Liittymät

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ano
  • Aloitettu Aloitettu
Ei tunnu Elisaa kiinnostavan kuluttaja-asiamiehen kanta. Eivät suostu perumaan korotusta.
Helpoimmalta kuulostaa sopimuksen purku ja jatkossa jaloilla äänestäminen. Uskomatonta hommaa kyllä. Suoratoistopalveluissa sentään kiertävät näitä "ikuisuushintoja" ja tilauksen sisältöä muuttamalla palveluntarjoajan nimeä, kuten esimerkkinä hbo max->max->kohta taas hbo max
 
Viimeksi muokattu:
Ei tunnu Elisaa kiinnostavan kuluttaja-asiamiehen kanta. Eivät suostu perumaan korotusta.

Ainoa positiivinen puoli on, että en omista Elisan osakkeita. En missään nimessä haluaisi omistaa tällaista huijarifirmaa.
Aivan, no sit alkaa haiskahtaa, että he aikovat lyödä tämän jokaikiseen liittymään, eri tahdissa tosin. Myös niihin Moi:lta kalastettuihin halpiksiin jossain vaiheessa.
 
Aivan, no sit alkaa haiskahtaa, että he aikovat lyödä tämän jokaikiseen liittymään, eri tahdissa tosin. Myös niihin Moi:lta kalastettuihin halpiksiin jossain vaiheessa.
Seuraavan kerran kun elisa lähestyy liittymätarjouksien suhteen, niin voi puhelun päättää aika nopeasti saatetekstillä "Terveisiä johdolle"
 
MOI 200mb rajaton 4g, 9€/kk + puhelut ja viestit max 4€ päälle. 24kk voimassa, ei määräaikaa.

Tämä sen jälkeen kun laitoin siirron Moilta telialle (100mb rajaton 4g 14,99€/kk) 12kk määräaikainen. Tähän olisi tullut lisäksi avausmaksu, olikohan 8,99€?
Kiitos tästä! Etenen tämän mukaisesti.

Tuliko avausmaksu maksettavaksi? Miten vältyit sen maksamiselta, mikäli ei tullut maksettavaksi?
 
Tämä ketju vaikuttaa olevan super aktiivinen ja hieman hankala seurata ns. tarjouksia, vaikka osa niistä meneekin arvontakoneen kautta. Olisikohan mitään ajatusta siinä, että erilliseen ketjuun kerättäisiin ainakin selviä tarjouksia? Se kevään Moi kalastelukampanja meni itseltäni ihan ohi, kun en jatkuvasti täällä jaksanut lukea kymmeniä viestejä läpi ja nuo tarjoukset hukkuivat massaan...
 
Ei tunnu Elisaa kiinnostavan kuluttaja-asiamiehen kanta. Eivät suostu perumaan korotusta.

Ainoa positiivinen puoli on, että en omista Elisan osakkeita. En missään nimessä haluaisi omistaa tällaista huijarifirmaa.

Eli ilmeisesti itsekin laitoit reklamaatiota kera KKV:n terkut?
 
Kiitos tästä! Etenen tämän mukaisesti.

Tuliko avausmaksu maksettavaksi? Miten vältyit sen maksamiselta, mikäli ei tullut maksettavaksi?
Ei ole vielä ainakaan tullut avausmaksua, eikä pitäisi mielestäni tullakaan, kun kyse on etäkaupasta, jolloin käsittääkseni 14vrk peruutusoikeus.

Ja Moiltahan ei tietystikään avausmaksua tule, kun liittymäkään ei kerinnyt siirtyä heiltä pois.
 
Tähän päivitystä, kuluttajaneuvonta vastasi näin:
Hei!

Kiitos yhteydenotostasi Kuluttajaneuvontaan.

Elisa ei voi muuttaa olennaisia ehtojaan ilmoittamillaan perusteluilla. Elisa on sitoutunut 24 kuukauden ajaksi tiettyyn sisältöön ja hintaan kanssasi. Vaikka kyseessä on toistaiseksi voimassa oleva sopimus, on Elisa siis sitoutunut siihen, että 24 kuukauden ajan liittymän sisältö tai hinta eivät muutu.

Se, että Elisa tarjoaa mahdollisuutta irtautua sopimuksesta, ei ole riittävä peruste myöskään muutoksille.

Kuluttaja-asiamiehen valvontayksikkö on asiasta ollut yhteydessä Elisaan.

Voit siis vaatia Elisaa pitäytymään aiemmin sovitussa sopimuksessa.

Eikun Elisaan yhteyttä ja katsotaan miten edetään.
Näin minä olen itsekin asian tulkinnut ja tämän takia tein reklamaation parisen kuukautta sitten ja hinta ei noussut. Toki ensimmäien vastaus oli perus voivottelut itselläkin. Kuten olenjo useampaan kertaan tähän keskusteluun kirjoittanut, niin Elisa on sitoutunut tuohon tarjoushintaa & palveluihin määräajaksi vaikka sopimus onkin toistaiseksi voimassa oleva.
 
Vaihdoin Moille tuon korotuksen takia ja joka kuukausi hinta tippuu Elisalla vaikka en ole kysellyt niiltä mitään. Noin eurolla /kk alaspäin 25,99 >> 18,99 tänään ja 100€ lahjakortti.
 
Ensimmäinen viesti Elisalta oli pelotteluviesti, joka on turha, koska liittymäni on toistaiseksi voimassa oleva.

”Hei, olet siirtämässä liittymääsi toiselle operaattorille. Huomioithan, mikäli liittymälläsi on määräaikainen sopimus, jäljellä olevat kuukausimaksut veloitetaan sopimuksen mukaisesti, vaikka liittymä siirtyisi pois Elisalta. Lisätietoja maksuttomasta numerosta 0800 93866 (ark. 8-18, la 9-17). Terveisin, Elisa”
Ja ensimmäinen tarjousviesti saapui juuri äsken. Elisa 4G Rajaton 200M - liittymä 12 kk ajaksi hintaan 25,99€/kk. Sopimus ei ole määräaikainen. Mutta jooh, antaapa siirron olla vielä voimassa.
 
Onko kellään kokemuksia siitä, että mobiilivarmenne olisi mennyt itsestään päälle? Dna liittymänä, näköjään olen maksanut mobiilivarmenteesta 2023 asti mutta en muista sitä aktivoineeni, enkä käyttäneeni. Telialla ollut joskus 2021 aktivoituna ilmaisena, ja kokeilin pari kertaa.

Dna:n Aspa sanoi että se täytyy itse aktivoida verkkopankkitunnuksilla, ja jos on ollut aiemmin telialla niin mun on täytynyt se erikseen aktivoida dna:lla silloin 2023. Ei suostunut minkäänlaista hyvitystä antamaan, vaikka ihan turhana oli maksussa 2v enkä edes muista aktivoineeni.
 
Onko kellään kokemuksia siitä, että mobiilivarmenne olisi mennyt itsestään päälle? Dna liittymänä, näköjään olen maksanut mobiilivarmenteesta 2023 asti mutta en muista sitä aktivoineeni, enkä käyttäneeni. Telialla ollut joskus 2021 aktivoituna ilmaisena, ja kokeilin pari kertaa.

Dna:n Aspa sanoi että se täytyy itse aktivoida verkkopankkitunnuksilla, ja jos on ollut aiemmin telialla niin mun on täytynyt se erikseen aktivoida dna:lla silloin 2023. Ei suostunut minkäänlaista hyvitystä antamaan, vaikka ihan turhana oli maksussa 2v enkä edes muista aktivoineeni.
Todennäköisesti mobiilivarmennepalvelun tilaaminen (mahdollisuus käyttää sitä) ja sen aktivoiminen (käyttöönotto ja tunnistautuminen) ovat kaksi eri asiaa ja laskutuksen kannalta ollaan kiinnostuneita vain ensimmäisestä.
 
Todennäköisesti mobiilivarmennepalvelun tilaaminen (mahdollisuus käyttää sitä) ja sen aktivoiminen (käyttöönotto ja tunnistautuminen) ovat kaksi eri asiaa ja laskutuksen kannalta ollaan kiinnostuneita vain ensimmäisestä.
Nämä lienevät tässä tapauksessa yksi ja sama asia.

Näin ainakin voisi olettaa tilaussivun sisällöstä.

 
Tähän päivitystä, kuluttajaneuvonta vastasi näin:
Hei!

Kiitos yhteydenotostasi Kuluttajaneuvontaan.

Elisa ei voi muuttaa olennaisia ehtojaan ilmoittamillaan perusteluilla. Elisa on sitoutunut 24 kuukauden ajaksi tiettyyn sisältöön ja hintaan kanssasi. Vaikka kyseessä on toistaiseksi voimassa oleva sopimus, on Elisa siis sitoutunut siihen, että 24 kuukauden ajan liittymän sisältö tai hinta eivät muutu.

Se, että Elisa tarjoaa mahdollisuutta irtautua sopimuksesta, ei ole riittävä peruste myöskään muutoksille.

Kuluttaja-asiamiehen valvontayksikkö on asiasta ollut yhteydessä Elisaan.

Voit siis vaatia Elisaa pitäytymään aiemmin sovitussa sopimuksessa.

Eikun Elisaan yhteyttä ja katsotaan miten edetään.
Hienoa!
Vielä kun jaksat laittaa johonkin iltapäivämediaan juttuvinkkiä tästä kaikkine KKV:n viesteineen.
Vähän lisää painetta Elisalle.
 
Nämä lienevät tässä tapauksessa yksi ja sama asia.

Näin ainakin voisi olettaa tilaussivun sisällöstä.

Itsepalveluna tilattuna todennäköisesti joo, mutta alkuperäisestä viestistä ei käynyt ilmi, miten liittymä on alunperin hankittu. Olettaisin, että puhelin/ständimyynnissä liittymään voidaan myydä "kaupanpäälle" mobiilivarmenne, joka onkin ilmainen vain jonkun lyhyen tarjousajan ja muuttuu laskutettavaksi, vaikkei sitä koskaan aktivoisi käyttöön.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
281 872
Viestejä
4 843 275
Jäsenet
78 314
Uusin jäsen
Jaxon

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom