- Liittynyt
- 19.10.2016
- Viestejä
- 2 431
Puskurin alaosa sahattu pois?Tuli tehtyä valoremonttia...
Walonia Horizon sai väistyä X-Vision Genesis 600:n tieltä, halogeeniprojektorit vaihtui bi-ksenonprojektoreihin (Yeaky 4500K polttimot DLT F3 Fast Bright ballasteilla) ja apupitkiin tuli kanssa ksenonit (Yeaky 4500K polttimot DLT F5 Fast Bright ballasteilla). Nyt saavat olla niin kauan kuin kestävät (paitsi katsastuksiin vakiovalot).
No vähän siistitty kun se jäi viime talvena ojan pohjallePuskurin alaosa sahattu pois?
Näkee varmasti, itse toivon, etten tule sua vastaan maantiellä.Tuli tehtyä valoremonttia...
Walonia Horizon sai väistyä X-Vision Genesis 600:n tieltä, halogeeniprojektorit vaihtui bi-ksenonprojektoreihin (Yeaky 4500K polttimot DLT F3 Fast Bright ballasteilla) ja apupitkiin tuli kanssa ksenonit (Yeaky 4500K polttimot DLT F5 Fast Bright ballasteilla). Nyt saavat olla niin kauan kuin kestävät (paitsi katsastuksiin vakiovalot).
Mikä auto ja mitkä valot siinä?Ei antanut oma auto ryöstää pitkiltä virtaa releelle. Minkäslainen hall anturi tuohon nyt kannattaa laittaa? Ja miten autossa kiinnitys. Teipillä pitkien kaapelin ympärille vai jokin parempi asennustapa?
Opel Astra J ja perinteiset H7 halogeenit.Mikä auto ja mitkä valot siinä?
Ei kyllä H7 valoilla pitäisi olla ongelmaa ryöstää. Otathan varmasti oikeasta puuhasta ja releen maadoitus kunnossa?Opel Astra J ja perinteiset H7 halogeenit.
Mariinin ehdotus on turhan kallis koska Hall antureita saa eurollakin. Lähinnä kiinnostaa aiheuttaako autoilun olosuhteet anturille millaisia vaatimuksia.
Miten se ilmenee, ettei herätetty voi ryöstää?Ei antanut oma auto ryöstää pitkiltä virtaa releelle. Minkäslainen hall anturi tuohon nyt kannattaa laittaa? Ja miten autossa kiinnitys. Teipillä pitkien kaapelin ympärille vai jokin parempi asennustapa?
Tuo purkki taitaa olla herätevirran ottamiseen ainoa vaihtoehto mk5 Mondeolle, jossa ledivalot. Lyhyet valot Mondeossa on kyllä hyvät, mutta pitkät onkin sitten pohjanoteeraus huikeilla 12,5 referensseillä. Hyllystä löytyisi Clasun 100W SAE-kopio ledipötkö, mutta tuon antama valokuvio ei taida oikein sopia yhteen auton omien valojen kanssa. Pitänee etsiä tilalle jotain muuta.Voisi veikata että tarvitsee linkin tyylistä can-väylän haistelijaa joka tutkii milloin pitkät ovat päällä ja antaa ohjauksen lisäpitkien releelle:
CANM8 CANNECT HIGHBEAM
Luulisi, että tuolla XBB-releelläkin herätteen ottaminen onnistuisi. Tietysti pitkien ledeillä virtaa syöttävän johdon löytäminen voi olla hankalaa, jos se täytyy etsiä umpion sisältä.Tuo purkki taitaa olla herätevirran ottamiseen ainoa vaihtoehto mk5 Mondeolle, jossa ledivalot. Lyhyet valot Mondeossa on kyllä hyvät, mutta pitkät onkin sitten pohjanoteeraus huikeilla 12,5 referensseillä. Hyllystä löytyisi Clasun 100W SAE-kopio ledipötkö, mutta tuon antama valokuvio ei taida oikein sopia yhteen auton omien valojen kanssa. Pitänee etsiä tilalle jotain muuta.
Canm8 taitaa silti olla helpompi saada toimimaan, hintaakin sillä "vain" 70-80€, kun tuo XBB näyttää olevan 120-130€. Tekniikan Maailmasta löytyi aika hyvät kuvat tuon Canm8:n asennuksesta Mondeoon.Luulisi, että tuolla XBB-releelläkin herätteen ottaminen onnistuisi. Tietysti pitkien ledeillä virtaa syöttävän johdon löytäminen voi olla hankalaa, jos se täytyy etsiä umpion sisältä.
Siitä sitten vaan. Olen ollut siinä käsityksessä, että tuo olisi hankala asentaa, mutta se on vain mielikuva - en ole kyseiseen tuotteeseen yhtään enempää tutustunut.Canm8 taitaa silti olla helpompi saada toimimaan, hintaakin sillä "vain" 70-80€, kun tuo XBB näyttää olevan 120-130€. Tekniikan Maailmasta löytyi aika hyvät kuvat tuon Canm8:n asennuksesta Mondeoon.
Itsellä on esimerkiksi tilanne jossa XBB ei toimi ollenkaan. Opel zafira ja AFL-valot, tarkemmin siis bi-xenon jossa lyhyet/pitkät valitaan varjostimella eikä apupitkiä ole ollenkaan joten tuolla ei ole perinteistä pitkien syöttöä mitä tutkia.Luulisi, että tuolla XBB-releelläkin herätteen ottaminen onnistuisi. Tietysti pitkien ledeillä virtaa syöttävän johdon löytäminen voi olla hankalaa, jos se täytyy etsiä umpion sisältä.
Noissakin se varjostin yleensä toimii 12 voltilla eli siitä luulisi saavan herätteen.Itsellä on esimerkiksi tilanne jossa XBB ei toimi ollenkaan. Opel zafira ja AFL-valot, tarkemmin siis bi-xenon jossa lyhyet/pitkät valitaan varjostimella eikä apupitkiä ole ollenkaan joten tuolla ei ole perinteistä pitkien syöttöä mitä tutkia.
Juuri noihinhan tuo xbb on suunniteltu kun ei saa suoraan herätettä?Itsellä on esimerkiksi tilanne jossa XBB ei toimi ollenkaan. Opel zafira ja AFL-valot, tarkemmin siis bi-xenon jossa lyhyet/pitkät valitaan varjostimella eikä apupitkiä ole ollenkaan joten tuolla ei ole perinteistä pitkien syöttöä mitä tutkia.
Noissakin se varjostin yleensä toimii 12 voltilla eli siitä luulisi saavan herätteen.
Tästä on enemmän juttua opel-palstalla insignian lisävalojen keskustelussa mutta lyhyesti, umpioille tulee pelkästään virransyöttö+can-väylä ja varsinainen valojen ohjausmoduuli on umpion sisällä. XBB ei saanut haisteltua sopivaa herätettä vaikka oli yritetty laittaa anturi johtonippuun kiinni ja käytännössä umpion sisälle ei kannata alkaa patentteja tekemään joten can-väylää haisteleva purkki on tässä tapauksessa se oikea vaihtoehto. Toki jos autossa löytyy umpiolle menevä +12V pitkille tuo XBB toimii mutta nykyautoissa ei tuohon voi enää luottaa jos valot ovat perusmalleja paremmat.Juuri noihinhan tuo xbb on suunniteltu kun ei saa suoraan herätettä?
Vielä pahempi tilanne on, jos autosta löytyy valojen varjostustoiminto. Tällöin lisäpitkät jää palamaan vastaantulijoiden tullessa, koska autossa on tavallaan pitkät päällä koko ajan. Tämän näkee myös siitä, että mittaristossa palaa se sininen merkkivalo koko ajan. Eli tällaisessa tilanteessa CAN-haistelija sytyttää lisäpitkät, mutta sammutus jäisi edelleen kuskin vastuulle. Jos siis varjostusta ja automatiikkaa haluaa käyttää, käsikäytöllä lisäpitkät toki toimii.Tästä on enemmän juttua opel-palstalla insignian lisävalojen keskustelussa mutta lyhyesti, umpioille tulee pelkästään virransyöttö+can-väylä ja varsinainen valojen ohjausmoduuli on umpion sisällä. XBB ei saanut haisteltua sopivaa herätettä vaikka oli yritetty laittaa anturi johtonippuun kiinni ja käytännössä umpion sisälle ei kannata alkaa patentteja tekemään joten can-väylää haisteleva purkki on tässä tapauksessa se oikea vaihtoehto. Toki jos autossa löytyy umpiolle menevä +12V pitkille tuo XBB toimii mutta nykyautoissa ei tuohon voi enää luottaa jos valot ovat perusmalleja paremmat.
No onhan tuo hankalampi verrattuna tilanteeseen, jossa herätteen saa otettua halogeenipolttimon kannalta. Taivasalla askartelu ei ihan hirveästi kiinnosta tähän vuodenaikaan, joten kysyin hintaa tuon purkin asennukselle. Hinnan (150€) lisäksi sain tiedon, että led-valollisesta Mondeosta saa otettua herätevirran ilman tuota purkkiakin ja ovat tehneet lisävaloasennukset Mondeoihin tavallisella relesarjalla. Jälkimmäisen vaihtoehdon hintaa en vielä saanut, mutta eiköhän valinta osu siihen ja itselle jää vain kilpitelineen ja valojen asennus paikalleen.Siitä sitten vaan. Olen ollut siinä käsityksessä, että tuo olisi hankala asentaa, mutta se on vain mielikuva - en ole kyseiseen tuotteeseen yhtään enempää tutustunut.
Tosi kirkas tohon eteen :/ Onko yhtään lightbaria mikä ei olisi?Tänään lyötiin W-Light Wave 500 paneeli Rellun keulalle ja pikaisen testiajon jälkeen vaikuttaa hyvältä. Halpa budjettiluokan ratkaisuhan tuo oli (119e) ja siihen johtosarja päälle. Valo on pistemäinen eli näyttää kauas mutta ei juurikaan penkoille. Muhkeampaa valokuviota etsivät löytävät varmasti parempiakin vaihtoehtoja mutta itse olen tyytyväinen. Alla vielä Jussimäen lisävalovertailun kuva kyseisestä valosta. Yritän huomenna napata kuvan asennusjäljestä.
Käsittääkseni tuo on valopaneelien yleinen ongelma. Jos liiallinen kirkkaus haittaa niin lähtisin hakemaan vähän pienempää valopaneelia, esim Typhoon Miniä. Ainakaan kuvien perusteella ei ammu niin kirkkaasti auton eteen. Tai sitten kylmän viileästi pyöreät lamput, niillähän tuota ongelmaa ei ilmeisesti niin herkästi esiinny.Tosi kirkas tohon eteen :/ Onko yhtään lightbaria mikä ei olisi?
Kuva vääristänee etualaa aina verrattuna eritavalla valon näkevään ihmissilmään. Kuvan perusteella Genesis 1100 ei valaise etualaa yhtään liikaa ja silti valoa on joka puolella, myös kaukana. Sama koskee myös muita Genesis malleja.Tosi kirkas tohon eteen :/ Onko yhtään lightbaria mikä ei olisi?
Tuohan näyttää jo paljon paremmaltaKuva vääristänee etualaa aina verrattuna eritavalla valon näkevään ihmissilmään. Kuvan perusteella Genesis 1100 ei valaise etualaa yhtään liikaa ja silti valoa on joka puolella, myös kaukana. Sama koskee myös muita Genesis malleja.
Hintakin huomattavasti parempi, tarjouksessa 464€ Tässäkin pätee vanha lainalaisuus eli halvalla ei saa hyvää.Tuohan näyttää jo paljon paremmalta
Vaihtoehtona on tietysti Genesis 600 tarjouksesta 249e. Vastinetta rahoille ja tuon voi sentään asentaa järkevästi henkilöauton keulaan toisin kuin 1100-version.Hintakin huomattavasti parempi, tarjouksessa 464€ Tässäkin pätee vanha lainalaisuus eli halvalla ei saa hyvää.
Optibeam Commander, Walonia Horizon, Swedstuff Curve 120W, X-Vision Genesis 600 (/1100/1300) ja kaikki muutkin jotka "samoja" valaisimia.Tosi kirkas tohon eteen :/ Onko yhtään lightbaria mikä ei olisi?
Vertasin tuota omiin Seeker 210 -valoihin Jussinmäen testin avulla ja tällä perusteella sanoisin, että on hintansa arvoinen paneeli.Onko tietoa kärkkäiselle tarjoukseen tulevasta Seeker Venom valosta. 129€ tuolla hintaa tulevan torstain tarjouksessa.
Seeker Venom 9-30V 100W LED lisävalopaneeli | Karkkainen.com verkkokauppa
Pitääpä laittaa harkintaan, jos sitä nappaisi tuon. Jännä kun ilmoitettu"vain" 4000lumenea, kun osassa 8000, vastaavan kokoisissa.Vertasin tuota omiin Seeker 210 -valoihin Jussinmäen testin avulla ja tällä perusteella sanoisin, että on hintansa arvoinen paneeli.
Itsella siis 2 kpl toisia Seekereitä ja niillä niin sanotusti latu aukeaa.
Varmaan haluttu ilmoittaa oikeita eikä teoreettista maksimiaPitääpä laittaa harkintaan, jos sitä nappaisi tuon. Jännä kun ilmoitettu"vain" 4000lumenea, kun osassa 8000, vastaavan kokoisissa.
Juu, pitää kattoa vaikka tuolta jussinmäeltä rst kilpitelinettä.Varmaan haluttu ilmoittaa oikeita eikä teoreettista maksimia
Tossa on 20 kpl ledejä kun monissa samankokosissa voi olla 40 (tosin noi on 5W kun joissain on 3W). Toi on hiukan matalampi kuin jotkut toiset mallit, joten ledejä on vaan 1 rivi. Mutta paperilla ilmotettu valoteho ei kerro koko tarinaa. Ton valovertailun kuvan perusteella vaikuttaa asiansa ajavalta lampulta, eikä ainakaan siihen 129e hintaan voi hirveesti pieleen mennä. Vaikuttaa kuvassa ainakin suht samalta kuin kaikki muutkin saman hintaluokan vehkeet, miltä se oikeasti näyttää en voi sanoa juuta enkä jaata.Jännä kun ilmoitettu"vain" 4000lumenea, kun osassa 8000, vastaavan kokoisissa.
Ei tuossa ref lukemaa ollut näkyvissä?Tossa on 20 kpl ledejä kun monissa samankokosissa voi olla 40 (tosin noi on 5W kun joissain on 3W). Toi on hiukan matalampi kuin jotkut toiset mallit, joten ledejä on vaan 1 rivi. Mutta paperilla ilmotettu valoteho ei kerro koko tarinaa. Ton valovertailun kuvan perusteella vaikuttaa asiansa ajavalta lampulta, eikä ainakaan siihen 129e hintaan voi hirveesti pieleen mennä. Vaikuttaa kuvassa ainakin suht samalta kuin kaikki muutkin saman hintaluokan vehkeet, miltä se oikeasti näyttää en voi sanoa juuta enkä jaata.
Ilmeisesti 45:Ei tuossa ref lukemaa ollut näkyvissä?
@Diaz\ Olikos sulla nuo jälkimmäisen linkin 5" Pureluxit?Tarkoitus olisi vähän päivittää Auriksen vakiovaloja ja olen päätynyt lopputulemaan että 3xpientä ympyrää keulalle on järkevä laittaa. 2kpl penkoille ja yksi suoraan eteen.
Onko näistä vaihtoehdoista kokemuksia tai sanomista puolesta/vastaan:
Lisävalopaketti LuminaLights X35, Premium X3 - Lumise.fi verkkokauppa
tai
LED-Lisävalo 5
Itsellä on 3kpl näitä W-LIGHT LIGHTNING 125 LED KAUKOVALO - Jussinmäki.net verkkokauppa eli käytännössä samoja kuin mainitsemasi Pureluxit. Jos riittää, että 200m asti näkee sekä ei häiritse myöskään turhan korkealle valaisu niin on hyvät valot. Itselle tulossa vielä yksi lisää keulille.Tarkoitus olisi vähän päivittää Auriksen vakiovaloja ja olen päätynyt lopputulemaan että 3xpientä ympyrää keulalle on järkevä laittaa. 2kpl penkoille ja yksi suoraan eteen.
Onko näistä vaihtoehdoista kokemuksia tai sanomista puolesta/vastaan:
Lisävalopaketti LuminaLights X35, Premium X3 - Lumise.fi verkkokauppa
tai
LED-Lisävalo 5