- Liittynyt
- 22.10.2016
- Viestejä
- 7 402
niitä angel eyes juttuja on olemassa parkkeja ja huomiovaloja. Huomiovalo on tietysti paljon kirkkaampi kuin pelkkä parkki. Sumareita tai lähivaloja niihin renkaisiin ei ole ympätty.
Onko mahdollista saada kuvia minkälainen valokeila tuli?Tänään laitettu auton keulille ja ei vakuuta. Valokuvio hämyisä ja vaikeata laittaa oikealle korkeudelle. Antaa hämyisiä värejä ja valokuvioita jos jonnekin suuntaan. Käänsin tuon jo ympäri, kun missään ei lue kummin päin tuo on oikein. Silloin vähän parani kuvio, mutta en suosittele.
Yritin, mutta ei puhelimen kamerassa riittänyt jerkku kunnolliseen kuvaan.Onko mahdollista saada kuvia minkälainen valokeila tuli?
Joko on aliexpressin halpiksia kaksi kappaletta keulilla? Kiinnostaisi kuulla ja nähdä vähän vertailua miten pärjäävät. Hinta ei kyllä päätä huimaa. Volvon keula tarvitsisi vähän lisää valoa näin pimeään aikaan.No niin. Pärjääkö Aliexpresin halpisvalo Lazerin Triple 750:lle? Ei. Onko se hintansa arvoinen? Kyllä mun mielestä. Laitan autoon jahka se toinenkin yksilö saapuu.
Sori paskasta kuvanlaadusta, ei nyt ollut järkkäriä käytössä joten kännyllä napsittu. Ovat ne silti keskenään vertailukelpoisia.
Ei oo se toinen saapunut vielä. Itse asiassa myyjä ilmoitti sille toimimattoman seurantakoodin ja oon saanut jo rahatkin takaisin mutta aattelin nyt odotella vielä josko se kuitenkin tulisi perille asti, jouluruuhkat yms. hidastaa kaikkea.Joko on aliexpressin halpiksia kaksi kappaletta keulilla? Kiinnostaisi kuulla ja nähdä vähän vertailua miten pärjäävät. Hinta ei kyllä päätä huimaa. Volvon keula tarvitsisi vähän lisää valoa näin pimeään aikaan.
Tuo "toimimaton" koodi tarkoittaa, ettei ne sitä ole oikeasti vielä edes lähettäneen. Todennäköisesti varasto pääsi loppumaan, ja antoivat jo koodin, jos vaikka saisivat tavaraa lähiaikoina. Nyt kun ovat antaneet jo rahat takaisin niin eipä ne sitä lähetä.Ei oo se toinen saapunut vielä. Itse asiassa myyjä ilmoitti sille toimimattoman seurantakoodin ja oon saanut jo rahatkin takaisin mutta aattelin nyt odotella vielä josko se kuitenkin tulisi perille asti, jouluruuhkat yms. hidastaa kaikkea.
Johonki maasturii menossa?32" Ledbar saapui ja tuossa tuossa pikainen mallaus kiinnityksestä kattotelineeseen.
Eikai tuota subaru foresteria ihan maasturiksi lasketa.Johonki maasturii menossa?
Milloinhan kyseinen säädös voisi tulla oikeasti voimaan? Pitääkö tässä jo kohta alkaa tilailla uutta telinettä ja kolmatta lisäpitkää .Kohta saattaa olla 3 lisävaloa sallittu.
3.3.3 Sallitut valaisimet ja heijastimet
Ajoneuvossa saa sen lisäksi, mitä E-säännössä n 48 sallitaan, olla seuraavat valaisimet ja heijastimet:
a) ylimääräinen kaukovalaisin, jos kaukovalaisimien yhteinen voimakkuus ei ylitä E-säännön n 48 mukaista vertailuarvoa 100;
http://autoharrastajat.fi/wp-content/uploads/2016/12/Automääräysluonnos.pdf
Nyt on setti katolla.Eikai tuota subaru foresteria ihan maasturiksi lasketa.
Pistähän valotehoista kuvaa. Vois traktorien katoille laittaa jotain vastaavaa.Nyt on setti katolla.
Huonoja on kuvat ja onnistuikohan koko spoilerin teko. Saattaa olla että hieman pitäisi vielä kääntää alemmas tuota ledi baria.Pistähän valotehoista kuvaa. Vois traktorien katoille laittaa jotain vastaavaa.
Miksei relekytkentää? Releen ottama herätevirta joka otetaan auton omalta pitkien johdolta ei ole kuitenkaan juurikaan mitään, joten luulisi ettei sotke mitäänOnko känni (can) väyläiseen muuta mahdollisuutta pistää lisävaloja kun laittaa johtosetti jossa hall-anturi jolla haistellaan pitkän valon piuhaa? Maksaa niin saamaristi noi.
Kytkentä juuri niin kuin Parotech mainitsi. Diodi vielä herätepiuhaan, jos auto alkaa huomautella palaneista polttimoista. En ymmärrä mitä tekemistä tällä on can-väylän kanssa.Onko känni (can) väyläiseen muuta mahdollisuutta pistää lisävaloja kun laittaa johtosetti jossa hall-anturi jolla haistellaan pitkän valon piuhaa? Maksaa niin saamaristi noi.
Koska can-väyläisissä autoissa on yleistynyt käytäntö jossa umpioon ei mene enää erillisiä virransyöttöjä vaan ohajus menee can-väylää pitkin moduulille joka voi olla umpion sisällä. Itsellä sama homma zafiran kanssa, AFL-valoilla varustettuna valojen läheltä ei löydy enää pitkien virransyöttöä mistä varastaa ohjaus releelle, ainoa mahdollisuus on haistella pitkien päälläolo can-väylästä erillisellä moduulilla.Kytkentä juuri niin kuin Parotech mainitsi. Diodi vielä herätepiuhaan, jos auto alkaa huomautella palaneista polttimoista. En ymmärrä mitä tekemistä tällä on can-väylän kanssa.
Kai sen herätteen voi umpion sisältäkin kaivaa. Omassa kännillä varustetussa autossa on pitkissä H1-polttimot ja sieltä polttimon kannalta olen napannut lisäreille herätteen spoilerissa olevalla liittimellä. Liitin siis polttimon kantaan ja auton virtajohto liittimeenKoska can-väyläisissä autoissa on yleistynyt käytäntö jossa umpioon ei mene enää erillisiä virransyöttöjä vaan ohajus menee can-väylää pitkin moduulille joka voi olla umpion sisällä. Itsellä sama homma zafiran kanssa, AFL-valoilla varustettuna valojen läheltä ei löydy enää pitkien virransyöttöä mistä varastaa ohjaus releelle, ainoa mahdollisuus on haistella pitkien päälläolo can-väylästä erillisellä moduulilla.
7" olen kokeillut ja jollain noname 55W polttimolla ihan asiallisilta vaikuttivat autotallin seinää vasten. Ennen auton keulaan asentamista näpertelin noihin halps-xenon-sarjan ja valokuvio ei muuttunut juurikaan. Valokuvio kirkastuu keskikohtaa päin mennessä ja hajavaloa on mukavasti. Ei noissa rahat ainakaan hukkaan mene ja vaikka menisi, niin ei menisi paljoa. Simeistä ei ole kokemusta.Hastrassa menee vielä ihan omat piuhat joka valolle. Opel clubin mukaan pitäisi tässä ihan perinteisellä relevirityksellä mennä, saa nähdä jos joskus tulee pistettyä. Onko nuo bilteman 7" vaikka osramin 80w polttimoilla mistään kotoisin? Vai puuilosta sim 3227 20e:llä, leveää valokuviota pitäisi saada.
Omassa ei ole halogeneja ollenkaan, vain pelkkä xenon kaarreajo-ominaisuudella. Eli ei kaiva, merkkiclubilta sattui tuo silmään jokin aika siten ja noissa on tosiaan ainoa mahdollisuus ulkoinen moduli. Umpiot joissa on erillinen kaukovalo ( halogen ), pystyy tosiaan kavamaan herätteen vanhan liiton malliin.Kai sen herätteen voi umpion sisältäkin kaivaa. Omassa kännillä varustetussa autossa on pitkissä H1-polttimot ja sieltä polttimon kannalta olen napannut lisäreille herätteen spoilerissa olevalla liittimellä. Liitin siis polttimon kantaan ja auton virtajohto liittimeen
Jossain malleissa herätteen voi ottaa siitä xenonin rajausläpän solenoidin piuhasta. Homma toimii jos solneidille menee virta koko ajan, kun pitkät ovat päällä. Ongelma on, ettei voi olla (edit. varma) että siellä kulkee silloin virtaa.Omassa ei ole halogeneja ollenkaan, vain pelkkä xenon kaarreajo-ominaisuudella. Eli ei kaiva, merkkiclubilta sattui tuo silmään jokin aika siten ja noissa on tosiaan ainoa mahdollisuus ulkoinen moduli. Umpiot joissa on erillinen kaukovalo ( halogen ), pystyy tosiaan kavamaan herätteen vanhan liiton malliin.
Jos siellä on halogeenipolttimo, niin mistä se purkki sen halogeenin rinnalla olevan releen huomais?Selvittelin ocf:stä, niin kyllä h astran tietokone ottaa nokkiinsa jos ryöstää releelle herätteen pitkien piuhasta vaikka löisi diodinkin väliin. Eli pakko kai pistää hall effect anturilla tjsp virityksellä valot.
En tiedä, mutta joku oli haaroittanut lisäpitkältä herätteen releelle ja pari sekuntia valojen päälle laitosta sammuu lisävalo/omat pitkät valot.Jos siellä on halogeenipolttimo, niin mistä se purkki sen halogeenin rinnalla olevan releen huomais?
Tilasin "vastaavan" eli tämän http://www.ebay.com/itm/272470281597Nyt on setti katolla.
Myyjän tunnus on hävinnyt Ebaysta, joten lamppu taisi jäädä saamatta. Laitoin Ebaylle viestiä, joten nyt odotellaan rahoja takaisin.Tilasin "vastaavan" eli tämän http://www.ebay.com/itm/272470281597
Hintaahan tuolla on vain 20€, joten odotukset eivät ole kovin korkealla. Tarkoitus olisi kuitenkin laittaa paneeli traktorin katolle. Nyt vain odotellaan paneelin saapumista.
Oho, järkevän hintainen CAN-väylään liitettävä purkki. Odotin että hinta on jossain parin sadan paikkeilla. Tuolla hinnalla ei jaksa montaa minuuttia miettiä muita vaihtoehtoja.CAN-väyläsiin on olemassa purkkeja, joilla voi halutun signaalin väylästä haistella. Esim. tuommonen on itellä hyllyssä Mersua varten http://www.canm8.com/cannect-product-range/canm8-highbeam.html
Kuvat kiinnostaa, mutta ei näy
https://www.erikoistekniikka.fi/ajo...lo-80w-luminalights-power-x-ref10/3010130040/
Tuli tommoset haettua ja tokihan se piti heti mitata tehot ja kurkistaa sisään. Täytyy sanoa että olen kriittisenäkin ihmisenä tyytyväinen. 86W Input teho suorastaan yllätti.
Ja leditkin vaikutti mikroskoopin alla aidoilta Cree XM-L2 ledeiltä.
Aika painavat 2kg 100g täytyy laittaa tukevasti kiinni...?Ohoh prkl.
Korjataampas tilanne:
Kokonaisuutena oikein 5/5 valot. Huomenna asentelemaan
Mitä vähäsen tutkin kytkentää niin tuohon on melko helppo lisätä myös kirkkaudensäätö jonka saatan tehdä. Ovat aika jorvittoman kirkkaat täydellä teholla ja tietyissä olosuhteissa riittäisi pikkusen vähempikin
Se 100 on se maaginen raja ajovaloissa, mitkä saa olla kerrallaan päällä. -Vaimitenseoli....Vähän aihetta jo taidettu sivutakkin, mutta en saanut kokovarmuutta. Asettaako lait ja säännökset mitkä puitteet näiden lisäpitkien asennukseen? Nyt alla esimmäistä kertaa auto, jossa pari extra tuikkua karjapuskurissa. Ja onhan se kieltämättä luksusta kun näkee mihin ajaa. Mietin, että sopishan tuohon enemmänkin. Erillisellä kytkimelllä saapi säädettyä lähteekö pitkien viiksestä auton perusvalot, vai laitetaanko koko arsenaali. Tuleeko katsastuksessa tai poliiseilta sanomista jos valotehoa boostais vielä entisestään?
Joo, teline 3mm rosteria ja rosteri ylätuet myösAika painavat 2kg 100g täytyy laittaa tukevasti kiinni...?
Kun sulla on toi säädettävä teholähde, niin testasitko millä jännitteellä alkaa valon kirkkaus hiipumaan, vai hiipuuko missään? Ja mikä on todellinen teho.Ohoh prkl.
Korjataampas tilanne:
Kokonaisuutena oikein 5/5 valot. Huomenna asentelemaan
Mitä vähäsen tutkin kytkentää niin tuohon on melko helppo lisätä myös kirkkaudensäätö jonka saatan tehdä. Ovat aika jorvittoman kirkkaat täydellä teholla ja tietyissä olosuhteissa riittäisi pikkusen vähempikin
Ref lukema yhteensa max 100, yhtäaikaa palavia kaukovaloja max 4kpl (eli esim 2x lähivalo ja 4x kaukovalo päällä).Vähän aihetta jo taidettu sivutakkin, mutta en saanut kokovarmuutta. Asettaako lait ja säännökset mitkä puitteet näiden lisäpitkien asennukseen? Nyt alla esimmäistä kertaa auto, jossa pari extra tuikkua karjapuskurissa. Ja onhan se kieltämättä luksusta kun näkee mihin ajaa. Mietin, että sopishan tuohon enemmänkin. Erillisellä kytkimelllä saapi säädettyä lähteekö pitkien viiksestä auton perusvalot, vai laitetaanko koko arsenaali. Tuleeko katsastuksessa tai poliiseilta sanomista jos valotehoa boostais vielä entisestään?
Ei vaikuta ottotehoon tai kirkkauteen jännite, paljoa 14.8V alemmaksi en voi mennä kun powerista loppuu 6A lähdön virta kesken. Ylöspäin testasin 24V asti ja aina ottoteho oli yli 80WKun sulla on toi säädettävä teholähde, niin testasitko millä jännitteellä alkaa valon kirkkaus hiipumaan, vai hiipuuko missään? Ja mikä on todellinen teho.
Poliiseja ei tietysti kiinnosta vittuakaan, mutta trafin määräyksien mukaan autoon pitää laittaa parillinen määrä lisävaloja, ellei tuo valopalkki ylety 20cm päähän auton reunoista molemmin puolin (pitäisi olla ihan sairaan pitkä = sikakallis ledbar). Helpompaa vaan laittaa se pari rekkarikilpeen.Omassa Vectrassa on samat numerot ja mietin miltä näyttäisi yksi REF20-ledipalkki rekisterikilven päällä (luultavasti aika tökerön näköiseltä).