Soitteli tässä Elisan myyntitykki hetki sitten mun moi-liittymään.
-E: elisalta huomenta... teillä yksi edullinen liittymä meiltä jo onkin, joten vaihdetaanko tämäkin mihin nyt soitin, Suomen edullisimp.... (keskeytän höpinän)
-kiitos, ei tarvitse, nykyinen on ihan tarpeeksi edullinen
-E: (myyjä alkaa jaaritella liittymän ylivertaisuudesta, 200M on nopeus)
-sano nyt vaan se hinta niin ei tuhlata kummankaan aikaa
-E: 17.90/kk ja siihen sisältyy... (keskeytän toistamiseen)
-ei kiitos, nykyinen on jotain kympin
-E: tämä on rajaton ja en usko että kympillä miltään operaattorilta et...(keskeytän kolmannen kerran)
-muuten, se mun toinen liittymä, joka siis on teiltä, on myöskin jotain kympin kuussa...(myyjän vuoro keskeyttää minut)
-E: kerrotko vielä minkä operaattorin tämä on mitä nyt käytät?
-Moin
-E: kiitos (lyö ns luurin korvaan)
Ei varmasti mennyt ihan sapluunan mukaan kyseinen kontaktointi. Käytännössä siis heti kun tajusi että kauppoja ei tule, vedettiin liinat kiinni, kysyttiin se pakollinen asia operaattoriin liittyen ja kylmästi luuri kiinni. Oon joskus nuorena poikana ollut monitoroimassa näitä puhelinspedejä (kuuntelin puheluita ja rastiruutuun menetelmällä samalla lomaketta täyttäen)... Eikä tämä nyt ihan täysi floppi ollut, mutta heikko suoritus silti. Ihan yhtä nopeasti olisi päässyt minusta eroon kohteliaalla kiitoksella ja onnen toivotuksella

Elisan pisteet ropisee alas ropisemistaan omassakin mielenmaisemassa.