Oletko koittanu lukita jonku muun taajuuden? Itsellä nappaa automaattisesti ruuhkasemman tolpan. Lukitsin toisen taajuuden ja jo valuu paremmin.Tuosta Elisasta tulee iltaisin välillä ~2M alas niin toivottavasti ei ainakaan sitä huonompi ole.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Oletko koittanu lukita jonku muun taajuuden? Itsellä nappaa automaattisesti ruuhkasemman tolpan. Lukitsin toisen taajuuden ja jo valuu paremmin.Tuosta Elisasta tulee iltaisin välillä ~2M alas niin toivottavasti ei ainakaan sitä huonompi ole.
Olen kokeillut mutta ei auta ruuhka-aikana. Pitäisi saada lisää nopeutta liittymään niin ei olisi priorisoinnissa alinta kastia.Oletko koittanu lukita jonku muun taajuuden? Itsellä nappaa automaattisesti ruuhkasemman tolpan. Lukitsin toisen taajuuden ja jo valuu paremmin.
Pystyy, sano että saat Telialta saman hintaan 14,90.
Uuden operaattorin sopimuksia ei nykyinen pääse katsomaan, joten jää täysin tulkinnanvaraan onko oikeasti tuollainen tarjous. Puhe perustuu aina luottamukseen ja Elisankin tapauksessa moni on tuolla tekniikalla saanut alennuksia, vaikka todellisuudessa siirtänyt kalliimpiin tai jopa yhtä suuruisiin soppareihin muka halvempina. Eli sitä kautta sai alennusta, kun sanoi saavansa halvemmalla, vaikka oikeasti samaan hintaan.
sama. hinta tosin 9.90e/kk eikä 9.99e/kkSaunalahti Tarkka 4G 50M (12kk, 5.90e/kk) sopimus päättymässä lähiaikoina. Saatu Elisalta tekstiviestitse 12kk jatkotarjous 9.99e/kk hintaan.
Mites tässä, pitääkö tuo aloitusmaksu 5,90e kuitenkin maksaa elisalle, vai saako sen takas kun ottaakin telialta paremman tarjouksen?Ite jumppasin tänään oman Telian liittymän siirron Elisalle ja winbackistä takaisin Telialle
Vanha Telialla 600min/600txt 100M (EU 16Gt) ja hinta oli jo noussut 23,90 euroon, joten piti katella edullisempaa.
Elisalla tarjous Huoleton 150M 19,90€ 24kk (hinta voimassa, ei määräaikainen) 150Mbit rajaton (EU 20Gt) rajaton puhe ja viestit joka vaikutti sopivalta.
Noin tunti meni ja Telialta tuli viesti ja halusivat että soitan tai he soittavat tarjouksesta.
Telian tarjous Yhteys Rajaton 200 M 16,90€ 24kk (hinta voimassa, ei määräaikainen) 200Mbit rajaton (EU 20Gt) rajaton puhe ja viestit. Tähän tartuin.
Noin tunnissa hoitui huomattavasti halvempi liittymä, mutta aika turhaahan tällänen säätö on, miksei vaan voi tarjota nykyisille asiakkaille helposti hyvää tarjousta.
Telian chatin kautta tämä varmaan olisi ollut vielä nopeempi hoitaa ilman numeronsiirtoja... olettaen ettei joudu jonotteleen asiakaspalvelijaa tunteja![]()
Mites tässä, pitääkö tuo aloitusmaksu 5,90e kuitenkin maksaa elisalle, vai saako sen takas kun ottaakin telialta paremman tarjouksen?
Ei ole Elisalta tullut mitään kontaktia nuneronsiirtoon liittyen mikä on aika jännä. Nyt tuli arvioitu siirtoaika 15.4. Ei vissiin kiinnosta.
Itselleni tuli nyt vaihto vanhasta 5,90€/kk Tarkka 4G:stä 8,90€/kk vastaavaan (paitsi että nopeus nousi 50M -> 100M).
Joo, joskus pari viikkoa sitten tuli tekstari tuosta jo. Myyjä koitti tänään puhelimessa ensin kaupata tota samaa, ja sitten vähän niinkuin sivulauseessa toisena vaihtoehtona tuota halvempaa ja nopeampaa vaihtoehtoa...Olitko saanut tätä ennen tarjouksen jatkosta 12kk 9.90e/kk hintaan?
Elisa winback Huoleton 200M 19,90€/kk voimassa 24kk +20€ S-ryhmän lahjakortti tai 17,90€/kk 24kk ilman lahjakorttia.
Elisalla oli vielä huonompi kuuluvuus kuin Telialla, niin jos DNAlla sitten toimis...
Pakko ei ole odottaa määräajan loppua. Ainakin Elisalle pystyi siirtämään määräaikaisen numeron 6 kuukauden päähän.Aiemmin todettua, että hintakysely chatin kautta on turhaa. Päätin kuitenkin jokunen päivä sitten rohkeasti kokeilla vielä toisen kerran.
Kysyin liitymän jatkohintaa pian päättyvän määräaikaisuuden jälkeen, johon sitten sainkin huonon jatkotarjouksen vieläpä 12kk:n määräaikaisuudella varustettuna. Kerroin, että tarjous on huonompi kuin kilpailijan vastaava.
Keskustelu jatkui:
Minä: Liittymäni määräaikaisuus päättyy päivänä x. Jos siirrän sen nyt heti toiselle operaattorille, niin maksan luonnollisesti määräaikaisuuden loppuun, mutta tuleeko tästä minulle muita kuluja?
Chat: Liittymäsi määräaikaisuus päättyy päivänä x.
Minä:Tiedän ja senhän minä juuri sinulle kerroin, mutta saisinko kuitenkin vastauksen kysymykseeni?
Chat: 50€ ylimääräinen maksu.
Minä: OK, siirrän liittymän toiselle operaattorille välittömästi määräaikaisuuden päättymisen jälkeen.
Välillä siis tuntui että keskustelen botin kanssa, vaikka kyllä siellä piti olla ihan oikea ihminen vastailemassaEi ihme, että tuota kautta ei mitään järkevää tarjousta saa.
Laitetaan numeronsiirto vetämään heti määräaikaisuuden loputtua ja katsotaan miten käy, tuleeko mitään yhteydenottoa nykyiseltä operaattorilta.
Ootko laskeskellut mitä Telia Dot kustantaisi sun käytöllä?Entä puhelinta vähän käyttävät, mistä liittymä?
Puhetta kk max 100, viestejä max 100 eikä aina niitäkään. Puhelimessa vain esiasennetut sovellukset, YouTube, Netflix en käytä luurissa.
Musiikki soi verkosta, mutta voin ladata maksullisen palvelun kautta Offline-tilaankin.
Todellinen datankäyttö olisi 1-2 Gt.
Saisin nipistetyttä gigaan, mutta onkohan teidän mielestä numeronvaihdon arvoista laskutusliittymästä?
PREPAID PAKETTI S (31 PÄIVÄÄ)
100 min, 100 viestiä, 1 Gt netin käyttöä Normaalihintaiset puhelut, viestit ja netin käyttö kotimaassa, Pohjolassa ja Baltiassa. Voimassa 31pv Pakettiin eivät kuulu puhelut tai viestit palvelu- eikä yritysnumeroihin.
9.90 €
Netti kuulemma menee kokonaan mykäksi jos 1 Gt menee 31 päivässä ellei osta jatkoa.
Jos siis Gt riittää niin tuossa voisi olla vaihtoehto ainaisille numeronsiirroille?
Sekin täytyy vielä katsoa, mutta tuossa hyvä Prepaid, jota voi siirtää myös laskutusliittymäksi Telialle.Ootko laskeskellut mitä Telia Dot kustantaisi sun käytöllä?
Ootko laskeskellut mitä Telia Dot kustantaisi sun käytöllä?
Siksi se onkin paras arvioida jokaisen itse.Mitenkäs tuo oikein onnistuu? Esim. tuo 100+100+1Gt?
Ymmärtääkseni siinä tulee aikamoisia eroja miten käyttö jakaantuu eri päiville.
Miten olis MOI? Siinähän 9€ saa nettiä peräti 6gt ja puheluita ja viestejä maks. 4€/kk ja jos käyttö vähäisempää niin toki voi jäädä allekin tuon 4€:n?Entä puhelinta vähän käyttävät, mistä liittymä?
Puhetta kk max 100, viestejä max 100 eikä aina niitäkään. Puhelimessa vain esiasennetut sovellukset, YouTube, Netflix en käytä luurissa.
Musiikki soi verkosta, mutta voin ladata maksullisen palvelun kautta Offline-tilaankin.
Saisin nipistetyttä gigaan, mutta onkohan teidän mielestä numeronvaihdon arvoista laskutusliittymästä?
PREPAID PAKETTI S (31 PÄIVÄÄ)
100 min, 100 viestiä, 1 Gt netin käyttöä Normaalihintaiset puhelut, viestit ja netin käyttö kotimaassa, Pohjolassa ja Baltiassa. Voimassa 31pv Pakettiin eivät kuulu puhelut tai viestit palvelu- eikä yritysnumeroihin.
9.90 €
Netti kuulemma menee kokonaan mykäksi jos 1 Gt menee 31 päivässä ellei osta jatkoa.
Jos siis Gt riittää niin tuossa voisi olla vaihtoehto ainaisille numeronsiirroille?
Katselin viime kuun datankäyttöä, 0.4 Gt, jos ei musiikin suoratoistoa lasketa.Miten olis MOI? Siinähän 9€ saa nettiä peräti 6gt ja puheluita ja viestejä maks. 4€/kk ja jos käyttö vähäisempää niin toki voi jäädä allekin tuon 4€:n?
Entä puhelinta vähän käyttävät, mistä liittymä?
Kannattaa, koska sieltä pitäisi tulla sitten Elisalta winback-soitto, josta yleensä saa sen parhaan tarjouksen.pitäisikö vaihtaa moille silti?
Käsittääkseni nuo Prepaid liittymät on ongelmallisia, eikä taida operaattorit niitä sisäisesti muuttaa normaaleiksi, eli numeronsiirto hommiin siinä joutuu...jos joku elisan heppu on täällä hyörimässä niin mulle sais myydä pari liittymääKunhan on alle 25€/kk ja netti yli 10mb rajattomana. Mulla on itellä liittymä kans elisalla ja senkin vois tiputtaa vähän alemmas koska noita 300megan nopeuksia ei taida tulla näkemään vielä tämän vuosisadan puolella. Kyseessä siis 2 uutta liittymää, prepaidista tulossa joten numeronsiirtorumba ei ole tähän se toimiva ratkasu.
Itse tilaisin varmaankin Moi liittymät ja sitten soittamaan johonkin Elisan myyntinumeroon. Tuolla konstilla pitäisi saada parhaat tarjoukset.jos joku elisan heppu on täällä hyörimässä niin mulle sais myydä pari liittymääKunhan on alle 25€/kk ja netti yli 10mb rajattomana. Mulla on itellä liittymä kans elisalla ja senkin vois tiputtaa vähän alemmas koska noita 300megan nopeuksia ei taida tulla näkemään vielä tämän vuosisadan puolella. Kyseessä siis 2 uutta liittymää, prepaidista tulossa joten numeronsiirtorumba ei ole tähän se toimiva ratkasu.
Elisan Saunalahti Huoleton 200M -puheliittymä 24 kk ajaksi hintaan 19,90 €/kk
Liittymän hinta kampanja-ajan jälkeen 31,90 €/kk. Liittymäsopimus ei ole määräaikainen.
50 € S-ryhmän lahjakortti toimitetaan postitse n. 2kk kuluttua, kun liittymä on astunut voimaan Elisalla.
Tuollaista Elisa tarjonnut koko talvi ja kevät, kun soppari loppumas toukokuussa, joka on 4 Euroo halvempi 150M netillä.
Puhelut ja txt -viästit kuuluu molempiin pakettiin.
Onko teillä miten suurta tarvetta 200 mb netille?Tämän ne chatin kautta näköjään nyt mulle tarjos joten otin sen sen, 20€/kk ei ole liian paha mokomasta![]()
Katsotko 4K-lähetyksiä? Se ero 20 mb ja 200 mb välillä peruskäytössä on käsittääkseni olematon.19,90€ on 24kk voimassa ja nopeampi on aina parempi.
No sitten saisit samaan hintaan 100 megaa lisää?Kyllä ja myös reissussa käytän hotspottina. Vitonen kuussa on ihan pennosia, kerta viiskymppisiakin tippuu taskusta, kun aivastaa.
Mistä halvin liittymä jolla saisin pidettyä numeron tallessa? Ei tarvetta puheluille/netille.
Moi:llahan maksimiveloitus kuukausittaisille puheluille ja viesteille on max. 4€/kk. Eli jos data pysyy aisoissa niin liittymän kustannus 13€/kk.Toi telian 20M rajaton vois olla ihan jees. Moi nyt 9€/kk mut puheluiden vuoks menee 15€/kk melkeen aina. Ja pitää ressata puheluiden määrää ja dataa.
60€/v lisää, niin sais dna:lta 300-megasen, mut mitä mä sillä sit..
mulle elisalta 19,90€/kk 200M +50€ lahjakortti s-ryhmään. 2kk pitää olla liittymä elisalla niin saa lahjakortin.
muokkaus: Puhdas liittymäsiirto, ei winback
Mulle tuli tekstarilla tuo Elisan tarjous. 19,90€/kk 200M / 24kk + 50€ lahjakortti ja lisäksi 100M mobiilinetti 9,90€/kk/12kkmulle elisalta 19,90€/kk 200M +50€ lahjakortti s-ryhmään. 2kk pitää olla liittymä elisalla niin saa lahjakortin.
muokkaus: Puhdas liittymäsiirto, ei winback
Itselle tarjottiin samaa. Telialta winbackinä 200M 17,90 € + 30 € lahjakortti Telia-kauppaan. Taidanpa testata pitkästä aikaa Elisan liittymän.
Itse kilpailuttaessani liittymää (Telia -> Elisa) myyjän kanssa tarpeeksi kauan väännettyä sain puhuttua mobiilivarmenteen kahdeksi vuodeksi maksutta, liittymänä 200M rajaton 19,90 €/kk. Normaalihinta Elisan mobiilivarmenteelle oli muistaakseni kaksi euroa, joka on näissä summissa mielestäni vähän liikaa. Tämän jälkeen Telia teki winbackin Rajaton 150M 14,90 €/kk, johon sitten tartuin. Telialla tosiaan mobiilivarmenne ilmainen, jota tulee käytettyä joka paikkaan, mikä vaatii jotain tunnistautumista.Toki tuohon elisan liittymään taitaa tulla muutama euro lisämaksua, kun mobiilivarmenteen haluaa käyttöön? Telialla se oli ilmainen
Itse siirryin telia dotista elisan asiakkaaksi, kun tarjosivat tuota 200m + rajattomat viestit ja puhelut 19,90€/kk + 50€ lahjakortti kun 2kk ollut käytössä..
Eilen telialta soittivat ja tuota tarjosivat, toki ilman lahjakorttia. Piti lopussa lyödä luuri korvaan, kun ei millään meinannut uskoa että ei kiitos tällä kertaa.
Elisa parantanut reippaasti kuuluvuutta täällä ihan lapin perukoilla, nyt sitten tulee testattua pitääkö paikkansa.. ainakin kuuluvuuskartan mukaan.
Toki tuohon elisan liittymään taitaa tulla muutama euro lisämaksua, kun mobiilivarmenteen haluaa käyttöön? Telialla se oli ilmainen