Liittymät

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ano
  • Aloitettu Aloitettu
Jooh, oletin hieman toisin siksi, ku simin mukana tulleessa paperissa oli muotoiltu asia sen verran hämäävästi, että ehdin innostua (turhaan). Mutta kaitpa sen ilmaisjakson silti taidan hyödyntää.

Joku markkinointihemmo on ollut vauhdissa... Tympeää kyllä tuo, että operaattorit laskuttavat mobiilivarmenteesta molempiin suuntiin (sekä tunnistettavaa henkilöä, että tunnistusta tarvitsevaa organisaatiota). Luulisi, että mobiilivarmenne olisi paljon yleisemmässä käytössä, jos eivät laskuttaisi tunnistettavia henkilöitä siitä. Voisi kuvitella, että rahaakin tulisi enemmän, jos saisi kasvatettua palvelun suosiota ja volyymin siten suuremmaksi.
 
Joku markkinointihemmo on ollut vauhdissa... Tympeää kyllä tuo, että operaattorit laskuttavat mobiilivarmenteesta molempiin suuntiin (sekä tunnistettavaa henkilöä, että tunnistusta tarvitsevaa organisaatiota). Luulisi, että mobiilivarmenne olisi paljon yleisemmässä käytössä, jos eivät laskuttaisi tunnistettavia henkilöitä siitä. Voisi kuvitella, että rahaakin tulisi enemmän, jos saisi kasvatettua palvelun suosiota ja volyymin siten suuremmaksi.

Telialta mobiilivarmenteen saa ilmaiseksi puhelinliittymään, sen takia mulla se onkin, muuten en näe mitään mainittavia etuja jotka sais sen hankkimaan vs. pankkitunnukset jotka mulla on muutenkin puhelimessa.

Jonkun Elisan myyntihemmon kanssa asiasta keskusteltuani jäin sellaiseen ymmärrykseen, että Telia on jonkinlainen systeemivastaava tuossa mobiilivarmenteessa ja muut operaattorit joutuvat maksamaan siitä Telialle. Tämä selittäisi miksi varmenteesta halutaan erikseen veloittaa asiakaata, mutta tiedä sitten oliko tuo tyypoi kartalla vai selittelikö omiaan...

Vielä härskimpää on tosin pankkien taipumus veloittaa asiakkaita pankkitunnisteista joita ilman ei pääse pankin omaan verkkopankkiin. Yleensä tosin ei mainittavaa asiointia tarvitse kun tunnukset muuttuu maksuttomiksi, mutta kuitenkin... :cigar2:
 
  • Tykkää
Reactions: JmB
Telialta mobiilivarmenteen saa ilmaiseksi puhelinliittymään, sen takia mulla se onkin, muuten en näe mitään mainittavia etuja jotka sais sen hankkimaan vs. pankkitunnukset jotka mulla on muutenkin puhelimessa.
Telialta kyselin nettiliittymän päivitystä, siinä samassa lähti tuputtaan matkapuhelinliittymää ja kehu mobiilivarmennetta, että on niin hyvä ku kohta joku asetus/säädös tms tulee voimaan. Alkoi siinä muutenkin jo ärsyttämään, niin suosittelin tutustumaan pankin mobiilisovelluksella tunnistautumiseen. Mielestäni huomattavasti mobiilivarmennetta kätevämpi, joka mulla on myös joskus ollut käytössä.
 
Telialta kyselin nettiliittymän päivitystä, siinä samassa lähti tuputtaan matkapuhelinliittymää ja kehu mobiilivarmennetta, että on niin hyvä ku kohta joku asetus/säädös tms tulee voimaan. Alkoi siinä muutenkin jo ärsyttämään, niin suosittelin tutustumaan pankin mobiilisovelluksella tunnistautumiseen. Mielestäni huomattavasti mobiilivarmennetta kätevämpi, joka mulla on myös joskus ollut käytössä.

Mä tykkään enemmän mobiilivarmenteesta kun se tulee luuriin pop-uppina niin ei tarvii kaivaa pankkiappia. Mut Telia on tosiaan mobiilivarmenneinfran operaattori ja muut operaattorit joutuvat heille siitä maksamaan.
 
Uuteen telia dot liittymään 14 vrk ilmainen jakso. Joko numsiin tai vanhaan numeroon. Lisäksi koodilla JOULUQ14 saa toiset 14vrk ilmaista aikaa. Sitä en tiedä toimiiko koodi vanhoille numeroille tai tunnareilla -tuskin?
 
Itse laitoin eilen Telian liittymän siirtymään Elisalle.
Tänään tuli sama 150M rajaton 24kk @16,90e buyback tarkous Telialta.
Pitänee itsekkin roikottaa pari päivää jos tulis tuo 14,90e tarjous tännekkin.
Miten tämä eteni? Itelle tarjottiin tota 16,90e tarjousta äsken. Jos oottelee lähemmäs siirtoaikaa niin tuleeko vielä parempaa tarjousta?
 
Miten tämä eteni? Itelle tarjottiin tota 16,90e tarjousta äsken. Jos oottelee lähemmäs siirtoaikaa niin tuleeko vielä parempaa tarjousta?
Pommittaa chättiä ja puhelinta sinne pari päivää samaan aikaan niin voi saada irti kaikenlaista kun ei aina sama asiakaspalvelija.
 
Soitin äsken Telialle ja sieltä irtos 14,90e/kk 150M rajaton, kaupan päälle 20e Keskon lahjakortti ja 3kk C-more. :D
 
Tytön liittymä oli myös siirtymässä Telialta Dna:lle ja eilen eka tarjous viestillä 16,90 ja parinkympin ostokorttia ja mitä nyt olikaan ja tänään
toinen samanlainen viesti jossa edelleen 16,90 jolloin soitin viestissä olevaan numerooon ja sanoin että se 14,90e hintanen
pitää irrota muuten ei tule kauppoja, niin siellä neiti totesi että sopii ja samoilla höysteillä siis jatkettiin ja hinta siis tuon 14,90e.
 
Tämä vanhalle asiakkaalle? Noitahan ollu vanhoille tarjolla jo tovin.
En tiiä, jotain se selitti puhelimessa et ei tiiä onnistuuko ton tarjouksen antaminen kun ilmeisesti vanha tarjous tai jotain, mutta kyllä se tuntu sieltä kuitenkin onnistuvan.
Pitkään se koitti sanoa, että tuo 16,90e olisi hyvä tarjous, mutta sanoin että täytys nyt kyllähalvemmalla saada tai hyppään ainaki pariks kuukaudeks Elisalle.
Ja vetosin tohon 16,90e + keskon lahjakortti tarjoukseen, joka tuli tekstarilla niin suostu antamaan tuon lahjakortinkin. :)
 
Vaikkakin tässä hallituksen esityksessä on myöskin ikäviä puolia, niin puhelinliittymiin liittyen jotain positiivistakin.

Esityksessä ehdotetaan, että täytäntöönpanossa hyödynnettäisiin osittain teledirektiivin sallimaa liikkumavaraa. Ehdotetun 109 §:n mukaan teleyritys saisi tehdä kuluttajan kanssa enintään 24 kuukauden määräaikaisen sopimuksen. Tästä poiketen kuluttajan kanssa tehtävä matkaviestinverkon puhelinliittymää koskeva määräaikainen sopimus saisi kuitenkin olla enintään 12 kuukauden mittainen.

Määräaikaisten sopimusten enimmäiskeston rajoittaminen 12 kuukauteen matkaviestinverkon puhelinliittymien osalta parantaisi kuluttajien mahdollisuuksia vaihtaa liittymää. Ottaen huomioon viestintämarkkinoiden nopea kehitys sekä palvelutarjonnan että hintojen osalta 24 kuukauden sopimuskautta voidaan pitää pitkänä aikana. Lyhentämällä määräaikaisten sopimusten enimmäiskesto 12 kuukauteen parannettaisiin siten kuluttajanoikeuksia.

Lakia esitetään täsmennettäväksi myös siten, että kuluttajalla olisi velvollisuus maksaa viestintäpalvelusopimukseen perustuvat maksut vasta siitä lähtien, kun yhteys on käytettävissä. Tällöin kuluttajalla olisi aina mahdollisuus matkaviestinpalvelujen kyseessä ollessa maksutta perua viestintäpalvelusopimus ja numeronsiirtopyyntö ennen numeronsiirron toteutumista. Teleyrityksellä ei siten olisi oikeutta periä maksua ennen numeronsiirron toteutumista.


Etenkin tuo toinen kohta, eli winback saaminen helpottuisi asiakkaan kannalta ;)
 
Ylellä ihan kiva juttu operaattorien hintameiningistä. Tämä ei sisällä mitään uutta tämän ketjun lukijoille, mutta ehkä se lisää kansan tietoisuutta.

Minä en ole keksinyt kyllä mikä oikein olisi nykyistä parempi toimintatapa. Nythän operaattorit eivät soittamalla saa jahdata kilpailijan asiakkaita, mikä on johtanut yhdenmukaisiin liittymähintoihin. Pitäisikö kaikkien siis saada aina vain parempi tarjous kunhan tajuaa kysyä uudelleen omalta operaattoriltaan? Vai hinta halpenee prosentuaalisesti asiakasvuosien mukaan?

Mälsäähän se on liittymiä pyörittää operaattorilta toiselle, mutta eipä tuo mahdoton vaiva ole kun tietää pelin hengen.
 
Ylellä ihan kiva juttu operaattorien hintameiningistä. Tämä ei sisällä mitään uutta tämän ketjun lukijoille, mutta ehkä se lisää kansan tietoisuutta.


Yleisesti ottaen ihan hyvä artikkeli mutta pakko nostaa esiin parit lainaukset artikkelista.

  • "Kinnusen mukaan käytäntö voi ajaa kuluttajia epätasa-arvoiseen asemaan. Kilpailuttajat ja aktiiviset kuluttajat ovat paremmassa tilanteessa kuin ne, jotka ovat operaattoriuskollisia tai passiivisia."
Jutussa tietysti jossain määrin perää mutta tuo ylläoleva toteamus kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntijalta särähti omaan korvaan. Kaikilla kuluttajilla on samat mahdollisuudet liittymien kilpailuttamiseen mutta osa jättää sen tekemättä erinäisistä syistä. En ymmärrä miten tähänkin yhteyteen saadaan sovitettua tuo epätasa-arvon termi. Onko se oikeasti epätasa-arvoa, että aktiivisesti asioitaan hoitava on paremmassa asemassa kuin henkilö joka ei tee asioiden eteen mitään? Samahan nyt pätee kaikkialla, kun käyttää aikaansa asioiden hoitamiseen niin yleensä ne menevät paremmin.

  • "Toinen voi maksaa selvästi enemmän kuin toinen, vaikka tuote on sama."
Tämähän nyt on melkein väistämätöntä, kun tarjoustoiminta on kausiluontoista. Vaikka tarjoukset saisi helpommin niin silti joskus annetaan 15€ tarjouksia ja välillä taas 20€ tarjouksia.

  • "Telia, DNA ja Elisa kertovat, että ne eivät tutki liittymien kilpailuttamista."
Joo, nämä isot operaattorit varmasti tekevät melko laajamittaista kilpailutustoimintaa täysin sokkona.
 
Moilta vaimon liittymään winbackina 9 eurolla rajaton data ja puhelut max 4 euroa, 12kk sopimus. Täydellinen ratkaisu tähän väliin ja katsellaan sitten vuoden päästä taas!
 
Jutussa tietysti jossain määrin perää mutta tuo ylläoleva toteamus kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntijalta särähti omaan korvaan. Kaikilla kuluttajilla on samat mahdollisuudet liittymien kilpailuttamiseen mutta osa jättää sen tekemättä erinäisistä syistä. En ymmärrä miten tähänkin yhteyteen saadaan sovitettua tuo epätasa-arvon termi. Onko se oikeasti epätasa-arvoa, että aktiivisesti asioitaan hoitava on paremmassa asemassa kuin henkilö joka ei tee asioiden eteen mitään? Samahan nyt pätee kaikkialla, kun käyttää aikaansa asioiden hoitamiseen niin yleensä ne menevät paremmin.

Totta kyllä, että just tuo ei ehkä ole ihan oikea asia mistä firmoja pitäisi syyttää, mutta monella käyttäjällä tuo ihan varmasti johtuu tietämättömyydestä enemmän kuin saamattomuudesta: ei tajuta, kuinka suuria säästöjä voi saada jopa vanhalta operaattoriltaan, kun tilaa vaihdon toiselle. Sana leviää lähinnä puskaradiossa, mutta just tämmöiset uutisjutut toivottavasti lisäävät tietoisuutta.

Operaattorien toimintaan sinänsä en kaipaa muutoksia, koska olen itse vuosien ajan pelkästään hyötynyt tästä toimintatavasta.
 
Totta kyllä, että just tuo ei ehkä ole ihan oikea asia mistä firmoja pitäisi syyttää, mutta monella käyttäjällä tuo ihan varmasti johtuu tietämättömyydestä enemmän kuin saamattomuudesta: ei tajuta, kuinka suuria säästöjä voi saada jopa vanhalta operaattoriltaan, kun tilaa vaihdon toiselle. Sana leviää lähinnä puskaradiossa, mutta just tämmöiset uutisjutut toivottavasti lisäävät tietoisuutta.

Operaattorien toimintaan sinänsä en kaipaa muutoksia, koska olen itse vuosien ajan pelkästään hyötynyt tästä toimintatavasta.

Ainakin oma kokemus on ollut se, että tuttuni ovat pääsääntöisesti asiasta kuultuaan "kateellisia" liittymieni hinnoista mutta eivät silti ole valmiita tekemään niitä vaadittuja toimenpiteitä tarjousten saamiseksi. Mutta varmasti monella johtuu myös tietämättömyydestä vaikka aika äkkiähän tuo meininki selviää, kun edes kerran ottaa vastaan sen liittymätarjouksen kilpailijalta. Kyllähän noita tarjoushintoja vilahtelee netissä, kauppakeskuksien standeilla jne. Sinänsä siis pitäisi olla ainakin selvää, että vaihtamalla muualle voi säästää reilusti vaikkei winbackeistä tietäisi. Toki tuossa kohtaa astuu kuvioon taas se jääräpäinen operaattoriuskollisuus. Noh, oli syy mikä tahansa niin tavallaan voi tietysti olla itse tyytyväinen, koska kilpailuttajien määrän kasvaminen johtaa väkisinkin tarjousten huononemiseen.
 
Oispa moilla pelkkä mobiilinettiliittymä. Tuntuu turhalta maksaa puheesta kun tulee mokkulareitittimeen ja 18€ 100mb liittymästä on liikaa. Elisalta ja Telialta saa vastaavaa aina silloin tällöin 5€/kk ja dnalta ei alle 15€ irtoa.
 
Oispa moilla pelkkä mobiilinettiliittymä. Tuntuu turhalta maksaa puheesta kun tulee mokkulareitittimeen ja 18€ 100mb liittymästä on liikaa. Elisalta ja Telialta saa vastaavaa aina silloin tällöin 5€/kk ja dnalta ei alle 15€ irtoa.

Moillahan maksetaan puhe ja viestit käytön mukaan (tai maks. 4 eur/kk)?
Ei puhetta ja viestejä = Ei maksa puheesta ja viesteistä...

Se nyt vaan on niin, että data on se mikä sitä kapasiteettia verkosta vie, joten siitä olis rahaa saatava asiakkailtakin. Puheluista ja viesteistä on ollut tähän saakka helppo laskuttaa kun iso osa porukasta on edelleen soitellut ja tekstaillut, mutta nyt kun on whatsappin, messengerit ja muut some/viesti/puhelusoftat niin alkaa se tulovirta tyrehtymään etenkin nuoremman polven osalta. Sen takia puhe ja viestit kuuluvat nykyään suurimmalti osin pakettiin, sillä saadaan "enemmän sisältöä" pakettiin jolloin hintaa on helpompi perustella.

Hyvän kuvan kustannusvaikutuksista saa tuosta Moin hinnoittelusta, 6GB dataa maksaa 9 eur/kk, rajattoman datan saa 18 eurolla ja sitten taas puhua ja tekstailla saa rajattomasti 4 eurolla kuussa.
 
:rage: Prkl, ja itselle ei annettu 50:iä edes tinkimällä. Sanoivat että maaliskuussa tulisi lahjakortti

Onko elisa myös ottanut muiltakin 4,90 liittymän muutosmaksua tuossa tilanteessa kun hyväksyy tarjouksen? Jotenkin tuntuu, että meikäläistä kairattiin nyt ja oikein kunnolla
Itsellä on aina onnistunut operaattorista riippumatta tuo että pyytää muutos-/liittymämaksut pois kaupantekiäisiksi.
 
Dna teki tänään härskisti, soittivat liittymän uusimisesta kun määräaikaisuus loppumassa, kieltäydyin koska halusin kilpailuttaa liittymän, tarkistin Dna:n verkkosivuilta ja olivat oma-aloitteisesti jatkaneet määräaikaisuutta vuodella. Ei näin! Melko härskiä toimintaa.
 
Dna teki tänään härskisti, soittivat liittymän uusimisesta kun määräaikaisuus loppumassa, kieltäydyin koska halusin kilpailuttaa liittymän, tarkistin Dna:n verkkosivuilta ja olivat oma-aloitteisesti jatkaneet määräaikaisuutta vuodella. Ei näin! Melko härskiä toimintaa.
Minulla kävi tismalleen samalla tavalla, sain onneksi purettua kyseisen "kaupan" puhelinsoitolla.

No tässä palautuksessakin kusi sitten Se, että edellinen määräaikainen liittymäni oli 20,90/kk, mutta liittymäni hinta oli peruutuksen myötä noussut 34.90e, eli listahintaan, ja tämän tietysti jouduin maksamaan vielä viimeiseltä kuulta.

Entistä määräaikaista (1kk määräaikaisuutta jäljellä) sopimusta ei enään voinut palauttaa (kuulemma häviää bittiavaruuteen kun uusi liittymäsopimus tehdään)

Tämän myötä dna menetti minut enkä aio enää vilkaistakaan kyseiseen firmaan päin.
 
Minulla kävi tismalleen samalla tavalla, sain onneksi purettua kyseisen "kaupan" puhelinsoitolla.

No tässä palautuksessakin kusi sitten Se, että edellinen määräaikainen liittymäni oli 20,90/kk, mutta liittymäni hinta oli peruutuksen myötä noussut 34.90e, eli listahintaan, ja tämän tietysti jouduin maksamaan vielä viimeiseltä kuulta.

Entistä määräaikaista (1kk määräaikaisuutta jäljellä) sopimusta ei enään voinut palauttaa (kuulemma häviää bittiavaruuteen kun uusi liittymäsopimus tehdään)

Tämän myötä dna menetti minut enkä aio enää vilkaistakaan kyseiseen firmaan päin.

Jos ymmärsin oikein, että olivat oma-aloitteisesti kuukautta ennen vanhan määräaikaisen sopimuksesi umpeutumista uusineet määräaikaisen sopimuksen sinulta konsultoimatta tai konsultoiden mutta ilman nimenomaista hyväksyntääsi uusineet määräaikaisuuden, niin kyllä tuossa olisi ollut ihan validit argumentit vaatia hyvitystä viimeisen kuun laskulle, jotta sen suuruus olisi ollut samaa luokkaa, kuin mitä se oli ollut vanhalla kaudella. Sen sijaan olen joskus törmännyt tilanteeseen, että jos määräaikaisuus on jo ehtinyt päättyä ja liittymäsi on siirtynyt uudelle laskutuskaudelle, niin siinä tapauksessa voit joutua maksamaan uudesta kaudesta ja mahdollisesti vielä listahinnan, jos uusi hinta on perustunut uuteen määräaikaiseen sopimukseen. Tällöinkin asiasta varmaan voisi neuvotella.

Mutta jos siis edellinen määräaikainen kausi ei ollut edes päättynyt ja vaihdoit toiselle operaattorille ennen uuden kauden alkamista, niin perivät kyllä perusteettomasti sinulta listahinnan viimeiseltä kuulta. Myyjä tai asiakaspalvelija ei välttämättä tiedä, mutta kyllä DNA:n laskutusjärjestelmään voi lisätä hyvitysrivin, jolla olisi voinut muuttaa tuon uuden laskun summan vanhan kauden suuruiseksi ilman mitään ylimääräisiä vanhojen sopimusten palautuksia tms.
 
Jos ymmärsin oikein, että olivat oma-aloitteisesti kuukautta ennen vanhan määräaikaisen sopimuksesi umpeutumista uusineet määräaikaisen sopimuksen sinulta konsultoimatta tai konsultoiden mutta ilman nimenomaista hyväksyntääsi uusineet määräaikaisuuden, niin kyllä tuossa olisi ollut ihan validit argumentit vaatia hyvitystä viimeisen kuun laskulle, jotta sen suuruus olisi ollut samaa luokkaa, kuin mitä se oli ollut vanhalla kaudella. Sen sijaan olen joskus törmännyt tilanteeseen, että jos määräaikaisuus on jo ehtinyt päättyä ja liittymäsi on siirtynyt uudelle laskutuskaudelle, niin siinä tapauksessa voit joutua maksamaan uudesta kaudesta ja mahdollisesti vielä listahinnan, jos uusi hinta on perustunut uuteen määräaikaiseen sopimukseen. Tällöinkin asiasta varmaan voisi neuvotella.

Mutta jos siis edellinen määräaikainen kausi ei ollut edes päättynyt ja vaihdoit toiselle operaattorille ennen uuden kauden alkamista, niin perivät kyllä perusteettomasti sinulta listahinnan viimeiseltä kuulta. Myyjä tai asiakaspalvelija ei välttämättä tiedä, mutta kyllä DNA:n laskutusjärjestelmään voi lisätä hyvitysrivin, jolla olisi voinut muuttaa tuon uuden laskun summan vanhan kauden suuruiseksi ilman mitään ylimääräisiä vanhojen sopimusten palautuksia tms.

Eli minulla oli määräaikaisen liittymän 2v sopimuskausi loppumassa noin 1kk päästä. Dna:lta sitten soitettiin että minun määräaikaisuus on loppumassa, päivitetäänkö uuteen. Kieltäydyin ja sanoin että katson mitä muilla on tarjota. Pyysin toki päivän hintaa samalla ja sanoin harkitsevani vielä asiaa.

Samana päivänä kävin katsomassa omadna:n kautta liittymääni niin siinä tosiaan oli laitettu liittymälle uusi 2v määräaikaisuus!

No, seuraavana päivänä puhelua aspaan, sanoi että onnistuu peruutus ja sanoi että vanha liittymäsopimukseni palaa sellaisenaan toimimaan.

No, kävin sitten jälleen tarkistamassa niin vanhasta liittymästä oli se viimeisen kuukauden määräaika loppunut, liittymä oli toistaiseksi voimassa oleva ja sillä niiden listahinnalla..

Jälleen soittoa ja tällöin selitys oli että vanhaa liittymäsopimusta ei voi palauttaa kun uusi on tehty. Uusi aina pyyhkii sen vanhan pois. Pahoitteli tapahtunutta eikä sanonut mitään siihen hinnankorotusasiaan.

Tässä vaiheessa minulla kiehui jo sen verran että marssin suoraan telian kauppaan, selitin tilanteen ja otin telialta uuden liittymän.
 
Kieltäydyin ja sanoin että katson mitä muilla on tarjota. Pyysin toki päivän hintaa samalla ja sanoin harkitsevani vielä asiaa.

Samana päivänä kävin katsomassa omadna:n kautta liittymääni niin siinä tosiaan oli laitettu liittymälle uusi 2v määräaikaisuus!
Tuostahan kannattaisi tehdä kirjallinen reklamaatio eikä vain soitella/chattailla jonkun alimman tason edustajan kanssa. Jos oikein jaksaa paneutua niin viestiä kuluttajaneuvontaan ja vaikkapa tutkintapyyntö petoksesta poliisille. Työllistää verovaroin ylläpidettyjä viranomaisia ja vie aikaa ns. oikeilta ongelmilta mutta tuskin tuollaista myyntiä muuten saa kuriin.
 
Tuostahan kannattaisi tehdä kirjallinen reklamaatio eikä vain soitella/chattailla jonkun alimman tason edustajan kanssa. Jos oikein jaksaa paneutua niin viestiä kuluttajaneuvontaan ja vaikkapa tutkintapyyntö petoksesta poliisille. Työllistää verovaroin ylläpidettyjä viranomaisia ja vie aikaa ns. oikeilta ongelmilta mutta tuskin tuollaista myyntiä muuten saa kuriin.
Tarkoitus oli laittaa reklamaatiota mutta se sitten jäi, vitutti niin paljon koko firma etten halunnut enään hetkeäkään asioida heidän kanssa.
 
Juuri sain Telialta myös 14,90€ (150M, C-more, Kesko 20€) tarjouksen läpi vain soittamalla aspaan winback tekstiviestistä. Tekstiviesti kyllä tarjosi 16,90€, mutta kannatti kokeilla kepillä jäätä.
 
Juuri sain Telialta myös 14,90€ (150M, C-more, Kesko 20€) tarjouksen läpi vain soittamalla aspaan winback tekstiviestistä. Tekstiviesti kyllä tarjosi 16,90€, mutta kannatti kokeilla kepillä jäätä.
Itse laitoin saunalahden aspaan viestiä ja 24e oli halvin mihin pystyivät. Otin sit telian 150m 20e:lla
 
Onko kokemuksia siitä että uuden nron entinen omistaja tai omistajan numeron omaavat alkavat ottaan yhteyttä? DNA, Telia ja Elisa pistävät siis jakoon numeroita hyvinkin pian seuraavalle? Onko tästä kokemuksia?
 
Onko kokemuksia siitä että uuden nron entinen omistaja tai omistajan numeron omaavat alkavat ottaan yhteyttä? DNA, Telia ja Elisa pistävät siis jakoon numeroita hyvinkin pian seuraavalle? Onko tästä kokemuksia?
Numeroissa on 6kk karenssi. Olisikohan ollut niin, että vielä 3kk jälkeen se on avattavissa vielä uudelleen vanhalle omistajalle, mutta tuon 6kk jälkeen sen voi saada kuka vain
 
Onko kokemuksia siitä että uuden nron entinen omistaja tai omistajan numeron omaavat alkavat ottaan yhteyttä? DNA, Telia ja Elisa pistävät siis jakoon numeroita hyvinkin pian seuraavalle? Onko tästä kokemuksia?

Mulle tulee vieläkin edelliselle haltijalle suunnattuja puheluita ja viestejä numeroihin jotka olen omistanut 3-7 vuotta, joten ei se aina ajanpuutteestakaan ole kiinni, mitä laajemmalle sitä numeroa on jaeltu niin sen pidempään niitä tulee uudelle haltijalle... Etenkin puhelinmyyjistä ja automaattiviesteistä eroon pääseminen oli aluksi aika kuluttavaa kun puhelimeen tuli jatkuvalla syötöllä jonkun luottotietonsa tuhonneen ihmisen lainatarjouksia, maksumuistutuksia, perintäviestejä ja puhelinpornolinjojen mainoksia ja monta kertaa viikossa soitetaan milloin mistäkin ja tavoitellaan Raimoa (nimi muutettu). Oli nimittäin hommaa löytää noihin kaikkiin järkevä yhteystieto mistä ne viestit sai lopetettua, numeroakaan ei viittinyt vaihtaa kun oli niin kähevä numero ja itse oli sen ilmoittanut jo joka paikkaan :dead:

Tuo 6kk minkä Jamboa mainitsi olis mullakin muistikuva numeroiden karenssista, sitten on mahdollista että menee uudelleen jakoon.
 
Eka kokonainen kuukausi takana Elisa tarkka 100M 5,90€/kk liittymällä, puhelinlasku 7,44€. Ihan hyvin säästi vaikka vaihtoi rajattomasta erillismaksulliseen.

Täällä taasen eka kokonainen kuukausi Telian DOT-liittymällä (100 Mbit/s) ja marraskuun kokonaislaskuksi muodostui huimat 5,26€ :)
 
Täällä taasen eka kokonainen kuukausi Telian DOT-liittymällä (100 Mbit/s) ja marraskuun kokonaislaskuksi muodostui huimat 5,26€ :)

No tuolla liittymällä kuuluisi myös postata, että mitä rahalla sai. Esim. jos katoit yhden kissavideon ja soitit 1min puhelun, niin aika pirun kallista ;-).
 
No tuolla liittymällä kuuluisi myös postata, että mitä rahalla sai. Esim. jos katoit yhden kissavideon ja soitit 1min puhelun, niin aika pirun kallista ;-).

Aattelin että täällä keskustelijat ovat aika hyvin tietoisia eri littymien ominaisuuksista mutta oikiassa olet kylläkin esimerkistäsi.

Ps. Elisa (ex.operaattori) on yrittänyt tavoitella parisen päivää, saapi nähdä minkälaisin tarjouksin yrittävät saada takaisin ;)
 
Täällä taasen eka kokonainen kuukausi Telian DOT-liittymällä (100 Mbit/s) ja marraskuun kokonaislaskuksi muodostui huimat 5,26€ :)
No tuolla liittymällä kuuluisi myös postata, että mitä rahalla sai. Esim. jos katoit yhden kissavideon ja soitit 1min puhelun, niin aika pirun kallista ;-).
Vastailet vielä tuohon niin tuo kertookin jotain. Itsellä näytti olleen dataa 6,30 Gt, puheluita 7 min ja textareita 15 kpl.
 
Juuri tuli tekstari Elisalta, jossa tarjotaan näin:

"Surffaile rajattomasti! Saat nyt joulun huippuedun puheliittymästä rajattomalla 100M netillä hintaan 8,90 €/kk 24 kk ajan kun vaihdat MOI-liittymäsi Elisalle - liittymässä ei määräaikaa. Etu saatavilla 21.12. asti vain verkossa elisa.fi/rajaton T.Elisa"

Tuo sivu vaan ei lataudu vaan pyytää odottamaan hetken.

Edit: Tuo sivu aukeaa itsellä ainakin puhelimen selaimella.
Edit II: Aukeaa myös chromella incognito tilassa.
 
Viimeksi muokattu:
Juuri tuli tekstari Elisalta, jossa tarjotaan näin:

"Surffaile rajattomasti! Saat nyt joulun huippuedun puheliittymästä rajattomalla 100M netillä hintaan 8,90 €/kk 24 kk ajan kun vaihdat MOI-liittymäsi Elisalle - liittymässä ei määräaikaa. Etu saatavilla 21.12. asti vain verkossa elisa.fi/rajaton T.Elisa"
Jaahas, taasko olisi Elisalla kampanja menossa Moin asiakkaille, mutta ainakaan minulle tuo linkki ei aukea, ikuinen rinkula vaan jää pyörimään...

Jaahas, onpas outoa taas, Chromium ei tuota linkkiä saa auki, mutta Edgella sitten aukeaa taas se sama vanha, anna numerosi ja tarkista onko tarjousta sivu.

Ei näytä kelpuuttavan DNA numeroakaan, vaikka samaa konsernia Moin kanssa nykyään :)
 
Viimeksi muokattu:
Juuri tuli tekstari Elisalta, jossa tarjotaan näin:

"Surffaile rajattomasti! Saat nyt joulun huippuedun puheliittymästä rajattomalla 100M netillä hintaan 8,90 €/kk 24 kk ajan kun vaihdat MOI-liittymäsi Elisalle - liittymässä ei määräaikaa. Etu saatavilla 21.12. asti vain verkossa elisa.fi/rajaton T.Elisa"

Tuo sivu vaan ei lataudu vaan pyytää odottamaan hetken.
Minulla latautuu, muttei etua näy koska olen Telialla.
P.S
Tuon edun voi varmaankin myös käyttää moni muukin, kunhan tietää MOI:lla olevan puhelinnumeron. Sen numeron avulla pystyy laittamaan "tuotteen" ostoskoriin valitsemalla otan uuden numeron ja korissa taas voi vaihtaa oman puhelinnumeronsa ;)
P.P.S. Jos jollain on tiedossa MOI:lla oleva numero, jota voisi käyttää tarjouksen saamiseen, niin vinkkiä kiitos :) Tuohon kävisi mainiosti mm. mokkulassa oleva numero tms., niin ei olisi pelkoa levittää numero netissä
 
Itse laitoin saunalahden aspaan viestiä ja 24e oli halvin mihin pystyivät. Otin sit telian 150m 20e:lla
Lisäyksenä että tänään saunalahti otti yhteyttä ja tarjosi uutta hintaa : 17, 90e/kk ja nopeus nousee 200m. Eli kannattaa todellakin vaihtaa liittymiä, ei noita parempia tarjouksia edes kysyttäessä saa jos ei ole vielä vaihtanut operaattoria.
 
Minulla latautuu, muttei etua näy koska olen Telialla.
P.S
Tuon edun voi varmaankin myös käyttää moni muukin, kunhan tietää MOI:lla olevan puhelinnumeron. Sen numeron avulla pystyy laittamaan "tuotteen" ostoskoriin valitsemalla otan uuden numeron ja korissa taas voi vaihtaa oman puhelinnumeronsa ;)
P.P.S. Jos jollain on tiedossa MOI:lla oleva numero, jota voisi käyttää tarjouksen saamiseen, niin vinkkiä kiitos :) Tuohon kävisi mainiosti mm. mokkulassa oleva numero tms., niin ei olisi pelkoa levittää numero netissä

Juu Chatin kautta sain juuri vaihdettua molemmat Moi liittymäni noihin.
 
Pojan liittymä on siirtymässä MOI:lle, ollut jo tovin ja ei ole elisalta mitään kuulunut. Saa sitten siirtyä tuonne kun eivät halua mitään vastatarjoustakaan tehdä
 
Juuri tuli tekstari Elisalta, jossa tarjotaan näin:

"Surffaile rajattomasti! Saat nyt joulun huippuedun puheliittymästä rajattomalla 100M netillä hintaan 8,90 €/kk 24 kk ajan kun vaihdat MOI-liittymäsi Elisalle - liittymässä ei määräaikaa. Etu saatavilla 21.12. asti vain verkossa elisa.fi/rajaton T.Elisa"

Höh, kokeilin omalla numerolla joka siis MOI:lla, ja 19,90€/kk näyttää hinnaksi. Ei jatkoon...

P.S. Ja vaimon MOIn numerolla kun kokeili niin sama 19,90€/kk.
 
Höh, kokeilin omalla numerolla joka siis MOI:lla, ja 19,90€/kk näyttää hinnaksi. Ei jatkoon...

P.S. Ja vaimon MOIn numerolla kun kokeili niin sama 19,90€/kk.

Asiakaspalveluun viestiä, sieltä saa (sain).
 
Viimeksi muokattu:
Elisa kerii kuparit vanhempieni asuinpaikalta. Tarjosivat ilmoituksen yhteydessä 100m 4g liittymää14,9€/kk. Nopeasti vilkaistuna ei halvempaa oikeastaan ole, vai onko?

Voisin ottaa liittymän omiin nimiin jos on tarve. Joskushan on ollut erinäköisiä pakettitarjouksia (esim. Tuplakaista), mutta onko nyt?
 
Elisa kerii kuparit vanhempieni asuinpaikalta. Tarjosivat ilmoituksen yhteydessä 100m 4g liittymää14,9€/kk. Nopeasti vilkaistuna ei halvempaa oikeastaan ole, vai onko?

Voisin ottaa liittymän omiin nimiin jos on tarve. Joskushan on ollut erinäköisiä pakettitarjouksia (esim. Tuplakaista), mutta onko nyt?
Paha sanoa, onnistuisiko tuon Elisan 8,90e/kk 100M liittymän (24kk soppari, ei määräaikaa) saanti, jos tilaa Moilta ensin uuden liittymän (tästä ainakin tulee se 5e avausmaksu, voivat vaatia myöskin tuon ensimmäisen 9e kk-maksunkin, ku nykyään muuttivat ehtojaan) ja sitten kysäsee tarjousta (tiete taas kampanja menossa niillä 21.12 asti Moin asiakkaille). En tiedä onko joku jo yrittänyt samaa?
Tarjous pitäisi saada tuolta, taikka sitten suoraan myynti chatista pyytämällä, jos ei satu tuo sitä tarjoamaan.
 
Paha sanoa, onnistuisiko tuon Elisan 8,90e/kk 100M liittymän (24kk soppari, ei määräaikaa) saanti, jos tilaa Moilta ensin uuden liittymän (tästä ainakin tulee se 5e avausmaksu, voivat vaatia myöskin tuon ensimmäisen 9e kk-maksunkin, ku nykyään muuttivat ehtojaan) ja sitten kysäsee tarjousta (tiete taas kampanja menossa niillä 21.12 asti Moin asiakkaille). En tiedä onko joku jo yrittänyt samaa?
Tarjous pitäisi saada tuolta, taikka sitten suoraan myynti chatista pyytämällä, jos ei satu tuo sitä tarjoamaan.
Käsittääkseni tällöin moin joutuu ottamaan käyttöön ja ensimmäisen kuukauden joutuu makselemaan + avaus. Jos ei elisalta saisikaan mitään.

Voit peruuttaa tilauksen etämyynnin sääntöjen mukaisesti 14 vuorokauden sisällä tilauspäivästä ottamalla yhteyttä Moin asiakaspalveluun sähköisen yhteydenottolomakkeen kautta.

Mikäli peruutat tilauksesi 14 vuorokauden sisällä tilauksesta, etkä ole ottanut liittymiä käyttöön Mun Moissa, palautamme veloitetun toimitusmaksun takaisin maksukorttisi tilille. Jos taas olet ehtinyt ottaa simmit käyttöön Mun Moissa ja käyttänyt niitä, emme enää palauta toimitusmaksua. Veloitetut kuukausimaksut palautetaan suhteessa käytettyihin palveluihin ja käyttöpäiviin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 266
Viestejä
4 507 131
Jäsenet
74 347
Uusin jäsen
Si-Pe

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom