Liittymät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ano
  • Aloitettu Aloitettu
Tuosta kannattaa valittaa. Puhelut ovat kyllä Elisalla tallessa.
Eikö nyt ennemminkin kannattaisi olla tyytyväinen jos pääsee puhelinmyyjästä eroon noinkin helposti, ellei kerran ole mitään ostamassakaan? Vai oikeastiko joku kaipaa niitä hyviä jatkoja ja hyvää kesän jatkoa, terveyttä itselle ja koko suvulle jne. siihen puhelun loppuun?

Mikä vittu siinä oikein on, että tämmösiä liittymiä ei voi olla ihan yleisesti tarjolla? Nyt jos vaihtaisin Elisalla liittymätyyppiä 5G+ 600M- liittymästä 4G 20M, niin säästäisi tyyliin 2€/kk, eli ei mitään hyötyä ja netti menisi helvetin hitaaksi. Kilpailuttaa ei voi, koska luottotiedot.

Ja luottotiedoista puheenollen, mikähän siinäkin on, että emäntä ei saa dnalle vaihdettua liittymää, vaikka luottotiedot olleet kunnossa jo kauan aikaa ja ulosotot kuitattu?
Olen kanssasi samaa mieltä, että kyllä on tehty vaikeaksi sopivan liittymän löytyminen ja kaikenmaailman piiloista pitää väkisin etsiä parempaa liittymää.

Meillä kanssa kaikki liittymät emännän nimissä koska luotot itseltä menneet.
Kyllähän tässä kakkosluokan kansalaiseksi itsensä tuntee kun puhelin liittymän avauskin ilman tietoja olisi vaikeaa mitä joskus yritin.

Tuohon että sun emäntä ei saa, niin veikkasin tätä nykyistä positiivista luottorekisteriä....

Tuosta kannattaa valittaa. Puhelut ovat kyllä Elisalla tallessa.
Olen sitä koulukuntaa, joka valittaa mieluummin julkisesti keskustelupalstalla. Elisalla on täysi vapaus pilata mainettaan ilman että alan siitä niille huomauttelemaan. Jos joku elisalla päätöksiä tekevä henkilö sattuu lukemaan tätä, niin tässä pyyteetön kehitysvinkki ilman taka-ajatuksia; Profiloikaa vähän paremmin kenelle yritätte mitäkin kaupata. Jos asiakasrekisterissä on henkilö joka laittaa numeronsiirron vetämään jokaisen hinnankorotuksen yhteydessä, niin on ajanhukkaa pirauttaa sille vielä huonomman tarjouksen tiimoilta. Myyntitykki voi käyttää siten säästyvän ajan myymällä laiteturvaa ja muuta kovan katteen lisäpalvelua sille käyttäjäkunnalle jota ei kilpailutus kiinnosta tai ovat moisesta tietämättömiä. Ikäihmiset ja pitkäaikaiset-, uskolliset asiakkaat nyt ainakin etunenässä.

Eikö nyt ennemminkin kannattaisi olla tyytyväinen jos pääsee puhelinmyyjästä eroon noinkin helposti, ellei kerran ole mitään ostamassakaan? Vai oikeastiko joku kaipaa niitä hyviä jatkoja ja hyvää kesän jatkoa, terveyttä itselle ja koko suvulle jne. siihen puhelun loppuun?
Ymmärrän mitä tarkoitat :thumbsup: Kuitenkin.... jos minulle soitetaan minun rahat mielessä ja kuuntelen mitä on tarjottavana, niin odotan hieman sellaista vanhanajan kohteliaisuutta siihen päälle. Tiedän myös sen yhdellä napin painalluksella toimivan (ja kaikkein nopeimman) keinon päästä myyjästä ilman että tarvitsee mennä kohteliaisuuksien epämukavuusalueelle.

Viimeksi muokattu:
Kyllähän tuo Elisan pirauttelu alkaa jo ottamaan päähän. Kevään puolella soittivat olisko ollut viitisen kertaa. Ekalla kerralla kuuntelin "tarjouksia", mutta ei ne pärjänneet. Sen jälkeen en olekaan kuunnellut, vaan sanonut heti suoraan kun sanoo, että Elisalta, että ette pärjää hinnassa, ei tartte soitella. Olen myös sanonut, että merkkaa sinne tietoihin, että ei tartte soitella. Ei ole ollut mitään vaikutusta. Kesänkin aikana pariin kertaan soitellut. Tiedän, että jossain voisi nuo mainonnat kieltää, mutta en ole jaksanut vielä alkaa ottamaan selvää, varsinkaan kun en ole Elisan asiakas. Kohta kyllä katkeaa kamelin selkä...

Joku yhteinen rekisteri voisi operaattoreilla olla. Esim. jos minulla on tällä hetkellä 6,99e maksava rajaton liittymä Elisalta, minua tuskin kiinnostaa ottaa kilpailijalta jotain 29,99e maksavaa liittymää, säästettäisiin kaikkien aikaa.

Kyllähän tuo Elisan pirauttelu alkaa jo ottamaan päähän. Kevään puolella soittivat olisko ollut viitisen kertaa. Ekalla kerralla kuuntelin "tarjouksia", mutta ei ne pärjänneet. Sen jälkeen en olekaan kuunnellut, vaan sanonut heti suoraan kun sanoo, että Elisalta, että ette pärjää hinnassa, ei tartte soitella. Olen myös sanonut, että merkkaa sinne tietoihin, että ei tartte soitella. Ei ole ollut mitään vaikutusta. Kesänkin aikana pariin kertaan soitellut. Tiedän, että jossain voisi nuo mainonnat kieltää, mutta en ole jaksanut vielä alkaa ottamaan selvää, varsinkaan kun en ole Elisan asiakas. Kohta kyllä katkeaa kamelin selkä...
Yleisen suoramarkkinointikiellon voi laittaa Väestörekisteriin jollloin se koskee joka firmaa eikä vain Elisaa.

Ma 21.7 numeron siirto Moille Elisalta
Ti 22.7 tuli tekstiviesti 25.99 200mb rajaton elisalta (sama mikä minulla on jo)
Ke 23.7 10:00 puhelu elisalta 21.99e/kk 200mb ei kaupanpäällisiä
Ke 23.7 16:30 puhelu elisalta 17.99e/kk 200mb rajaton muttei kaupanpäällisiä :lonely:
Kysyin lahjakorttia tuolta joka 10 aikaan soitti ja se sanoi että ovat päiväkohtaisia ettei nyt ole tarjota
Kysyin myös tuolta 16.30 soittavalta niin se taas sanoi ettei lahjakortteja anneta 4g liittymien mukana että tulevat vain kalliimpien 5g liittymien mukana :whistling:
Odotellaan vielä löytyykö sieltä se lahjakortti ,muuten mennään Moille vaikka onki kalliimpi kuin tuo Elisan 17.99 tarjous
Moi olisi vaihtunut 1.8 perjantaina
Tänään tuli Elisalta viesti 200mb 4g rajaton 18.99e/kk +9.90 vaihtomaksu(12kk määräaikainen), Ruutu+ kuukaudeksi(jota en saanu käytettyä kun on elisalta jo -50% tarjous Ruudusta) ja 70e Kesko lahjakortti. Yritin chatissa tingata tuota 9.90e pois kun en saanut ruutu etua käytettyä mutta turhaan. Mutta tippuihan 25 99-> 18.99 ja sain sen lahjakortin mitä olin vailla niin olen taas vuoden tyytyväinen

Eiköhän tuolla ole ihan Elisan johdon ja muiden hupiukkojen puolelta asetettu myynti- ja ennen kaikkea puhelumäärätavoitteet, linjaukset esimerkiksi etuohjelman ja muiden lanseeraamisista sekä asiakkaiden harkitusta kusettamisesta. Olen valitettavasti asiakas taloyhtiönetin puolelta, jolloin noiden paskojen tarjouksien soittelun joutuu kieltämään markkinointiasetuksista ja kielloista täysin erillisellä aspa-yhteydenotolla.

Elisan ständimyyjä ei myöskään nähnyt ongelmaa noissa 24kk etuhinnan nostamisissa kesken sopimuskauden, koska onhan kyseessä toistaiseksi voimassa oleva liittymäsopimus. Tuossa on omalle kohdalle ihan riittävästi syitä olla koskematta koko firmaan.

Viimeksi muokattu:
Joku yhteinen rekisteri voisi operaattoreilla olla. Esim. jos minulla on tällä hetkellä 6,99e maksava rajaton liittymä Elisalta, minua tuskin kiinnostaa ottaa kilpailijalta jotain 29,99e maksavaa liittymää, säästettäisiin kaikkien aikaa.
Mielenkiintoinen idea. Johtaisi käytännössä varmaan kartellimaiseen hinnoitteluun ja tekaistujen lisäpalveluitten lisääntymiseen (tai siis siihen että kuluttajaa sumutettaisiin entistä rankemmin erilaisilla näennäisesti lisäarvoa tuovilla ominaisuuksilla). DNA on tainnut aika sympaattisesti pudota viima aikoina kelkasta telian ja elisan viritellessä mitä kekseliäämpiä parannuksia liittymäpaketteihinsa korkeamman hintatason ylläpitämiseksi.

Käytännössä siis yksi haluaa nyt palvella kaikkia asiakkaitaan vain toimmintavarmassa ja "future proof" 5G verkossa ja toinen kokee velvollisuudekseen suojella asiakkaitaan state-of-the-art tietoturvaratkaisulla. Nämä riippumatta siitä, onko asiakkaalla 5G verkkoa tai puhelintakaan tai hoitaako asiakas tietoturvansa jo muilla tavoilla tai onko koko turva jollekin käyttäjäryhmälle täysin tarpeeton. Molemmilla voidaan tarvittaessa perustella kilpailijaa korkeampi hintataso. Myyjän tehtävä on lähinnä vain kertoa tämä jotenkin uskottavasti asiakkaalle.

Yleisen suoramarkkinointikiellon voi laittaa Väestörekisteriin jollloin se koskee joka firmaa eikä vain Elisaa.
Väestörekisterin kielto koskee vain väestörekisterin tietojen luovuttamista markkinointikäyttöön. Em. tapauksessa, jossa olet jo Elisan asiakas, kielto pitää antaa suoraan Elisalle. Muun puhelinmarkkinoinnin estoon toimii parhaiten Robinson-rekisteri, jota alalla toimivat jossain määrin kunnialliset firmat noudattavat.

Tämä on tiedossa, mutta minulla ei ole ongelmia muiden (puhelinoperaattoreiden, tai muidenkaan puhelinmyyjien) kanssa, enkä siksi halua kieltää kaikkea. Oletan, että olen joskus jossain yhteydessä antanut Elisalle suostumuksen mainostamiseen, mutta en (vielä) ole jaksanut perehtyä mistä se perutaan. Enemmän kuitenkin siis hämmentää tuo, ettei ne kirjaa (ehkä se ei ole edes mahdollista?), että johonkin numeroon ei kannata soittaa. Turhaahan siinä heidän aikaakin menee.

Heh, messengerillä laitoin Elisalle viestiä ja kuvan tuosta suht edullisesta liittymästä, että miksi tämmöisiä ei ole pitkäaikaisille asiakkaille. Tuli jotain diipadaapaa ja kuinka etuasiakkaille on laitteista hyviä tarjouksia. Vastasin että en ole mitään laitteita vailla, mutta järkevän hintainen liittymä kelpaisi, niin ei Elisalta vastattu enää mitään.

Jaahas ettei vaan Elisan väkikin lue ketjua, kun 13 minuuttia viestin jälkeen kilahti messengeriin vastaus ja tarjous. 4€/kk hinnasta pois ja mobiilivarmenne sisältyy hintaan. Kelpaa kyllä, kun tippuu jo reilusti alle kolmenkympin. Vuoden määräaikainen.

Jaahas ettei vaan Elisan väkikin lue ketjua, kun 13 minuuttia viestin jälkeen kilahti messengeriin vastaus ja tarjous. 4€/kk hinnasta pois ja mobiilivarmenne sisältyy hintaan. Kelpaa kyllä, kun tippuu jo reilusti alle kolmenkympin. Vuoden määräaikainen.
Winbackina olisit saanut vieläkin edullisemmin ja samalla vaivalla.

Harvinaisen hölmö idea. Jos sinulla olisi nyt 32 euroa kuussa maksava puhelinliittymä, niin tuskin ne millään 6,99 euroa kk hinnalla lähtisi kilpailijat tarjoamaan sinulle vaan jotain 27 euroa kuussa tms.

Tuollainen hintayhteistyö rikkoisi myös kaikkia mahdollisia kilpailulakeja.

Kyllä minusta se on viime kädessä asiakkaan vastuulla pitää huoli että palvelun hinta asiakasta miellyttää. Niin villi tuo operaattori maailma on.

Jos itse ajattelisin asiaa firman kannalta niin totta hemmetissä pitävät laskutuksen mahdollisimman suurena jos kerran asiakas on "tyytyväinen".

Harvinaisen hölmö idea. Jos sinulla olisi nyt 32 euroa kuussa maksava puhelinliittymä, niin tuskin ne millään 6,99 euroa kk hinnalla lähtisi kilpailijat tarjoamaan sinulle vaan jotain 27 euroa kuussa tms.

Tuollainen hintayhteistyö rikkoisi myös kaikkia mahdollisia kilpailulakeja.
Hintayhteistyö ja kartellit kyllä, mutta hintojen ilmoittaminen ei tietenkään rikkoisi vielä mitään. Mutta ymmärrän pointin ja vielä kun tiedetään, että lainsäätäjän tarkoitus on edistää kilpailua ja estää keinotekoisia rajoituksia niin se siitä...

Tähän liittyen, unohtui tuossa aiemmassa kommentissani yksi erittäin tärkeä seikka. Myyntityön lisäksi näillä puhelinhäiriköillä on yluonnollisesti tehtävä kerätä tietoa kilpailijoiden tarjoamista hinnoista. Varsinkin tällä alalla jossa hinnoittelua ja tarjouksia tehdään paljon pöydän alta ja ilman näkyvää mainontaa. Sehän on aivan kriittistä tietoa oman hinnoittelupäätöksen tueksi, mitä kilpailijat tekevät. Tapahtui tuossa omassa casessa ehkä niin luonnollisesti, ettei siihen kiinnittänyt huomiota. Heh, tein graduni muuten aiheesta (kilpailijainformaatio ja laskenta), mutta siitä on jo kauan :p

Nyt kuitenkin vuodeksi oma-elisasta markkinointikielto päälle ja sopimuskauden loppumetreillä pois, winback-puhelua kiihkeästi odottaen. Toivottavasti moi jaksaa porskuttaa leikissä mukana siihen asti.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
283 211
Jäsenet
78 550
Uusin jäsen
repsekti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom