Miami Beachilla kannattaa käydä fiilistelemässä ja tsekkailemassa Art Deco taloja, siellä on aika hyvä "Miami viba" ja seutu on oikeasti aika hienosti rakennettu.
Jos tekee mieli vaatekaupoille, niin Sawgrass Millsin ostoskeskus on siihen erinomainen paikka, kauppoja on enemmän kuin päivässä helposti kerkeää kiertää ja tarjontaa on halpamerketeista merkkiliikkeisiin. Vaatteet (etenkin merkkituotteet) on tuolla todella halpoja verrattuna Suomen hintoihin.
Itse on tuolla käydessä pidetty majaa Fort Lauderdalen puolella, siellä on hyviä hotelleja ja todella messevät rannat, ja liikenneyhteydet helpot joka suuntaan. Miami itsessään ei kaupunkina niin ihmellinen ole, niin todettiin että mieluummin "lähiöstä" hotelli ja käydään sitten autolla missä tykätään. Fort Lauderdalen kanaaliajelu oli aika hauska juttu, kun näki paikkoja mereltä ja kanaaleilta päin.
Ilman autoa ette tule toimeen, etäisyydet on pitkiä ja julkinen liikenne onnetonta tai olematonta, joten varaa auto valmiiksi jostain vuokraamosta. Isolla osalla firmoja on toimipiste lentokentällä, niin pääsee helposti kentältä pois ja aikanaan takaisin. Itse suosittelen Hertziä, heistä pelkästään positiivisia kokemuksia viime reissulta, hintataso autovuokrissa murto-osa Suomen hinnoista. Miamin lentokentän Avis yritti meitä kusettaa ihan törkeästi kun heiltä edehdyttiin ekalla reissulla auto ottamaan, niin niihin päin en itse enää kusekaan.
Mikäli huvittaa, niin Orlandoon ei ole kauhan pitkä matka sinnekään, ja siellä on esim. Disneyn ja Universalin huvipistot jotka on aika komeita paikkoja. Viihtyy kyllä aikuisetkin