Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tämä vanhalle asiakkaalle? Noitahan ollu vanhoille tarjolla jo tovin.Soitin äsken Telialle ja sieltä irtos 14,90e/kk 150M rajaton, kaupan päälle 20e Keskon lahjakortti ja 3kk C-more.![]()
En tiiä, jotain se selitti puhelimessa et ei tiiä onnistuuko ton tarjouksen antaminen kun ilmeisesti vanha tarjous tai jotain, mutta kyllä se tuntu sieltä kuitenkin onnistuvan.Tämä vanhalle asiakkaalle? Noitahan ollu vanhoille tarjolla jo tovin.
Minä en ole keksinyt kyllä mikä oikein olisi nykyistä parempi toimintatapa. Nythän operaattorit eivät soittamalla saa jahdata kilpailijan asiakkaita, mikä on johtanut yhdenmukaisiin liittymähintoihin. Pitäisikö kaikkien siis saada aina vain parempi tarjous kunhan tajuaa kysyä uudelleen omalta operaattoriltaan? Vai hinta halpenee prosentuaalisesti asiakasvuosien mukaan?Ylellä ihan kiva juttu operaattorien hintameiningistä. Tämä ei sisällä mitään uutta tämän ketjun lukijoille, mutta ehkä se lisää kansan tietoisuutta.
![]()
Puhelinoperaattorit pihtaavat parasta liittymätarjousta asiakkailtaan, ja se ärsyttää myös Kuluttajavirastoa: Jakaa ihmiset kahteen kastiin
Vapaassa markkinataloudessa saa tarjota ja hyväksyä sopimuksia. Kilpailu- ja kuluttajavirasto haluaisi nykyistä reilumpaa tilannetta varsinkin passiivisten asiakkaiden kohdalla.yle.fi
Ylellä ihan kiva juttu operaattorien hintameiningistä. Tämä ei sisällä mitään uutta tämän ketjun lukijoille, mutta ehkä se lisää kansan tietoisuutta.
![]()
Puhelinoperaattorit pihtaavat parasta liittymätarjousta asiakkailtaan, ja se ärsyttää myös Kuluttajavirastoa: Jakaa ihmiset kahteen kastiin
Vapaassa markkinataloudessa saa tarjota ja hyväksyä sopimuksia. Kilpailu- ja kuluttajavirasto haluaisi nykyistä reilumpaa tilannetta varsinkin passiivisten asiakkaiden kohdalla.yle.fi
Jutussa tietysti jossain määrin perää mutta tuo ylläoleva toteamus kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntijalta särähti omaan korvaan. Kaikilla kuluttajilla on samat mahdollisuudet liittymien kilpailuttamiseen mutta osa jättää sen tekemättä erinäisistä syistä. En ymmärrä miten tähänkin yhteyteen saadaan sovitettua tuo epätasa-arvon termi. Onko se oikeasti epätasa-arvoa, että aktiivisesti asioitaan hoitava on paremmassa asemassa kuin henkilö joka ei tee asioiden eteen mitään? Samahan nyt pätee kaikkialla, kun käyttää aikaansa asioiden hoitamiseen niin yleensä ne menevät paremmin.
Totta kyllä, että just tuo ei ehkä ole ihan oikea asia mistä firmoja pitäisi syyttää, mutta monella käyttäjällä tuo ihan varmasti johtuu tietämättömyydestä enemmän kuin saamattomuudesta: ei tajuta, kuinka suuria säästöjä voi saada jopa vanhalta operaattoriltaan, kun tilaa vaihdon toiselle. Sana leviää lähinnä puskaradiossa, mutta just tämmöiset uutisjutut toivottavasti lisäävät tietoisuutta.
Operaattorien toimintaan sinänsä en kaipaa muutoksia, koska olen itse vuosien ajan pelkästään hyötynyt tästä toimintatavasta.
Oispa moilla pelkkä mobiilinettiliittymä. Tuntuu turhalta maksaa puheesta kun tulee mokkulareitittimeen ja 18€ 100mb liittymästä on liikaa. Elisalta ja Telialta saa vastaavaa aina silloin tällöin 5€/kk ja dnalta ei alle 15€ irtoa.
Itsellä on aina onnistunut operaattorista riippumatta tuo että pyytää muutos-/liittymämaksut pois kaupantekiäisiksi.Prkl, ja itselle ei annettu 50:iä edes tinkimällä. Sanoivat että maaliskuussa tulisi lahjakortti
Onko elisa myös ottanut muiltakin 4,90 liittymän muutosmaksua tuossa tilanteessa kun hyväksyy tarjouksen? Jotenkin tuntuu, että meikäläistä kairattiin nyt ja oikein kunnolla
Minulla kävi tismalleen samalla tavalla, sain onneksi purettua kyseisen "kaupan" puhelinsoitolla.Dna teki tänään härskisti, soittivat liittymän uusimisesta kun määräaikaisuus loppumassa, kieltäydyin koska halusin kilpailuttaa liittymän, tarkistin Dna:n verkkosivuilta ja olivat oma-aloitteisesti jatkaneet määräaikaisuutta vuodella. Ei näin! Melko härskiä toimintaa.
Minulla kävi tismalleen samalla tavalla, sain onneksi purettua kyseisen "kaupan" puhelinsoitolla.
No tässä palautuksessakin kusi sitten Se, että edellinen määräaikainen liittymäni oli 20,90/kk, mutta liittymäni hinta oli peruutuksen myötä noussut 34.90e, eli listahintaan, ja tämän tietysti jouduin maksamaan vielä viimeiseltä kuulta.
Entistä määräaikaista (1kk määräaikaisuutta jäljellä) sopimusta ei enään voinut palauttaa (kuulemma häviää bittiavaruuteen kun uusi liittymäsopimus tehdään)
Tämän myötä dna menetti minut enkä aio enää vilkaistakaan kyseiseen firmaan päin.
Jos ymmärsin oikein, että olivat oma-aloitteisesti kuukautta ennen vanhan määräaikaisen sopimuksesi umpeutumista uusineet määräaikaisen sopimuksen sinulta konsultoimatta tai konsultoiden mutta ilman nimenomaista hyväksyntääsi uusineet määräaikaisuuden, niin kyllä tuossa olisi ollut ihan validit argumentit vaatia hyvitystä viimeisen kuun laskulle, jotta sen suuruus olisi ollut samaa luokkaa, kuin mitä se oli ollut vanhalla kaudella. Sen sijaan olen joskus törmännyt tilanteeseen, että jos määräaikaisuus on jo ehtinyt päättyä ja liittymäsi on siirtynyt uudelle laskutuskaudelle, niin siinä tapauksessa voit joutua maksamaan uudesta kaudesta ja mahdollisesti vielä listahinnan, jos uusi hinta on perustunut uuteen määräaikaiseen sopimukseen. Tällöinkin asiasta varmaan voisi neuvotella.
Mutta jos siis edellinen määräaikainen kausi ei ollut edes päättynyt ja vaihdoit toiselle operaattorille ennen uuden kauden alkamista, niin perivät kyllä perusteettomasti sinulta listahinnan viimeiseltä kuulta. Myyjä tai asiakaspalvelija ei välttämättä tiedä, mutta kyllä DNA:n laskutusjärjestelmään voi lisätä hyvitysrivin, jolla olisi voinut muuttaa tuon uuden laskun summan vanhan kauden suuruiseksi ilman mitään ylimääräisiä vanhojen sopimusten palautuksia tms.
Tuostahan kannattaisi tehdä kirjallinen reklamaatio eikä vain soitella/chattailla jonkun alimman tason edustajan kanssa. Jos oikein jaksaa paneutua niin viestiä kuluttajaneuvontaan ja vaikkapa tutkintapyyntö petoksesta poliisille. Työllistää verovaroin ylläpidettyjä viranomaisia ja vie aikaa ns. oikeilta ongelmilta mutta tuskin tuollaista myyntiä muuten saa kuriin.Kieltäydyin ja sanoin että katson mitä muilla on tarjota. Pyysin toki päivän hintaa samalla ja sanoin harkitsevani vielä asiaa.
Samana päivänä kävin katsomassa omadna:n kautta liittymääni niin siinä tosiaan oli laitettu liittymälle uusi 2v määräaikaisuus!
Tarkoitus oli laittaa reklamaatiota mutta se sitten jäi, vitutti niin paljon koko firma etten halunnut enään hetkeäkään asioida heidän kanssa.Tuostahan kannattaisi tehdä kirjallinen reklamaatio eikä vain soitella/chattailla jonkun alimman tason edustajan kanssa. Jos oikein jaksaa paneutua niin viestiä kuluttajaneuvontaan ja vaikkapa tutkintapyyntö petoksesta poliisille. Työllistää verovaroin ylläpidettyjä viranomaisia ja vie aikaa ns. oikeilta ongelmilta mutta tuskin tuollaista myyntiä muuten saa kuriin.
Itse laitoin saunalahden aspaan viestiä ja 24e oli halvin mihin pystyivät. Otin sit telian 150m 20e:llaJuuri sain Telialta myös 14,90€ (150M, C-more, Kesko 20€) tarjouksen läpi vain soittamalla aspaan winback tekstiviestistä. Tekstiviesti kyllä tarjosi 16,90€, mutta kannatti kokeilla kepillä jäätä.
Numeroissa on 6kk karenssi. Olisikohan ollut niin, että vielä 3kk jälkeen se on avattavissa vielä uudelleen vanhalle omistajalle, mutta tuon 6kk jälkeen sen voi saada kuka vainOnko kokemuksia siitä että uuden nron entinen omistaja tai omistajan numeron omaavat alkavat ottaan yhteyttä? DNA, Telia ja Elisa pistävät siis jakoon numeroita hyvinkin pian seuraavalle? Onko tästä kokemuksia?
Onko kokemuksia siitä että uuden nron entinen omistaja tai omistajan numeron omaavat alkavat ottaan yhteyttä? DNA, Telia ja Elisa pistävät siis jakoon numeroita hyvinkin pian seuraavalle? Onko tästä kokemuksia?
Eka kokonainen kuukausi takana Elisa tarkka 100M 5,90€/kk liittymällä, puhelinlasku 7,44€. Ihan hyvin säästi vaikka vaihtoi rajattomasta erillismaksulliseen.
Täällä taasen eka kokonainen kuukausi Telian DOT-liittymällä (100 Mbit/s) ja marraskuun kokonaislaskuksi muodostui huimat 5,26€![]()
No tuolla liittymällä kuuluisi myös postata, että mitä rahalla sai. Esim. jos katoit yhden kissavideon ja soitit 1min puhelun, niin aika pirun kallista ;-).
Täällä taasen eka kokonainen kuukausi Telian DOT-liittymällä (100 Mbit/s) ja marraskuun kokonaislaskuksi muodostui huimat 5,26€![]()
Vastailet vielä tuohon niin tuo kertookin jotain. Itsellä näytti olleen dataa 6,30 Gt, puheluita 7 min ja textareita 15 kpl.No tuolla liittymällä kuuluisi myös postata, että mitä rahalla sai. Esim. jos katoit yhden kissavideon ja soitit 1min puhelun, niin aika pirun kallista ;-).
Jaahas, taasko olisi Elisalla kampanja menossa Moin asiakkaille, mutta ainakaan minulle tuo linkki ei aukea, ikuinen rinkula vaan jää pyörimään...Juuri tuli tekstari Elisalta, jossa tarjotaan näin:
"Surffaile rajattomasti! Saat nyt joulun huippuedun puheliittymästä rajattomalla 100M netillä hintaan 8,90 €/kk 24 kk ajan kun vaihdat MOI-liittymäsi Elisalle - liittymässä ei määräaikaa. Etu saatavilla 21.12. asti vain verkossa elisa.fi/rajaton T.Elisa"
Minulla latautuu, muttei etua näy koska olen Telialla.Juuri tuli tekstari Elisalta, jossa tarjotaan näin:
"Surffaile rajattomasti! Saat nyt joulun huippuedun puheliittymästä rajattomalla 100M netillä hintaan 8,90 €/kk 24 kk ajan kun vaihdat MOI-liittymäsi Elisalle - liittymässä ei määräaikaa. Etu saatavilla 21.12. asti vain verkossa elisa.fi/rajaton T.Elisa"
Tuo sivu vaan ei lataudu vaan pyytää odottamaan hetken.
Lisäyksenä että tänään saunalahti otti yhteyttä ja tarjosi uutta hintaa : 17, 90e/kk ja nopeus nousee 200m. Eli kannattaa todellakin vaihtaa liittymiä, ei noita parempia tarjouksia edes kysyttäessä saa jos ei ole vielä vaihtanut operaattoria.Itse laitoin saunalahden aspaan viestiä ja 24e oli halvin mihin pystyivät. Otin sit telian 150m 20e:lla
Minulla latautuu, muttei etua näy koska olen Telialla.
P.S
Tuon edun voi varmaankin myös käyttää moni muukin, kunhan tietää MOI:lla olevan puhelinnumeron. Sen numeron avulla pystyy laittamaan "tuotteen" ostoskoriin valitsemalla otan uuden numeron ja korissa taas voi vaihtaa oman puhelinnumeronsa
P.P.S. Jos jollain on tiedossa MOI:lla oleva numero, jota voisi käyttää tarjouksen saamiseen, niin vinkkiä kiitosTuohon kävisi mainiosti mm. mokkulassa oleva numero tms., niin ei olisi pelkoa levittää numero netissä
Juuri tuli tekstari Elisalta, jossa tarjotaan näin:
"Surffaile rajattomasti! Saat nyt joulun huippuedun puheliittymästä rajattomalla 100M netillä hintaan 8,90 €/kk 24 kk ajan kun vaihdat MOI-liittymäsi Elisalle - liittymässä ei määräaikaa. Etu saatavilla 21.12. asti vain verkossa elisa.fi/rajaton T.Elisa"
Höh, kokeilin omalla numerolla joka siis MOI:lla, ja 19,90€/kk näyttää hinnaksi. Ei jatkoon...
P.S. Ja vaimon MOIn numerolla kun kokeili niin sama 19,90€/kk.
Asiakaspalveluun viestiä, sieltä saa (sain).
Kiitos viestistäsi.Ei tarvetta kun sattuu olemaan 6€ SIMmi rajattomalla datalla. Ja kuuluvuus on vielä parempi kuin Elisalla ja datakin siirtyy nopeammin. Kunhan kokeilin.
Paha sanoa, onnistuisiko tuon Elisan 8,90e/kk 100M liittymän (24kk soppari, ei määräaikaa) saanti, jos tilaa Moilta ensin uuden liittymän (tästä ainakin tulee se 5e avausmaksu, voivat vaatia myöskin tuon ensimmäisen 9e kk-maksunkin, ku nykyään muuttivat ehtojaan) ja sitten kysäsee tarjousta (tiete taas kampanja menossa niillä 21.12 asti Moin asiakkaille). En tiedä onko joku jo yrittänyt samaa?Elisa kerii kuparit vanhempieni asuinpaikalta. Tarjosivat ilmoituksen yhteydessä 100m 4g liittymää14,9€/kk. Nopeasti vilkaistuna ei halvempaa oikeastaan ole, vai onko?
Voisin ottaa liittymän omiin nimiin jos on tarve. Joskushan on ollut erinäköisiä pakettitarjouksia (esim. Tuplakaista), mutta onko nyt?
Käsittääkseni tällöin moin joutuu ottamaan käyttöön ja ensimmäisen kuukauden joutuu makselemaan + avaus. Jos ei elisalta saisikaan mitään.Paha sanoa, onnistuisiko tuon Elisan 8,90e/kk 100M liittymän (24kk soppari, ei määräaikaa) saanti, jos tilaa Moilta ensin uuden liittymän (tästä ainakin tulee se 5e avausmaksu, voivat vaatia myöskin tuon ensimmäisen 9e kk-maksunkin, ku nykyään muuttivat ehtojaan) ja sitten kysäsee tarjousta (tiete taas kampanja menossa niillä 21.12 asti Moin asiakkaille). En tiedä onko joku jo yrittänyt samaa?
Tarjous pitäisi saada tuolta, taikka sitten suoraan myynti chatista pyytämällä, jos ei satu tuo sitä tarjoamaan.
Mitäs kautta viestittelit?Asiakaspalveluun viestiä, sieltä saa (sain).
Senkus avaat tuon linkin, niin siellä oikeassa alakulmassa pitäs olla puhekupla, milloin chat palvelee (taitaa olla kiinni nyt), siellä pitäisi olla myyntipalvelun chat, kun et ole kirjautunut OmaElisaan.Mitäs kautta viestittelit?
Itelläni Moi ja kuten parille muulle tuossa aiemmin, Elisa tarjoaa vain 20e/kk tai kalliimpaa tuon linkin takaa.
Juuh, riskillä tuon joutuisi tekemään, että onnistuuko operaatio ja silloin pitää aktivoida liittymä ja joutuu maksamaan tuon 14e ylimääräistä, mutta tuon säästäisi sitten jo parissa kuukaudessa jos onnistuu...Käsittääkseni tällöin moin joutuu ottamaan käyttöön ja ensimmäisen kuukauden joutuu makselemaan + avaus. Jos ei elisalta saisikaan mitään.
Joo pitää huomenna koettaa, ehkäpä vaan soitan suoraan myyntinumeroon.Senkus avaat tuon linkin, niin siellä oikeassa alakulmassa pitäs olla puhekupla, milloin chat palvelee (taitaa olla kiinni nyt), siellä pitäisi olla myyntipalvelun chat, kun et ole kirjautunut OmaElisaan.
Kyl siellä tuntuu olevan aina monenlaista toimijaa ja joskus onnistuu samantein, melkein sieltä jo suoraan ehdottaa kampanjaa, kun taas joskus saa vääntää tosissaan ja saattaa jäädä saamatta siltikin. Sitten ei muuta kuin uutta matoa koukkuun vähän ajan päästä uudelleen.Joo pitää huomenna koettaa, ehkäpä vaan soitan suoraan myyntinumeroon.
Pari kk sit kysein chatistä tarjousta kun luin täältä että jotkut Moin asiakkaat oli saanut jotain järkeviä hintoja. Kyselin nimenomaan vain halvempaa kuin nykyinen Moin 9e/kk liittymää ja siihen chattiheppu lässytti aikansa jotain epäolennaisuuksia ennenkuin viimein tarjosi tyyliin 25eur/kk liittymää hymiöiden kera. Jäi vähän sellainen fiilis että chattitontuilla ei ole valtuuksia tarjota mitään ja yrittävät vain epätoivoisesti myydä ylihintaista.
Taitaa olla sama myyjä meillä, koko keissi on kopio. Huomasin kanssa että liittymän hinta oli muuttunut poskettomaksi. Laitoin vaihtoa Telialle.Minulla kävi tismalleen samalla tavalla, sain onneksi purettua kyseisen "kaupan" puhelinsoitolla.
No tässä palautuksessakin kusi sitten Se, että edellinen määräaikainen liittymäni oli 20,90/kk, mutta liittymäni hinta oli peruutuksen myötä noussut 34.90e, eli listahintaan, ja tämän tietysti jouduin maksamaan vielä viimeiseltä kuulta.
Entistä määräaikaista (1kk määräaikaisuutta jäljellä) sopimusta ei enään voinut palauttaa (kuulemma häviää bittiavaruuteen kun uusi liittymäsopimus tehdään)
Tämän myötä dna menetti minut enkä aio enää vilkaistakaan kyseiseen firmaan päin.
Taitaa olla sama myyjä meillä, koko keissi on kopio. Huomasin kanssa että liittymän hinta oli muuttunut poskettomaksi. Laitoin vaihtoa Telialle.
Kokeilin äidin numerolla joka Moi, 19.90€ tarjosi...Höh, kokeilin omalla numerolla joka siis MOI:lla, ja 19,90€/kk näyttää hinnaksi. Ei jatkoon...
P.S. Ja vaimon MOIn numerolla kun kokeili niin sama 19,90€/kk.
Otin aluksi 16.90€ tarjouksen. Kilpailutin uudestaan ja sain sen jälkeen 14,90€ + C-more. Winback oli ainut keino millä tarjouksen sain.Juuri sain Telialta myös 14,90€ (150M, C-more, Kesko 20€) tarjouksen läpi vain soittamalla aspaan winback tekstiviestistä. Tekstiviesti kyllä tarjosi 16,90€, mutta kannatti kokeilla kepillä jäätä.