Long Drink eli lonkeroketju

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Uusi lonkero testattu ja ei menny itsellä suosikkeihin. Maku itsessään ihan jees ja tykkään tuosta kuivemmasta tuntumasta, mutta joko tässä on vähemmän hiilihappoa, tai tuo kuivuus leikkaa sitä jotenkin, mutta jotenkin tosi pliisu kokonaisuus ja lievästi hapottoman oloinen meikäläiselle.
Ja väri on hirveä, sellanen oudon kellertävä. Parempi juoda tölkistä vaa. :D
 
Liittynyt
05.07.2017
Viestejä
99
Joo melko samanlaiset huomiot kuin yllä. Ei ole liian makea, mutta makua ei vaan ole tarpeeksi ja raikkaus uupuu. Koffin pinkki edelleen paras.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 943
Siis oikeasti, joku tykkää Koffin pinkistä enemmän kuin Originalin redistä? Tuo Koffihan on ihan limuviinaa. Onneksi sitä ei myyty isommassa tölkissä.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
333
Tuo Hartwallin uusi on ihan hyvä juotava, jos ei jaksa perus harmaata koko ajan niin voi ottaa väliin aina yhden verigreipin.
 
Liittynyt
19.09.2018
Viestejä
146
Ravintosisältö per 100 ml:
sokereita g:
5,0 vs. 5,5
Sokeria siis vain hivenen vähempi, mutta verigreipin katkeramman aromin vuoksi tuntuu paljon kuivemmalta. Omaan makuun jo melkein liian kuivakka. Noh, muutama mansikka sekaan pakkasesta niin avot. Mukavaa vaihtelua ja menee omalla listalla originalien top3.
 

Liitteet

Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 943
Kyllä, myös väri on kivempi ja happoja enemmän. Original on ihan jees, kun väri on musta, mutta onhan nämä kaikki limuviinoja.
Happo on hiukan suhteellinen käsite. Jos puhutaan kuplista, minusta ei ole mitään eroa Koffin ja Originalin välillä. Koff on aivan liian makeaa mun makuun. Original Red on juuri sopivaa. Ja kuten joku sanoi, hyvää vaihtelua perusharmaalle. Värillä ei ole mulle mitään merkitystä, kun juon suoraan tölkistä.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 241
Just tuossa itse maistelin kumpaakin ekaa kertaa. Koffia ei tarvitse toistamiseen ostaa. Maistuu mansikalle, aivan liian imelä. Lisäksi haisee keinotekoiselle. Original oli tuoksultaan ja maultaan parempaa, verigreippimäistä. Hiilihappoja kummassakin yhtä vähän, eli ei juuri ollenkaan. Originalia voisi ostaa toistekkin, mutta ei ole harmaan voittajaa. Semmonen välilonkero, kuten oranssi ja vihreä.
IMG20211002155520.jpg
 
Liittynyt
14.07.2017
Viestejä
1 077
Tuli itekkin maisteltua tuota red grapefruit lonkeroa. Omaan makuuni sopivan kuiva, hyvin tulee verigreipin maku ja sopivan hapokas.

Ite tykkään eniten niistä limen makuisista. Koffin lime & vodka oma ykkössuosikki. Ja Garagen appelsiini vodka lemonade myös ihan helvatan hyvää. Parempaa kuin Hartwallin appelsiinilonkero.
 
Liittynyt
19.09.2018
Viestejä
146
Screenshot_20211014-191907.jpg

Tuommonenkin tullut.
Aikaisemmat ko. firman tuotokset maistunut kyllä, pitänee testata tämäkin.
Edit: hyvää oli nam, tunnisti kyllä saman sarjan tuotteeksi, eli sellainen bitter&sweet you know, toisinsanoen aikuiseen makuun :)
 
Viimeksi muokattu:

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
^^ Maistoinpa tämän myötä itsekin ja olipa hyvää. Pitkästä aikaa uutta lonkeroa tulee juotua joka on todella hyvää.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 504
Ikävä kyllä toi Helsinki Long Drink jatkaa samalla linjalla ja sokeria on 10,7g/100ml
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 674
Tuli tossa tuota Harwallin Pink Grapefuitia maistettua ja mä tykkään! Himpun verran greippisempää olis saanu olla, mutta hyvää se oli ja sopii tuohon sarjaan, toivottavasti jää valikoimaan.
Koffin Pink Grapefruitissa on hyvin makua mutta aivan liian makea mulle.
Kun saisi Koffin greippisyyden ja Hartwallin makeuden niin hyvää olis.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
164
Pettymykseksi tuokin on Virossa tehtyä, kuten Kontulan oluttehtaan Keijo-oluetkin.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
475
Jos tykkää kuivan makuisista lonkeroista, suosittelen Saimaa Brewingin Grapefruit ja Pink Grapefruit -lonkeroita. Varsinkin tuo Pink Grapefruit on loistava ja kuivan oloinen. Olen tuohon nyt tänä vuonna tutustunut ja ostin sitten Hartwallin versiota kun markkinoille tuli ja en tykännyt yhtä paljon, on mielestäni makeampi ja mauttomampi.

saimaa-long-drink-pink-grapefruit-web.jpg
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
464
Tipattoman tammikuun aikana tullut testailtua erilaisia alkoholittomia juomia, myös lonkeroita.

1643274637944.png
1643274605972.png

Olen aina tykännyt Hartwallin Original alkoholillisesta versiosta niin tuo Koffin alkoholiton yllätti maullaan, joka oli mielestäni raikkaampi kuin Hartwallin Zero Label.

 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Löysin tänään itsekin tuota Koffia. Raikkaampaa kyllä. Samaa mieltä. Mutta todella lähellä greippilimsaa, tai jotain variaatiota sellaisesta. En siis pidä tätä oikein enää alkoholittomana lonkerona, jolloin en pysty perustelemaan hintaa.
Maku on hyvä. Oikeastaan todella hyvä, mutta silti kallis ”limsa”.

Mun suuhun sit taas Hartwallilla on paljon lonkeron elementtejä siinä maussa ja jos on taukoa juomisesta ja saa sen kylmänä saunajuomaksi, niin kyllä siinä muistuu lonkero mieleen.Eli mulle menee nimenomaan alkoholittomana lonkerona edelleen hartwall paremmin, vaikkakin toki ihan alkoholillinen parempaa on.
 
Liittynyt
23.09.2021
Viestejä
130
1644749568330.png
1644749589418.png
Onkos joku jo kerennyt maistaa? Todella pelottava yhdistelmä: Hiiva+sokeriton. S kaupoista bongasin.
 
Liittynyt
23.09.2021
Viestejä
130
Jollain jotain vinkkiä mistä mahtaisi löytyä hartsun lonkeroita enemmänkin lasipulloissa? Alkon kautta taitaa löytyä vain normia ja karpaloa..... miesluolaan olisi hieno saada hyllyn rekvisiitaksi :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
241
Jollain jotain vinkkiä mistä mahtaisi löytyä hartsun lonkeroita enemmänkin lasipulloissa? Alkon kautta taitaa löytyä vain normia ja karpaloa..... miesluolaan olisi hieno saada hyllyn rekvisiitaksi :D
Ei taida Orginaalia saada enää lasipullossa, ainoastaan sitä uutta shotti"paskaa". Kannattaa katsella nettimyynti/kirpputoreja koristeen löytämiseksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 674
Ei taida Orginaalia saada enää lasipullossa, ainoastaan sitä uutta shotti"paskaa". Kannattaa katsella nettimyynti/kirpputoreja koristeen löytämiseksi.
Saa pulloissakin. Ainakin paikallisessa Cittarissa on ollut perinteisiä lasipulloja sixpäkkeinnä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
464
Muiden valmistajien mustikka lonkerot olleet aika vaisuja omaan makuun, mutta tuo saattaa olla aika jees.
Testiin menee. Tosin minusta Original ei ole laadun tae maun tae, esim Laitilan Brändylonkero on mielestäni paljon parempaa kuin Hartwallin versio. Mutta makuasioitahan nämä.
 
Liittynyt
18.06.2017
Viestejä
565
Tuli itsekin nyt testailtua tuota paljon kehuttua hartsun verigreippiä, ja meni kyllä heittämällä omaksi suosikiksi. Juuri sopivan kuivaa, ja maistuu ihan oikealle verigreipille. Originaali greippikin on hyvää, mutta tässä on enemmän potkua. Pakkohan tuota on panna tilaukseen. Näyttää olevan alksissa tällä hetkellä kalliimpaa kuin original greippi, 23,90 vs 21,90 keissi, mutta minkäs teet.
 
Liittynyt
11.02.2019
Viestejä
87
Iso suositus RPS:n Concrete Juicelle (sekä myös isolle osalle muista RPS:n tuotteista). Ainakin omaan makuun heittämällä ykkönen kaupan lonkeroista. Menekki tosin kuulemma niin iso, että saatavuus voi olla kiven alla.

 
Liittynyt
17.06.2022
Viestejä
304
Siidereissähän aito siideri on valmistettu käymisteitse omenamehusta, ja feikki siideri omenaviinistä, omenamehutiivisteestä, ja esansseista.

Mutta tietääkö joku mitä on feikkilonkeroiden eli "kiljulonkeroiden" (esim. Hartwall Cool Grapen) sisältämä siideri: aitoa siideriä vai feikkisiideriä? Noitahan siis haukutaan kiljulonkeroksi, koska ovat muka käymisteitse valmistettuja. Eli onko feikkilonkerot muka valmistettu aidosta siideristä? Kuulostaa epätodennäköiseltä.. Jos feikata niin miksei sitten kunnolla..?

Vai eikö feikkisiideristä valmistettua saisi edes kutsua long drinkiksi? Long drinkhän on mikä vaan valmis juomasekoitus.

Mielestäni jos feikkilonkero olisi valmistettu käymisteitse niin ainesosaluettelossa lukisi omenamehu. Nyt lukee siideri. Feikkisiideri on halvempaa kuin aito siideri. Jopa siiderit joiden nimessä on Aito Siideri on useimmat feikkisiidereitä.. Mikään laki ei kiellä nimeämästä niitä noin.

Ketjun otsikossa on ajatusvirhe. Ei long drink ole lonkeron synonyymi.

lonkero = gin long drink
long drink = mikä vaan valmis juomasekoitus
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 241
Noitahan siis haukutaan kiljulonkeroksi, koska ovat muka käymisteitse valmistettuja. Eli onko feikkilonkerot muka valmistettu aidosta siideristä?
Esimerkiksi Cool Long Drink on osittain käymisteitse valmistettua, ei kokonaan. Sehän sisältää myös giniä. Tuoteselosteen mukaan se on hedelmäviinistä valmistettu.
Vesi, hedelmäviini, sokeri, gin, luontaiset aromit, hapettumisenestoaine E330, säilöntäaineet (kaliumdisulfiitti, E202), stabilointiaineet (E414, E445).
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 106
Siidereissähän aito siideri on valmistettu käymisteitse omenamehusta, ja feikki siideri omenaviinistä, omenamehutiivisteestä, ja esansseista.

Mutta tietääkö joku mitä on feikkilonkeroiden eli "kiljulonkeroiden" (esim. Hartwall Cool Grapen) sisältämä siideri: aitoa siideriä vai feikkisiideriä? Noitahan siis haukutaan kiljulonkeroksi, koska ovat muka käymisteitse valmistettuja. Eli onko feikkilonkerot muka valmistettu aidosta siideristä? Kuulostaa epätodennäköiseltä.. Jos feikata niin miksei sitten kunnolla..?

Vai eikö feikkisiideristä valmistettua saisi edes kutsua long drinkiksi? Long drinkhän on mikä vaan valmis juomasekoitus.

Mielestäni jos feikkilonkero olisi valmistettu käymisteitse niin ainesosaluettelossa lukisi omenamehu. Nyt lukee siideri. Feikkisiideri on halvempaa kuin aito siideri. Jopa siiderit joiden nimessä on Aito Siideri on useimmat feikkisiidereitä.. Mikään laki ei kiellä nimeämästä niitä noin.

Ketjun otsikossa on ajatusvirhe. Ei long drink ole lonkeron synonyymi.

lonkero = gin long drink
long drink = mikä vaan valmis juomasekoitus
Kunnon siideri vaatii kunnon omenat. Ahvenanmaallakin kokeilivat tehdä paikallisista omenoista kunnon siideriä mutta joutuivat luovuttamaan kun maku ei ollut kohdallaan.

Todennäköisesti noissa feikkilonkeroissa on käytetty jotain satunnaisten hedelmien sekoitusta.
 

poskiholisti

Team R&T
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
784
Siidereissähän aito siideri on valmistettu käymisteitse omenamehusta, ja feikki siideri omenaviinistä, omenamehutiivisteestä, ja esansseista.

Mutta tietääkö joku mitä on feikkilonkeroiden eli "kiljulonkeroiden" (esim. Hartwall Cool Grapen) sisältämä siideri: aitoa siideriä vai feikkisiideriä? Noitahan siis haukutaan kiljulonkeroksi, koska ovat muka käymisteitse valmistettuja. Eli onko feikkilonkerot muka valmistettu aidosta siideristä? Kuulostaa epätodennäköiseltä.. Jos feikata niin miksei sitten kunnolla..?

Vai eikö feikkisiideristä valmistettua saisi edes kutsua long drinkiksi? Long drinkhän on mikä vaan valmis juomasekoitus.

Mielestäni jos feikkilonkero olisi valmistettu käymisteitse niin ainesosaluettelossa lukisi omenamehu. Nyt lukee siideri. Feikkisiideri on halvempaa kuin aito siideri. Jopa siiderit joiden nimessä on Aito Siideri on useimmat feikkisiidereitä.. Mikään laki ei kiellä nimeämästä niitä noin.

Ketjun otsikossa on ajatusvirhe. Ei long drink ole lonkeron synonyymi.

lonkero = gin long drink
long drink = mikä vaan valmis juomasekoitus
Missä kiljulonkerossa lukee tuoteselosteessa siideri?

Lähtökohtaisestihan nuo valmistetaan halvimmasta omenapohjaisesta viinilitkusta. Kun kyse on bulkkikurasta, niin miksi kukaan käyttäisi raaka-aineena mitään laadukkaampaa ja kalliimpaa tavaraa samalla supistaen omaehtoisesti katetta?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 203
Onkos täällä kenelläkään varmaa tietoa.
Mulla on verenpainelääkitys jossa greipin ja greippimehun nauttiminen on kielletty.

Onko tossa hartwallin perinteisessä lonkerossa siis ihan oikeaa greippiä vaiko vaan jotain aromia?
On meinaan yks lemppareistani ja tuli aika pommina äsken tollanen tieto apteekista, että voi greipin kanssa aiheuttaa jopa äkkikuoleman… Minähän oon tässä kesän aikana jo puolikkaan lavan noita ehtinyt vetämään… o_O
 

AHPU

VHM
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
548
Onkos täällä kenelläkään varmaa tietoa.
Mulla on verenpainelääkitys jossa greipin ja greippimehun nauttiminen on kielletty.

Onko tossa hartwallin perinteisessä lonkerossa siis ihan oikeaa greippiä vaiko vaan jotain aromia?
On meinaan yks lemppareistani ja tuli aika pommina äsken tollanen tieto apteekista, että voi greipin kanssa aiheuttaa jopa äkkikuoleman… Minähän oon tässä kesän aikana jo puolikkaan lavan noita ehtinyt vetämään… o_O

Tuon mukaan ainakin olisi ihan greippiä ei mitään aromilientä. Ehkä kannattaa pitää pikku breikki, I feel for you :shug:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 674
Onkos täällä kenelläkään varmaa tietoa.
Mulla on verenpainelääkitys jossa greipin ja greippimehun nauttiminen on kielletty.

Onko tossa hartwallin perinteisessä lonkerossa siis ihan oikeaa greippiä vaiko vaan jotain aromia?
On meinaan yks lemppareistani ja tuli aika pommina äsken tollanen tieto apteekista, että voi greipin kanssa aiheuttaa jopa äkkikuoleman… Minähän oon tässä kesän aikana jo puolikkaan lavan noita ehtinyt vetämään… o_O
Ainakin tuoteseloste sanoo että "aromit". Aika harvoin noissa ihan täysmehua on, ja villi veikkaus että ton greipin kanssakin juttu on niin että saa juoda puhdasta mehua ennenkuin on vaarallista. Mikään 6% täysmehupitoisuus ei pitäisi aiheuttaa ongelmia.
Viisaammat korjatkoon @fascia
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 228
Onkos täällä kenelläkään varmaa tietoa.
Mulla on verenpainelääkitys jossa greipin ja greippimehun nauttiminen on kielletty.

Onko tossa hartwallin perinteisessä lonkerossa siis ihan oikeaa greippiä vaiko vaan jotain aromia?
On meinaan yks lemppareistani ja tuli aika pommina äsken tollanen tieto apteekista, että voi greipin kanssa aiheuttaa jopa äkkikuoleman… Minähän oon tässä kesän aikana jo puolikkaan lavan noita ehtinyt vetämään… o_O
Etkö ollut Turun suunnilta? Voin tulla noutamaan hengenvaaralliset aineet parempiin suihin :sbsmile:
 
Liittynyt
06.06.2019
Viestejä
541
Onkos täällä kenelläkään varmaa tietoa.
Mulla on verenpainelääkitys jossa greipin ja greippimehun nauttiminen on kielletty.
Mullakin on lääkitys, jossa greippiä ei saisi ottaa missään muodossa. Tästä huolimatta hartsun harmaata on mennyt paljon ja mitään (sivu)vaikutuksia en ole huomannut. Päähän se kyllä menee ihan normaalisti :)
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 203
Etkö ollut Turun suunnilta? Voin tulla noutamaan hengenvaaralliset aineet parempiin suihin :sbsmile:
Ne menee sit vaimolle jos ei itse saa juoda :D

Mut siis, tarttis varmaksi saada toi tietää kyllä, eikä oo mikään tilapäinen ongelma vaan loppuelämän ni kyllähän toi aika kovin sit ottais päähän, mä kun en esim baarissa tykkää vetää muuta ku tota…
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 203
Mullakin on lääkitys, jossa greippiä ei saisi ottaa missään muodossa. Tästä huolimatta hartsun harmaata on mennyt paljon ja mitään (sivu)vaikutuksia en ole huomannut. Päähän se kyllä menee ihan normaalisti :)
Greippi pistää verenpainelääkkeen käyttäytymään arvaamattomasti, pahimmillaan se voi viisinkertaistaa sen annostuksen yms… o_O
 
Liittynyt
10.09.2017
Viestejä
585
Piti heti itsekin katsoa oma verenpainelääkkeen pakkausseloste.
Samat varoitukset sielläkin.
Greippiä en onneksi ole syönyt, mutta lonkeroa olen juonut vuosikausia!
Pitääköhän siitäkin nyt luopua?

Lisäys: tuollainen sitten löytyi " Greippi saattaa esimerkiksi vahvistaa joidenkin verenpainelääkkeiden vaikutusta ja lisätä lihasvaurioita kolesterolilääkkeen käyttäjillä. Greippi ei sovi mieliala-, uni- ja rytmihäiriölääkkeiden tai rauhoittavien bentsodiatsepiinien kanssa käytettäväksi. "
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 203
Piti heti itsekin katsoa oma verenpainelääkkeen pakkausseloste.
Samat varoitukset sielläkin.
Greippiä en onneksi ole syönyt, mutta lonkeroa olen juonut vuosikausia!
Pitääköhän siitäkin nyt luopua?

Lisäys: tuollainen sitten löytyi " Greippi saattaa esimerkiksi vahvistaa joidenkin verenpainelääkkeiden vaikutusta ja lisätä lihasvaurioita kolesterolilääkkeen käyttäjillä. Greippi ei sovi mieliala-, uni- ja rytmihäiriölääkkeiden tai rauhoittavien bentsodiatsepiinien kanssa käytettäväksi. "
Nonnih, en tiennyt noitakaan. Löytyy sit koko lista poislukien kolesteroli ja unilääkkeet tolta listalta o_O
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 526
Viestejä
4 165 499
Jäsenet
70 420
Uusin jäsen
TuplaT

Hinta.fi

Ylös Bottom