvailit eli piti ensin lähettää viesti, jossa antaa operaatiolle luvan. Sitten puolison pitää soittaa ja täyttää jotain tietoja ja soittaa seuraavana päivänä uudestaan. Sitten lähetellään taas molemmilta jotain varmistusviestejä ja käydään tietoja läpi ja molempien pitää olla puhelussa läsnä. Meillä työntekijä kyllä myönsi, että ei ole hänelle tuttu prosessi ja kysyi kerran kollegalta apua.
 
Liittynyt
08.05.2019
Viestejä
350
Jännä homma tämä. Meillä meni rinnakkaiskorttihakemusruljanssi ensimmäisellä yrittämällä läpi (ainakin paperit tuli sähköiseen allekirjoitukseen ja allekirjoitus onnistui). Tosin tunnistan nämä hankaluudet mitä kuvailit eli piti ensin lähettää viesti, jossa antaa operaatiolle luvan. Sitten puolison pitää soittaa ja täyttää jotain tietoja ja soittaa seuraavana päivänä uudestaan. Sitten lähetellään taas molemmilta jotain varmistusviestejä ja käydään tietoja läpi ja molempien pitää olla puhelussa läsnä. Meillä työntekijä kyllä myönsi, että ei ole hänelle tuttu prosessi ja kysyi kerran kollegalta apua.
Voin allekirjoittaa tämän. En tiedä miten @SPu on saanut asiasta tehtyä niin hankalan.

1) Pääkortinhaltija soittaa Aktian Finnair Visa asiakaspalveluun. Puhelun aikana pääkortinhaltija kirjautuu Aktian verkkopankkiin omilla tunnuksillaan (voi olla minkä pankin tunnukset tahansa, ei tarvitse Aktian tunnareita) ja kertoo siellä viestissä rinnakkaiskortin haltijan tiedot, jolle kortti annetaan, eli käytännössä nimi, henkilötunnus, osoite. Tuon viestin voi jo lähettää ennen pääkortinhaltijan soittamista asiakaspalveluun, koska viestin ne joka tapauksessa pyytää lähettämään.

2) Rinnakkaiskortin hakija soittaa Aktian Finnair Visa asiakaspalveluun. Häntä pyydetään täyttämään "Know Your Customer" asiakastietolomake, joka löytyy aktia.fi/kyc ja on linkki Aktian etusivullakin. Häntä ohjeistetaan soittamaan takaisin asiakaspalveluun seuraavana päivänä lomakkeen täytöstä.

3) Rinnakkaiskortin hakija soittaa uudelleen asiakaspalveluun. Tässä vaiheessa Aktian työntekijä lähettää koodin Aktian verkkopankkiin joka pitää kertoa puhelimessa em. työntekijälle. Tämä hoituu puhelun aikana. Aktian työntekijä kertoo, että seuraava vaihe on, että sekä pääkortinhaltijan että rinnakkaiskortin hakijan sähköpostiosoitteisiin tulee dokumentit sähköisesti allekirjoitettavaksi muutaman tunnin sisällä.

4) Kun nuo allekirjoitettavat dokumentit saapuvat ja ne on allekirjoitettu molempien toimesta verkkopankkitunnuksilla, asia on taputeltu ja rinnakkaiskortti saapuu jossain kohti.


Jonottamista oli suunnilleen 2 minuuttia per puhelu ja itse puhelut oli lyhyitä. Molempia ei tarvittu puhelun aikana olemaan samaan aikaan paikalla linjalla.

Ammattimainen asiakaspalvelu kyseessä. 10+
 
Liittynyt
10.10.2021
Viestejä
1 483
Tänään oli näköjään tullut Aktialta kuori joka lienee joko hyväksytty luottopäätös tai tunnusluku - en ole ehtinyt avaamaan koko kirjettä kun koko päivä on mennyt muuttohommissa.
 

SPu

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
128
Voin allekirjoittaa tämän. En tiedä miten @SPu on saanut asiasta tehtyä niin hankalan.
Jonotusta joka kerta 5-10 min. Asia joka hoituisi yhdellä puhelulla vaatii optimitilanteessakin sen kolme eri puhelua ja jonotusta. Kolme eri kertaa (heidän pyynnöstään siis 3x) oikein täytetty ja varmasti meidän päästä perille mennyt KYC-lomake ei koskaan näkynyt heidän päässä, edes seuraavana päivänä (pyysivät alkuun soittamaan 2h päästä, ei seur.pvnä). Ja kyllä, eri selaimellakin jne testattu, tää on kuitenkin ATK-foorumi, eli Aktian pään vika kyllä. Lupasivat itse palata asiaan kun kolmannen kerran tuo ei "jostain syystä näkynyt", jota eivät koskaan tehneet. Yleinen palvelualttius tuntui muutenkin olevan täysi nolla, vaikka kuinka yritti pyytää että eikö tuon saisi jotenkin muuten ratkaistua jos heidän lomake on rikki tms.

Jatkanko tätä listaa ammattimaisesta palvelusta ja asiakaslähtöisistä prosesseista vielä?

Tosiaan Amex hoiti rinnakkaiskortin noin minuutissa ja "yhdellä" klikkauksella joitain vuosia sitten. Aktian kanssa puhelinaikaa on nyt tullut kohta kaksi tuntia jonotuksineen. Ei jatkoon.
 
Viimeksi muokattu:

SPu

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
128
Dodi, Aktialta soittelivat vastaten palautteeseen, ja oli tosiaan niin että heidän systeemit oli vinossa, ja muutenkin prosessi aivan hiomatta koska rinnakkaiskortteja eivät ole yleensä myöntäneet muille korteille (ts. ei sen kuulu olla noin vaikeaa vaikka järjestelmän lomakkeet toimisi oikein, eli ei näitä useita eri puheluita jne.). Olin ensimmäisiä kuka tuota haki, ja aikovat ottaa opikseen ja parantaa tuota.

Lupasivat myös ihan huomattavan korvauksen aiheutuneista kustannuksista tuosta puhelimessa roikkumisesta, ja rinnakkaiskortti on nyt saatu työn alle. :)
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 433
Viestejä
4 199 264
Jäsenet
70 907
Uusin jäsen
Zawaro

Hinta.fi

Ylös Bottom