Jos parkkimaksut ei ahdista niin en ymmärrä mikä on HKI ongelma, aina sinne on päässyt töräyttämään suoraan parkkihalliin kun itse olen siellä asioinut.
Ja kysyn edelleen että minkäköhän takia ne halpikset ei ole massana siirtänyt lentojaan tuonne? Olisko kuitenkin se asiakasmäärä syynä eli massoja sinne et saa
?
Oman auton kolari ei ollut se juttu, vaan myöhästyminen kentältä jonkin tiellä olevan kolarin, tietyön you-name-it takia. Matkavakuutus ei korvaa, mutta matkavakuutus korvaa jos VR:n raiteet on jäässä tai taksi juuttuu siihen samaan liikkenneruuhkaan kuin oma auto. Toki tässä on mainittava että matkavakuutus käsittääkseni korvaa vain orkkis lippujen hinnan eli jos haluat seuraavalla matkaan niin erotuksen joudut maksamaan itse joka on yleensä paljon tai sikapaljon riippuen kuinka hyvästä alesta olet lippusi ostanut - eli sitä myöhästymistä kannattaa kyllä välttää oli kulkupeli mikä tahansa.
Toisin sanoen omalla autolla on _pakko_ laskea vähän pelivaraa _muiden_ töhöilyyn, josta seuraa se että muuten pääsääntöisesti hitaampi julkinen alkaa olemaan kohtuullisen kilpailukykyinen vaihtoehto ja sillä julkisella pääsee HKI kellariin asti. P3/5:stä kävelee saman ajan kuin juna-asemalta. P4:stä sitten jo reilusti kauemmin.
Lisäksi väittäisin että aika iso osa matkustajista tulee julkisilla, jos kaikki änkeäisi autolla niin parkkitila loppuisi heti ja näin kävisi jos "pääosa" lennoista siirrettäisiin korpikentille...