Liittymät

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ano
  • Aloitettu Aloitettu
Ihmettelin vain että onko tuo asiakkaalle valehteleleminen muka laillista. Ymmärrän ettei normaali myyjä tiedä näistä winback numerosta saatavista "tarjouksista" mutta kyllä tämä on ihan uusi käytäntö ettei winbackejakaan saa Elisan winback numerosta kuin vasta ihan viimehetkillä eikä edes kysymällä myönnetä että kyllä ne tarjoukset sitten viimemetreille odottelemalla tarjotaan.

Ehkäpä tarkoitit vaan puhelua winback tilanteessa vaikka kirjoitit winback numerosta mutta tästä ajatus tason pohdinta. Onkohan niillä erikseen winback soitoille varattua numeroa "linjaa" ? Vai yhdistyykö numero ruuhkaiseen myyntipalvelun numeroon? Ite joutunut kumpaakin soittaessa viime aikoina jonottamaan pidempääkin ennen vastaamista. Pysyvää on tietenkin vain muutos mutta mielestäni Elisan palveluihin pääsi joku aika taaksepäin vielä paremmin läpi tai sitten puhelut vain tuurilla soittanut oikeaan aikaan.

Miten olette toimineet jos olette soittaneet (tai teille soitettu) ja puhelussa teille tarjottu huonompaa tarjousta kuin ne mitä esimerkiksi täällä kirjoiteteltu ? Oletteko vain sanoneet ei kelpaa, kiitos vain ja lopettaneet puhelun? Vai oletteko tarjottuun tarjoukseen tarttuneet?
 
Miten olette toimineet jos olette soittaneet (tai teille soitettu) ja puhelussa teille tarjottu huonompaa tarjousta kuin ne mitä esimerkiksi täällä kirjoiteteltu ? Oletteko vain sanoneet ei kelpaa, kiitos vain ja lopettaneet puhelun? Vai oletteko tarjottuun tarjoukseen tarttuneet?
Viimeksi kun piti itse numssit tehdä niin tarjoiltiin vähän kallimpaa ja sanoin että jään odottamaan huomista soittoa josta saan halvemmalla. Jonkun aikaa myyjä väitti ettei halvempia ole olemassa, johon vastasin että parin päivän sisällä tulen saamaan teiltä 7 eurolla saman liittymän mitä kuulemma ei ole olemassa.
 
Tulipas mokattua muksujen Tarkka-liittymien kanssa. oletin väärin, että näissä laskutus pohjoismaissa on sama kuin Huolettomassakin. Mutta näissä olikin EU-dataraja käytössä (26GB) ja yksi vetäisi jo datavartijan 60e saldorajan täyteen 10 päivässä. Ei voi kuin ihmetellä miten paljon voi videoita katsella takapenkillä matkustaessa (n. 60GB)… Nykyluurit ja apit ovat kyllästäneet kakarat niin täysin turhilla ilmoituksilla, etteivät ole piitanneet operaattorin viesteistä. Kotona palataankin sitten taas tiukempiin ruutuaikarajoihin etteivät ihan sulata aivojaan :mad:.
 
Ehkäpä tarkoitit vaan puhelua winback tilanteessa vaikka kirjoitit winback numerosta mutta tästä ajatus tason pohdinta. Onkohan niillä erikseen winback soitoille varattua numeroa "linjaa" ? Vai yhdistyykö numero ruuhkaiseen myyntipalvelun numeroon? Ite joutunut kumpaakin soittaessa viime aikoina jonottamaan pidempääkin ennen vastaamista. Pysyvää on tietenkin vain muutos mutta mielestäni Elisan palveluihin pääsi joku aika taaksepäin vielä paremmin läpi tai sitten puhelut vain tuurilla soittanut oikeaan aikaan.

Miten olette toimineet jos olette soittaneet (tai teille soitettu) ja puhelussa teille tarjottu huonompaa tarjousta kuin ne mitä esimerkiksi täällä kirjoiteteltu ? Oletteko vain sanoneet ei kelpaa, kiitos vain ja lopettaneet puhelun? Vai oletteko tarjottuun tarjoukseen tarttuneet?
Winbackeille on ihan tuo oma 0800 numeronsa.
 
Viimeksi kun piti itse numssit tehdä niin tarjoiltiin vähän kallimpaa ja sanoin että jään odottamaan huomista soittoa josta saan halvemmalla. Jonkun aikaa myyjä väitti ettei halvempia ole olemassa, johon vastasin että parin päivän sisällä tulen saamaan teiltä 7 eurolla saman liittymän mitä kuulemma ei ole olemassa.

Miten kävi, saitko saman liittymän 7 eurolla parin päivän sisällä?
 
Tulipas mokattua muksujen Tarkka-liittymien kanssa. oletin väärin, että näissä laskutus pohjoismaissa on sama kuin Huolettomassakin. Mutta näissä olikin EU-dataraja käytössä (26GB) ja yksi vetäisi jo datavartijan 60e saldorajan täyteen 10 päivässä. Ei voi kuin ihmetellä miten paljon voi videoita katsella takapenkillä matkustaessa (n. 60GB)… Nykyluurit ja apit ovat kyllästäneet kakarat niin täysin turhilla ilmoituksilla, etteivät ole piitanneet operaattorin viesteistä. Kotona palataankin sitten taas tiukempiin ruutuaikarajoihin etteivät ihan sulata aivojaan :mad:.

Kummaa. Täällä on vastaavassa käytössä tuotenimi "Tarkka 100M" hinnalla 10,99 €/kk, jossa datasiirto Pohjolassa ja Baltiassa ei kuluta EU-dataa. Tuli juuri todennettua tämä Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa. Yhtään EU-dataa ei kulunut. Liittymän käytön seurannassa näkyy erillisenä kohtana "Datasiirtomäärä, Pohjola ja Baltia" jossa on gigatolkulla siirrettyä dataa. Ilmeisesti näistä on sitten eri variantteja.
 
Kummaa. Täällä on vastaavassa käytössä tuotenimi "Tarkka 100M" hinnalla 10,99 €/kk, jossa datasiirto Pohjolassa ja Baltiassa ei kuluta EU-dataa. Tuli juuri todennettua tämä Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa. Yhtään EU-dataa ei kulunut. Liittymän käytön seurannassa näkyy erillisenä kohtana "Datasiirtomäärä, Pohjola ja Baltia" jossa on gigatolkulla siirrettyä dataa. Ilmeisesti näistä on sitten eri variantteja.

Tuolta katselin Puhelinliittymähinnasto - Elisa ja tuolla mainitaan "Tarkka 100M" hinnastossa Rajaton netin käyttö Pohjolassa & Baltiassa kyllä ja Netin käyttö EU- ja ETA-maissa 26 Gt.
Tarkoittaneeko "Pohjolassa" käyttöä pohjoismaissa? Jos näin, silloin on mennyt oikein siis ettei EU-dataa kulunut.
 
Tuolta katselin Puhelinliittymähinnasto - Elisa ja tuolla mainitaan "Tarkka 100M" hinnastossa Rajaton netin käyttö Pohjolassa & Baltiassa kyllä ja Netin käyttö EU- ja ETA-maissa 26 Gt.
Tarkoittaneeko "Pohjolassa" käyttöä pohjoismaissa? Jos näin, silloin on mennyt oikein siis ettei EU-dataa kulunut.

Niin siis kummaa oli lähinnä se, että toisella kirjoittajalla EU-dataa oli kulunut Tarkka-liittymällä tarkemmin määrittelemättömissä pohjoismaissa. Mutta ei ole tiedossa oliko juuri saman niminen liittymä (niitä "Tarkka"-nimisiäkin on useita erilaisia). Pohjola tarkoittaa noissa Suomi+Ruotsi+Tanska+Norja-yhdistelmää kaiketi, en tiedä kuuluuko Islanti vai ei.
 
Tänään kun odotin iltayhdeksää kaupassa ilta-aleostoksissa säästämiseen, koskettelin joutoajalla Elisan prepaidia. Sen mukaan muistaakseni joka kolmannesta 10 euron latauksesta tuli 10 euron extrasaldo.

Onko mitään vastaavaa kampanjaa olemassa Saunalahden latausliittymään, eikö sekin ole periaatteessa prepaid-liittymä?

Joko latausliittymässä on eSIM-mahdollisuus, tietääkö kukaan.
 
Tuossa viitataan selkeästi Prepaidiin, mutta ei oteta kantaa kuuluuko Latausliittymä siihen.

Latausliittymä toimii kuitenkin samaisella Prepaid-periaatteella, ja se ladataankin samasta paikasta kuin linkkasit, nopealla Elisan sivuilla käymisellä tosin selvisi ettei latausliittymään saa eSIMiä.

Mitä rajoituksia eSIM:ssä on?
  • eSIMille ei saa mobiilivarmennetta
  • eSIM ei ole saatavilla latausliittymiin

Hyvin piilottivat, piti oikein napsauttaa kyseinen valikko auki.
 
Tänään kun odotin iltayhdeksää kaupassa ilta-aleostoksissa säästämiseen, koskettelin joutoajalla Elisan prepaidia. Sen mukaan muistaakseni joka kolmannesta 10 euron latauksesta tuli 10 euron extrasaldo.

Onko mitään vastaavaa kampanjaa olemassa Saunalahden latausliittymään, eikö sekin ole periaatteessa prepaid-liittymä?

En ole tietoinen moisesta, mutta ainakin viime Black Fridayn tienoilla oli tarjous joka päti myös Latausliittymään että 30 €:n latauksella 10 € ekstraa. En tiedä toistuuko se esim vuosittain vai oliko uniikki tapaus, mutta oli hyvä tarjous kuitenkin.
 
En ole tietoinen moisesta, mutta ainakin viime Black Fridayn tienoilla oli tarjous joka päti myös Latausliittymään että 30 €:n latauksella 10 € ekstraa. En tiedä toistuuko se esim vuosittain vai oliko uniikki tapaus, mutta oli hyvä tarjous kuitenkin.
Olihan se, mutta tuossa prepaidissa tuo tarjous on käytännössä aina, eli joka neljäs 10 euron lataus ilmaiseksi.

Meillä on paljon suvussa niitä, jotka soittelevat virastoihin yms., niin saldoa kuluu jatkuvasti. Mutta Latausliittymässä kyseinen etu on vain silloin tällöin, ja Prepaidiin ei voi numeroa siirtää.
 
Näyttää Teliakin tuoneen liittymän, jolla saa liittymän maksiminopeudet.
Mitä oli pariin otteeseen Telialta 1Gbit/s puhelinliittymä, niin nopeudet
olivat aikalailla max. 1000Mbit/s latausnopeudella

1720814262961.png

1720814331792.png
 
Kummaa. Täällä on vastaavassa käytössä tuotenimi "Tarkka 100M" hinnalla 10,99 €/kk, jossa datasiirto Pohjolassa ja Baltiassa ei kuluta EU-dataa. Tuli juuri todennettua tämä Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa. Yhtään EU-dataa ei kulunut. Liittymän käytön seurannassa näkyy erillisenä kohtana "Datasiirtomäärä, Pohjola ja Baltia" jossa on gigatolkulla siirrettyä dataa. Ilmeisesti näistä on sitten eri variantteja.
Tuolta katselin Puhelinliittymähinnasto - Elisa ja tuolla mainitaan "Tarkka 100M" hinnastossa Rajaton netin käyttö Pohjolassa & Baltiassa kyllä ja Netin käyttö EU- ja ETA-maissa 26 Gt.
Tarkoittaneeko "Pohjolassa" käyttöä pohjoismaissa? Jos näin, silloin on mennyt oikein siis ettei EU-dataa kulunut.
Nämä Tarkka 100M on vielä 9e/kk hinnalla syksyyn asti, otettu varmaan n. 4 vuotta sitten. Netin hinnaston perusteella tosiaan pitäisi olla rajaton data Pohjoismaissa. Liittymän tiedoissa ei pohjoismaista enää puhuta ja tekstiviestin perusteella ei myöskään kuulu. Elisan ulkomailla-sivusto ohjaa tarkastamaan EU-datan omaelisasta. Ruotsissa ja Norjassa siis seikkailtu.
 

Liitteet

  • Tarkka_EUdata.jpg
    Tarkka_EUdata.jpg
    161,9 KB · Luettu: 48
Kävin hiljattain hyvin iäkkäiden sukulaisten luona, jossa pyysivät vilkaisemaan liittymämaksuja, jotka olivat kuukaudessa lähes 60 euroa. Heille oli jollain ilveellä saatu vaihdettua "huippunopeaan" 5G liittymään, vaikka eivät tee sellaisella mitään, ja puhelimessakin toimii pelkkä 2G. Laskulla oli eriteltynä myös kaiken maailman ylimääräisiä palveluita mm. Elisa Viihde premium. Aikoinaan sovimme, että katsotaan aina liittymäasiat yhdessä, eli valitsen heille sopivan liittymän, joka oli viimeksi Saunalahti Edukas. Eivät kärsi dementiasta, eivätkä todellakaan ole asioineet operaattorin liikkeessä, ja telemarkkinointikielto on päällä. Siitä huolimatta operaattori on saanut keploteltua heille tarpeettoman ja kalliin liittymän, joka on hoidettu ilmeisesti ilmoitusluontoisena asiana. Onneksi ei ollut määräaikainen, joten lähti samantien vaihtoon Moi mobiiliin.

Tämä on ihan arkipäivää, olen huomannut myös useamman kohdalla. Operaattorimyyjä saattaa valehdella "päin naamaa" että ei kannata ottaa 4G:tä kun maksaa yhtä paljon kuin 5G, ota vaan 5G. Toisaalta myyjien on pakko saada tulosta aikaan tai tulee potkut ja muuta työtä ei välttämättä saa.

Vaikka olisi suoramyyntiesto niin tietääkseni oma operaattori saattaa silti soitella tai ottaa yhteyttä liittymän päivitykseen liittyen.
 
Löytyi ainoastaan kirjeitä edellisten liittymien päättymisestä, jossa oli vaihdettu automaattisesti (kalliimpaan) liittymään, johon laitettu kylkiäsenä kaikkea turhaa kaupan päälle, joista alkoi kuitenkin juosta kuukausimaksut parin ensimmäisen kuukauden jälkeen.

Tuo kuulostaa kyllä todella oudolta ja laittomalta, itse kehottaisin sukulaisia selvittämään asiaa tarkemmin ja tarvittaessa ottamaan yhteyttä kuluttajaviranomaisiin, tai tarvittaessa hoitamaan asiaa valtakirjan avulla jos mahdollista. Liittymätyypin muutoksen ilmoituksesella voin kyllä ymmärtää, mutta en sitä, että siihen samaan olisi sitten lisätty muita palveluja jos sukulaisesi eivät tosiaan ole tilanneet niitä.
 
Nämä Tarkka 100M on vielä 9e/kk hinnalla syksyyn asti, otettu varmaan n. 4 vuotta sitten. Netin hinnaston perusteella tosiaan pitäisi olla rajaton data Pohjoismaissa. Liittymän tiedoissa ei pohjoismaista enää puhuta ja tekstiviestin perusteella ei myöskään kuulu. Elisan ulkomailla-sivusto ohjaa tarkastamaan EU-datan omaelisasta. Ruotsissa ja Norjassa siis seikkailtu.

No tuohan kyllä kuulostaa siltä, että olisi aiheellista reklamoida virheellisestä laskutuksesta... Voihan olla, että liittymälle on tullut joku väärä laskutusprofiili käyttöön johtuen virheestä X. Jos on tallessa tilausvahvistus tms. niin voi tietenkin tarkistaa, mikä tuotenimi siellä lukee.

Pläräsin tuolta osoitteesta Puhelinliittymähinnasto - Elisa noita Tarkka-sarjan liittymiä ja "Tarkka 4G", "Tarkka 4G Super", "Tarkka 50M" on sellaisia mihin ei sisälly rajatonta nettiä Pohjolassa+Baltiassa, mutta kaikkiin muihin "Tarkka"-alkuisiin se sisältyy. En pitäisi mahdottomana, että nuo menee jossain valikossa myyjällä joskus sekaisin kun liittymiä kaupataan.
 
Muistin väärin tyttären liittymän Elisa Tarkka päättymiskuukauden -.-" ja hinta nousi 8,90e >24,90e. Huomasin laskusta.
Laitoin sitten heti Moille (Laitenetti) siirtymään.

Aika outoa kyllä, että ei ole tullut automaattisesti jatkoa, kuten täälläkin joillekin tekkiläisille tullut useampaan kuin kerran. Kerran jatkettu 7,90/7,99e > 8,90e.
Kaikki mainokset jne. kuitenkin sallittuna pl. Elisa Viihde ja Elisa Kirja liittyvät mainokset.
Tai sitten tämä sitä kuuluisaa Randomia - nallekarkit eivät mene aina tasan.

Oman muksun winback odotukset ovat nyt vähän ollut meh :D

Ensimmäinen viesti oli: "Soita meille tms."
Toinen viesti oli Elisa Perus Tarkka 100M liittymä 12kk ajanksi hintaan 14,99e (ei kiitos, sillä olisi liian iso bumpsi vanhaan 8,90e).

Odotus olisi, että jos hinta nousisi yhdellä eurolla eli 9,90/9,99e 24kk ajaksi, niin siihenkin tyytyväinen mutta saa nähdä, että mitä tuleva tuo.
 
Tuo kuulostaa kyllä todella oudolta ja laittomalta, itse kehottaisin sukulaisia selvittämään asiaa tarkemmin ja tarvittaessa ottamaan yhteyttä kuluttajaviranomaisiin, tai tarvittaessa hoitamaan asiaa valtakirjan avulla jos mahdollista. Liittymätyypin muutoksen ilmoituksesella voin kyllä ymmärtää, mutta en sitä, että siihen samaan olisi sitten lisätty muita palveluja jos sukulaisesi eivät tosiaan ole tilanneet niitä.

Ne ylimääräiset palvelut lisätään sinne vaivihkaa yleensä samalla ilmoituksella tyyliin "Liittymämuutoksen johdosta tarjoamme teille lahjaksi Viihde Premiumin 2 kuukaudeksi ilmaiseksi. Tämä ilmoitus ei vaadi teiltä toimenpiteitä vaan liittymä päivittyy automaattisesti uuteen".. Sitten tämä "lahjana" saatu palvelu jää päälle ja laskutus rullaa parin kuukauden jälkeen.
 
Onko Moi:lla muuten aktiivista puhelinmyyntiä ja jotain Elisa viihteen kaltaista tuputusta?

Olen juuri siirtämässä omien vanhusten liittymiä Moi:lle kun Elisalla hinnat ovat hiljalleen heillä nousseet ja ovat nyt 5-10€ kalliimpia kuin Moi:n rento 4G. Toiveena on että liittymä pysyy suhteellisen järkevän hintaisena eikä kukaan ota yhteyttä vanhempiin ja yritä myydä mitään lisäpalveluja. Winbackien kaivelu vanhuksille on vähän turhan stressaavaa minulle ja heille. Tavoitteena on mahdollisimman vaivaton liittymä jonka eteen ei tämän siirron jälkeen tarvi tehdä yhtään mitään.
 
No tuohan kyllä kuulostaa siltä, että olisi aiheellista reklamoida virheellisestä laskutuksesta... Voihan olla, että liittymälle on tullut joku väärä laskutusprofiili käyttöön johtuen virheestä X. Jos on tallessa tilausvahvistus tms. niin voi tietenkin tarkistaa, mikä tuotenimi siellä lukee.

Pläräsin tuolta osoitteesta Puhelinliittymähinnasto - Elisa noita Tarkka-sarjan liittymiä ja "Tarkka 4G", "Tarkka 4G Super", "Tarkka 50M" on sellaisia mihin ei sisälly rajatonta nettiä Pohjolassa+Baltiassa, mutta kaikkiin muihin "Tarkka"-alkuisiin se sisältyy. En pitäisi mahdottomana, että nuo menee jossain valikossa myyjällä joskus sekaisin kun liittymiä kaupataan.
Tarkastin vielä, että liittymät otettu syksyllä 2020 Moin 6->9e muutoksen aikoihin. Tuolloinkaan ei rajaton data sisältynyt pohjolassa. Elisa ohjaa tarkastamaan hinnat elisa.fi/ulkomailla sivuston kautta ja se ohjaa puolestaan omaelisaan. Kai voisi pistää palautetta yleisen hinnaston virheestä/epäselvyydestä, mutta kyllä tämä muuten menee omaan piikkiin kun ei noita roaming-viestejä ole tullut luettua.

Tarkka 100M: 100 Mbit/s mobiililaajakaista (ei datakattoa), kuukausimaksu 24,90 e/kk, käyttö kotimaan hinnoilla EU- ja ETA-maissa. EU- ja ETA-maissa liittymän veloituksettoman datakäytön määrä on rajoitettu 12Gt/kk
Rajan ylittävät käyttö veloitetaan kulloinkin voimassa olevan roaming-hinnaston mukaisesti.
Hinnasto voimassa 10.6.2020 alkaen avatuille Tarkka- ja Huoleton -sopimuksille
 
Onko Moi:lla muuten aktiivista puhelinmyyntiä ja jotain Elisa viihteen kaltaista tuputusta?

Olen juuri siirtämässä omien vanhusten liittymiä Moi:lle kun Elisalla hinnat ovat hiljalleen heillä nousseet ja ovat nyt 5-10€ kalliimpia kuin Moi:n rento 4G. Toiveena on että liittymä pysyy suhteellisen järkevän hintaisena eikä kukaan ota yhteyttä vanhempiin ja yritä myydä mitään lisäpalveluja. Winbackien kaivelu vanhuksille on vähän turhan stressaavaa minulle ja heille. Tavoitteena on mahdollisimman vaivaton liittymä jonka eteen ei tämän siirron jälkeen tarvi tehdä yhtään mitään.
Moi:n asiakkaana on tullut oltua 4 vuotta ja kukaan ei ole koskaan soittanut tai kaupitellut mitään lisäpalveluja. 4 vuotta sitten oli oma liittymä 6 €/kk ja nykyään 9 €/kk.

Taitaa olla edelleen halvin, jos käyttää pääosin puhelimella nettiä wifin yli eikä tule kauheasti puheluita soitettua. Näköjään eivät enää tuota Pottia kaupittele. Reilusti ovat hinnat nousseet 4 vuodessa, kun 6 €/kk sijaan halvin nykyään myytävä liittymä onkin tuon 15 €/kk. Toki tuossa on samalla datakatto ja nopeus noussut.
 

Liitteet

  • IMG_20240715_094205.jpg
    IMG_20240715_094205.jpg
    115,7 KB · Luettu: 130
Kävin DNA päivillä ja yllätys, siellä oli erittäin asiansa tuntevia esittelijöitä. Puhe kääntyi liittymien priorisointiin ja hän suoraan totesi, että DNA:n omilla liittymillä pääpaino on 5G yhteyksillä, ne saavat eniten kaistaa. Missään nimessä hän ei suositellut enää 4G liittymiä, jos tarkoitus on saada 100-200+M nopeuksia, myös ruuhka-aikoina. On tiedossa, että 4G on paikoin täysin tukossa ja vanhaan tekniikkaan ei haluta enää panostaa.

Vaikka alioperaattorien liittymiin esittelijä ei suoraan ottanut kantaa, niin rivien välistä kävi selväksi, että Moi:n liittymät menevät ö-prioriteetilla. Joten 300M rajattomat ovat täysin huu-haa lupauksia.
Olisi kyllä kilpailu- ja kuluttajavirastolle syytä puuttua harhaanjohtavaan markkinointiin, kun nopeudet jäävätkin sadasosaan.
 
Viimeksi muokattu:
Kävin DNA päivillä ja yllätys, siellä oli erittäin asiansa tuntevia esittelijöitä. Puhe kääntyi liittymien priorisointiin ja hän suoraan totesi, että DNA:n omilla liittymillä pääpaino on 5G yhteyksillä, ne saavat eniten kaistaa. Missään nimessä hän ei suositellut enää 4G liittymiä, jos tarkoitus on saada 100-200+M nopeuksia, myös ruuhka-aikoina. On tiedossa, että 4G on paikoin täysin tukossa ja vanhaan tekniikkaan ei haluta enää panostaa.

Vaikka alioperaattorien liittymiin esittelijä ei suoraan ottanut kantaa, niin rivien välistä kävi selväksi, että Moi:n liittymät menevät ö-prioriteetilla. Joten 300M rajattomat ovat täysin huu-haa lupauksia.

Kuulostaa hyvältä mainosmieheltä. Myi sinulle kalleinta liittymää ja kertoi hienot perustelut miksi se kallein kannattaa ottaa. Se oliko noissa puheissa sanaakaan totta on sitten aivan eri asia.
 
Kuulostaa hyvältä mainosmieheltä. Myi sinulle kalleinta liittymää ja kertoi hienot perustelut miksi se kallein kannattaa ottaa. Se oliko noissa puheissa sanaakaan totta on sitten aivan eri asia.
Puhe olikin nopeista liittymistä, millä pääsee vähintään +100M. Ei halvimmista, eikä hän tyrkyttänyt mitään liittymää.

Jos 4G nopeus jää alueella 3-5M, niin arvaa vaan, lämmittääkö mieltä, että liittymän hinta on halpa?
 
Viimeksi muokattu:
Puhe olikin nopeista liittymistä, millä pääsee vähintään +100M. Ei halvimmista, eikä hän tyrkyttänyt mitään liittymää.

Jos 4G nopeus jää alueella 3-5M, niin arvaa vaan, lämmittääkö mieltä, että liittymän hinta on halpa?

Pääsääntöisesti joo, koska jos 4G:llä nopeudet jää tuollaiseksi, niin pääsääntöisesti ne tekee niin myös sillä nimellisellä 5G:llä kun verkon peittoa ei kuitenkaan ole.

4G-verkon ruuhkat oli ja meni. Suurin osa on saatu huijatuksi 5G-verkon puolelle ja ruuhkia tuntuu nykyään tulevan vastaan lähinnä jossain suurissa "torille"-kokoluokan tapahtumissa.
 
Verkon peittoa on mutta sitä ei anneta tasapuolisesti, vaan priorisoidaan kalliimmille liittymille. Olen tämän itsekin testannut, eri operaattoreilla/liittymillä. Käy järkeen, että operaattori haluaa palvella paremmin maksavia asiakkaita.

Koska liittymän hinta on monelle tärkeä tekijä, niin ainakin haja-asutusalueilla eräiden operaattorien mobiilinopeudet tippuvat prime-aikaan. Se kaista ö-prioriteetin liittymille on rajattu hyvinkin tarkkaan. Mutta nämä sopimukset ovat liikesalaisuuksia.

Summa summarum. Tärkein pointti DNA:n keskustelussa oli toi verkon priorisointi. Pitää vaan jatkossa maksaa enemmän dataliittymästä joka toimii paremmin. Nykyään vain tuntuu oudolta, että operaattori voi mainostaa vaikka mitä, ja liittymän ei käytännössä tarvitse edes toimia. Jotkut säännöt pitäisi olla langattomille verkoille (edes kiinteiden asutusten osalta), koska nettiyhteys on pakollinen vaatimus.
 
Viimeksi muokattu:
Puhe olikin nopeista liittymistä, millä pääsee vähintään +100M. Ei halvimmista, eikä hän tyrkyttänyt mitään liittymää.

Jos 4G nopeus jää alueella 3-5M, niin arvaa vaan, lämmittääkö mieltä, että liittymän hinta on halpa?
Aika ylläri, että nopeampi 5g liittymä on nopeampi.
 
Oman muksun winback odotukset ovat nyt vähän ollut meh :D

Ensimmäinen viesti oli: "Soita meille tms."
Toinen viesti oli Elisa Perus Tarkka 100M liittymä 12kk ajanksi hintaan 14,99e (ei kiitos, sillä olisi liian iso bumpsi vanhaan 8,90e).

Kuinka lähelle numeronsiirto ajankohtaa meni ennenkuin laittoivat seuraavan kerran tekstiviestiä tuon "Soita meille tms." viestin jälkeen? Pohdin vain meneekö ns. paras tarjous tekstiviesti siirtoa edeltävään päivään tai jopa samaan päivään kuin numeronsiirto ennen numsia, jos numeron siirtyminen tapahtuu vaikka myöhemmin illemmalla?
 
Kuinka lähelle numeronsiirto ajankohtaa meni ennenkuin laittoivat seuraavan kerran tekstiviestiä tuon "Soita meille tms." viestin jälkeen? Pohdin vain meneekö ns. paras tarjous tekstiviesti siirtoa edeltävään päivään tai jopa samaan päivään kuin numeronsiirto ennen numsia, jos numeron siirtyminen tapahtuu vaikka myöhemmin illemmalla?

Elisalta tuli kaksi päivää ennen siirtoa ensimmäinen tekstiviestitarjous. Päivää ennen siirtoa euroa halvempi tarjous. Kumpikin tarjous oli voimassa vain sen päivän. Oma numero siirtyi puoleltapäivältä ja sinä päivänä ei enää tullut tarjousta.
 
Telialla on suht aina tarjolla tämä 50M netti vuodeksi hintaan 9,99 €/kk, ja chatin kautta tuntuvat myös tarjoavan tätä samaa 2 vuoden hintatakuulla.


Perkule! Nyt tämä Telian 50M onkin jo noussut hintaan 14,90€ , kun piti alkaa vaihtoa tekemään. :( Saako muualta vastaavaa kympillä?
 
Elisalta tuli kaksi päivää ennen siirtoa ensimmäinen tekstiviestitarjous. Päivää ennen siirtoa euroa halvempi tarjous. Kumpikin tarjous oli voimassa vain sen päivän. Oma numero siirtyi puoleltapäivältä ja sinä päivänä ei enää tullut tarjousta.
Täällä muuten sama mutta soitin yhdeksän aikaan elisan winback numeroon. Sain sentään tingattua vain euron kalliimmalla (nyt 18.95x2)) Lahjakorteista ei ollut tietoakaan.

Dnan kaapelinetinkin huomasin lipsahtaneen 40€ hintaan mutta onneksi siitä selvisi tekemällä uuden sopimuksen vanhan päälle.
Säästöä se on 15€ kuukaudessa.

E: molemmat liitymät 200 megaisia
ee: Eikun kaikki kolme
 
Viimeksi muokattu:
Täällä muuten sama mutta soitin yhdeksän aikaan elisan winback numeroon. Sain sentään tingattua vain euron kalliimmalla (nyt 18.95x2)) Lahjakorteista ei ollut tietoakaan.

Elisa siis tarjoaa tällä hetkellä tuollaistakin winback tarjousta 18,95€/kk ? Tingitkö hinnan 18,99€/kk tuohon? Onko muuten sama 200M Rajaton kuin ne muutkin tarjotut? Luultavasti et kovin viime tinkaan soittanut jos kuitenkaan tuon alemmas ei hinta pudonnut?
 
Elisa siis tarjoaa tällä hetkellä tuollaistakin winback tarjousta 18,95€/kk ? Tingitkö hinnan 18,99€/kk tuohon? Onko muuten sama 200M Rajaton kuin ne muutkin tarjotut? Luultavasti et kovin viime tinkaan soittanut jos kuitenkaan tuon alemmas ei hinta pudonnut?

Keskiviikkona 10.7. klo 9 aamulla minulle tarjottiin 16.99€/kk Elisa Rajaton 200M liittymään 24 kk + 80€ K-lahjakortti kun torstaina puoleltapäivin oli siirtymässä liittymä telia.dot:tiin. Päivää aikaisemmin tiistaina tarjottiin samaa pakettia 17.99€/kk hintaan.
 
Näin tuossa näyttää käyneen. Aikaisemmin riitti ohjeistukseksi kiertää operaattorien liikkeet kaukaa ja laittaa telemarkkinointikielto. Nykyään vaaditaan myös asiakkaalta omaa aktiivisuutta, muuten operaattori saa vaihdettua liittymän huomattavasti kalliimpaan kaikessa hiljaisuudessa. Vai millä logiikalla käytön mukaan laskutettava liittymä voidaan muuttaa rajattomaan ja nopeaan 5G liittymään, joka ei edes toimi asiakkaan laitteissa? Näkevät aivan varmasti operaattorin järjestelmistä asiakkaiden syntymäajat, joten ei voi olla vahinko, jos lähes 90 vuotiaalle onnistutaan vaihtamaan 3-kertaa kalliimpi liittymä, ja turhia palveluita siinä sivussa. Asiakas ei halunnut ymmärrettävistä syistä nähdä ylimääräistä vaivaa ja puida asiaa sen enempää operaattorin kanssa, kunhan saatiin pikaisesti halvempi liittymä tulille.

Kelasin viestejä taaksepäin niin ymmärsin että, oli kuitenkin oltu yhteydessä kirjeitse ja kirjeessä ilmoitettu että, siirretään siihen kalliimpaan liittymään + tarpeettomat lisäpalvelut. Luultavasti kirjeessä mainittiin "mitään toimenpiteitä ei edellytetä, jos hyväksyy tämän". Todennäköisesti silloin olisi pitänyt heti irtisanoa liittymä. Jatkossa kannattanee ohjeistaa myös tälläisistä kirjeitse saapuneista olemaan yhteydessä teihin, luultavasti silloin vastaavan tilanteen voisi välttää tulevaisuudessa. Noin yleisesti kyllähän ne palveluja myy kaikille aikuisille myös iäkkäille muutenhan se olisi syrjintää ja luultavasti ainoastaan jonkinlainen edunvalvonnan asiakkuus rajoittaisi tätä koska silloin ne menee edunvalvojan kautta.

Tämä pohdinta viestien perusteella ja sillä jos ymmärsin tapahtuneen tilanteen oikein.

Elisa esimerkiksi monesti tämän tyyppisiä asioita tiedottaa kirjeellä ja lähtökohta on, jos hyväksyy ilmoitetun muutoksen niin mitään ei tarvitse tehdä ja menee kuten kirjeessä kerrottu.
 
Keskiviikkona 10.7. klo 9 aamulla minulle tarjottiin 16.99€/kk Elisa Rajaton 200M liittymään 24 kk + 80€ K-lahjakortti kun torstaina puoleltapäivin oli siirtymässä liittymä telia.dot:tiin. Päivää aikaisemmin tiistaina tarjottiin samaa pakettia 17.99€/kk hintaan.
Mulla täsmälleen sama, kaksi liittymää siirrossa, toinen Moille ja toimen telia dot. Molemmista sai 16,99€ + 80€ lahjakortti (eli yhteensä kaksi lahjakorttia) 24kk ei määrä-aikaa
 
  • Tykkää
Reactions: VVG
Kuinka lähelle numeronsiirto ajankohtaa meni ennenkuin laittoivat seuraavan kerran tekstiviestiä tuon "Soita meille tms." viestin jälkeen? Pohdin vain meneekö ns. paras tarjous tekstiviesti siirtoa edeltävään päivään tai jopa samaan päivään kuin numeronsiirto ennen numsia, jos numeron siirtyminen tapahtuu vaikka myöhemmin illemmalla?

11.7. laitettu siirto Elisa > Moi.
12.7. ensimmäinen tekstiviesti, että soita meille tai jätä soittopyyntö (soitin - oli tarjolla mm. 10M + txt/puh käytön mukaan 15e ja noita +20e liittymitarjontaa - sanoin ei)
13.7. toinen tekstiviesti, jossa oli tuo Elisa Perus 100M 14,99e/kk 12kk ajaksi
15.7. saapui postissa Moin SIM
16.7. odotan lisätietoja mm. winback tarjouksia ja numerosiirto aikataulusta (vai pitääkö tässä vaiheessa tehdä aktivointi Mun Moi:ssa ennen kuin tiedän aikataulusta?)
 
Viimeksi muokattu:
Elisa siis tarjoaa tällä hetkellä tuollaistakin winback tarjousta 18,95€/kk ? Tingitkö hinnan 18,99€/kk tuohon? Onko muuten sama 200M Rajaton kuin ne muutkin tarjotut? Luultavasti et kovin viime tinkaan soittanut jos kuitenkaan tuon alemmas ei hinta pudonnut?
Vajaa kolme tuntia ennen siirtoa
 
Tuli viime perjantaina Gigantissa vaihdettua Telia Dot tällaiseen, kun sai 80 euroa alennusta ostoksesta:
Näyttökuva 2024-07-16 102706.png

Jos vaikka Telialta tulee nyt winbackeja ja otan sen niin tuo vain perutaan ja saan pitää saamani alennuksen? Voiko oikeasti mennä niin? :hmm:
 
Voi, jos alennuksen antoi Gigantti. Operaattoreiden omissa lahjuksissa on yleensä parin kuukauden odottelu, mutta sen jälkeen liittymän voi vaihtaa.
Hmm, no maksoin headsetin ihan normaalisti Gigantissa, mutta 199 euron sijaan 119 euroa. Myyjä kyllä sanoi jotain siihen suntaan, että "koska Elisa tosiaan antaa sulle tästä 80 euroa alennusta niin loppusumma on 119 euroa...", mutta tiedä sitten oliko sanavalinnat tarkoitukselliset vai sattuiko muuten vaan sanomaa noin. Varmaan sitten viimeistään selviää, jos yrittää perua tuon eli pysyä Telialla :hmm: Näin lukee sopimustiivistelmässä:
Screenshot_20240716-113406 (1).png
Ei tuossakaan mitään ole miksi niin ei voisi tehdä. Jotenkin vain tuntuu niin hölmöltä, että voi tehdä näin ja silti pitää alennuksen.

Edit: gigantti erittelee sen näin:
Näyttökuva 2024-07-16 120451.png
 
Viimeksi muokattu:
Ei tuo tarjoushinta 9,99€ ilmeisesti ole enää voimassa, kun yritin saada chatin kautta tarjoushintaa voimaan pidemmäksi aikaa.. :) Kuulemma nykyään hinta on 14,99€/kk.

Chatti-aspa on saattanut saada uudet ohjeet, mikä estäisi 2 vuodeksi ja numeronsiirtona tilaamisen, mutta tuolta nettisivulta sen saa yhä tilattua uudelle numerolle vuodeksi 10 €/kk.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
287 301
Viestejä
4 924 648
Jäsenet
79 355
Uusin jäsen
Erkki69

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom