Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Lähinnä mietein tollast 40min vaihtoa Arlandassa, lentoyhtiöt KLM ja Norwegian. Arlandassa on kyllä tullut oltua muutaman kerran mutta ei ole tullut paljoa pantua merkille esim. millaiset terminaalit yms.
Mites muuten jos varaa lennot esim skyscannerista tai momondosta niin että lentää kahdella eri lentoyhtiöllä, mutta ne on varattu yhdellä kertaa? Ainakin kun sama lentoyhtiö on kyseessä, niin ne menee määränpäähän automaattisesti.
Olen itse lentänyt niin monta kertaa että olen nähnyt about miljoona eri tapaa millä asiat voi mennä vituiksi. En edes mieti alle 2h vaihtoaikoja ainakaan jos on ruumassa tavaraa. Ehkä valinnan puutteen edessä saattaisin juuri ja juuri taipua 1h 45min. Toki asiaan vaikuttaa monet muutkin asiat kuten mikä kenttä mistä minne jne. Lentokentillä on äärettömästi muuttujia ja jos yksikään asia menee vikaan niin homma voi olla sillä selvä ja jos alkaa valittamaan tai reklamoimaan jostain niin sitten alkaa "miksi et tullut lentokentälle 24h ennen lentoasi"/"oma vika kun et ole ennustaja" yms. lässytys.Sitten oma kysymys liittyen lentoihin: Mikä on mielestänne liian tiukka vaihtoaika? Jos lennetään euroopan sisäisiä lentoja. Omat vaihdot on ollut yleensä luokkaa 1-1.5h ja niissähän ei yleensä tule kiire, mutta nyt olen lentoja katsellut ja osassa on aika lyhkäsiäkin vaihtoja tarjolla.
Toi on kyllä totta. Ja ne asiat voi mennä vituiksi, vaikka aikaakin olisi reilusti ja teit kaiken itse oikein, eikä mitään näennäistä ongelmaa edes olisi. Esim. CDG anyone? Toisinaan ihmetyttää kun niin tarkasti säänneltyä touhu mutta niin usein silti menee pieleen.Olen itse lentänyt niin monta kertaa että olen nähnyt about miljoona eri tapaa millä asiat voi mennä vituiksi. En edes mieti alle 2h vaihtoaikoja ainakaan jos on ruumassa tavaraa. Ehkä valinnan puutteen edessä saattaisin juuri ja juuri taipua 1h 45min. Toki asiaan vaikuttaa monet muutkin asiat kuten mikä kenttä mistä minne jne. Lentokentillä on äärettömästi muuttujia ja jos yksikään asia menee vikaan niin homma voi olla sillä selvä ja jos alkaa valittamaan tai reklamoimaan jostain niin sitten alkaa "miksi et tullut lentokentälle 24h ennen lentoasi"/"oma vika kun et ole ennustaja" yms. lässytys.
Mielipiteitä?
hiukan ristirritainen fiilis . Hieno laiva . käynti 3..5 eri massa.
Mutta ne maa visiitit vain nimellisiä päivä Jamaicalla jossain rannalla.
Ei kyllä vastaa oikeata matkailua. Ise maihin.
Vai olisko vain näppärästi 3..5 matta kertarysäyksessä
Laiva on kyllä kyrväkäs
400 euroa lennot Miami . 500..1000 olis its eristeily all inclussiceve 3..8 päivää
Tää heppu nyt pitää ihan myyntipuhetta mutta esitteleleel ihan hyvin laivan.
Eli kyrväkkäisn laiva mikä merillä seilaa..stig o board
helposti en löytäni että riittääkö pelkkä Jenkki viisumi esim noihin mexsico haiti jamaica stoppeihin?
30$ per päivä olis juomapasiit et saa nesteystä kiskokoa un limited
esim meripäivlle toi ja rantapäiville jo selvis että esi päivä jamaicall 50$ buffa ja brenkku un limites koko päivän chilliä rannalla
Katsellaas no kyllähän joka laivassa on kiipeilu seinä liukumäkiä , Aqua show ja luistelurata ja teatteri .
Onko kukaan kokeillut jenkeissä tuota "last minute deal" hotellihuoneita?
Onko kukaan kokeillut jenkeissä tuota "last minute deal" hotellihuoneita?
Moni puhuu noiden risteilylaivojen juomista niin minkä hintaiset siellä normi olut tai drinksut on sitten ? Siitä kun kuulee mainintaa että kannattaa ostaa toi juomapassi ja muuten on AI mut alkoholi ei sisälly..
Olisko mitään mielenkiintoista mestaa mihin pysähtyä yöksi Floridassa, reitillä Key West - Orlando? Miamin alue poissuljettu.
Moottoritieltä ei näe juuri mitään. Moottoritiet on aina maksullisia, eli kun menee moottoritielle niin pitää ajaa tullin läpi ja ottaa lippu, joka sitten maksetaan ulos ajaessa.Tuli norwegianin alesta napattua toukokuulle lennot Pisaan koko perheelle ja puolison perheelle. Aika hyvään hintaan saatiin 10 hengelle liput ruumalaukkujen kanssa, karvan alta 1500€.
Huvilakin on jo varattuna, joten kyselisin onko täällä omakohtaista kokemusta Toscanassa liikkumisesta. Autot kuitenkin vuokrataan. Paljonko nuo tietullit ovat, kuinka usein niitä on esimerkiksi! Google mapsilla kun on reittiä huvilalle tutkinut niin Firenzen kautta olisi nopeampi reitti mutta tullit matkalla. Sienan kautta niitä ei ole, pienempiä teitä ja varmasti paremmat maisemat! Matka-aika vaan jokusen aikaa pidempi.
Ehtiikö noilta moottoriteiltä edes maisemia näkemään vai kannattaako suosiolla ottaa hitaampi maisemareitti?
Naples on noussut useassa blogissa / matkakertomuksessa pinnalle, jos länsirannikon kautta Orlandoon menette.
St Petersburgin lähellä on taas Clearwater beach, Honeymoon Beach mitkä on kehuttu kovin olevan nättejä rantoja.
Itsellä on suunnitelmissa 22 päivän reissu Floridaan huhtikuussa. Matka on suunniteltu 12 päivän osalta, mutta loput 10 päivää pitäisi keksiä miten ne viettäisi välillä Orlando - länsi rannikko - Miami ja kotiin.
Huvilakin on jo varattuna, joten kyselisin onko täällä omakohtaista kokemusta Toscanassa liikkumisesta. Autot kuitenkin vuokrataan. Paljonko nuo tietullit ovat, kuinka usein niitä on esimerkiksi! Google mapsilla kun on reittiä huvilalle tutkinut niin Firenzen kautta olisi nopeampi reitti mutta tullit matkalla. Sienan kautta niitä ei ole, pienempiä teitä ja varmasti paremmat maisemat! Matka-aika vaan jokusen aikaa pidempi.
Ehtiikö noilta moottoriteiltä edes maisemia näkemään vai kannattaako suosiolla ottaa hitaampi maisemareitti?
Val Gardena tai Sellarondan varrella olevista kylistä kyllä löytyy laskettavaa pidemmäksikin aikaa. Jos on aloittelija mukana, niin välttäisin ehkä Arabbaa, koska siellä on oikeastaan kaikki rinteet aika jyrkkiä.Itselläkin suunnitelmissa eka reissu Alpeille, ja nyt tässä yrittänyt tietoa tankata asiasta.
Vissiin paljon säästää jos tekee omatoiminen reissu kuin ottaa vaikka alppimatkoilta. Kohteeksi olen ajatellut esim. Schladming, Saalbach, Val gardena. Mukaan lähtee yksi jolla vähemmän kokemusta niin kauhean jyrkkä rinteistä paikkaa tietysti välttäen. Onko suosituksia kohteista jotka olisivat myös yhteinäisistä ja laajoista alueista?
Olen tuumaillut että ainakin Itävallan paikat on helposti saavutettavissa lentämällä Salzburg ja sieltä esim junalla paikalle.
Onko io-techeillä kokemuksia Kambodzasta? Parin kk päästä menossa sinne ensimmäistä kertaa viikoksi tai pariksi. Angkor Wat nyt pitää varmaan käydä katsastamasta, vaikka hirveet turistirysät ei sinänsä napostele, mutta kai se on nähtävä. Eli otetaan suosituksia vastaan Kambodzasta.
Toinen kysymys, tuleeko Thaimaasta mieleen mitään hieman erikoisempaa paikkaa missä kannattaisi käydä ja joka ei olisi ihan täyteen ammuttu turisteista ? Tosin Thaimaata on tullut aikaisemmin nähtyä aika laajasti Chiang Mai, Pai, Mae Hong Son, Prachuapic Khiri Khan, Hua Hin, Bangkok, Koh Phayam, Ranong, Surat Thani ja Khao Sok... On myös hieman ajatuksissa jos kävisi Myanmarissa samalla kun Thaimaassa pyörii, tosin riippuen vähän onko hirvee viisumishow ja pääsekö maahan edes helpolla muuta kuin pikaisesti pyörähtää.
Juu itsekin käyttäisin ennemmin moottoriteitä. Ne on aina todella hyvässä kunnossa ja niilä voi aika huoletta säätää vakkariin nopeudeksi 150 kmh. Keskinopeusvalvonta ei vielä tuosta ylityksestä sakota ainakaan minun autolla.Kiitokset vastauksista. Eipä ne tietullit kyllä kaada budjettia, ehkä enemmän ajallisesti mietitytti. Sienan ja Arizonan ympäristöä muutenkin pyöritään niin varmaan painellaan motaria pitkin siirtymät Pisasta huvilalle. Ajansäästöstä kuitenkin mapsin mukaan melkein tunti ja mutkateille jos varaa aikaa niin ennemmin nämä siirtymät vauhdilla lentokentälle.
Ps. Arizonalla tarkoittanet Arezzoa.
Kuun puolessa välissä lähden kolmen vejlen ja vaimon kahden veljen kanssa filippiineille pariksi viikoksi. Ensiksi manilaan ja ei ole mitään suunnitelmia. Katsellaan. Pitää kirjoitella sitten kun käyty mitä pidettiin. Hyvä kohdehan tuo varmasti miesporukalla on.
Cebu
tukikohdaksi eli Manilasta lento /lautta Cebuun
Cebu itse ja lähi saaret
Philippiinit on niin iso että yksi ihmiselämä ei riitä kiertämään kaikkia paikkoja
2 viikossa saatte raapasun
Cebusta löytyy mm suomalainen baari
Vain Vientianessa tullut oltua mutta ainakin itse pidin siitä kaupungista. Todella helppo ja nopea liikkua skootterilla ympäriinsä. Itse pidin siellä ihan perus kaupunkielämästä.Onkos kukaan käynyt Laosissa? Mitäs tuolla kannattaa tehdä? Missä käydä? Alustavasti noin pari viikkoa aikaa käytössä tuolla.
Heh. Ihan sattumalta sattuu olemaan meidän ensimmäisten päivien majoitukset Makati:sta. KAtsotaan sitten paikan päällä minne siitä.Manila on ihan ok paikka (Varsinkin Makati, Greenbelt jne.) jos pysyy "oikeilla" alueilla ja siksi kannattaakin olla varovainen sen suhteen minne menee.
Vain Vientianessa tullut oltua mutta ainakin itse pidin siitä kaupungista. Todella helppo ja nopea liikkua skootterilla ympäriinsä. Itse pidin siellä ihan perus kaupunkielämästä.
Heh. Ihan sattumalta sattuu olemaan meidän ensimmäisten päivien majoitukset Makati:sta. KAtsotaan sitten paikan päällä minne siitä.
Ei siellä varsinaista julkista ole. Tuk Tukkia ja taksia ei tullut käytettyä niin en hinnoista tiedä mutta onhan skootteri paljon kätevämpi ja edullisempikin jos liikkuu vähäänkään enempi.Onko Vientianissa minkäänlaista julkista liikennettä vai onko skootteri paras? Taksi /tuktuk tuskin myöskään maksaa paljoa. Liekkö tuolla muuten mitä näkemistä / kokemista, kuin yleinen hengailu?
Tulipa varattua matka Roomaan toukokuulle kun sain Lentobotista halvalla. Suositukset tälle sivustolle samalla.
Omasta tarpeesta koodasin sivuston joka listaa halvimpia suoria alle 500e lentoja etsien niitä sekä Skyscannerista sekä Kiwistä, lisäksi mukaan on tulossa vielä Momondo. Hakuja suoritetaan yötä päivää jatkuvasti, joten hinnat ovat aina halvimmat mahdolliset ja mikäli lennon halvat paikat loppuvat, poistuvat myös vanhentuneet linkit sivuilta nopeasti. Käyhän tuo samalla inspiraation lähteenä ellei kohde ole vielä selvillä.
Lentobotti -
Modet poistakoot jos koetaan räikeänä mainostuksena, ajattelin etä sopisi tähän keskusteluun ja voisi olla iloa jollekulle.
Tulipa varattua matka Roomaan toukokuulle kun sain Lentobotista halvalla. Suositukset tälle sivustolle samalla.
Kai siellä perinteiset Colosseumit ja Vatikaanit tulee katseltua läpi. Muita must kohteita?
Kuulemma toukokuun jälkeen tuonne ei kuumuuden tuoman tukaluuden takia kannata mennä.
Tere.
Ois jokavuotinen thaimaan reissu tarkoitus vaihtaa Karibian risteilyyn , loka marraskuu ajankohta.
Muita karibialla lasten kanssa reissanneita täällä ?
Risteilyt halpoja mutta neljän ihmisen lentäminen ilman miljonaa vaihtoa halvalla esim miamiin lienee hankalaa ??
7-9pv risteilyjä katseltu. (täydet päivät aluksilla lasketaan vain)
Tere.
Risteilyt halpoja mutta neljän ihmisen lentäminen ilman miljonaa vaihtoa halvalla esim miamiin lienee hankalaa ??
me oltiin pari vuotta sitten viikon risteilyllä, norwegian escape. Lapset oli silloin 6v & 8v. Paras reissu tähän astisista!
Oli tuo itäinen reitti ja ainakin silloin tarkeni hienosti vaikka oltiin maaliskuussa. Lennot meillä oli yhdellä vaihdolla 1600€ meno-paluu, toinen vaihto lontoo 3h, paluu Madrid 4h
Matka kannattaa varata CruiseDirect.com - Book Now & Save – 100% Best Price Guarantee! ja kytätä kylkiäistarjouksia. Meillä oli ilmainen alkoholi (kaikki juomat/drinkit <$16 per kappale kuului hintaan, sillä sai käytännössä mitä vaan pl. kaikkein kalleimmat viskit ym) + 3 dinneriä alacartessa + $500 hyttibonuksia mitä pystyi käyttämään kaikissa laivan kaupoissa, maksaa pakolliset tipit n. $80 per päivä ym
Oli viime kesänä myös päiviä, jolloin muistaakseni Helsingissä oli kuumempaa kuin Teneriffan etelärannikolla(en mene vannomaan tarkkoja paikkoja mutta maa ja saaristo pysyy samana). Ei siitäkään voi päätellä tai tosissaan neuvoa, että Americasin rannalla on heinäkuussa mukavan vilpoista.