Liittymät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ano
  • Aloitettu Aloitettu
Onko 5G tarjouksia tiedossa?
Itelle tuli Telialta txt kyseinen linkki pari viikkoa takaperin.

Rajaton 300M 5G 27,99€/kk +
JBL Tune 775NC -vastamelukuulokkeet

Rajaton 600M 5G 30,99€/kk +
JBL Tune 775NC -vastamelukuulokkeet
Telialta saa winbackina 5G 300M 24,99€/24kk ja 50€ lahjakortin Lidliin. Itse tartuin tuohon.

Laitat nuneron siirtymään toiselle operaattorille, odotat pari päivää että se siirto aktivoituu ja menet tälle sivulle Erikoisetu sinulle | Telia

Toki myös chatin/puhelimen kautta saa saman, mutta tuo on helpoin.

IMG_6211.jpegIMG_6212.jpegIMG_6213.jpeg

Enpä ole kuullutkaan Samba nimisestä operaattorista. Eikä kyllä pikainen Google hakukaan tuottanut mitä tuloksia Samba operaattorista.
Mulle taas Google tarjosi sambamobile .com johon näyttäisi olevan koottu Suomessa toimivat operaattorit. Ilman mitään erityisiä vain ko. sivuston kautta saatavia tarjouksia. Taustalla olevan yrittäjän etunimi alkaa n-kirjaimella, millä ei tietenkään välttämättä ole yhteyttä "vinkin" antajan nimimerkkiin.

Osoite hieman epäkunnossa tarkoituksella.

Mulle taas Google tarjosi sambamobile .com johon näyttäisi olevan koottu Suomessa toimivat operaattorit. Ilman mitään erityisiä vain ko. sivuston kautta saatavia tarjouksia. Taustalla olevan yrittäjän etunimi alkaa n-kirjaimella, millä ei tietenkään välttämättä ole yhteyttä "vinkin" antajan nimimerkkiin.

Osoite hieman epäkunnossa tarkoituksella.
Kyseisen sivuston linkit näihin "tarjouksiin" on myös tarkoituksella jotain reffi sun muu spämmi roskaa. Näitä sivustoja on tänne ennenkin linkattu...

Kyseisen sivuston linkit näihin "tarjouksiin" on myös tarkoituksella jotain reffi sun muu spämmi roskaa. Näitä sivustoja on tänne ennenkin linkattu...
Jep, ja käyttäjän toinen viesti sisältää myös linkin vastaavaan reffisivustoon. Raportoin jo ko. käyttäjän niin jos vain raportin käsittelijä uskoo perusteluni niin eiköhän tuo viesti käyttäjineen täältä häviä.

Telialta saa winbackina 5G 300M 24,99€/24kk ja 50€ lahjakortin Lidliin. Itse tartuin tuohon.

Laitat nuneron siirtymään toiselle operaattorille, odotat pari päivää että se siirto aktivoituu ja menet tälle sivulle Erikoisetu sinulle | Telia

Toki myös chatin/puhelimen kautta saa saman, mutta tuo on helpoin.

IMG_6211.jpegIMG_6212.jpegIMG_6213.jpeg
Päivitystä tilanteeseen.
Itselleni tuli myöskin nuo 22,99 ja 19,99 tarjoukset.
En todellakaan vielä tartu tuohon 4G 100M 19,99/kk "tarjoukseen"
Uskon että Telia pystyy parempaan sitten kun Moi alkaa ilmoittelemaan viestillä numeronsiirrosta.

Päivitystä tilanteeseen.
Itselleni tuli myöskin nuo 22,99 ja 19,99 tarjoukset.
En todellakaan vielä tartu tuohon 4G 100M 19,99/kk "tarjoukseen"
Uskon että Telia pystyy parempaan sitten kun Moi alkaa ilmoittelemaan viestillä numeronsiirrosta.
Meillä otettiin 2x nuo 5G 200M liittymät. Kerro toki saatko halvemmalla? Voisi laittaa sitten vaikka toistamiseen numsin.

Ei ehtinyt vaihtua Moille ajoissa. En tiedä pitäisikö antaa mennä Moille ja odottaa seuraavaa kampanjaa vai kannattaisiko perua siirto, ellei sitten tule hyvää winbackia. Nykyiseen 17,99€/kk rajattomaan liittymään Elisalla olen kyllä ihan tyytyväinen, 10€ halvempi hinta olisi vaan houkutellut.

Viimeksi muokattu:
Näyttää siltä että tällä hetkellä on järkevintä/järkevää pysyä moilla ja odotella elisan saalituskampanjoita, eikös se aikaisempi elisan 7.99€/kk + lahjuskortti tms. ollut joskus loka-marraskuussa. Ja muistaakseni moi tarjosi siihen jotain 8€/kk rajatonta winbackina. Nyt oli sitten tämä 2.99€/kk -kampanja ja siihen myös moin winbackit. Eli mikäli tämä trendi jatkuu niin muutaman kuukauden päästä saattaa olla taas samansuuntaista kampanjaa käynnissä.

Viimeksi muokattu:
Itse laitoin siirtymään Elisalta Moille 2kpl 200M rajaton liittymiä "supertarjouksen" kiilto silmissä. No se juna meni jo, ei mahda mitään.

Liittymät on siirtymässä keskiviikkona Moille. Äsken tuli Elisalta viesti:
"Jäämällä Elisan asiakkaaksi saat K-ryhmän 70€ lahjakortin sekä kotimaisen Rajaton 200M -liittymän hintaan 18,99 €/kk (norm. 33,99 €/kk) ilman määräaikaa. Lisäksi saat kokeilla Ruutu+ palvelua kuukauden veloituksetta. Ohittamaton tarjous voimassa vain tänään!"

Nykyinen hinta on 17,99€. Taidan jäädä kuitenkin Elisalle ja ottaa ton lahjakortin. Yritän tingata liittymään nykyiseen hintaan eli 17,99€.

Itse laitoin siirtymään viime maanantaina elisalta moille kampanjahinta mielessä, vaikka aavistin jo ettei ennätä siirtää numeroa. Koitin kuitenkin siitä huolimatta kysyä perjantaina chatista, että onko mitenkään mahdollista saada 2.99e liittymiä vaikka siirto on vasta menossa. Eka asiakaspalvelija valitteli ettei onnistu, mutta hän siirti "myyntiin", niin sieltä kaveri sanoi, että onnistuu 2.99e/kk 12kk ja 10e avausmaksu per liittymä. Suostuin ja lopulta sanoikin, että avausmaksua ei olekaan. Samalla sain avattua yhden yuden liitymän tuohon samaan hintaan, olisi kuulemma voinut avata niin monta kuin olisin halunnut. Neljästä liittymästä oli kyse.

Itse laitoin siirtymään viime maanantaina elisalta moille kampanjahinta mielessä, vaikka aavistin jo ettei ennätä siirtää numeroa. Koitin kuitenkin siitä huolimatta kysyä perjantaina chatista, että onko mitenkään mahdollista saada 2.99e liittymiä vaikka siirto on vasta menossa. Eka asiakaspalvelija valitteli ettei onnistu, mutta hän siirti "myyntiin", niin sieltä kaveri sanoi, että onnistuu 2.99e/kk 12kk ja 10e avausmaksu per liittymä. Suostuin ja lopulta sanoikin, että avausmaksua ei olekaan. Samalla sain avattua yhden yuden liitymän tuohon samaan hintaan, olisi kuulemma voinut avata niin monta kuin olisin halunnut. Neljästä liittymästä oli kyse.
Samalla tavalla kävi itelleki oman numeron kanssa. Latausliittymäkikkailu ei innostanu.

Liittymäsi lankapuhelimeen soiton hinta ja mpm-maksu muuttuvat 1.4.2025

Hyvä asiakkaamme
Elisa Rajaton 200M -matkapuhelinliittymäsi 044xxxxxxx soittamisen hinnoittelu lankapuhelimiin ja mpm-maksu muuttuvat. Liittymäsi kuukausimaksu säilyy ennallaan. Puhelut ja viestit kotimaan matkapuhelinnumeroihin kuuluvat jatkossakin liittymäsi kuukausimaksuun.
Puhelut kotimaan lankapuhelinnumeroihin maksavat huhtikuusta 2025 alkaen 0,099 €/min.  Matkapuhelinmaksu (mpm) on huhtikuusta 2025 alkaen 0,189 €/min, siihen asti 0,171 €/min. Muutos ei vaikuta liittymäsi muuhun hinnoitteluun, eikä se edellytä sinulta toimenpiteitä.    
Mikä on matkapuhelinmaksu (mpm)? Matkapuhelinmaksu veloitetaan erillishinnoitelluista puheluista, kuten soitettaessa EU/ETA-maiden ulkopuolelle tai lisämaksullisiin palvelu- ja yritysnumeroihin esim. 0101- tai 0295-alkuiset numerot.  Matkapuhelinmaksua ei veloiteta muista puheluista. 
Mitä ovat soitot lankapuhelinnumeroihin? Soitto lankapuhelinnumeroon on puhelu alueelliseen kiinteän verkon numeroon esim. 019- tai 02- alkuisiin numeroihin.

Tommonen tuli juuri. Onko muillakin operaattoreilla muuttumassa normi lankanumeroihin soitot maksullisiksi? Tämähän on ihan perseestä.
Onko tästä kuulunut mitään uutta, itselle tuli kanssa sama viesti, onkohan muutkin operaattorit siirtymässä vastaavanlaiseen veloitukseen ?

Palauttaako Moi maksun jos ottaa winback tarjouksen? Moin simmiä en ole vielä aktivoinut MunMoi:sta jos sillä jotain merkitystä

Minulla kävi muutoin samallalailla mutta liittymiä 1 ja 4G 100M rajaton 6,99€, sekä 9,99€ muutosmaksu. Tyydyin tuohon:(

Elisan ukko sanoi äsken puhelimessa että 2.99 moi tarjoukset olisivat vielä nyt voimassa mutta että "kiikun kaakun" saanko nyt keskiviikkona moille siirtyvään tätä tarjousta.

Ei irronnut tänään chatista mitään kunnon tarjouksia, numeronsiirto on siis menossa Moille.
Tekstarina tuli aikaisemmin 200M Rajaton 22,99€/kk, mutta tuo on kalliimpi mitä maksan tämänkin hetkeisesti Elisan liittymästä, eli vaihdetaan siis Moille ja katellaan tulevia tarjouksia.

Tänään vaihtui Moi Elisan kolmen euron 100 M liittymään, mutta tämähän on ihan turkasen hidas datan suhteen :( Maksimi mitä sai on 12 Mbit, kun Moilla helposti 60-80.

Villi veikkaus, että taitaa puskea priorisointi vahvasti päälle noille parin euron liittymiin.
Saattaa olla myös ihan vain ruuhkaa. Esim. omalla sijainnilla Elisan mobiiliverkko on aina tukossa ja esim. Telialla on paljon paremmin tilaa. Miettinyt johtuuko tuo siitä, että alue on perinteistä Elisan kiinteän verkon aluetta, niin ihmiset tykkää samalta ottaa sitten muutkin liittymät.

Saattaa olla myös ihan vain ruuhkaa. Esim. omalla sijainnilla Elisan mobiiliverkko on aina tukossa ja esim. Telialla on paljon paremmin tilaa. Miettinyt johtuuko tuo siitä, että alue on perinteistä Elisan kiinteän verkon aluetta, niin ihmiset tykkää samalta ottaa sitten muutkin liittymät.
Täällä ainakin toimii luvatulla nopeudella liittymät Elisa 4G Perus 100M ja 4G Rajaton 100M liittymät puhelimessa ja reitittimessä. Taitaa olla tukiasemasta ja miten se on ruuhkautunut ja sen paikasta kiinni, että minkälaisia nopeuksia saa. Vastaavasti Moi 4G verkko toimi samassa paikassa huonommin. Puhumattakaan Moi 5G verkosta. Eli nämä on paikkakohtaisia missä toimii. Sanokoot liittymämyyjät mitä tahansa. Kerrankin eräs Gigantin myyjä väitti kirkkain silmin, että kaikki operaattorit toimivat samoissa tukiasemissa ympäri Suomea. Mutta näinhän ei tämä asia ole.

Tänään vaihtui Moi Elisan kolmen euron 100 M liittymään, mutta tämähän on ihan turkasen hidas datan suhteen :( Maksimi mitä sai on 12 Mbit, kun Moilla helposti 60-80.
Itselläni tämän Perus 100M:n download on kotona lähes aina 80-100 Mbps. (ollut käytössä vuosia, ja nyt on sitten vain sama halvemmalla)

Jos liittymä on 4G-reitittimessä, niin sen (tai ulkoisen antennin) sijoittelua kannattaa rohkeasti kokeilla vaihtaa ja hienosäätää, koska itselläni sillä on joskus saanut aikaan todella isoja eroja.

Chatissa juuri sanottiin ettei ole tuollaisia tarjouksia heillä mutta antoi numeron johon soittamalla saattaisi löytyä.

0800 93866 (arkisin 9-19, la 9-17)

Kerrankin eräs Gigantin myyjä väitti kirkkain silmin, että kaikki operaattorit toimivat samoissa tukiasemissa ympäri Suomea. Mutta näinhän ei tämä asia ole.
Vuokrattavissa mastoissa on yleensä kaikki operaattorit mukana. Vuokralle on säännelty hinta, ja joskus kyläyhdistykset ja muut sellaiset rakentavat mastoja vuokrattavaksi.

Sain tänään saman diilin mutta avausmaksusta ei suostunut luopumaan ("ei mahdollista").

Itse laitoin siirtymään Elisalta Moille 2kpl 200M rajaton liittymiä "supertarjouksen" kiilto silmissä. No se juna meni jo, ei mahda mitään.

Liittymät on siirtymässä keskiviikkona Moille. Äsken tuli Elisalta viesti:
"Jäämällä Elisan asiakkaaksi saat K-ryhmän 70€ lahjakortin sekä kotimaisen Rajaton 200M -liittymän hintaan 18,99 €/kk (norm. 33,99 €/kk) ilman määräaikaa. Lisäksi saat kokeilla Ruutu+ palvelua kuukauden veloituksetta. Ohittamaton tarjous voimassa vain tänään!"

Nykyinen hinta on 17,99€. Taidan jäädä kuitenkin Elisalle ja ottaa ton lahjakortin. Yritän tingata liittymään nykyiseen hintaan eli 17,99€.
Sama tarjous tuli. Saitko tingattua?

EDIT: Mulla siirtyy Moille vasta 5. päivä, mahtaisikohan vielä tulla parempi tarjous? 70€ k lahjakortti kyllä kelpaisi.

Mulla kk sitten Moille siirtyneet 8€/200M/24kk liittymät ja juuri chattäilin Elisan kanssa. Ensin lupasi 2,99€/kk Perus 100M:set 24kk mutta sopimuksessa olikin 12kk ja ei sitten pystynyt sitä muuttaan. No on se varmaan hyvä että joku jää Moillekin, ompahan kaistaa verkoossa 😁, alkuvuoden chättäilyjen jälkeen ei oikeastaan kiinnostaisikaan siirtyä takaisin Elisalle.

Mulle juuri 5 min sitten sanottiin, että kampanja on loppunut perjantaina. :x3:
Juu niin se mullekin sano ja siksi ei sitten lopulta tarjonnut kuin 12kk vaikka ensin myi 24kk. Oli kuulemma tämä päivä jatkoa tuolla 12kk niille kellä numero Moille siirtymässä. Harmi kun heräsin nyt vasta tähän kun ei pitänyt pariin vuoteen koko ketjua taas seurata. No ei tuo huono ole tuo nykyinenkään ja porukoilla missä yksi noista on nettiliittymänä on selkeästi nopeampi mitä vanha 10€/kk 50M elisalta oli. Muissa ei niin merkitystä nopeudella.

Minulla myös oli liittymä siirtymässä Moille keskiviikkona aamupäivästä. Tuli tänään tekstiviestinä melko perus 18,99€/kk winback lahjakortteineen - ihan hyvä tarjous.

Kuitenkin hetki sitten chatin kautta suoraan kysymällä irtosi vuodeksi Rajaton 4g 100M hintaan 6,99€/kk + kympin avausmaksu, olisi myös Perus 100M 2,99€ onnistunut. Chattiin otin yhteyden elisa.fi/superdiili sivulla.

On tämä foorumi kyllä mahtava, kiitos teille kaikille jotka näistä diileistä vinkkaatte muille!

Nyt käytössä reitittimessä 100M liittymä. Hyvin toimii. Ominaisuuksiltaan täysin sama liittymä kuin aikaisempi mutta hinta laski 15,11 eurosta 2,99 euroon/kk.

E: Nopeuskin kohdillaan, sen noin 100M/35M. Riittää hyvin omaan käyttöön.

Viimeksi muokattu:
Minulla myös oli liittymä siirtymässä Moille keskiviikkona aamupäivästä. Tuli tänään tekstiviestinä melko perus 18,99€/kk winback lahjakortteineen - ihan hyvä tarjous.

Kuitenkin hetki sitten chatin kautta suoraan kysymällä irtosi vuodeksi Rajaton 4g 100M hintaan 6,99€/kk + kympin avausmaksu, olisi myös Perus 100M 2,99€ onnistunut. Chattiin otin yhteyden elisa.fi/superdiili sivulla.

On tämä foorumi kyllä mahtava, kiitos teille kaikille jotka näistä diileistä vinkkaatte muille!
12kk vai 24kk?

Chatissa väittää että tarjous loppui helmikuun viimeiseen päivään ja "tuota hintapistettä ei ole meillä enää lainkaan näkyvillä". Joopajoo. Mulla siirtyi numero tänään Elisalta Moille. Olin siirron tilannut jo ennen tätä kampanjaa kun entinen tarjousaika tuli liittymästä täyteen.

Heh. Sen kerran, kun jää vähän pitempi ajanpätkä seuraamatta ketjua niin jumakauta täällä on kaikkien aikojen tarjouskampanja jo jälkipuintiasteella.

En olisi kuuna päivänä uskonut, että seuraava kampanja olisi alle sen 7,99€/kk, mikä nähtiin viimeksi. Nyt kuitenkin tuo 2,99€/kk olisi ollut reilu satkun säästö tähänkin verrattuna ja kestoa olisi tullut lisää.

Näihin täytyy iskeä seuraavalla kerralla heti, kun täällä ekan kerran mainitaan. Minulla ei stressinsietokyky riitä siihen, että laittaisin siirron vetämään monta päivää kampanjan aloituksen jälkeen ja riskeeraisin tämän nykyisen tarjoushinnan, kun siirron jälkeen saattaisi käydä niin, että eipäs tarjous olekaan enää voimassa.

Onnittelut voittaneille!

Edit: ja varsinkaan näinä aikoina ei uskalla enää siirtoa laittaa, kun osa saa chatista nytkin tuota hintaa ja osa ei eli perinteinen Elisan sekoiluvaihe on taas päällä.

Äsken sanottiin elisan puhelussa että moin asiakkaille ne halvat tarjoukset on voimassa vielä toistaiseksi. Siirto kesken oleviin numeroihin niitä ei saanut ja kehotettiin odottamaan rauhassa että siirtyy ja sitten soittaa uudestaan.

Ei helvetti. Tänään vasta pystyin aktivoimaan tuon Moi:n laitenetin (olin tilannut Elisan 2,99e liittymän perjantaina). Heti sen tehtyäni Omaelisassa näytti, että numeronsiirto Moi->Elisa peruttu. Soitin Elisan aspaan ja koitin kysyä, josko tekisivät siirron uudestaan. Sanoi, että kampanja on loppunut joten siirron uusiminen tapahtuisi normaalihintaan eikä tuohon 2,99e/kk. Eikö tässä ole mitään tehtävissä tosiaankaan? Nyt on turha laitenetti Moi:lla. Voisikohan sen latausliittymäksi siirtämällä koittaa Moi:lta saada winbackia?

Edit: Nyt vasta hokasin, että Ublock Origin esti Elisan chattia näkymästä lainkaan. Se siitä "ruuhkasta". :)

Viimeksi muokattu:
Elisan 4G Rajaton 100M 6,99€/kk kerkesin mukaan kun oli siirto jo vetämässä ja kampanjaa jatkettiin. Nyt kun oli numero siirtymässä Moilta Elisalle niin soittivat ja tarjosivat tuon heidän Rajaton 4G 100M hintaan 3€ + puhelut (maksimissaan 4€/kk) kahdeksi vuodeksi.

Itsellä tulee niin vähän puheluita ja tykkäsin tuosta moin appista niin päätin jäädä sinne. On varmaan mainittu täällä, mutta kyllä he kalastelee takaisin näitä Elisan ”ryöstämiä” asiakkaita kovasti ja ainakin mulle ihan soittivat.

Eiköhän tällä mennä seuraavat pari vuotta ja unohdeta kikkailut!

Mulle juuri 5 min sitten sanottiin, että kampanja on loppunut perjantaina. :x3:
Otin uuden chatin tuon elisa.fi/superdiili -sivun kautta, ja onnistui sitten pyynnön ja pienen väännön jälkeen. Oli kuulemma aluksi "täppä väärässä ruudussa" niin ei löytynyt tarjousta. Ja samalla kertaa olisi saanut avattua myös uusia numeroita, jos olisi tarvinnut.

Otin uuden chatin tuon elisa.fi/superdiili -sivun kautta, ja onnistui sitten pyynnön ja pienen väännön jälkeen. Oli kuulemma aluksi "täppä väärässä ruudussa" niin ei löytynyt tarjousta. Ja samalla kertaa olisi saanut avattua myös uusia numeroita, jos olisi tarvinnut.
12 vai 24? 24kk takia voisi vielä kokeilla...

ei ollu mahdollista saada julkista ip:tä näihin ni toinen liittymä lähtee peruutukseen ja takas moille

Statistiikka

Viestiketjuista
269 782
Jäsenet
76 503
Uusin jäsen
Cartier

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom