Liittymät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ano
  • Aloitettu Aloitettu
Ihme kusetusta jos noin kun kerran palvelukuvauksessa lukee 200mbit. Ja palvelukuvaukseen linkitettiin tilausvahvistuksessakin...
Joo. Palvelukuvauksessa tosiaan lukee noin. Voishan tuosta valittaa, jos jaksaa. Varmaan vetoavat siihen, että selkeästi annettiin hinnat 100 ja 200 -liittymille.

Huomioi vaihtoehtona Elisan Latausliittymä. Kuukausimaksu on 0, eli datasiirto estettynä maksua menee vain puheluista ja viesteistä. Jos niitäkään ei tulisi käytettyä niin saldoa on lisättävä (minimilisäys 10 €) vuoden välein, jotta liittymä pysyy aktiivisena. Miinuspuolena vain tuo prepaid-laskutus.

Elisan liittymiä ei voi suoraan muuttaa Latausliittymäksi, vaan ne on kierrätettävä eri operaattorin kautta.
Tämä on varmaan tyhmä kysymys, mutta toimiihan mobilepay latausliittymällä?Kiitos etukäteen.

Esim jotkut fyysisten tuotteiden ostonumerot saattaa vaatia että prepaid-saldoa on paljon enemmän kuin tarpeeksi, mutta toisaalta jos jotain tällaista tulis vastaan, niin ainahan voi maksaa sillä 3 euron 100M:llä jossa on perinteinen jälkilaskutus, kun se oletettavasti on samassa puhelimessa.
Latausliittymän ohjeissa lukee:
0606-, 0707- ja 0708- alkuisten maksupalvelunumeroiden sekä 169-, 177- ja 178-alkuisten SMS-numeroissa tarjottavien maksupalveluiden käyttö ei ole mahdollista Elisa Latausliittymistä. Kyseiset palvelut on tarkoitettu ns. tavara-ostamiseen, kuten elintarvikkeet, lehtitilaukset, autopesut jne. Elisa Latausliittymillä voi käyttää digitaalisesti toimitettavia lisämaksullisia palveluita, kuten esimerkiksi sisältöpalvelut, asiointipalvelut, viihdepalvelut ja lahjoitukset.
Taitaa perinteisessä prepaidissä olla sama sääntö. Rajoitus perustuu maksulaitoslakiin.

• Tykkää
Reactions: Zat
No niin sain itsekin päivitettyä kaksi ylihuomenna Moille siirtyvää liittymää 6,99€ liitymiksi chatissa. Piti osata kyllä kysyä. Automaattisesti tarjosivat tuota 18.99€/kk ja lahjakortti liittymää.

No niin, huomenna Moin liittymä on aktivoitumassa niin Elisalta tuli äsken puhelu, ja nyt vasta tarjosivat 2,99€/kk 100M vuodeksi. Otin. Kympin "starttirahan" toki vaati.

Täällä ainakin Moin 100M on 100M, vaikka täällä veikkailtiin 200M liittymäksi. Riittää kyllä hyvin.
Joo. Palvelukuvauksessa tosiaan lukee noin. Voishan tuosta valittaa, jos jaksaa. Varmaan vetoavat siihen, että selkeästi annettiin hinnat 100 ja 200 -liittymille.
Mielestäni mulla luki hetikohta Moin winback-puhelun jälkeen Mun Moissa "Rajaton 4G 200" (oli ennen tarjouksia Potti), mutta kuvaus päivittyi jossain kohtaa "Rajaton 4G 100" -muotoon. Nyt kun Speedtestillä kokeilin pariin kertaan sain 114, 116 ja 115 Mbps (Up 51, 49 ja 52), eli vaikuttaisi ettei tuo ainakaan tasan 100:n ole rajoitettu.

Elisan myyjä oli yrittänyt itse soittaa mulle päin vaikka en viestiin reagoinut mitenkään. Puhelimessa sitten sain mukisematta 2,99€ vaimolle ja itselle 6,99€. Avausmaksua en edes yrittänyt tingata pois.

Tuliko nämä kahdeksi vuodeksi? Mietin, että jos nyt kuitenkin laittaisi siirtoja vetämään. Varsinkin kihlatun osalta tässä ei juuri riskiä ole ku nykyinen on kuitenkin 17,99€/kk liittymä.

Vuoden sopparilla ei kyllä juurikaan kiinnostaisi, mutta pakko sekin olisi paremman puutteessa napata tuon rajattoman osalta ainakin.

Oman kelkan tässä kääntää numeronsiirtoon juurikin se, että alunperin nämä tarjoukset piti olla Moin liittymiin, mutta nyt jo useampi saanut, kun siirto on vielä kesken.

Latausliittymän ohjeissa lukee:

Taitaa perinteisessä prepaidissä olla sama sääntö. Rajoitus perustuu maksulaitoslakiin.
Jep, tuo minun tapaus oli vain toinen esimerkki. Eli jotkut tuollaiset kyllä toimii (erilaisilla puhelinnumeron aluilla kuin nuo luetellut), mutta vaatii esim että saldoa on vähintään 25 € vaikka itse veloitettava hinta olisi paljon vähemmän.

Mutta joka tapauksessa tässä käyttökeississä mitään ongelmaa ei ole, koska käytettävissä on aina myös normaali liittymä (se Perus 100M), jossa kaikki tuollaisetkin toimii.

Ei irronnut tänään chatista mitään kunnon tarjouksia, numeronsiirto on siis menossa Moille.
Tekstarina tuli aikaisemmin 200M Rajaton 22,99€/kk, mutta tuo on kalliimpi mitä maksan tämänkin hetkeisesti Elisan liittymästä, eli vaihdetaan siis Moille ja katellaan tulevia tarjouksia.
Pientä päivitystä tähän.

Aamulla tuli Moilta vahvistus, että liittymä siirtyy heille torstaina ja heti perään Elisalta tarjous, joka on kuulemma voimassa ainoastaan tämän päivän (Rajaton 200M 18,99€ ja päälle 70€ K-ryhmän lahjakortti).
Soittelin myyntinumeroon, jossa yritettiin ensin tarjota tuota samaa 200M Rajatonta ja lahjakorttia. Mainitsin kuitenkin itse nuo 2,99/6,99 liittymät ja pienen vänkäämisen jälkeen irtosi kuin irtosikin 100M Rajaton 6,99€/kk vuodeksi, tosin 10€ avausmaksulla.

Kannattaa siis odottaa viimeiseen asti ja kokeilla useampaan kertaan chatista ja puhelimella.

Voi olla, mutta onhan tuo ihan 100% kuluttajan harhaanjohtamista/petos. Myivät siis tuotteen jolle ei ole palvelukuvausta, mutta kuvaus löytyy tasan samannimiselle tuotteelle kyllä.

Mitkähän muutkin speksit liittymässä ovat erilaiset kuin mitä sivulla lukee...

Tällä hetkellä itselläni onkin omituinen ongelma EU roaming datan kanssa. Androidin mukaan olen käyttänyt n. 7gigaa dataa, mutta mun moi sanoo 22gt. Elisalla nää meni aina yks yhteen.

Herää kysymys että onko tässä sittenkin roaming dataa joku 8gt mutta mun moin laskuri näyttää väärin, koska liittymä vaihtui kesken laskutuskauden.

Viimeksi muokattu:
Ei taida siis saada 24kk diilejä winbackina, vaan annettava siirtyä moille?
Itselleni vastaten, soitto tuli nyt elisalta ja ei millään voinut antaa 24kk. Mutta sitten kun siirtyy niin voisi kyllä olla mahdollista. Kokeillaan huomenna uudelleen kun siirtyy.

Taisi tulla melkoinen arpajaisvoitto chatista kun sain tuon 2.99€/kk tarjouksen päivitettyä suoraan omaan elisan liittymään ilman mitään numeronsiirtoa. Toki diili voimassa vain 12kk ja kympin muutosmaksu päälle.
Kokeilin äsken tuota samaa ja ei onnistunut. Näköjään riippuu siitä, että missä asennossa kuu ja tähdet ovat, että olisi saanut tuon 2.99€/12kk dealin.

Telialta winbackina numerosta ei tarjonnut halvempaa kuin mitä sivuiltakin saisi etuina, eli 19.99 rajatonta 200m + 30 e lidl lahjakorttia. MTV Katsomo + urheilun sai kuukaudeksi ilmaiseksi käyttöön.

Ottiko kukaan Elisan liittymän mukana suoratoistopalveluita?
Itse otin Ruutu+ palvelun. Yritin etsiä mistä tämän voi kuukauden päästä lopettaa, mutten löytänyt.
Elisa Viihde kertoo ettei ole mitään palveluita käytössä ja Ruutu+ sanoo että tilaus on Elisan Viihteellä. Vinkkejä?

Minulla moin liittymä ja ilman siirtoa puskista yrittivät elisalta soittaa useampana päivänä. Satuin eilen vastaamaan ja tarjosi tuon 6.99 rajattoman mikä tuli sitten otettua. Olivat tietosia jo että minulla on moi ja halusivat kilpailla, liekkö edes laillista kun elisalta ei minulla edes mitään palveluita ollut käytössä nyt.

Ottiko kukaan Elisan liittymän mukana suoratoistopalveluita?
Itse otin Ruutu+ palvelun. Yritin etsiä mistä tämän voi kuukauden päästä lopettaa, mutten löytänyt.
Elisa Viihde kertoo ettei ole mitään palveluita käytössä ja Ruutu+ sanoo että tilaus on Elisan Viihteellä. Vinkkejä?
Siellähän on chat Elisa-viihteen sivuilla. Varmaan sitä kautta kannattaa kysellä. Itselläni oli tosin joskus sama tilanne Viaplayn kanssa. Ilmoitin Elisalle viestillä, että tällainen roikkuu enkä saa katkaistua. Lupasivat hoitaa. Oli melkein vuoden Viaplay toiminnassa, ennen kuin katkaisivat lopulta. En jostain syystä valittanut uudelleen asiasta, kun ei mitään laskujakaan tullut.

Huomenna siirtyy numero Elisalta Moille.

Ja nää Elisalla ihan oikeasti kuvittelee että olisin perumassa siirtoa ja tilaamassa heiltä jotakin "200megan" ja 18 euron liittymää :lol: Ihan ei olla nyt oikealla hehtaarilla.
Ennemmin siirryn Moilta Globetelille jos Elisan tarjoukset on tuota luokkaa :lol:.

Neljä liittymää siirtyy perjantaina Elisalta Moille ja chatissa tyyppi meinas, että tekstarilla tulee parhaat tarjoukset ja se oli siinä.
Ei minusta 4G Rajaton 200M 12kk hintaan 22,99€/kk ole vielä mikään tarjous...
Koitan vielä perjantaina soittamalla ennen siirtoa.

Tuliko nämä kahdeksi vuodeksi? Mietin, että jos nyt kuitenkin laittaisi siirtoja vetämään. Varsinkin kihlatun osalta tässä ei juuri riskiä ole ku nykyinen on kuitenkin 17,99€/kk liittymä.

Vuoden sopparilla ei kyllä juurikaan kiinnostaisi, mutta pakko sekin olisi paremman puutteessa napata tuon rajattoman osalta ainakin.

Oman kelkan tässä kääntää numeronsiirtoon juurikin se, että alunperin nämä tarjoukset piti olla Moin liittymiin, mutta nyt jo useampi saanut, kun siirto on vielä kesken.
12kk. Tietääkseni suurimmalla osalla etuhinta on vain 12kk. No vuoden päästä laittaa taas siirtymään Moille niin eiköhän jonkinlainen winbackki pamahda 😃

Saavatko Moin asiakkaat vielä Elisalta 2,99/6,99€/kk tarjouksia?
Itsellä siirtyisi numero 6.3. Moille.
Telian "paras" winback tarjous edelleen 19,99/kk 4G rajaton 100M , niin ajattelin että jos antaisi vaan mennä Moille ja koittaisi sitä kautta saada elisan "superdiilin"?

Saavatko Moin asiakkaat vielä Elisalta 2,99/6,99€/kk tarjouksia?
Itsellä siirtyisi numero 6.3. Moille.
Telian "paras" winback tarjous edelleen 19,99/kk 4G rajaton 100M , niin ajattelin että jos antaisi vaan mennä Moille ja koittaisi sitä kautta saada elisan "superdiilin"?
On se vielä 24kk sopparilla toistaiseksi tämänpäiväisen tiedon mukaan. Mutta ei tiedä milloin loppuu.

On se vielä 24kk sopparilla toistaiseksi tämänpäiväisen tiedon mukaan. Mutta ei tiedä milloin loppuu.

Toivottavasti ovat pidentäneet kamppista viikolla. Olisi kunnon jackpot saada liittymä hintaan 6,99€/kk 24kk

Eikös täällä muutamapäivä sitten kirjoiteltu että 3 euron kamppis loppui viime viikkoon?
No, se on sitten vissiin jatkunut sittenkin? Ja mikä tuo 6,99 nyt on? Onko se nyt 3 euron tarjouksen tilalla?

Eikös täällä muutamapäivä sitten kirjoiteltu että 3 euron kamppis loppui viime viikkoon?
No, se on sitten vissiin jatkunut sittenkin? Ja mikä tuo 6,99 nyt on? Onko se nyt 3 euron tarjouksen tilalla?
Tässä viestissä liittymät mitä ollut nyt tarjouksessa:
Aiemmin tänne valittelin kun Elisalta ei tuntunut saavan hyvää winback -tarjousta. Liittymä vaihtui Moille (ollut nyt vajaa 2kk Moilla) ja en ole mitään eroa nopeudessa tai kuuluvuuksissa huomannut. Nyt ne on kuitenkin päättänyt aloittaa tarjous-spämmin Elisalta, tämän viikon aikana tullut joka päivä tarjousta tekstiviestillä. Nyt viimeisimpänä tuli tämmöiset:

Elisa 4G Perus 100M 2,99€/kk 24kk, ei määräaikaa
Elisa 4G Rajaton 100M 6,99€/kk 24kk, ei määräaikaa
Elisa 4G Rajaton 300M 14,99€/kk 24kk, ei määräaikaa

Näissä ei siis mitään lahjakortteja mukana. Kellään kokemuksia onko tuollainen 100M liittymä riittävä, jos lähinnä surffailee? Noista tuskin pääse enää alemmas, taidan laittaa numeronsiirron vireille.
Tänään on ainakin vielä saanut halvinta vaihtoehtoa chatista. Ilmeisesti jos on siirto käynnissä niin saa 12kk ja jos on jo Moin asiakas niin saa 24kk.

Jätin eilen soittopyynnön elisan siihen 0800 myyntinumeroon. Äsken soittivat ja sain ne mitä halusin. Kerroin myyjälle suoraan millaisia muut ovat saaneet ja totesi vaan että no laitetaan sitten ne.

Otin kolmelle 2.99e liittymän ja itselle 6.99e maksavan. Vanhat hinnat olivat meillä kolme kertaa 16.99e ja minulla 18,21e.

Jätin eilen soittopyynnön elisan siihen 0800 myyntinumeroon. Äsken soittivat ja sain ne mitä halusin. Kerroin myyjälle suoraan millaisia muut ovat saaneet ja totesi vaan että no laitetaan sitten ne.

Otin kolmelle 2.99e liittymän ja itselle 6.99e maksavan. Vanhat hinnat olivat meillä kolme kertaa 16.99e ja minulla 18,21e.
Oliko liittymät siirtymässä muualle?

Ok.
No mä en viime viikolla saanut mitään koska numero oli yhä Elisalla.

Linkki

Noh, huomenna olen viisaampi kun liittymä ON siirtynyt Moille.
Kysyin äsken Elisan chatissa että onko Moin asiakkaille vieläkin tarjoukset voimassa, niin kyllä ovat "toistaiseksi" kuulemma. Huomenna numeron alkaessa siirtymään Moille käyn vielä varmistamassa että on toistaiseksi edelleen voimassa..kuuntelen Telian viimeiset winback itkut ja suuntaan Moin kautta Elisan asiakkaaksi seuraavaksi kahdeksi vuodeksi 6,99/kk hinnalla.

Viimeksi muokattu:
Nyt tarjottiin 17,99€/kk 70€ k lahjakortilla, otin sen. On tosin vain 12kk voimassa ja kuulemma lahjakortti lähetetään vasta 3kk jälkeen aiemman kahden sijaan.
Chatissa tarjolla sama kuukausihinta 17,99€, mutta eri lahjakortilla (Lidl 30€) + ei olisi ollut määräaikaa ja avausmaksua.
Chat väitti ettei tiedä tuosta 70€ k-lahjakortista, että saattaa olla jossain ständimyynnissä tms. mahdollista, mutta chatissa on kuulemma "THE TARJOUS" tuo 100M 4G 17,99/kk + 30e Lidl
Sanoin etten usko sinun valehtelevan ja että jatkan tarjous keskustelua huomenna tuntia ennen liittymän siirtoa jonkun asiallisemman henkilön kanssa. :D

Millaisia tarjouksia 5g liittymistä? Nyt elisalta 200m 4g. Tein siirron moille 5g liittymään. Pitää kokeilla pyörisikö täällä korvessa 5g yhteys paremmin, 4g on välillä ruuhkainen.

Millaisia tarjouksia 5g liittymistä? Nyt elisalta 200m 4g. Tein siirron moille 5g liittymään. Pitää kokeilla pyörisikö täällä korvessa 5g yhteys paremmin, 4g on välillä ruuhkainen.
Eilen tarjottiin MOIn asiakaspalvelupisteellä Oulun Limingantullin prismassa MOI 450M suosikki 5G 200M Suosikki 4G ELISAn asiakkaille 9€/kk 24kk ajaksi. Ei kuulemma saa samaan hintaan uutta liittymää tai muilta operaattoreilta siirryttäessä, eli koskee vain nykyisiä Elisa asiakkaita.

Edit. Otetaanpa takaisin. Tilausvahvistuksessa lukeekin 4G 200M, eli ei olekaan 5G liittumä. Myyjä oli puhunut ristiinkahdesta eri liittymästä. Tuo 4G tarjous kuitenkin kuulemma voimassa vielä tänään ainakin Oulun MOI pisteellä

Täälläkin mainittu Elisan supertarjous chat tarjosi tuota 2,99€/kk 100M 4G MOIn asiakkaille 24kk ajaksi. Tarjous kuulemma voimassa 16.3.2025 asti. Mutta ei voi yhdistää olemassa oleviin Elisa liittymiin. Jos siirtää yhdenkin moi liittymän niin samaan hintaan voi avata uudella numerolla uuden liittymän.

Viimeksi muokattu:
Vaihdoin kalliin liittymän Elisalta Moille pari viikkoa sitten. Tänään vaihdoin Moilta Elisalle 4g Rajaton 100M 6,99€/kk 24kk
300 M olis ollut 14,99€/kk
Kyllä tuollaista kikkailua kannattaa harrastaa.

Laittakaa mieluusti noihin 2,99€/kk tai 6,99€/kk ja muidenkin tarjousten loppuraportteihin ainakin sopimuksen kesto ja maininta, että onko ollut menossa numeronsiirto Moille vai jo siirtynyt tai Moilla ennestään ollut liittymä tai jokin muu tilanne.

Nyt kun on menossa erilaisia kampanjoita niin pelkän hinnan lisäksi on olennaista tietää millainen tarjous sieltä tarkalleen tulee ja missä "liittymätilanteessa" se tarjous on annettu.

Laittakaa mieluusti noihin 2,99€/kk tai 6,99€/kk ja muidenkin tarjousten loppuraportteihin ainakin sopimuksen kesto ja maininta, että onko ollut menossa numeronsiirto Moille vai jo siirtynyt tai Moilla ennestään ollut liittymä tai jokin muu tilanne.

Nyt kun on menossa erilaisia kampanjoita niin pelkän hinnan lisäksi on olennaista tietää millainen tarjous sieltä tarkalleen tulee ja missä "liittymätilanteessa" se tarjous on annettu.

Numero pitää olla Moilla, muuten ei tuolla hintaa tarjousta heru Elisalta. Tämä siis oma kokemus useamman eri Elisa chatin/palvelijan kautta.
Jotku väittävät saaneensa ko. tarjouksia vaikka numero ollut Elisalla. Vaikea kuvitella.

Numero pitää olla Moilla, muuten ei tuolla hintaa tarjousta heru Elisalta. Tämä siis oma kokemus useamman eri Elisa chatin/palvelijan kautta.
Jotku väittävät saaneensa ko. tarjouksia vaikka numero ollut Elisalla. Vaikea kuvitella.
Täällä oli siirtymässä Elisalta moille, tuli soitto ja sai 2.99€ hintaan ja 12kk. Eli ei kerennyt siirtyä moille

Minulle Elisa chat ei antanut eilen 2,99 tarjousta Moin liittymääni. Olen ennestään myös Elisan liittymäasiakas ja maksut siellä hoidettu moitteetta. Ehkä kalastavat vain uusia asiakkaita.

Onhan noita tullut ties kuinka paljon tähänkin ketjuun ja niissä on ollut ainakin suurimmassa osassa 12kk voimassaoloaika. Juuri siksi siitä saa aika vähän irti jos vaan tuumataan, että sai 6,99€:n kuukausihinnan ilman mitään muuta informaatiota.

Minulle Elisa chat ei antanut eilen 2,99 tarjousta Moin liittymääni. Olen ennestään myös Elisan liittymäasiakas ja maksut siellä hoidettu moitteetta. Ehkä kalastavat vain uusia asiakkaita.
Itse ainakin sain Elisan valmiiksi asiakkaana Moin liittymän siirrettyä tuolla 2,99e/kk 24kk ilman käsittelymaksua. Tosin tuo oli jo 21.2. eli voi olla, että tällä jatkoajalla on tiukemmat kriteerit.

Elisan Chatin kautta taas kokeilin, ei onnistu 24kk/2,99e diili ennen kuin numero on siirtynyt Moille.
Lupasi soittaa sen jälkeen kun olen vaihtanut Simmin puhelimeen ja tarjota ko. hintaan.

Elisan Chatin kautta taas kokeilin, ei onnistu 24kk/2,99e diili ennen kuin numero on siirtynyt Moille.
Lupasi soittaa sen jälkeen kun olen vaihtanut Simmin puhelimeen ja tarjota ko. hintaan.
Minulla oli enään vuorokausi jäljellä siirtoon niin tällöin onnistui..... Elisa chätti kysyikin vielä erikseen että kauanko aikaa kun olet siirron tehnyt ....... joko se onnistuu ihan viimemetreillä tai sitten se on jostain päivästä lyöty poikki että tämänjälkeen siirrossa olevat joutuu koukkaamaan moin kautta......

Pari päivää oli siirtoon Elisalta Moille, olisi varmaan kannattanut odottaa, mutta en jaksa sörkkiä simmien kanssa niin saivat nyt sitten ottamaan tuon liittymän 6,99€ vaikkakin vain 12kk. Tapellaan siinä kohtaa sitten näistä uudestaan.. puhelimessa hoitui. Kiitos vinkistä, pääsi mattimyöhäisenäkin vielä jossain määrin apajille!

Statistiikka

Viestiketjuista
281 030
Jäsenet
78 192
Uusin jäsen
Patonki Anneli

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom