Luottokortit

Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
348
Kokeilin itsekin tehdä Komplett hakemuksen kun alkaa nuo bonuksia tarjoavat vaihtoehdot olla vähissä. Ajatuksena ketjuttaa ostot Curvesta tuohon sen 2% bonuksen takia.
Hakemus paukahti läpi muutamassa sekunnissa ja tarjosi 3.5k luottorajaa. Penniäkään velkaa ei ole enkä muutenkaan ole potentiaalinen luottokorkoasiakas.. että kai siellä on joku onnenpyörä joka noi päättää.
Tilannepäivitys:
Ja nyt kortti löytyi postilaatikosta, oli tullut jo viimeviikolla mutta ei tule katsottua postilaatikkoon kovinkaan usein enää.
Eli kortti kädessä alle kahdessa viikossa hakemuksesta. Apple Payhin sen sai lisättyä jo viimeviikolla.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 190
Onko joku, jolla on turvakielto saanut Komplettin korttia? Hylkäs hakemuksen heti ekan kyselyn jälkeen. Omistusasunto, josta alle 80ke lainaa, tulot noin 6ke kuussa, vakityö.

En keksi mistä muusta syystä hylsy vois tulla, kun siitä etteivät pääse tietoihin käsiksi.

Pitäs pari isompaa verkkokauppaostosta tehdä ja haluais cashbackit himaan.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 248
Onko joku, jolla on turvakielto saanut Komplettin korttia? Hylkäs hakemuksen heti ekan kyselyn jälkeen. Omistusasunto, josta alle 80ke lainaa, tulot noin 6ke kuussa, vakityö.

En keksi mistä muusta syystä hylsy vois tulla, kun siitä etteivät pääse tietoihin käsiksi.

Pitäs pari isompaa verkkokauppaostosta tehdä ja haluais cashbackit himaan.
Jos pikkasen aikaisempia viestejä menee läpi, niin selviää, että tuo Komplett kortin saaminen on puhdasta lottoamista, ei oikein tunnu olevan mitään selkeää linjausta...
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
106
Onko joku, jolla on turvakielto saanut Komplettin korttia? Hylkäs hakemuksen heti ekan kyselyn jälkeen. Omistusasunto, josta alle 80ke lainaa, tulot noin 6ke kuussa, vakityö.

En keksi mistä muusta syystä hylsy vois tulla, kun siitä etteivät pääse tietoihin käsiksi.

Pitäs pari isompaa verkkokauppaostosta tehdä ja haluais cashbackit himaan.
En vastaa kysymykseen, mutta ainakaan Norwegiania ei turvakiellon kanssa pysty saamaan. Ehkä kompletilla sama.
 
Liittynyt
12.11.2016
Viestejä
362
Onko muilla toiminut crypto.comin kortti ulkomailla? Ranskassa yritin äsken maksaa parit oluet baarissa niin ei mennyt maksut läpi. International usage on asetuksista päällä. Joo ei tämä luottokortti ole mutta ei löytynyt parempaakaan threadia.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
1 368
Itse olen kanssa mielenkiinnosta koettanut selvittää mikä toi tuloraja on velattomalle ihmiselle, että saa kortin. Edellinen yritys oli 2290 euron nettotulot kuukaudessa ilman pääomatuloja.
Kokeilin uudelleen Komplettin luottokorttia kolmen kuukauden tauon jälkeen 3300 euron nettotuloille ja hylkäys.
 

ykii

Lizard of Oz
Tukijäsen
Liittynyt
16.07.2017
Viestejä
684
Mäkin veikkaisin että tarkoittaa mobilepayta, siirtoa ja pivoa. Toivottavasti muut tarjoajat eivät keksi moista veloitusta.
 
Liittynyt
08.05.2019
Viestejä
354
Finnairin ja Aktian yhteistyö-Visa julkaistiin tänään.

Automaattinen hylky tuli, mutta ihan mielenkiintoinen, kun saa kolme pistettä euroa kohden ylemmillä tasoilla. Käytät 20000 eurolla vuodessa, saat 60000 Finnair-pistettä, ym.

Myös hyvännäköinen mobiiliappi tuolle kortille.

 
Liittynyt
25.08.2020
Viestejä
475
Finnairin ja Aktian yhteistyö-Visa julkaistiin tänään.

Automaattinen hylky tuli, mutta ihan mielenkiintoinen, kun saa kolme pistettä euroa kohden ylemmillä tasoilla. Käytät 20000 eurolla vuodessa, saat 60000 Finnair-pistettä, ym.
Tämähän vaikuttaa paremmalle kuin Nordea Finnair Mastercard jonka käytöstä saa vain 2 pistettä per euro. Hyvänä puolena myös isompi luottoraja, 20 000 euroa. Nordean kortin 10 000 euron raja ei toisinaan meinaa riittää. Huonona puolena Aktian korttiin ei sisälly matkavakuutusta ja vuosimaksu on isompi. Omalla käytöllä keräisin tällä kortilla noin 60 000 pistettä enemmän vuodessa, mikä vastaisi kahta Euroopan meno/paluulentoa. Toisaalta minulla on jo 350 000 Finnair plus-pistettä joita ei oikein pysty käyttämään mihinkään :beye:
 

ChatGPT

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.03.2022
Viestejä
1 342
Toisaalta minulla on jo 350 000 Finnair plus-pistettä joita ei oikein pysty käyttämään mihinkään
Lataa ePassi ja laita Finnair -jäsennumerosi sinne, niin voit syödä pisteesi pois. Esim. 10,80€ maksava lounas on 4320p.

Näytti olevan 6€ kk-maksu, marginaali 10% ja laskutuslisä vielä 3,90€ eli meneehän tuosta kulujakin...
Tuo kk-maksu tökkii hieman. Ei huvittaisi luottokortista maksella, etenkään jos sitä ei käytä.
Onkohan tuossa vastaavat "maksuajat" kuin esim. Norwegian Bankin kortissa, eli ilman korkoja menee jos maksaa esim. kesäkuun korttimaksut heinäkuun 15. päivään mennessä?

edit. Olihan siellä maininta " Saat korotonta maksuaikaa 30 päivää."
 
Viimeksi muokattu:

ChatGPT

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.03.2022
Viestejä
1 342
Niin siis, miksi edes hankkisit kk-maksullisen luottokortin pöytälaatikkoon makaamaan jos sitä et aio lähtökohtaisestikaan käyttää?
No vähän epäselvästi kirjoittelin. Siis löytyy jo käyttökortteina Norwegianin ja Komplett pankkien luottokortit. Noissahan ne omat maksimirajansa bonuksien suhteen, ja enkä yhtäkkiä osaa arvoida tulisiko tuolle Aktia Finnair -kortille sitten noiden NB ja KB lisäksi tarpeeksi tai lainkaan käyttöä jotta kannattaisi maksella 6€/kk. Ainakin Komplett kortin maksimibonukset tullut jo tälle vuotta täyteen, joten nyt makselen norskin kortilla kaikki kulut.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 142
No vähän epäselvästi kirjoittelin. Siis löytyy jo käyttökortteina Norwegianin ja Komplett pankkien luottokortit. Noissahan ne omat maksimirajansa bonuksien suhteen, ja enkä yhtäkkiä osaa arvoida tulisiko tuolle Aktia Finnair -kortille sitten noiden NB ja KB lisäksi tarpeeksi tai lainkaan käyttöä jotta kannattaisi maksella 6€/kk. Ainakin Komplett kortin maksimibonukset tullut jo tälle vuotta täyteen, joten nyt makselen norskin kortilla kaikki kulut.
Aivan, jos sitä noin kikkailee. Mutta eikö tähän olisi helpompi ratkaisu hankkia käyttökortiksi joku missä ei tuollaisia rajoja ole ja pitää ne ilmaiset vaikka varalla? Itseä ei esim. kiinnosta vaihtaa korttia sen mukaan missä bonusrajat paukkuu, niin on käyttöön yksi kortti (maksullinen) ja toinen varalle (ilmainen) joista käyttökortti valittu sillä perusteella mistä saan itselleni mieluisia etuja/bonusta, eikä rajat tule vastaan maksaessa tai bonuksia kerätessä mutta makuasioitahan nämä on.
 
Liittynyt
15.04.2020
Viestejä
1 155
Aivan, jos sitä noin kikkailee. Mutta eikö tähän olisi helpompi ratkaisu hankkia käyttökortiksi joku missä ei tuollaisia rajoja ole ja pitää ne ilmaiset vaikka varalla? Itseä ei esim. kiinnosta vaihtaa korttia sen mukaan missä bonusrajat paukkuu, niin on käyttöön yksi kortti (maksullinen) ja toinen varalle (ilmainen) joista käyttökortti valittu sillä perusteella mistä saan itselleni mieluisia etuja/bonusta, eikä rajat tule vastaan maksaessa tai bonuksia kerätessä mutta makuasioitahan nämä on.
Sen takia on Curve että voi joka paikkaan antaa saman kortin tiedot mutta että voi vaihtaa käytössä olevaa korttia käyttötarkoituksen tai vaikka bonuskertymän perusteella.

Ja itseäni kiinnostaa myös se että saanko cashbackkia 5 prosenttia vai 0,5 prosenttia.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 142
Sen takia on Curve että voi joka paikkaan antaa saman kortin tiedot mutta että voi vaihtaa käytössä olevaa korttia käyttötarkoituksen tai vaikka bonuskertymän perusteella.

Ja itseäni kiinnostaa myös se että saanko cashbackkia 5 prosenttia vai 0,5 prosenttia.
Kuten sanoin, makuasioita, jos jaksaa kikkailla niin sitten kikkailee, itse en jaksa.
Montakos korttia sinulla on käytössä millä saat 5 % cashbackin?
 

ChatGPT

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.03.2022
Viestejä
1 342
Sen takia on Curve että voi joka paikkaan antaa saman kortin tiedot mutta että voi vaihtaa käytössä olevaa korttia käyttötarkoituksen tai vaikka bonuskertymän perusteella.

Ja itseäni kiinnostaa myös se että saanko cashbackkia 5 prosenttia vai 0,5 prosenttia.
Kyllä, Curve on käytössä joten helposti vaihtuu kortti tarvittaessa.

Kuten sanoin, makuasioita, jos jaksaa kikkailla niin sitten kikkailee, itse en jaksa.
Montakos korttia sinulla on käytössä millä saat 5 % cashbackin?
En usko, että suomessa millään kortilla saa 5% cashbackia. Maksimit taitaa olla 2% jos jaksaa edes vähän sitä kikkailua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 161
@MeriHoo kiitos vinkistä. Kyllä tuo Nordea Finnair Masterin voittaa. Vuosimaksuun 12€ korotus, mutta enemmän pisteitä :)
Vielä kun tietäisi tonkimatta, että koska Finnair Masterin vuosimaksu onkaan katkolla..

Edit: voimassa 04/23, niin olisiko se mennyt vasta 2kk sitten :(
 
Liittynyt
15.04.2020
Viestejä
1 155
Kuten sanoin, makuasioita, jos jaksaa kikkailla niin sitten kikkailee, itse en jaksa.
Montakos korttia sinulla on käytössä millä saat 5 % cashbackin?
Komplettbank&Curve&Crypto.com on esim tällä hetkellä 5% (2% ladattaessa Kompletilla ja 3% ostettaessa Crypto.com) - tilanne tietysti on muuttumassa jatkossa.

Mutta myös esim Plutuksella 5% onnistuu.

Mulle tää palautusten maksimointi on kiva harrastus, joka saattaa jotain tuottaakin.
 

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
1 022
Komplettbank&Curve&Crypto.com on esim tällä hetkellä 5% (2% ladattaessa Kompletilla ja 3% ostettaessa Crypto.com) - tilanne tietysti on muuttumassa jatkossa.

Mutta myös esim Plutuksella 5% onnistuu.

Mulle tää palautusten maksimointi on kiva harrastus, joka saattaa jotain tuottaakin.
Eikai Komplett anna enää top upata Crypto.com korttia ? Ainakin usealla foorumaisilla tuo ei enää toiminut ja Norski seurasi nopeasti perässä. Toivottavasti olen väärässä :) Näin kävi siis itselläkin ja sen myötä väheni Crypto.com kortin käyttö aika rajusti.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 142
Komplettbank&Curve&Crypto.com on esim tällä hetkellä 5% (2% ladattaessa Kompletilla ja 3% ostettaessa Crypto.com) - tilanne tietysti on muuttumassa jatkossa.

Mutta myös esim Plutuksella 5% onnistuu.

Mulle tää palautusten maksimointi on kiva harrastus, joka saattaa jotain tuottaakin.
Aivan, kai se staketettava top upattava prepaid sitten jollekkin on luottokortti.
 
Liittynyt
15.04.2020
Viestejä
1 155
Aivan, kai se staketettava top upattava prepaid sitten jollekkin on luottokortti.
En mä kaipaa mitään rakkaussuhdetta käyttämääni maksuvälineisiin.

Mutta on hyvä itse miettiä että mitä ominaisuuksia maksuvälineiltään kaipaa ja oikeasti käyttää.

Joillekin luotto-ominaisuus on hyvin merkittävä syy luottokorttien käyttöön ja silloin olisi hyvä ymmärtää koron ja tilinhoitomaksujen vaikutukset.

Toiset taas pärjäävät parhaiten maksuaikakorteilla ja kolmansilla ei ole ongelmaa käyttää debittiä. Itse kuulun kolmanteen ryhmään, tosin maksuaikaa tässäkin tapauksessa saa käyttämällä maksuaikakorttia debitin lataamiseen.

Mutta silloin muut ominaisuudet ovat yleensä tärkeämpiä. Ostoturva, bonukset, lounge accessit, pisteet, cashback.

Kannattaa itse miettiä mitä kaipaa ja mennä sillä. Kaikkien ominaisuuksien keräily voi jollekulle sopia mutta tulee helposti kalliiksi kun niitä ei kuitenkaan käytä.

Omassa tapauksessa olen huomannut pisteet vähän huonosti arvoa tuottavaksi kun en osaa niitä hyödyntää. Sen takia Finnairinkin pisteitä on tullut satojatuhansia lahjoitettua esim hyväntekeväisyyteen.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
198
Eikai Komplett anna enää top upata Crypto.com korttia ? Ainakin usealla foorumaisilla tuo ei enää toiminut ja Norski seurasi nopeasti perässä. Toivottavasti olen väärässä :) Näin kävi siis itselläkin ja sen myötä väheni Crypto.com kortin käyttö aika rajusti.
Curven kautta toppaamalla sai vielä ainakin viikkopari takaperin Komplettin bonarit.
 
Liittynyt
24.10.2017
Viestejä
4 418
OP:n asuntolaina-asiakkaat saavat OP Goldin kuudeksi ensimmäiseksi kuukaudeksi ilman kk-maksuja. Kortissa on ihan ok matkavakuutus, tapahtumalippuvakuutus, vuoden tuoteturva ostoksille, vuokra-auton omavastuuvakuutus, pari lounge-käyntiä ja ehkä jotain muutakin.

 

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
1 022
Curven kautta toppaamalla sai vielä ainakin viikkopari takaperin Komplettin bonarit.
Aaa joo Curven kautta kiepauttamalla. Suoraan ei toimi Komplettin kortilla. Hieman alkaa epäilys, että tuleeko jossain vaiheessa noottia Komplettilta ja kortti suljetaan, koska raha kierretään paikkaan, jonka ovat kortiltaan kieltäneet. Ehkä riski, ehkä ei.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 142
En mä kaipaa mitään rakkaussuhdetta käyttämääni maksuvälineisiin.

Mutta on hyvä itse miettiä että mitä ominaisuuksia maksuvälineiltään kaipaa ja oikeasti käyttää.

Joillekin luotto-ominaisuus on hyvin merkittävä syy luottokorttien käyttöön ja silloin olisi hyvä ymmärtää koron ja tilinhoitomaksujen vaikutukset.

Toiset taas pärjäävät parhaiten maksuaikakorteilla ja kolmansilla ei ole ongelmaa käyttää debittiä. Itse kuulun kolmanteen ryhmään, tosin maksuaikaa tässäkin tapauksessa saa käyttämällä maksuaikakorttia debitin lataamiseen.

Mutta silloin muut ominaisuudet ovat yleensä tärkeämpiä. Ostoturva, bonukset, lounge accessit, pisteet, cashback.

Kannattaa itse miettiä mitä kaipaa ja mennä sillä. Kaikkien ominaisuuksien keräily voi jollekulle sopia mutta tulee helposti kalliiksi kun niitä ei kuitenkaan käytä.

Omassa tapauksessa olen huomannut pisteet vähän huonosti arvoa tuottavaksi kun en osaa niitä hyödyntää. Sen takia Finnairinkin pisteitä on tullut satojatuhansia lahjoitettua esim hyväntekeväisyyteen.
En minäkään, eikä siitä nyt ollutkaan kyse, enkä edes ole kauheasti eri mieltä lopputekstistäsi. Mutta missasit nyt pointin, ollaan luottokortti-ketjussa ja keskusteltiin luottokorteista, ei prepaid debiteistä, mutta jätän tämän offtopicin tähän.

PS. Piste ongelmaan on niinkin yksinkertainen ratkaisu kuin kortti missä pisteet ei vanhene ja ovat helposti käytettävissä moneen asiaan.
 
Liittynyt
15.04.2020
Viestejä
1 155
En minäkään, eikä siitä nyt ollutkaan kyse, enkä edes ole kauheasti eri mieltä lopputekstistäsi. Mutta missasit nyt pointin, ollaan luottokortti-ketjussa ja keskusteltiin luottokorteista, ei prepaid debiteistä, mutta jätän tämän offtopicin tähän.
En tarkoittanut tätä missata ja mun mielestä se tän langan aihe on hyvinkin ontopic itsessään.

Mun mielestä ei kannata alkaa splitata eri tyyppisiä maksuvälineitä eri lankoihin mutta pärjään kyllä niinkin.

Varsinkin nykyään kun tää kenttä on aika monimuotoinen. Löytyy Klarnaa, Curvea, Mobilepayta, Paypalia, R:n laskunmaksua, jne. ja sit niitä credit / debit / maksuaikatuotteita.

EDIT: Vaihtoehtona tehdä tietysti Maksuvälineet -lanka, joka sitten kattaisi kaiken
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.01.2022
Viestejä
317
En tarkoittanut tätä missata ja mun mielestä se tän langan aihe on hyvinkin ontopic itsessään.

Mun mielestä ei kannata alkaa splitata eri tyyppisiä maksuvälineitä eri lankoihin mutta pärjään kyllä niinkin.

Varsinkin nykyään kun tää kenttä on aika monimuotoinen. Löytyy Klarnaa, Curvea, Mobilepayta, Paypalia, R:n laskunmaksua, jne. ja sit niitä credit / debit / maksuaikatuotteita.

EDIT: Vaihtoehtona tehdä tietysti Maksuvälineet -lanka, joka sitten kattaisi kaiken
Eroa luottokortti vs debit kortti keskustelun kesken on tosiaan hyvin vaikea nykyään tehdä, koska esimerkiksi luottokortteja näppärästi yhdistävä Curve on natiivisti debit kortti.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
314
@MeriHoo kiitos vinkistä. Kyllä tuo Nordea Finnair Masterin voittaa. Vuosimaksuun 12€ korotus, mutta enemmän pisteitä :)
Vielä kun tietäisi tonkimatta, että koska Finnair Masterin vuosimaksu onkaan katkolla..

Edit: voimassa 04/23, niin olisiko se mennyt vasta 2kk sitten :(
Minuakin alkoi tuo uusi Aktian Finnair kortti kiinnostaa tuon vanhan Nordean Finskin kortin tilalle. Harmittavasti vaan viime kuussa mennyt taas tuo vuosimaksu tuosta kortista. Onko niin ettei siitä saa mitään hyvitystä jos sen irtisanoisi nyt?
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 299
Itsekin aion yrittää tuota Aktiaa.. Mitenkä arvioitte tuota luottorajaa yleisesti, että kannattaako ampua "realistinen" vai tykillä? Tavoite tietty maksimiluotto, mutta jos haen vaikka 15k niin tuleeko hylky ilman mitään tarjousta, vs. että jos hakee esim. 6k ja sitten korotusta myöhemmin..? Lähinnä että tallentaako softa speksit, jos yrittää saada ensin yli-isoa.
Tulot olleet ok sinänsä ja aina velat hoidan/hoitanut...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 161
Minuakin alkoi tuo uusi Aktian Finnair kortti kiinnostaa tuon vanhan Nordean Finskin kortin tilalle. Harmittavasti vaan viime kuussa mennyt taas tuo vuosimaksu tuosta kortista. Onko niin ettei siitä saa mitään hyvitystä jos sen irtisanoisi nyt?
Ilmeisesti se vuosimaksu on aina otettu suoraan kortilta?
Menin nyt voimassaoloaikaan asti maksuja läpi, mutta vielä ei osunut silmään, että koska mä olen tuon ottanut. Voisin kuvitella ettei mitään hyvityksiä olisi luvassa.

Jaa, niin ehkä sähköpostista löytyy joku tieto.

Edit: eipä löytynyt ainakaan heti.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
314
Ilmeisesti se vuosimaksu on aina otettu suoraan kortilta?
Menin nyt voimassaoloaikaan asti maksuja läpi, mutta vielä ei osunut silmään, että koska mä olen tuon ottanut. Voisin kuvitella ettei mitään hyvityksiä olisi luvassa.

Jaa, niin ehkä sähköpostista löytyy joku tieto.

Edit: eipä löytynyt ainakaan heti.
Joo, suoraan kortilta. Jos sinun kortin voimassa oloaika päättyy huhtikuussa niin veikkaan että sinultakin on mennyt toukokuun laskussa tuo veloitus. Eikä siitä tule mitään erillistä ilmoitusta, näkyy vain luottokorttilaskun etusivulla vuosimaksu veloitus.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 161
Joo, suoraan kortilta. Jos sinun kortin voimassa oloaika päättyy huhtikuussa niin veikkaan että sinultakin on mennyt toukokuun laskussa tuo veloitus. Eikä siitä tule mitään erillistä ilmoitusta, näkyy vain luottokorttilaskun etusivulla vuosimaksu veloitus.
Jep. Löyty, liian läheltä. Vajaa 3 viikkoa sitten mennyt.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 462
Olin menossa maksamaan komplettin laskua niiden äpin kautta ja op ilmoittaa, että olen antamassa lupaa kompletille hakea jatkuvasti tietoja tilieni tapahtumista 90 päivän ajan. WTF?

Taidankin maksaa ihan manuaalisesti tuon op:n omasta äpistä...
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
348
Olin menossa maksamaan komplettin laskua niiden äpin kautta ja op ilmoittaa, että olen antamassa lupaa kompletille hakea jatkuvasti tietoja tilieni tapahtumista 90 päivän ajan. WTF?

Taidankin maksaa ihan manuaalisesti tuon op:n omasta äpistä...
E-laskuakaan en saanut tilattua kun niiltä puuttuu suomalainen y-tunnus. Aika ankeaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 462
E-laskuakaan en saanut tilattua kun niiltä puuttuu suomalainen y-tunnus. Aika ankeaa.
Maksupohjalla nuo menee nopsaa kun vaan korjaa summan oikein ettei se nyt iso vaiva ole.

Yleensä en vaivaudu lukemaan mitä noissa lukee, mutta kuinka nyt osukin silmään... Mitä ihmettä ne tekee mun tilitiedoilla?
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 576
E-laskuakaan en saanut tilattua kun niiltä puuttuu suomalainen y-tunnus. Aika ankeaa.
Komplett on kuin halpa kopio Norwegianista.. Lähelle samanlainen ja kilpailee samoista asiakkaista. Kompletilla on vaan koko toteutus tehty paljon huonommin. Mutta parempi cashback.. :D
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 186
Joo totta jos viitenumero pysyy aina samana. Vasta yksi lasku tullut joten toivotaan toivotaan että pysyy.
Pysyyhän se, kuten kaikien luottokorttien laskuissa mitä mulla on koskaan ollut.
Dansken verkkopankissa pystyy tallettamaan ”vastaanottajalistalle” tilinumeron ja oletusviitteen, itse käytän tuota Komplettin kanssa. Nordealla käytössä oli maksupohjat joihin sai myös tilinron + viitteen tallennettua. Vastaavat ominisuudet löytyy muiltakin pankeilta.
 

ChatGPT

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.03.2022
Viestejä
1 342
Oletteko matkustelleet luottokorttiyhtiön tarjoamilla matkavakuutuksilla? Yleensähän sääntönä on, että pitää vähintään 50% matkan kuluista maksaa luottokortilla, jotta matkavakuutus on voimassa. Nyt vain kävi tässä niin, että majoittajalle ei luottokorttimaksu käykään, vaikka booking.comin kautta varattuna sellaista maksuvaihtoehtoa tarjottiinkin.Pitäisi kuulemma maksaa joko käteisellä, pankkisiirrolla tai Paypalin kautta. Ainoastaan viimeinen on vaihtoehto mihin meinaan suostua, mutta ei taida luottokorttiyhtiön matkavakuutus olla voimassa jos Paypalin kautta maksan majoituksen luottokortilla?
 
Liittynyt
15.11.2021
Viestejä
1 034
Itselläni kysymys kohdistuu edellisen vastauksen aiheeseen eli kun mulla on vain OP Classic Luottokortti ja pitäisi matka varata tänään mutta ajattelin että voisi tuon kortin päivittää Planitumiin tai Goldiin, niin saanko matkavakuutuksen voimaan myös senkin jälkeen kun matka on maksettu vanhalla luottokortilla ja päivitän sen parempaan?
 
Liittynyt
14.08.2017
Viestejä
2 389
Kaipa asiani tänne sopii. :)

Postin appiin pystyy syöttämään laskuja ja maksamaan normaaleilla verkkomaksuvaihtoehdoilla esim. luottokorteilla. Onko tuossa nyt jonkinlainen ikiliikkuja kyseessä, kun periaatteessa voisi Visa-laskun syöttää tuonne ja maksaa Visalla? :psmoke:
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 190
Postin appiin pystyy syöttämään laskuja ja maksamaan normaaleilla verkkomaksuvaihtoehdoilla esim. luottokorteilla. Onko tuossa nyt jonkinlainen ikiliikkuja kyseessä, kun periaatteessa voisi Visa-laskun syöttää tuonne ja maksaa Visalla? :psmoke:
On se siihen asti kun sulla luottoraja riittää. Sen jälkeen et saa enää maksettua laskua.

Voithan sä tehdä vaikka niin, että laitat visa kortin mobilepayhin ja annat kaverille 500e ja se laittaa sen saman summan sun tilille. Sitten tuolla 500e voit maksaa visalaskun, jolloin maksat visalaskun "visalla".
Ei sulle silti siitä generoidu ylimääräistä rahaa minnekään.
 
Liittynyt
14.08.2017
Viestejä
2 389
On se siihen asti kun sulla luottoraja riittää. Sen jälkeen et saa enää maksettua laskua.

Voithan sä tehdä vaikka niin, että laitat visa kortin mobilepayhin ja annat kaverille 500e ja se laittaa sen saman summan sun tilille. Sitten tuolla 500e voit maksaa visalaskun, jolloin maksat visalaskun "visalla".
Ei sulle silti siitä generoidu ylimääräistä rahaa minnekään.
Joo ei tässä tietty haettu mitään ylimääräistä rahaa vaan velan eräpäivän lykkäämistä. En tiedä mikä järki Postilla on tuollaista ilmaista maksupalvelua pyörittää. Meni siis vain yksi lasku sähköisesti OmaPostiin ja yllätti tuo mahdollisuus maksaa luottokortilla.

Tuo MobilePay "kikka" on myös tiedossa ja yritän sitä olla kertomatta jo valmiiksi maksuvaikeuksissa oleville.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 662
Viestejä
4 220 959
Jäsenet
71 091
Uusin jäsen
TiieM

Hinta.fi

Ylös Bottom