Ei tuosta tosiaan oikein löydykään tietoa. Alkuperäiselle Xboxille ja 360:lle löytyy, mutta alkuperäisestä ei nykyajan nettisurffailuun ole. 360:stä voi juuri ja juuri ollakin, mutta siinä on PowerPC-prosessori, jolla suljetun lähdekoodin kilkkeitä ei todennäköisesti saa toimimaan. Silverlightistä tuskin ainakaan on PowerPC-versiota, Flashistakaan ei välttämättä.
Jos halvan Linux-/nettikoneen haluaa, niin käytetty rauta tai Raspberry Pi ovat OK-vaihtoehtoja.
Mä haluan varmasti toimivan ja mun stetsonista vedetty arvaus on että Pentium G4400 on varmasti tarpeeksi tehokas mille tahansa nettisivulle ihan sisäisellä näytönohjaimella. Ton ympärille rakennettu kone kustantaisi n.300 euroa ja tässä nyt vaan tuli huomattua, että Xboxillahan voisi päästä helpoimmalla, mutta sitten selvisi noi ongelmat sen nettikäytön kanssa.
Eli tavoitteena on tehdä halpa kone, joka varmasti toimii. Tosta G4400 kun alkaa tinkimään alaspäin, niin alkaa tulla niin mopoja kokoonpanoja, että itseäni vähän epäilyttää. Tosin voi olla, että pelaan liian varman päälle, mutta kun ei siitä hinnastakaan enää pääse millään paljon alemmas, vaikka tinkisi mistä. 200 euroa alkaa olla aika maksimissa minne pääsee ja kun se kone siinä kuitenkin kököttää monta vuotta, niin ei tuollainen säästö kannata.
Tai jos joku osaa mielestään neuvoa paremman systeemin, niin voi kertoa. Tässä siis mun alustava suunnitelma:
emo, h-110 piirisarja microatx, n.60
prossu, Intel Pentium G4400, n.60
muisti, 4GB DDR4-2133MHZ, n.30
ssd 120 gb, n. 50
poweri Seasonic 360w G-360 80plus gold, n.70
Yhteensä näillä noin hinnoilla 270 euroa. Koppa löytyy itseltä valmiiksi. Poweri on suhteessa ylihyvä, mutta sen saa laitettua seuraavaankin koneeseen eikä harakiripowerilla saa siltikään hinnasta pois kuin jotain 30 euroa.
Noissa missä ei sanota merkkiä, niin katsotaan vain ostohetkellä halvin.