Pakko ei ole odottaa määräajan loppua. Ainakin Elisalle pystyi siirtämään määräaikaisen numeron 6 kuukauden päähän.Aiemmin todettua, että hintakysely chatin kautta on turhaa. Päätin kuitenkin jokunen päivä sitten rohkeasti kokeilla vielä toisen kerran.
Kysyin liitymän jatkohintaa pian päättyvän määräaikaisuuden jälkeen, johon sitten sainkin huonon jatkotarjouksen vieläpä 12kk:n määräaikaisuudella varustettuna. Kerroin, että tarjous on huonompi kuin kilpailijan vastaava.
Keskustelu jatkui:
Minä: Liittymäni määräaikaisuus päättyy päivänä x. Jos siirrän sen nyt heti toiselle operaattorille, niin maksan luonnollisesti määräaikaisuuden loppuun, mutta tuleeko tästä minulle muita kuluja?
Chat: Liittymäsi määräaikaisuus päättyy päivänä x.
Minä:Tiedän ja senhän minä juuri sinulle kerroin, mutta saisinko kuitenkin vastauksen kysymykseeni?
Chat: 50€ ylimääräinen maksu.
Minä: OK, siirrän liittymän toiselle operaattorille välittömästi määräaikaisuuden päättymisen jälkeen.
Välillä siis tuntui että keskustelen botin kanssa, vaikka kyllä siellä piti olla ihan oikea ihminen vastailemassaEi ihme, että tuota kautta ei mitään järkevää tarjousta saa.
Laitetaan numeronsiirto vetämään heti määräaikaisuuden loputtua ja katsotaan miten käy, tuleeko mitään yhteydenottoa nykyiseltä operaattorilta.
Tartu siis HETI tarjoukseen, jos on mieluinen ja ajasta siirtymään puolen vuoden päähän.
Tiedän ja senhän minä juuri sinulle kerroin, mutta saisinko kuitenkin vastauksen kysymykseeni?