Kyllä englanti taipuu eipä siinä mitään. Auton vuokraamisesta ei vaan ole ulkomailla kokemuksia ja arvostelut melkein joka liikkeellä on sitä luokkaa, että :|. Muutenhan se olisi helppo jos edes joku liike olisi auki tuolloin. Nyt joutuu luottamaan, että ne oikeasti tulee antamaan mahdollisesti sen yhden auton keskellä yötä. Taksilla ainakin hotellille pääsee ja seuraavana päivänä vääntmään jos tulee ongelmia.
Totahan siellä oli monessa arvostelussa ihan user erroreja kun tässä nyt 5min googlella selvisi, että pitää olla credit kortti niin siellä itkeskellään, että debit ei käy ja pitää maksaa enemmän. Melkein joka paikassa oli noita itkuja... Mutta on siellä niitäkin, että ovat tupla buukanneet eikä olekkaan autoa tarjolla tai sitten ketään ei ole missään...
Niitä viime vuoden ns. ilmaisia deturejahan tuo 4hlö all inclusive 600€ . 20km päässä kentästä hotelli. Saakohan tuon kuljetuksen jälkeenpäin? Meinaan tuo yölisä varauksessakin on jonkun 40€ niin voisi suosiolla ottaa päivällä ja saa kunnon kuvat autosta. Ajattelin vaan olla noheva, että suoraan vaan kentältä viikoksi vuokra-auto, mutta eihän se sitten jälkeenpäin tunnu parhaalta vaihtoehdolta aamuyöstä.
Kyllä siellä paikanpäällä takseja löytyy yölläkin. Itse varaan kuljetuksen etukäteen, noita tilausajofirmoja löytyy laidasta laitaan.. Sekä pelkästään paikallisia että kansainvälisiä. Esim suntransfers on aina ollut luotettava ja varma valinta. Lentokenttä takseissa on ympäri maailman aina suurin mahdollisuus tulla huijatuksi, tämän takia tilaan kuljetuksen muuta kautta. Helppo reklamoida jos ei onnistukkaan.
Lomakohteiden autovuokraus on oma taiteenlaji, firmoja löytyy ihan joka lähtöön. Vaikka kuinka kuvaat auton jotkut työntävät laskua perään olemattomista kolhuista jne. räikein taitaa olla goldcar, Espanjasta toimiva iso firma joka koittaa rahastaa kaikella mahdollisella. Itse olen tosi tarkka mistä vuokraan, ei tule ylimääräisiä ongelmia tai selvityksiä.
Meillä Deturin näitä käsittämättömän halpoja matkoja, hotellina Bella Pais.
Kreeta on Kreikan suurin saari, kyllä siellä nähtävää ja kierrettävää autollakin löytyy. Itse en autoa tuon viikon aikana välttämättä ota.. Vietän rentoa lomailua ja menen Haniaan minne pääsee julkisilla näppärästi. Auton vuokraan ehkä yhdeksi-kahdeksi päiväksi paikan päältä jos siltä tuntuu.