Long Drink eli lonkeroketju

Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 984
Tämän vuoden Hartwallin uutuusmaku paljastettu: Lemonade; sitruunaa, limeä ja yuzu-hedelmää. Ginipohjainen.

Meinasin vastata, että maistamatta paskaa. Mutta eihän tuo yhdistelmä voi mennä pieleen kuin liiallisella limen aromilla. Yuzu ei ole yleensä pettänyt.
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
849
Kelpaa... toivottavasti. Hieman tuo lime tuossa äkkiseltään mietityttää.
Ainakin Hoggy's ja Helsinki Long Drink Yuzut on varsin juotavia jääkylmänä kesähelteellä. Tosin nämä on greippipohjaisia.
Harmi kun niitä ei oikein saa mistään ulkomailta ostettua, mutta ehkäpä Hartwall korjaa tilanteen.
 
Liittynyt
14.05.2021
Viestejä
318
Uskoisin että tulee olemaan erinomainen tuote. Joskaan ei tule olemaan samanlainen "hitti" kuin ananaslonkero oli.
 
Liittynyt
21.08.2019
Viestejä
393
Suurella varauksella suhtaudun, vaikka toki kokeilen kun ilmestyy. Miksi näin? Yksi pahimpia long drinkkejä koskaan on ollut ja on yhä Original Lemon. Hirveää paskaa!
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
334
Suurella varauksella suhtaudun, vaikka toki kokeilen kun ilmestyy. Miksi näin? Yksi pahimpia long drinkkejä koskaan on ollut ja on yhä Original Lemon. Hirveää paskaa!
Aikaisempi lemon, 2000-luvun alkupuolella myynnissä ollut, oli paljon parempaa kuin tämä nykyinen.
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
849
Tulispa Kaktus Lonkero takas..
Voi helvetti. Kiljua saa, ku laittaa pöntön porisemaan :D

Tuli viime kesänä nostalgian takia ostettua kultalonkero ja kyllä se vaan aika on kullannut muistot senkin kohdalla.
Mutta siis kaikki mihin liittyy Kurko (mm. kaktuslonkero) aiheuttaa edelleen tänä päivänäkin pientä yrjön makua suuhun. Kilju vaan ei kuulu kauppaan.
Nykyisin tapailemani nainen tuppaa vetämään noita halvimpia kuralonkeroita ja joka kerta jo pelkkä haju alkaa etomaan.
Maku-uutuus kuulostaa kyllä hyvältä. Toivottavasti ei ole niin karvas kuin se Lemon.
Just se pieni karvaus olikin se hyvä juttu, vaikka sokeria tuossakin on reilusti.
Aikaisempi lemon, 2000-luvun alkupuolella myynnissä ollut, oli paljon parempaa kuin tämä nykyinen.
En jaksa kaivella mutta eikö nämäkin (+orange) ollut ihan käymisteitse valmistettua hiivakuraa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 924
Voi helvetti. Kiljua saa, ku laittaa pöntön porisemaan :D

Tuli viime kesänä nostalgian takia ostettua kultalonkero ja kyllä se vaan aika on kullannut muistot senkin kohdalla.
Mutta siis kaikki mihin liittyy Kurko (mm. kaktuslonkero) aiheuttaa edelleen tänä päivänäkin pientä yrjön makua suuhun. Kilju vaan ei kuulu kauppaan.
Nykyisin tapailemani nainen tuppaa vetämään noita halvimpia kuralonkeroita ja joka kerta jo pelkkä haju alkaa etomaan.
Just se pieni karvaus olikin se hyvä juttu, vaikka sokeria tuossakin on reilusti.

En jaksa kaivella mutta eikö nämäkin (+orange) ollut ihan käymisteitse valmistettua hiivakuraa.
Paitsi että tuo Kaktuslonkero oli muistaakseni ihan Alkosta saatavaa gipohjaista raitapaitaa. Niitä kiljuversioitakin oli, mutta mulla on sellainen muistikuva että olis ollu ihan viinapohjaista. Enkä puhu nyt Kurkoista ja muista. Tätä oli ihan lasipullossa raitaetiketillä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 420
En ollut juonut varmaan ainakaan pariin vuoteen ainoatakaan lonkeroa ja päätin tuossa toissaviikonloppuna ottaa makutestiin useampaakin merkkiä ja kylläpä noista löytyi eroja. Yleensä kun tulee olutta juotua niin niissä ei ihan perus-lagereissa ole mitään tähtitieteellisiä eroja vaikka eroja onkin mutta noihin lonkeroihin kyllä mahtui aika järkyttäviä eroja. Nuo testatut siis ainakin väittivät olevansa ihan perinteisiä, ei mitään ihmeaineilla maustettuja versioita.

Testissä oli ainakin OriGINal, Helsinki Long Drink, Xtra, Rainbow, Mökkitie ja pari-kolme muuta mitä en nyt yhtäkkiä muista. Xtra ja Rainbow olivat kyllä niin kauheita tapauksia ettei niitä ihmisille juotavaksi mielestäni edes pitäisi myydä, en oikein tiedä mille nuo maistui mutta ei ne ainakaan hyvää olleet. Noiden jälkeen tulivat ne muutamat mitä en nyt yhtäkkiä muista, OriGINal oli jo ihan juotavaa ja ainakin omasta mielestä Helsinki ja Mökkitie maistuivat parhailta. Olikohan juuri tuo Xtra niin kauheaa ettei meinannut pystyä edes koko tölkillistä juomaan.

Tuon perusteella ainakin omasta mielestä lonkeron hinta aika pitkälti korreloi laadun kanssa, halvimmat olivat ihan karmeita litkuja. Sitten kun mennään tietyn hintapisteen yli niin ovat ihan juotavia, vaikkakin lopulta kovin eri makuisia.

Pitää taas joku viikonloppu testailla lisää, jos vaikka ottaisi noita maustettujakin vertailuun. Sen kyllä opin että kaikki halpikset kuten Xtra ja Rainbow kyllä jäävät takuulla hyllyyn.

Itse olen tosiaan enemmän olut-ihmisiä mutta välillä tekee mieli kokeilla vaihtelun vuoksi jotain muutakin. Ja jos ei muuta niin ainakin oppi että jos ainesosaluettelossa ei lue gin niin siihen pitää suhtautua hyvin suurella varauksella.
 
Liittynyt
25.01.2021
Viestejä
407
Tuon perusteella ainakin omasta mielestä lonkeron hinta aika pitkälti korreloi laadun kanssa, halvimmat olivat ihan karmeita litkuja. Sitten kun mennään tietyn hintapisteen yli niin ovat ihan juotavia, vaikkakin lopulta kovin eri makuisia.
Mutta onko valmistusprosessi jotain niin eri tavalla, että sillä on oikeasti vaikutusta itse hintalappuun, vai sattuuko se vain olemaan niin, että merkillä rahastetaan ja periaateessa niistä halvemmistakin voisi saada juotavan makuisia repestiikkaa tms. muuttamalla.
 
Liittynyt
12.04.2017
Viestejä
470
Oli tossa joku aika sitten testissä Koff Mango 5,5% lonkero ja paljon puhuttu ananas lonkero. Ainakin omasta mielestäni Mango lonkero huomattavasti parempaa, ei ananaskaan pahaa ole kyllä sitäkin juo ei siinä mutta ei pärjää mangolle mielestäni.
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
849
Ja jos ei muuta niin ainakin oppi että jos ainesosaluettelossa ei lue gin niin siihen pitää suhtautua hyvin suurella varauksella.
Turha edes verrata kiljulonkeroa ja oikeaa lonkeroa keskenään, kun ei niillä ole mitään tekemistä keskenään.
Oli tossa joku aika sitten testissä Koff Mango 5,5% lonkero ja paljon puhuttu ananas lonkero. Ainakin omasta mielestäni Mango lonkero huomattavasti parempaa, ei ananaskaan pahaa ole kyllä sitäkin juo ei siinä mutta ei pärjää mangolle mielestäni.
Itse olen tuohon Mangoon tykästynyt sen verran, että sitä on varastossa laatikollinen oluiden seassa ja kohta taas pitäisi tilata uusi laatikko.
Ei ole ollenkaan perinteisen makea lonkero.
 
Liittynyt
21.08.2019
Viestejä
393
Hapan, kirpsakka ja karvas pitääkin olla. Noita makeita lonkkulitkuja on ihan tarpeeksi. Ananaslonkku ihan saatanan makeeta paskaa.
Nyt ei voi kun nauraa! :lol: Hartwallin Ananaksessa sokeria 6,5g / 100 ml ja Lemonissa 6,6g / 100 ml. (lähde: Hartwallin tuotesivut)

Makeudessa ei siis mitään eroa, mutta maussa... Hyi saatana tota Lemonin karvautta! No, ken tykkää raakaa sitruunaa pureskella paljaaltaan, niin mikäs siinä. Me muut nautimme hieman sofistikoituneimmista mauista. :cool:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 924
Nyt ei voi kun nauraa! :lol: Hartwallin Ananaksessa sokeria 6,5g / 100 ml ja Lemonissa 6,6g / 100 ml. (lähde: Hartwallin tuotesivut)

Makeudessa ei siis mitään eroa, mutta maussa... Hyi saatana tota Lemonin karvautta! No, ken tykkää raakaa sitruunaa pureskella paljaaltaan, niin mikäs siinä. Me muut nautimme hieman sofistikoituneimmista mauista. :cool:
:D
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
2 761
Nyt ei voi kun nauraa! :lol: Hartwallin Ananaksessa sokeria 6,5g / 100 ml ja Lemonissa 6,6g / 100 ml. (lähde: Hartwallin tuotesivut)

Makeudessa ei siis mitään eroa, mutta maussa... Hyi saatana tota Lemonin karvautta! No, ken tykkää raakaa sitruunaa pureskella paljaaltaan, niin mikäs siinä. Me muut nautimme hieman sofistikoituneimmista mauista. :cool:
Missäs vaiheessa mä pamlasin jostain Lemonista ? Puhuin tulevasta uutuus lonkusta sitruuna-lime-yuzu, että olisipa kunnon bitter aka happaman karvas kirpsakka maku.
 
Liittynyt
11.06.2017
Viestejä
88
Missäs vaiheessa mä pamlasin jostain Lemonista ? Puhuin tulevasta uutuus lonkusta sitruuna-lime-yuzu, että olisipa kunnon bitter aka happaman karvas kirpsakka maku.
Epäilen kyllä, että se uutuus olisi vastaava bitter kuin se Lemon on. Miksi ne tekisi suhteellisen samalla makuprofiililla toisen sellaisen? Ja jos on kerta saanut paremmat arvostelut makutesteissä kuin ananaslonkku, niin eiköhän se makeaa ole. :thumbsup: No mutta sen näkee tai paremminkin maistaa sitten maaliskuussa, kun myyntiin kauppoihin saadaan.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
2 761
Epäilen kyllä, että se uutuus olisi vastaava bitter kuin se Lemon on. Miksi ne tekisi suhteellisen samalla makuprofiililla toisen sellaisen? Ja jos on kerta saanut paremmat arvostelut makutesteissä kuin ananaslonkku, niin eiköhän se makeaa ole. :thumbsup: No mutta sen näkee tai paremminkin maistaa sitten maaliskuussa, kun myyntiin kauppoihin saadaan.
Toi Lemonkaan ei ole tarpeeksi hapan, kirpsakka mun makuun. No, maaliskuussa selviää mitä saivat aikaiseksi, makeahkon vai oikeesti happaman.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 528
Mutta onko valmistusprosessi jotain niin eri tavalla, että sillä on oikeasti vaikutusta itse hintalappuun
Kyllä sillä on.
Koffihan teki sitä "vanhaa" lonkeroa ensin ihan gini pohjaisena.
Sitten kun se ei pärjännyt Hartwallille maussa niin ilmeisesti ajattelivat kilpailla hinnalla ja muuttivat sen "osittain käymisteitse" valmistetuksi.
Nyt sitten se "uusi" joka ollut ehkä 4-5 vuotta on taas 100% ginistä tehtyä.

Koffin kohdalla en kyllä ymmärrä yhtä asiaa:
Nehän on aikoinaan tehneet tota "aitoa" originalia vielä 90 luvulla.
Miksi ei tee sillä samalla reseptiikalla sitä nykyään?
Vai onko kun tuota originalia teki kolme valmistajaa vuorotellen (Mallasjuoma, Sinebrychoff ja Hartwall) että jokaisen juoma on ollut eri makuista vaikka myyty samana tavarana?
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 984
Kyllä sillä on.
Koffihan teki sitä "vanhaa" lonkeroa ensin ihan gini pohjaisena.
Sitten kun se ei pärjännyt Hartwallille maussa niin ilmeisesti ajattelivat kilpailla hinnalla ja muuttivat sen "osittain käymisteitse" valmistetuksi.
Nyt sitten se "uusi" joka ollut ehkä 4-5 vuotta on taas 100% ginistä tehtyä.

Koffin kohdalla en kyllä ymmärrä yhtä asiaa:
Nehän on aikoinaan tehneet tota "aitoa" originalia vielä 90 luvulla.
Miksi ei tee sillä samalla reseptiikalla sitä nykyään?
Vai onko kun tuota originalia teki kolme valmistajaa vuorotellen (Mallasjuoma, Sinebrychoff ja Hartwall) että jokaisen juoma on ollut eri makuista vaikka myyty samana tavarana?
Ei tuossa mistään hintakilpailusta ollut kyse, vaan lainsäädännöstä. Kaupoissa ei saanut myydä 1995-2017 kuin käymisteitse valmistettuja mietoja alkomahooleja.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 769
Tekeekös kukaan itse sekoituksia? Greippilimppari + gin esim. Mitkä merkit toimii parhaiten?
Itse aina välillä ostan Muteman Lingonberry tonicia. Tuohon giniä sekaan, niin tulee aika mukavan makuinen puolukkalonkero.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 528
Ei tuossa mistään hintakilpailusta ollut kyse, vaan lainsäädännöstä. Kaupoissa ei saanut myydä 1995-2017 kuin käymisteitse valmistettuja mietoja alkomahooleja.
Se koffin 5,5% oli juuri tuota osittain käymisteitse valmistettua, 4.7% sitten kokonaan.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
334
Tekeekös kukaan itse sekoituksia? Greippilimppari + gin esim. Mitkä merkit toimii parhaiten?
Itse aina välillä ostan Muteman Lingonberry tonicia. Tuohon giniä sekaan, niin tulee aika mukavan makuinen puolukkalonkero.
Sen jälkeen kun Hartwall lopetti sokerillisen greippilimun niin jäi omat sekoittelut. Vissyllä lantraan kirkkaita. Rainbown greippilimu on ihan ok makuinen ihan sellaisenaan, ja on sokerilla eikä makeutusaineilla.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 262
Mainittu Rainbow greippilimu on ainut yleisesti saatavilla oleva vaihtoehto tosiaan nykyään jos haluaa tehdä perinteistä, sokerittomat limut eivät toimi alkoholin kanssa.

Sinänsähän sitten mikä vaan gini tai vodka + hedelmälimu on "lonkero". Ananaslonkero on itse tehtynäkin maukas, jos vaan löytyy sokerillista ananaslimua.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 528
Tekeekös kukaan itse sekoituksia? Greippilimppari + gin esim. Mitkä merkit toimii parhaiten?
Itse aina välillä ostan Muteman Lingonberry tonicia. Tuohon giniä sekaan, niin tulee aika mukavan makuinen puolukkalonkero.
Silloin kun itse tein noita sekoituksia niin 2.6% versio toimi parhaiten.
Huonona puolena se että jos tarkoitus säästää niin paljon halvempaa tämä ei ollut kuin 5.5%
 

Liitteet

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Ei taida harrwallilla olla enää edes greippilimsaa tarjolla ainakaan sokerillisena? Ei saa sekoituksia tehtyä.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
2 761
Mainittu Rainbow greippilimu on ainut yleisesti saatavilla oleva vaihtoehto tosiaan nykyään jos haluaa tehdä perinteistä, sokerittomat limut eivät toimi alkoholin kanssa.

Sinänsähän sitten mikä vaan gini tai vodka + hedelmälimu on "lonkero". Ananaslonkero on itse tehtynäkin maukas, jos vaan löytyy sokerillista ananaslimua.
Ihan parasta on San Pellegrino Naturali Pompelmo. Kunnon aitoa greippiä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.09.2018
Viestejä
146
Koffilta tullut juiced grapefruit ja twisted ananas-mansikka-sitruuna.
Tuo twisted on niin paljon kuin vaan kehdattu kopsittu hartwallin ananaksesta. Muka mansikkaa ja sitruunaa, maistuu vaan ananakselle :) Ei siinä, ihan hyvin upposi.
Juiced grapefruitista tuli uusi suosikki, aijai, oijoi. Aitoa greippimehua hapotettuna (y) aika lähellä tuota edellisen viestin sanpellegrinoa.
 

Liitteet

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
480
Juiced grapefruitista tuli uusi suosikki, aijai, oijoi.
Tuo Juicedin happamuus toi mieleen tuon pink grapefruitin joka Hartwallilla ja Koffilla on molemmilla. Pitää joskus maistaa molempia rinnakkain niin voi vielä tarkistaa mutta mielestäni maku muistutti tuota hyvin paljon.
 
Liittynyt
17.08.2018
Viestejä
35
Tekeekös kukaan itse sekoituksia? Greippilimppari + gin esim. Mitkä merkit toimii parhaiten?
Itse aina välillä ostan Muteman Lingonberry tonicia. Tuohon giniä sekaan, niin tulee aika mukavan makuinen puolukkalonkero.
Joskus kokeilin Laitilan Hawaiji-ananaslimpparia ja giniä (merkkiä en muista) . Kannattaa kokeilla. Mielestäni parempaa kuin Hartwallin ananaslonkero. Hartsun maistuu ananaslightilta vaikka sokeria onkin kun taas itsetehdyssä maku enemmän sokerilimpparinen.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
2 761
Joskus kokeilin Laitilan Hawaiji-ananaslimpparia ja giniä (merkkiä en muista) . Kannattaa kokeilla. Mielestäni parempaa kuin Hartwallin ananaslonkero. Hartsun maistuu ananaslightilta vaikka sokeria onkin kun taas itsetehdyssä maku enemmän sokerilimpparinen.
Kannattaa kokeilla tota Old Jamaica Pineapple, jos ananaista makua haluaa ginin sekaan.

pin 2.jpgpin1.jpg
 
Liittynyt
11.06.2017
Viestejä
88
Koffilta tullut juiced grapefruit ja twisted ananas-mansikka-sitruuna.
Tuo twisted on niin paljon kuin vaan kehdattu kopsittu hartwallin ananaksesta. Muka mansikkaa ja sitruunaa, maistuu vaan ananakselle :) Ei siinä, ihan hyvin upposi.
Juiced grapefruitista tuli uusi suosikki, aijai, oijoi. Aitoa greippimehua hapotettuna (y) aika lähellä tuota edellisen viestin sanpellegrinoa.
Nää menee kyl molemmat jatkoon. :thumbsup: Itse kyl tosta Twististä ainakin mansikan maistan, aivan erilainen makuprofiili on kuin Hartsun ananaslonkerossa.

Sen sijaan Maku Brewingin uutuuslonkut Vatelma ja Änänäs ei mene mulla jatkoon. Ei oikein kumpikaan tuntunut maistuvan juuri miltään. :cautious:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
241
Näinhän siinä sitten kävi että tuo Original Gin & Lemon poistuu (lähde).... Koko sarjan paras maku omasta mielestä. Jätänpä muut maut jatkossa ostamatta ja teen lonkeroni itse miksaten Schweppesin Bitter Lemoniin, sääli vaan kun tuota ei Suomesta saa kuin 0.33 tölkissä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 924
Näinhän siinä sitten kävi että tuo Original Gin & Lemon poistuu (lähde).... Koko sarjan paras maku omasta mielestä. Jätänpä muut maut jatkossa ostamatta ja teen lonkeroni itse miksaten Schweppesin Bitter Lemoniin, sääli vaan kun tuota ei Suomesta saa kuin 0.33 tölkissä.
Taitaa kyllä olla aika marginaalijoukko kuka tuota pystyy juomaan, on kyllä niin hapanta että meinaa hampaat lähtee suusta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
241
Taitaa kyllä olla aika marginaalijoukko kuka tuota pystyy juomaan, on kyllä niin hapanta että meinaa hampaat lähtee suusta.
Ehkä mulla sitten vaan on jotenkin häiriintynyt maku :D Noi Ananakset ja appelsiinit ei kyllä uppoa sitten mitenkään, niin esanssin makuista kuin olla ja voi.

Alkuperäinen harmaa menee lasipullosta juotuna mutta tölkistä ei oikein uppoa. Sama karpalon ja sen vihreän (vaikka onkin vodka+lime) kanssa, yhden tölkin voi juoda saunassa jos muuta ei ole tarjolla.. Ne ohkaset pikkutölkit (mango yms.) on sitten kaikkein alinta kastia, niitä en juo vaikka ilmaiseksi tarjottais.

Toinen suosikki on kanssa hävinnyt kaupan hyllyiltä, eli Olvi / Iisalmi Puolukka. Ehkä tosiaan pitäisi vaihtaa makumieltymystä.
 
Liittynyt
11.06.2017
Viestejä
88
Tuskin se Lemon on kovin hyvin kaupaksi mennyt, ei ne muuten sitä poistaisi myynnistä.

"Lemonia pidettiin selvästi lemonadea karvaampana." <- tuo myös erittäinkin hyvä, että ei ole tosiaan tulossa semmoista liian karvasta tuosta uutuudesta.
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
849
Tuskin se Lemon on kovin hyvin kaupaksi mennyt, ei ne muuten sitä poistaisi myynnistä.

"Lemonia pidettiin selvästi lemonadea karvaampana." <- tuo myös erittäinkin hyvä, että ei ole tosiaan tulossa semmoista liian karvasta tuosta uutuudesta.
Makuasioita. Juuri tuo karvaampi maku oli se, että kelpasi mullekin. Tuppaa noi lonkerot monesti olemaan aina aivan liian makeita.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 924
Ehkä mulla sitten vaan on jotenkin häiriintynyt maku :D Noi Ananakset ja appelsiinit ei kyllä uppoa sitten mitenkään, niin esanssin makuista kuin olla ja voi.

Alkuperäinen harmaa menee lasipullosta juotuna mutta tölkistä ei oikein uppoa. Sama karpalon ja sen vihreän (vaikka onkin vodka+lime) kanssa, yhden tölkin voi juoda saunassa jos muuta ei ole tarjolla.. Ne ohkaset pikkutölkit (mango yms.) on sitten kaikkein alinta kastia, niitä en juo vaikka ilmaiseksi tarjottais.

Toinen suosikki on kanssa hävinnyt kaupan hyllyiltä, eli Olvi / Iisalmi Puolukka. Ehkä tosiaan pitäisi vaihtaa makumieltymystä.
Muistelisin jostain lukeneeni että toi karvas/bitterinen on sellainen maku että toiset ihmiset maistaa sen erilailla. Toisille se on helvetin karvas ja kitkerä, mutta osa maistaa sen erilailla ja bitterit, katkerot ja tonicit maistuu erilaiselta.
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
849
Muistelisin jostain lukeneeni että toi karvas/bitterinen on sellainen maku että toiset ihmiset maistaa sen erilailla. Toisille se on helvetin karvas ja kitkerä, mutta osa maistaa sen erilailla ja bitterit, katkerot ja tonicit maistuu erilaiselta.
Sinänsä hassua, että oluthan on myös ns. karvas ja myös kahvi jota useat juo.
Varsinkin jos pääsääntöisesti olutta juo, niin luulisi kaiken ällömakean (lonkeron) etovan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 924
Sinänsä hassua, että oluthan on myös ns. karvas ja myös kahvi jota useat juo.
Varsinkin jos pääsääntöisesti olutta juo, niin luulisi kaiken ällömakean (lonkeron) etovan.
Oluessakin toiset tykkää IPAsta joka on huomattavasti karvaampaa kuin esim lager. Itse en ole IPAn tai muiden karvaiden ystävä.
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
849
Oluessakin toiset tykkää IPAsta joka on huomattavasti karvaampaa kuin esim lager. Itse en ole IPAn tai muiden karvaiden ystävä.
Menee vähän OT:n puolelle, mutta itse taas jotenkin miellän IPAn enemmänkin makeaksi, koska se on hedelmäinen. Juon silloin tällöin harvakseltaan sitäkin tölkin. Se on ehkä enemmän sellainen kesäolut itselle.
Olen siis itse juonut lähes koko ikäni lonkeroa (ja siideriä). Vasta tässä myöhäisellä aikuisiällä alkanut juoda olutta. Koko ajan aloin juomaan vähemmän ja vähemmän makeaa ja lopulta siirryin olueen. Nykyään suurin osa lonkeroista ällöttää makeutensa takia ja onkin hankalaa löytää omaan suuhun sopivaa lonkeroa.
Niin se vaan makuaisti muuttuu iän myötä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 793
Viestejä
4 203 822
Jäsenet
70 988
Uusin jäsen
paallikkopc

Hinta.fi

Ylös Bottom