Lomamatkalle

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
Sekä omilla porukoilla että useilla sukulaisilla on noita Holiday Club lomaosakkeita ollut, eikä kukaan ole pidemmän päälle tykännyt niistä.

En nyt jaksa romaania alkaa aiheesta raapustamaan vaikka juttua olisikin, mutta asian pihvi on se että jos haluaa vaikka Vuokattiin isoon mökkiin, niin on kannattavampaa maksaa se 1000€ - 1500€ / viikko siitä mökistä vapailta markkinoilta, kuin alkaa säätämään jotain osakehommaa.
 
Sekä omilla porukoilla että useilla sukulaisilla on noita Holiday Club lomaosakkeita ollut, eikä kukaan ole pidemmän päälle tykännyt niistä.

En nyt jaksa romaania alkaa aiheesta raapustamaan vaikka juttua olisikin, mutta asian pihvi on se että jos haluaa vaikka Vuokattiin isoon mökkiin, niin on kannattavampaa maksaa se 1000€ - 1500€ / viikko siitä mökistä vapailta markkinoilta, kuin alkaa säätämään jotain osakehommaa.

Niin, voihan se olla että jossain välissä kyllästyy mutta hukataan tuo sitten siellä mistä on hankittukin,.

Itse ajattelin hyödyntää tänä vuonna itse, hankintahinnalla ei saisi vielä kyseistäkään asumusta hankintahinnnalla, vastike kun lasketaan mukaan niin päästän samoihin lukuihin. Jatkossa täytyy ainakin selvittää tuo pistehomma ja siihen liittymisen kustannukset eri tavoilla. Viikkoa ja sijaintiahan pystyy vaihtamaan ja kun pistejärjestellmässä on.

Ja vältetään romaania tässäkin, mutta itselläni lähtökohdat ovat erilaiset enkä ole vuokraamassa isoa mökkiä mistään vaan käymässä eri kohteissa kerran, pari vuodessa ainakin niin kauan kun ulkomaille matkaaminen vaatii säätöä. Säästö se on sekin jos siinä kohtaa ei aina tarvitse takataskua kaivaa 500-1000e verran kun haluaisi lähteä. :hmm:

Mieli voi toki vielä itselläkin muuttua mutta ei tässä edelleenkään korkealta putoa.
 
Eikö noissa osakkeissa suurin ongelma ollut jälleenmyynnin hankaluus. En tiedä kauan tuollaista joutuu myymään, mutta toki kannattaa selvittää meneekö siihen kk vai kaksi vuotta, kun kustannuksia alkaa laskemaan
 
Eikö noissa osakkeissa suurin ongelma ollut jälleenmyynnin hankaluus. En tiedä kauan tuollaista joutuu myymään, mutta toki kannattaa selvittää meneekö siihen kk vai kaksi vuotta, kun kustannuksia alkaa laskemaan

Huutokaupassa menee todennäköisesti siinä ajassa minkä sinne määrittää, etenkin jos myy eniten tarjoavalle. :D

Enkä nyt ihan heti ajatellut myydä, pitää ensin koestaa että miten homma sujuu.
 
Huutokaupassa menee todennäköisesti siinä ajassa minkä sinne määrittää, etenkin jos myy eniten tarjoavalle. :D

Enkä nyt ihan heti ajatellut myydä, pitää ensin koestaa että miten homma sujuu.
Jossain vaiheessa nuo ei mennyt kaupaksi edes ilmaiseksi. Ja jotkut sitten siirteli niitä luottotiedottomille tms että pääsi eroon vastikkeista
 
Jossain vaiheessa nuo ei mennyt kaupaksi edes ilmaiseksi. Ja jotkut sitten siirteli niitä luottotiedottomille tms että pääsi eroon vastikkeista

Tämähän se, vaan kyllä noille kaikille on viime aikoina hinta löytynyt. Kuten todettu, hankintahinta oli sellainen että jälleenmyyntiarvolla ei ole väliä.

Ja ajattelin nyt itse hyödyntää noin alkuun ainakin jokusen vuoden. Katsellaan sitten sitä myyntiä.
 
Jossain vaiheessa nuo ei mennyt kaupaksi edes ilmaiseksi. Ja jotkut sitten siirteli niitä luottotiedottomille tms että pääsi eroon vastikkeista

Eikö toi myymättömyys ole ollut lähinnä golf osakkeiden ongelma? Suomessa sijaitsevat lomaosakkeet ovat kyllä kaupaksi menneet, tosin murto-osalla ostohinnasta. Moni oon yrittänyt saada noita myytyä esim Holiday Clubin myyntipalvelun kautta mistä ne ovat ostaneetkin. Ongelmaksi tullut se että HC myy mielummin omistamaan osakkeita kuin asiakkaiden toimeksiantoja.

Huutokaupat.comia kun seuraa niin kaikille osakkeille tulee huutoja (jos lähtöhinta on nolla), vaikka sijainti ja lomaviikko olisi kuinka huono. Usein myyntihinta jää vain satasiin kun ostohinta ollut tuhansia.

Noi ulkomaan loma-osakkeet ovat sitten oma tarinansa..
 
Ainakaan ei maksu kanssa tunnu olevan kiirettä. Ei ole vielä tullut minkäänlaista yhteydenottoa myyjän suunnalta.

Odotellaan.
 
Nytpä on kauppakirja allekirjoitettu - vielä maksu ja verotekniset asiat kuntoon niin viikko-osake on hankittu.

Tuolla on erinomaiset aktiviteetit myös jälkikasvulle joten mikäli itse ei tuota syystä tahi toisesta ehdi hyödyntämään, voi toinen osapuoli käyttää.

Pistejärjestelmän selvittelen jahka osake on omissa nimissä. Punnitaan sitten siinä kohdassa, alkaako tuohon syytämään rahaa - riippuu pitkälti kyseisen osakkeen pistearvosta yms.

Veikkaan että käyttöä löytyy kyllä tuollekin tuleviksi vuosiksi, katsotaan jatkot sitten tarpeen mukaan.
 
Ainakin Katinkullassa kaikista erilaisista aktiviteeteistä, eli uiminen, keilaus, tennis, sulkapallo jne piti maksaa erikseen.

Eli jos haluaa mennä vaikka Katinkultaan klubille hengailemaan ’hyväosaisten ihmisten’ seuraan, niin sinne kylpylään ja ravintoloihin pääsee ihan samalla tavalla käymään vaikka asuisikin alueen ulkopuolella jossain muussa mökissa.
 
Ainakin Katinkullassa kaikista erilaisista aktiviteeteistä, eli uiminen, keilaus, tennis, sulkapallo jne piti maksaa erikseen.

Eli jos haluaa mennä vaikka Katinkultaan klubille hengailemaan ’hyväosaisten ihmisten’ seuraan, niin sinne kylpylään ja ravintoloihin pääsee ihan samalla tavalla käymään vaikka asuisikin alueen ulkopuolella jossain muussa mökissa.

Tiedossa on - ihan samaan tapaan kuin muuallakin pitää aktiviteeteista maksaa erikseen - voi noihin toki ostaa sille viikolle vapaan pääsyn ja maksaa siitä vastiketta.

Jos tuo ostosijoitus jätetään tästä nyt pois laskuista, niin etsipä jostain 4h mökki tai huoneisto 190e/vko. Ei sillä kovin kummoista saa.

Nopea tutkiminen näytti että RCI-järjestelmään voi liittyä vuosimaksulla, halvin oli 370e/v. En vielä ostanut koska käyttöehdoissa ehdotettiin luopumaan viikko-osakkeensa käytöstä, ymmärsin että viikko pitää sen jälkeen varata järjestelmästä. Siksipä tässä kyselinkin kokemuksia enkä niinkään perustelua sille että joka asian voi tehdä vapailta markkinoilta vuokrattavista mökeistäkin yhtä hyvin.

e. Näemmä RCI Points ja RCI Weeks ovat kaksi eri asiaa, jälkimmaisessä tuo menee yllä kuvatulla tavalla.

e2. Tuohon vaihtojärjestelmään voi lisätä maksimissaan 5 osaketta joista jokaisesta määritellään vaihtoarvo. Jos yhden osakkeen saa ilmaiseksi/muutamalla satasella niin. :think:

Pitää tuo nyt joka tapauksessa käydä ensin koestamassa itse ennenkuin antaa muuhun käyttöön. :cool:
 
Näköjään Norja poistanut koronarajoitukset matkailijoilta, esim. testi vain aikuisilla ja jos oireita.Joko uskaltaa varata kesälle reissun vai voiko tilanne vielä muuttua?

 
  • Tykkää
Reactions: a-p
Toki tilanne voi muuttua, mutta ovathan he parina edellisenä vuonnakin avannet rajat viimeistään juhannuksen tienoilla, joten eiköhän sinne tänäkin kesänä pääse.

Kohteesta/reitistä/ajankohdasta riippuen ei välttämättä tarvitse edes varailla mitään etukäteen. Ainakin kesäkuussa harvemmin ollut liiaksi porukkaa niin hyvin on löytynyt majoitusta ihan viime tingassa ja lauttalippujakin saanut parin päivän varoajalla. Toki jos lähtee heinä-/elokuussa niin tilanne toinen, ainakin lauttaliput Tukholmaan on hyvä varata ajoissa mikäli ajoneuvolla lähtee sen kautta.
 
Vikingillä aloittaa huomenna uusi laiva risteilyt Viking Glory - Uusi laiva | Viking Line

Ihmetyttää todella suuresti, että miksi kaikki uudet laivat menevät välille Turku-Tukholma. Helsingin ja Tukholman välillä seilaa jotain ikivanhoja purtiloita. Tuo Turun risteily on ajallisesti aivan typerä verrattuna Helsingistä lähtevään. Lähtöaika on niin myöhäinen, että laivallaoloaika varsinkin lasten kanssa jää hyvin pieneksi. Lisäksi maihinnousu tapahtuu aivan jäätävän aikaisin eli 6.30. Oisinkohan kerran tuollaisella risteilyllä ollut ja totesin, että en enää toista kertaa Turusta risteilylle lähde. Ilmeisesti olen yksin mielipiteeni kanssa, kun kerta tuolle reitille lyödään kaikki paukut.
 
Vikingillä aloittaa huomenna uusi laiva risteilyt Viking Glory - Uusi laiva | Viking Line

Ihmetyttää todella suuresti, että miksi kaikki uudet laivat menevät välille Turku-Tukholma. Helsingin ja Tukholman välillä seilaa jotain ikivanhoja purtiloita. Tuo Turun risteily on ajallisesti aivan typerä verrattuna Helsingistä lähtevään. Lähtöaika on niin myöhäinen, että laivallaoloaika varsinkin lasten kanssa jää hyvin pieneksi. Lisäksi maihinnousu tapahtuu aivan jäätävän aikaisin eli 6.30. Oisinkohan kerran tuollaisella risteilyllä ollut ja totesin, että en enää toista kertaa Turusta risteilylle lähde. Ilmeisesti olen yksin mielipiteeni kanssa, kun kerta tuolle reitille lyödään kaikki paukut.

Ihan mutuilua, mutta olisikohan niin että Helsingistä ei vain risteilymatkustajia riitä tarpeeksi. Enemmän niitä vodkaturisteja. Tosin eipä ole kuin kerran Hki-Tuk väli reissattua, mutta hiljaista laivalla oli.
Onhan tuossa tietysti matkaakin enemmän ajettavaksi, ja tuollainen purtilo, olkoonkin uusinta tekniikkaa, kuluttaa omakotitalon lämmityksen verran polttoainetta alle tunnissa.

Siinä kyllä olet oikeassa että tuo aikataulu on ihan järjetön.
Nyt kun katoin, niin ei noissa ole missään järkeä. Joko lähdetään illalla myöhään klo~21, ja ollaan aamulla 6.30 Tukholmassa. Takaisin Turussa ~klo20.
Tai aamulla aikaisin klo9 --> klo19 --> klo7.30. Iltalähdöllä ehtii just syömässä käydä ja mennä nukkumaan, jos haluaa maissa käydä. Aamulähdöllä sitten paremmin aikaa, mutta revit sitten ittes aamulla Turussa klo7 ylös, kun pitää jo poistua laivasta.
 
Tku-Sto välin aikataulut on tehty siten, että saa nukuttua yön laivalla ja päivällä katsottua maisemia/syötyä/taxfreeattua. Palvelee sekä edestakaisin kulkevia, armaadoittain rekkarahtareita ja päivän Turussa/Tukholmassa viettäviä.
Hesassa ei ole samaa saaristoa pujoteltavaksi kuin Turussa.
 
Vikingillä aloittaa huomenna uusi laiva risteilyt Viking Glory - Uusi laiva | Viking Line

Ihmetyttää todella suuresti, että miksi kaikki uudet laivat menevät välille Turku-Tukholma. Helsingin ja Tukholman välillä seilaa jotain ikivanhoja purtiloita. Tuo Turun risteily on ajallisesti aivan typerä verrattuna Helsingistä lähtevään. Lähtöaika on niin myöhäinen, että laivallaoloaika varsinkin lasten kanssa jää hyvin pieneksi. Lisäksi maihinnousu tapahtuu aivan jäätävän aikaisin eli 6.30. Oisinkohan kerran tuollaisella risteilyllä ollut ja totesin, että en enää toista kertaa Turusta risteilylle lähde. Ilmeisesti olen yksin mielipiteeni kanssa, kun kerta tuolle reitille lyödään kaikki paukut.

Käsittääkseni syy on siinä, että Turun reitti on Ruotsin suuntaan se "tärkeämpi" noille laivayhtiöille niin siksi siellä seilataan uudemmalla kalustolla. Laivojen aikataulut on todellakin risteilymatkustajia ja Tukholmassa kävijöitä ajatellen jokseenkin oudot, mutta työmatka- ja maidenvälisen liikenteen sekä rahdinkuljetuksen kannalta niissä onkin jo sitten enemmän järkeä. Laivassa nukutun yön jälkeen satamasta suoraan töihin/rekan rattiin/autolla sukuloimaan jne...

Puhut maihinnoususta niin tarkoitatko risteilyllä nyt sellaista päivä Tukholmassa -reissua jossa lähdetään laivasta päiväksi kävelemään ja iltalaivalla takaisin? Siihen tuo on tosiaan ihan järjetöntä kun ei Tukholmassa saa edes aamupalaa juuri mistään vielä siihen aikaan, minkä lisäksi perilläoloaika on etenkin lasten kanssa aivan liian pitkä. Kerran kokeiltiin mutta todettiin ettei enää uudestaan, vaan Päivä Tukholmassa -reissut sitten Helsingistä ilman laivanvaihtoa. Täällä Turun suunnalla ymmärretään "risteily" ensisijaisesti sellaiseksi yön yli laivalla reissuksi jossa lähdetään aamu- tai iltalaivalla ja ollaan 23h reissussa palaten samalla laivalla takaisin.

Turun satamastahan lähtee/saapuu Viikkarin ja SiljaTallinkin laivat tunnin välein toisistaan, Silja menee tunnin aikaisemmassa tahdissa kuin Viikkari.
 
Vikingillä aloittaa huomenna uusi laiva risteilyt Viking Glory - Uusi laiva | Viking Line

Ihmetyttää todella suuresti, että miksi kaikki uudet laivat menevät välille Turku-Tukholma. Helsingin ja Tukholman välillä seilaa jotain ikivanhoja purtiloita. Tuo Turun risteily on ajallisesti aivan typerä verrattuna Helsingistä lähtevään. Lähtöaika on niin myöhäinen, että laivallaoloaika varsinkin lasten kanssa jää hyvin pieneksi. Lisäksi maihinnousu tapahtuu aivan jäätävän aikaisin eli 6.30. Oisinkohan kerran tuollaisella risteilyllä ollut ja totesin, että en enää toista kertaa Turusta risteilylle lähde. Ilmeisesti olen yksin mielipiteeni kanssa, kun kerta tuolle reitille lyödään kaikki paukut.

Veikkaan että menee siksi Turkuun että sillä reitillä laivat seisoo vähiten satamassa tyhjänä. Lisänä Turussa on saaristoa, Helsingissä ei.
 
Veikkaisin että tässä pari syytä:
+Tuottoisimmat asiakkaat, eli ne jotka dokaa laivojen yökerhoissa pilkkuun asti, jättää maissakäymisen kokonaan väliin.
+rekkakuskit, lapsiperheet jne jotka jatkaa autolla eteenpäin tykkäävät että saa pitkän päivän tehokasta ajoaikaa, vrt että jos maihinnousu olisi vasta klo 10 esim.

Tukholma tuntuu kohteena niin laajalta että joku pari neljä tuntia ei riittäisi mihinkään, vrt kompakti Tallinna.
 
Laiva ja lentokone ei periaateessa tuota satamassa tai kentällä mitään, toisin sanoen niiden pitää liikkua. Paras reitti on sellainen, jossa odottelu on minimoitu ja jos käy vielä niin hyvin, että homma toimii vuorokauden syklillä eli lähtö- ja paluuaika on joka päivä sama, niin logistisesti sellaisen systeemin pyörittäminen on paljon helpompaa niin myydä kuin kontrolloida. Aamu- ja iltalähdöt pitää vielä saada osumaan niin, että miniristeilyn voi tehdä eli vaihto Maarianhaminassa, niin näin ollen vain "aamulähtöjen" säätäminen ei ole käytännössä mahdollista.

Jospa siihen Turku-Tukholma-Turku reittiin siivouksineen menisikin 25h, niin joka päivä lähtöaika olisi tunnin myöhemmin kuin edellisenä päivänä -- kuka haluaisi ottaa niitä aamuyön lähtöjä? Voisi olla aina aika hiljainen viikko laivalla kun nuo yölähtövuorot osuisivat kohdille. Myös rahtia kuljettaville em. järjestelyt nostaisivat haastetasoa koordinoida kuljetuksia.

Ja tässä se todellinen ongelma nyt onkin Finnairin Aasian liikenteelle, kun sitä Aasian lentoa ei pysty tämän jälkeen tekemään 24 h syklissä, kun venäjän ilmatilaa aletaan kokonaan kiertämään... Ei siitä paljon puutu, mutta tämän takia nimenomaan Finnairilla on ollut etu Keski-Eurooppaan nähden, että koneen käyttöaste on hyvä.
 
Vikingillä aloittaa huomenna uusi laiva risteilyt Viking Glory - Uusi laiva | Viking Line

Ihmetyttää todella suuresti, että miksi kaikki uudet laivat menevät välille Turku-Tukholma. Helsingin ja Tukholman välillä seilaa jotain ikivanhoja purtiloita. Tuo Turun risteily on ajallisesti aivan typerä verrattuna Helsingistä lähtevään. Lähtöaika on niin myöhäinen, että laivallaoloaika varsinkin lasten kanssa jää hyvin pieneksi. Lisäksi maihinnousu tapahtuu aivan jäätävän aikaisin eli 6.30. Oisinkohan kerran tuollaisella risteilyllä ollut ja totesin, että en enää toista kertaa Turusta risteilylle lähde. Ilmeisesti olen yksin mielipiteeni kanssa, kun kerta tuolle reitille lyödään kaikki paukut.


Miksi Viking Linen uusin laiva menee taas Turkuun? – tässä syy Tässä Viking Linen tiedotusjohtajan vastaus tähän kysymykseesi.
 
Ei pelkästään EU:n vika, kuten veikkailin et Turun reitillä paatti seisoo satamassa Helsinkiä vähemmän.
" – Turun linja on tehokas, laivat liikennöivät reitillä nonstop."
Sekä
"Matkustajamäärissä Viking Linellä matkusti Turku–Ahvenanmaa–Tukholma-reitillä viime heinäkuussa 270 004 henkeä.
Helsinki–Maarianhamina–Tukholma veti heinäkuussa 118 750 matkustajaa, luvussa ovat mukana Mariellalla ja Gabriellalla päivämatkoja Tallinnaan tehneet."

Noi lukemat olis varmaan lähempänä toisiaan jos Helsingissä olis vähä uudemmat paatit, nykyään Mariellan tilalla Amorella mut sinne kenties seuraavaks uudistusta sitten viikkarin puolelta :)
 
Aikaisen varaajan etu Kanarialle - kaksi viikkoa yhden hinnalla.

Voimassa 17.3 saakka TUI:lla.
25.11.-10.12.2022 / 10.-31.1.2023 lähdöt.

Tuli itse hyodynnettyä tuo, en pidä pahana.
Joulukuussa (8.12) 3hlöä 14vrk 1450e, sis. Kuljetukset, matkatavarat ja muutosperuutusturvat. (Ilman noita taisi olla 1245e hinta tälle lähdölle). Lähtöpaikaksikin sai itselle sopivamman Turun lentoaseman. Lento oli jettimellä, ei kokemusta tästä mutta kai silläkin perille päästään. :lol:

Näyttää sama settikin olevan 22.12 lähdöllä 3870e, huhhu. :D

Toivottavasti tuolloin jo pääsee matkalle ilman koronasäätämisiä ja maahantulokaavakkeita jne. :cool:
 
Turun lentoaseman. Lento oli jettimellä, ei kokemusta tästä mutta kai silläkin perille päästään. :lol:
Matkatavarat maksaa, ruoat maksaa ja koneessa istutaan kuin sardiinit purkissa. Perille kyllä on päässyt ja vielä takas kotiinkin.
 
  • Tykkää
Reactions: jll
Ens viikko olisi lomaa ja johonkin voisi lähteä mutta ei ole koskaan ollut matkat näin vähissä.. Edes äkkilähtöjä ei saa.. Paitsi maksamalla aivan älyttömiä possu-hintoja..
 
Joulukuussa (8.12) 3hlöä 14vrk 1450e,

Näyttää sama settikin olevan 22.12 lähdöllä 3870e, huhhu. :D

no tuossa ei ole mitään ihmeellistä. jouluviikolla hinnat on järjestäen vähintään tuplat tuonne vuoden alkuun asti. Useamman vuoden on lähdetty tuossa 15-19.12 välillä ja säästöä tullut 5 hengen viikon retkelle 2-3k€ verraten että lähtö olisi 2x.12
 
  • Tykkää
Reactions: jll
no tuossa ei ole mitään ihmeellistä. jouluviikolla hinnat on järjestäen vähintään tuplat tuonne vuoden alkuun asti. Useamman vuoden on lähdetty tuossa 15-19.12 välillä ja säästöä tullut 5 hengen viikon retkelle 2-3k€ verraten että lähtö olisi 2x.12
Nojoo totta. :D Hintakalenterin mukaan muutkin talvikuukausien lähdöt jossai tuolla ~ 2500-3000e, kyllä kampanjalla jotain säästöä saa. Toki nuo hinnatkin voi elää vielä vuoden aikana.

Mutta on tuo silti 500e halvempi kuin viime vuoden lähes samanlainen reissu mitä pidimme jo edullisena. :p
 
Pääsiäisen jälkeen taas reissua Puolaan. Lennotkin ovat suht halpoja, menopaluu Ryanairilla noin 10e. Jää jo voitolle, kun nappaa reppuun kartongin tupakkaa kyytiin ja nautiskelee maukkaat ruuat hienoissa ravintoloissa. Edellinen Puolan reissu oli kolme viikkoa sitten.

Puolassa meno oli mukava, ei turhaa hössötystä koronasta ja aukiolot olivat vapaat. Tuli käytyä kuuntelemassa livemusiikkia ja koko tapahtumapaikka oli tupaten täynnä porukkaa. Tuli ihan muistiin keikat vuosien takaa, jolloin ei mahtunut edes liikkumaan lattialla.

Ainoastaan lentokentällä kysyttiin korontodistusta, mutta heitä ei kiinnostanut nähdä henkkareita. Eräässä museossa kysyttiin koronatodistusta, mutta siihen riitti, että koronatodistus hommat ovat kunnossa. Paperia ei haluttu nähdä ja patistettiin menemään lippupisteelle.

Monesti huomasin olevani tilan ainoa maskin käyttäjä, koska en oikein ollut varma viranomaisten käytännöistä, voiko poliisi sakottaa maskintonta. Siihen ei tullut varmuutta, mutta moni paikallinen oli ilman maskeja joten toimin loppujenlopuksi samoin.
 
Pääsiäisen jälkeen taas reissua Puolaan. Lennotkin ovat suht halpoja, menopaluu Ryanairilla noin 10e.

Mistä näitä lentoja löytää noin halvalla? Itse kun yritin pääsiäisen ajalle vilkaista jos pikavisiitin jonnekkin pyörähtäs niin Varsovaankin oli 170e lento...
 
Mistä näitä lentoja löytää noin halvalla? Itse kun yritin pääsiäisen ajalle vilkaista jos pikavisiitin jonnekkin pyörähtäs niin Varsovaankin oli 170e lento...
Skyscanner

Itse asustan Maltalla, mutta halvimmat edes-takas on alle 10 EUR, max 30 EUR. Kerran kuussa tulee viikonloppuna käytyä jossain; Italia , Sicilia, Sardinia, Espanja, Kreikka ja Kypros akselilla lähinnä. Yleensä sen mikä halvin on.

Suomesta, Tallinnasta, pääsee 30 EUR tai alle etelään. Laiva edes-takas Helsinkiin ei maksa paljoa. Helsinki-Vantaalle en ole lentänyt aikoihin mutta sinnekin on jotain hyviä tarjouksia varsinkin Turkish Airlines kautta.
 
Skyscanner

Itse asustan Maltalla, mutta halvimmat edes-takas on alle 10 EUR, max 30 EUR. Kerran kuussa tulee viikonloppuna käytyä jossain; Italia , Sicilia, Sardinia, Espanja, Kreikka ja Kypros akselilla lähinnä. Yleensä sen mikä halvin on.

Suomesta, Tallinnasta, pääsee 30 EUR tai alle etelään. Laiva edes-takas Helsinkiin ei maksa paljoa. Helsinki-Vantaalle en ole lentänyt aikoihin mutta sinnekin on jotain hyviä tarjouksia varsinkin Turkish Airlines kautta.

Nyt alkaa oikeasti halpoja lentoja löytymään kun Ryanair laajentaa Suomen tarjontaa reilusti. Tietysti jos Lappeenranta tai Tampere käyvät lähtökentiksi niin sieltäkin jotain tarjontaa löytyy. Lappeenrannasta olen tehnyt parikin pitkää viikonloppua Milanoon. Vähän tulee ajettavaa mutta kahden hengen meno-paluut yht 50-70€ on ihan sopuhinta. Vieläkin halvempia alle kympin suunta lentoja on ollut tarjolla.

Ryanairin lennoilla pitää laskea tarkkaan lentoajat, usein ovat perillä vasta myöhään illalla mikä lisää hotellikuluja. Heillä myös matkatavarasäännökset ovat erittäin tiukat (kuten kaikilla halpiksilla nykyään) mutta hyvin olen pärjännyt kunhan nuo huomioi.
 
Olisi tarkoitus lähteä elokuun loppupuolella kuukaudeksi Amerikan roadtripille. Aika isoja eroja autovuokraamojen hinnoissa 30 päivän autovuokralle. Jos jotain Sixtiä/Hertziä katsoo suoraan heidän sivuiltaan, niin lähtöhinta huitelee jossain $5000-7000 kieppeillä. Joku parin vuoden takainen suomalainen blogi löytyi, missä ollaan muka 1500€:lla saatu iso perheauto kaikilla mahdollisilla vakuutuksilla.

Välityspalvelun kautta (Priceline) löytyi Large-kokoinen henkilöauto Budget-vuokraamosta $1950. Siihen vielä auto- ja vastuuvakuutukset jolloin hinta nousi $2700. Toi toki sisältää sen, että nouto- ja palautus ovat eri paikoissa.

Onko hinnat nousseet noin paljon, enkö vain osaa, vai onko nyt väärä ajankohta varata autoa syksylle? Raha ei ole liikkunut vielä mihinkään suuntaan ja peruutusoikeus on vuokrapäivään asti.
 
No eikös noilla hinnoilla jo helposti osta joltain jenkkijobbarilta sellaisen oikean roadtrip -auton? Veekasi, avo jne pitää tietysti olla ;) Myyt, hylkäät tai vaikkapa lahjoitat sen sitten siellä määränpäässä.
Kyllä tässä halutaan mahdollisimman kevyin mielin matkustaa ilman pelkoa auton leipomisesta kiinni. Mutta kyllä, jos olisi el classico Route 66 kyseessä ilman aikatauluja ja paineita, niin ehdottomasti. ;) Myöskin lämpötilat saattavat pahimmassa tapauksessa paikoin nousta lähemmäs neljääkymmentä vielä syksylläkin, niin ilmastointi on pop. Nyt on kyseessä enemmänkin Nortwest-Soutwest tyyppinen kahdeksan osavaltion kansallispuistot ja ghost townit. Niihin kinttupolkuihin ei avo olisi kovin hyvä. Pari vuotta takaperin tuli kyllä Floridassa vedettyä viikkoa avo-mustangilla ja olihan siinä fiilistä.

Isoilta firmoilta ei kannata ottaa suoraan, hinnat pilvissä. Myöskään välittäjien kauppaamiin vakuutuksiin ei kannata sortua, suosittelen Car Hire Excess Insurance for Holiday Car Rentals – Worldwide Insure
Pelkästään auton varasin tuolta välityspalvelusta. Sieltä tuli suoraan Budgetin varausnumero jolla pääsin hallitsemaan varausta Budgetin sivuilla. Tuo LDW+SLI vakuutus kuukaudelta maksaa $750 Budgetilta ja linkkaamastasi paikasta 130€, eli ero on aika iso ja tuo Budgetin oma vakuutus on lähes kolmannes tuosta kokonaissummasta. Onko tuosta linkkaamastasi oikeasti kokemusta niin, että vakuutusta on joutunut käyttämään?
 
Olisi tarkoitus lähteä elokuun loppupuolella kuukaudeksi Amerikan roadtripille. Aika isoja eroja autovuokraamojen hinnoissa 30 päivän autovuokralle. Jos jotain Sixtiä/Hertziä katsoo suoraan heidän sivuiltaan, niin lähtöhinta huitelee jossain $5000-7000 kieppeillä. Joku parin vuoden takainen suomalainen blogi löytyi, missä ollaan muka 1500€:lla saatu iso perheauto kaikilla mahdollisilla vakuutuksilla.

Välityspalvelun kautta (Priceline) löytyi Large-kokoinen henkilöauto Budget-vuokraamosta $1950. Siihen vielä auto- ja vastuuvakuutukset jolloin hinta nousi $2700. Toi toki sisältää sen, että nouto- ja palautus ovat eri paikoissa.

Onko hinnat nousseet noin paljon, enkö vain osaa, vai onko nyt väärä ajankohta varata autoa syksylle? Raha ei ole liikkunut vielä mihinkään suuntaan ja peruutusoikeus on vuokrapäivään asti.

Kuullostaa aika suurelta hinnalta. Itse olen vuokrannut kolmella eri kerralla kahdeksi viikoksi avo mussen (2x losi, 1x miami) ja hinta on ollut 440e-530e. Lisäksi yhden kerran oli joku perus chevrolet ja hinta jäi alle 250 euron. Kaikki varaukset ehty expedian tai ebookersin kautta, mustangit oli Budgetin kautta ja Chevrolet oli Hertzin kautta.

En muista ihan tarkkaan miten vakuutukset meni, en kuitenkaan ottanut kaikkea mahdollisia. Tarkkaan tuli katsottua nuo expedian sivuilla olleet vakuutukset tietysti.

EDIT: Mainitsemani vuokra-autot palautin aina lähtöpaikkaan.
 
Olisi tarkoitus lähteä elokuun loppupuolella kuukaudeksi Amerikan roadtripille. Aika isoja eroja autovuokraamojen hinnoissa 30 päivän autovuokralle. Jos jotain Sixtiä/Hertziä katsoo suoraan heidän sivuiltaan, niin lähtöhinta huitelee jossain $5000-7000 kieppeillä. Joku parin vuoden takainen suomalainen blogi löytyi, missä ollaan muka 1500€:lla saatu iso perheauto kaikilla mahdollisilla vakuutuksilla.

Välityspalvelun kautta (Priceline) löytyi Large-kokoinen henkilöauto Budget-vuokraamosta $1950. Siihen vielä auto- ja vastuuvakuutukset jolloin hinta nousi $2700. Toi toki sisältää sen, että nouto- ja palautus ovat eri paikoissa.

Onko hinnat nousseet noin paljon, enkö vain osaa, vai onko nyt väärä ajankohta varata autoa syksylle? Raha ei ole liikkunut vielä mihinkään suuntaan ja peruutusoikeus on vuokrapäivään asti.
Useampi pitkiä vuokrauksia tehneenä piti oikein tarkistella nykyhintoja ja onhan nuo nousseet ihan törkeästi. Ennätykseni on 3v sitten Escalade 2,5viikkoa 800€ Vegasista Vegasiin, se oli tosin Sixtiltä suoraan joku diili varmaan vuoden etukäteen. Mitä aiemmin varaat niin aina sen parempi, itse olen käyttänyt laiskana rentalcars.com tai sitten samaa engineä pohjilla käyttävää ebookersia tjms. Noihin kuuluu aina se perusvakuutus+vastuuvakuutus eli jos et itse aja kännissä tuhannen päreiksi kärryä niin olet suht seiffissä. Tuo palautus eri paikkaan maksaa eri firmoissa ihan mitä sattuu, samoin jos rajan yli olet menossa niin muistaakseni Alamolla sai mennä kanadaan ja kaikkien jenkkiosavaltioiden alueella.
 
Kyllä tässä halutaan mahdollisimman kevyin mielin matkustaa ilman pelkoa auton leipomisesta kiinni. Mutta kyllä, jos olisi el classico Route 66 kyseessä ilman aikatauluja ja paineita, niin ehdottomasti. ;) Myöskin lämpötilat saattavat pahimmassa tapauksessa paikoin nousta lähemmäs neljääkymmentä vielä syksylläkin, niin ilmastointi on pop. Nyt on kyseessä enemmänkin Nortwest-Soutwest tyyppinen kahdeksan osavaltion kansallispuistot ja ghost townit. Niihin kinttupolkuihin ei avo olisi kovin hyvä. Pari vuotta takaperin tuli kyllä Floridassa vedettyä viikkoa avo-mustangilla ja olihan siinä fiilistä.


Pelkästään auton varasin tuolta välityspalvelusta. Sieltä tuli suoraan Budgetin varausnumero jolla pääsin hallitsemaan varausta Budgetin sivuilla. Tuo LDW+SLI vakuutus kuukaudelta maksaa $750 Budgetilta ja linkkaamastasi paikasta 130€, eli ero on aika iso ja tuo Budgetin oma vakuutus on lähes kolmannes tuosta kokonaissummasta. Onko tuosta linkkaamastasi oikeasti kokemusta niin, että vakuutusta on joutunut käyttämään?

Ei oo kokemusta valitettavasti tosta käytännön toimivuudesta.
 
Tuo LDW+SLI vakuutus kuukaudelta maksaa $750 Budgetilta
Tolla rahalla ottaa jo vuodeksi Amex Platinumin jossa on hyvä vuokra-autovakuutus mukana:

Autonvuokraus – varkaus, vahingot ja vastuu

Korvaus enintään 75 000 € varastetusta tai vahingoittuneesta vuokra-autosta (sisältäen mahdollisen omavastuun).

Korvataan myös toisen henkilön tai toisen omaisuuden vahingoittamisesta johtuvat korvaukset ja oikeudenkäyntikulut, enintään 750 000 €.
 
Onko muilla ollut ongelmia saada Finnairin asiakaspalvelua kiinni? Tuntuu että tässä kuussa ollut aivan mahdotonta saada ketään heiltä kiinni. Puhelimella soitat niin aina vaan pahoitellaan kovaa ruuhkaa ja sanotaan että yli kymmenen soittajaa jonossa. Kokeilin jopa soittaa klo 23.30 englanninkieliseen numeroon, sama tilanne.

Myöskään chatin kautta ei saa ihmistä kiinni vaan ainoastaan robotti vastaa.

Itsellä oli vähän muuttuvat matkasuunnitelmat joita piti muuttaa lennosta, niin maksoin extraa flex-lipuista jotta voin tehdä kuten mieli tekee. Pelottaa se että eihän vaan jää ilman rahoja kun heidän päästään ei saa ketään kiinni vahvistamaan että olihan peruutuksissa kaikki ok. (Jätin siis chat-robotille, ja perään se refund-lomake)

Tuntuu uskomattomalta että Netflixin pystyi itse tilaamaan ja peruuttamaan ongelmitta vuonna 2012, mutta 10v myöhemmin Finnair ei ole saanut toimimaan sitä että voisi itse peruttaa oman lippunsa napin painalluksella. Tuntuu vähän siltä että eivät edes halua, eli tienaavat rahaa no show-asiakkailla.
 
Onko muilla ollut ongelmia saada Finnairin asiakaspalvelua kiinni?

Vaikeeta oli jo kun marraskuun reissun jälkeen piti hakea korvausta rikkoutuneesta matkalaukusta. Raportit täyttelin 25.11. ja loppuviimein korvaukset maksettiin 21.1. Tuota tosin venytti se, että halusin rahallisen korvauksen vanhan laukun korjaamisen sijasta (pyysin varmasti vähemmän kuin korjaus olisi maksanut heille), kun olin ostanut jo uuden laukun itselleni. Matkatavarapuolen kanssa homma hoitui viikossa, mutta aspaan laitetun korvaushakemuksen käsittelyssä meni puoltoista kuukautta. Sinänsä kuitenkin homma onnistui lopulta ja korvaus maksettiin pyyntöni mukaan

Reissun aikanakin sinne piti ottaa yhteyttä kun lennon paikkavarauket eivät toimineet oikein ja jonotusajat taisi aina olla tunnin luokkaa.
 
Onko muilla ollut ongelmia saada Finnairin asiakaspalvelua kiinni?
Tammikuussa soitin. Ensin illalla reilun tunnin olin jonossa, mutta en päässyt läpi ennen kuin suomenkielinen asiakaspalvelu meni kiinni. Soitin uudestaan seuraavana aamuna heti kun suomenkielinen asiakaspalvelu aukesi ja pääsin läpi muutamassa minuutissa.
Suosittelen siis koittamaan heti aamusta. Linjalle ei päässyt etukäteen jonottamaan vaan se aukesi vasta klo 7 (ma-pe).
 
Kesäkuussa Kreetalle menossa kääntymään. Auto pitäisi kentältä vuokrata reissun ajaksi. Lentro perillä Haniassa 01:00. Nyt olen ihan sormi suussa, että mistä helvetin palvelusta tuon uskaltaa varata. Moni mainostaa, että tulee vastaan vaikka konttoria ei suoraan kentällä ja että 24h luovutus. Sitten luet googlesta arvosteluja, että ihmiset kävelleet etsimässä konttoria kun ei ketään vastassa. Tai muuta hämärää...

Ei todellakaan kiinnostaisi viettää ekaa yötä lentokentällä, joten jos jollakulla kokemusta liikkeestä millä homma toimii aamuyöstäkin niin saa vinkata.

Lisäksi auton valokuvaaminen yöllä vähän haastavaa kun taitaa olla enemmän sääntö kuin poikkeus, että kaikki vanhatkin kolhut yritetään laskuttaa, mutta eiköhän se onnistu kun toinen näyttää valoa :).
 
Kesäkuussa Kreetalle menossa kääntymään. Auto pitäisi kentältä vuokrata reissun ajaksi. Lentro perillä Haniassa 01:00. Nyt olen ihan sormi suussa, että mistä helvetin palvelusta tuon uskaltaa varata. Moni mainostaa, että tulee vastaan vaikka konttoria ei suoraan kentällä ja että 24h luovutus. Sitten luet googlesta arvosteluja, että ihmiset kävelleet etsimässä konttoria kun ei ketään vastassa. Tai muuta hämärää...

Ei todellakaan kiinnostaisi viettää ekaa yötä lentokentällä, joten jos jollakulla kokemusta liikkeestä millä homma toimii aamuyöstäkin niin saa vinkata.

Lisäksi auton valokuvaaminen yöllä vähän haastavaa kun taitaa olla enemmän sääntö kuin poikkeus, että kaikki vanhatkin kolhut yritetään laskuttaa, mutta eiköhän se onnistu kun toinen näyttää valoa :).
En osaa suoraan auttaa Haniaan liittyen, mutta yleensä homma toimii niin että kentillä on vain ne "hiton kalliit mestat" eli Hertz jne, kenttien 'autovuokraamo' kyltit myöskin osoittavat juuri tänne (ei nämäkään välttis kentällä toimi mutta tänne lähtee sitten eri shuttlebussit). Muut firmat operoivat kentän läheisyydessä mutta eivät itse kentällä eikä kentän kanssa missään yhteistyössä joten poistut kentältä kuten kuka tahansa jalkamatkustaja. Tästä eteenpäin homma onkin sitten täysin firmariippuvaista, osan toimisto on kävelyetäisyydellä, osalla on tyyppi odottamassa tuulikaapissa ja neuvoo siitä eteenpäin, osalla saat varausta tehdessä ohjeet minne kävellä josta lähtee shuttle-bussi toimistolle, osa tuo sen auton sulle jonnekin lentokentän parkkikselle.

klo 2200-2300 jälkeen tai ennen 0500-0700 tulee sitten lisämaksua varaukseen ja yleensä vielä vaatimus siitä että sun pitää soittaa johonkin numeroon että vuokraamon väki tietää sun olevan siellä kentällä ja lähtee sitten hakemaan sinua tai tuo sen auton sulle.

Toisin sanoen jos olet vain suomea puhua tyyppi niin saat unohtaa nämä kaikki "halvemmat" vuokraamot, jos lentosi myöhästyy niin et mitenkään saa suomeksi sinua haettua kentältä "toimistolle". Jos olet uusavuton keila niin suosittelen siinäkin tapauksessa unohtamaan tämmöiset vuokraamot. Mikäli englanti ei taivu suhteellisen sujuvasti puhelimessa/pysty asioita ratkomaan luurissa niin suosittelen myöskin unohtamaan. Paikasta riippuen sitten varmaan vielä vähän "manjana" tyyppistä toimintaa pitää varautua sietämään (se ainoa shuttlebussi kun on voinut lähteä 5min sitten ja roundtrippi on yli 30min) sekä pientä epävarmuutta siitä että onkohan itse nyt 100% oikeassa paikassa että kukaan ei vaan ole ns. paikalla just nyt. Vastineeksi saa sitten autoa todella paljon edukkaammin.

Veikkaan siten että iso osa googlen "toimistoa ei ole olemassa" / "en saanut autoa" tjsp liittyy ylläolevaan asiakkaan omaan tumpelointiin. Ei siis ole varausta tehdessä luettu että miten sen auton saa vaan kävelty kentällä rental-cars kylttejä pitkin luottamalla että omalla nativiikielellä saadaan auto.
 
Hei, Ajattelin kysyä täältä, jos jollakulla olisi kokemusta Finnairin Economy Flex -lipuista. Economy Flex -lipuissa lukee, että on peruutusmahdollisuus (ennen matkaa / matkan alettua). Jos esim peruuttaisin liput, maksaako Finnair koko lipun hinnan takaisin? Tai meneekö tuosta jotakin kuluja? En löytänyt tuota tietoa mistään tuolta Finnairin sivuilta (ja lisäksi tuo Finnairin chat tuntuu olevan aika täynnä). En ole siis vielä ostanut lippuja, mutta huomasin vaan, että ehkä kaukomatkoissa tuo hintaero ei ole ehkä niin iso tuohon Economy Classic -lippuihin verrattuna.
 
Kesäkuussa Kreetalle menossa kääntymään. Auto pitäisi kentältä vuokrata reissun ajaksi. Lentro perillä Haniassa 01:00. Nyt olen ihan sormi suussa, että mistä helvetin palvelusta tuon uskaltaa varata. Moni mainostaa, että tulee vastaan vaikka konttoria ei suoraan kentällä ja että 24h luovutus. Sitten luet googlesta arvosteluja, että ihmiset kävelleet etsimässä konttoria kun ei ketään vastassa. Tai muuta hämärää...

Ei todellakaan kiinnostaisi viettää ekaa yötä lentokentällä, joten jos jollakulla kokemusta liikkeestä millä homma toimii aamuyöstäkin niin saa vinkata.

Lisäksi auton valokuvaaminen yöllä vähän haastavaa kun taitaa olla enemmän sääntö kuin poikkeus, että kaikki vanhatkin kolhut yritetään laskuttaa, mutta eiköhän se onnistu kun toinen näyttää valoa :).

Onko sulla hotelli pitkällä kentältä? Itsellä Deturin reissu samaan paikkaan ja samalla paskalla saapumisajalla. Itse otan kuljetuksen suosiolla hotellille ja katson vuokraamista sitten erikseen.

Jos pitää ehdottomasti saada auto alle yöllä niin sitten googlen, teustpilotin yms arvostelut lukuun. Niistä saa aika hyvän käsityksen firmojen toiminnasta. Kannattaa valita firma jonka keskiarvo on riittävän hyvä (esim yli neljä jos asteikko on 1-5) ja sitten katsoa miten viimeisen vuoden arvostelut ovat menneet..

Aina löytyy valittajia ja tumpeloita jotka pistävät omat mokat firmojen piikkiin mutta kun on tarpeeksi arvosteluja keskiarvo kertoo riittävästi..
 
En osaa suoraan auttaa Haniaan liittyen, mutta yleensä homma toimii niin että kentillä on vain ne "hiton kalliit mestat" eli Hertz jne, kenttien 'autovuokraamo' kyltit myöskin osoittavat juuri tänne (ei nämäkään välttis kentällä toimi mutta tänne lähtee sitten eri shuttlebussit). Muut firmat operoivat kentän läheisyydessä mutta eivät itse kentällä eikä kentän kanssa missään yhteistyössä joten poistut kentältä kuten kuka tahansa jalkamatkustaja. Tästä eteenpäin homma onkin sitten täysin firmariippuvaista, osan toimisto on kävelyetäisyydellä, osalla on tyyppi odottamassa tuulikaapissa ja neuvoo siitä eteenpäin, osalla saat varausta tehdessä ohjeet minne kävellä josta lähtee shuttle-bussi toimistolle, osa tuo sen auton sulle jonnekin lentokentän parkkikselle.

klo 2200-2300 jälkeen tai ennen 0500-0700 tulee sitten lisämaksua varaukseen ja yleensä vielä vaatimus siitä että sun pitää soittaa johonkin numeroon että vuokraamon väki tietää sun olevan siellä kentällä ja lähtee sitten hakemaan sinua tai tuo sen auton sulle.

Toisin sanoen jos olet vain suomea puhua tyyppi niin saat unohtaa nämä kaikki "halvemmat" vuokraamot, jos lentosi myöhästyy niin et mitenkään saa suomeksi sinua haettua kentältä "toimistolle". Jos olet uusavuton keila niin suosittelen siinäkin tapauksessa unohtamaan tämmöiset vuokraamot. Mikäli englanti ei taivu suhteellisen sujuvasti puhelimessa/pysty asioita ratkomaan luurissa niin suosittelen myöskin unohtamaan. Paikasta riippuen sitten varmaan vielä vähän "manjana" tyyppistä toimintaa pitää varautua sietämään (se ainoa shuttlebussi kun on voinut lähteä 5min sitten ja roundtrippi on yli 30min) sekä pientä epävarmuutta siitä että onkohan itse nyt 100% oikeassa paikassa että kukaan ei vaan ole ns. paikalla just nyt. Vastineeksi saa sitten autoa todella paljon edukkaammin.

Veikkaan siten että iso osa googlen "toimistoa ei ole olemassa" / "en saanut autoa" tjsp liittyy ylläolevaan asiakkaan omaan tumpelointiin. Ei siis ole varausta tehdessä luettu että miten sen auton saa vaan kävelty kentällä rental-cars kylttejä pitkin luottamalla että omalla nativiikielellä saadaan auto.


Onko sulla hotelli pitkällä kentältä? Itsellä Deturin reissu samaan paikkaan ja samalla paskalla saapumisajalla. Itse otan kuljetuksen suosiolla hotellille ja katson vuokraamista sitten erikseen.

Jos pitää ehdottomasti saada auto alle yöllä niin sitten googlen, teustpilotin yms arvostelut lukuun. Niistä saa aika hyvän käsityksen firmojen toiminnasta. Kannattaa valita firma jonka keskiarvo on riittävän hyvä (esim yli neljä jos asteikko on 1-5) ja sitten katsoa miten viimeisen vuoden arvostelut ovat menneet..

Aina löytyy valittajia ja tumpeloita jotka pistävät omat mokat firmojen piikkiin mutta kun on tarpeeksi arvosteluja keskiarvo kertoo riittävästi..

Kyllä englanti taipuu eipä siinä mitään. Auton vuokraamisesta ei vaan ole ulkomailla kokemuksia ja arvostelut melkein joka liikkeellä on sitä luokkaa, että :|. Muutenhan se olisi helppo jos edes joku liike olisi auki tuolloin. Nyt joutuu luottamaan, että ne oikeasti tulee antamaan mahdollisesti sen yhden auton keskellä yötä. Taksilla ainakin hotellille pääsee ja seuraavana päivänä vääntmään jos tulee ongelmia.

Totahan siellä oli monessa arvostelussa ihan user erroreja kun tässä nyt 5min googlella selvisi, että pitää olla credit kortti niin siellä itkeskellään, että debit ei käy ja pitää maksaa enemmän. Melkein joka paikassa oli noita itkuja... Mutta on siellä niitäkin, että ovat tupla buukanneet eikä olekkaan autoa tarjolla tai sitten ketään ei ole missään...

Niitä viime vuoden ns. ilmaisia deturejahan tuo 4hlö all inclusive 600€ :). 20km päässä kentästä hotelli. Saakohan tuon kuljetuksen jälkeenpäin? Meinaan tuo yölisä varauksessakin on jonkun 40€ niin voisi suosiolla ottaa päivällä ja saa kunnon kuvat autosta. Ajattelin vaan olla noheva, että suoraan vaan kentältä viikoksi vuokra-auto, mutta eihän se sitten jälkeenpäin tunnu parhaalta vaihtoehdolta aamuyöstä.
 
Onhan se sinänsä kreeta iso saari, onko autolla paljon tarkotus ajaa?

Aurinkorannikolla ainakin ”all inclu” paketit (0 omavastuut, rajattomat kilsat, kaikki vakuutukset/roadside assistit, refill to same) on ihan järkevän hintaisia. Peruspaketilla kun ei ajeta kuin 70km päivä ja lisäkilsat tyyliin 1€/km niin jos tuo inclu-paketti on 100€ viikko niin eipä ole itse tarvinnut asiaa miettiä, yhdelläkin 3pv vuokralla tuli ajettua 800km.

Bonuksena ei tartte autoa kuvailla tjsp. Jos tankki ei ole täynnä niin ottaa gaso-mittarista kuvan ja kohti auringonlaskua. Palauttaessa kuva kuitista ja mittarista (no näitäkään oo tarvinnut kun palauttaessa ukko katsonut et hyvä on ja antanut lapun kouraan), mutta joskus vaan jättänyt auton kentän parkkiin etuikkuna vähän auki ovet lukkoon ja avaimet raosta autoon :).
 
Onhan se sinänsä kreeta iso saari, onko autolla paljon tarkotus ajaa?

Aurinkorannikolla ainakin ”all inclu” paketit (0 omavastuut, rajattomat kilsat, kaikki vakuutukset/roadside assistit, refill to same) on ihan järkevän hintaisia. Peruspaketilla kun ei ajeta kuin 70km päivä ja lisäkilsat tyyliin 1€/km niin jos tuo inclu-paketti on 100€ viikko niin eipä ole itse tarvinnut asiaa miettiä, yhdelläkin 3pv vuokralla tuli ajettua 800km.

Bonuksena ei tartte autoa kuvailla tjsp. Jos tankki ei ole täynnä niin ottaa gaso-mittarista kuvan ja kohti auringonlaskua. Palauttaessa kuva kuitista ja mittarista (no näitäkään oo tarvinnut kun palauttaessa ukko katsonut et hyvä on ja antanut lapun kouraan), mutta joskus vaan jättänyt auton kentän parkkiin etuikkuna vähän auki ovet lukkoon ja avaimet raosta autoon :).

Vähän takki auki meininki. Jos hotelli ja sen viereinen ranta osoittautuu pettymykseksi niin auto alle ja saarta koulumaan tai vaikka joku yö jossain muualla. Tai sitten auto parkissa viikon. Jonkun reilun 200€ nuo vuokrahinnat näytti olevan.

Ei tullut mieleenkään, että matkatoimistolla voisi olla jotain palveluja tuohon suuntaan. Mutta pikaisesti ei näytä olevan Deturilla tälläistä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 296
Viestejä
4 503 263
Jäsenet
74 378
Uusin jäsen
Jani Vuorinen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom