- Liittynyt
- 14.12.2019
- Viestejä
- 216
Moi/Dna ainaki näyttäis olevan 6e edelleen
Juu, mut tuo lisädata-giga on nyt euroa kalliimpi kuin meillä vanhoilla käyttäjillä. Elikäs 1,5 euroa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Moi/Dna ainaki näyttäis olevan 6e edelleen
Kiitoksia. Maksoin 5 euron toimitusmaksun mielelläni, jotta säästän euron kuussa.Moi/Dna ainaki näyttäis olevan 6e edelleen
Meillä on koirapannoissa nykykuukausimaksujen takia prepaidit kun pitää maksaa kymppi vuodessa ja niihin vaan kertyy sitä saldoa kun ei tuu datasta 10€ kuluja syksyn aikana.Kiitoksia. Maksoin 5 euron toimitusmaksun mielelläni, jotta säästän euron kuussa.
Sehän se olisi halvin ratkaisu, mutta haluan pitää oman numeron. Onpahan nyt myös eri verkossa netti, jos sattuu työliittymä osumaan Telian katvealueeseen.Meillä on koirapannoissa nykykuukausimaksujen takia prepaidit kun pitää maksaa kymppi vuodessa ja niihin vaan kertyy sitä saldoa kun ei tuu datasta 10€ kuluja syksyn aikana.
Elisa->Moi-siirto meneillään ja Elisalta tullut 4 viestiä eilen ja tänään. Pari soittopyynnön jättämiseen liittyvää ja kahdesti yrittäneet kaupata 100M Huoleton Premiumia 16,90€/kk. Elisan toimivuus varsinkin kotona vaan huono vrt. DNA/MOI, joten mietin onko edes järkeä soitella Elisalle paremman tarjouksen perässä?
Elisalta nimenomaan yritettiin kalastella takaisin ennen kuin siirtävät numeron, jolloin turhaa veivaamista ei tulisi. Päätin nyt itse pysyä hetken Moi:lla ja kattoo sitten uudelleen jos tarjoavat 5,90€/kk rajattomalla netillä tms.Pitänee kanssa laittaa liittymät siirtymään takaisin MOIn suuntaan ja katsoa mitä tapahtuu. On tää turhaa veivaamista.
Soittelivat eilen Elisalta kun kyselin liittymiä kun tytön 50M rajaton 9,90€ liittymä loppuu, niin tarjosivat tuota Huoleton 10M tilalle 11,90€ hintaan. Ei ollut antaa Moin asiakkaille tarjottavaa 5,90€ liittymää. Pitää kysellä tarjoukset uudestaan myöhemmin, on tuota tytön liittymän sopparia jäljellä vielä muutama kk.Katsoin Elisan ja Telian salaiset tarjoukset.
Tuo 14,90e voisi mennä lapsilla, kun omalla paikkakunnalla tuntuu tuo netin nopeus olevan mitä sattuu. Itse huomannut kun on talon toisessa päässä on puhelin nopeampaan/lähempään tolppaan yhteydessä. Ja kun menee toiseen päähän taloa ottaa puhelin yhteyden tuplasti kauempana/hitaampaan olevaan tolppaan.
Nopeus eroa 20mg - 5mg. Tiedä sitten olisiko tässä peruste määräaikaisuuden perumiseen?
Jep. Olisi myös älykelloon sopiva liittymä.Mitä tuo Elisan 5.90e/kk liittymä sisältää? Pelkästään rajattoman datan?
Elisalta nimenomaan yritettiin kalastella takaisin ennen kuin siirtävät numeron, jolloin turhaa veivaamista ei tulisi. Päätin nyt itse pysyä hetken Moi:lla ja kattoo sitten uudelleen jos tarjoavat 5,90€/kk rajattomalla netillä tms.
Juu, toivon kanssa tuollaista 4,90-5,90€/kk liittymää rajattomalla datalla, mutta on siitä vaivaa kun tekee numeronsiirrot ja sitten niitä perutaan.
Sama tilanne täällä, 24. päivä loppuu Elisan 2,90€ liittymä ja kyselin chatissa mitä olisi tarjolla niin ei tullut kuin 100M rajaton premium 19,90€ ja tarkka 1M netillä 9,90€. Nyt lähti juuri numeronsiirto MOIlle, katsotaan josko irtoaisi jotain järkevämpää. Jos ei, niin sitten mennään Moilla. Puhelinliittymästä en ~20€/kk maksa.Mielenkiintoista. Itsellä loppuu tammi-helmikuun vaihteeseen tuo kaksivuotinen elisan tarkka 4g sopimus (4kpl liittymiä taloudessa hintaan 2,90€/kk). Joku aika sitten kyselin jatkoja niin ei mitään järkevää tarjousta tullut. Pitänee kanssa laittaa liittymät siirtymään takaisin MOIn suuntaan ja katsoa mitä tapahtuu. On tää turhaa veivaamista.
Aiemmin MOIn 4gigaa/kk raja riitti kun noiden 4liittymän datat oli yhdistetty, jossain hieman yli ja toisessa ali. Nyt vanhin lapsista käyttää laskujen mukaan noin 16gt dataa per kk, joten MOIlta joutuu ottaan pari "ylimääräistä" kuuden euron simmiä. Toki ne voi änkeä kotona tablettiin joka 99,5% wifissä ja toisen vaikka ottaa varuiksi jos tulee hankittua 4g riistakamera.
Pitää kikkailla, ne jatkuvat muuten listahinnoilla.Mitenhän nuo 5.90€/24kk liittymät mitä porukka saanut niin menee sitten 24kk jälkeen? Jatkavatko sitä ilman mitään kyselyjä vai pitääkö taas "kikkailla" uudestaan jos haluaa mahdollisesti sillä jatkaa.
Se on sama juttu kun nytkin näillä 2,90e/kk liittymien kanssa 24kk jälkeen (jatkuisi 24,90e/kk hintaan), pitää alkaa kikkailemaan että saisi tuon 5,90e/kk ny. Meneehän tässä melkoisesti resursseja hukkaan monilta osin (henkistä ja fyysistä), mutta tuntuu olevan sen verta vaikeaa muuten saada järkevää hintaa...Mitenhän nuo 5.90€/24kk liittymät mitä porukka saanut niin menee sitten 24kk jälkeen? Jatkavatko sitä ilman mitään kyselyjä vai pitääkö taas "kikkailla" uudestaan jos haluaa mahdollisesti sillä jatkaa.
Itsellä telia 20€/kk ja mietinnässä kyllä että jos jonkun halvemman ottaisi, mutta ei vielä tietoa minkä. Moi 6€/kk kyllä houkuttelisi.
Saattaa olla itsestäänselvää, mutta itselle ei niinkään ollut: Kannattaa hieman seurata omaa datan kulutusta ja puheluita ja pohtia onko se Moin 4gt/kk ihan tarpeeksi. Itselläni oli 17.99€/kk rajaton Telian liittymä jonkun aikaa koska tarvitsin huomattavia määriä EU-roamingia puolen vuoden ajan, ja siinä oli 10gt/kk. Kun tuon tarve väheni pelkkään lomakäyttöön, vaihdoin Moihin. Laskut ovat keskimäärin alle 10€/kk nyt. Välillä yli, muttei vielä koskaan ole ollut yli 17.99€.
Siinä 4gt rajassakin on nimittäin se, että lisädata on 2.5€/gt. Jos tuota tulee itselle vaikkapa 4gt edestä kuussa, niin keskimääräisillä puheluillani ollaan yhä karkeasti Telian hintatasossa. Toki jos säännöllisesti tulisi tuon kokoisia ylityksiä tai puhuisin merkittävän paljon niin kannattaisi ottaa muuta, mutta satunnaiseen netin käyttöön ja musiikin streamaamiseen vähillä puheluilla tuo Moin liittymä on ihan hyvä vaikka ideana 4gt/kk datarajoite ahdistaisi.
Tuo 5.9€/kk rajattomasta netistä olisi houkutellut jos Elisa olisi minulle sitä tarjonnut, mutta siinä on kalliimmat minuuttimaksut. Sen takia tulisi todennäköisesti marginaalisesti kalliimmaksi kuussa, koska harvoinpa tuo dataraja nykyään paukkuu. Olisin varmaan silti ottanut, koska se negatiivinen asia joka tässä 6€ simissä on on se, että se normalisoi datarajoja. Ei iso juttu itselle, mutta ymmärrän huolen noiden yleistymisestä.
Miksi et ota toista 6€ liittymää hyllyyn. Saisit halvemmalla lisägigoja.
Onkos 5G liittymistä kukaan onnistunut vielä samaan parempaa tarjousta kuin mitä operaattoreiden listahinnat ovat? Meinaan siis ihan puheliittymiä ensisijaisesti.
Voisin nyt kuitenkin tehdä siirron Moi :lle ja katsoa mitä se vaikuttaa ensiksi Dna :han ja myöhemmin Elisaan/Teliaan.
DNA:han tuskin mitään, koska samaa firmaa. Elisalta sen sijaan moilaiset saa hyviä tarjouksia.
Mikähän olisi sitten järkevä ratkaisu, dnalta Moille ja sieltä Elisalle vai dna :lta Elisalle, sieltä Moille ja winbackkinä Elisalle. Elämä toki on valintoja täynnä ja kristallipallonkin lamppu on pimeänä.
Eipä tuo Elisankaan asiakaspalvelu ole sen parempi. Viime kuussa eivät pystyneet antamaan MITÄÄN tarjousta alle 20€/kk, vaikka samaan aikaan muut ihmiset saivat ja saavat edelleen parempia winback-tarjouksia. Eli huonoja asiakaspalvelijoita on jokaisella operaattorilla.Kyselin Telialta onko vastata tuohon nykyiseen Elisan Huoleton Premium 18,90€/kk tarjoukseen, mutta eivät kyenneet antamaan MITÄÄN erityistarjouksia, tuolla mentaliteetilla saavat pidettyä asiakkaat poissa. Muuten en Teliaan päin katsoisikaan, mutta tekisi mieli saada kelloon multisim-liittymä eSiminä, tuota kun ei Elisalta saa, mutta eipä tarvi miettiä enää.
Sieltä sentään saa noita "Moi-liittymiä" soittamalla kun vähän tinkaa ja osaa puhua.Eipä tuo Elisankaan asiakaspalvelu ole sen parempi. Viime kuussa eivät pystyneet antamaan MITÄÄN tarjousta alle 20€/kk, vaikka samaan aikaan muut ihmiset saivat ja saavat edelleen parempia winback-tarjouksia. Eli huonoja asiakaspalvelijoita on jokaisella operaattorilla.
Täällä on pääasiallisessa käytössä firman liittymä, jolla hoituu pääosa puheluista ja tekstareista sekä kaikki nettiliikenne. Kakkosliittymänä on henkilökohtainen liittymä, jonka numeron haluaisin pitää omassa hallinnassa. Maksoin aiemmin 4,90€ kuussa Elisan Tarkka-liittymästä, nyt tuo on noiussut 6,90€ ja nousee jatkossa vielä 7,90. Vaikka summa on pieni, niin ihan periaatteesta haluaisin vaihtaa halvempaan. Tuli vastaan tuollainen Norppa-prepaid.
https://elisa.fi/kauppa/puheliittymat/latausliittymat/Saunalahti-Norppa-(Lataus)
Tuolla 5€ latauksellakin hoituisi varmaan kuukausien ajaksi tuon liittymän käyttö. Onko tuossa liittymässä nyt jotain sudenkuoppia, joita en hoksaa? Vai onko se ihan ideaali numeron säilyttämiseen ja hyvin satunnaiseen käyttöön?
Muistaakseni Elisan numerosta ei voi tehdä siirtoa Elisan latausliittymään vaan pitää mennä esim. Moin kautta ja sitten takaisin Elisalle.
Saattaa olla itsestäänselvää, mutta itselle ei niinkään ollut: Kannattaa hieman seurata omaa datan kulutusta ja puheluita ja pohtia onko se Moin 4gt/kk ihan tarpeeksi.
Edit2: Sanoi puhelimessa 24kk mutta tilausvahvistuksessa 12kk.
Tämän vuoksi puhelut kannattaa aina nauhoittaa kun tekee kauppoja/hoitaa takuuasioita. Onpahan sitten todistusaineistoa kun yrittävät kusettaa myöhemmin.Edit2: Sanoi puhelimessa 24kk mutta tilausvahvistuksessa 12kk.
Käsittääkseni operaattorit nauhoittavat itse kaikki puhelut nykyään eli korjaavat kyllä virheensä kun pyytää tarkistamaan nauhansa jos tiukalle menee. Itse olen kerran vaatinut tarkistamaan, kun eivät muuten uskoneet ja irtisanomista välttivät.Tämän vuoksi puhelut kannattaa aina nauhoittaa kun tekee kauppoja/hoitaa takuuasioita. Onpahan sitten todistusaineistoa kun yrittävät kusettaa myöhemmin.
Paikallisen S-marketin aulassa on joskus Elisan ständi. Näkeekö tämmöisten pop up - ständien ilmaantumisen jostain vai pitääkö vain sattua oikeana päivänä kauppaan? Siitä saattaisi saada hyvän tarjouksen?
Onko MOI:lla joku systeemi, miten nopeasti heidän asiakkaakseen voi palata irtisanomisen jälkeen? Otin Telialta joulukuussa alkaneen kampanjaliittymän Moin jälkeen vain huomatakseni, että Moi olisi ollut edullisempi valinta. Nyt en uutta liittymää saanut tilattua Moilta, koska "sähköpostiosoitteella xxxxx@xxxx.com on tehty tilaus".
Täytyykö mennä asiakaspalvelun kautta?
Onko MOI:lla joku systeemi, miten nopeasti heidän asiakkaakseen voi palata irtisanomisen jälkeen? Otin Telialta joulukuussa alkaneen kampanjaliittymän Moin jälkeen vain huomatakseni, että Moi olisi ollut edullisempi valinta. Nyt en uutta liittymää saanut tilattua Moilta, koska "sähköpostiosoitteella xxxxx@xxxx.com on tehty tilaus".
Täytyykö mennä asiakaspalvelun kautta?
Vanha 2,90€/kk liittymä päättymässä. Ei siis tarvitse näköjään tehdä mitään jos uutta tarjousta kaipaa.
Hei! Huomasimme, että puhelinliittymäsi etuhinta on päättymässä, mutta ei huolta: jatkamme liittymäsi kuukausimaksua etuhintaan 5,90 e/kk (norm. 24,90 e/kk) 12 kk ajan. Voit jatkaa liittymäsi käyttöä entiseen tapaan, uusi etuhinta jatkuu automaattisesti vanhan edun päätyttyä. Talviterveisin Elisa.