Luottokortit

Liittynyt
08.05.2019
Viestejä
1 231
paitsi että noilla maksaessa ei saa sitä luottokortin tuomaa turvaa jos tulee ongelmia tavaran tai palvelun kanssa.
Virheelliset veloitukset voi reklamoida ihan siinä missä kivijalkapankin luottokortilla. Tämä pätee yleisesti ottaen kaikkiin Visa- ja MasterCard-maksuihin, eikä riipu siitä, onko kyseessä debit- vai credit-kortti.

On kuitenkin totta, että myyjän mennessä konkurssiin ennen tuotteen toimitusta, tarjoaa credit-kortti spesifisesti näissä tapauksissa lisäturvan verrattuna debit-korttiin. Lisäksi joissain luottokorteissa on erilaisia kortinmyöntäjän omia tuoteturvavakuutuksia ja vastaavia, joista voi olla jotain iloa jossain erityistilanteissa.
 
Liittynyt
08.02.2019
Viestejä
1 324
Morrowin kortti löytyy mutta jäi käyttämättä kun eivät tue elaskua. Tai ainakaan silloin tukenut kun sen hylkäsin. Tulisivat jo nykyaikaan
Se on kyllä totta, että kyseisen kortin raivostuttavin ominaisuus on juuri se, että ei tue e-laskua. Muuten kyllä itse jaksan maksupohjan avata nettipankissa, jos tällä säästää sen noin 0,75% ja toki itse tulee tällä kerättyä muutama euro takaisin ostoista joka tapauksessa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
956
Se on kyllä totta, että kyseisen kortin raivostuttavin ominaisuus on juuri se, että ei tue e-laskua. Muuten kyllä itse jaksan maksupohjan avata nettipankissa, jos tällä säästää sen noin 0,75% ja toki itse tulee tällä kerättyä muutama euro takaisin ostoista joka tapauksessa.
Onkohan tuo e-laskuttomuus joku tietoinen valinta vai onkohan se ajan kanssa tulossa? Tuo on kyllä niin helvetin raivostuttava ominaisuus että en tiedä jääkö morrowin käyttö sen takia.
 
Liittynyt
11.11.2022
Viestejä
12
Minä veikkaan että kyseessä on puhtaasti kustannussäästö. Sähköpostilasku ei maksa mitään mutta elaskussa on varmaankin kustannus että se saadaan välitettyä verkkopankkiin. Boikotoin toimintaa kunnes elasku saadaan käyttöön :D
 
Liittynyt
08.05.2019
Viestejä
1 231
Minä veikkaan että kyseessä on puhtaasti kustannussäästö. Sähköpostilasku ei maksa mitään mutta elaskussa on varmaankin kustannus että se saadaan välitettyä verkkopankkiin. Boikotoin toimintaa kunnes elasku saadaan käyttöön :D
Tai vaihtoehtoisesti ovat laskelmoineet, että kun laskun maksaminen on tehty vaikeaksi, jää kortille useammin velkaa kerryttämään heille korkotuloja...
 
Liittynyt
02.01.2023
Viestejä
849
Tai vaihtoehtoisesti ovat laskelmoineet, että kun laskun maksaminen on tehty vaikeaksi, jää kortille useammin velkaa kerryttämään heille korkotuloja...
Ei tuosta itse asiassa ole mitään erityisemmin vaivaa näettävää kuin että sen summan joutuu katsomaan laskusta.

Enemmän haittaa on näistä E-luottolaskuista joissa summana on automaagisesti se 30 euroa.
 
Liittynyt
08.02.2019
Viestejä
1 324
Minä veikkaan että kyseessä on puhtaasti kustannussäästö. Sähköpostilasku ei maksa mitään mutta elaskussa on varmaankin kustannus että se saadaan välitettyä verkkopankkiin. Boikotoin toimintaa kunnes elasku saadaan käyttöön :D
Menee vähän offtopiciksi, mutta sähköpostien lähettäminen ei toki oikeasti ole ilmaista. Olemme vain tottuneet siihen, että yksityishenkilöt voi lähettää sähköposteja ilmaiseksi. Tällähän ei tietenkään ole mitään tekemistä satojentuhansien/miljoonien mailien lähettämisessä. Myöskin Morrow Bankin lähettämillä tekstiviesteillä on vielä isompi hintalappu.

Ei näistä ehkä ihan e-laskun kulua yhteensä tule, mutta jos jättäisi ne pois niiltä asiakkailta, jotka e-laskun haluaa, niin silti erossa puhutaan todennäköisesti senteissä.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 185
Niihin saa sen 100% lyhennystä kun pyytää
Danskelta kysyin tätä joskus kun sieltä tulee luottokorttien e-laskut minimilyhennyksellä ja niitä pitää aina veivata jos haluaa enemmän maksaa. Aspa-henkilön mukaan ainoa tapa saada laskut tulemaan defaultina koko summalle on asettaa kortin minimilyhennykseksi 100%, mikä samalla sitten tietysti poistaa mahdollisuuden jättää velkaa laskulle enää sen jälkeen vaikka haluaisitkin. Yhdistelmä laskut oletuksena koko summalle mutta minimilyhennys jotain muuta kuin 100% ei kuulemma onnistu.
 
Liittynyt
01.02.2022
Viestejä
146
Norwegian muuttaa valuutanvaihtopalkkiotaan.


Onneksi itselläni on luottokortti joka ei veloittaa valuuttalisää tms.
Traditional banks charge you extra when using your card for payments in foreign currencies—we don’t. It’s that simple.
,,,
 
Liittynyt
20.01.2022
Viestejä
316
Danskelta kysyin tätä joskus kun sieltä tulee luottokorttien e-laskut minimilyhennyksellä ja niitä pitää aina veivata jos haluaa enemmän maksaa. Aspa-henkilön mukaan ainoa tapa saada laskut tulemaan defaultina koko summalle on asettaa kortin minimilyhennykseksi 100%, mikä samalla sitten tietysti poistaa mahdollisuuden jättää velkaa laskulle enää sen jälkeen vaikka haluaisitkin. Yhdistelmä laskut oletuksena koko summalle mutta minimilyhennys jotain muuta kuin 100% ei kuulemma onnistu.
100% minimilyhennyksellä on mulla esim norwegian Visa ja elaskulla veloittuu täysin automaattisesti siten ettei jää korollista velkaa. E laskussa kuitenkin maininta että minimilyhennys 30e tai sitten jos on enempi ostoja niin jokin tarkempi summa yli 30e. Tällöin se on jokin prosenttiosuus koko velkasaldosta. En usko että tulee sanomista vaikka muutan e laskun veloituksen laskussa mainitulle minimisummalle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
141
Sain käyttöön tuo Revolut ilmaisvirtuaalikortin. Onko tuo 3% cashback ruokaostoksista jatkuva etu vai vain joku trial? Se olisi itselle ihan hyvä.
 
Liittynyt
01.02.2022
Viestejä
146
Sain käyttöön tuo Revolut ilmaisvirtuaalikortin. Onko tuo 3% cashback ruokaostoksista jatkuva etu vai vain joku trial? Se olisi itselle ihan hyvä.
Siitä en osaa sanoa mutta kutsumalla ystävä 80e per nenä 5x kiva cashbackkit ystävältä eiks niin.
Lue ehdot siitä 3 prossasta.

:)
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 406
Onneksi itselläni on luottokortti joka ei veloittaa valuuttalisää tms.
Traditional banks charge you extra when using your card for payments in foreign currencies—we don’t. It’s that simple.
,,,
Onko kyseessä bunq-com/Zero FX? Ei taida olla kuitenkaan maksuton kortti?
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
21
Hain OP:lta Platinumia verkossa, ei myönnetä. Toistin seuraavina kuukausina. Sitten soitin aspaan. Juu, kyllä tämä onnistuu, siis samalla inputilla. Onneksi näin, mutta oli 50/50 jo tuossa vaiheessa että olisin jättänyt ko. pankin taakseni kun ei kerran raha kelpaa.
 
Liittynyt
08.02.2019
Viestejä
1 324
Onko kyseessä bunq-com/Zero FX? Ei taida olla kuitenkaan maksuton kortti?
Niin samalla idealla esim. mustalla Amexilla saisi oikein kivoja etuja, mutta kaikilla ei ole varaa ostaa luottokortilla sadoilla tuhansilla vuodessa, jotta edes kyseisen kortin voi saada. Siihen päälle vuosimaksut 3500€, avausmaksu 3500€ jne.
 

jpp

Liittynyt
07.12.2021
Viestejä
169
Hain OP:lta Platinumia verkossa, ei myönnetä. Toistin seuraavina kuukausina. Sitten soitin aspaan. Juu, kyllä tämä onnistuu, siis samalla inputilla. Onneksi näin, mutta oli 50/50 jo tuossa vaiheessa että olisin jättänyt ko. pankin taakseni kun ei kerran raha kelpaa.
Kai niille raha kelpaisi, mutta oletan että olet hakemassa omistaja-asiakkaana tuota korttia ilmaiseksi? ;)
 
Liittynyt
31.08.2017
Viestejä
1 097
Ei menny täälläkään OP Platinum hakemus läpi. Muistaakseni 5k€ laitoin luottorajaksi, alkujaan on normi OP:n Visa muistakseni n. 2,5k€ limitillä. Liekköhän ovat kriteerejä tosiaan tiukentaneet jos noita on tilanneet kaikenmaailman peruspertit (no offence). :)
 

jv8

Liittynyt
15.12.2018
Viestejä
264
Hain OP:lta Platinumia verkossa, ei myönnetä. Toistin seuraavina kuukausina. Sitten soitin aspaan. Juu, kyllä tämä onnistuu, siis samalla inputilla. Onneksi näin, mutta oli 50/50 jo tuossa vaiheessa että olisin jättänyt ko. pankin taakseni kun ei kerran raha kelpaa.
Minulla oli joskus kymmenen vuotta sitten jostain kaupasta pakkotyrkytetty (sai alennukset) Tuohi Mastercard. Se tuli mukisematta, maksoin ostamani tuotteen ja kortti jäi lompakon pohjalle ylimääräiseksi. Lakkautin sen jokunen vuosi sitten turhana. Yritin hakea tänään samaa korttia uudelleen Nordean verkkohakemuksella (sille hintaturvalla olisi käyttöä), mutta hakemus hylättiin. Edelliseen hakemukseen nähden asuntolaina on lyhentynyt noin 100k€, muita lainoja tai luottotietomerkintöjä ei ole, tulot ovat kanssa kasvaneet, mutta eipä automaagi myöntänyt korttia. En jaksanut alkaa selvittelemään aspan kanssa, pitäkööt tunkkinsa. Kai nämä kriteerit ovat sitten tiukentuneet merkittävästi, koska taloustilanteeni on muuttunut reilusti pienempiriskiseen suuntaan.

Onkos noita vastaavia turvia muuten muilla pankeilla?
 
Liittynyt
08.02.2019
Viestejä
1 324
Minulla oli joskus kymmenen vuotta sitten jostain kaupasta pakkotyrkytetty (sai alennukset) Tuohi Mastercard. Se tuli mukisematta, maksoin ostamani tuotteen ja kortti jäi lompakon pohjalle ylimääräiseksi. Lakkautin sen jokunen vuosi sitten turhana. Yritin hakea tänään samaa korttia uudelleen Nordean verkkohakemuksella (sille hintaturvalla olisi käyttöä), mutta hakemus hylättiin. Edelliseen hakemukseen nähden asuntolaina on lyhentynyt noin 100k€, muita lainoja tai luottotietomerkintöjä ei ole, tulot ovat kanssa kasvaneet, mutta eipä automaagi myöntänyt korttia. En jaksanut alkaa selvittelemään aspan kanssa, pitäkööt tunkkinsa. Kai nämä kriteerit ovat sitten tiukentuneet merkittävästi, koska taloustilanteeni on muuttunut reilusti pienempiriskiseen suuntaan.

Onkos noita vastaavia turvia muuten muilla pankeilla?
Nämä automaattien arvonnat on aika roskaa. Tuntuu toimivan ulkomailla, Ruotsi ja Norja paremmin, mutta Suomessa nämä ei ikinä ota huomioon varallisuutta, puolison mahdollisia tuloja tai mitään muutakaan. Eli näitä ei edes kysytä, vaan hylkypäätös tulee sillä, että on muuta lainaa ja tulot ei riitä johonkin kiveen hakattuun kaavaan.
 
  • Tykkää
Reactions: jv8

jv8

Liittynyt
15.12.2018
Viestejä
264
Nämä automaattien arvonnat on aika roskaa. Tuntuu toimivan ulkomailla, Ruotsi ja Norja paremmin, mutta Suomessa nämä ei ikinä ota huomioon varallisuutta, puolison mahdollisia tuloja tai mitään muutakaan. Eli näitä ei edes kysytä, vaan hylkypäätös tulee sillä, että on muuta lainaa ja tulot ei riitä johonkin kiveen hakattuun kaavaan.
Tuossakin kaavakkeessa kysyttiin mm. asuntolainan suuruutta ja kuukausittaisia lyhennyksiä, mutta ei esimerkiksi sitä, onko se omissa vai pariskunnan nimissä. Lainan henkilökohtainen osuus on aika oleellinen tieto lainasta, 100% ja 50% välillä on aika merkittävä ero.
 
Liittynyt
24.08.2022
Viestejä
37
Onkos joku onnistunut saamaan soittamalla tuon OP Platinumin ilmaiseksi omistajana asiakkaana?
 

jpp

Liittynyt
07.12.2021
Viestejä
169
Tuossakin kaavakkeessa kysyttiin mm. asuntolainan suuruutta ja kuukausittaisia lyhennyksiä, mutta ei esimerkiksi sitä, onko se omissa vai pariskunnan nimissä. Lainan henkilökohtainen osuus on aika oleellinen tieto lainasta, 100% ja 50% välillä on aika merkittävä ero.
Jos hakemuksessa ei ole kohtaa johon voi laittaa mikä on oma osuus lainasta, niin laita lainan ja lyhennyksen määräksi suoraan se oma osuus. Eli jos puolison kanssa asuntolainaa 100k, niin laitat hakemukseen, että sinulla on 50k asuntolainaa, jos osuutesi lainasta on 50%.
 
Liittynyt
22.11.2022
Viestejä
48
Nyt kun mobilepaylla ei kohta enää saa maksettua luottokortilta "kaverille", niin onko jotakin muuta tapaa kikkailla korotonta maksuaikaa "hamaan tulevaisuuteen"? Curven gbit?

Nimim. kaverin puolesta...
 

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
1 018
Nyt kun mobilepaylla ei kohta enää saa maksettua luottokortilta "kaverille", niin onko jotakin muuta tapaa kikkailla korotonta maksuaikaa "hamaan tulevaisuuteen"? Curven gbit?

Nimim. kaverin puolesta...
Tästä tullut mieleen, että meneeköhän tuohon suoraan esim. Plutuksen oma fyysinen kortti, joka on kuitenkin debit (?) Ärsyttää kyllä kun Morrowin ja Norskin kortit on tuossa toiminut niin näppärästi ettei jotenkin ensin tästä uutisesta hoksannutkaan, että täähän koskaa muakin.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 428
Jep esim. Curve, ja Curvella voi nostaa luotolta käteistä 200€/kk.

Sitten esim CROn kortilla voi nostaa 800€/kk. Toki luotolta - - > CRO kortille maksaa 1% eli 8€. Mutta melko pieni kulu verraten pankkien perimään summaan suoralle tilisiirrolla.

En jaksa tutkia onko CRO korteilla eroja, mutta näin Jade Greenillä.
 

Jeggu

Tukijäsen
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
381
Nyt kun mobilepaylla ei kohta enää saa maksettua luottokortilta "kaverille", niin onko jotakin muuta tapaa kikkailla korotonta maksuaikaa "hamaan tulevaisuuteen"? Curven gbit?

Nimim. kaverin puolesta...
Laita se Curve sinne MobilePayhin ja luottokortti sitten Curveen.

Curve on Debit kortti ja ainoa mikä näkyy MobilePaylle. Ja kun kyse on nimenomaan MobilePayn tekemästä estosta niin pitäisi mennä ihan kiltisti luottokortilta siirrot.
 

jv8

Liittynyt
15.12.2018
Viestejä
264
Jos hakemuksessa ei ole kohtaa johon voi laittaa mikä on oma osuus lainasta, niin laita lainan ja lyhennyksen määräksi suoraan se oma osuus. Eli jos puolison kanssa asuntolainaa 100k, niin laitat hakemukseen, että sinulla on 50k asuntolainaa, jos osuutesi lainasta on 50%.
Näin teinkin siinä lopulta, vaikka periaatteessa tuo ei ole ihan sama asia. Se luotto voi jäädä kokonaisuutena minun vastuulleni, koska elämässä voi tapahtua ennakoimattomia asioita. Lisäksi yhteistä lainaa voidaan lyhentää eri suuruisilla summilla, jos puolisoiden tulotasossa on suuria eroja.

Muistin muuten tässä tänään, että olin unohtanut päivittää Nordean KYC-tiedot viime vuoden lopussa. Minulla on varakorttina Stockmannin Mastercard ja sen takia noita asiakastietopäivityksiä pyydellään säännöllisesti Nordealta, vaikka minulla ei ole säännöllistä asiointia heidän kanssaan. Nyt on KYC kunnossa ja pitää kokeilla parin päivän päästä hakea korttia uudelleen, se voi olla mahdollinen syy hylsyyn. On aika jännä juttu, miten Tuohen korttia on monilla pienituloisilla vuokralla asujilla, mutta itselleni ei automaatti sitä myöntäisi, vaikka reaalivakuutena on jokusen vuoden päästä kokonaan maksettu omakotitalo.
 

iPhonelover

Tukijäsen
Liittynyt
24.11.2021
Viestejä
81
Nyt kun mobilepaylla ei kohta enää saa maksettua luottokortilta "kaverille", niin onko jotakin muuta tapaa kikkailla korotonta maksuaikaa "hamaan tulevaisuuteen"? Curven gbit?

Nimim. kaverin puolesta...
Voisitko avata tuota kikkailuprojektia, kun itsellänikin saattaisi olla tuolle käyttöä? Olen senverran "noobie" etten itse hoksaa...
 
Liittynyt
23.11.2023
Viestejä
8
Minulla oli joskus kymmenen vuotta sitten jostain kaupasta pakkotyrkytetty (sai alennukset) Tuohi Mastercard. Se tuli mukisematta, maksoin ostamani tuotteen ja kortti jäi lompakon pohjalle ylimääräiseksi. Lakkautin sen jokunen vuosi sitten turhana. Yritin hakea tänään samaa korttia uudelleen Nordean verkkohakemuksella (sille hintaturvalla olisi käyttöä), mutta hakemus hylättiin. Edelliseen hakemukseen nähden asuntolaina on lyhentynyt noin 100k€, muita lainoja tai luottotietomerkintöjä ei ole, tulot ovat kanssa kasvaneet, mutta eipä automaagi myöntänyt korttia. En jaksanut alkaa selvittelemään aspan kanssa, pitäkööt tunkkinsa. Kai nämä kriteerit ovat sitten tiukentuneet merkittävästi, koska taloustilanteeni on muuttunut reilusti pienempiriskiseen suuntaan.

Onkos noita vastaavia turvia muuten muilla pankeilla?
OP:lla on hintatakuu ainakin OP Duo kortissa. Minulle mainostettiin tuota korttia jossain somessa vähän aika sitten ja pistin harkintaan, kun ihan hyödylliseltähän tuo ominaisuus vaikuttaa.
 
Liittynyt
22.11.2022
Viestejä
48
Voisitko avata tuota kikkailuprojektia, kun itsellänikin saattaisi olla tuolle käyttöä? Olen senverran "noobie" etten itse hoksaa...
Ei sen kummempaa kikkailua, kuin että siirtää 1. päivä mobilepaylla muijalle n euroa, jotka sitten sieltä siirtyy tilille, jolta menee 15. päivä luottokortin maksu. Mobilepayn rajat nousivat, nyt ne ovat 2 000€ / 24h ja 40 000€ / vuosi eli muutaman tonnin korotonta lainaa pystyisi pyörittämään noin. Teoriassa kai pankki/joku muu taho voisi jossain vaiheessa pyytä selvitystä vastaanottajalta, mutta mul.. kaverilla ne rahat kiertää vielä yhteisen tilin kautta.
 

jv8

Liittynyt
15.12.2018
Viestejä
264
OP:lla on hintatakuu ainakin OP Duo kortissa. Minulle mainostettiin tuota korttia jossain somessa vähän aika sitten ja pistin harkintaan, kun ihan hyödylliseltähän tuo ominaisuus vaikuttaa.
OP Duo vaatii kivijalkakaupan, pelkkien verkkokauppojen vertailuhinnat eivät valitettavasti kelpaa.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
1 903
Curve ei sallinut ladata Epassiin OmaRahaa, hylätyn tapahtuman tiedoissa että Curve Fronted tarvittaisiin. Maksu onnistui kuitenkin Morrown Mastercardilla, joten Epassi ei ole rajoittanut luotolta lataamista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
141
Jotain linkkiä/lähdettä tuohon cashbackiin?
Sitä vähän itsekkin ihmettelin, kun ei siitä oikein löydy mitään. Appi sanoo, että saa 1.4 saakka ja ilmeisesti ruokaostoksista supermarketit, ruokokaupat jne. Ainakin Prisman ja K-markettien ruokaostoksista on tullut ja maksettukin.

Olen uusi asiakas. En tiedä johtuuko siitä.
 
Liittynyt
23.11.2023
Viestejä
8
OP Duo vaatii kivijalkakaupan, pelkkien verkkokauppojen vertailuhinnat eivät valitettavasti kelpaa.
Tosiaan kun ehtojen pykäliä avaa, niin hintatakuu vaati että tuote on ostettu kivijalkamyymälästä, mutta myös että sillä kaupalla, jonka verkkokaupasta halvempi identtinen tuote on löydetty, on myös kivijalkakauppa jossain päin Suomea.

KORVAUSHAKEMUSTA KOSKEVAT OLENNAISET EHDOT
4. Hyväksytty tuote on ostettava ns. kivijalkamyymälästä asuinmaassa, pois lukien verovapaat myymälät, eikä
tuote saa olla vakuutusturvaan sisältymätön tuote.

MITÄ EI KORVATA?
27. Verkkosivustolta tai selvitys- tai konkurssitilassa olevasta liikkeestä ostetut tuotteet.


Toisaalta OP:n sivuilla on myös että "Jos ostamasi tuote on ostettu verkkokaupasta, liikkeellä pitää olla myös kivijalkakauppa Suomessa", niin liekkö nuo vähän ristiriidassa.
 
Liittynyt
02.01.2023
Viestejä
849
27. Verkkosivustolta tai selvitys- tai konkurssitilassa olevasta liikkeestä ostetut tuotteet.

Toisaalta OP:n sivuilla on myös että "Jos ostamasi tuote on ostettu verkkokaupasta, liikkeellä pitää olla myös kivijalkakauppa Suomessa", niin liekkö nuo vähän ristiriidassa.
Poistaa siten esim. Amazonin jne.
 
Liittynyt
11.01.2024
Viestejä
162
Juurikin pohdin onko vielä mahdollista. Voitko laittaa privana infoa?
Nyt kun mobilepaylla ei kohta enää saa maksettua luottokortilta "kaverille", niin onko jotakin muuta tapaa kikkailla korotonta maksuaikaa "hamaan tulevaisuuteen"? Curven gbit?

Nimim. kaverin puolesta...
Voisitko avata tuota kikkailuprojektia, kun itsellänikin saattaisi olla tuolle käyttöä? Olen senverran "noobie" etten itse hoksaa...
Sellainen palvelu kuin "MinunItella". Sinne pari luottokorttia ja laskuja makselemaan. Saa maksuaikaa.
 
Liittynyt
31.08.2017
Viestejä
1 097
Onkos joku onnistunut saamaan soittamalla tuon OP Platinumin ilmaiseksi omistajana asiakkaana?
Mulla meni hakemus hylkyyn, laitoin aspaan viestiä mutta ei ole tullut vastausta vaikka mennyt jo useampi päivä. Olis pitänyt tilata aiemmin niin olis varmaan ollut löyhemmät kriteerit tms.
 

jv8

Liittynyt
15.12.2018
Viestejä
264
Nyt on KYC kunnossa ja pitää kokeilla parin päivän päästä hakea korttia uudelleen, se voi olla mahdollinen syy hylsyyn.
Eipä auttanut, korttia ei edelleenkään saanut. Olisi mielenkiintoista tietää, mihin tuo kortteja myöntävä onnenpyörä pysäytti oman hakemukseni. Laitoin vielä varmuuden vuoksi pienemmän minimilyhennyksen (100% sijaan 20%), mutta ei tärpännyt edes pienimmän 2000€ luottorajan kanssa. Reilu kymmenen vuotta ostettiin huonekalut uuteen taloon tällä kortilla ja olikohan luottorajana joku 8000-10000€, se meni läpi kerrasta. :D
 
Liittynyt
08.05.2019
Viestejä
354
Eipä auttanut, korttia ei edelleenkään saanut. Olisi mielenkiintoista tietää, mihin tuo kortteja myöntävä onnenpyörä pysäytti oman hakemukseni. Laitoin vielä varmuuden vuoksi pienemmän minimilyhennyksen (100% sijaan 20%), mutta ei tärpännyt edes pienimmän 2000€ luottorajan kanssa. Reilu kymmenen vuotta ostettiin huonekalut uuteen taloon tällä kortilla ja olikohan luottorajana joku 8000-10000€, se meni läpi kerrasta. :D
Kuinka kiire sulla on? Luulen että sun spekseillä kortti irtoaa heti kun positiivinen luottotietorekisteri otetaan käyttöön parin viikon päästä 1.4.
 

jv8

Liittynyt
15.12.2018
Viestejä
264
Kuinka kiire sulla on? Luulen että sun spekseillä kortti irtoaa heti kun positiivinen luottotietorekisteri otetaan käyttöön parin viikon päästä 1.4.
Olisin ostanut kortilla OLED-näytön, kun arvelin niiden hinnan tulevan jokin verran alas piakkoin. Ei tuo nyt olisi kuin korkeintaan muutaman satasen mahdollinen "menetys", en näe korttia muuten mitenkään välttämättömänä. Tietotekniikan kanssa siitä olisi voinut olla pientä rahanarvoista etua silloin tällöin.

En sitten osaa sanoa, milloin luotonantajat ottavat tuon luottotietorekisterin käyttöön näiden päätösautomaattien kanssa. Virkailijan tekemänä työnä sen luulisi olevan nopeampaa.
 
Liittynyt
08.05.2019
Viestejä
354
En sitten osaa sanoa, milloin luotonantajat ottavat tuon luottotietorekisterin käyttöön näiden päätösautomaattien kanssa. Virkailijan tekemänä työnä sen luulisi olevan nopeampaa.
Välittömästi 1.4.

Siinä ei ole mitään siirtymäaikaa, vaan luotonantajat ovat velvotettuja sitä käyttämään heti 1.4. alkaen.
 
  • Tykkää
Reactions: jv8
Liittynyt
04.03.2020
Viestejä
92
Sivuilla on mahdollisuus ostaa Klarna maksa myöhemmin vaihtoehdolla tai luottokortilla. Kumpi vaihtoehto on tilanteessani parempi? Luottokortti on Nordea gold MasterCard jos sillä on väliä.
Kuluttajansuojalain mukainen ostajan suoja on sama sekä luottokortilla että muilla luottosopimuksilla, joilla rahoitetaan kulutushyödykkeitä. Eli ostaja saa kohdistaa vaatimuksensa luotonantajaan, jos myyjä ei täytä sopimustaan. Joissakin tapauksissa luotonantaja antaa parempaa suojaa kuin laki vaatii, ja toisaalta Visalla ja MasterCardilla on reklamaatioista omat sääntönsä, joita pitäisi soveltaa niin, että lain vähimmäisvaatimus täyttyy. Jos ei erikseen tiedä, että luottosopimuksissa on eroa, voinee lähteä siitä, että suoja on samanlainen molemmissa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 573
Onko kukaan joutunut testaamaan miten BN:n autovuokrausvakuutus toimii ? Lähinnä tapauksessa missä vuokraamo jälkikäteen laittaa laskun muka vuokrauksessa syntyneistä naarmuista autossa tai vanteissa?

Kesällä taas reissuun lähdössä niin tulokentällä ei ole kohtuuhintaista erittäin hyvää vuokraamoa tarjolla.. parhaatkin ovat saaneet roppakaupalla negaa jälkikäteen laskutetuista vahingoista.
 
Liittynyt
11.01.2024
Viestejä
162
Onko kukaan joutunut testaamaan miten BN:n autovuokrausvakuutus toimii ? Lähinnä tapauksessa missä vuokraamo jälkikäteen laittaa laskun muka vuokrauksessa syntyneistä naarmuista autossa tai vanteissa?

Kesällä taas reissuun lähdössä niin tulokentällä ei ole kohtuuhintaista erittäin hyvää vuokraamoa tarjolla.. parhaatkin ovat saaneet roppakaupalla negaa jälkikäteen laskutetuista vahingoista.
Ei ole ollut tarvetta vielä, vaikka on tullut reissattua melkoisesti ja vuokrailtua kulkineita ties mistä puljuista. Itse otan aina ennen ja jälkeen kuvat/videot autosta, en tiedä olisiko sillä ollut merkitystä kun videokuvaa tapahtumaa samalla kun vuokraamon työntekijä sitä autoa tarkastelee. Joskus kyllä käynyt niin, että auto palautettu myöhäiseen aikaan ja avaimet vain jätetty johonkin postilaatikkoon tms. Dokumentoitu tietysti niissäkin tilanteissa.
Jos ahdistaa, niin useimmat autovuokraamot tarjoilee kohtuuhintaan sitä omavastuunpoistoa. Tyyliin muutaman kympin.
 
Liittynyt
04.03.2017
Viestejä
655
Mä olen seurannut tätä lankaa jo jonkun aikaa ja aika paljon puhutaan tuosta OP:n platinum kortista ja moni sitä hakenut (tai ainakin yrittänyt). Mikäs tuossa on niin erikoista että sitä niin moni päättänyt hakea? Katsoin vähän sen tietoja ja omaan silmään ei nyt osunut mitään hirveen erikoista ja kortilla kuitenkin hintaa 50€/kk. Jos matkustaa paljon niin tuossa näytti olevan noita lounge käyntejä + vakuutuksia, mutta muuta erikoista ei nyt osunut.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 467
Viestejä
4 216 222
Jäsenet
71 058
Uusin jäsen
asti42

Hinta.fi

Ylös Bottom