- Liittynyt
- 05.11.2016
- Viestejä
- 40
Tuossapa liikkuvaa kuvaa Horizonista joka asennettu kilven alle. Todella maukas valo autoon kuin autoon
Mistä nappasit herätteen vai XBB:llä?
Tuossapa liikkuvaa kuvaa Horizonista joka asennettu kilven alle. Todella maukas valo autoon kuin autoonPitää vielä käydä ajelemassa omilla pitkillä ja latailla video kamerasta niin saa vertausta miten umpi paskat pitkät tuossa superbissa on vakiona.
![]()
Suoraan BCMltä ja koodaukset perään. Toimii niinkuin olisi suunniteltu ja automatiikka pelaa normaalisti. Mistä heräte lisäpitkille?Mistä nappasit herätteen vai XBB:llä?
Kiitos vielä tätäkin kautta vinkeistä asennuksen suhteen.Frendiziltä kyllä loistoasennus. Tolleen se palkki "pitääkin" olla laitettuna.
Näissä VAG-konsernin uusissa vehkeissä tuo linkin mukainen herätteen kaivaminen on oikesti se "the" juttu. Pientä metsästämistä vaatii, mutta mahdollistaa niin loistavasti kaikkien hienojen automatiikkojen säilyttämisen, mutta sitten toisaalta sen täyden valopatteriston ohjauksen - ainoastaan sitä pitkien viikseä käyttämällä ilman erillisiä lisäkytkimiä.
Talvea tässä ollaankin nyt saatu odotella... Pitääpä koittaa jossain välissä tarinoida ja dokumentoida talviajossa tuota asennusta.Kerro sit kokemuksia miten käyttö talvella. Haluisin itekin tonne jos vaan ei kerää liikaa loskaa ja paskaa ja kiveniskuja.
Eli toimiiko tuo myös kaukovalojen varjostustoiminnon kanssa? Eli kun edellä ajaa joku tai on vastaantulijoita, lisäpitkät sammuu ja hetken päästä omia kaukovaloja varjostetaan, pitäen kuitenkin omat pitkät päällä niiltä osin kuin se on mahdollista? Vai onko Skodissa muutenkaan tällaista ominaisuutta? Tuo olisi mielestäni ainoa järkevä tapa lisäpitkien kanssa ja siksi en lisäpitkiä ole omaani asentanutkaan. Bemari siis itsellä, eli herätteenkin joutuisi ensin kaivamaan jotenkin. Väylältähän tuon tiedon saisi, mutta vaatisi omaa tutkimista.Frendiziltä kyllä loistoasennus. Tolleen se palkki "pitääkin" olla laitettuna.
Näissä VAG-konsernin uusissa vehkeissä tuo linkin mukainen herätteen kaivaminen on oikesti se "the" juttu. Pientä metsästämistä vaatii, mutta mahdollistaa niin loistavasti kaikkien hienojen automatiikkojen säilyttämisen, mutta sitten toisaalta sen täyden valopatteriston ohjauksen - ainoastaan sitä pitkien viikseä käyttämällä ilman erillisiä lisäkytkimiä.
Valitettavasti en osaa sanoa varmaa vastausta tähän. Skodalla on tuo varjostus myös, mutta ei ole minun pirssiin ruksittuna tuota. Minun autossa on kaukovaloavustin joka siis ohjaa xenonin läppää/varjostinta automaagisesti. Ja omassa tilanteessa molemmat syttyy ja sammuu samaan aikaan.Eli toimiiko tuo myös kaukovalojen varjostustoiminnon kanssa? Eli kun edellä ajaa joku tai on vastaantulijoita, lisäpitkät sammuu ja hetken päästä omia kaukovaloja varjostetaan, pitäen kuitenkin omat pitkät päällä niiltä osin kuin se on mahdollista? Vai onko Skodissa muutenkaan tällaista ominaisuutta? Tuo olisi mielestäni ainoa järkevä tapa lisäpitkien kanssa ja siksi en lisäpitkiä ole omaani asentanutkaan. Bemari siis itsellä, eli herätteenkin joutuisi ensin kaivamaan jotenkin. Väylältähän tuon tiedon saisi, mutta vaatisi omaa tutkimista.
Kieltämättä kuulostaa ihan fiksulta systeemiltä. Saisi yleistyä muihinkin merkkeihin.Valitettavasti en osaa sanoa varmaa vastausta tähän. Skodalla on tuo varjostus myös, mutta ei ole minun pirssiin ruksittuna tuota. Minun autossa on kaukovaloavustin joka siis ohjaa xenonin läppää/varjostinta automaagisesti. Ja omassa tilanteessa molemmat syttyy ja sammuu samaan aikaan.
Koodaamalla voi ainakin laittaa automatiikan pelkästään auton omille pitkille ja sitten vielä kerran tönäsemällä viikseä saadaan sitten lisäpitkä päälle. Pinnin ohjaukseen taitaa olla kahdeksan erilaista "ehtoa" joiden täyttyessä voidaan ohjata pinniä. Omassa tilanteessa laitoin tuon ledinauhan palamaan autossa silloin kun auton omat DRL valot on päällä, mutta sammumaan kun auton xenonit on päällä (tässä yhteydessä DRL valot on edelleen päällä ja normaali releellä nauha palaisi edelleen). Samainen nauha on vielä koodattu hoitamaan saattovalon virkaa. Veikkaan että varjostuksesta olisi tieto saatavilla autosta ja siten sitä voisi käyttää lisävalon sammuttamiseen.
Kieltämättä kuulostaa ihan fiksulta systeemiltä. Saisi yleistyä muihinkin merkkeihin.
Jäi kuitenkin ihmetyttämään tuon nauhan toiminta autossasi. Siis olet koodannut sen palamaan päiväajovaloilla ja sammumaan xenoneilla? Mitenkäs tämä toimii pimeällä, kun eihän päiväajovaloilla näe sitten pitkien sammuessa mitään? Saattovaloksikin tuo kuulostaa liiankin kirkkaalta ja saattaa häikäistä muita ikävästi, toki riippuen mihin auto on pysäköity. Vai ymmärsinkö kuvauksen jotenkin väärin?
Homman saa toimimaan ainakin siten, että kun tuota valojen dynamiikkaa / varjostusta käytetään, ei lisäpitkät ole käytössä. Ja taas "pakkopitkillä" saa koko patteriston käyttöön.Eli toimiiko tuo myös kaukovalojen varjostustoiminnon kanssa? Eli kun edellä ajaa joku tai on vastaantulijoita, lisäpitkät sammuu ja hetken päästä omia kaukovaloja varjostetaan, pitäen kuitenkin omat pitkät päällä niiltä osin kuin se on mahdollista? Vai onko Skodissa muutenkaan tällaista ominaisuutta? Tuo olisi mielestäni ainoa järkevä tapa lisäpitkien kanssa ja siksi en lisäpitkiä ole omaani asentanutkaan. Bemari siis itsellä, eli herätteenkin joutuisi ensin kaivamaan jotenkin. Väylältähän tuon tiedon saisi, mutta vaatisi omaa tutkimista.
Ihan tuota omaa lasia siis. Muoviahan näissä kaikissa taitaa tuo "lasi" olla, mutta onko näissä jotain samantapaista uv-suojakalvoa/naarmuuntumissuojaa kuin auton omissa valoumpioissa?Tarkoitatko erillistä kivisuojaa? Paha sanoa kun omat taisi jäädä autopesulaan![]()
Halogeenilta taitaa olla helpoin ottaa. Etsit vaan johdon umpion takaa mille tulee 12 V pitkien tahdissa ja otat siitä.Autona Golf VI. Mistä kannattaa ottaa heräte lisäpitkille? Kaukovaloina H15-halogeeni, joka hieman hankaloittaa projektia.
Valotehosta olisi mukava nähdä kuva.Eilen asentelin walonia pursuitin audin keulille. Kyllä ihan tyytyväinen olen. Ainahan se keila vois olla pidempi, mutta eipähän tarvi turhan aikaisin vaihdella pois. (ei siis häikäise vastaantulevaa) Myöhemmin voisin laittaa kuvaa asennuksesta/ ehkä myös valotehosta. On vaan aika vaikea vangita todellista valotehoa kameraan. (ainakaan puhelimella) Liikenneturvallisuus parani kuitenkin huomattavasti tämän hankinnan myötä. Vähän ehkä joutui tehdä kompromisseja tuon asennuksen kanssa; mm. Kilven takana oleva teline ei mahtunut ja tämä rumensi hieman ulkonäköä ja johdon jouduin vetää alhaalta sumarin vierestä, koska maskin takaa ei helpolla mahtunut edes piuha. Siinä takana syyläri ja alemmassa on jälkiasenteinen välijäähy mallia iso.
Autossa siis tuo oranssi sisältää polttimon ja kannan. Kannassa on nastat umpioon, jonka kautta sähköpiuhat kulkevat johonkin. Jos joku on tutustunut toteutukseen tarkemmin, niin olisin kiitollinen. Ei tarvitsisisi lähteä keulaa purkamaan ja etsimään herätteelle sopivaa kaapelia.Halogeenilta taitaa olla helpoin ottaa. Etsit vaan johdon umpion takaa mille tulee 12 V pitkien tahdissa ja otat siitä.
Taitaa olla kuule sama valaisin eri tuotenimella ainakin nopeasti kuvat ja speksit katsoen. Jossan kiinassa noita painetaan isolla tehtaalla ja tilaaja saa sitten nimetä uudelleen Euroopan markkinoilla. Samoja valaisimia on pilvin pimein eri nimisinä myynnissä. Tällä perusteella valinta menisi ihan hinnan/annetun takuun pituuden mukaan.Koska valintani tapahtuu kahden eri valmistajan välillä, niin kysymys niistä; Optibeam (admiral) vai Seeker (Venom) - onko luotettavuudessa, kestävyydessä eroa, kumpaan kallistuisitte?
Golf VII Lisävalojen heräte ja kiinnitys?Autona Golf VI. Mistä kannattaa ottaa heräte lisäpitkille? Kaukovaloina H15-halogeeni, joka hieman hankaloittaa projektia.
Jos Golf VI ja VII ksenoneissa on sama pinni olisko halogeenissäki sama?halogeeniversiossa pitkät löytyy kymmenpiikkisen liittimen pinnistä 8.
Lyhyen kokemuksen mukaan ainakin tuossa 80cm genesiksessä valokeila on todella hyvä. Tarpeeksi leveä, niin ei jää penkat pimeäksi.Taitaa olla kuule sama valaisin eri tuotenimella ainakin nopeasti kuvat ja speksit katsoen. Jossan kiinassa noita painetaan isolla tehtaalla ja tilaaja saa sitten nimetä uudelleen Euroopan markkinoilla. Samoja valaisimia on pilvin pimein eri nimisinä myynnissä. Tällä perusteella valinta menisi ihan hinnan/annetun takuun pituuden mukaan.
Vilkaise myös Optibeam Commander / X-Vision Genesis valot. Ne on aavistuksen kaarevia ja valokeila ihan uskomattoman hyvä/leveä/tasainen. Kokeilin noita pistemäisiä useita viime vuonna, kaikissa oli liian kapea keila. Led valolla se pimeä oikeasti vielä näyttää pimeältä, kun valaistu osuus on niin kirkas ja vie huomion.
Mun mielestäni tuo näyttäisi olevan 17.5 eli yhteensä 35. Siinä 17.5 merkinnän alapuolella olevissa numeroissa ei ole pistettä ollenkaan, joten itse en käsittäisi sitä merkintää referenssiluvuksi.Käsitin että tuo referenssi on 37.5 x2 niin jäisi 25 lisävalolle.
Minusta siinä piste oli mutta pitää vielä tarkistaa. Itse olin siinä uskossa että pienempi luku lähivalolle ja suurempi kaukovalolle tiedä sitten näistä. Ford Kuga siis kyseessä.Mun mielestäni tuo näyttäisi olevan 17.5 eli yhteensä 35. Siinä 17.5 merkinnän alapuolella olevissa numeroissa ei ole pistettä ollenkaan, joten itse en käsittäisi sitä merkintää referenssiluvuksi.
Sanoisin, ettäKysytääs nyt täällä vielä varmistusta kun mietinnässä tuo paneeli lisävalo.
Autossa tällänen merkintä
Käsitin että tuo referenssi on 37.5 x2 niin jäisi 25 lisävalolle.
Näitä katselin.
SEEKER DUAL`X WIDE VALOTANKO 9-36V 100W - Jussinmäki.net verkkokauppa
LED-lisävalopaneeli Maxtel M45 U2016, Ref. 2x12,5 - Lumise.fi verkkokauppa
HC lähivalo (halogeeni)
HR kaukovalo (halogeeni)
HCR lähi&kaukovalo (halogeeni)
DC lähivalo (xenon)
DR kaukovalo (xenon)
DCR lähi&kaukovalo (xenon)
Jees eli eiköhän se tuo 37.5 ole kun molemmat on halogeenit....Sanoisin, että
- 17,5, jos xenonpitkät
- 37,5, jos xenonpitkät+apuhalogeenit
Viesti näkyy olevan kahdeksan vuoden takaa, minkä aikana valosäännöt ovat muuttuneet ainakin referenssiluvun osalta ja parittoman kaukovalomäärän sallimisen muodossa.Toiselta foorumilta: Autojen lisävaloista
"Katsastuskonttorilta varmistettu tieto muutaman vuoden takaa on se, että mikäli valossa kaksi eri ref lukua niin katsastuksessa ja ratsiassa tms tarkastuksessa tulee laskennassa käyttää tuota pienempää riippumatta kumpi valaisin on kyseessä oikeasti."
Totta. Mutta toisaalta, kun tuntuu ettei ole mitään ihan yksiselitteisiä ohjeita saatavilla, niin en usko että niitä niin kovin tarkkaan syynätään saatikka käytettäisiin tota korkeampaa lukemaa. Itsellä on katsastuksessa 10v aikana kerran katsottu referenssit auton omista valoista. En tiedä sitten laskevatko arvolla 20 nuo omat valot ja tarkistavat vaan lisävalot.Viesti näkyy olevan kahdeksan vuoden takaa, minkä aikana valosäännöt ovat muuttuneet ainakin referenssiluvun osalta ja parittoman kaukovalomäärän sallimisen muodossa.
Muutenkaan en kovin luottavana lähteenä pidä yksittäisen katsastuskonttorin mielipidettä ilman, että asiasta on mustaa valkoisella.
Onhan noita muttei laillisia e hyväksyttyjä ja muutenkin pitää tietääsi autosi valojen referenssi luku ennen kun voi suositella. Lumise.fi saa pariin satkuun hyväksyttyjä. Mullekin voi joku linkkailla jos löytää ulkomaan sivun mistä saa e hyväksyttyjä led bareja....Suoraan ketjua sen enempää selailematta: osaako joku suositella ebaystä (tai muualta) hinta-laatusuhteeltaan hyvää ledbaria vm. 2007 Touaregin keulalle (niin, että referenssiluvut pysyisivät laillisina)?
Näitä on todella paljon: led bar car | eBay
Tien päällä ei kukaan katso E merkintöjä, ei ole iso homma ottaa valoa katsastukseen vekeSuoraan ketjua sen enempää selailematta: osaako joku suositella ebaystä (tai muualta) hinta-laatusuhteeltaan hyvää ledbaria vm. 2007 Touaregin keulalle (niin, että referenssiluvut pysyisivät laillisina)?
E-hyväksynnät ym. pitää olla, ettei katsastuksessa tule ongelmia.
Näitä on todella paljon: led bar car | eBay
Tulee työautoihin ja useampaan. Ei viitsi alkaa ruuvailututtamaan porukalla näitä irti. Eli Suomesta sitten. Onko suosituksia? Oulusta mieluusti tai suomalaisesta verkkokaupasta.Tien päällä ei kukaan katso E merkintöjä, ei ole iso homma ottaa valoa katsastukseen veke![]()
Clasu ? LED-lisävalopaneeli 100 W | Clas OhlsonTulee työautoihin ja useampaan. Ei viitsi alkaa ruuvailututtamaan porukalla näitä irti. Eli Suomesta sitten. Onko suosituksia? Oulusta mieluusti tai suomalaisesta verkkokaupasta.
Tuota Kärkkäisen vehjettä itsekin katsoin.. Pitänee sellainen yksi asentaa testiin.Clasu ? LED-lisävalopaneeli 100 W | Clas Ohlson
-EDIT - Ei ole enää valikoimissa.
No kärkkäinen ? C-Bright Challenger Bar 120W LED lisävalopaneeli | Karkkainen.com verkkokauppa tuolla näkee ja on E hyväksyntä.
Genesis 600? X-Vision Genesis 600 ref.30, 120W, 9-30V - Lumise.fi verkkokauppaTulee työautoihin ja useampaan. Ei viitsi alkaa ruuvailututtamaan porukalla näitä irti. Eli Suomesta sitten. Onko suosituksia? Oulusta mieluusti tai suomalaisesta verkkokaupasta.
Kysy Valostoresta?Tulee työautoihin ja useampaan. Ei viitsi alkaa ruuvailututtamaan porukalla näitä irti. Eli Suomesta sitten. Onko suosituksia? Oulusta mieluusti tai suomalaisesta verkkokaupasta.