Liittymät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ano
  • Aloitettu Aloitettu
Saako tuon tarjouksen jos aktivoin moin liittymän vaikka sim kortti ei ole vielä tullut? Pystyisin siis nyt jo aktivoimaan maanantaina tehdyn siirron

Saako tuon tarjouksen jos aktivoin moin liittymän vaikka sim kortti ei ole vielä tullut? Pystyisin siis nyt jo aktivoimaan maanantaina tehdyn siirron

Ei saa, kuten tuossa muutama viesti sitten totesin ja kirjoitin.

Minulla on Moin sim-kortti tullut ja voisin Moin sivuilta aktivoida liittymän. Jos aktivoin liittymän ja lyön simmin sisään puhelimeen niin voinko saada tuon Elisan tarjouksen? Moin mukaan liittymä vaihtuu maanantaina ja järkeni sanoo etten ennen tätä voisi tarjousta saada, mutta vaikuttaako tuo oma aktivointi ja sim-kortti tuohon nyt jotakin?

Itse itselleni vastaten. Yöllä tilatut Moin laitenetit sai äsken aktivoitua Moin päädyssä. Elisan chatissa (avautui puhelimella nopeasti saataville, tietokoneella ei löytynyt chat-kuvaketta) ja siirtäminen onnistui noihin 2,99€/kk liittymiin.
Selvennyksen vuoksi: otitko kokonaan uudet puhelinnumerot näihin liittymiin vai siirsitkö jo olemassa olevia numeroita?

Minulla on Moin sim-kortti tullut ja voisin Moin sivuilta aktivoida liittymän. Jos aktivoin liittymän ja lyön simmin sisään puhelimeen niin voinko saada tuon Elisan tarjouksen? Moin mukaan liittymä vaihtuu maanantaina ja järkeni sanoo etten ennen tätä voisi tarjousta saada, mutta vaikuttaako tuo oma aktivointi ja sim-kortti tuohon nyt jotakin?
Ei, kyllä sen numeronsiirron Moille on pitänyt ensin tapahtua.

Maanantaina tarjouksen pitäisi kuitenkin olla vielä voimassa, joten etköhän saa sen silloin.

Itse otin äsken chatin kautta 2,99 €/kk 4G Perus 100M:n kahden eilen tilatun Moi Latausliittymän uudeksi osoitteeksi (toinen 4G-reitittimeen ja toinen puhelimen netiksi).

Useamman liittymän tilaaminen olis tosiaan näemmä onnistunut chatistä, vaikka olis ollut vain 1 Moi-liittymä, mutta eipä harmita, koska Moi peri silti vain yhden 5-eurosen ja kummoista laskua ei ehdi kertyä.

Kerrassaan huima tarjous.

Tilasin Moi:n sivulta aamupäivällä Laitenetti -liittymän. Noin kolmen tunnin jälkeen Mun Moi:ssa pystyi aktivoimaan liittymän.
Heti aktivoinnin jälkeen otin yhteyttä chatilla Elisan aspaan, ja liittymä saatiin siirrettyä Elisalle 4G Perus 100M liittymäksi (2,99€/kk). Chat ei toimi Edgellä, mutta Chromella kyllä kun disabloi adblockkerin.
Samalla sai avattua myös toisen täysin uuden liittymän samaan hintaan, joten otin senkin.
Uusi liittymä on heti käytettävissä kun saan sim:n, Moi:n liittymän siirrossa mennee se vähintään 5 arkipäivää.
Ei avausmaksuja, toimitusmaksu yhteensä 2,99€.

Kiitos tarjouksesta vinkanneille.

uutta liittymää ei mulle suostuttu avaamaan samalla, outoa, miten nämä menee pärsätkertoimen mukaan vaikka chatissa ollaan...

”Elisa 4G Perus 100M 2,99€/kk 24kk, ei määräaikaa
Elisa 4G Rajaton 100M 6,99€/kk 24kk, ei määräaikaa”

Mikä ero näillä käytännössä on?

Senverran mainittava että itse otin dnan kello liittymän ja vaikka nopeus on vaan 5mbs on jotenkin käyttö silti paljon sulavampaa/ sivut latautuvat nopeammin vaikka itse nopeus on rajattu? Onko muilla kokemuksia että tuossa Elisan verkossa olisi jotain viivettä?

Mulla on kaksi Moi-liittymää.

Kumpaankaan toi ei anna automaattisesti noita tarjouksia.

Pitää varmaan ottaa pari kaljaa, että uskaltaa sosiaaliseen kontakstiin chatissä.

Kokeilin äsken Elisan chätissä kysellä tarjousta, vaikka nytkin on Elisan 4G Tarkka liittymä. Ei onnistunut tarjoushinnan saaminen ja kertoi, että tuo on vain Moin asiakkaille ja maanantaihin asti. Sanoin sitten, että pitää varmaan laittaa numero siirtymään Moille, johon hän vielä, että sekään ei auta, koska tarjous loppuu maanantaina.
No, 10.3. päivittyy vasta hinta itellä 16,99 niin sama varmaan sitten vaihtaa Moille ja odottaa jos saisi jonkinlaisen järkevän hintaisen liittymän.

Kokonaan uudet puhelinnumerot. Numeronsiirroissa pitää ilmeisesti odottaa, että liittymä on siirtynyt, jossa taitaa kestää se viikon päivät tms.
Jeps ja juuri noin se taitaa mennä. Kokeilin ihan piruuttani laittaa siirron Moille ja ei onnistunut tarjoushinta koska numero oli vielä Elisalla.

Kokeilin äsken Elisan chätissä kysellä tarjousta, vaikka nytkin on Elisan 4G Tarkka liittymä. Ei onnistunut tarjoushinnan saaminen ja kertoi, että tuo on vain Moin asiakkaille ja maanantaihin asti. Sanoin sitten, että pitää varmaan laittaa numero siirtymään Moille, johon hän vielä, että sekään ei auta, koska tarjous loppuu maanantaina.
No, 10.3. päivittyy vasta hinta itellä 16,99 niin sama varmaan sitten vaihtaa Moille ja odottaa jos saisi jonkinlaisen järkevän hintaisen liittymän.
Jos tupla-sim on mahdollista, niin voithan tilata uuden Moi-liittymän (halvimpana Laitenetti) ja siirtää sen tuonne; siitä tulee siis 2. sim puhelimeesi.

Pääliittymäsi voit sitten kikkailla Elisan Latausliittymäksi (joka on melkein ilmainen kun ei käytä nettiä), niin numerosi säilyy. Tämä vaatii piipahduksen eri operaattorilla, koska Elisa->Latausliittymä numsi ei ole mahdollinen

Pyöriikö moilla uusien liittymien laitto normaalisti viikonloppusinki? Jos laittais moin laitenetin tulemaan, jonka sitten vaihtaisi elisan 3e liittymään.

Omassa tapauksessa olisi sitten 2 liittymää jota makselisi 3kk vielä kerta telian 15e liittymä, jonka jälkeen vanhan numeron hävittäisi ja jatkaisi uudella menemään. Vaikea uskoa, että keväällä yhtä hyviä tarjouksia tulisi ja periaatteesta tuntuu hölmöltä maksaa pariikymppiä liittymästä

On kyllä hölmöläisten hommaa tämä liittymien vaihto. Vaihdon telian laitenetin moin laitenettiin kun hinta oli alle puolet eli 4 € moilla. No, Telia antoi vastatarjouksen: heidän 9 € liittymä vaihtuisi 30 €:n liittymään jos palaan takaisin enkä vaihda moille. Ihan heti ei tunnu järkevältä vaihtoehdolta.
Pitää tutustua tuohon Elisan vastatarjoukseen

Mulla on kaksi Moi-liittymää.

Kumpaankaan toi ei anna automaattisesti noita tarjouksia.

Pitää varmaan ottaa pari kaljaa, että uskaltaa sosiaaliseen kontakstiin chatissä.
Rohkeasti vaan soittamaan ilmaiseen myyntinumeroon tai chattiin, kaks liittymää moilta elisalle kivutomasti onnistui.
Kiitos ken asiaa alunperin vinkkasi, ei noita tarjouksia jaksa jatkuvasti itse seurata.

No olipas kerrankin kunnollinen tarjous ja onni, että edelleen seurailin tätä ketjua Elisa prepaid + Moi laitenetti -kombinaatiosta huolimatta. Kympin avausmaksu on varsin mojova, mutta säästöä tulee silti 14€ 24kk sopimuskauden aikana ja netin nopeus nousee kaksisataakertaiseksi. Latausliittymä saa pysyä rinnalla, jotta käyttönumeroni säilyy. Saisipa senkin pitää lataamatta lisää turhaa saldoa liittymään.

24kk jälkeen varmaankin sitten paluu Moin laitenettiin, jos sellainen on vielä tarjolla.

Sain tarjouksen hyödynnettyä Elisan Chatin kautta noin vartissa. Chat on nyt kiinni tältä illalta mutta pitäisi olla huomenna auki.

No olipas kerrankin kunnollinen tarjous ja onni, että edelleen seurailin tätä ketjua Elisa prepaid + Moi laitenetti -kombinaatiosta huolimatta. Kympin avausmaksu on varsin mojova, mutta säästöä tulee silti 14€ 24kk sopimuskauden aikana ja netin nopeus nousee kaksisataakertaiseksi. Latausliittymä saa pysyä rinnalla, jotta käyttönumeroni säilyy. Saisipa senkin pitää lataamatta lisää turhaa saldoa liittymään.

24kk jälkeen varmaankin sitten paluu Moin laitenettiin, jos sellainen on vielä tarjolla.

Sain tarjouksen hyödynnettyä Elisan Chatin kautta noin vartissa. Chat on nyt kiinni tältä illalta mutta pitäisi olla huomenna auki.
Mulle ei pannut avausmaksua eikä edes meinannut. Kysyin itse että tuleekos jotain avaus- ja/tai toimituskulua, niin se sano että ei avausmaksua mutta 2,99 € kirjetoimitus ellei nouda simmejä liikkeestä.

e: ai niin, varmaankin otit itsepalveluna, missä avausmaksu lienee automaattinen

Tuo aiemmin mainittu elisa.fi/kauppa chat palvelee edelleen. Tosin tarjousta ei saanut DNA liittymään -kysyin

Minä avasin tänään 3 Moin Laitenetti-liittymää uusilla numeroilla ja siirsin ne vähän myöhemmin Elisalle 4G Perus 100M -littymiksi 2,99 €/kk hinnalla. Ei avausmaksuja ja käyn hakemassa simmit Elisan liikkeestä, niin siitäkään ei tule toimituskuluja.

Homma hoitui Elisan chatissa todella helposti. Erikseen vielä kysyttiin, että haluanko avata siirrettävien liittymien lisäksi uusia liittymiä samalla halvalla hinnalla. Ja tietysti Ruutua yms. sai kuukaudeksi maksutta.

Mulle ei pannut avausmaksua eikä edes meinannut. Kysyin itse että tuleekos jotain avaus- ja/tai toimituskulua, niin se sano että ei avausmaksua mutta 2,99 € kirjetoimitus ellei nouda simmejä liikkeestä.

e: ai niin, varmaankin otit itsepalveluna, missä avausmaksu lienee automaattinen
No johan nyt on. Sopimustiivistelmässäni ei näköjään kuitenkaan ole mainintaa avausmaksusta. Olisikohan chattaaja sanonut väärin. Pitääpä vielä kysyä myymälässä asiasta kun haen simmin liikkeestä.

Ja chatin kautta ihmiselle jutellen tosiaan tein tilauksen, mitä ei mielestäni lasketa itsepalveluksi.
Tuo aiemmin mainittu elisa.fi/kauppa chat palvelee edelleen. Tosin tarjousta ei saanut DNA liittymään -kysyin
Ahaa. OmaElisaan kirjautuneena luki, että chatti menee kiinni 19:00. Olikohan joku eri chatti. Joka tapauksessa sen kautta sain liittymän tilattua. :)

Hah, kaunis kiitos ekalle vinkkaajalle. Numero siirtyi juuri keskiviikkona moille ja nyt menossa takaisin elisalle. Chatistä sain tarjoukset, koska salainen liittymätarjous antoi vain virheilmoituksen. Vielä viikko sitten paras tarjous oli 14e/kk eli onhan tuo ihan huima tarjous. Siirsimpä samalla kertaa laitenetin.

Tuttavalle vinkkasin myös ja hän sai chatin kautta vielä kello 20 jälkeen.

No jos kävelit, potkukelkkailit tai pyöräilit MOI:n pisteelle niin sitten tuli ensinnäkin hyötyliikuntaa ja nettosäästöäkin se 5€/liittymä. Itse istuin perseelläni ja silti yli neljänsadan alenema kahden 100M liittymän kuluissa kahden tulevan vuoden kuluessa lämmittää.
Eli onnistuis (ehkä) näin:
1. Tilaa esim Moi Laitenetti netistä.
2. Lataa Moi sovellus.
3. Aktivoi ostamasi SIM sovelluksessa heti kun mahdollista.
4. Laita siirto Elisalle chatissa tai elisa.fi/etu sivutolla jos sivusto tarjoaa tarjousta.

E: Ilmeisesti näin kun luki vikan sivun viestit ja tätä lähdin nyt kokeilemaan. Huomenna Elisan chattiin, jos saisi kodin Wifinetin hinnan poljettua alas.

Viimeksi muokattu:
En ole hirveästi pelleillyt näiden liittymien kanssa kun Telian 5 euron laitenetistä( oikea nimi liittymä mukana tjms) oli turha lähteä säästämään niin tarvitseeko Moin liittymäsiirto( nyt appissa lukee siirto käynnissä) olla suoritettu hyväksytyksi ennenkuin tuo 3 euron tarjous näkyy?

Kuinkas nopeasti tuon laitenetin saa käyttöön ihan uudella tilauksella/numerolla? Eli ts. ehtiikö vielö mukaan tarjoushintoihin?

Tunti pari, alle 5h kuitenkin meni ennenkuin antoi aktivoida. Tilasin siis yhden moi laitenetin ja aktivoinnin jälkeen kyselin Elisa chatissa niin sain sen muutettua ja tyrkytti vielä toista uutta niin otin toisenkin. Täytyy varmaan tämä nykyinen telia nyt muuttaa sitten elisalatausliittymäksi ja mennä kahden simmin taktiikalla että saa pitää numeron

Voisi luulla Moilla huomatun laitenetin "suosion" ja muutenkin virran Elisalle. Erikoinen tämä, että lyödään yhtä kilpailijaa tällä tavalla. Toivottavasti seuraa kilpailua ja kamppista muihinkin suuntiin eri operaattoreilla.

Voisi luulla Moilla huomatun laitenetin "suosion" ja muutenkin virran Elisalle. Erikoinen tämä, että lyödään yhtä kilpailijaa tällä tavalla. Toivottavasti seuraa kilpailua ja kamppista muihinkin suuntiin eri operaattoreilla.

tais jo pari vuotta sitten olla tilanne se, kun Elisa ei tarjonnut kunnollista tarjousta, niin ennätin olla Moilla kuukausia, kunnes jostakin firmasta soittivat ettö Elisalla olisi nyt ~8 euron liittymää tarjolla, sen otin.
No tämän jälkeen tuli Moilta soitto, että olis tarjolla nopeampaa liittymää mutta hinta olisi samaa luokkaa tai vähän kalliimpi kuin Elisalla.

Kieltäydyin, koska en tee kännykän nopeudella yhtään mitään, ainoastaan edullisin hinta ratkaisee, ja jos hinta ei putoa, mitä sitä vaihtamaan.

Statistiikka

Viestiketjuista
268 777
Jäsenet
76 305
Uusin jäsen
SeppoJ

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom