Liittymät

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ano
  • Aloitettu Aloitettu
Onko joku saanut moilta kuukausimaksun käyttämättömistä päivistä hyvitystä? Muistelen lukeneeni jotain sellaista täällä. Aspa väittää nyt, että eivät sellaisia hyvityksiä anna.
Ovat tainneet muuttaa ehtojaan jossakin vaiheessa, mielestäni pari vuotta (2,90e/kk soppari kikkailut) sitten kun tein saman operaation, niin palauttelivat jopa kk-maksusta osan takaisin. Nythän ehdoissa selkeästi lukee:

Palvelun irtisanomiskaudelta kuukausimaksu peritään aina riippumatta siitä, onko palvelua käytetty.

 
Ovat tainneet muuttaa ehtojaan jossakin vaiheessa, mielestäni pari vuotta (2,90e/kk soppari kikkailut) sitten kun tein saman operaation, niin palauttelivat jopa kk-maksusta osan takaisin.
Yleiset ehdot 22.4.2016 alkaen, "Puhelimen käyttö ulkomailla 15.6.2017 alkaen". Eli kyllä ne ehdot ovat olleet voimassa viimeksi kun kikkailit.. eikös nuo 2,90e sopparit olleet 2018?

Palvelun irtisanomiskaudelta kuukausimaksu peritään aina riippumatta siitä, onko palvelua käytetty.
Tuota lausetta ennen muuten sanotaan:
Koska simmien toimitukseen kuluu normaalisti 2-5 arkipäivää, ensimmäisestä laskutuskaudesta annetaan hinnastossa määritelty alennus kuukausimaksullisista palveluista.
Enpä ole tuollaista alennusta nähnyt uudessa simmissä. Uusi numero/simmi, veloitukset 5e avauksesta ja 9e kuukausimaksu. Vanha numero tilattu siirto elisa->moi 30.09. ja siirtyi moille 12.10., veloitukset 5e avauksesta ja 5,4e kuukausimaksu.

Ehdoissa on kohta jossa sanotaan:
Sopimus on voimassa toistaiseksi, ellei toisin ole sovittu. Asiakas saa irtisanoa toistaiseksi voimassa olevan viestintäpalvelusopimuksen kahden (2) viikon irtisanomisaikaa noudattaen suullisesti tai kirjallisesti.
Uusi numero tilattu 30.09., meni joitain päiviä kun sim saapui postissa, siirto tilattu heti 30.09, siirtyi Elisalle 12.10. Eikös tuohon olisi pitänyt saada sim-postituksesta johtuva alennus kuten ehdoissa sanotaan. Numero/liittymä oli sen about 2 viikkoa moilla (onko siirtymäaika irtisanomisaikaa?), laskutuskausi oli 29.10. saakka.

Viime torstaina täällä:
Moi Mobiilille asiallisesta ja nopeasta toiminnasta plussaa. Eli poistivat pyynnöstäni Mun Moi -tilini parissa päivässä ja lähettivät myös hyvityslaskun.
Mikähän hyvitys tässä oli kyseessä?

Olin kyllä saanut sellaisen kuvan, että tänne on porukka postannut näistä kuukausimaksuhyvityksistä aiemmin. Ehkä muistan väärin, tai kyse on ollut jostain muista hyvityksistä.

EDIT: Tuli vain nyt syynättyä tätä tarkemmin kun yrittivät veloittaa ylimääräistä (hyvittivät tämän jo, mutta eivät kertoneet syytä miksi oli veloitettu ylimääräistä).
 
Yleiset ehdot 22.4.2016 alkaen, "Puhelimen käyttö ulkomailla 15.6.2017 alkaen". Eli kyllä ne ehdot ovat olleet voimassa viimeksi kun kikkailit.. eikös nuo 2,90e sopparit olleet 2018?
Katselin noita vanhoja viestejä ja siellä olen ensin 5.3.2018 sanonut, että odottelen siirtojen ja uusien liittymien maksuja takaisin. Ja sitten 19.3.2018 olenkin ne saanut ja tehnyt vielä yhden tilauksen lisää uusia liittymiä, koska edelliset kulut saanut takaisin.

Eli kyl niitä on vielä tuolloin saanut takaisin, en pysty tarkemmin varmistamaan kortilta, ku vaihtunut tuossa välissä, niin ei ole näkyvissä tapahtumat tuolta ajalta.
 
Täällä on telian liittymät koko perheellä. Rajaton 150m ja rajattomat puhelut ja viestit 16,90€. Eipä ole muualta parempaa kyenneet tarjoamaan ja ihan tyytyväinen ollut.
 
Täällä on telian liittymät koko perheellä. Rajaton 150m ja rajattomat puhelut ja viestit 16,90€. Eipä ole muualta parempaa kyenneet tarjoamaan ja ihan tyytyväinen ollut.
Ei varmaankaan vanhoille asiakkaille. Uutena sain viime viikolla standilta saman paketin 15€/kk. Pyysin ja sain sunnuntaina chatin kautta saman diilin siskolleni, eli uskoisin että sieltä saa kysymällä kuka vaan (numeron Telialle siirtävä), kun kertoo että kaveri sai 15€ tuollaisen paketin ja itsekin tahdot! :thumbsup:

Edit. Tuo 16,90 on sekin jo hyvä hinta Telialta
 
Mitäs tarjouksia nyt sanellut Elisalta ja DNA:lta? Ite sain viime viikolla puhelinliittymä tarjouksen DNA:lta 4G Rajaton 300M 19.90€. Telialla tällä hetkellä rajaton 200M 18.90€.
 
Ei varmaankaan vanhoille asiakkaille. Uutena sain viime viikolla standilta saman paketin 15€/kk. Pyysin ja sain sunnuntaina chatin kautta saman diilin siskolleni, eli uskoisin että sieltä saa kysymällä kuka vaan (numeron Telialle siirtävä), kun kertoo että kaveri sai 15€ tuollaisen paketin ja itsekin tahdot! :thumbsup:

Edit. Tuo 16,90 on sekin jo hyvä hinta Telialta

Olen ollut pidempään telian asiakkaana. Edellinen liittymä oli 18,90€/kk telialla, josta vaihdoin muistaakseni dna:lle. Soittivat telialta ja tarjosivat tuota 16,90 hintaa jos jään. On tosin vain vuoden voimassa oleva tarjous. Jää nähtäväksi jatkuuko samalla.
 
Rouvalla telia ilmoitti että 14.90e 150M rajaton nousee 18,90e/kk ja laitettiin siirto moille jolloin tuli tarjous
16,90e/kk sama liittymä ja sanoin että antaa vaihtua moille ja katsotaan joskus myöhemmin mitä löytyy.
niin lopulta tuli tekstarilla tarjous 14,90/kk sama 150M rajaton niin telialle jäi loppujenlopuksi liittymä.
 
Koitin tuota 14,90€ saada Telialta 4 liittymälle. Kuulemma vaihtuu viikottain tarjoukset ja nyt ei ollut mahdollista. Lupasivat chatissa soittaa ensiviikolla tarjousta juteltuaan esimiehen kanssa. Jäädään odottamaan.
 
Joo tuli DNA:lta otettua rajaton 4G puhelinliittymä 300M netillä, sekä kotiin mobiilinetiksi sama rajaton 300M. Molemmat 19.90€/kk kpl.
 
Eikö täällä tosiaan ole ketään joka olisi saanut moilta kuukausimaksuihin hyvityksiä lähiaikoina? @Tipur?

Tuli myös hyvityslasku normaalin laskutustahdin mukaisesti. Riittävän oikealta näyttää.

2 vuotta vanha huolet-on tarjous päättyy, 12kk jatkuu hintaan 14.90e. Taidan pysyä tässä.
 
Saako jostain ilmaiseksi niitä sim-kortin laajennuspaloja?
Enpä usko että mistään noita ilmaiseksi jakavat, ku kerta myynnissä on monessa paikkaa. Ja itse ainakin säästänyt aina noi SIM korttien ne muoviläpyskät ja ne palaset, ku toimivat ihan hyvin "adaptereina" nekin. Nytkin on useampi Moilta saatu käyttämätön tuolla tallessa (siirto kikkailun takia), josta voi askarrella tarvittaessa.
 
Enpä usko että mistään noita ilmaiseksi jakavat, ku kerta myynnissä on monessa paikkaa. Ja itse ainakin säästänyt aina noi SIM korttien ne muoviläpyskät ja ne palaset, ku toimivat ihan hyvin "adaptereina" nekin. Nytkin on useampi Moilta saatu käyttämätön tuolla tallessa (siirto kikkailun takia), josta voi askarrella tarvittaessa.
Onneksi löysin itseltä pari kappaletta vanhoja. Outoa, että viitsivät tuollaisistakin laskuttaa. Luulisi, että liittymäkioskista noita saisi ilmaiseksi, mutta ilmeisesti sitten ei. Minusta kuuluisi asiakaspalveluun tuollainen, mutta taidan olla vanhanaikainen tässäkin suhteessa.
 
Saako jostain ilmaiseksi niitä sim-kortin laajennuspaloja?

Kyllä itse ainakin jokunen kuukausi sitten tuli käytyä DNA:n myymälässä kyselemässä noita muovisia laajennuspaloja, kun vanha oli hukkunut johonkin. Antoivat muutaman ilmaiseksi. Tiedä sitten onko myymälä/operaattori kohtaista.
 
Kyllä itse ainakin jokunen kuukausi sitten tuli käytyä DNA:n myymälässä kyselemässä noita muovisia laajennuspaloja, kun vanha oli hukkunut johonkin. Antoivat muutaman ilmaiseksi. Tiedä sitten onko myymälä/operaattori kohtaista.
Powerissa kai olisi maksanut kympin ja olisi pitänyt tilata. Ihme touhua.
 
Onkos Moi:n rajattomasta liittymästä ollut ennen black fridayna alennuksia tai onko ylipäätään koskaan ollut alennuksia vai onko nuo mitä sivuilla ilmoitetaan hinnat aina, sisältämättä sen isompia liikkuma varoja mitä muilla operaattoreilla tuntuu riittävän :D
 
Onkos Moi:n rajattomasta liittymästä ollut ennen black fridayna alennuksia tai onko ylipäätään koskaan ollut alennuksia vai onko nuo mitä sivuilla ilmoitetaan hinnat aina, sisältämättä sen isompia liikkuma varoja mitä muilla operaattoreilla tuntuu riittävän :D

Ei ole koskaan vielä ollut Moilla mitään uusien asiakkaiden tarjouksia, lähtevien asiakkaiden winbackitkin ovat kohtuullisen tuore juttu heillä. Moin koko idea on ollut siinä, että he eivät harrasta tuota muiden operaattoreiden hinta- ja tarjouskikkailua vaan tarjoavat kaikille asiakkailleen nuo samat nettisivuilta löytyvät vakiohinnat. Tuota asiaa on käytetty hyväksi mainonnassakin. Heillähän on ylipäätään jo valmiiksi paljon kilpailijoita halvemmat listahinnat, mikä selittynee melko hyvin juurikin tarjoustoiminnan puuttumisella. Jos liiketoiminnan lähtökohtana on tarjota kaikille asiakkaille järkevänhintaisia liittymiä niin ei jää samalla tavalla paukkuja tehdä tarjouksia kuin mitä isoilla operaattoreilla jää heidän ylihinnoitelluista listahintaisista liittymistään. Ei siis tietysti ole mikään mahdottomuus että tulisi jotain Black Friday tarjousta mutta pitäisin sitä hyvin epätodennäköisenä. Olisi tällä hetkellä muutenkin aika huono peliliike kun juuri korottivat suosituimman liittymävaihtoehdon hintaa kaikille vanhoille asiakkaille.
 
Minulle tuli tänään hyvityslasku ihan automaattisesti.
Tuli myös hyvityslasku normaalin laskutustahdin mukaisesti. Riittävän oikealta näyttää.
Eli olette maksaneet kuukausimaksun etukäteen, sitten liittymä poistunut kesken tuon laskutuskauden toiselle operaattorille ja olette laskutuskauden lopuista päivistä saanut hyvityksen kuukausimaksusta?
 
Eilen tehty päivitystä Saunalahti tarkka (5,90/kk, viestit ja puh n 0,07€, 50M netti) liittymästä. Puhelutarpeet ja - määrät kasvoivat joten parin edellisen kkn laskut n20-35€.
Pari suoraa kysymystä Elisan ständeiltä, 150M huoleton tai vast 23,90.
Powerista nappasin sit Telian 150M vastaavan ja samana iltana winback-soitto. Tuloksena 200M huoleton 17,90€ / 24kk.
Tällä mennään, saapahan nopeamman netin ja luultavasti pienemmät kk-kustannukset.
Puoliksi ärsyttävää vaan että nämä edellyttävät winbacktarjouksilla kikkailua.
 
Eilen tehty päivitystä Saunalahti tarkka (5,90/kk, viestit ja puh n 0,07€, 50M netti) liittymästä. Puhelutarpeet ja - määrät kasvoivat joten parin edellisen kkn laskut n20-35€.
Pari suoraa kysymystä Elisan ständeiltä, 150M huoleton tai vast 23,90.
Powerista nappasin sit Telian 150M vastaavan ja samana iltana winback-soitto. Tuloksena 200M huoleton 17,90€ / 24kk.
Tällä mennään, saapahan nopeamman netin ja luultavasti pienemmät kk-kustannukset.
Puoliksi ärsyttävää vaan että nämä edellyttävät winbacktarjouksilla kikkailua.
Ei ne vaatisi jos ihmisillä olisi selkärankaa pitää kiinni sopimuksesta, joka on jo tehty toiselle operaattorille. Tämä pakottaisi operaattorit tekemään tarjouksia myös vanhoille asiakkaille ennen operaattorin vaihtumista. Mutta kuten tiedämme, ei ihmisten käytös ja sitä myötä asia tule muuttumaan

edit. Eikä tämä ollut tarkoitettu loukkaukseksi sinua tai ketään muutakaan kohtaan, vaan selitys tuolle ärsyttävälle kilpailuttamisen tarpeelle...
 
Ei ne vaatisi jos ihmisillä olisi selkärankaa pitää kiinni sopimuksesta, joka on jo tehty toiselle operaattorille. Tämä pakottaisi operaattorit tekemään tarjouksia myös vanhoille asiakkaille ennen operaattorin vaihtumista. Mutta kuten tiedämme, ei ihmisten käytös ja sitä myötä asia tule muuttumaan

edit. Eikä tämä ollut tarkoitettu loukkaukseksi sinua tai ketään muutakaan kohtaan, vaan selitys tuolle ärsyttävälle kilpailuttamisen tarpeelle...

Sitä vähemmän operaattoreilla on insentiivejä tehdä tarjouksia vanhoille asiakkaille, mitä hanakammin asiakkaat "pitää kiinni sopimuksista". Päin vastoin, hinnankorotusta hinnankorotuksen perään olisi seurauksena.
 
Porukka saa hyvityksiä kuukausimaksuun moin käyttämättömistä päivistä, paitsi minulle moin laskutus taas väittää: "Liittymän kuukausimaksujen veloituksessa on noudatettu voimassa olevaa käyttöehtoamme" eikä anna hyvitystä. Jättivät kommentoimatta myös kokonaan kun kysyin seuraavasta heidän ehdoista löytyvästä kohdasta:

"Koska simmien toimitukseen kuluu normaalisti 2-5 arkipäivää, ensimmäisestä laskutuskaudesta annetaan hinnastossa määritelty alennus kuukausimaksullisista palveluista."

Tuollaista alennusta en ole saanut, enkä ole kuullut kenenkään muunkaan saaneen.

Taitavat aika valikoivasti noudattavan omia ehtojaan ja lätkivät hyvityksiä kun sille päälle sattuu...
 
Sitä vähemmän operaattoreilla on insentiivejä tehdä tarjouksia vanhoille asiakkaille, mitä hanakammin asiakkaat "pitää kiinni sopimuksista". Päin vastoin, hinnankorotusta hinnankorotuksen perään olisi seurauksena.

Ymmärsitköhän väärin? Eikös tuossa tarkoitettu, että mentäisiin tarjouksen perässä kilpailijalle saakka ja ei hyväksyttäisi winbackeja. Pidetään kiinni siis siitä toisen operaattorin kanssa tehdystä sopimuksesta, eikä hylätä sitä winbackin vuoksi.

Osalle tuo ei tietysti jo kuuluvuuden takia ole mahdollista. En muutenkaan usko, että tuo auttaisi. Kilpailuttaminen on pienen poppoon hommaa ja näiden tarjousten tuominen julkisesti kaikille helposti saataville ei vain ole fiksua liiketoimintaa. Ei ainakaan nykyisillä tarjoushinnoilla. Mitä helpommaksi/näkyväksi tuon toiminnan tekee niin sitä useampi sitä harrastaa -> katteet pienenevät. Nykyinen toiminta nostaa kynnystä tehdä tuota vs. jos tarjouksen saisi vain kiltisti kysymällä. (Ei liene mikään sattuma, että esimerkiksi se Telian hyvinkin näkyvästi mainostettu 11€/kk Singles' day tarjous jäi yhteen kertaan. Tuotakaan ei tietysti vanhoille tarjottu mutta ei tainnut silti olla taloudellisesti järkevä juttu.)

Porukka saa hyvityksiä kuukausimaksuun moin käyttämättömistä päivistä

Käyttämättömistä päivistä vai sopimuksen päättymisen jälkeisistä päivistä? Kerrotko tarkemmin minkä ajan olit Moilla, mitä nyt on laskutettu ja mikä oli laskutusjakso? Helpottaisi tilanteen ymmärtämistä. (Esim. muodossa "liittymä tilattu/auennut 1.10., siirtyi Elisalle 12.10. ja laskutettu 6€ laskutuskaudella 1.10.-31.10.")

"Koska simmien toimitukseen kuluu normaalisti 2-5 arkipäivää, ensimmäisestä laskutuskaudesta annetaan hinnastossa määritelty alennus kuukausimaksullisista palveluista."

Liittymistä annettiin joskus aikaa sitten tilatessa 1,5€ alennus, jolloin tilauksen yhteydessä suoritettu ensiveloitus oli 9,5€ (5€ postit ja 4,5€ liittymä). En yhtään ihmettelisi jos tuon poistumiseen olisi vaikuttanut nämä kaikki Elisa-kikkailut.
 
Viimeksi muokattu:
Ymmärsitköhän väärin? Eikös tuossa tarkoitettu, että mentäisiin tarjouksen perässä kilpailijalle saakka ja ei hyväksyttäisi winbackeja. Pidetään kiinni siis siitä toisen operaattorin kanssa tehdystä sopimuksesta, eikä hylätä sitä winbackin vuoksi.

Osalle tuo ei tietysti jo kuuluvuuden takia ole mahdollista. En muutenkaan usko, että tuo auttaisi. Kilpailuttaminen on pienen poppoon hommaa ja näiden tarjousten tuominen julkisesti kaikille helposti saataville ei vain ole fiksua liiketoimintaa. Ei ainakaan nykyisillä tarjoushinnoilla. Mitä helpommaksi/näkyväksi tuon toiminnan tekee niin sitä useampi sitä harrastaa -> katteet pienenevät. Nykyinen toiminta nostaa kynnystä tehdä tuota vs. jos tarjouksen saisi vain kiltisti kysymällä. (Ei liene mikään sattuma, että esimerkiksi se Telian hyvinkin näkyvästi mainostettu 11€/kk Singles' day tarjous jäi yhteen kertaan. Tuotakaan ei tietysti vanhoille tarjottu mutta ei tainnut silti olla taloudellisesti järkevä juttu.)

Toistaiseksi voimassaoleva sopimus on toistaiseksi voimassa, ei sillä erikoista eroa ole päättääkö sopimuksen sen ensimmäisenä päivänä, viiden vuoden päästä vai ennen edes SIM-kortin saapumista. Ei asiakkaalla ole mitään syytä pitää kiinni toistaiseksi voimassaolevasta sopimuksesta sen pidempään jos muualta saa samaa palvelua halvemmalla. Mitä hanakammin niistä pitää kiinni, sitä vähemmän on niitä insentiivejä ko. puljulla ainakaan halvempaa tarjota, ja tämä pätee riippumatta siitä onko päivä -3 vai +788 siitä liittymän käyttöönotosta.

Jos haluaa ne asiakkaat pitää niin kannattaa kerrasta olla se hinta kunnossa.
 
Ei asiakkaalla ole mitään syytä pitää kiinni toistaiseksi voimassaolevasta sopimuksesta sen pidempään jos muualta saa samaa palvelua halvemmalla. Mitä hanakammin niistä pitää kiinni, sitä vähemmän on niitä insentiivejä ko. puljulla ainakaan halvempaa tarjota, ja tämä pätee riippumatta siitä onko päivä -3 vai +788 siitä liittymän käyttöönotosta.

Eihän kukaan tässä väittänytkään toisin? @Jamboa idea oli edelleenkin se, että lakattaisiin hyväksymästä niitä winbackeja ja siirryttäisiin tarjouksen perässä aina toiselle operaattorille saakka. Eli kun näet toisella operaattorilla nykyistä halvemman tarjouksen niin pyydät samaa omalta operaattorilta. Jos vastinetta ei tule suoraan niin sitten menet tarjouksen perässä sille toiselle operaattorille ja kieltäydyt oman operaattorin winbackista (koska eivät tarjonneet sitä jo ennen tarjouksen ottamista muualta). Oletus oli, että operaattorit toteaisivat tällaisessa tilanteessa winbackit hyödyttömiksi ja tarjoaisivat saman tarjouksen jo ennen numeronsiirtoa, koska numeronsiirron aloittanut asiakas ei ole enää pelastettavissa winbackilla. En oikein ymmärrä miten ihmeessä tämä johtaisi kuvailemiisi hintojen nousuihin tai miten tämä on "hanakkaa kiinnipitämistä". Jatkuvastihan tässäkin haetaan tarjouksia ja halvinta hintaa eri operaattoreilta, ainoa ero on vain se että winbackeille sanotaan aina "ei kiitos" (koska ne ovat yleensä vastaavan tarjouksen antamista, ei tarjouksen parantamista).
 
Viimeksi muokattu:
Kerrotko tarkemmin minkä ajan olit Moilla, mitä nyt on laskutettu ja mikä oli laskutusjakso? Helpottaisi tilanteen ymmärtämistä.
Olen kyllä tänne jo näistä kirjoitellut mutta uudestaan:

- Uusi numero/liittymä, tilattu 30.09., siirtyi Elisalle 12.10, laskutettu 5e avauksesta ja 9e kuukausimaksu laskutuskaudelta 30.09.2020 - 29.10.2020. Ei hyvityksiä.

- Vanha numero, siirto elisalta moille tilattu 30.09., siirtyi moille 12.10. ja takaisin Elisalle 26.10., laskutettu 5e avauksesta ja 5,4e kuukausimaksu laskutuskaudelta 12.10.2020 - 29.10.2020. Ei hyvityksiä ajalta 26./27.10. - 29.10.

Liittymistä annettiin joskus aikaa sitten tilatessa 1,5€ alennus, jolloin tilauksen yhteydessä suoritettu ensiveloitus oli 9,5€ (5€ postit ja 4,5€ liittymä). En yhtään ihmettelisi jos tuon poistumiseen olisi vaikuttanut nämä kaikki Elisa-kikkailut.
Äsken moin laskutus väitti, että ehdoista lainaamani teksti "on ote vanhoista käyttöehdoistamme" ja "tilauksen aikaan voimassa olevat käyttöehtomme löydät tästä linkistä Yleiset sopimukset ja palvelukohtaiset ehdot", tuolla sivulla se lainaamani teksti kuitenkin edelleen on enkä kyllä huomaa mitään mainintaa, että osa ehdoista siellä ei olisi enää voimassa. Lisäksi kirjoitti näin:

"Uusissa tilauksissa kyseistä alennusta ei enää anneta koska liittymän kuukausimaksu lähtee liikkeelle vasta kun liittymä tulee käyttöön eikä heti tilauksen yhteydessä. Tämä on asiakkaidemme kannalta parempi ratkaisu sillä joskus liittymän käyttöönotto voi numeronsiirron vuoksi venyä pidemmäksi kuin 2-5 arkipäivää."

Kuitenkin uuden liittymän tilasin 30.09. ja täysi laskutus alkoi siitä päivästä. Sim-kortin sain postin kautta monta päivää myöhemmin.
 
Ai niin, siitä 1,50e ylimääräisestä laskutuksesta (joka on nyt kyllä hyvitetty) moin laskutus/aspa sanoi näin:

"Virheellinen veloitus datan osalta on tapahtunu siitä johdosta, että liittymien irtisanomisten myötä laskutusjärjestelmässämme datapaketin suuruudeksi on virheellisesti muuttunut 0Gb vaikka datapaketin koon olisi tullut olla 12Gb vielä laskutuskauden loppuun asti."

Eli kannattaa olla tarkkana moin kanssa, heillä tuntuu olevan bugeja (esim. tämä virhe ja "kulujen erittely" ei toimi omilla sivuilla), aspa/laskutus näyttää yleisesti sekoilevan, ja valikoivasti toteuttavat ehtojaan ja antavat hyvityksiä (ainakin sen perusteella mitä täällä ovat muut kertoneet).
 
Laskutus alkaa liittymän aktivoinnista. Jos aktivoit liittymän ennen SIM-kortin saamista, niin ei se ole Moin vika.
En muista tarkalleen enää miten on tilanne mennyt , avaus- ja kk-laskut oli kuitenkin samalta päivältä, mutta voi olla hyvin mahdollistakin että näin on tapahtunut.
 
- Uusi numero/liittymä, tilattu 30.09., siirtyi Elisalle 12.10, laskutettu 5e avauksesta ja 9e kuukausimaksu laskutuskaudelta 30.09.2020 - 29.10.2020. Ei hyvityksiä.

- Vanha numero, siirto elisalta moille tilattu 30.09., siirtyi moille 12.10. ja takaisin Elisalle 26.10., laskutettu 5e avauksesta ja 5,4e kuukausimaksu laskutuskaudelta 12.10.2020 - 29.10.2020. Ei hyvityksiä ajalta 26./27.10. - 29.10.

Kyllähän noissa pitäisi tosiaan saada automaattisesti hyvitys tuosta laskutuskauden lopusta, jossa ei ole enää sopimus ollut voimassa. Esimerkiksi siis ylemmässä liittymässä hyvitys väliltä 13.10.-29.10. eli n. puolet kk-maksusta takaisin. En oikein ymmärrä miten voisi olla mahdollista tehdä käyttöehdot, jotka oikeuttavat veloittamiseen tuolta ajalta. Eihän asiakkaalla ole edes teoreettista mahdollisuutta käyttää enää liittymää, kun se on jo poistunut käytöstä. Jos eivät kerran pyynnöstäkään suostu hyvittämään niin konsultoisin kuluttajaneuvojan näkemystä tällaisen käyttöehdon oikeaoppisuudesta.
 
En oikein keksi miten voisi olla mahdollista tehdä käyttöehdot, jotka oikeuttavat veloittamisen tuolta ajalta.
Laskutus vastasi alunperin näin:

"Liitymien x ja y kuukaisumaksua ei palautetaa vaan palveluehtojemme mukaisesti irtisanomiskaudelta kuukausimaksu peritään aina riippumatta siitä, onko palvelua käytetty. Irtisanomiskaudelta käyttämättä jäänyttä dataa ei hyvitetä."

On kyllä todella outoa touhua. Pitää sitten laittaa kuluttajaneuvojalle viestiä. KRIL:iin sitten mennään jos ei homma ratkea ja eväät on viedä sinne asiaa. Ei nämä jäämättä saaneet hyvitykset mun taloudelle ole mikään rasti, tästä tuli vain periaatekysymys kun muut saavat ja toiset ei, ja se, että yrittivät vielä veloittaa ylimääräistä.
 
elisan jatko tarjous aikaisemmin 09,90€ kk huoleton 10 mb 14,90€kk
Sama täällä. MOI:lle lähti kun voin duuniluurilla hoitaa kaikki "normaalit" puhelut ja mobiilidatan käyttö ollut viimeisen 12kk aikana max. 5GB. Katsotaan antaako Elisa vastatarjousta.
 
Eikö täällä tosiaan ole ketään joka olisi saanut moilta kuukausimaksuihin hyvityksiä lähiaikoina?

Eikö tuo ole ihan normaalia kaikilla operaattoreilla, en kyllä tiedä mutta pitänyt tuota itsestäänselvyytenä. Itsellenikin tuli just Telialta viimenen loppulasku, siinä oli pois siirtynyt puhelinliittymä, irtosanottu turha mobiilinetti ja kaapelinetti joka meni katki muuton vuoksi. Kahdelta ekalta näytti silmämääräisesti laskettu ihan oikein eli kuukausimaksu jyvitetty todellisten päivien mukaisesti, en viitsinyt laskimella tarkistaa kun about oikealta näyttää.

Jos laki mahdollistaa tuollaisen niin kannattaa sitten pitää mielessä mikä firma tuollaista harrastaa.

Kaapelinetti tosin oli laskutettu jostain syystä yhtä pitkälle kun laskun viimeisin puhelinliittymä kuun puoliväliin, vaikka olin muuttanut kuun vaihteessa ja ilmoittanut siitä joku 3-5 päivä. Veikkaan tuota virheeksi ettei sen sulkeutusmisaika oltu kunnolla merkattu, ja toivon mukaan saan sen reklamoitua jossain chatissa oikeaksi.
 
Viimeksi muokattu:
Juuri sain Telian chatissa neuvoteltua 14,90e/kk rajaton 150 24kk ei määräaikaa.

Entuudestaan oli Rajaton 200 18,90...
Jos saa kysyä vinkkiä niin millä keskustelulla sait tuon hinnan kun minulle tuli aikaa kylmää kyytiä chatista ja antoi suunnilleen ohjehinnat. Nykyinen on sama mikä sinullakin oli.
 
Onko tullut minkämoista winbackia elisalta 4,90/5,90 tarkka liittymän päättyessä jos olette moille laittaneet numsin? Elisa tarjoili 9,90 vuoden jatkoja tekstarilla suoraan.
 
Laskutus vastasi alunperin näin:

"Liitymien x ja y kuukaisumaksua ei palautetaa vaan palveluehtojemme mukaisesti irtisanomiskaudelta kuukausimaksu peritään aina riippumatta siitä, onko palvelua käytetty. Irtisanomiskaudelta käyttämättä jäänyttä dataa ei hyvitetä."

Ittellä meni viime vuoden syksynä just noin. Taisi olla kahden viikon irtisanomisaika ja sen jälkeiseltä osalta palautettiin kaikki muu. Sillä ei ollut vaikutusta miten käytti liittymiä siinä irtisanomisajalla; tai jos olisi käyttänyt sinä aikana vielä jonkun rajan yli, niin sitten olisi kai tullut vielä yksi ylimääräisen datan tasauslasku kuukauden päästä.

Eli sinun uuden simmin kohdalla olisi mahdollisesti voinut odottaa hyvitystä ajalta 27.-29.10. mutta Moin pienellä painetussa printissä voi olla joku maininta palautettavien summien alarajalle (vrt. verottajan "alle 20 euron veronpalautuksia ei palauteta"). Korjaan vielä sen verran että tuo kolmen päivän palautushan voi vielä hyvinkin olla tulossa, koska on niin tuore tapaus että ei ole vielä ehtinyt maksatukseen. Joka tapauksessa palautus on kuitenkin eri asia kuin mistä aspa kirjoittaa, kun kirjoittaa "kuukausimaksun palautuksesta"; minullakin kuukausimaksu veloitettiin muistaakseni vielä sen jälkeen kun olin jo irtisanonut liittymät, eli kuukausimaksu maksatettiin irtisanomisajalla, mutta erotus-osa palautui sitten myöhemmin.

Nyt on menossa erinäisiä singlesdayliittymiä taas vanhaksi 11. päivä ja jotain tarttis löytää tilalle. Tästä ketjusta on saanut aina parhaat vinkit...
 
Viimeksi muokattu:
Moin pienellä painetussa printissä voi olla joku maininta palautettavien summien alarajalle (vrt. verottajan "alle 20 euron veronpalautuksia ei palauteta").

Ei siellä sellaista ole. Itse sain juuri 3,87 € suuruisen palautuksen.
 
Sama täällä. MOI:lle lähti kun voin duuniluurilla hoitaa kaikki "normaalit" puhelut ja mobiilidatan käyttö ollut viimeisen 12kk aikana max. 5GB. Katsotaan antaako Elisa vastatarjousta.
Elisalta soittivat kun saivat luvan. Eivät tarjonneet parempaa kuin tuo 14.90€/kk, joten annan mennä MOI:lle sitten. Tilanne on sellainen, ettei puheluille ja tekstareille ole käyttöä ollenkaan.
 
Onko tullut minkämoista winbackia elisalta 4,90/5,90 tarkka liittymän päättyessä jos olette moille laittaneet numsin? Elisa tarjoili 9,90 vuoden jatkoja tekstarilla suoraan.

Tarkka 4G 100M 8,90€/kk taitaa olla paras noista mitä periaatteessa voisi saada. En tiedä kannattaako kuitenkaan tuon euron takia kokeilla tuuriaan. Halvemmalla ei kannata enää tarjota, kun Moi nosti halvimman liittymän hintaa.
 
Moin laskutushemmo on ilmeisesti mennyt esimiehen puheille, nyt tuli pitkä vastaus toiselta työntekijältä. Edelleen pitävät kiinni omasta versiostaan, että en voi saada hyvitystä liittymän kuukausimaksuista. Tällaisen viestin lähettivät:

Olet tilannut 30. syyskuuta 2020 Moilta liittymän numerolla "x". Tilauksen yhteydessä on veloitettu sim-kortin toimitusmaksu 5 euroa ja olet saanut sähköpostiisi laskusta tositteen numerolla INV"x". Olet tehnyt liittymän "x" käyttöönoton Mun Moissa samana päivänä 30. syyskuuta 2020. Liittymän käyttöönotto Mun Moissa käynnistää liittymän laskutuksen ja ensimmäisen liittymän käyttöönotto määrittää myös laskutuskauden. Näin ollen käyttöönoton yhteydessä liittymästäsi on veloitettu ensimmäisen laskutuskautesi kiinteä kuukausimaksu (9 euroa) ajalle 30.09.2020 - 29.10.2020. Olet saanut sähköpostiisi laskusta tositteen numerolla INV"xx".

Olet tehnyt 30. syyskuuta 2020 myös toisen tilauksen ja tilannut liittymän numeronsiirrolla. Olet tilannut liittymän numerolla "y" erillisenä tilauksena ja tästä syystä tilauksesta on veloitettu 5 euron toimitusmaksu. Olet saanut laskusta tositteen sähköpostiisi numerolla INV"y". Numerosi "y" on siirtynyt Moille 12.10.2020 kello 10:21 ja kyseisen liittymän laskutus on alkanut numeronsiirron tapahduttua 12.10.2020. Ensimmäisen liittymäsi käyttöönotto oli jo määrittänyt laskutuskautesi (30.09.2020 - 29.10.2020). Tästä syystä liittymästäsi numerolla "y" laskutettiin numeronsiirron tapahduttua ensimmäinen kuukausimaksu jäljellä olevan laskutuskautesi mukaisesti ajalle 12.10.2020 - 29.10.2020. Liittymäsi "y" kuukausimaksusta jäi siis maksettavaa jälejllä olevan laskutuskautesi mukaisesti 5,40 euroa. Olet saanut laskusta tositteen sähköpostiisi numerolla INV"yy".

Olemme vastaanottaneet liittymistäsi siirtopyynnöt Saunalahdelta ja liittymäsi ovat siirtyneet Saunalahdelle. Numeronsiirtojen yhteydessä molemmat liittymäsi ovat irtisanottu palveluehtojen mukaisesti.

Alla vielä lainaus palveluehdoista.

"6. LASKUTUS JA MAKSAMINEN

6.2 Palvelujen kuukausimaksut
Tilin kiinteät maksut veloitetaan kuukausittain asiakkaan maksukortilta tilin ensimmäisen liittymän käyttöönottopäivää tai numeronsiirron toteutumispäivää vastaavana kalenteripäivänä. Mikäli tilaus on alkanut päivämääränä, jota ei ole jossakin kuukaudessa, asiakasta laskutetaan ko. kuukauden viimeisenä päivänä. Tilin kaikki liittymät laskutetaan saman laskutusjakson mukaisesti. Kesken laskutusjakson aktivoitujen uusien liittymien kuukausimaksut laskutetaan käyttöönottopäivästä pro rata -suhteessa laskutusjakson jäljellä olevien päivien mukaan. Liittymien laskutus käynnistyy viimeistään 30 päivän kuluttua tilauspäivästä, siinäkin tapauksessa, että aktivointia tai numeronsiirtoa ei ole tehty.

Tilaaja näkee maksupäivän sekä pystyy seuraamaan käytön kertymistä Mun Moissa.

Palvelun irtisanomiskaudelta kuukausimaksu peritään aina riippumatta siitä, onko palvelua käytetty. Irtisanomiskaudelta käyttämättä jäänyttä dataa ei hyvitetä."

Aiemmassa viestissäsi ollut lainauksesi "Koska simmien toimitukseen kuluu normaalisti 2-5 arkipäivää, ensimmäisestä laskutuskaudesta annetaan hinnastossa määritelty alennus kuukausimaksullisista palveluista." on ote vanhoista sopimusehdoistamme, jotka eivät ole enää voimassa, eivätkä koske tilaustasi.
Toimittamissamme sopimusehdoissa ei mainitsemaasi kohtaa enää ole. Aiemmin liittymän laskutus alkoi heti liittymän tilauksesta ja tästä syystä ensimmäisellä laskutuskaudella oli alennus kattamassa simmin toimitukseen kuluvaa aikaa. Nykyisin liittymän laskutus alkaa käyttöönotosta ja kyseistä alennusta ei ole enää käytössä.

Laskutus on mennyt kohdallasi oikein ja ehtojemme mukaisesti.
Ei sanaakaan päivämääristä jolloin liittymät ovat poistuneet moilta. Liittymä "x" poistunut 12.10. ja liittymä "y" 26.10. Molemmissa laskutuskausi on ollut 29.10.2020 saakka.

Katsovat, että voivat laskuttaa ajalta jolloin liittymä ei edes ole heillä. Täällä on monet kirjoittaneet, että hyvityksiä on tullut täysin vastaavasta tilanteesta, joillekin jopa ilmeisesti automaattisesti.

Moin ehdoissa sanotaan: "Asiakas saa irtisanoa toistaiseksi voimassa olevan viestintäpalvelusopimuksen kahden (2) viikon irtisanomisaikaa noudattaen suullisesti tai kirjallisesti."

Eikö siirtoprosessin aloittaminen ole ole irtisanominen? Molemmat liittymät ovat olleet siirtoprosessissa n. 2 viikkoa. Voiko asiakkuuden loppumisen jälkeen olla ex-asiakkaalla edelleen voimassa "irtisanomiskausi"?
 
Katsovat, että voivat laskuttaa ajalta jolloin liittymä ei edes ole heillä. Täällä on monet kirjoittaneet, että hyvityksiä on tullut täysin vastaavasta tilanteesta, joillekin jopa ilmeisesti automaattisesti.

En lukenut ketjua paljoa taaksepäin, mutta onko täällä kirjoittaneiden sopimukset solmittu uusien vai vanhojen ehtojen aikana? Uudet sopimukset tuli uusille asiakkaille (mobiili.fi:n mukaan) 29.9. (eli edellinen päivä kuin mitä sinun soppari näyttäisi alkaneen) ja vanhoille asiakkaille uudet ehdot on tullut voimaan vasta 1.11.

Moin ehdoissa sanotaan: "Asiakas saa irtisanoa toistaiseksi voimassa olevan viestintäpalvelusopimuksen kahden (2) viikon irtisanomisaikaa noudattaen suullisesti tai kirjallisesti."

Eikö siirtoprosessin aloittaminen ole ole irtisanominen? Molemmat liittymät ovat olleet siirtoprosessissa n. 2 viikkoa. Voiko asiakkuuden loppumisen jälkeen olla ex-asiakkaalla edelleen voimassa "irtisanomiskausi"?

Irtisanomiskauden pitäisi olla se 2 viikkoa riippumatta siitä mitä sen aikana tekee. Jos on vaikka kuukauden irtisanomisaika vuokrakämpässä, niin ei se miksikään muutu vaikka kämpästä muuttaisi pois heti samana päivänä kuin sen irtisanoo.

Jos numeronsiirron laittaa alulle Elisan kautta, niin irtisanomispäivä Moin puolella on se päivä jona numero poistuu heiltä. Siitä lähtee se 2 viikkoa raksuttamaan.
 
Telialla oli Prismassa lappu "Rajaton 4G 15€/kk!".

Kävin sit kysyyn et mikäs mikäs, niin seuraava:
-Rajattomat puhelut
-Rajaton datamäärä
-4G nopeus 20M.

Ei tullut kauppoja näin Elisa Tarkka 100M 5.90€/kk omistajana. Kysyin et mikä maksu olis jos nopeus olis enemmän kuin 20M, niin seuraava luokka oli 150M hintaan 19.90€/kk.

Odottelen edelleen 11.11 singles day tarjouksia :kahvi:
 
Jos numeronsiirron laittaa alulle Elisan kautta, niin irtisanomispäivä Moin puolella on se päivä jona numero poistuu heiltä. Siitä lähtee se 2 viikkoa raksuttamaan.

Siis mikä 2 viikkoa lähtee raksuttamaan numeronsiirron toteuduttua? Eihän tuo 14vrk ole mitään muuta kuin se aikaisin aika, jolloin sopimus voi poistua voimasta mikäli asiakas ilmoittaa itse suoraan operaattorilleen haluavansa pistää sen poikki. Numeron siirtymiset muualle on eri asia kuin liittymän irtisanominen, niissä operaattorit hoitavat keskenään nuo hommat. Asiakkaan näkövinkkelistä liittymän sopimus kuitenkin päättyy ("irtisanoutuu") silloin, kun numero poistuu siltä operaattorilta X. Tapahtui se sitten varsinaisella irtisanomisella (numeron sulkeutuminen) tai siirtymisellä muualle. Laskutuksenkin pitäisi luonnollisesti, ainakin omasta mielestäni, päättyä siihen ajankohtaan mihin sopimuskin päättyi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 580
Viestejä
4 558 672
Jäsenet
75 004
Uusin jäsen
otso.lan

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom