Lomamatkalle

Juhamies

NOSTO
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
621
Uutta reissua suunnitelmissa jälleen. Filippiinit kiinnostais tällä kertaa. Joulukuun alusta pitäis olla siedettävät kelit jo että ei koko ajan sada ainakaan ja lämpötila siinä +25-30 ilmeisesti.

Aikaa on tällä kertaa 5-7 viikkoa joten ehtii kiertää hyvin, Mahdollisesti jopa hypätä koneeseen ja lentää esim vietnamiin tjms.

Onko kokemuksia kenelläkään filppareista tuohon vuodenaikaan? Plus että ulkoministeriö ei ilmeisesti varsinaisesti suosittele tätä kohteeksi mutta mitä tuo käytännössä tarkoittaa? Jotkut alueet on varmasti ei niin turvallisia länsimaalaisille?

Jos joku kävijä haluaisi suositella ihan must see paikkoja niin olis helpompi lähteä rakentamaan reissun rakennetta? :)

Plus sellainen vielä, Olen one world allianssin yhtiöillä lentänyt ja kerrräyttänyt jonkinverran pisteitä tällätavalla Finnairille, Mitenhän noita pisteitä kannattais lähtee käyttämään kun finski ei lennä filippiineille edes joten suoraan lipun hinnasta en saa pois euroja toisen lentoyhtiön kautta. Pitäskö ne vaan säästää edelleen ja koittaa löytää OWA yhtiön halvat liput Filippiineille ja toisella kertaa käyttää finskin pisteet?
 

Ntws

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.12.2017
Viestejä
91
Uutta reissua suunnitelmissa jälleen. Filippiinit kiinnostais tällä kertaa. Joulukuun alusta pitäis olla siedettävät kelit jo että ei koko ajan sada ainakaan ja lämpötila siinä +25-30 ilmeisesti.

Aikaa on tällä kertaa 5-7 viikkoa joten ehtii kiertää hyvin, Mahdollisesti jopa hypätä koneeseen ja lentää esim vietnamiin tjms.

Onko kokemuksia kenelläkään filppareista tuohon vuodenaikaan? Plus että ulkoministeriö ei ilmeisesti varsinaisesti suosittele tätä kohteeksi mutta mitä tuo käytännössä tarkoittaa? Jotkut alueet on varmasti ei niin turvallisia länsimaalaisille?

Jos joku kävijä haluaisi suositella ihan must see paikkoja niin olis helpompi lähteä rakentamaan reissun rakennetta? :)

Plus sellainen vielä, Olen one world allianssin yhtiöillä lentänyt ja kerrräyttänyt jonkinverran pisteitä tällätavalla Finnairille, Mitenhän noita pisteitä kannattais lähtee käyttämään kun finski ei lennä filippiineille edes joten suoraan lipun hinnasta en saa pois euroja toisen lentoyhtiön kautta. Pitäskö ne vaan säästää edelleen ja koittaa löytää OWA yhtiön halvat liput Filippiineille ja toisella kertaa käyttää finskin pisteet?
Itse olen hyppinyt Cebulta ympäriinsä ympäri vuoden. Koskaan sateet ei suuremmin häirinnyt. Oma favourite on Bantayan island.

Bantayan.jpg
 

Ploro

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
481
Plus sellainen vielä, Olen one world allianssin yhtiöillä lentänyt ja kerrräyttänyt jonkinverran pisteitä tällätavalla Finnairille, Mitenhän noita pisteitä kannattais lähtee käyttämään kun finski ei lennä filippiineille edes joten suoraan lipun hinnasta en saa pois euroja toisen lentoyhtiön kautta. Pitäskö ne vaan säästää edelleen ja koittaa löytää OWA yhtiön halvat liput Filippiineille ja toisella kertaa käyttää finskin pisteet?
Itse olen aina ostanu pisteillä niitä nesteen 100€ lahjakortteja (taisi maksaa 40000 pistettä). Jos en itse ole korttia käyttänyt, niin olen myynyt sen kaverille.
 

JHMK

-
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
712
Halvin EU-maa mihin finski lentää suorilla lennoilla hesasta? Romaniaan ei ainakaan pääse suoraan...
 

Miguel

genderfluid sapiosexual demisexual questioning
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
512
Halvin EU-maa mihin finski lentää suorilla lennoilla hesasta? Romaniaan ei ainakaan pääse suoraan...
Varmaan Slovenia, Kroatia, Unkari, Puola, Tsekki -linjalta löytyy.
 

Ntws

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.12.2017
Viestejä
91
Jos menet Bantayanille, saat ulkomonisteriön varoitukset heittää romukoppaan, ystävällisimpiä ihmisiä koko Filippiineillä. Itse tosin matkustin kera likan joka juuri oli voittanut kansallisessa tv:ssä olleen reality tv ohjelman, mutta muutenkin erittäin ystävällistä ja luottavaista porukkaa siellä. Muslimit Filippiineillä kuten muuallakin yrittää ottaa valtaa, Bantayanille eivät vielä kerenneet.
 
Viimeksi muokattu:

Ntws

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.12.2017
Viestejä
91
Itse olen kohtuu määrän matkustellut. Noin 70 lentoa viimeisen 4v aikana. Aasiassa lähinnä.
 

Juhamies

NOSTO
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
621
Tuossa vielä 1 minuutin pätkä Balin reissusta, Tarkemmin Nusa Lembonganilta Devil's Tear Baylta :) Kannattaa mennä käymään ainakin kerran elämässään. Ei se tosiaan ole mitenkään huono paikka :)

 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Miksi ei Thaimaa? Lapsiystävällinen ja kelit kohdillaan. Halpoja lentoja Finnair jne, bankog ja siitä sit mihi vaan :)
Minulla ei ole lapsia mutta veljellä on jo 3 pikkulasta pienin on vauva, mutta hän ei matkustele.

Thaimaa ongelma yleisesti on se että Thaimaa oli halpa maa ennen. Ei ole halpa tänä päivänä.

Maksoit 1800 euroa lennosta perheellesi. Olen youtubista katsonut Thaimaa asioita ja kallimpaan suuntaan on menossa. En ole käynyt Thaimaassa itse niin en väitä että olen joku super asiantuntija.

Joo totta raha on suhteellista veljeni haluaisi ostaa uuden suoraan kaupasta TESLA S auton 70 000 euroa ja minä en ole köyhä, mutta Thaimaa matka on kallista ja ei oikein innosta minua.
 
Viimeksi muokattu:

Raaka

Tukijäsen
Liittynyt
01.01.2018
Viestejä
640
Tuossa vielä 1 minuutin pätkä Balin reissusta, Tarkemmin Nusa Lembonganilta Devil's Tear Baylta :) Kannattaa mennä käymään ainakin kerran elämässään. Ei se tosiaan ole mitenkään huono paikka :)
Aiemmin ei ole hirveästi Bali sytyttänyt, mutta tässä kun videosi pohjalta vähän tietoja etsinyt, niin voisihan tuolla Nusa Lembonganilla lähteä joskus jopa käymäänkin.

Minulla ei ole lapsia mutta veljellä on jo 3 pikkulasta pienin on vauva, mutta hän ei matkustele.
Täh? Menikö tässä nyt jotain itseltä ohitse vai mitenkä veljesi lapsimäärä liittyi asiaan?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 731
Onko bangkokin eri paikoista kokemusta, lähinnä liikkumisen kannalta että missä kannattaa majoittautua... Rahallisesti 2aikuista+2lasta == taksi, lähes joka paikkaan taitaa olla halvempi kuin MTR tai BTS (tänne ei saa mitään aleja). Pari kertaa käynyt ja pääasiassa MBK, siam paragon ja pratunam väliä ajettu, tällöin ruuhkat eivät olleet minkäänlainen ongelma, mutta kuullut huhuja että josssain päin joskus voi joutua tunninkin seisomaan kirjaimellisesti liikkumatta mihinkään.

Nytkin tarkoitus käydä ainakin MBK ja siam paragonin akvaariossa, mutta muuten 4,5 päivälle ei olekaan mitään suunnitelmaa, ehkä jossain jokivarressa voisi myös piipahtaa ja tehdä jotain muuta vielä toistaiseksi tuntematonta tuntemattomassa lokaatiossa...

Hyviä ja halpoja majoituksia ei ko. kokoonpanolla tunnu löytyvän :), sanotaan nyt luokkaa 80e ilman aamiasta (huone pitäisi sitten olla sellainen jossa sitä voisi syödä) tai max 100e aamupalalla siten että jokaisella olisi jopa sängy (agodassa esim helvetisti 1 queen bed, 2x alle 11v-lasta majoittuu ilman lisäsänkyjä ilmaiseksi 28m^2 kopissa 50e, mutta eihän tuo yhtälö nyt voi vaan toimia) jos huoneessa on esim. 2x queen sänky ja tilaa ~50m^2 niin hinta pomppaa hyvin monessa paikassa 150e joka on jo ihan järjetön, toki sitten 100e:llä saa myös jostain 120m^2 mökinkin...

Onko käsitystä miten esim. tämmöisistä paikoista oikeasti pääsee liikkumaan pitkin poikin bangkokia:
Sathorn - Montien riverside hotel - google näyttää MBK:hon autolla 20min
Sathorn - Chatrium residence - google näyttää MBK:hon autolla 16min
Sapah Taksin (BTS) - google näyttää MBK:hon autolla 12min (tämän ylä ja alapuolella on jotain potentiaalisia majoituksia, mutta aika kaukana asemasta)
Lumpini park <-> Chonh Nonsi (BTS) väliltä - google näyttää MBK:hon autolla ~10min
Surasak (BTS) <-> Chong Nonsi (BTS) väliltä - google näyttää MBK:hon autolla ~10min
Sukhumvit - Asok (BTS) <-> Phrom Phong (BTS) välillä - google näyttää MBK:hon autolla 18min pidempää mutta nopeampaa reittiä

Melkein olisin valmis karsimaan koko sukhumvitin majoitus tarjonnan pois, koska sieltä näyttää pääsevän liikkuvan selkeästi huonommin kuin muualta... Monesta paikasta on kuitenkin se 500m-700m kävely BTS:lle, niin se + BTS hinnoittelu ei tee siitä kyllä milläään muotoa houkuttelevaa liikkumistapaa (joo, yksin kulkiessa eri juttu). Mutta onko tuo tilanne oikeasti noin huono, pääseekö tuolla BTS:llä oikeasti "joka paikkaan", johon nyt oikeasti voisi kuvitella menevänsä ilman MTR vaihtoa tai taxia loppupäässä?

Ideoita / vertaistukea :)? Kiirehän tässä ei vielä ole, ajankohta kesäkuun ½ väli...
 
Viimeksi muokattu:

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Täh? Menikö tässä nyt jotain itseltä ohitse vai mitenkä veljesi lapsimäärä liittyi asiaan?
Ei liity mutta jokainen lapsi lisää kuluja jos matkustaa. Minäkin todennäköisesti matkustan syksyllä ystävän kanssa mutta maata minne me mennään ei olla päätetty. Suomen kesästä voi nauttia ja minulle sattui tapaturma juuri nyt olen sairaslomalla ja jalka kipsissä+kävelykepit ja ei innosta matkustaminen juuri nyt.

Katson MM jalkapalloa ja lyön vetoa sitten kun se alkaa. Pelaan Magic The Gatheringia katson TV sarjoja ja leffoja ja tosi pitkä sairasloma vasta elokuussa palaan töihin. Miten tämä kaikki liittyy matkustamiseen? Noh syksyllä sitten kun Suomessa alkaa olla kylmää todennäköisesti matkustan.

Jos matkustaisin MM jalkapallon aikana katsoisin silloinkin MM jalkapalloa.
 
Viimeksi muokattu:

Raaka

Tukijäsen
Liittynyt
01.01.2018
Viestejä
640
Ei liity mutta jokainen lapsi lisää kuluja jos matkustaa.
No tämähän se on selvää, mutta alkuperäinen lauseesi "minulla ei ole lapsia mutta veljellä on jo 3 pikkulasta pienin on vauva, mutta hän ei matkustele." on aika irtonainen lause ilman mitään sisältöä joka selventäisi lauseen tarkoitusta. Sitä vaan ihmettelin, että menikö minulle joku pointti ohitse.

...Katson MM jalkapalloa ja lyön vetoa sitten kun se alkaa. Pelaan Magic The Gatheringia katson TV sarjoja ja leffoja ja tosi pitkä sairasloma vasta elokuussa palaan töihin...
Noh tämä lause nyt vähän kertoo enemmän ajatuksenjuoksustasi... en häiritse enempää.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
243
Me ollaan lähdössä 2 viikon päästä Rodokselle, Ixiaan. Muksut 4 ja 9v, aikasempina vuosina käyty Rodoksella ja Kreetalla samalla kokoonpanolla. Muksujen kanssa on huomattu että hotelli se on mikä enemmän ratkaisee, yllättävän paljon siinä tulee nurkissa pyörittyä, kohteita sitten löytyy Kreikan saaristosta ja esim. Kanarialta kyllä riittämiin. Auto on tullut vuokrattua ja kierrettyä jonkunverran mutta yleensä ne on puolenpäivän reissuja. Tällä kertaa on lapsenvahti mukana niin pääsee vähän paremmin rouvankin kanssa rietastelemaan.
Ixiassa oltiin edellisellä reissulla. Valittiin Atlantica Princess kehutun buffetin takia. Olihan se hyvä, mutta neljän päivän jälkeen oli koko perhe ripulissa (liekö jäätelö vai mikä syynä, laatu vaikutti kuitenkin hyvältä muuten). Ranta on kivinen, paremmat rannat on Rodoksen kaupungista etelään. Anthony Quinn bayssa kannattaa myös käydä uimassa.

Thaimaa soppaan oma kommentti: kovin pienten lasten kanssa en jaksaisi tuonne asti lähteä. Lämpötilan puolesta omaan makuun hieman turhan kuuma lähes ympäri vuoden.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
88
Ixiassa oltiin edellisellä reissulla. Valittiin Atlantica Princess kehutun buffetin takia. Olihan se hyvä, mutta neljän päivän jälkeen oli koko perhe ripulissa (liekö jäätelö vai mikä syynä, laatu vaikutti kuitenkin hyvältä muuten). Ranta on kivinen, paremmat rannat on Rodoksen kaupungista etelään. Anthony Quinn bayssa kannattaa myös käydä uimassa.
Me oltiin Olympic Palacessa jota voin kyllä suositella, siisti hotelli, paljon harrastusmahdollisuuksia ja hyvää ohjattua toimintaa lapsille, sekä iso lämmitetty allas jossa lapset viihtyi. Safkat vähän parempaa buffaa mutta ei aikuiselle mitään sykähdyttävää pl. yhden illan seafood teema mikä oli hyvä. Ixian kiviset rannat oli tiedossa mutta eipä lapset vielä juuri meressä viihtyneet. 2 päivää oli auto vuokralla, käveltiin perhosten laakso ja matkalla käytiin jossain eläintilalla missä oli jos jonkunnäköstä, toisena Rodoksen kaupungissa, akvaariot ja vanha kaupunki sekä itärannikkoa ajeltiin. Muuten meni hotellin nurkissa hyvin pitkälti.
 

Tilipitappitippitappi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 310
Booking.com kautta varattu majoitus. Luottokorttitiedot annettu varauksen yhteydessä Booking.com:lle. Nyt majoittaja itse laittaa viestin, että pitäisi tilinsiirrolla maksaa varausmaksu (1. yö). Loput sitten käteisellä paikanpäällä. Normaali tapa tämä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 222
Booking.com kautta varattu majoitus. Luottokorttitiedot annettu varauksen yhteydessä Booking.com:lle. Nyt majoittaja itse laittaa viestin, että pitäisi tilinsiirrolla maksaa varausmaksu (1. yö). Loput sitten käteisellä paikanpäällä. Normaali tapa tämä?
Ei ole.

(Mahdolliset) Ennakko maksut kortilla (booking.com kautta) ja mahdolliset muut maksut sitten paikan paalla (kaikki summat nakyy aina booking.com oma profiilissa, joskus olen suostunut joihinkin euron tai parin "city taxies" maksuihin jotka voi teoriassa olla oikeita).

Booking.com sivulla nakee kaikki maksut. Jos ei tasmaa, niin lafka kusettaa. -> Peru varaus ja ilmoita booking.com

edit:
Jos lafka haluaa (peruuntumattoman) varausmaksun niin sen ne voi ihan booking.com laittaa. Eli aina saavat sen varausmaksun kun joku varaa. Tassa tapaukessa ei siis ilmeisesti ole ollut ja lafka haluaa vetaa valista (booking.com taitaa otta noin ~10%, joka on aika kohtuullinen palkkio jos minulta kysytaan).

edit2:
Jokainen penni jonka maksat booking.com tai "visamastercard.card" ulkopuolella on sinulta pois, koska se nyt on vain oma moka. Mikaan vakuutus ei sita korvaa. Vaikka tilisiirrosta jaa jaljet, niin rahojen takaisin saaminen on helvetillisen tyon ja tuskan takana, ja siltikaan ei ole varmaa etta niita koskaan nakisit.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.09.2017
Viestejä
240
Kellään kokemuksia Laos:sta? Elokuun lopussa lähdössä yksin +1kk reissuun jossa tarkoitus ottaa Laos haltuun ja mahdollisesti vähän Vietnamia, ei sen suurempia suunnitelmia paitsi karkea ajatus siitä että Luang Prabangista alaspäin käyden nuo perus paikat tai minne tuuli nyt ikinä kuljettaakaan. Jos jollain on kokemuksia tuolta, niin kaikki vinkit ja suositukset ovat tervetulleita ;)
Saas nähdä miten Ipad mini4 (näppis) + Gopro Hero4 Black + 1+ 5t riittää blogin kirjoittamiseen omaksi iloksi vai muuttuuko sekin vain kurjuudeksi, ei vaan jaksa roudata MBPr mukaan :wtf:
 

Zigh

Tittelitön
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 671
Onko bangkokin eri paikoista kokemusta, lähinnä liikkumisen kannalta että missä kannattaa majoittautua... Rahallisesti 2aikuista+2lasta == taksi, lähes joka paikkaan taitaa olla halvempi kuin MTR tai BTS (tänne ei saa mitään aleja). Pari kertaa käynyt ja pääasiassa MBK, siam paragon ja pratunam väliä ajettu, tällöin ruuhkat eivät olleet minkäänlainen ongelma, mutta kuullut huhuja että josssain päin joskus voi joutua tunninkin seisomaan kirjaimellisesti liikkumatta mihinkään.

Nytkin tarkoitus käydä ainakin MBK ja siam paragonin akvaariossa, mutta muuten 4,5 päivälle ei olekaan mitään suunnitelmaa, ehkä jossain jokivarressa voisi myös piipahtaa ja tehdä jotain muuta vielä toistaiseksi tuntematonta tuntemattomassa lokaatiossa...

Hyviä ja halpoja majoituksia ei ko. kokoonpanolla tunnu löytyvän :), sanotaan nyt luokkaa 80e ilman aamiasta (huone pitäisi sitten olla sellainen jossa sitä voisi syödä) tai max 100e aamupalalla siten että jokaisella olisi jopa sängy (agodassa esim helvetisti 1 queen bed, 2x alle 11v-lasta majoittuu ilman lisäsänkyjä ilmaiseksi 28m^2 kopissa 50e, mutta eihän tuo yhtälö nyt voi vaan toimia) jos huoneessa on esim. 2x queen sänky ja tilaa ~50m^2 niin hinta pomppaa hyvin monessa paikassa 150e joka on jo ihan järjetön, toki sitten 100e:llä saa myös jostain 120m^2 mökinkin...

Onko käsitystä miten esim. tämmöisistä paikoista oikeasti pääsee liikkumaan pitkin poikin bangkokia:
Sathorn - Montien riverside hotel - google näyttää MBK:hon autolla 20min
Sathorn - Chatrium residence - google näyttää MBK:hon autolla 16min
Sapah Taksin (BTS) - google näyttää MBK:hon autolla 12min (tämän ylä ja alapuolella on jotain potentiaalisia majoituksia, mutta aika kaukana asemasta)
Lumpini park <-> Chonh Nonsi (BTS) väliltä - google näyttää MBK:hon autolla ~10min
Surasak (BTS) <-> Chong Nonsi (BTS) väliltä - google näyttää MBK:hon autolla ~10min
Sukhumvit - Asok (BTS) <-> Phrom Phong (BTS) välillä - google näyttää MBK:hon autolla 18min pidempää mutta nopeampaa reittiä

Melkein olisin valmis karsimaan koko sukhumvitin majoitus tarjonnan pois, koska sieltä näyttää pääsevän liikkuvan selkeästi huonommin kuin muualta... Monesta paikasta on kuitenkin se 500m-700m kävely BTS:lle, niin se + BTS hinnoittelu ei tee siitä kyllä milläään muotoa houkuttelevaa liikkumistapaa (joo, yksin kulkiessa eri juttu). Mutta onko tuo tilanne oikeasti noin huono, pääseekö tuolla BTS:llä oikeasti "joka paikkaan", johon nyt oikeasti voisi kuvitella menevänsä ilman MTR vaihtoa tai taxia loppupäässä?

Ideoita / vertaistukea :)? Kiirehän tässä ei vielä ole, ajankohta kesäkuun ½ väli...
Sen ainoon kerran kun on BKK:ssa oltu lasten kanssa, majoituttiin täällä: ★★★★ Shama Lakeview Asoke, Bangkok, Thaimaa
Sijainti oli IMO ihan ok, Hotlalla oli ainakin silloin 2014 oma tuk tuk joka sahaa lähimille MRT/BTS-asemille jos ei jaksa kävellä (n. 10-15min).

Näyttäs saavan 80 neliön kolmioita noin 100e/yö tällä hetkellä (ei tosin aamupalan kanssa).

Itse huomannut sen, että (pienten) lasten kanssa reissatessa kannattaa hotelleihin panostaa pikkuisen enemmän kun niissä tulee kuitenkin vietettyä enemmän aikaa. Eli isompaa huonetta ja uima-allas ihan ehdoton.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 731
Uima-allas on joo tinkimätön kriteeri, mutta tuo linkattu o kallis ja ”metsässä”. Tuossa näyttää nyt löytyneen useampina ~50m^2 olevan 60€ pintaan ilman aamupalaa (~80 palalla).

Mielestäni huone sinänsä ei mikään järjettömän iso tarvitse olla, 35-40m^2 mahtuu kyllä kaikki datailemaan jos siellä huoneessa käkkii. Me ei olla ikinä huoneessa juuri oltu, jonku 30min nyt seisoo vaikka päällään. Ja jos ottaa jonku 5* hotlan niin 1v muksun voit melkein jättää vaiks hotellin aulaan sekoileen ja lähtee itte nukkuun :), viimeksikin joku aulan harppuorkesteri otti naskin sinne ”lavalle” soitteleen heidän kanssaan tunniksi ja portieerit estivät karkaamiset talosta ulos:) ja loppuajan respan tädit leikitti...

Nyt oli tarkoitus oikeasti vähän kiertää kun tuo 5v:kin jaksaa jo kävellä useita kilometrejä, niin tarkoitus olisi oikeasti vähän kierrellä ja kaarrella. Tuo tarkoittanee että aamupala napaan naamaan, tovi altaalla ja liikkeelle, illalla takas ja ennen nukkumaan menoa toinen pulahdus altaassa. Eli huoneessa/hotellissa ei tulle oltua nukkumisen lisäksi juuri lainkaan, joten ei viitsi edes 5* mestaan panostaa. 3* paikoissa altaat alkaa olemaan kuppasia ja huoneet alle 30m^2 joten 4* olisi nyt kiikarissa, airbnb:ssäkin pari ihan hyvää hyvillä palautteilla mutta mielestäni kalliita ja kun lento lähtee myöhään illalla niin hotlissa saa yleensä sovittua kamojen säilytyksen ja uima-altaan käytön&suihkun ilmaseks ennen lähtöä vaikka huoneen joutuukin antamaan pois jo aamusti.

Majoitus lienee nyt tarkentunut Saphan taksin ja lumpini parkin välistä, national stadiumin hoodeilta tai sitä juopaa siitä kohti vanhaa kaupunkia. Edelleenkään tuo sukhumvit ei houkuta :)
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 561
Kenelläkään kokemusta Portugalin Albufeirasta? ilmeisesti brittejä aika iso osa turisteista?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 222
Kenelläkään kokemusta Portugalin Albufeirasta? ilmeisesti brittejä aika iso osa turisteista?
Niitakin on paljon. Pieni ja tayteen pakattu ranta.

Skippaisin kylla koko mestan ja menisin ennemmin Faroon. Farossa on myos bile biitsi (Praia de Faro), jos sita kaipaa, mutta Ilha da Culatra ja Ilha da Armona on molemmat melko autioita ja saa olla ihan rauhassa siella. (Ja erityisesti Ilha da Barreta, mutta en ole varma onko sinne edes vakituista vene vuoroa. Me kaytiin aina omalla veneella siella)

Faron kaupunki on myos sopivan "cozy", varsinkin vanha kaupunki. Hyvia rafloja ja halvat hinnat.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
57
Elokuun alussa kutsuu Kroatian Split. Seurueen kesken joutui hieman tekemään rantaloman ja kaupunkiloman kompromissin joten tämä päätyi aiemmin vaihtoehdoksi.

Kauniita rantoja löytyy välimeren ilmastolla varustettuna, tosin pohja taitaa olla melko kivistä. Kaupungilta löytyy vanhaa kaupunkia ja nähtävää Rooman imperiumin aikakaudelta lähtien. Itselle ensimmäinen ulkomaanmatka joten etukäteen varsin tyytyväinen valintaan. Olutkin on halpaa joka on luonnollisesti tärkeä kriteeri.

Lokakuussa matkailu jatkuu Ruotsin Göteborgin osalta. Öljymiesten kovana kannattajana NHL peliä katsomaan ja täyttämään pakastinta nuuskalla. Lyhyt pyrähdys, mutta jos siinä hieman kerkeisi jotain näkemään.
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 561
Jep, kiitos vastauksista. Pitää katsoa ehtiikö mihinkään, paikalla ei olla kuin olla viikko. Onneksi meressä uiminen ja rannalla löhöily ei kuulu suunnitelmiin.. ei iske vaika ns. rantalomakohteissa tulee käytyäkin. Hotellien yömelu on ilmeisesti tuurista kiinni.. oma hotelli on melko lähellä strippiä. Mut katsotaan miten menee..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
968
Tuli varattua matka Pietariin. Mitäs tuolla kannattaa tehdä? Perus nähtävyyksien kiertely ei kiinnosta vaan jotain aktiviteettia haussa.
 

MedHot

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 268
Elokuun alussa kutsuu Kroatian Split. Seurueen kesken joutui hieman tekemään rantaloman ja kaupunkiloman kompromissin joten tämä päätyi aiemmin vaihtoehdoksi.

Kauniita rantoja löytyy välimeren ilmastolla varustettuna, tosin pohja taitaa olla melko kivistä. Kaupungilta löytyy vanhaa kaupunkia ja nähtävää Rooman imperiumin aikakaudelta lähtien. Itselle ensimmäinen ulkomaanmatka joten etukäteen varsin tyytyväinen valintaan. Olutkin on halpaa joka on luonnollisesti tärkeä kriteeri.

Lokakuussa matkailu jatkuu Ruotsin Göteborgin osalta. Öljymiesten kovana kannattajana NHL peliä katsomaan ja täyttämään pakastinta nuuskalla. Lyhyt pyrähdys, mutta jos siinä hieman kerkeisi jotain näkemään.
Kroatia kyllä iso plussa. Itse kävin vuosi sitten 9 yötä oleskelemassa siinä Dubron kyljessä eli Mlinissä. Joka puolella niin siistiä, bussit liikkui aikataulussa ja taksitkaan eivät yrittäneet kusettaa. Siihen vielä päälle että lähes kaikki puhuivat vähintään kohtuullista maailman kieltä niin ei pahaa sanottavaa kyllä mistään. Hyvä valinta ensi kohteeksi :)

Jos aikaa ja kiinnostusta riittää niin suosittelen lämpimästi maksamaan lautasta joka kiertelee siinä saaristossa. Se vesi on niin kristallin kirkasta plus näkee vähän ympäristöä.

Prkl taidan ton Splitin ottaa omallekin listalle jos parin vuoden sisään ehtisi :D
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
748
-Kylmä merivesi
-Faroon ei kannata mennä sunnuntaina (aivan kuollutta)
+Kivoja kohteina päivämatkan päässä (Sevilla, Lissabon)

Seitsemän vuotta tuostakin aikaa ja silloin tuli naputelteltua reportaasi matkasta: Portugali: Albufeira
Tarviikin lukea noita muita matkakertomuksia, varsinkin missä ite ollut myös :)
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 561
Tarviikin lukea noita muita matkakertomuksia, varsinkin missä ite ollut myös :)
Täytyy aina nostaa hattua henkilöille joilla on viitseliäisyyttä tehdä matkablogeja sivuilleen.. niistä saa aina jotain irti ja hauska lukea muiden mielipiteitä paikoista joissa on itse käynyt :)
 

Juhamies

NOSTO
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
621
Jaa? Kyllä itsellä kuuluu, kännykällä, kuulokkeilla ja kaiuttimilla ilman että täytyy huudattaa. Äänen tasoa kyllä laskin noita tehdessä kun oli liian kovalla ja piikkaili. @nook
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.07.2017
Viestejä
686
Tuli ostettua lennot Sri Lankaan elokuussa, maksoi tonnin. Siellä pari päivää Colombossa jonka jälkeen pari viikkoa Tangallen rannalla jossain cabanassa. Vaikuttaa lupaavalta.
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
748
Jaa? Kyllä itsellä kuuluu, kännykällä, kuulokkeilla ja kaiuttimilla ilman että täytyy huudattaa. Äänen tasoa kyllä laskin noita tehdessä kun oli liian kovalla ja piikkaili. @nook
Outoa, itellä läppärist ja youtubest äänet täysillä ja silti ei kuulu kovin hyvin?
 

Juhamies

NOSTO
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
621
No ompa outoa. Kyllä nuo mulla kuuluu ihan ongelmitta eikä tosiaan ole edes kaiuttimet/kuulokkeet täysillä. Windows äänet ja tuben playerin äänet täysillä. Tämä oli viimeksikin ongelma kun noita tein, Ja silloin oli juuri päinvastoin :D

Mutta ainut neuvo minkä tuohon nyt keksin on että pastee videon urlin esim VLC playerin sinne "media -> open network stream" tjms mikä olikaan ja nostaa VLC:ssa ääntä :/

@nook

EDIT: Täytyy varmaan renderöidä uusiks sitten noita jaksoja ja nostaa äänilevelit "normaaliks" jos noin kerta on. 6 jaksoa valmiina tubessa joten eikun poistoon vaan 4 ja renderöidä 4 jaksoa uusiks mitkä ei oo vielä public ja lopuille mitä teen niin sitten jättää äänet rauhaan :) :) :) Koitan huomenna ehtiä sunnuntain jakson rendailla uusiks :p
 
Viimeksi muokattu:

Zefram Cochrane

The Engineer
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 844
Itsellä varattu liput/hotelli Odessaan (Ukraina). Varmaan lämmintä piisaa ja voi varpaita uittaa Mustassameressä. Kaikki on halpaa, mutta englanti on paikallisilla vähän heikkoa. Morsioitakin löytys jos ei olis yhtä kiviriippaa. Elämä on, valintoja täynnä.;)
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
156
Millaisia kokemuksia foorumilaisilla on Egyptin Hurghadasta? Todellinen turistirysähän se on. Tarkoitus olisi ensi maalis-huhtikuun taitteessa lähteä löhöilemään varmaan aurinkoon ilman sen suurempia paineita tekemisestä. Siihen tarkoitukseen Hurghada ilmeisesti sopii paremmin kuin nenä päähän. Gizan pyramidejä olisi tosin kiva käydä katsomassa. Melko halvalla tuonne näyttää pääsevän.
 
Liittynyt
20.07.2017
Viestejä
686
Itsellä varattu liput/hotelli Odessaan (Ukraina). Varmaan lämmintä piisaa ja voi varpaita uittaa Mustassameressä. Kaikki on halpaa, mutta englanti on paikallisilla vähän heikkoa. Morsioitakin löytys jos ei olis yhtä kiviriippaa. Elämä on, valintoja täynnä.;)
Valitse semmonen joka suostuu kimppahommiin niin elämä on nautinnollisempaa.
 
Liittynyt
20.07.2017
Viestejä
686
Millaisia kokemuksia foorumilaisilla on Egyptin Hurghadasta? Todellinen turistirysähän se on. Tarkoitus olisi ensi maalis-huhtikuun taitteessa lähteä löhöilemään varmaan aurinkoon ilman sen suurempia paineita tekemisestä. Siihen tarkoitukseen Hurghada ilmeisesti sopii paremmin kuin nenä päähän. Gizan pyramidejä olisi tosin kiva käydä katsomassa. Melko halvalla tuonne näyttää pääsevän.
En ole käynyt mutta kuinka pitkään meinasit olla? Hurghada on vissiin semmonen muovituolimesta jossa omasta rauhasta saa maksaa aika paljon, eli mikäli matkan kesto on 2 viikkoa tai enemmän, niin miksei samantien johonkin aasiaan? Käsittääkseni britti ja saksalaisturistien kovassa suosiossa tuo Hurghada.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
852
Pitkän pohdinnan jälkeen kesälomakohteeksi valikoitui nyt Bonaire. Rauhallinen loma tiedossa ja aika paljon snorklausta. Saari on pieni, joten vuokra-auton sijaan tällä kertaa luultavasti maastopyörät.

Tuli käytyä kesälomareissua pohtiessa vielä välimatkalla viettämässä vappua Roodoksella. Löytyi varsin hieno ja rauhallinen hotelli Lindos Sun, jossa olimme kauden ensimmäisen 10 vieraan joukossa. Oli lämmintä ja rauhallista vielä tohon aikaan. Varsin mukava viikko tuli vietettyä etenkin kun lennot ovat niin lyhyet. En kuitenkaan tuolla haluaisi olla korkean sesongin aikaan, mutta jos joku pohtii huhti-toukokuun reissua, niin iso plussa tuolle kohteelle. Tärkeää on vain valita hotelli, joka ei ole suomalaisten matkatoimistojen listalla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
156
En ole käynyt mutta kuinka pitkään meinasit olla? Hurghada on vissiin semmonen muovituolimesta jossa omasta rauhasta saa maksaa aika paljon, eli mikäli matkan kesto on 2 viikkoa tai enemmän, niin miksei samantien johonkin aasiaan? Käsittääkseni britti ja saksalaisturistien kovassa suosiossa tuo Hurghada.
Niin tosiaan. Viikko meinattiin olla. Ei kyllä mitään kahta viikkoa viitsisi tuollaista löhöilyä. Ja Hurgahadan isona plussana kohtuullisen lyhyet lennot. Aasiakin jollain asteella kiinnostaisi, mutta siellä täytyisi olla vähintään se kaksi viikkoa ja ajatus pitkistä lennoista ei sytytä.
 
Liittynyt
20.07.2017
Viestejä
686
Niin tosiaan. Viikko meinattiin olla. Ei kyllä mitään kahta viikkoa viitsisi tuollaista löhöilyä. Ja Hurgahadan isona plussana kohtuullisen lyhyet lennot. Aasiakin jollain asteella kiinnostaisi, mutta siellä täytyisi olla vähintään se kaksi viikkoa ja ajatus pitkistä lennoista ei sytytä.
Ok. Eiköhän joku paikan päällä käynyt voi auttaa sitten paremmin.
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 561
Millaisia kokemuksia foorumilaisilla on Egyptin Hurghadasta? Todellinen turistirysähän se on. Tarkoitus olisi ensi maalis-huhtikuun taitteessa lähteä löhöilemään varmaan aurinkoon ilman sen suurempia paineita tekemisestä. Siihen tarkoitukseen Hurghada ilmeisesti sopii paremmin kuin nenä päähän. Gizan pyramidejä olisi tosin kiva käydä katsomassa. Melko halvalla tuonne näyttää pääsevän.
Toi aika vuodesta niin itse menisin Teneriffalle.. Eteläinen Tene on hyvä paikka viettää lomaa ja tekemistäkin löytyy riippuen mitää haluaa..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
193
Pitkän pohdinnan jälkeen kesälomakohteeksi valikoitui nyt Bonaire.
Nyt piti oikein googlea käyttää, että selvisi missä tuo kohde on. Hyvin pieni saari Karibialla siis, n.100km Venezuelan rannikolta.
Paljonko lennot/paketti kustansi? Lennetäänkö viimeinen etappi jollakin pikkukoneella, vai miten tuonne mennään ja mistä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 222
Nyt piti oikein googlea käyttää, että selvisi missä tuo kohde on. Hyvin pieni saari Karibialla siis, n.100km Venezuelan rannikolta.
Paljonko lennot/paketti kustansi? Lennetäänkö viimeinen etappi jollakin pikkukoneella, vai miten tuonne mennään ja mistä?
No vaikka Miamin kautta (suomalaiselle varmaan se halvin reitti). ~700e edestakainen lento (suomi-miami-bonaire-miami-suomi).

Nous avons trouvé les vols les moins chers de l'année depuis Bonaire.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
852
Nyt piti oikein googlea käyttää, että selvisi missä tuo kohde on. Hyvin pieni saari Karibialla siis, n.100km Venezuelan rannikolta.
Paljonko lennot/paketti kustansi? Lennetäänkö viimeinen etappi jollakin pikkukoneella, vai miten tuonne mennään ja mistä?
Mukavin reitti noille Hollannin saarille menee yleensä Helsingistä Amsterdamiin, josta pääosin löytyykin suora lento perille, mutta esim. Bonaire kulkee Aruban kautta, josta otetaan kyytiin Amsterdamiin palaavia matkustajia ja polttoainetta ja sama kone jatkaa Bonairelle. KLM lennot luokkaa tonnin naama. Halvemmalla pääsee usein jos lentää Miamin kautta ja siihen kun yhdistää vähän pisemmän vaihdon, niin saa kätevästi shoppailla halpoja vaatteita yms. jenkeistä. Hotelleja tuota Karibialta löytyy laidasta laitaan ja jos vertaa hintaa, niin ei se paljoa kalliimmaksi tule, kuin hieno hotelli välimerellä. Low season alkaa kesäkuun alusta, jolloin hinnat yleensä putoaa ja joka paikassa on hiljaista. Risteilijöitä tulee toki satunnaisesti, jolloin ainakin keskusta on hetkellisesti muutaman tunnin täynnä. Kelit on tasasta 27-31 lämpöö, joka ei tunnu liian kovalta, kun pasaatituulet puhaltelee vieden liian kuumuuden. Ei ollenkaan niin tukahduttava, kun vastaava lämpö välimerellä, mutta sellainen miellyttävän lämmin.
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 561
Miami (ja kaikki jenkkikentät) ovat vaihtokenttinä ihan persiistä.. jos haluaa päiviä tai viikon piipahtaa Miamissa niin sitten asiaon jo eri. Jokaisen oma asia on sitten paljonko haluaa maksaa ekstraa mukavammasta ja sujuvammasta vaihdosta.. ehkä itsekkin parinsadan hintaerolla kärvistelisin Miamin kautta. :D
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
649
Miami (ja kaikki jenkkikentät) ovat vaihtokenttinä ihan persiistä.. jos haluaa päiviä tai viikon piipahtaa Miamissa niin sitten asiaon jo eri. Jokaisen oma asia on sitten paljonko haluaa maksaa ekstraa mukavammasta ja sujuvammasta vaihdosta.. ehkä itsekkin parinsadan hintaerolla kärvistelisin Miamin kautta. :D
Aikamoinen ylimääräinen rumba se on aina jenkkikentillä. Välilasku jenkeissä tarkoittaa, että käyt sen helvetillisen imigrationproseduurin läpi ja haet laukut jotka viet takaisin koneeseen. Jenkkien kautta pitää aina veivata laukut joka on perseestä.

Lisäksi etelästä kun tulet Miamiin, niin kentältä ulospääsy kestää todella kauan. Tunnettu huumereitti varmasti vaikuttaa. Taisi viimeksi olla ainakin 4 kpl kaikenmaailman tarkastuspisteitä jossa katotaan passia, lippua ja kysellään "What's ur occupation?".

Kerran Miamissa valikoiduin Mr. Randomiksi ja eivät edes tarkastaneet laukkuja vaan suomalainen passi riitti ja homma oli loppujenlopuksi todella nopea verrattuna edelläni olevaan meksikaanin näköiseen heppuun.

Tuosta kaupoissa piipahtamisesta varoittaisin kyllä. Taksi keskustaan ja takaisin kustantaa todella paljon! Etäisyydet jenkeissä ovat yllättävän pitkiä jopa lentokentältä keskustaan. Uberia en jenkeissä ole tosin testannut kun firma ei maksa niitä kyytejä. Yellow taxissa muistaa sen, että käteistä pitää olla. Kortinlukija kyllä löytyy penkinalta ja nihkeästi sitä annetaan käyttää. Pankkiautomaatin joka toimii suomikorteilla löytäminen onkin sitten oma tarinansa jos ei hoksaa ottaa lentokentältä käteistä...
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
852
Itse on tullut toteutettua tuo Miamin shoppailustoppi n. 23h-24h vaihdolla siten, että saapuminen illasta Miamiin ja ulos kentältä. Sitten hotellin omalla shuttlebussilla 10usd naama hotellille. Itse on yövytty Dadeland Marriotissa. Se on ollut ok hotelli ja tarjoaa tosiaan nuo halvat shuttlekyydit ja yön hinta ei muutoinkaa ole ollut järkyttävä. Sen voi maksaa vaikka expediapisteillä tms. vastaavalla. Itse hotelli sijaitsee dadelandmall ostoskeskuksen välittömässä läheisyydessä ja siinä on vieressä vielä raideyhteys keskustaan. Aamusta aikaeron seurauksena herääkin sitten n. kuuden aikaan virkeänä. Siitä hotellin amerikkalainen aamupala nassuun ja shoppaileen joko dadelandmallin tai keskustaan. Sitten illasta checkout hotellista ja shuttle bussilla 10usd naama takas kentälle ja kohti Karibiaa. Itse kokenut varsin toimivaksi ja helpoksi, mutta edelleen, jos ei ole palavaa hinkua taalashoppailuun, niin amsterdamin kautta yhdellä vaihdolla on paljon helpompi.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 946
Viestejä
4 214 753
Jäsenet
70 982
Uusin jäsen
Lahtaaja

Hinta.fi

Ylös Bottom