Liittymät

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ano
  • Aloitettu Aloitettu
Kai @Stadilainen otit jo Telian toimitusjohtajaan suoran yhteyden saadaksesi kunnon palvelua? Olen yllättänyt, että edes yritit hoitaa asioita normaalin asiakaspalvelun kautta. Kyllähän sen tietää, ettei tuosta mitään tule. Lisäksi on kieltämättä hyvin ikävää, että nykyään töissä on myös nuoria aikuisia toisin kuin vanhoina hyvinä aikoina.


Telia mobiililaajakaista 50 M

5 eur/kk (12 kk, ei määräaikainen) Tarjous voimassa 29.11.2020 asti.

Linkki

e:
avausmaksu 5 eur
liittymä toimii vain kotimaassa
tarjous koskee uusia liittymiä
lisäetuna Telian liittymäasiakkaille c-more 3 kk maksutta,

Otin itse viimevuonna kyseisestä liittymästä vastaavan tarjouksen ja tuo muuttui hetki sitten 7,90€/kk hintaiseksi. Koitin aspasta josko voisivat vaihtaa siihen tuon 5€/kk hinnan vaikka ehdoissa lukeekin että tarjous on vain uusiin liittymiin. Homma meni tietysti ehtojen mukaisesti eli ei onnistunut mutta aspa tarjoutui kyllä irtisanomaan nykyisen liittymäni ja pistämään uuden tilalle tuohon 5€/kk hintaan. Jotenkin tässä kohtaa tuntuu erityisen typerältä, kun kyseessä on kumminkin avoin tarjous omille asiakkaille. Sen sijaan, että voitaisiin vain vaihtaa hinta olemassa olevaan samaan liittymään pitää postittaa uutta simiä, vaihtaa sitä, heittää vanha roskiin jne. Kilpailuttamisen ja winbackit vielä ymmärrän mutta tässä kohtaa tuntuu ihan hölmön hommalta, ylimääräistä vaivaa kaikille tahoille eikä mitenkään kovin ekologistakaan.
 
Viimeksi muokattu:
Ei ne pörssiyhtiössä vastaile ja tuskin toimitusjohtaja pystyy tuolle tukiasemalle mitään tekemään. Irtisanoin liittymän ja vielä on aikaa miettiä minkä yrityksen tuote tilalle.

Se nyt vain on fakta että Telia on mennyt alamäkeen, ihan jo asiakastyytyväisyystutkimustenkin perusteella. Ei toimi enää asiat niin kuin joskus ennen.
 
Miten onko eroa Telia 150M mobiililaajakaistalla vs Telia 50M mobiililaajakaistalla? Nykyään tuo 150M (16.90) joka antaa parhaillaa 40/30 nopeuksia.
Kannattaisiko vaihtaa tuohon 50M joka on edullisesti 5€/kk
 
Miten onko eroa Telia 150M mobiililaajakaistalla vs Telia 50M mobiililaajakaistalla? Nykyään tuo 150M joka antaa parhaillaa 40/30 nopeuksia.
Kannattaisiko vaihtaa tuohon 50M joka on edullisesti 5€/kk
Kuinkahan moneen kertaan tämä on linkattu täällä (viimeksi tänään):
Telia ei priorisoi 4G-liittymiä, vaan kaikki liittymät ovat samassa QCI 9-laatuluokassa ja jakavat radioresurssin tasaisesti.
 
Telia mobiililaajakaista 50 M

5 eur/kk (12 kk, ei määräaikainen) Tarjous voimassa 29.11.2020 asti.

Linkki

e:
avausmaksu 5 eur
liittymä toimii vain kotimaassa
tarjous koskee uusia liittymiä
lisäetuna Telian liittymäasiakkaille c-more 3 kk maksutta,

Pystyykö tämän tilaamaan niin että liittymä aukeaa vasta esim kuukauden päästä? Ehtisi irtisanomaan entiset.
 
Miten onko eroa Telia 150M mobiililaajakaistalla vs Telia 50M mobiililaajakaistalla? Nykyään tuo 150M (16.90) joka antaa parhaillaa 40/30 nopeuksia.
Kannattaisiko vaihtaa tuohon 50M joka on edullisesti 5€/kk

Ei niillä olekaan muuta eroa kuin mainosnopeus, todellinen nopeus molemmissa sama, eli humpuukiahan nuo Telian tuotteet pitkälti on. Tuossa vain joku jo hyökkäsi ja alkoi selittämään kaikenlaista kun toin saman tosiasian esiin.

Vaihda ihmeessä, säästyy rahaa.
 
Ei niillä olekaan muuta eroa kuin mainosnopeus, todellinen nopeus molemmissa sama, eli humpuukiahan nuo Telian tuotteet pitkälti on.

Riippuu edelleenkin siitä missä liittymää käytetään. @FunkyMonkey tapauksessa kannattaa ottaa 50M liittymä, kerran kokemusten perusteella hänen käyttöalueellaan nopeudet ovat alle sen 50M. Omassa käyttöpaikassani taas tuo 150M liittymä toimisi lähellä maksiminopeuttaan, jolloin siinä voisi olla järkeä jos se olisi esim. reitittimessä kodin päänettinä.

Pystyykö tämän tilaamaan niin että liittymä aukeaa vasta esim kuukauden päästä? Ehtisi irtisanomaan entiset.

Mobiililaajakaistoissa ei ikävä kyllä pysty ajastamaan aukeamista samalla tavalla kuin puhelinliittymissä. Sama homma kaikilla operaattoreilla. Paras vaihtoehto olisi siis odottaa tuonne tarjouksen viimeiseen voimassaolopäivään (29.11) ja tilata tuo vasta silloin.
 
Ei niillä olekaan muuta eroa kuin mainosnopeus, todellinen nopeus molemmissa sama, eli humpuukiahan nuo Telian tuotteet pitkälti on. Tuossa vain joku jo hyökkäsi ja alkoi selittämään kaikenlaista kun toin saman tosiasian esiin.

Vaihda ihmeessä, säästyy rahaa.
Vaihto onnistui mukavasti chatin kautta , homma rokkaa samalla nopeudella ja hinta tippui 11.90/kk
 
Vaihto onnistui mukavasti chatin kautta , homma rokkaa samalla nopeudella ja hinta tippui 11.90/kk

Siis vaihtoivatko suoraan nykyisen mobiililaajakaistan tuohon tarjouksen mukaiseen? Vai irtisanoivatko sen olemassaolevan ja tilasivat sinulle samalla tuon tarjouksen mukaisen mobiililaajakaistan?
 
Siis vaihtoivatko suoraan nykyisen mobiililaajakaistan tuohon tarjouksen mukaiseen? Vai irtisanoivatko sen olemassaolevan ja tilasivat sinulle samalla tuon tarjouksen mukaisen mobiililaajakaistan?
Juu nykyisen päivittivät tuohon uuteen 50M , toki 14pv irtisanomisaika sillä vanhalla. Eli sama Sim-kortti pysyy , nopeus ja hinta vain muuttui
 
Mulla ei alkuviikosta onnistunut tuo päivitys . Piti ottaa uusi liittymä ja sitten kun muistaisi irtisanoa vanhan 5 euroisen jossa vielä muutama kuukausi tarjoushintaa .
Ei ole kun 800 masto kuuluvilla niin riittää toi 50 liittymä . Telia siis kyseessä ja vitosen liittymä
 
Itse taidan vaihtaa nykyisen 9,90€ 100M Elisa Mobiililaajakaistani tuohon 5 euron 50M Teliaan. Kattelin vähän myös Telian palvelukuvauksia ja tuohon taitaa sisältyä max 50 Mbps upload, mikä olis sama ku tuossa nykyisessäni, joten erittäin jees.

Nykyinen Elisa jatkuisi 9.4.2022 asti, mutta kyllä tuossa tulee säästöä siinä määrin, että sama kai se on vaihtaa – ja jos Telian tarjouskauden loppuessa ei löydy parempaa, sen normaalihintakin (14,90) on ihan hyvä ainakin väliaikaisesti.

Tilaan sen kyllä vasta viime hetkellä eli ensi viikonloppuna.
 
Moi lähtee kävelemään ja tilalle tulee prepaid-liittymä. Käyttöni on sen verran vähäistä etten enää pysty perustelemaan miksi maksaisin 9 e/kk miltei tyhjästä. Kauppakeskuksissa, junissa ja pitkän matkan busseissa on ilmaiset WLANit eikä satunnainen datankäyttökään maksa kuin euron päivässä. Kusivat omiin muroihinsa siinä mielessä että tuo hinnankorotus toiminee herätyksenä monille.

Moi:n liittymissä on näemmä 14 pv irtisanomisaika. Jos veloittavat koko hinnan joulukuulta vaikka en pysty käyttämään kuin osan kuukautta niin voipi olla että lähden haastamaan kuluttaja-asiamiehelle.
 
Moi lähtee kävelemään ja tilalle tulee prepaid-liittymä. Käyttöni on sen verran vähäistä etten enää pysty perustelemaan miksi maksaisin 9 e/kk miltei tyhjästä. Kauppakeskuksissa, junissa ja pitkän matkan busseissa on ilmaiset WLANit eikä satunnainen datankäyttökään maksa kuin euron päivässä. Kusivat omiin muroihinsa siinä mielessä että tuo hinnankorotus toiminee herätyksenä monille.

Tuntuu, että moni liioittelee noita Moin hintanoston aikaansaamia vaikutuksia. En millään jaksa uskoa, että se mitään massiivista asiakaskatoa olisi aiheuttanut. Jos yksinkertaistetaan tilannetta Moin näkövinkkelistä reilusti niin nykyään 2 kappaletta halvinta liittymää tuo sisään saman rahan kuin mitä ennen 3 toi. Käytännössä tarkoittaisi siis sitä, että joka kolmannen asiakkaan pitäisi lähteä jotta tulevan rahan kokonaissumma pienenisi. Moi on tottakai nyt huonompi vaihtoehto niille ketkä sitä liittymää käyttävät hyvin vähän mutta samalla uusi hinnoittelu sopii osalle jopa aiempaa paremmin.
 
Itellä kanssa Moin hinnannosto herätti toivomaan, josko Black Friday tarjouksissa olisi parempia budjettiliittyymiä. Toi entinen 4Gt katto riitti omiin tarpeisiin oikein hyvin, joten tuntuu ihan turhalta maksaa +50% hintaa +50% isommasta datakatosta.

Järkyttävän hintasia nää liittymät kyllä nykyään kaltaiselleni vähän puhelinta tarvitsevalle.
 
Elisa Tarkka 100M 5.90€/kk :swink:

Mitä veikkaat, onko Elisalla enää mitään syytä tarjota Tarkkaa tuohon hintaan kun Moi nosti omansa hintaa 6€->9€/kk? Tieto kuukausi sitten olleista tarjouksista ei hirveästi tänä päivänä lohduta, jos niitä ei ole enää mahdollista saada.

Itellä kanssa Moin hinnannosto herätti toivomaan, josko Black Friday tarjouksissa olisi parempia budjettiliittyymiä. Toi entinen 4Gt katto riitti omiin tarpeisiin oikein hyvin, joten tuntuu ihan turhalta maksaa +50% hintaa +50% isommasta datakatosta.

Järkyttävän hintasia nää liittymät kyllä nykyään kaltaiselleni vähän puhelinta tarvitsevalle.

Prepaid, esimerkiksi Elisan latausliittymä, on käytännössä järkevin vaihtoehto hyvin vähän liittymää tarvitsevalle. Black Fridayksi ei kannata odottaa mitään muuta tarjousta kuin "20€/kk rajaton kaikki". Nuo hyvin halvat liittymät lähes nollasisällöllä eivät oikein ole järkevää liiketoimintaa.
 
Viimeksi muokattu:
Tätä on aikas turha mainostella, ku ei enää saatavilla käsittääkseni, koska muuten kävis kova keskustelu taas...
Mitä veikkaat, onko Elisalla enää mitään syytä tarjota Tarkkaa tuohon hintaan kun Moi nosti omansa hintaa 6€->9€/kk? Tieto kuukausi sitten olleista tarjouksista ei hirveästi tänä päivänä lohduta, jos niitä ei ole enää mahdollista saada.
No joo sorry olihan tuo vähän sellaista vittuilua, mut parhaat tarjoukset saa vain odottamalla. Olen seuraillut tarjousketjua tyyliin 5 vuotta säntillisesti, ja paljon kaikenlaisia törkyhalpoja juttuja vuosien varrella tullut.
 
Joskus pari vuotta sitten tuli ihan postissa kotiin todella kova tarjous Elisalta, joku rajaton liittymä hintaan 2,90 e/kk (parin vuoden määräaikaisuus). Se olisi kuitenkin edellyttänyt myymälässä käyntiä, joten jäihän se sitten lunastamatta koska olen sen verran laiskanpuoleinen ja kohtelias kaveri etten jaksa sitä tuputusta ja mentaalista nyrkkeilyä. Joku voi sanoa hölmöksikin, mutta kyllä mä sen kestän. :)
 
Noin yleisesti tämä Suomen "pakkodata" hinnoittelumalli jossa kaikki myydään kiinteään hintaan on vähän puhelinta tarvitsevalle turmioksi. Itse aloitin 15 v sitten prepaidilla, mutta en ladannut sitä puoleen vuodeen (koska unohdin) joten liittymä lakkasi toimimasta. Sitten otin halvimman mahdollisen budjettiliittymän, joiden hinnat alkoivat vuosien varrella hiipimään ylöspäin. Ensin 2,90 e, sitten 3,90 e, sitten 5 e, sitten 6 e ja nyt 9 e/kk. Nyt ollaan sitten tultu täysi ympyrä ja takaisin prepaidiin on itselleni enää ainoa vaihtoehto. Mutta ei tästä sen enempää, kukin taaplaa tyylillään.
 
Saako nykyään muuten pysyviä prepaideja, kuten dna arvo oli joskus? Eli se rekisteröitiin ja pysyi omana. Vai onko ne kaikki vaan ongelma(vaikka tuo määräajan täyttyminen) tai saldo loppu->kortti roskiin
 
Noin yleisesti tämä Suomen "pakkodata" hinnoittelumalli jossa kaikki myydään kiinteään hintaan on vähän puhelinta tarvitsevalle turmioksi. Itse aloitin 15 v sitten prepaidilla, mutta en ladannut sitä puoleen vuodeen (koska unohdin) joten liittymä lakkasi toimimasta. Sitten otin halvimman mahdollisen budjettiliittymän, joiden hinnat alkoivat vuosien varrella hiipimään ylöspäin. Ensin 2,90 e, sitten 3,90 e, sitten 5 e, sitten 6 e ja nyt 9 e/kk. Nyt ollaan sitten tultu täysi ympyrä ja takaisin prepaidiin on itselleni enää ainoa vaihtoehto. Mutta ei tästä sen enempää, kukin taaplaa tyylillään.

Miten sen nyt ottaa. Muualla päin maailmaa myydään niitä muutaman gigan nettipaketteja samaan hintaan kuin täällä saa täysin rajattoman puhelinliittymän. Operaattorille lienee sinänsä se ja sama, kuluuko dataa 1GB vai 1000GB mutta asiakkaalta pitäisi saada jokin järkevä maksu palveluista. Tuo kuvailemasi hintakehitys liittymissä johtuu hyvin pitkälti teknologian ja kuluttajakäyttäytymisen muutoksista. Ennen puhelimilla soitettiin perinteisiä puheluita ja lähetettiin tekstiviestejä sekä multimediaviestejä. Nykyään kaikki taas hoituu datalla, joten hinnoittelumallia on väkisinkin muokattava uusiksi. Veikkaisin, että aika monella puhelinliittymissä on voinut kiinteä kuukausihinta nousta mutta samalla käyttöveloitukset ovat laskeneet.
 
Aiemmin sai Moin asiakkaana tai Elisalta Moille siirtyvän vastatarjouksena. Nykyään tuskin saa mitenkään.
Itselle tuollainen toteutui lopulta alle viikko sitten. Toki taustalla oli se että aiemmin tilattu numeronsiirto epäonnistui ja nyt piti asia hoitaa pidemmän kaavan kautta sillä perusteella että aiemmin luvattiin tämä liittymä. Nyt siis laitettiin erihintainen soppari joka muunnettiin vanhan tarjouksen mukaiseksi.
 
Kuuluuko Telian kaikkiin liittymiin ilmainen mobiili varmenne? Tässä on hyviä tarjouksia singlesday tarjoksen päälle nyt tullut paljon, varsinkin Elisan vastapallo tarjoukset mutta tiedän että niillä maksaa tuo mobiili varmenne erikseen muutaman euron kuussa joka korottaa kk maksun törkeesti heti. Telialta sain ilmaseks tähän liittymään mutta siellä on hiipinyt noita BF tarjouksia joissa ei mainita siitä mitään...
 
En tiedä onko tämä kohtuuhintainen mutta ei ehkä kalleimmasta päästäkään jos tarvii vanhaan tapaan vain kourallisen puheaikaa ja tekstiviestejä per kuukausi. Globetel Mini on 7,90e/kk ja siinä on 300 min/kpl/kk ilman datoja. Tuohon saa tarvittaessa datat, esim. "Peruspaketti, 3,00 € / 3 GB / kk".
Ei tuo ole mitenkään tarjouksessa, mutta ehkä jollekin käyttökelpoinen vaihtoehto kuitenkin.
Liittymät | Globetel - Yhteys maailmalle
 
Mobiilivarmenne oli varsin hyödyllinen ja usein paras vaihtoehto tunnistautumiseen vielä silloin kuin pankit pakottivat asiakkaitaan säätämään avainlukulistojen kanssa.

Nykyisin esim. OP:n mobiiliavain ja S-Pankin mobiilitunnistautuminen on tehnyt itselläni mobiilivarmenteen täysin turhaksi. Toki onhan noiden pankkien tunnistautumisien (tupas) käyttäminen esim. julkisiin viranomaispalveluihin verovaroin maksettavaa touhua joten me kansalaisethan sen lystin maksamme lopulta.

Jossakin vaiheessahan oli suunnitteilla Suomeen valtiollinen tunnistautuminen, mutta en tiedä onko siitä luovuttu kun 2017 pakotettiin säädöksillä laskemaan tupaksen kertamaksua. Oli aikoinaan 50 senttiä per kerta, mutta 2017 tuli laki joka laittoi hintakatoksi 10 senttiä per tunnistautuminen.
 
Miten sen nyt ottaa. Muualla päin maailmaa myydään niitä muutaman gigan nettipaketteja samaan hintaan kuin täällä saa täysin rajattoman puhelinliittymän. Operaattorille lienee sinänsä se ja sama, kuluuko dataa 1GB vai 1000GB mutta asiakkaalta pitäisi saada jokin järkevä maksu palveluista. Tuo kuvailemasi hintakehitys liittymissä johtuu hyvin pitkälti teknologian ja kuluttajakäyttäytymisen muutoksista. Ennen puhelimilla soitettiin perinteisiä puheluita ja lähetettiin tekstiviestejä sekä multimediaviestejä. Nykyään kaikki taas hoituu datalla, joten hinnoittelumallia on väkisinkin muokattava uusiksi. Veikkaisin, että aika monella puhelinliittymissä on voinut kiinteä kuukausihinta nousta mutta samalla käyttöveloitukset ovat laskeneet.
Järkevää tekstiä sinänsä, mutta tuo kiinteä hinta taitaa olla pitkälti Suomen erikoisuus, eli tavallaan vähän käyttävät maksavat hevijuusereidenkin puolesta. Itse en ole koskaan päässyt mobiilidatan makuun edes työpaikan lounas- ja kahvitauoilla tai työmatkoilla, koska nämä mobiililaitteet ovat vain mielestäni niin toivottoman epäkäytännöllisiä mihinkään netin selailuun tai videoiden katseluun. PC:llä saa monin verroin paremman kokemuksen. Nettisivujen lukeminen mobiiliselaimella on jostain syystä aivan hiton hidasta ja raskasta, siis mielelle. Tälläkin hetkellä mobiili-Chromessa on varmaan 500 välilehteä auki jotka vain odottavat että jaksan lukea ne PC:llä. Taitaa olla ikuisuusprojekti.
 
Järjettömiä hintoja, olisipa itselläkin tuommoiset tuotot. Pitää varmaan joku botti koodata joka johonkin kelaan kirjautuu päivät pitkät ja laittaa jakoon, tulisi ehkä se valtion tunnistautuminen sitten kun lasku on tähtitieteellinen :smoke:
Miten tuo käytännössä toteutettaisiin? Käydään näyttämässä naama ja passikuva poliisilaitoksella ja saadaan mukaan joku läpyskä? Takavuosina taisi olla usb:hen liitettävä RSA:n SecureKey, kunnes paljastui että sen salausta oli tarkoituksella heikennetty käyttäjiltä piilossa. Nykyään usbit ja henkilökortinlukijat eivät enää lyö läpi koska ne eivät kulje kätevästi mukana. Eli mobiilisovellus olisi käytännössä ainoa vaihtoehto. Mistä taas päästään siihen että SIM-kortin käyttäjä on jo kertaalleen tunnistettu vahvalla tunnistuksella, ja mobiilivarmenne kulkee siellä mukana.
 
Miten tuo käytännössä toteutettaisiin? Käydään näyttämässä naama ja passikuva poliisilaitoksella ja saadaan mukaan joku läpyskä? Takavuosina taisi olla usb:hen liitettävä RSA:n SecureKey, kunnes paljastui että sen salausta oli tarkoituksella heikennetty käyttäjiltä piilossa. Nykyään usbit ja henkilökortinlukijat eivät enää lyö läpi koska ne eivät kulje kätevästi mukana. Eli mobiilisovellus olisi käytännössä ainoa vaihtoehto. Mistä taas päästään siihen että SIM-kortin käyttäjä on jo kertaalleen tunnistettu vahvalla tunnistuksella, ja mobiilivarmenne kulkee siellä mukana.
Ymmärsit väärin. Idea oli, että tuo botti tunnistautuisi vaikka miljoona kertaa päivässä, jolloin lasku olisi 100te. Ja tämä ohjaisi valtion tekemään oman tunnistautumisväylän.
 
Toki onhan noiden pankkien tunnistautumisien (tupas) käyttäminen esim. julkisiin viranomaispalveluihin verovaroin maksettavaa touhua joten me kansalaisethan sen lystin maksamme lopulta.

Toki valtio maksaa myös siitä mobiilivarmenteella tunnistautumisesta. Maksu vain menee pankin sijaan teleoperaattorille.

Jossakin vaiheessahan oli suunnitteilla Suomeen valtiollinen tunnistautuminen, mutta en tiedä onko siitä luovuttu kun 2017 pakotettiin säädöksillä laskemaan tupaksen kertamaksua.

Kyllähän sellainen on olemassa. Poliisin myöntämässä henkilökortissa on kansalaisvarmenne, jolla voi tunnistautua esim. Suomi.fi-palveluihin. Ei vaan ole kovin suosittu, eikä tätä tunnistusmahdollisuutta ole juuri tarjolla muualla kuin julkishallinnon palveluissa.
 
Chatin mukaan lahjakortti on Elisan kauppaan.
...Ja tulkaa jatkamaan asiasta: Liittymät

Toisesta ketjusta siirrytty tänne, mutta Elisako ihan suoraan kusettaa asiakkaita tuolla lahjakortilla, että onkin sitten Elisan kauppaan?
 

Liitteet

  • Screenshot_20201122-144026.jpg
    Screenshot_20201122-144026.jpg
    226,9 KB · Luettu: 342
Ymmärsit väärin. Idea oli, että tuo botti tunnistautuisi vaikka miljoona kertaa päivässä, jolloin lasku olisi 100te. Ja tämä ohjaisi valtion tekemään oman tunnistautumisväylän.
Itse ymmärsit väärin. Kysyin kuinka tuo tunnistautumisväylä toteutettaisiin, eli keksiikö joku parempaa tapaa kuin mobiilivarmenne. Botin toteutus taasen on käytännössä mahdotonta, koska kansalaisilta loppuvat tunnusluvut ennen kuin valtiolta tyhjenee kassa eikä mobiilipuolella voi mitään toimivaa bottia toteuttaa.
 
Itse ymmärsit väärin. Kysyin kuinka tuo tunnistautumisväylä toteutettaisiin, eli keksiikö joku parempaa tapaa kuin mobiilivarmenne. Botin toteutus taasen on käytännössä mahdotonta, koska kansalaisilta loppuvat tunnusluvut ennen kuin valtiolta tyhjenee kassa eikä mobiilipuolella voi mitään toimivaa bottia toteuttaa.
Totta, mun piikkiin.
 
Saako nykyään muuten pysyviä prepaideja, kuten dna arvo oli joskus? Eli se rekisteröitiin ja pysyi omana. Vai onko ne kaikki vaan ongelma(vaikka tuo määräajan täyttyminen) tai saldo loppu->kortti roskiin
Tässä ketjussa aikaisemmin huomasin tämän: Elisa - Verkkokauppa
Valitettavasti huomasin liian myöhään, koska ehdin jo ostaa DNA Prepaidin R-kioskilta. Tuo latausliittymä kuulostaa todella hyvältä, koska ei tarvitse edes vaihtaa puhelinnumeroaan n+1 palveluun. Eihän sekään tietysti ikuisesti säily jos sitä ei välillä lataa. Tuo oma käyttämätön prepaid vain taitaa jäädä virattomaksi. Jos lähipiirillä ei ole käyttöä niin ehkä myyn sen netissä, ja joku huumediileri saa siitä hyvän burner-liittymän. Piru kun pitikin mennä maksamaan pankkikortilla *hakkaa päätänsä seinään*. :lol:
 
Viimeksi muokattu:
Järkevää tekstiä sinänsä, mutta tuo kiinteä hinta taitaa olla pitkälti Suomen erikoisuus, eli tavallaan vähän käyttävät maksavat hevijuusereidenkin puolesta. Itse en ole koskaan päässyt mobiilidatan makuun edes työpaikan lounas- ja kahvitauoilla tai työmatkoilla, koska nämä mobiililaitteet ovat vain mielestäni niin toivottoman epäkäytännöllisiä mihinkään netin selailuun tai videoiden katseluun. PC:llä saa monin verroin paremman kokemuksen. Nettisivujen lukeminen mobiiliselaimella on jostain syystä aivan hiton hidasta ja raskasta, siis mielelle. Tälläkin hetkellä mobiili-Chromessa on varmaan 500 välilehteä auki jotka vain odottavat että jaksan lukea ne PC:llä. Taitaa olla ikuisuusprojekti.

Omassa käytössä taas pc on jäänyt täysin turhakkeeksi ja olenkin tainnut avata tietokoneen viimeksi joskus keväällä.

Käytännössä kaikki nettisuffaus tarpeet hoituu puhelimella, ja striimi sisällöt tulee katseltua ennemmin televisiosta.
 
Toisesta ketjusta siirrytty tänne, mutta Elisako ihan suoraan kusettaa asiakkaita tuolla lahjakortilla, että onkin sitten Elisan kauppaan?
En tiedä, mutta niin minulle sanottiin kun liittymätilauksen lopuksi halusin chatistä varmistaa että se on s ryhmään. Sitten kun myyjälle kerroin, etten huoli Elisan lahjakorttia, niin sanoi että voi hän laittaa tarjouksen minulle ilman lahjakorttiakin. Kerrassaan osuvasti keksitty chat myyjältä...
 
En tiedä, mutta niin minulle sanottiin kun liittymätilauksen lopuksi halusin chatistä varmistaa että se on s ryhmään. Sitten kun myyjälle kerroin, etten huoli Elisan lahjakorttia, niin sanoi että voi hän laittaa tarjouksen minulle ilman lahjakorttiakin. Kerrassaan osuvasti keksitty chat myyjältä...

Ootko vaihtamassa toiselta operaattorilta elisalle? No mut ainakin on hyvä, että tässä tapauksessa tuo S-ryhmän lahjakortti näkyy tilausvahvistuksessa niin siitä on hyvä vängätä jos yrittävät sen vaihtaa :tup:
 
Ootko vaihtamassa toiselta operaattorilta elisalle? No mut ainakin on hyvä, että tässä tapauksessa tuo S-ryhmän lahjakortti näkyy tilausvahvistuksessa niin siitä on hyvä vängätä jos yrittävät sen vaihtaa :tup:
Telialta. Missä tuo sinun liittymä oli? Jos se vaikuttaa
 
Tilasin tuon Saunalahti Latausliittymän. Jollain tasolla tämä tuottaa aina primitiivistä, sadistista mielihyvää kun pääset rankaisemaan "vihollistasi" ja vaihdat halvempaan operaattoriin, varsinkin jos syynä oli 50 % hinnankorotus. Moi Moi. Tuskin edes yrittävät mitään winbackia, enhän ollut mikään loistoasiakas entuudestaankaan. Eivätkä kyllä pysty niin kovaa tarjousta edes heittämään että jäisin.
 
Tilasin tuon Saunalahti Latausliittymän. Jollain tasolla tämä tuottaa aina primitiivistä, sadistista mielihyvää kun pääset rankaisemaan "vihollistasi" ja vaihdat halvempaan operaattoriin, varsinkin jos syynä oli 50 % hinnankorotus. Moi Moi. Tuskin edes yrittävät mitään winbackia, enhän ollut mikään loistoasiakas entuudestaankaan. Eivätkä kyllä pysty niin kovaa tarjousta edes heittämään että jäisin.

Moin winback on käsittääkseni ollut 12 kuukauden ajaksi rajaton data sekä rajattomat puhelut 6€/kk hintaan. Aika harvalle ne tosin noita winbackeja tarjoavat mutta lähinnä tiedoksi, jos sattuisivat yrittämään. Onhan tuo kova winback mutta tietysti prepaid on käytännössä aina ollut paras vaihtoehto, jos ei käytä liittymää juuri yhtään.
 
Tuntuu, että moni liioittelee noita Moin hintanoston aikaansaamia vaikutuksia. En millään jaksa uskoa, että se mitään massiivista asiakaskatoa olisi aiheuttanut. Jos yksinkertaistetaan tilannetta Moin näkövinkkelistä reilusti niin nykyään 2 kappaletta halvinta liittymää tuo sisään saman rahan kuin mitä ennen 3 toi. Käytännössä tarkoittaisi siis sitä, että joka kolmannen asiakkaan pitäisi lähteä jotta tulevan rahan kokonaissumma pienenisi. Moi on tottakai nyt huonompi vaihtoehto niille ketkä sitä liittymää käyttävät hyvin vähän mutta samalla uusi hinnoittelu sopii osalle jopa aiempaa paremmin.
Sanoisin että huomioiden tällaisten liittymien kohderyhmän, 1/3 on vielä ihan mahdollisuuksien rajoissa. Suurin henkinen este luopumiseen taitaa olla se että menettää numeronsa. Itseäni ei kyllä enää kiinnosta vaikka menisi se numerokin kunhan pääsen eroon näistä rosvoista. Vaikka se numero olisi 50 eri taholla, niin lopulta niistä on oikeasti tärkeitä vain muutama. Puhun tietysti vain omasta puolestani, mutta kyllä jaksaisin ne vaihtaa jos olisi pakko. WhatsApp keskustelut ovat muutenkin sellaista tauhkaa millä ei ole kuin muisto- ja tunnearvoa.

En olisi ihan saunan taakse ketään viemässä niin kuin joku aiemmin veisteli, mutta kyllä ne mobiilinetillä suoratoistoa katsovat voisivat itse maksaa ihan joka gigatavusta. Minä en niitä heidän puolestaan ainakaan enää maksa.
 
Sanoisin että huomioiden tällaisten liittymien kohderyhmän, 1/3 on vielä ihan mahdollisuuksien rajoissa. Suurin henkinen este luopumiseen taitaa olla se että menettää numeronsa. Itseäni ei kyllä enää kiinnosta vaikka menisi se numerokin kunhan pääsen eroon näistä rosvoista. Vaikka se numero olisi 50 eri taholla, niin lopulta niistä on oikeasti tärkeitä vain muutama. Puhun tietysti vain omasta puolestani, mutta kyllä jaksaisin ne vaihtaa jos olisi pakko. WhatsApp keskustelut ovat muutenkin sellaista tauhkaa millä ei ole kuin muisto- ja tunnearvoa.

Mikä se Moin kohderyhmä mielestäsi sitten on? Meillä vaikuttaisi olevan hyvin erilainen mielikuva siitä. Rehellisesti sanottuna noista viesteistä voi tehdä sellaisenkin tulkinnan, että et välttämättä koskaan itse ollutkaan sitä Moin oikeaa kohderyhmää vaan prepaid olisi ollut ennenkin fiksumpi vaihtoehto. Moi on aina ollut vaihtoehto isojen teleoperaattoreiden laskutusliittymille, ei prepaideille, ja se on nykyäänkin sitä. Ei laskutusliittymissä edelleenkään oikein ole järkevää vaihtoehtoa Moille. Muut tarjoavat käytännössä samaan hintaan 0,2M tai 1M rajattomia nettejä. Tuohan se vasta onkin huono ratkaisu kevyelle datan kuluttajalle, hidastaa nettiä saadakseen rajattoman datan jota ei tarvinnut.

Verrataan hieman Moita esimerkiksi tuohon Elisan latausliittymään. Jälkimmäisessä nettikäytön 0,066€/Mt hinnoittelun takia se maksaa käytännössä aina tuon 0,66€/käyttöpäivä. Dataa ei tarvitse siis käyttää latausliittymässä kuin 14 päivänä kuukaudessa niin ollaan jo samassa hinnassa. Eikä se data tarkoita välttämättä mitään videoiden katsomista vaan esimerkiksi työmatkalla verkkouutisten lukemista bussissa/junassa istuessa, WhatsAppiin vastaamista kaupungilla kävellessä, jonkun liikkeen sijainnin Googlaamista reissatessa tai reittioppaan tarkistamista bussipysäkillä. Lisäksi monelle 9€/kk ei ole kovinkaan paha hinta siitä, että ei tarvitse joka ikisessä kaupassa ja kahvilassa aina etsiä WLANien salasanoja sekä kirjaantua niihin. Monet maksavat nykyään mielellään myös helppoudesta ja mukavuudesta, prepaidit ovat melkein vastakohta tälle saldojen kyttäämisen ja lataamisen kanssa. Lopuksi vaikka Moita on myyty aina datalla niin se on tällä hetkellä myös hyvä vaihtoehto paljon soittavalle ja tekstaavalle, esimerkiksi seniorin vanhaan Nokialaiseen. Rajattomat puhelut ja tekstarit maksavat yhteensä maksimissaan sen 13€/kk mutta hiljaisempana kuukausina voi selvitä halvemmalla hinnalla.

En olisi ihan saunan taakse ketään viemässä niin kuin joku aiemmin veisteli, mutta kyllä ne mobiilinetillä suoratoistoa katsovat voisivat itse maksaa ihan joka gigatavusta. Minä en niitä heidän puolestaan ainakaan enää maksa.

Tämä on selitetty jo useaan otteeseen tässä ketjussa. Monilla ei ole edes vaihtoehtoa, kun kaikkialle ei saa kiinteää ja operaattorit itse ohjaavat asiakkaita tuonne mobiilinettiin. Menee vähän överiksi tuo uhriutuminen, kun kukaan ei varsinaisesti pakota ostamaan näitä tuotteita. Noilla mainitsemillasi budjettiliittymillä ja niiden hinnoilla et ole kyllä koskaan muutenkaan maksanut kenenkään rajattomia nettejä.
 
Viimeksi muokattu:
Pari tyhmää kysymystä:
Moin sivujen mukaan 6G:n simmin nopeus on 100Mbit/s. Elisan tarkka -liittymässä vastaavasti 1Mbit/s. Onko Moi tosiaan sata kertaa nopeampi?

Voiko prepaidille (telia) valmiiksi ladattua saldoa käyttää puhelimella ostamiseen, esim. limuautomaatit yms?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 541
Viestejä
4 476 078
Jäsenet
73 949
Uusin jäsen
Lue otsikko

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom