Long Drink eli lonkeroketju

Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 983
Oluita on niin moneen lähtöön, ettei edes yhtä alalajia voi niputtaa samaan makuprofiiliin. IBUja voi olla paljon, vähän tai todella paljon. Niitä sitten tasoitellaan käymättömällä sokerilla. Hedelmäisyys on sitten estereistä peräisin. Mä tykkään sitruksisista IPOista, ja varmaan siksi myös sitruksisista lonkeroista. Pommacista tykkään myös, siksi brandy-lonkerokin menee sujuvasti alas. Muut maut eivät juuri mulle toimi.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
334
Tänään saisi Lahdesta Hartwallin panimomyymälästä uutta lonkeroa, jos joku on kiinnostunut.
 
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
1 288
Kauppoihin tuo tulee ensi tiistaina.



Tänään 11.3 näyttää olevan laajalti Keskon kaupoissa.

Jokos on porukka maistellut?
 
Liittynyt
19.09.2018
Viestejä
146
Yhden kietaisin, ei aiheuttanut vau-efektiä. Mieleen tuli joku tiskiaine/wc-raikastin :)
Enemmän pidin siitä nyt ilmeisesti poistuvasta Lemonista..
 
Liittynyt
10.09.2017
Viestejä
585
Testissä oli myös minulla tuo uusi Hartwall Lemonade lonkero.
Eipä ollut mielestäni erikoinen, ananas on parempaa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
3
Testasin eilen yhden puistossa kevätauringossa: oikein toimiva, pitää myöhemmin testata uudelleen. Vielä en osaa sanoa onko parempi kuin ananas.
 

jda

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
43
Lemonade kaapissa jäähtymässä. Katsotaan kiilaako omaan lonkerot top 3:n Helsinki Long drinkin ”oranssin”, Hartwallin Red grapefruitin ja perinteisen loskan kaveriksi. Ananaksen kanssa jäätiin podiumin ulkopuolelle, katsotaan miten haastajan kanssa käy.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Oli just sellasta kuin odotin. Sixpack jää mun juotavaksi, vaimolle riitti pieni hörppy. Jos ton tyyppisestä limsasta tykkää ni tykkää tostakin, mut veikkaan kyl et aika isolle joukolle toi on ehdoton ei. Ite tykkään ehdottomasti
 
Liittynyt
14.05.2021
Viestejä
318
Tuli testailtua tuo Gin & Lemonade. Hyvähän tuo oli, tosin vanhempi gin & lemon oli parempi. Tuo on liian sitruslimpparimainen, jopa mountain dewiltä maistuva. Ei todellakaan parempi kuin ananas.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
241
Tänään kun hain testiin tuollaisen Lemonaden niin pisti silmään että hyllyyn (Prisma) oli ilmestynyt mm. Coop-lonkeroa, makuna oli Ananas. Itselle Original Ananas ei tosiaan uppoa, siinä on liikaa esanssin makua mutta kyllä kaikkea toki aina maistaa pitää...
 
Liittynyt
18.06.2017
Viestejä
602
Tuli testailtua tuo Gin & Lemonade. Hyvähän tuo oli, tosin vanhempi gin & lemon oli parempi.
Samaa mieltä oli Iltalehden makuraatikin.


Itse en ole ehtinyt vielä tuota maistamaan, mutta en odota kyllä ihmeitä..

Laitilan Brandy tähän asti parasta lonkkua mitä olen maistanut. Sitä kun saisi Alksista niin tilaisin heti laatikkokaupalla.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 983
Laitilan Brandy tähän asti parasta lonkkua mitä olen maistanut. Sitä kun saisi Alksista niin tilaisin heti laatikkokaupalla.
En muista, olenko jo kysynyt. Mutta onko kukaan kokeillut ihan ostaa Alkosta jallua ja viereisestä marketista Pommacia? Sama maku?
 
Liittynyt
21.08.2019
Viestejä
393
Samaa mieltä oli Iltalehden makuraatikin.


Itse en ole ehtinyt vielä tuota maistamaan, mutta en odota kyllä ihmeitä..

Laitilan Brandy tähän asti parasta lonkkua mitä olen maistanut. Sitä kun saisi Alksista niin tilaisin heti laatikkokaupalla.
Samoilla linjoilla. Tallinnasta aikanaan rahtasin laatikkokaupalla, kun sieltä sai parin vuoden ajan. Mutta tästä on jo kosolti aikaa...
Ja nuo "Jallu+Pommac" -kommentit voi heti unohtaa. Hyvää sekin, tai no itse asiassa Jallu + Hartsun Omena on vielä parempi, mutta ei lähelläkään Laitilan Brandya.
 
Liittynyt
21.08.2019
Viestejä
393
Tänään kun hain testiin tuollaisen Lemonaden niin pisti silmään että hyllyyn (Prisma) oli ilmestynyt mm. Coop-lonkeroa, makuna oli Ananas. Itselle Original Ananas ei tosiaan uppoa, siinä on liikaa esanssin makua mutta kyllä kaikkea toki aina maistaa pitää...
Näyttää olevan Laitilan tuote. Pitääpä kokeilla.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
521
Hainpa itsekkin eilen tuollaisen Lemonaden, teidän syy.

Huomenna maistan, katsotaan

Ehdoton lemppari on kyllä ollut se Lemon ja sitä ennen se Lime (ei siis se vodka&lime). Eli hapanta

En voi sietää ananaslimpparia joten tuo Hartwallin Ananas yhden tölkin jälkeen jäi kyllä minulla.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
100
Kävin hakemassa pari uutuus Lemonadea testiin. Meinasin vaan tulla K-kauppiaan kusettamaksi, mutta onnistuin väistämään luodin. K-marketissa puolen litran tölkki 4,99€ ja viereisessä Alkossa 4,49€ :tup: Hyvä juttu ja asiakkaan kannalta etu, että saatiin nämä 5,5-prosenttiset kauppoihin myyntiin :tup:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 247
Kävin hakemassa pari uutuus Lemonadea testiin. Meinasin vaan tulla K-kauppiaan kusettamaksi, mutta onnistuin väistämään luodin. K-marketissa puolen litran tölkki 4,99€ ja viereisessä Alkossa 4,49€ :tup: Hyvä juttu ja asiakkaan kannalta etu, että saatiin nämä 5,5-prosenttiset kauppoihin myyntiin :tup:
Onhan se ihan kiva että voi sunnuntainakin hakea sen lonkeron jos sattuu tekemään mieli.
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
849
Samaa mieltä oli Iltalehden makuraatikin.


Itse en ole ehtinyt vielä tuota maistamaan, mutta en odota kyllä ihmeitä..

Laitilan Brandy tähän asti parasta lonkkua mitä olen maistanut. Sitä kun saisi Alksista niin tilaisin heti laatikkokaupalla.
Kyllähän se Hartwallin musta brandy-lonkero paremman puutteessa menee. Vahvana lonkerona vaan ei ihan samanlaisena janojuomana kuitenkaan, mutta silloin tällöin tölkki.
 
Liittynyt
10.09.2017
Viestejä
585
Tänään kun hain testiin tuollaisen Lemonaden niin pisti silmään että hyllyyn (Prisma) oli ilmestynyt mm. Coop-lonkeroa, makuna oli Ananas.
Myös Coop mango lonkeroa löysin. (Laitilan valmistama)
Pitihän sitä heti purkit ananasta ja mangoa ostaa testiin.
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 614
Eilen testasin pari tuollaista 0,5l Gin & Lemonadea. Jos sokkona olisin juonut, niin olisin voinut
väittää että on Mountain Dew:iä, niin paljon sitä se muistutti.

Mulle kyllä maistui, raikas ja hapan. Ehkä jatkossa valitsisin tuon sen ananaksen sijaan. Jääkylmänä jäiden kanssa 4.5/5.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
480
OLVI Persikka lonkero on raikkaan persikan makuinen lonkero. Kaada jäiden sekaan ja nauti!

Ainesosat: omenaviini, vesi, sokeri (S) tai glukoosi-fruktoosisiirappi (G), hiilidioksidi, happamuudensäätöaineet (sitruunahappo, natriumsitraatti), luontainen aromi, säilöntäaineet (kaliumsorbaatti, natriumdisulfiitti), porkkanatiiviste, safloritiiviste
Ei.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 924
Huomenna onkin saunan jälkeen iso pino erilaisia kesälonkeroita testattavana :)
Noniin.
Original Lemonade testattu.
Aika meh. Ei mitään uutta ja yllättävää. Saman makuisia juomia ollu jo aikojen alusta eikä aiheuttanu samaa euforiaa kuin ananas joka säilyy suosikkina.
Lonkero Persikka. Hyi saatana hyi saatana. Hirveetä. Kulaus riitti. Tosin on huono sanomaan koska mikään trooppinen hedelmä ei mun suuhun istu noin niinkuin makuna vaikka oikea hedelmä meneekin. Tulee ihan joku Jaffa Tropicana aika mieleen ja meinaa vieläkin laatta siitä lentää. No, ei ollu yllättävää ja emäntä tuon joikin.
Testi jatkuu seuraavalla saunan jäähytauolla.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
521
No niin uusi lemonade testattu.
Aika hyvä, raikas maku. Tosin todella paljon Mountain Dewn makuinen.
Ei sekään huono asia välttämättä ole mutta se normi Lemon on silti parempi.

Kyllä mä tota toistettekin voisin ostaa ja juoda
 
Liittynyt
11.06.2017
Viestejä
88
Ihan jees tuo uutuus, mutta ei nyt ihan kärkisijoille mene Hartwallin lonkuista silti. 3,5/5 antaisin arvosanaksi, tulee ostettua uudestaankin, mutta parempiakin on. Huomattavasti parempaa kuitenkin kuin se Gin&Lemon, joka tämän uutuuden myötä käsittääkseni poistuu markkinoilta ainakin tältä erää. Aivan liian karvasta se onkin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 924
Mikkos tais sammua :rofl: Se persikkalonkku oli liikaa...
Ei kyllä täällä ollaan ja testit jatku tänään.
Coopin ananaslonkero testattu. Ihan juotevaa mutta ananas oli kyllä todella esanssinen eikä niin makea kuin Original. Kyllä tota juo mutta Original parempi.

A le Coq Raspeberry testin yllättäjä ja samalla testin voittaja! Todella hyvän makuinen! Maistu kunnolla vadelmalta eikä ollu mikään esanssin maku ja se maistu ihan kunnolla eikä vaan sellainen pieni laimea häivähdys kuten muiden valmistajien vadelmat. Jatkoon meni niin että heilahti!
 
Liittynyt
21.08.2019
Viestejä
393
Testasin itsekin tänään Coopin ananaksen sekä mangon ja yllätys oli melkonen... Parempiahan ne olivat kuin Hartwallin vastaavat! Tasaisempi ja pehmoisampi maku, josta ei gini karvaana jälkimakuna puske lainkaan läpi. Hitsi kun näitä ei ole eikä tule Euroopan nettikauppoihin.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
2 760
Testasin itsekin tänään Coopin ananaksen sekä mangon ja yllätys oli melkonen... Parempiahan ne olivat kuin Hartwallin vastaavat! Tasaisempi ja pehmoisampi maku, josta ei gini karvaana jälkimakuna puske lainkaan läpi. Hitsi kun näitä ei ole eikä tule Euroopan nettikauppoihin.
Eihän sitä tiedä vaikka Laitilan Wirvoitusjuomatehtaan (coop) tuotteet leviäisikin euroopan nettikauppoihin, kun niiden valmistamaa. Tosin muulla nimellä, kuin Coop-tuotemerkkinä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
241
A le Coq Raspeberry testin yllättäjä ja samalla testin voittaja! Todella hyvän makuinen! Maistu kunnolla vadelmalta eikä ollu mikään esanssin maku ja se maistu ihan kunnolla eikä vaan sellainen pieni laimea häivähdys kuten muiden valmistajien vadelmat. Jatkoon meni niin että heilahti!
Tämän arvion jälkeen odotukset olivat korkealla kun eilen napsautin tölkin auki :cool: Oma arvio tosin aika päinvastainen, vadelmaa en löytänyt nimeksikään mausta, vaan jälleen tyypillinen epämääräinen "porkkanatiiviste, aromit" / "luontaiset aromit" maku joka muitakin makulonkeroita tuntuu pääsääntöisesti vaivaavan. Tämä ei mennyt itsellä jatkoon. On ilmeisesti liian kallista käyttää aitoa mehua antamaan oikeaa makua...

Kauppareissulta ostin mukaan Saimaan version Lemonadesta, siinä ainesosissa "sitruunamehu, limemehu", tälle asetan odotuksia. Mulla on edelleen tuo Hartwallin versio Lemonadesta maistamatta (jossa siis makua tuovat "luontaiset aromit"), täytyy tulevana viikonloppuna tehdä A/B-vertailu näiden kahden välillä.
 

Apinamakina

Tukijäsen
Liittynyt
14.07.2017
Viestejä
1 079
Hartwallin lemonade-lonkeroa tuli maisteltua tuossa, niin oli ihan hyvää, tykkäsin enemmän kuin perus sitruunasta, mutta se ananaslonkero on minusta parempaa. Osittain siksi että noita sitruksen makuisia juomia on ollut jo kauan, mutta ananaksen maku ollut vähän harvinaisuus.

Maistellessa siinä oli joku tuttu maku jota en osannut yhdistää, mutta joku tuossa ylempänä mainitsi Mountain Dewin, niin sehän se pirulainen olikin.
 
Liittynyt
05.03.2023
Viestejä
343
Hartwallin lemonade-lonkeroa tuli maisteltua tuossa, niin oli ihan hyvää, tykkäsin enemmän kuin perus sitruunasta, mutta se ananaslonkero on minusta parempaa. Osittain siksi että noita sitruksen makuisia juomia on ollut jo kauan, mutta ananaksen maku ollut vähän harvinaisuus.

Maistellessa siinä oli joku tuttu maku jota en osannut yhdistää, mutta joku tuossa ylempänä mainitsi Mountain Dewin, niin sehän se pirulainen olikin.
Ananasta hehkutettu paljon. Mulla meni joitakin kuukausia lanseerauksesta ennenkuin maistoin sitä. Ennen sitä mietin, miltäköhän se maistuu, mitä siinä voisi olla niin spesiaalia. Hain sitten kylmän tölkin, hörppäsin, ja se maistui juuri siltä miltä kuvittelin. Eli hiilihapotetulta ananasmehulta jossa teräste. Oon miettinyt sitä, miksi se on suosittua?

Mun lemppari on Hartwallin light lonkero kylmänä. Sokerisista on se Lemon.
Mut jos pitäis tehdä lonkero drinkki, niin greippi lonkero jäiseen lasiin. Loraus giniä pohjalle, ja sit lonkero tölkki perään. Eli terästetty Gin lonkero.
Vaikka hartwallin lonkeroissa on sokeria vaan 4-5g/100ml, niin silti maistuu liian ällöttäviltä.
 
Liittynyt
18.06.2017
Viestejä
602
Kyllähän se Hartwallin musta brandy-lonkero paremman puutteessa menee. Vahvana lonkerona vaan ei ihan samanlaisena janojuomana kuitenkaan, mutta silloin tällöin tölkki.
Joo, tilasin viime kesänä yhden keissin alksista, ja kyllähän sitä juo mutta ei ole läheskään niin hyvää kuin Laitilan brandy. Hartsun 5.5% brandya en ehtinyt maistamaan, mutta jios se on samaa tavaraa kuin 7.5% versio, niin taitaa jäädä sekin Laitilan varjoon. Harmi tosiaan että tuota Laitilaa ei saa ulkomailta tilattua. On se vaan niin syntisen hyvää :cool:
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 528
Viikonloppuna tuli testattu itselle noita uusia makuja.
Pirkka light oli kyllä ehkä surkein lonkero mitä koskaan maistanut.

Toi hehkutettu Gin & Lemonade on kuten jo lehdessäkin todettu lähellä vanhaa gin & lemon makua ja myös vanhaa Mallasjuoman ja nykyään Hartwallin "Palma" jaffaa.
Itseä häiritsi eniten se pistävä jälkimaku suussa, mut ehkä se happamuus vois olla hyvä jollain kolmen päivän äijien ryyppyreissulla...;)

Juicedissa taas maistuu ihan selkeästi 8% mehupitoisuus. Jos pitää harmaan greipin hedelmän mausta tykkää myös tästä.
Sokeria myös vähemmän kuin tavallisissa lonkeroissa, 4,6g/100ml

Yllättäen omaan makuun paras oli Koffin Twisted joka maistuu hyvin paljon Twister mehujäälle.
 

Liitteet

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 924
Viikonloppuna tuli testattu itselle noita uusia makuja.
Pirkka light oli kyllä ehkä surkein lonkero mitä koskaan maistanut.

Toi hehkutettu Gin & Lemonade on kuten jo lehdessäkin todettu lähellä vanhaa gin & lemon makua ja myös vanhaa Mallasjuoman ja nykyään Hartwallin "Palma" jaffaa.
Itseä häiritsi eniten se pistävä jälkimaku suussa, mut ehkä se happamuus vois olla hyvä jollain kolmen päivän äijien ryyppyreissulla...;)

Juicedissa taas maistuu ihan selkeästi 8% mehupitoisuus. Jos pitää harmaan greipin hedelmän mausta tykkää myös tästä.
Sokeria myös vähemmän kuin tavallisissa lonkeroissa, 4,6g/100ml

Yllättäen omaan makuun paras oli Koffin Twisted joka maistuu hyvin paljon Twister mehujäälle.
Light peruslonkero on kyllä vaikea laji. Itselle parhaiten sopii muistaakseni ihan perus Rainbow Light. Ei ole yhtä ällö kun muut.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 528
Light peruslonkero on kyllä vaikea laji. Itselle parhaiten sopii muistaakseni ihan perus Rainbow Light. Ei ole yhtä ällö kun muut.
Joo yllättävän vaikee tuntuu olevan. En oo ihan 100 varma oonko maistanut rainbowta, luultavasti. Itte menny Original Lightilla joka ihan ok ja paranee kun laittaa ihan lirun jotain Napuee tai muuta vahvan makuista giniä lisää.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Itseä häiritsi eniten se pistävä jälkimaku suussa, mut ehkä se happamuus vois olla hyvä jollain kolmen päivän äijien ryyppyreissulla...;)

Yllättäen omaan makuun paras oli Koffin Twisted joka maistuu hyvin paljon Twister mehujäälle.
Ilman sitä jälkimakua mun mielestä tuo ei maistu ”miltään”, etenkään kylmänä. Jos vaan juo niin ei mun suuhun tuu oikein mitään makua. Vasta kun lopettaa tulee tuo jälkimaku mistä itse sit taas just tykkään. Mut käytännössä pakko juoda niin että vähän kastaa suuta ja nauttii jälkimausta. :D

Ite tykkäsin myös tuosta Twistedistä yllättävän paljon, mutta jotenkin tuntui et se on tosi laimeeta. Maku hyvä, mut tosi laimee.
 
Liittynyt
21.08.2019
Viestejä
393
Iltiksessä on tuore lonkerotesti. Kenellä on lukuoikeus, kertokoon voittajan.

Otin 1kk ilmaistunnarit... Tulokset:


PERINTEINEN maistuu suomalaisille. Testin voittajaksi kruunattiin täysin odottamattomasti Hartwallin mustikan makuinen lonkero pistein 3,9. Tosin yksikään testaajista ei arvannut makua oikein, vaan raati oli vuorenvarma siitä, että kyseessä on karpalo.

Tasapainoinen lonkero ei ollut lainkaan liian makea. Se ei myöskään muistuttanut perinteistä karpaloa, jota osa raatilaisista myönsi juoneensa aikanaan kyllästymiseen asti.

HOPEALLE ylsi Hartwallin ananaslonkero 3,8 pisteellä. Viime kesän hittijuoma hämmensi testaajia maullaan, sillä ananaksen maku ei todellakaan ollut vahva verrattuna testin toiseen, Coopin ananaslonkeroon.

Miedompi ja selkeästi giniä sisältävä juoma miellytti kuitenkin osaa raatilaisista enemmän, ja keräsi näin hieman Coopin ananaslonkeroa korkeammat pisteet.

KOLMAS SIJA jaettiin kahden lonkeron kesken. Edullinen Coop Pineapple sekä Helsinki Long Drink Vodka & Blood Orange keräsivät kumpikin 3,7 pistettä.

TESTIN HÄNTÄPÄÄSTÄ löytyy keinotekoisen makuisia ja makeita juomia sekä lonkeroita, jotka muistuttivat raadin mukaan enemmän siidereitä tai makuvissyjä.

Huonoimmat arvosanat saivat Koff Twist (1,4) sekä Olvin persikkalonkero (1,2).

Uutuus Lemonade näkyy olevan keskikastissa arvosanalla 2,9.
 
Liittynyt
21.08.2019
Viestejä
393
Tänään testiajettu Hartwallin Lemonade ja A Le Coqn Raspberry. Lemonade - hyi helvetti mitä kuraa, 1/5. Käsittämätön multainen sivumaku. Liekö se Yuzu? Raspberry - haisee ja maistuu ylimakealta greippilimsalta. Vadelmaa saa oikein hakea, 2/5. Ei siis jatkoon kumpikaan. Lähes kaikki kevään uutuudet nyt maistelu ja ehdoton kurko on Coopin Änänäs, 5/5.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 924
Tänään testiajettu Hartwallin Lemonade ja A Le Coqn Raspberry. Lemonade - hyi helvetti mitä kuraa, 1/5. Käsittämätön multainen sivumaku. Liekö se Yuzu? Raspberry - haisee ja maistuu ylimakealta greippilimsalta. Vadelmaa saa oikein hakea, 2/5. Ei siis jatkoon kumpikaan. Lähes kaikki kevään uutuudet nyt maistelu ja ehdoton kurko on Coopin Änänäs, 5/5.
Oletko mahdollisesti selzereiden ja esim Helsinki Ginin ystävä?
 
Liittynyt
11.06.2017
Viestejä
88
A Le Coqin raspberry on kyllä herkkua. Onhan se helvetin makeaa ja sokeria aika paljon enemmän kuin esim. Hartwalleissa, mutta omaan makuun bueno, 4/5.

Coopit on vielä kaupassa, ei oo muistanu käydä hakemassa testattavaks.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 753
Viestejä
4 202 601
Jäsenet
70 987
Uusin jäsen
AkameRimuru

Hinta.fi

Ylös Bottom