Liittymät

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ano
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt alkoi kiinnostamaan. Miten Telian asiakkuus määritellään tarkalleen? Täytyykö olla maksettuna lasku tai pari? Olenko asiakas, kun mulla on tällä hetkellä
1) talon netti (ilmainen) Telialta, ja
Omalla kohdalla on taloyhtiössä Telian kuitu ja sen myötä sain jo viime vuonna samoihin aikoihin Telian 5e/kk 12kk mobiilinetti (50M) tarjouksen (joka siis oli vain Telian asiakkaille, mutta taisi silloinkin sekoilla ja jopa ei asiakkaat niitä sai), nyt olivat sitä sopparia uudistamassa ja olisi hinta noussut useammalla eurolla, niin pistin poikki ku ei tarvetta (Elisan Tarkka 100M korvasi).

Jos eivät suoraan asiakassivuilla (kirjautumalla sisään) tuota tarjoa sulle, niin chatista kysymällä luulisi irtoavan...
 
Nyt alkoi kiinnostamaan. Miten Telian asiakkuus määritellään tarkalleen? Täytyykö olla maksettuna lasku tai pari? Olenko asiakas, kun mulla on tällä hetkellä
1) talon netti (ilmainen) Telialta, ja
2) tilattuna tuore Telia Dot-liittymä (simmiä ei vielä puhelimeen laitettuna)

Puhelinliittymän osalta olen siis toistaiseksi DNA:n asiakas, ja poistumassa sieltä.

Itse en ollut millään tavalla Telian asiakas ja sain tuon tarjouksen lunastettua. Ei myyjä ollut edes maininnut mitään, että tarjous olisi vain Telian asiakkaille.
Edit. Itse tosin lunastin tarjouksen Teliapisteeltä, mutta sama kampanja kuitenkin kyseessä. Keskellä käytävää oli iso mainoskyltti tarjouksesta.
 
Itse olen ainakin ennen saanut ihan vuokraan kuuluvalla netilläni asiakasetuja.
Omalla kohdalla on taloyhtiössä Telian kuitu ja sen myötä sain jo viime vuonna samoihin aikoihin Telian 5e/kk 12kk mobiilinetti (50M) tarjouksen (joka siis oli vain Telian asiakkaille, mutta taisi silloinkin sekoilla ja jopa ei asiakkaat niitä sai), nyt olivat sitä sopparia uudistamassa ja olisi hinta noussut useammalla eurolla, niin pistin poikki ku ei tarvetta (Elisan Tarkka 100M korvasi).

Jos eivät suoraan asiakassivuilla (kirjautumalla sisään) tuota tarjoa sulle, niin chatista kysymällä luulisi irtoavan...
Itse en ollut millään tavalla Telian asiakas ja sain tuon tarjouksen lunastettua. Ei myyjä ollut edes maininnut mitään, että tarjous olisi vain Telian asiakkaille.
Edit. Itse tosin lunastin tarjouksen Teliapisteeltä, mutta sama kampanja kuitenkin kyseessä. Keskellä käytävää oli iso mainoskyltti tarjouksesta.

Kiitos vastauksista. Tuossa tarjouksessa hämmentää se, ettei puhuta mitään puhelujen tai tekstarien hinnasta. Onko tuo siis pelkkä mobiilinetti, eikä varsinainen puhelinliittymä? Eli tuon lisäksi tarvisi puhelinliittymänkin? Olenko käsittänyt nyt aivan väärin?
 
Kiitos vastauksista. Tuossa tarjouksessa hämmentää se, ettei puhuta mitään puhelujen tai tekstarien hinnasta. Onko tuo siis pelkkä mobiilinetti, eikä varsinainen puhelinliittymä? Eli tuon lisäksi tarvisi puhelinliittymänkin? Olenko käsittänyt nyt aivan väärin?

Telian yhteys mukaan liittymät ovat mobiililaajakaistoja. Niillä voi soittaa mutta aika tyyriiseen 9snt/min hintaan, sama yksikköhinta tekstareissa. Mobiililaajakaistoissa ei kuitenkaan yleensä harrasteta numeronsiirtoja, joten tuo pitänee avata uutena liittymänä uudella numerolla. Mikäli puhelimesta löytyy dual-sim, niin tuon voi iskeä datakortiksi ja sitten puheluita/txt -varten siirtää nykyisen numeron Elisan latausliittymäksi. Elisa - Verkkokauppa
 
Telian yhteys mukaan liittymät ovat mobiililaajakaistoja. Niillä voi soittaa mutta aika tyyriiseen 9snt/min hintaan, sama yksikköhinta tekstareissa. Mobiililaajakaistoissa ei kuitenkaan yleensä harrasteta numeronsiirtoja, joten tuo pitänee avata uutena liittymänä uudella numerolla. Mikäli puhelimesta löytyy dual-sim, niin tuon voi iskeä datakortiksi ja sitten puheluita/txt -varten siirtää nykyisen numeron Elisan latausliittymäksi. Elisa - Verkkokauppa
Ihan hyvä idea. Harmi vaan ettei onnistu ku joudun käyttämään toisen sim-slotin SD-korttia varten (luurissa vähän sisäistä tallennustilaa).
Onko Black Fridaysta yleensä tullu jotain kelpoja liittymätarjouksia (näitä alle 10e/kk tyyppisiä siis)? Josko sieltä löytäis jotain...
 
Oon nyt viimeisen kahden vuoden ajan noin 6 kk välein kierrättänyt kolme 4G-liittymää Elisan ja Telian välillä. Pääasiallisena tarkoituksena on ollut saada Gigantista/Powerista lahjakortit, käyttää ne saman tein (yleensä Applen tuotteisiiin) ja odotella winbackkia. Edelliset pari kertaa irtosi winbackin yhteydessä vielä S-ryhmän lahjakortteja 20/40 eur ja Elisan myymälän lahjakortteja 40 eur. Viime kerralla ei tullut mitään winback bonuksia ja annoin liittymien mennä Telialle ensimmäistä kertaa kahteen vuoteen.

Kun myymälässä on kertonut haluavansa vaihtaa liittymää, niin ovat tarjonneet aluksi 20 eur / liittymä lahjakorttia, mutta olen aina saanut kinnattua 40 eur / liittymä.

Kiinnostaisi oletteko onnistuneet saamaan parempia tarjouksia Gigantista/Powerista?
 
Itse hankin vuosi sitten tuon saman 5e/kk 50M Telian liittymän ja ihan hyvin riittänyt kun harvoin edes pääsen nopeustesteissä rajotinta vasten. Nyt nousi vuoden jälkeen hinta 7.95e/kk/12kk. Tuota 5e hintaa tuskin saa olemassa olevaan liittymään vai pitääkö tilata uusi ja pistää tämä vanha katki? :D
 
Telia mobiililaajakaista 50 M

5 eur/kk (12 kk, ei määräaikainen) Tarjous voimassa 29.11.2020 asti.

Linkki

e:
avausmaksu 5 eur
liittymä toimii vain kotimaassa
tarjous koskee uusia liittymiä
lisäetuna Telian liittymäasiakkaille c-more 3 kk maksutta,
 
Viimeksi muokattu:
Telia mobiililaajakaista 50 M

5 eur/kk (12 kk, ei määräaikainen) Tarjous voimassa 29.11.2020 asti.

Linkki

Sai myös chatin kautta tilailtua tänään, kun muuton vuoksi pudotaan taas 4g varaan ja olisi ilmeisesti antanut oman puhelin liittymänkin siirtää tuohon, mutta koska tarkka 5,9e melkein 24kk jäljellä niin ei kannattanut siirtyä. 9snt puhelut ja txt.
 
Oisko mitään hyvää diiliä mokkulaliittymästä dna:lta? Elisan tolppa on tullut niin ruuhkaiseksi, että täytynee vaihtaa dna:lle. Telia ei tuolla kuulu ollenkaan. Mökillä siis tämä tilanne.
 
Oisko mitään hyvää diiliä mokkulaliittymästä dna:lta? Elisan tolppa on tullut niin ruuhkaiseksi, että täytynee vaihtaa dna:lle. Telia ei tuolla kuulu ollenkaan. Mökillä siis tämä tilanne.
14.90e/150m ja 19.90e/300m 24kk soppareita molemmat. Myyntinumerosta saa. Huomaa että ruuhkassa tuo 300m menee hitaamman edelle.
 
Viimeksi muokattu:
Pystyyköhän tuota Elisan pre-paid-liittymää myöhemmin vaihtamaan kuukausiveloitteiseksi, niin että numero säilyy?

Ei suoraan, mutta sen voi siirtää toiselle operaattorille ja sieltä takaisin Elisalle miksi tahansa liittymäksi.

e: siis nimenomaan tuollaisen Latausliittymän. Jos niillä on vielä erikseen liittymiä "Prepaid"-nimellä, niitä ei voi edes siirtää muualle.
 
Itsellekkin tuli samanlainen lasku Moin winback liittymästä. En soittanut sillä yhtään ainutta puhelua niiden kolmen viikon aikana jonka se ehti olla auki ja ja käytetty datakin jäi yhteensä varmaan tuohon kahteen gigatavuun. En jaksanut sen enempää tuohon 3 euron laskuun ainakaan vielä perehtyä kun se oli niin pieni kuitenkin.

No nyt tuli vastaus:
"kiitos viestistäsi ja pahoittelut sekaannuksesta!
Tarkastimme asiakastilisi laskutuksen tilanteen ja uusimmalla laskullasi numerolla INV02414426 laskutusjärjestelmän teknisen vian vuoksi olemme veloittaneet virheellisesti datapaketin käytöstä 3,00 euroa.
Hyvitämme virheellisesti veloitetun summan 3,00 euroa maksukortillesi.
Mukavaa päivänjatkoa!
Ystävällisin terveisin,
XXXXX
Moi Mobiili
"​
 
Poistaako Moi käyttäjätunnuksen ku vaihtaa liittymää? En pääse enään sisään ja salasanan palautus heittää erroria. Vaihoin elisalle viime kuussa ja aikasempi liittymä oli (23€ + Puhelut) - 17€ alennus /kk, nyt tuli lasku edelliseltä kuukaudelta jossa vain puhelut - 17€ eli laittoivat siis rahaa tilille. :facepalm:
 
Viimeksi muokattu:
Vaimo meinasi siirtää puhelinliittymän Telialta DNA:lle. Telian tekstiviestibotti sai vaimon kuitenkin pysymään heillä, 16,90€/kk 24 kk, ei määräaikaa, 150mb netti rajaton, rajattomat puhelut ja tekstiviestit, 20 gb EU nettiä, 20€ lahjakortti K-kauppaan.
 
Poistaako Moi käyttäjätunnuksen ku vaihtaa liittymää? En pääse enään sisään ja salasanan palautus heittää erroria. Vaihoin elisalle viime kuussa ja aikasempi liittymä oli (23€ + Puhelut) - 17€ alennus /kk, nyt tuli lasku edelliseltä kuukaudelta jossa vain puhelut - 17€ eli laittoivat siis rahaa tilille. :facepalm:
Kyllä tuonne ainakin itse pystyin kirjautumaan, vaikkei liittymiä ole ollut aktiivisena yli kuukauteen...
 
Poistaako Moi käyttäjätunnuksen ku vaihtaa liittymää? En pääse enään sisään ja salasanan palautus heittää erroria. Vaihoin elisalle viime kuussa ja aikasempi liittymä oli (23€ + Puhelut) - 17€ alennus /kk, nyt tuli lasku edelliseltä kuukaudelta jossa vain puhelut - 17€ eli laittoivat siis rahaa tilille. :facepalm:
En pääse minäkään enää sisään, liittymä siirtyi Elisalle reilu kuukausi sitten.
 
Poistaako Moi käyttäjätunnuksen ku vaihtaa liittymää? En pääse enään sisään ja salasanan palautus heittää erroria. Vaihoin elisalle viime kuussa ja aikasempi liittymä oli (23€ + Puhelut) - 17€ alennus /kk, nyt tuli lasku edelliseltä kuukaudelta jossa vain puhelut - 17€ eli laittoivat siis rahaa tilille. :facepalm:

Poistaa, mutta ei välittömästi. Jos salasanan palautus ei toimi, niin ovat sinulta jo poistaneet.
 
Kyllä tuonne ainakin itse pystyin kirjautumaan, vaikkei liittymiä ole ollut aktiivisena yli kuukauteen...
Mulla poistivat about n. alle viikossa. Yritin vielä saada "kulujen erittelyä" sieltä sivuilta kun se ei toiminut ollenkaan, ja muuten, kukaan moilta ei ole vieläkään vastannut kun siitä kysyin (20 päivää sitten)! Kova kiire oli moilla saada kaikki tiedot ja tunnukset pois. Samalla kun asiakas reklamoi laskutuksesta ja ylimääräisestä veloituksesta. On kyllä todella hämärää touhua.
 
Elisalla ollut yli 10 vuotta asiakkaana, mutta eivät pystyneet tarjoamaan parempaa kuin 18.90e liittymää dna:n 19.90e liittymää vastaa. Johan nyt... ja en jäänyt elisalle, kun netti on mitä on ruuhka-aikoihin.
 
Taitaa olla niin että mitä kauemmin asiakkaana,sen varmempi maksaja ja huonommat tarjoukset. Ite n.20v telialla ja paras mihin pystyivät 19,90e 200m rajaton
Tänään pitkäaikainen asiakas winbackina 16,90e 150m rajaton (etu 24kk ) + 20e K-lahjakortti. Dataa liikkuu saman verran kuin vanhassa 200M rajaton liittymässä.
 
Elisalla ollut yli 10 vuotta asiakkaana, mutta eivät pystyneet tarjoamaan parempaa kuin 18.90e liittymää dna:n 19.90e liittymää vastaa. Johan nyt... ja en jäänyt elisalle, kun netti on mitä on ruuhka-aikoihin.
Itsekin olen Elisalla ollut lähemmäs 10v ja nyt menossa 5,90e/kk liittymiä pari muutaman vuoden ajan, ennen sitä oli 2,90e/kk sopparit pari vuotta ja tuossa reilu kuukausi sitten tuli jatkettua noita 5,90e/kk liittymiä 24kk eteenpäin. Tämä kaikki winback kikkailulla, onhan sitä joutunut näkemään jonkin verran vaivaa, mutta säästöt on hurjat tuolta ajalta, jos vertaa noihin perusliittymä hintoihin...
 
Moi:n sisäänkirjautumisessa on ollut erinäisiä ongelmia ja nyt lakkasi toimimasta kokonaan. Takuulla oikea tunnus/salasana ei enää pelannut. Myöskään salasanan palautus ei toiminut. Vaati yhteydenoton asiakastukeen, sen jälkeen on toiminut.
 
Vaimo kysyi tarjousta telialta, ja sieltä sanottiin että tuo 14,90e/kk 150m rajaton on vain vanhoille asiakkaille. Vaimon liittymä siis elisalla, itselläni on tällä hetkellä telian rajaton 200m 18,90e/kk ja koska 200m nopeus ei meilläpäin edes toteudu niin ajattelin päivittää tuon halvemman 150m. Mutta mulle asiakaspalvelija kovasti väitti ettei sellaista olekkaan.

Harmi kun tuosta telian apista ei saanut screenshotteja. :hmm:
Kannattaa vaan varautua halvemmalla liittymällä ja pienemmällä nopeudella entistä hitaampaan kaistaan, kannattaa ottaa priorisointi huomioon kun liittymää meinaa vaihtaa hitaampaan.
 
Ensin tulee täällä foorumillakin mainittu viesti liittymän määräaikaisuudesta ja sitten soittavat perään, jossa kartoittavat syitä vaihtaa operaattoria, kiittävät vastauksista ja toivottavat hyvää jatkoa. Ei mitään yritystä pitää asiakkaasta kiinni.

Itse sain DNA:lta 50M rajattoman 9,90€/kk vuoden ajaksi kun olin vaihtamassa. Toki nousua entiseen 5,90€/kk mutta eipä tuollaisia liittymiä ole juurikaan enää jaossa.
 
Osaako joku kertoa mistä numerosta kannattaa lähteä hakemaan DNA:lta parhaita winback tarjouksia? Tähän mennessä tullut viestillä numerot 0800 304044, 0800 302 090 ja 044 144 044, joihin kehoitetaan soittamaan :hmm:
 
Eipä sillä numerollakaan aina paljoa ole väliä, vaan sillä myyjä henkilöllä, jonka sattuu saamaan vastapuolelle, että onko siellä ensinnäkään hyviä tarjouksia antaa ja miten herkästi ovat valmiita antamaan niitä parhaimpia. Tämähän on moneen kertaan nähty, että vaikka samaan numeroon on soittanut useampi henkilö, niin jotkut saa, jotkut ei, noita parhaimpiakin winback tarjouksia.

Jos ei ensimmäisellä kerralla onnistu, niin soittaa myöhemmin uudestaan ja kokeilee, josko kävis tuuri ja yrittää rauhallisesti vain ohjata sitä keskustelua niihin hyviin tarjouksiin, joista on vaikka lukenut täältä.
 
Nämä liittymätarjoukset ja "winback" touhu on kyllä naurettavaa, siis operaattorien puolelta. Todelliset nopeudet jää myös kauas luvatuista mainosnopeuksista.

Ensi vuonna vaihtuu operaattori ja jätän nämä "rajaton" liittymät pois.
 
Mikäli jollain muullakin on wanha Saunalahden MultiSim-liittymä, niin sen päivitys onnistuu uusiin 5G liittymiin.
Nimim. 5kpl Huoleton 5G 600M yhteensä 36,90€/kk
Teitkö päivityksen oma elisassa vai liikkeessä? Tästä kun saa elisan pojilta vastauksen, että ei jää multisimmit jos päivittää liittymän.
 
Elisan myyjä sanoi ettei heillä priorisoida. Vaihdoin mokkulasta 150m huolettoman 100m mobiilikaistaan ja sillä tuli hieman paremmat nopeudet. Menee toki normaaliin vaihteluun

Myyjien tiedot saattaa olla luuloja, terveisin entinen liittymämyyjä.

Mutta Elisan 100M ja 150M (ja 200M) liittymät ovat joka tapauksessa keskenään samassa laatuluokassa, joten sinä et muuttanut omaa prioriteettiasi.
 
Nämä liittymätarjoukset ja "winback" touhu on kyllä naurettavaa, siis operaattorien puolelta. Todelliset nopeudet jää myös kauas luvatuista mainosnopeuksista.
Winback kikkailu on tullut jäädäkseen näillä näkymin, niin monta vuotta tuota jo tullut harrastettuakin. Ja nuo nopeudet nyt riippuu niin monesta asiasta, ettei sitä voi noin suoraan yleistää, koska minulla paukkuu maksimit koko ajan esimerkiksi...
 
Nämä liittymätarjoukset ja "winback" touhu on kyllä naurettavaa, siis operaattorien puolelta. Todelliset nopeudet jää myös kauas luvatuista mainosnopeuksista.

Ensi vuonna vaihtuu operaattori ja jätän nämä "rajaton" liittymät pois.
Pienellä präntätyn lukemalla selviää, että operaattorit takaavat mobiililiittymille keskimääräisen miniminopeuden X verkkotekniikalla Y, ja loppu on pelkkää bonusta.
DNA:lla ja Elisalla liittymien (joiden suurin nimellislatausnopeus > 5mb/s) nopeudet ovat 4G-verkossa 5mb/s -> ja Telialla (liittymien joiden suurin nimellislatausnopeus > 10mb/s) 10 mb/s ->.
Mainospuheissa sitten kerrotaan se teoreettinen maksiminopeus. Et voi olettaa, että saat kaikkialla kellon ympäri liittymän teoreettisen maksiminopeuden, sillä nopeuksiin vaikuttaa useita erilaisia muuttujia.
Jos epäilee asiaa, tai myyjän puhetta, niin aina voi vilkaista sopimusehdot, ja mitä niissä on määritelty nopeuksien kanssa.

Tottakai kannattaa valita liittymä sen mukaan, mikä omissa käyttökohteissa kuuluu parhaiten ja mikä sopii omiin käyttötarkoituksiin.
 
Toki on pienellä präntättyä, mutta suurin osahan ei niitä lue. Aika härskiä on jos esim. mainostetaan 200mb/s liittymää ja oikea nopeus on suurimman osan ajasta 20mb/s kuten tässä minun tapauksessa. Operaattorin tukiasemahan siihen eniten vaikuttaa ja ei siinä mitään, vaihdetaan tuotetta heti kun mahdollista.

Telian asiakaspalvelu on mennyt myös viime vuosina ihan umpisurkeaksi, pitkiä jonoja ja nuoria taskurahan kerääjiä vastaamassa.
 
Eilen oli puhelimessa sellainen 50 minuutin jono. Ensimmäinen juniori ei osannut vastata kysymykseen, väitti yhdistävänsä tekniikan puolelle, yhdisti todellisuudessa näille "winback" myyjille. Siinä oli sitten sellainen kymmenen minuuttia "katsotaan minkälaista tarjousta" löytyy hokemista.

Vanhoina hyvinä aikoina asiakaspalvelussa oli aikuisia ihmisiä vastaamassa ympäri vuorokauden ja soittaminen oli täysin ilmaista. Ei ollut mitään basaarimeininkiä, käytön mukaan maksettiin.
 
Eilen oli puhelimessa sellainen 50 minuutin jono. Ensimmäinen juniori ei osannut vastata kysymykseen, väitti yhdistävänsä tekniikan puolelle, yhdisti todellisuudessa näille "winback" myyjille. Siinä oli sitten sellainen kymmenen minuuttia "katsotaan minkälaista tarjousta" löytyy hokemista.

Vanhoina hyvinä aikoina asiakaspalvelussa oli aikuisia ihmisiä vastaamassa ympäri vuorokauden ja soittaminen oli täysin ilmaista. Ei ollut mitään basaarimeininkiä, käytön mukaan maksettiin.
Tuntuu, että oot joka ketjussa valittamassa millon mistäkin. Itselle ei tule koko elinajaltani mieleen kertaa, kun olisin saanut huonoa asiakaspalvelua. Jos jatkuvasti joudut pettymään, niin olisiko mahdollisesti peiliin katsomisen paikka?
 
Syytön minä olen jos on 50 minuutin jono tai vastapäässä ei osata vastata. Onneksi on mistä valita. Oletko Telialla töissä? Provisiopalkalla?
 
Tuntuu, että oot joka ketjussa valittamassa millon mistäkin. Itselle ei tule koko elinajaltani mieleen kertaa, kun olisin saanut huonoa asiakaspalvelua. Jos jatkuvasti joudut pettymään, niin olisiko mahdollisesti peiliin katsomisen paikka?

Eiköhän sinulla ole peiliin katsomisen paikka kun täällä valehtelet. Se on tuo lukutaito monimutkainen asia.
 
Syytön minä olen jos on 50 minuutin jono tai vastapäässä ei osata vastata. Onneksi on mistä valita. Oletko Telialla töissä? Provisiopalkalla?
Juuri tuota tarkoitin. Jos asenne on noin hyökkäävä, niin ei ihme, jos sulle tulee niitä ”huonoja asiakaspalvelijoita”. No jätän off topicin tähän.

edit. Tuo jälkimmäinen viesti oikein alleviivasi mun pointtia.
 
Minä sanon asiat niin kuin ne on, toisilla se menee tunteisiin. Ei ole tarvetta fanittaa jotain yritystä tai tuotetta, oli sitten liittymäasia tai pelikonsoli.

Nuoret menee helpommin noihin hypetyksiin ja uskovat mainosmiesten puheita. Kukin tyylillään.
 
Näitä Telian myyjiä on täällä useampi, mainostavat estoitta. Samalla haukkuvat kilpailijoita minkä ehtivät.
Ainoa tuote mikä mulla on Telialta, on 5e/kk 50M mobiililaajakaista joka vanhemmilla käytössä. Tai no, ilmainen taloyhtiön 100/100 netti. Mutta ei se ole sattumaa, että tietyt henkilöt kohtaavat "huonoa" asiakaspalvelua, kun toiset eivät lähes koskaan. Enkä nyt tällä nimeä ketään henkilökohtaisesti.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 831
Viestejä
4 567 328
Jäsenet
75 029
Uusin jäsen
Wisbargo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom