Liittymät

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ano
  • Aloitettu Aloitettu
Mites DNA yleensä tekee jos sieltä on vaihtamassa liittymää? Töissä ei oikein ehtis jutella niin laittavatko tekstaria vai yrittävätkö soitella heti?

Ensin tulee täällä foorumillakin mainittu viesti liittymän määräaikaisuudesta ja sitten soittavat perään, jossa kartoittavat syitä vaihtaa operaattoria, kiittävät vastauksista ja toivottavat hyvää jatkoa. Ei mitään yritystä pitää asiakkaasta kiinni.
 
Telian botti on huolestunut lähdöstäni DNA:lle ja heittelee tekstiviestillä haista paska -tarjouksia. 18,90 € ja 20 € lahjakorttia luvattu, mutta se ei kyllä riitä.
 
Aika surkea oli Telian winback 19,90€/kk, kiitin tarjouksesta ja siirryn DNAn asiakkaksi.
 
Oliko määräaikainen liittymä? Kuinka kauan hinta voimassa?

Tuli jo kyllä itelle otettua tuo sinkkupäivän 300M 19.90 tarjous, mut jos tenaville..
Eipä muistaakseni määräaikaa ja vuoden voimassa. Tämä oli eilen -liekö vielä tänään voimassa?

Telia ei anna kyllä 14,90 winbackia:

1605525341447.png
 
Viimeksi muokattu:
Telia ei anna kyllä 14,90 winbackia:
Lienee asiakaspalveluhenkilöstä kiinni. Itse tänä aamuna kerroin "työkaverini" (tällä foorumilla @vvilley :D) saaneen viime viikon lopulla tuohon hintaan plus 20€ lahjakortti kaupan päälle. Minulla on kolme Telian liittymää tällä hetkellä, silläkin voi olla vaikutusta. Voinhan vi***unnuksissani siirtää pois vaikka kaikki.
 
Tilasin siirron perjantaina ja soitin nyt ma aamuna. Odottelin ensin, että tulee muutama viesti, joita voi moittia huonoiksi. Viestejä tippui liittymän käyttäjälle pari kappaletta viikonloppuna, minulle lauantaina yksi ja nyt puhelinkeskustelussa 14,90€ hinnan saamisen jälkeen tupsahti vielä toinen, jossa kaupattiin hintaan 18,90e/kk 20€ lahjakortin kanssa.
 
Totta. Hinnanvinkumisnumero katkeralle pois lähtijälle on 0800 121 121.
Tämä täsmäsi siten, eli sain 20€ ja 16,90 rajaton liittymän. Lahjakortti tulee, kunhan ensimmäinen liittymälasku on maksettu. Tarjoushinta voimassa 24kk. Olisi saanut myös 14,90.

Edit.
P.S Tarjosivat Telia asiakkaalle 5euron hintaista 50M nettiliittymää. Itselläni ei tuo toimi, mutta tilatkoon kenellä verkko antaa enemmän kuin 2M ;)
Edit2. Hetkinen, liekö näissä isommissa liittymissä oikeasti priorisointia, kun nyt päivittyi heti 50M->150M ja latausnopeus nousi 2M->11,6M? :O Voihan tämä olla normaalia vaihteluakin
 
Viimeksi muokattu:
siirrä liittymä toiselle operaattorille niin ei kauaa mene kun sävel muuttuu, saat tekstarin ja vastaamalla siihen "SOITTO" , ystävällinen asiakaspalvelija soittaa halutessasi sinulle ja hänen kanssaan voi sopia sitten sen alle 15 e kuukaudessa olevan hinnan
Höppänä Telia lähettää nuo viestit sille, joka käyttää liittymää, mutta ei maksa sen laskuja. :x3:
 
Kyllä. Ja varmistin vielä että tuon saa kuka vain, kunhan on Telia asiakas. Ja tämä tieto on chatistä.

Ei siis tarvitse kiristää ketään tai lyödä nyrkkiä pöytään :D
Jos varmuuden vuoksi voi kotona lyödä nyrkkiä pöytään niin tulee kunnon kaupankäynnin meininki. :giggle: Chatissa eivät kuule ja puhelinmyyjä ihmettelee mikä kolahti.
 
DNA antaa puhelinmyynnissä edelleen sitä 19,90€/kk 300M liittymää jos mainitsee että jätti yhteydenottopyynnön mutta ei ole soitettu takaisin. Siellä on ollut systeemi kuulemma sekaisin ja soittoja jäänyt tekemättä.
 
Ja jotta ei spämmäily nyt jäisi aivan vähille, niin Elisalta saa 50M mobiililaajakaistan hintaan 10€/kk ja 100M 13,90€/kk. Nämä siis Elisan vastasiirtonumerosta 0800 96670 ja vain puhelinliittymäasiakkaille
 
Ja jotta ei spämmäily nyt jäisi aivan vähille, niin Elisalta saa 50M mobiililaajakaistan hintaan 10€/kk ja 100M 13,90€/kk. Nämä siis Elisan vastasiirtonumerosta 0800 96670 ja vain puhelinliittymäasiakkaille
Tilasin tuon 100M uutena liittymänä. Liikkuvissa laajakaistaliittymissä ei kuulemma onnistu numeronsiirto operaattorilta toiselle, vaikka liittymän takana numero onkin. Uutena kuitenkin onnistui tuohon hintaan. On edullisempi kuin nykyinen Telian 100M, 14,90€/kk, joka kohta sopimuksen mukaan pompsahtaisi hintaan 18,90€/kk. Säästöä vuodessa kuusi kymppiä. Kiitokset vinkistä, @Jamboa !
 
Tilasin tuon 100M uutena liittymänä. Liikkuvissa laajakaistaliittymissä ei kuulemma onnistu numeronsiirto operaattorilta toiselle, vaikka liittymän takana numero onkin. Uutena kuitenkin onnistui tuohon hintaan. On edullisempi kuin nykyinen Telian 100M, 14,90€/kk, joka kohta sopimuksen mukaan pompsahtaisi hintaan 18,90€/kk. Säästöä vuodessa kuusi kymppiä. Kiitokset vinkistä, @Jamboa !
Tarkoitinkin että pitää olla Elisan puhelinliittymä, jotta tarjouksen saa. Tai näin hän sanoi.
Hienoa jos vinkeistä on apua :)
 
Tilasin tuon 100M uutena liittymänä. Liikkuvissa laajakaistaliittymissä ei kuulemma onnistu numeronsiirto operaattorilta toiselle, vaikka liittymän takana numero onkin. Uutena kuitenkin onnistui tuohon hintaan. On edullisempi kuin nykyinen Telian 100M, 14,90€/kk, joka kohta sopimuksen mukaan pompsahtaisi hintaan 18,90€/kk. Säästöä vuodessa kuusi kymppiä. Kiitokset vinkistä, @Jamboa !

Itsellä oli Elisalta mobiililaajakaista ja tämän numero siirtyi Telian Yhteys mukaan keskittäjälle. Kuulemma takaisin ei onnistu, kun heillä ei ole edes sellaista valintaa.
 
Oli tullut tälläinen viesti elisalta ja samantien sähköpostiin "tilausvahvistus". Onkohan edes laillista? En mielellään tätä hintaa maksaisi kun aiemmin ollut 50mbs rajaton 9.90€ kuussa
 

Liitteet

  • Screenshot_20201116_173713.jpg
    Screenshot_20201116_173713.jpg
    202,3 KB · Luettu: 449
Oli tullut tälläinen viesti elisalta ja samantien sähköpostiin "tilausvahvistus". Onkohan edes laillista? En mielellään tätä hintaa maksaisi kun aiemmin ollut 50mbs rajaton 9.90€ kuussa

Ei kai tuossa mitään väärää ole? Tarjoavat vain jatkoa listahintaa halvemmalla. Muutenhan se jatkuisi tarjouskauden jälkeen listahinnalla.

Jos ei nappaa, pane numeronsiirto vetämään esim Moille joitain viikkoja ennen kuin se 9,90 € on päättymässä. Silloin Elisa saattaa tarjota parempaa vastatarjoukseksi.
 
Voiko tuota EU-dataa käyttää kotimaassa?
Ekaa kertaa on mulla data-rajoitettu liittymä puhelimessa (Moi 6€ simmi), jossa siis 4Gt kotimaan dataa ja kuukausimaksu sisältää myös 3Gt EU dataa.
Nuohan on nykyään 9e ja sisältää 6Gb kotimaan dataa, eikä sitä EU-dataa tosiaan voi mitenkään hyödyntää Suomessa, siksi se listataan erikseen 6Gb EU-roaming data...
 
Sain juuri Telian winback numerosta 14,90e/kk 150M rajattoman liittymän toistaiseksi voimassaolevana (24kk hintaetu).
 
Nuohan on nykyään 9e ja sisältää 6Gb kotimaan dataa, eikä sitä EU-dataa tosiaan voi mitenkään hyödyntää Suomessa, siksi se listataan erikseen 6Gb EU-roaming data...

Onhan tuossa toki se mahdollisuus, että jos asuu Suomen ja Ruotsin rajalla, jossa käyttöpaikkaan kuuluu molempien maiden matkapuhelinverkot, niin sitähän EU-dataa voi hyödyntää silloin kun kytkeytyy Suomen puolelta vain siihen Ruotsin matkapuhelinverkkoon.

Eihän noita varmaan montaa kymmentä tuhatta suomalaista ole jotka asuvat noin lähellä Ruotsin rajaa.
 
Onhan tuossa toki se mahdollisuus, että jos asuu Suomen ja Ruotsin rajalla, jossa käyttöpaikkaan kuuluu molempien maiden matkapuhelinverkot, niin sitähän EU-dataa voi hyödyntää silloin kun kytkeytyy Suomen puolelta vain siihen Ruotsin matkapuhelinverkkoon.

Minulla on sellainen mielikuva viime kesältä, että EU-data syö kyllä sitä ihan samaa datamäärää, mitä kotimaankin data. Tuon EU-datan maksimimäärän merkitys on siis se, että sen ylityttyä EU-data maksaa normaalihinnan päälle vielä 3,5 €/giga, kun taas sen alle jäädessä datan hinta on sama kuin kotimaassa.

Lisäys: Asia ilmenee esim. seuraavasta: Miten Moi toimii EU/ETA-alueella?
 
Minulla on sellainen mielikuva viime kesältä, että EU-data syö kyllä sitä ihan samaa datamäärää, mitä kotimaankin data. Tuon EU-datan maksimimäärän merkitys on siis se, että sen ylityttyä EU-data maksaa normaalihinnan päälle vielä 3,5 €/giga, kun taas sen alle jäädessä datan hinta on sama kuin kotimaassa.

Lisäys: Asia ilmenee esim. seuraavasta: Miten Moi toimii EU/ETA-alueella?
Joo kyllähän noissa aina pienellä kirjoitettuna löytyy eri ehtoja ja todennäköisesti normidatakäyttö sisältää EU-datan, eli datan määrä tuskin kasvaa jos sitä käyttää eri paikoissa.
 
Mikähän tuossa Moin laskutuksessa mättää, ei mitään hyvityksiä tullut, kun kerkesin viikon ennen winback olla käytössä niin nyt tullut 15.11 päivätty lasku 3e 2gb datasta. Olen maksanut sinne jo kytkenmaksun ja 8,9e kk maksun ja nyt datasta vailla rahaa. Kuinka muille kävi hyvityksen kanssa pyydän sitä kyllä samalla, kun liittymä oli vain viikon käytössä?
 
Luitko liittymäsopparin, että mitä se sanoo, sen mitä hyväksyit.
Ja en veetuile, vaan utelen ihan vain?
Siis viikon datan käyttö oli yhteensä 2gb ja 6 gigan simmistä maksettu kytkentä/kuukausimaksu ja nyt ollaan veloittamassa tuota käytettyä dataa mikä oli reilusti paketin sisällä niin en ajatellut maksella.
 
Mikähän tuossa Moin laskutuksessa mättää, ei mitään hyvityksiä tullut, kun kerkesin viikon ennen winback olla käytössä niin nyt tullut 15.11 päivätty lasku 3e 2gb datasta. Olen maksanut sinne jo kytkenmaksun ja 8,9e kk maksun ja nyt datasta vailla rahaa. Kuinka muille kävi hyvityksen kanssa pyydän sitä kyllä samalla, kun liittymä oli vain viikon käytössä?
Oisko siellä tänään jotain häikkää. Mulla eka kuukausi nyt moilla ja laskuttivat 4gb käytöstä 9€ + 6€.
Puhelut sentään unohtivat tyystin veloittaa.
 
Mikähän tuossa Moin laskutuksessa mättää, ei mitään hyvityksiä tullut, kun kerkesin viikon ennen winback olla käytössä niin nyt tullut 15.11 päivätty lasku 3e 2gb datasta. Olen maksanut sinne jo kytkenmaksun ja 8,9e kk maksun ja nyt datasta vailla rahaa. Kuinka muille kävi hyvityksen kanssa pyydän sitä kyllä samalla, kun liittymä oli vain viikon käytössä?

Itsellekkin tuli samanlainen lasku Moin winback liittymästä. En soittanut sillä yhtään ainutta puhelua niiden kolmen viikon aikana jonka se ehti olla auki ja ja käytetty datakin jäi yhteensä varmaan tuohon kahteen gigatavuun. En jaksanut sen enempää tuohon 3 euron laskuun ainakaan vielä perehtyä kun se oli niin pieni kuitenkin.
 
Siis viikon datan käyttö oli yhteensä 2gb ja 6 gigan simmistä maksettu kytkentä/kuukausimaksu ja nyt ollaan veloittamassa tuota käytettyä dataa mikä oli reilusti paketin sisällä niin en ajatellut maksella.

Tainneet veloittaa Moilta sen jo sinun luotto- tai pankkikortiltasi.

Laitoin kysymyksen Moin asiakaspalveluun tuosta samasta asiasta omasta veloituksesta. 9 euroa maksoin 6 gigan simmistä Moille, 5 euroa kytkentämaksua ja nyt veloittivat minulta sen 3 euroa jostakin 2 gigan data-käytöstä. Liittymä ehti olla auki reilu 2 viikkoa enkä dataa käyttänyt sinä aikana kahta gigatavua enempää. Senkin käytin kun testailin vain miten DNA:n verkko antaa latausnopeuksia täällä eri paikoissa.
 
Mulle selitettiin pari viikkoa sitten samanlaisesta ylimääräisestä veloituksesta reklamoituani (olin jo kirjoitellut siitä tässä topikissa) näin:

"Virheellinen veloitus datan osalta on tapahtunu siitä johdosta, että liittymien irtisanomisten myötä laskutusjärjestelmässämme datapaketin suuruudeksi on virheellisesti muuttunut 0Gb vaikka datapaketin koon olisi tullut olla 12Gb vielä laskutuskauden loppuun asti."

Ei ole "virhettä" näköjään vielä korjattu.
 
Tainneet veloittaa Moilta sen jo sinun luotto- tai pankkikortiltasi.

Laitoin kysymyksen Moin asiakaspalveluun tuosta samasta asiasta omasta veloituksesta. 9 euroa maksoin 6 gigan simmistä Moille, 5 euroa kytkentämaksua ja nyt veloittivat minulta sen 3 euroa jostakin 2 gigan data-käytöstä. Liittymä ehti olla auki reilu 2 viikkoa enkä dataa käyttänyt sinä aikana kahta gigatavua enempää. Senkin käytin kun testailin vain miten DNA:n verkko antaa latausnopeuksia täällä eri paikoissa.
Muuten olisi veloitettu, mutta pankkikortti uusiutui tässä viikko sitten niin ei vanha kortti ollut käytössä. Lähinnä reklamoin asiakaspalveluun siksi etteivät rupea perimään tuota summaa. Laitoin myös kyselyä mahdollisesta kk maksujen palautuksesta vaikka lukenut täältä, että nihkeää on, mutta menipä samalla kertaa.
 
Noita Telian 5e/kk 50M -liittymiä näyttää saavan Citymarkettien Teliapisteistäkin. Äsken kauppareissulla tuli bongattua tarjous
 
Iskä sai tänään Elisan Huolettoman 14,90€/kk 24kk.
Tuli winbackistä kun oli Moille siirrossa. Toki, nettinopeus ei mikään päätä huimaa (10M) mutta tärkein oli toki rajattomat puh/txt vanhukselle.
 
Mulle selitettiin pari viikkoa sitten samanlaisesta ylimääräisestä veloituksesta reklamoituani (olin jo kirjoitellut siitä tässä topikissa) näin:

"Virheellinen veloitus datan osalta on tapahtunu siitä johdosta, että liittymien irtisanomisten myötä laskutusjärjestelmässämme datapaketin suuruudeksi on virheellisesti muuttunut 0Gb vaikka datapaketin koon olisi tullut olla 12Gb vielä laskutuskauden loppuun asti."

Ei ole "virhettä" näköjään vielä korjattu.
Vaimo aikoja sitten sanoi että moita tänne ei tuu kun sitä ehdotin, lukenut pelkkiä huonoja kokemuksia koko puljusta, näköjään pitää paikkansa aina vaan. :D
 
Vaimo aikoja sitten sanoi että moita tänne ei tuu kun sitä ehdotin, lukenut pelkkiä huonoja kokemuksia koko puljusta, näköjään pitää paikkansa aina vaan. :D
Edellisellä moi->elisa tarjouskierroksella pari vuotta sitten ei ollut mitään ongelmia. Silloin vielä jopa antoivat hyvitystä kuukausimaksuista, nyt ei enää kun moi on dna:n alla.
 
Edellisellä moi->elisa tarjouskierroksella pari vuotta sitten ei ollut mitään ongelmia. Silloin vielä jopa antoivat hyvitystä kuukausimaksuista, nyt ei enää kun moi on dna:n alla.
Moi homma on muuttunut. Kaksi vuotta sitten sai kaikki maksut takaisin. Nyt siis kannattaa kilpailutus hoitaa jonkun toisen operaattorin kautta.
 
Moi homma on muuttunut. Kaksi vuotta sitten sai kaikki maksut takaisin. Nyt siis kannattaa kilpailutus hoitaa jonkun toisen operaattorin kautta.
Tosiaan, nyt tuon 1.10 hinnanmuutoksen jälkeen ovat tiukentaneet ehtojaan ja niihin vetoamista näissä tilanteissa, eli kannattaa miettiä tarkkaan, jos haluaa alkaa metsästämään winback tarjouksia. Onneksi tuo 5,9e/kk Tarkka 100M 24kk oli vielä sen verta kova tarjous, että nuo lisäkustannukset eivät paljoa paina ainakaan omalla kohdalla. Eli en itse jaksa alkaa vääntämään asiasta enempää tällä kertaa...
 
Kyllä. Ja varmistin vielä että tuon saa kuka vain, kunhan on Telia asiakas. Ja tämä tieto on chatistä.

Ei siis tarvitse kiristää ketään tai lyödä nyrkkiä pöytään :D

Nyt alkoi kiinnostamaan. Miten Telian asiakkuus määritellään tarkalleen? Täytyykö olla maksettuna lasku tai pari? Olenko asiakas, kun mulla on tällä hetkellä
1) talon netti (ilmainen) Telialta, ja
2) tilattuna tuore Telia Dot-liittymä (simmiä ei vielä puhelimeen laitettuna)

Puhelinliittymän osalta olen siis toistaiseksi DNA:n asiakas, ja poistumassa sieltä.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
257 526
Viestejä
4 475 628
Jäsenet
73 945
Uusin jäsen
JsKK

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom