Liittymät

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ano
  • Aloitettu Aloitettu
Kuten joskus aikaisemminkin todennut, että Moille vaan odottamaan Elisan seuraavaa koplausta, ehkä viikkoja, pahimmillaan mennyt jopa kuukausia, mutta kyllä se sieltä taas tulee.
 
Toki ihan kaikki operaattorit toimi noin, paitsi jos oli joku niistä Moin tietyistä poikkeusliittymistä joiden hinnat ei ylipäätään nousseet.

Itse tilasin erään Telian tarjousliittymän uudella numerolla silloin paria päivää ennen kuunvaihdetta (eli käyttöönotto syyskuun puolella) ja pidin selvänä että hinta nousisi saman tien sopimuksessa lukevasta. Ja tietysti nousikin.
Jos liittymä ei ole ollut elokuun puolella käytettävissä, silloin on sovittu syyskuun hinnasta, jolloin alv-korotuksen pitäisi olla jo sopimuksessa mukana.

Näin on tilanteessa, jossa laskutetaan kalenterikuukausittain. Verottajan ohjeen mukaan "jatkuvana suorituksena myyty tavara tai palvelu katsotaan toimitetuksi tai suoritetuksi kunkin suoritukseen liittyvän tilitysjakson päättyessä". Eli jos ensimmäinen laskutuskausi ulottuu syyskuun puolelle tai myöhemmäksi, silloin sovittu hinta on syyskuun verokannan mukainen.
 
Viimeksi muokattu:
Parisen vuotta ollut Moin 9 eur simmi.
Viime viikolla laitoin siirron Elisalle.
Tänään sitten soittivat Moilta. Tartuin tuohon 8 eur rajaton 200 megaa+ puh/viestit max 4 eur.
Onhan tuo erittäin hyvä tarjous ilman lahjakorttejakin.
Tällä mennään seuraavat 2 vuotta.
Onko tuon Moin Winbackin tilausvahvistuksessa suoraan että tuo liittymä on 8€/kk 24kk ajan vai samoin kuin tuo minun nykyinen Moin tarjous, jossa vahvistuksessa kerrotaan että tuon tietyn liittymän hinnasta saa xx€ alennusta 24kk ajan? Tuolla jälkimmäisellä tavalla ilmaistunahan liittymän hinta voi nousta tuon tarjousajan aikana, jos päättävät nostaa kyseisen liittymän hintaa.
 
Tältä ja tulevilta päiviltäkin saa laittaa raporttia, että onko tuo 7,99€/kk Perus 100M vielä voimassa niin pysytään perillä oikeasta voimassaoloajasta.

Tänään soitteli Elisan winbackista ja sanoi, että tuo tarjous on päättynyt päiviä sitten. Harmittavaa valehtelua taas, koska ketjuun raportoitiin kyseisestä tarjouksesta viimeksi eilen.
 
Tältä ja tulevilta päiviltäkin saa laittaa raporttia, että onko tuo 7,99€/kk Perus 100M vielä voimassa niin pysytään perillä oikeasta voimassaoloajasta.

Tänään soitteli Elisan winbackista ja sanoi, että tuo tarjous on päättynyt päiviä sitten. Harmittavaa valehtelua taas, koska ketjuun raportoitiin kyseisestä tarjouksesta viimeksi eilen.
Hetki sitten kysyin ja ei ollut enää voimassa. Jäin vielä eilen epäröimään ja tänään olisin ottanut, että olisi saanut Moin winback tarjouksen tuosta 8€ liittymästä
 
Viimeksi muokattu:
Moin winback elisan 100m tarkka liittymälle oli tosiaan rajaton 200m 8e/kk + puhelut erikseen, max 4e/kk, 24kk tarjousaika. Mokkulaan sai saman. Ei lahjakortteja.
 
Muutama päivä sitten vaihdoin liittymän Elisalta Moille, ei ole kuulunut Elisalta mitään winback tarjouksia. Erikoista. Aspa totesi tympeästi että ei ole mitään muuta kuin mitä nettisivuilla näkyy, ok :)
 
Lapsen DNA-liittymän (Rajaton 200M, 16,18€/kk alv-korotuksen jälkeen) jokavuotinen veivausaika taas käsillä;
- suoraan tarjosivat jatkoa 18,99€/kk.
- nopea kalastelukierros kilpailijoille tuotti Elisalta tyhjän arvan (tuo Moi-Elisa -veivaus kiinnostelisi mutta ei taida enää kyytiin ehtiä)
- Telian chatista tarjottiin "Yhteys mukaan kotimaa 50M" -liittymää 10,11€/kk (toimii vain kotimaassa, puhelut ja sms maksullisia)
- laitoin siirron vetämään Telialle koska toimii tuohon käyttöprofiiliin ihan ok
-> DNA:lta winback-tarjous Rajaton 200M jatko vanhaan hintaan 15,99€/kk
Kysyin samaa liittymää Telialta ja hinta oli 14.99 €/kk.
 
On kyllä mielenkiintoisia nuo Elisan kampanjat aina...
Eilen kun itse vielä avasin uuden Moi liittymän ja sain tuon 7,99e/kk tarjouksen, siinä samalla kysäisin, että onko kampanja pitkään voimassa ja sanoi että ainakin tän viikon. Eipäs sit tainnutkaan olla, jos kerta ei enää saa.
 
Moilta tuli kyselysoitto miksi lähdin. Perustelin ja samalla mainitsin muutaman päivän kokemuksella ettei itselleni DNAn verkon kuuluvuus aiheuta kuin ongelmia. Hienosti vielä kun alkoi asiaa jotenkin selittää, en tiedä mitä puhui kun linjan taso laski suhinoiksi ja meni hetkenpäästä poikki.

Soitti kohta takas ja ensitöikseen pahoitteli verkkojen kuuluvuutta. Meinasi ettei taida kannattaa kuulla vastatarjouksia. Kyllä ajattelin Elisan verkon vielä testata ja jää sitten vielä vaihtoehdoksi palata Telialle. Telialla ollut 15-20 vuotta, ei juuri kuuluvuusongelmia ole tullut vastaan. Harmi kun pitkäaikainen asiakkuus ei meinaa mitään.

Tämän päivän reissulla firman luuri näytti liki täysiä pykäliä kuuluvuudeksi 4G verkossa (Telia) kun MOIn palkit oli tasolla X.
 
Enpä saanut Moilta winback-soittoa, höh, huomenna sitten siirtyminen Elisan asiakkaaksi.
Mulle eilen tuli 2 kertaa enkä ehtinyt vastaamaan kumpaakaan. Soitin kyllä takaisin siihen ja pitäs tulla nauhoitteen mukaan takaisinsoitto, mutta eipä kuulunut koko päivänä.
 
Ei ole itselleni vielä Moilta soitellut takaisinpäin ja liekkö soittaakaan. Mikä lie tuossa takaraja milloin soittelevat, 4.10 soitteli Elisalta ja tuolloin laitoin liittymän vaihtumaan.
 
5G liittymistä ei ole tainnut porukka saada mitään ihmeellisiä tarjouksia viime aikoina? Että Moi:n Reilu 5G 450M 22-28€ + max 4€ puh/txt parhaimmasta päästä?
 
Tämmönen tyhmä kysymys, mutta mitä tapahtuu numeronsiirrossa toiselle operaattorille? Eli vaikka Moi:lta Elisalle niin lakkaako se vanha sim-kortti toimimasta vaan? Vai pitääkö se vanha liittymä irtisanoa erikseen vai jatkaako se toimintaa vaan uudella numerolla?
 
Tämmönen tyhmä kysymys, mutta mitä tapahtuu numeronsiirrossa toiselle operaattorille? Eli vaikka Moi:lta Elisalle niin lakkaako se vanha sim-kortti toimimasta vaan? Vai pitääkö se vanha liittymä irtisanoa erikseen vai jatkaako se toimintaa vaan uudella numerolla?
Kun siirto on tullut voimaan niin vanha kortti lakkaa automaattisesti ja vanha liittymä myös irtisanoutuu automaattisesti.
 
Tämmönen tyhmä kysymys, mutta mitä tapahtuu numeronsiirrossa toiselle operaattorille? Eli vaikka Moi:lta Elisalle niin lakkaako se vanha sim-kortti toimimasta vaan? Vai pitääkö se vanha liittymä irtisanoa erikseen vai jatkaako se toimintaa vaan uudella numerolla?
Se vanha loppuu siirtohetkellä; operaattorit hoitavat asian keskenään.
 
Näyttäisi siltä, että Moi sai tänään uuden asiakkaan. Avasin heille uuden liittymän, siinä toivossa että Elisalta saisi tuon 7,99€/kk 100M. Chatin mukaan ei enää saatavilla. Gg Elisa. Kilpailutus näyttää toimivan toiseenkin suuntaan :lol:
 
  • Tykkää
Reactions: jak
On kyllä mielenkiintoisia nuo Elisan kampanjat aina...
Eilen kun itse vielä avasin uuden Moi liittymän ja sain tuon 7,99e/kk tarjouksen, siinä samalla kysäisin, että onko kampanja pitkään voimassa ja sanoi että ainakin tän viikon. Eipäs sit tainnutkaan olla, jos kerta ei enää saa.
Minkä 8e tarjouksen olet saanut? Chatin kautta vaiko soittamalla?
 
Onko tuon Moin Winbackin tilausvahvistuksessa suoraan että tuo liittymä on 8€/kk 24kk ajan vai samoin kuin tuo minun nykyinen Moin tarjous, jossa vahvistuksessa kerrotaan että tuon tietyn liittymän hinnasta saa xx€ alennusta 24kk ajan? Tuolla jälkimmäisellä tavalla ilmaistunahan liittymän hinta voi nousta tuon tarjousajan aikana, jos päättävät nostaa kyseisen liittymän hintaa.
Alla lainaus tilausvahvistuksesta:

Rajaton 4G 200 10.22 euron alennuksella per kuukausi 24 kuukauden ajan


Tarjous astuu voimaan N-Y-T NYT, ja on voimassa kuluvan laskutuskautesi loppuun sekä siitä alkaen yllä mainitun tarjousajan. Aika reilua, eikö? Tarjousajan päätyttyä palvelun käyttö jatkuu voimassaolevan hinnaston mukaisesti. Mikäli vaihdat liittymätyyppiäsi kesken tarjousajan, tarjousaika päättyy liittymän vaihtuessa. Huomioithan, että tarjousta ei voida yhdistää muihin mahdollisiin tarjouksiin.
 
Minkä 8e tarjouksen olet saanut? Chatin kautta vaiko soittamalla?
Viime viikolla alkoi Elisalla kampanja, jossa Moin asiakkaille tarjottiin hyvään hintaan liittymiä ja päälle lahjakortti. Nyt näyttäisi loppuneen tänään.

Tuolta voit lukea, mitä oli tarjolla:
 
Muutama päivä sitten vaihdoin liittymän Elisalta Moille, ei ole kuulunut Elisalta mitään winback tarjouksia. Erikoista. Aspa totesi tympeästi että ei ole mitään muuta kuin mitä nettisivuilla näkyy, ok :)

Itse laitoin siirron viikko sitten keskiviikkona 2.10 Elisalta Moille.. Eilen tiistaina ekan kerran Elisalta tuli tekstiviesti, jossa pyydettiin soittamaan aspaan tai jättämään soittopyyntö.

Tänään illalla Elisan aspasta soitettiin ja tarjosi 100M liittymää 9,90€/kk 12kk ajalle.. Mutta kuulemma avausmaksu 9,90€ pakko maksaa, kun liittymätyyppi vaihtuu. Eikä kuulemma mitään lahjakortteja saa näin hyvään tarjoukseen.. No otin tuon, kun tuskin tuota parempaa winbackkiä tulevat tarjoamaan. Vähän tietty närästää, kun avausmaksua on ja ei lahjakorttia.
 
Ostin tänään Salesta 10 euron Saunalahti Prepaid -lataussetelin, jolla pystyi vielä viimeisenä voimassaolopäivänä toppaamaan latausliittymän ja taas on 2 vuotta voimassa.

Todella kätevä kun ei tarvitse sähläillä R-kioskilla tai tietokoneella puhelinnumeroiden kanssa vaan saldo aktivoidaan joko tekstaamalla ohjeiden mukaan tai Saunalahti-sovelluksesta kuitin koodia käyttäen.

Latausliittymän €10 lataus ja Moi Mobiili Laitenetti €4/kk on keskimäärin kahdessa vuodessa laskuttanut minua 4,30 euron edestä eli halvasta liittymästä on kysymys.
Kahden vuoden kokonaiskustannus liittymillä noin 104 euroa verrattuna muihin markkinoilla oleviin (esim. 16,99x24) eli 407,76 euron Huoleton liittymään säästöä on kertynyt lähes 303 euroa noin.
 
Kerrankin oli rehellinen puhelinmyyjä.

Soittivat, kun tarkka on loppumassa ja halusi antaa tarjouksen rajattomasta. Mainitsin tietäväni hintatason. Tähän sanoi että hyvät tarjoukset on uusille asiakkaille, eikä pysty tarjoamaan kunnon tarjousta, kiitti hei.

Rajatonta tarjosi siis 22e/kk
 
Tein epäortodoksisen valinnan ja otin Moin 9 €/kk (+ 4 €/kk maks. puhelut ja tekstarit) pottiliittymän (6 Gt/kk) tilalle Ellulta 7,99 €/kk Perus 100M:n sijaan 16,99 €/kk Rajaton 200M:n.

Kylkeen 50€ K-ryhmän lahjakortti. Ei kertamaksua. SIM toimitus kotiin 2,99€.

Perusteluna valinnalle se, että 100M:ssä ei ole puheluille ja tekstareille hintakattoa.

Omissa liittymissä itseni lisäksi käyttäjinä naisia ja lapsia, jotka voivat aina yllättää holtittomuudellaan. Esim 3000min puheluita kuussa maksaisi Ellulla n. 230€...

Nyt on sitten 5 x Rajaton 200M 16,99€/kk -liittymää taloudessa seuraavat 24kk. Ja yht. 250€ ekstraa käytettävissä ruokaostoksiin.

Säästöpotentiaali on kyllä huikea siihen verrattuna, että makselisin tyytyväisenä liittymistä 34 €/kk listahintoja ja eläisin ilman lahjakortteja. N. 2300€ kahdessa vuodessa.

Saas nähdä lähestyykö Moi winback-puhelu(i)lla.

Aikani kuluksi Ellun chatissä kyselin 50€ lahkakorttia 100M liittymän kylkiäisiksi. Ei herunut. Myyntitykeiltä linjattomuus ei varsinaisesti yllätä, mutta outoa yhtä kaikki.
Saitko noihin Rajaton 200M -liittymiin jokaiseen 50€ lahjakortin? Itselle väitettiin, että yksi per asiakkuus... Toinen liittymä lapsella käytössä ja käyttäjätiedoissa lapsen nimi, mutta siitä huolimatta ei toista lahjakorttia herunut :(
 
Saitko noihin Rajaton 200M -liittymiin jokaiseen 50€ lahjakortin? Itselle väitettiin, että yksi per asiakkuus... Toinen liittymä lapsella käytössä ja käyttäjätiedoissa lapsen nimi, mutta siitä huolimatta ei toista lahjakorttia herunut :(
Yrittäähän ne kusettaa tuonkin osalta, mutta jos se tekstiviesti tullut kumpaankin numeroon, niin ei siinä auta venkoilla. Itse sain kaksi lahjakorttia ja perustelin sen kahdella saapuneella tekstarilla ja se oli sillä selvä, chatilla vain yhteys aspaan.
 
Saitko noihin Rajaton 200M -liittymiin jokaiseen 50€ lahjakortin? Itselle väitettiin, että yksi per asiakkuus... Toinen liittymä lapsella käytössä ja käyttäjätiedoissa lapsen nimi, mutta siitä huolimatta ei toista lahjakorttia herunut :(

Joo, sain.

Ensin kauppasi 4 liittymän winback-neuvottelun yhteydessä yhtä 100€ lahjakorttia omaan puotiinsa.

Totesin, että en tee sillä mitään, mutta lahjakortti per liittymä K-ryhmään edesauttaisi sopimuksen syntymistä.

Olisi pitänyt tingata 70€ tai 80€ kortit, mutta meni hötäkässä läpi tuo heidän 50€ tarjous per liittymä.
 
Elisan tarjousnumerossa paras oli 16.99€/kk. Eli sama jonka automaattisesti laittoivat jatkoksi. Kysyin, että mikä tarjous tämä nyt on kun on sama hinta mutta kuulemma paras mihin pystyy. Eivät siis millään saa tarjousta aikaan minulle. Moille siis siirtyy.

VMP
 
Elisan Huoleton 200M 18.21€/kk(17.99€/kk ennen alv korotusta) laitettu siirtymään MOI:lle perjantaina. Eilen tuli elisalta tekstiviesti ja annoin luvan soittaa. Tänään soittivat ja tarjosivat Huoleton 200M 19.99€/kk ja Tarkka 100M 14.99€/kk. Kuulemma Huoleton 200M 16.99€/kk tarjous ei enää voimassa. En kysellyt enempää ja sanoin ei kiitos.
 
Montako päivää menee että numeron siirto alkaa tai näkyy vanhalla operaattorilla?
Lauantaina otin Moin yhteen Telian liittymään. Eilen tuli Moilta että simmi lähteny matkaan ja suositus aktivoida liittymä jo valmiiksi.

Ei oo tullu mitään infoa milloin numero siirtyy tai Telialta mitään kontaktia.
 
No, niinhän sitä tuli sitten näemmä myöhästyttyä tuon liittymän siirron kanssa.

Siirtymässä Tarkka -> Moi

Eilen viesti, jossa Rajaton 4G 200 16,99€
Soitto tuli tänään, jossa sanottiin ettei meillä oikein ole enää noita 100 liittymiä ja taisi tarjota tuota samaa Rajaton 16,99€, sanoin sitten tuosta voi vekslauksesta, niin sitten olikin tarjolla ”Tarkka” liittymää hintaan 12€/kk, jätin ottamatta, vaikka näin puhelun jälkeen olisi kannattanutkin, kun eihän tuossa halvimmassa Moissa ole rajatonta dataa….

Noh, onneksi on joutilas dataliittymä, niin sen voi laittaa datan siirtäjäksi ja tappio pysymiseen verrattuna on vain 3€/kk :D

Odotellaan seuraavaa metsästyskautta, tai jos tuon siirtäisi suoraan Moilta takaisin Elisa latausliittymäksi.. eikös tuo onnistu?
Olisi se halvin vaihtoehto ylivoimaisesti ja seuraavan Moi vs. Elisa kamppiksen aikana tekisi uuden vekslauksen, jos sille olisi mitään tarvetta.



Edit: vai voiko Elisa liittymän siirtää suoraan latausliittymäksi ilman vekslausta?
 
Avasin moille numeron ja siirsin sen samana päivän aikana elisalle tuohon 8€ liittymään... Elisalla lukia aikaisemmin että liittymän siirtopäivä 14.pvä...nyt kun katsoin niin tilauksen tila oli Peruuttu...
 
Avasin moille numeron ja siirsin sen samana päivän aikana elisalle tuohon 8€ liittymään... Elisalla lukia aikaisemmin että liittymän siirtopäivä 14.pvä...nyt kun katsoin niin tilauksen tila oli Peruuttu...
Minulla kävi samoin. Eilen OmaElisan chatin kautta sain ne aloittamaan uuden numeronsiirron alkuperäisen tilausvahvistuksen hintojen mukaisesti (tosin aspahenkilön piti tehdä tilaus normaalihinnoilla ja korjata tiedot jälkikäteen; tarkistin siltä myös että lahjakortti tulee kuten luvattiin).
 
Missä hinnoissa telialla liikkuu 200M 4G liittymät? Kilpailutin elisan kesällä ja jäi karvas maku kun paras mitä tarjosivat oli 19.99€/kk ja vaihtaisin mielelläni pois jos löytyy halvemmalla telialta
 
Kävinpä sit varalta itsekin tarkistamassa ja kaikki Elisan siirrot on aktiivisena, ei peruutuksia...
 
Mitäs ne selitti siellä, että miksi oli peruttu? Aika ihmeelliseltä kuulostavaa hommaa Elisalta.
Peruttu syystä että "numerolla ei ole liittymäsopimusta". Elisa olettaa silloin että joko prepaid-liittymä, virheellinen numero tai liittymä irtisanottu luovuttavalta operaattorilta.

Käytännössä oletan toki että yksinkertaisesti panin siirron vireille liian pian Moi-liittymän tilauksen jälkeen. Tilaus onnistui mutta numsi-prosessin käynnistäminen ei. Näissä kannattanee siis odottaa ainakin muutama tunti.
 
Käytännössä oletan toki että yksinkertaisesti panin siirron vireille liian pian Moi-liittymän tilauksen jälkeen. Tilaus onnistui mutta numsi-prosessin käynnistäminen ei.
Itse tilasin moilta laitenetin ja n. puolen tunnin sisällä sain elisan chätistä sen 7,99 tarjouksen siihen uuteen moin numeroon. Äsken katsoin omaelisasta ja ei ollut peruutettu. Lisäksi sain aiemmin tänään txt-viestin jossa kerrottiin siirtoaika (perjantai).

Aktivoitko (ja @Jallu83) moin liittymän? Tai mahdollisimman nopeasti?

Itsellä elisan tilaus ke 2.10. illalla, aktivoin moin (vasta) pe 4.10. n. klo 14 aikoihin (sim tuli postitse vasta 8.10.), siirtoaika elisalle pe 11.10. n klo 15. Eli melkein tunnilleen tasan 7 päivää siirtoajankohta siitä kun aktivoin moin liittymän. Sattumaa?
 
Tein uuden liittymän ja melkein heti perään tein elisalta numeronsiirron...tarkistin sen ensin että numero tunnistautuu moille ja sitten tein uuden liittymän...kysyin äsken chätissö että mikä juttu ja juurikin tuo "numerolla ei ole liittymäsopimusta" oli syy....suostui chätissä uudestaan tekemään tuon liittymän siirron ja sain vielä samalla hinnalla vaikka kyseistä tarjousta ei enää ole.

Nyt ennen vielä varuiksi aktivoin moin liittymät ja ne on nyt jo useamman päivän vanhoja joten toivon mukaan nyt menisi liittymän siirto maaliin
 
Itse tilasin moilta laitenetin ja n. puolen tunnin sisällä sain elisan chätistä sen 7,99 tarjouksen siihen uuteen moin numeroon. Äsken katsoin omaelisasta ja ei ollut peruutettu. Lisäksi sain aiemmin tänään txt-viestin jossa kerrottiin siirtoaika (perjantai).

Aktivoitko (ja @Jallu83) moin liittymän? Tai mahdollisimman nopeasti?

En aktivoinut simmiä ennen Elisan tilausta, ja kuten oma tapauksesi vihjaa, sillä ei pitäisi olla merkitystä. Lisäksi muistaakseni heti tilauksen jälkeen sitä ei edes olisi voinut aktivoida.
 
Missä hinnoissa telialla liikkuu 200M 4G liittymät? Kilpailutin elisan kesällä ja jäi karvas maku kun paras mitä tarjosivat oli 19.99€/kk ja vaihtaisin mielelläni pois jos löytyy halvemmalla telialta
17,90€ taitaa olla halvin hinta millä on voinut saada 30€ Lidl lahjakortin kanssa winbackinä jos ei lähde pois siirron ollessa aktiivisena, mutta 19,90€ ja 30€ Lidl lahjakortti on se mikä aina on ollut saatavilla.
 
Täällä sama juttu kuin ylläkin eli peruttu tuo tarjousliittymä ja samasta syystä , kahteen kertaan päivän mittaan aspan kanssa chätissä ja kerroin miten muillekin oli onnistunut tehdä tuo siirto uusiksi alkuperäisellä tilausvahvistuksella MUTTA EI kuulemma saa antaa tuota enää koska kampanja ei ole enää voimassa:(
 
Määräaikainen dna liittymä päättymässä viikon päästä. Joko liittymän voi laittaa siirtymään toiselle operaattorille?
 
Täällä sama ongelma kuin muillakin näköjään eli ei ollut numsi lähtenyt käyntiin uunituoreelta Moi-liittymältä Elisalle. Nyt aktivoin Moin ja chatissa selittää et no can do.....

EDIT: Pitää näköjään pärjätä hetki Moin laitenetillä. Mikä toisaalta ei paljoa haittaakkaan, koska löytyy dualsimillä latausliittymä ja wifi kotona...
 
Viimeksi muokattu:
En aktivoinut simmiä ennen Elisan tilausta, ja kuten oma tapauksesi vihjaa, sillä ei pitäisi olla merkitystä. Lisäksi muistaakseni heti tilauksen jälkeen sitä ei edes olisi voinut aktivoida.
Siis tarkoitin sitä, että näyttää siltä, että elisan numeronsiirtoprosessi ei ole lähtenyt heiltä etenemään ennen kuin aktivoin moin liittymän (elisan ilmoittama siirtoaika lähes tunnilleen tasan viikko eteenpäin siitä kun aktivoin moin liittymän, joka tapahtui n. vajaa 2 päivää elisan tilauksen jälkeen).

Eli (mutulla, tuntematta järjestelmää) elisan päässä voi olla joku automaattinen prosessi joka esim. yrittää joka tunti aloittaa sen numeronsiirron mutta ei pysty jos moin järjestelmä vastaa, että ei ole sellaista liittymää "aktiivisena".

Siksi kysyin teiltä joilla on tapahtunut tuo peruutus, että aktivoitteko sen moin liittymän ollenkaan, vai kuinka monen päivän päästä. Se elisan automaattinen systeemi saattaa vain yrittää x päivää aloittaa se numsi-prosessi, ja jos ei onnistu, niin sitten se menee se tilaus automaattisesti perutuksi. Tässä oma mutuiluni (vajavaisilla tiedoilla).
 
Viime keskiviikkona otin Moin Laitenetin ja torstaina heti kun Moilta oli tullut ilmoitus Simmien lähetyksestä kävin aktivoimassa liittymän ja sen jälkeen chatissä yhteys Elisaan ja siirto 7,99€ liittymään. Huomenna siirto eikä peruutusta ole tullut. Vaikuttaa siltä että tuo Moin liittymä tulee aktivoida ennen kuin sen pystyy siirtämään.
 
Huomenna siirto eikä peruutusta ole tullut. Vaikuttaa siltä että tuo Moin liittymä tulee aktivoida ennen kuin sen pystyy siirtämään.
Siltä se vaikuttaa, siis, että se numeronsiirtoprosessi pääsee alkamaan. Mutta, sen elisan voi tilata jo aiemmin, sitä se moin aktivoinnin puuttuminen ei estä (itse tein juuri niin, moi tilaukseen -> heti elisa tilaukseen -> n. 2 päivän päästä aktivoin moin -> elisan numsiirtoprosessi lähti etenemään ja siirtoaika tasan viikon päähän siitä).
 
En keksinyt heti parempaakaan keskustelua niin kysytään täällä:

Voiko määräaikaisesta liittymästä päästä eroon? Minulla on kaksi eri numeroa DNA:lta ja toisessa on eSIM. eSIMmin vapautus ei toimi ja en pysty vaihtamaan puhelinta. Ainoa keino on joka kerta soittaa DNA:n Aspaan ja pyytää heiltä "uusi eSIM". Pyysivät käymään liikkeessä jossa asiaa "katsotaan" läpi -> totesi liikkeesssä saman ja kirjasi tiketin. Lupasivat palata muutaman päivän päästä, mutta eilen soittelin taas melkein kuukausi tuon jälkeen ja totesivat lakonisesti "asia on yhä selvityksessä". Ei tuo nyt mikään maailman mullistava asia ole, mutta enemmän ärsyttää että ei heitä jaksa kiinnostaa kun en kuitenkaan ole ostamassa sillä hetkellä mitään.

Onko mitään keinoa päästä tuosta irti ja vaihtaa jonnekin muualle?
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
262 647
Viestejä
4 553 117
Jäsenet
75 039
Uusin jäsen
neiti-jokunen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom