Ihanko oikeasti? Siis perinteisiä vaappuja? Nyt narraatkannattaa ottaa oikeesti sinne mauritiukselle nuita rapalan puukaloja ovat aivan persona niihin paikalliset
Nyt on reissu heitetty ja hitusen rapea olo kun lento oli HKI-Vantaalla aamuneljältä ja siitä samoilla silmillä jatkettiin kotiin.(400km). En suosittele, sai kuskia vaihtaa useampaankin kertaan kun pohjalla oli vielä päivä Agia Marinassa - huone piti luovuttaa klo 12 mennessä ja bussi tuli hakemaan vasta klo 21.No laitan vielä suosituksen Agia Marinan illallismestaksi eli Roka
TAVERNA ROKA, Agia Marina - Restaurant Reviews, Photos & Phone Number - Tripadvisor
Taverna Roka, Agia Marina: See 451 unbiased reviews of Taverna Roka, rated 4.5 of 5 on Tripadvisor and ranked #22 of 101 restaurants in Agia Marina.www.tripadvisor.com
Ja jos on auto vuokrattuna niin kerran kannattaa ajella Elafonissiin koska kiva reitti vuorten yli ja on aika eri näköinen ranta moneen muuhun verrattuna
tuttu on käyny siellä 4-5 kalastusreissulla ja aina n 10kpl n 15cm vaappuja vie mennessään ja ovat kuulemma kovaa valuuttaaIhanko oikeasti? Siis perinteisiä vaappuja? Nyt narraat
Näyttänyt jo pitkään huonolta.. Ihme että pysyi näin pitkään pystyssä.Detur haettu näköjään konkurssiin. Vähän alkoikin jo näyttämään huonolta noiden toiminta.
Detur hakeutuu konkurssiin
Konkurssihakemus on kirjattu Helsingin käräjäoikeudessa maanantaina.www.is.fi
Luonnonpuistot, eläin tarhat , katamaraani retket (ottaa omaan käyttöön koko paatin ) , jneVinkkejä Mauritiukselle?
Kannattaako etukäteen varailla vaan vasta paikan päällä?Luonnonpuistot, eläin tarhat , katamaraani retket (ottaa omaan käyttöön koko paatin ) , jne
Tykkäsin ihan kympillä ku rouvan ja lapsen kans käytii joskus 2015 tammikuussa
Ehdottomasti se Teneriffa ja sieltä eteläpuoli. Gran canaria on melko kulahtanut tuohon verrattuna. Meillä auto lähes joka kerta vuokrattuna mutta ei ole pakollinen.Norski puskee melkein kokoajan tarjouksia Gran Canarialle ja Etelä Teneriffalle ja mietin pitäisikö tarjoukseen tarttua kun noita norskin pisteitä on sen verran että ilmaiseksi päästäisiin edes-takaisin eli hotelli pitäisi vaan maksaa.
Onko jollain kokemuksia molemmista tai jommasta kummasta? Mietin tosiaan viikkoa tammi-maaliskuussa ja tarkoitus olisi ottaa vaan iisisti, rentouta ja syödä hyvää ruokaa sekä päästä vähän oravanpyörästä pois. Jos lähellä jotain nähtävisen arvoista tai jotain tekemistä niin se on plussaa (pari päivää voisi kuvitella tuhlaavani viikosta tuollaiseen), mutta perus vanhankaupunki kiertely yms. ei ole meidän juttu.
joo itsekin menisin ennemmin teneriffalleNorski puskee melkein kokoajan tarjouksia Gran Canarialle ja Etelä Teneriffalle ja mietin pitäisikö tarjoukseen tarttua kun noita norskin pisteitä on sen verran että ilmaiseksi päästäisiin edes-takaisin eli hotelli pitäisi vaan maksaa.
Onko jollain kokemuksia molemmista tai jommasta kummasta? Mietin tosiaan viikkoa tammi-maaliskuussa ja tarkoitus olisi ottaa vaan iisisti, rentouta ja syödä hyvää ruokaa sekä päästä vähän oravanpyörästä pois. Jos lähellä jotain nähtävisen arvoista tai jotain tekemistä niin se on plussaa (pari päivää voisi kuvitella tuhlaavani viikosta tuollaiseen), mutta perus vanhankaupunki kiertely yms. ei ole meidän juttu.
Paikan päällä. Mauritius ei ole mikää halpa kohde. Mut tosiaan n.70e oli aina taksi päiväksi. Kuski toimi oppaana ja näytti mestoja jne. Hiton mukava tapa aina samalla kyydillä katsella mestoja. Pysähdyttiin esim kuskin vihjeestä poimi sen kans hedelmiä viidakkoon.Kannattaako etukäteen varailla vaan vasta paikan päällä?
Joku Suomen kaltainen passi kelpaa käytännössä vaikka olisi ajettu silppuriin jos siitä vaan sinut pystyy tunnistamaan erityisesti jos lähtömaa ei ole suomi eli olet vaihtamassa maata. Suoraan Suomestakin lähtiessä todennäköisesti itse jää ennemmin lähtemättä kuin että kohdemaan virkainto ei maahan päästäisi, ’natsit’ Suomessa ei myöskään päästä lähtemään todennäköisemmin kuin vastaanottopäässä sisään.Onko kukaan törmännyt haasteisiin passin kuntoon liittyen? Tuli vähän väkivaltaisesti kaivettua passia painavien tavaroiden alta ja pikkaisen toinen kulma "venyi", ei siis revennyt mistään kohtaa mutta narut passin liitoskohdassa on hieman paremmin havaittavissa yläosassa vs alaosassa.
Maaliskuussa vasta seuraava reissu, joten hyvin tässä uuden kerkeää hommailemaan mutta nykyinen vasta reilun vuoden vanha. No, omapahan on vika
Itellä ylivarovaisena jäis menemättä tuntemattoman kuskin perässä viidakkoon poimimaan hedelmiä. Rikosohjelmista tuttu murharyöstön kohteeksi joutuminen nakuttais takaraivossa. Varmaan monta hienoa kokemusta jää näkemättä, mut en uskaltais.Pysähdyttiin esim kuskin vihjeestä poimi sen kans hedelmiä viidakkoon.
Lakon takia myöhässä ei oikeuta korvaukseen. Tästä vaan hakemaan: https://www.lufthansa.com/am/en/compensation-in-the-event-of-flight-irregularitiesPalasin just Sardiniasta reilun vuorokauden myöhässä kun Italian lakot(?) viivästyttivät ensimmäistä lentoa, ja tästä huolimatta meidät laitettiin koneen perälle. Vaihtoon Munichissä jäi myöhästymisen vuoksi 10 minuuttia, olimme portilla 12 minuutin kuluttua (molemmat lennot Lufthansaa, mutta eivät uskoneet meidän ehtivän joten eivät auttaneet siirtymässä).
Miten korvaukset näissä ovat menneet? Kerran hain, mutta käytin silloin ulkopuolista palvelua joka nappasi osuuden. Nyt harkitsen itse hakemista?
Koittaisin silti esim Lentoapu-palvelun avulla hakea, eihän siinä mitään häviä? Nehän eivät käsittääkseni veloita mitään jos ei korvausta tule.Mielenkiintoisesti checkinissä sanottiin ettei lakko koske tuota lentoa, mutta nyt jälkikäteen kuulemma koski kuitenkin. Kätevää varmaan, mutta en ehkä jaksa ruveta tappelemaan.
Kannattaa myös katsoa vakuutusehdot mikäli oli matkavakuutusta voimassa, saattanee mennä senkin alle tuollainen myöhästyminen.Mielenkiintoisesti checkinissä sanottiin ettei lakko koske tuota lentoa, mutta nyt jälkikäteen kuulemma koski kuitenkin. Kätevää varmaan, mutta en ehkä jaksa ruveta tappelemaan.
Matkavakuutuksesta voit saada korvausta todellisista syntyneistä kustannuksista.. Lentoyhtiöitä taas vakiokorvaus joka on helposti satoja euroja..Kannattaa myös katsoa vakuutusehdot mikäli oli matkavakuutusta voimassa, saattanee mennä senkin alle tuollainen myöhästyminen.
Niin?Matkavakuutuksesta voit saada korvausta todellisista syntyneistä kustannuksista.. Lentoyhtiöitä taas vakiokorvaus joka on helposti satoja euroja..
Vakiokorvaus on suurempi kuin todelliset kustannukset.
Aivan, eliVakiokorvaus on suurempi kuin todelliset kustannukset.
Itse asiassa matkustajavakuutus ei korvaa jos myöhästyt jatkolennolta paitsi tapauksessa jossa jatkolento on "eri lipulla" kuin alkuperäinen lento. Silloin käsitellään samoin kuin normaali lennolta myöhästyminen.
Jos lennot ovat "samalla lipulla" korvausta voi saada vain lentoyhtiöitä. Näin ainakin kun nopeasti katsoin vakuutusehtoja. Saattaa olla että eri yhtiöillä on eroja. Tuo kannattaa tarkastaa oman yhtiön matkustajavakuutuksen ehdoista.
Kannattaa myös katsoa vakuutusehdot mikäli oli matkavakuutusta voimassa, saattanee mennä senkin alle tuollainen myöhästyminen.
Edit:If you got your previous jab(s) abroad and would like to have the next one in Estonia, then you need to prove your previous vaccinations, and to book a slot for the jab.
- All foreigners can get vaccinated for free in Estonia. The Estonian ID-code is not necessary for the vaccination.
- Vaccination is organized similarly to the vaccination of Estonian residents, and in the same locations. To get vaccinated, you can book a slot here.
Nyt on kyllä ihan uusi termi mulle toi rokoteturismiOnko kellään tietoa rokoteturismista? Miten pitkälle pitää lähteä lomalle, jos haluaa uuden koronarokotteen? Voisiko esim. Tallinnasta saada jostain suomalaisenakin, mistä? Mihin hintaan?
Edit: ilmeisesti ilmaiseksi sais Viron puolelta kaikki halukkaat, olettaen että saitti on ihan legit: Getting a vaccination – vaktsineeri.ee
Edit:
"oikea sivusto mutta paska käännös"
"vironkielinen tarkentaa että virossa asuvat ulkkarit"
rip.
Serbiahan tarjosi Sputnikkia halukkaille ulkomaalaisille alkuvaiheessa ja jonkin verran niitä olikin.Nyt on kyllä ihan uusi termi mulle toi rokoteturismi
Yllättäviä asioita se pandemia saa aikaan.
Venäjältä vissiin kymmeniä tuhansia ihmisiä kuukaudessa kävi hakemassa ulkomailta rokotetta, kun eivät luottaneet venäläisiin rokotteisiin. Kyllähän sitä kaikenlaista terveyteen liittyvää turismia on, luonnollisesti rokotteiden kanssaakin mennään markkinaehtoisesti hakien sieltä mistä tavaraa saa, jos kotimaasta ei joko saa ollenkaan, tai hinta on liian korkea.Nyt on kyllä ihan uusi termi mulle toi rokoteturismi
Yllättäviä asioita se pandemia saa aikaan.
Itse haen aina ensisijaisesti itse vakiokorvausta ja jos siitä tulee hylky niin sitten käytän Claim compass:iaPalasin just Sardiniasta reilun vuorokauden myöhässä kun Italian lakot(?) viivästyttivät ensimmäistä lentoa, ja tästä huolimatta meidät laitettiin koneen perälle. Vaihtoon Munichissä jäi myöhästymisen vuoksi 10 minuuttia, olimme portilla 12 minuutin kuluttua (molemmat lennot Lufthansaa, mutta eivät uskoneet meidän ehtivän joten eivät auttaneet siirtymässä).
Miten korvaukset näissä ovat menneet? Kerran hain, mutta käytin silloin ulkopuolista palvelua joka nappasi osuuden. Nyt harkitsen itse hakemista?
Hevan Aspire lounge on kyllä heikoin esitys mihin itse olen törmännyt.Kyllä osaa tuo Hki-Vantaan Aspire Lounge olla pettymys joka kerta. Aivan täynnä (jonoa portaille), hanasta Karjalaa, taustalla hälinää... Tarjolla voisi olla myös jotain ns. kunnollista ruokaa, jolla täyttää itsensä. Rahka oli hyvää!
Priority Pass tulee onneksi "ilmaiseksi", mutta kortteja tuntuu olevan aika monella muullakin. Ulkomailla tuolle tuntuu saavan enemmän arvoa.
Heatrown on kyllä melkein vielä heikompi, taino melkeinkään, on se.Hevan Aspire lounge on kyllä heikoin esitys mihin itse olen törmännyt.
Kyllähän tuo muuten sinällään menettelisi vaikkei nyt mikään huippu olekaan, mutta aika täynnä ollut tosiaan viime aikoina.Finskin non schengen lounge oli omasta mielestäni ihan jees, Aspiressa ei olekkaan tullut käytyä mutta ilmeisesti ei tarvitsekkaan
Joo, viime keväänä oli tosiaan aika harvinainen kampanja, jonka aikana taisi saada pisteet kolminkertaisena. Ihan oikein siis meni.En löytänyt parempaa ketjua mutta kävin Nycissä viime viikolla ja sain ihan mukavat reilut 50000 Finnairpistettä tästä reissusta.
Ilmeisesti viime keväänä oli joku kampanja kun lentoliput ostin. Tietääkö joku noista? Vai onko mulle tullut vahingossa liikaa pisteitä? Meinasin pudota tuolilta kun katsoin kertyneet pisteet reissun jälkeen.
On se silloin jos oot vaikkapa 40000 kiloa kullasta ja et muuten sais ikinä sitä. Valtaosa lennoista mitä esim. työn puolesta teen on jotakin 1000 pisteen rykäisyjä, joten en pääsis ikinä seuraavalle tasolle ilman tuota.Kolminkertaisesti ”ei mitään” on matemaattisesti edelleen ”ei mitään” . No saa tuolla ilmaisen euroopan lennon (vai saako eli onko ilmaislentoja tarjolla vain sinne/tänne joskus/jouluna?).
Mitenkäs finskillä nykyään menee tuo pisteiden ja rahan yhdistäminen? Jos on 10000 pistettä ja euroopan ilmainen palkintolento on 30000 pistettä niin saako lipun 2/3 hintaan? Joskus muinoin (10v sitten) noista ei rahana hyvitetty oikein mitään eli jos oli tyylin 90% palkintopisteinä ja maksoi niillä osan lennosta niin sai tyyliin 10% alennusta.
50k pisteellä saa business-korotuksen kaukolennoille yhteen suuntaan. Tuohon käyttämällä taitaa saada parhaan rahallisen vastineen.Kolminkertaisesti ”ei mitään” on matemaattisesti edelleen ”ei mitään” . No saa tuolla ilmaisen euroopan lennon (vai saako eli onko ilmaislentoja tarjolla vain sinne/tänne joskus/jouluna?).
Mitenkäs finskillä nykyään menee tuo pisteiden ja rahan yhdistäminen? Jos on 10000 pistettä ja euroopan ilmainen palkintolento on 30000 pistettä niin saako lipun 2/3 hintaan? Joskus muinoin (10v sitten) noista ei rahana hyvitetty oikein mitään eli jos oli tyylin 90% palkintopisteinä ja maksoi niillä osan lennosta niin sai tyyliin 10% alennusta.
Ei noita upgradejakaan (ainakaan aiemmin) mitenkään varmana saanut eikä ikinä tyyliin 2vko ennen lentoa eli lippua ostaessa ei voinut tietää missä penkissä lopulta istuu. Myöskin tyyliin 4hlö perheelle upgradet olivat käytännössä täysi mahdottomuus kaikille.50k pisteellä saa business-korotuksen kaukolennoille yhteen suuntaan. Tuohon käyttämällä taitaa saada parhaan rahallisen vastineen.
Siitä asti olleet pisteet käyttämättä kun tuli toi muutos että joka transaktio nollaa vanhentumislaskurin. Nyt tuli vihdoinkin toi 50k täyteen niin pääsee kevään bangkokin menomatkan tekemään vähän paremmassa penkissä
Juu noin 1.5kk sitten ostin liput ja pistin heti perään luokankorotuksen, meni 2 päivää niin tuli viestiä että hyväksytty.Onks sulla siis validi business-upgrade jo nyt keväälle? Jos näin niin sitten systeemit huomattavasti parantuneet.
Ei kannata edelleenkään käyttää tuolla tavalla piste+rahayhdistelminä, vaikka se mahdollista onkin. Business-korotukset ja palkintolennot on ne mihin pisteitä kannattaa käyttää. Palkintolentoja saa aika hyvin ainakin niillä reiteillä mitä olen katsellut, business-korotukset ovat tulleet välillä hylsynäkin (lähinnä Lontoon lennoilla, ja viimeksi Amsterdamin lennon osalta). Jos matkustaa yleisiin loma-aikoihin, silloin tuskin on palkintolentoja tai korotuksiakaan tarjolla.Mitenkäs finskillä nykyään menee tuo pisteiden ja rahan yhdistäminen? Jos on 10000 pistettä ja euroopan ilmainen palkintolento on 30000 pistettä niin saako lipun 2/3 hintaan? Joskus muinoin (10v sitten) noista ei rahana hyvitetty oikein mitään eli jos oli tyylin 90% palkintopisteinä ja maksoi niillä osan lennosta niin sai tyyliin 10% alennusta.
Joskus saattaa myös olla yllättäen niin, että pisteillä saa vaikka business luokan lennon eurooppaan kohtuullisesti, vaikka normilipun hinta olisi jo taivaissa (Espanjan kohteissa ainakin näin muutaman kerran).Ei kannata edelleenkään käyttää tuolla tavalla piste+rahayhdistelminä, vaikka se mahdollista onkin. Business-korotukset ja palkintolennot on ne mihin pisteitä kannattaa käyttää. Palkintolentoja saa aika hyvin ainakin niillä reiteillä mitä olen katsellut, business-korotukset ovat tulleet välillä hylsynäkin (lähinnä Lontoon lennoilla, ja viimeksi Amsterdamin lennon osalta). Jos matkustaa yleisiin loma-aikoihin, silloin tuskin on palkintolentoja tai korotuksiakaan tarjolla.
Sitä noi on, paskimmasta päästä mitä tiedän.. Norwegianin hintakalenteri on hyvä, yksi parhaimmista toteutukseltaan.On kyllä järkyttävän huonot noi Airbalticin verkkosivut, vaatii saakelisti satunnaista kliksuttelua että löytää noita oikeasti halpoja tarjouslentoja.