Liikennevakuutus muuttuu vuonna 2017

Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 163
Hinta ratkaisee enemmän kuin bonukset. Vertaile lopullista hintaa, älä bonuksia.
Se on just näin.

Ifilläkin kannattaa tarkistaa laskurilla hinta jos vakuutuksesi on noin vuodenkin vanha, siellä on hinnoittelumalli muuttunut loppuvuodesta ja itsellä lähti kahden auton vakuutusmaksuista muutama satanen pois kun sopparit päivitettiin uusille malleille.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
113
Soittelin nohevana If:n asiakaspalveluun ja sanoin että nostatteko bonuksen 30% vai vaihdanko firmaa. Täti sanoi että nostetaan vaan mutta hinta nousee samalla.
Nykyinen 10% bonuksilla oleva on halvempi kuin uudella systeemilla 30% bonuksella.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Soittelin nohevana If:n asiakaspalveluun ja sanoin että nostatteko bonuksen 30% vai vaihdanko firmaa. Täti sanoi että nostetaan vaan mutta hinta nousee samalla.
Nykyinen 10% bonuksilla oleva on halvempi kuin uudella systeemilla 30% bonuksella.
Mä chattailin nohevana ifin aspan kanssa ja 100€/v putosi maksut.:cigar2: En siis vaatinut mitään bonuksien nostoa, vaan ilmotin että olen saannut toisesta firmasta paremman tarjouksen että miten vastaatte vai vaihdanko yhtiötä, vastaus kelpasi minulle.:tup:
 

Parotech

Pytyt oo pystyssä ku vessassa
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
327
Mikäs on se paikka mistä saa selville oman vakuutus historian, lähinnä siis kiinnostaa minkälaista merkintää on kolareista yms.
Systeri kun laitteli toisella autolla jonkun uuden Kian perseen uusiksi viime keväänä :facepalm:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 700
Mikäs on se paikka mistä saa selville oman vakuutus historian, lähinnä siis kiinnostaa minkälaista merkintää on kolareista yms.
Systeri kun laitteli toisella autolla jonkun uuden Kian perseen uusiksi viime keväänä :facepalm:
Kaipa se on ensisijaisesti oma vakuutusyhtiö. Sinänsä hyvä kysymys, koska minkähänlaisia merkintöjä siellä mahtaa olla: riskikuski, vakuutusetsivä tutkinut tapausta, epäily jostain jne:think: No tuskin siellä mitään rikosrekisteriä sentään on normaali kuluttajan kohdalla, se on sitten asia erikseen jos sattuu olemaan erittäin onnettomuusherkkä tapaus jolle sattuu kaikki mahdolliset jutut mistä voi saada korvauksia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 610
Mikäs on se paikka mistä saa selville oman vakuutus historian, lähinnä siis kiinnostaa minkälaista merkintää on kolareista yms.
Systeri kun laitteli toisella autolla jonkun uuden Kian perseen uusiksi viime keväänä :facepalm:
Mua kanssa kiinnostaisi tietää. Autossa on ollut 17 vuotta täydet bonukset, mutta bonukset on isän ja auto on oma. Moottoripyörässä on 55% bonukset. Yhtään vahinkoa ei ole vielä tullut.

Luulisi että bonukset alkaa nollasta koska mulla itsellä ei ole vahinkohistoriaa kerran autoon.
Kaskoa ei ole koskaan ollut ja ei ole toisaalta ollut kolhujakaan.


Ilmeisesti vakuutushistorian saa "luettua" vakuutuksen laskulta. Eli paljonko on kertyneitä bonuksia. Bonukset nousee 5% per vuosi maksimiin asti.

Eli 55% bonukset olisivat olleet noin 11 vuotta ja ilan ainuttakaan tälliä?

Niin ja eri autoilla on eri prosentit. Riippuen siitä että kuinka kauan auto on ollut. Esim 10 ja 5 vuotta, niin 10 vuotiaassa on noin puolet enemmän bonusta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 700
Mua kanssa kiinnostaisi tietää. Autossa on ollut 17 vuotta täydet bonukset, mutta bonukset on isän ja auto on oma. Moottoripyörässä on 55% bonukset. Yhtään vahinkoa ei ole vielä tullut.

Luulisi että bonukset alkaa nollasta koska mulla itsellä ei ole vahinkohistoriaa kerran autoon.
Kaskoa ei ole koskaan ollut ja ei ole toisaalta ollut kolhujakaan.


Ilmeisesti vakuutushistorian saa "luettua" vakuutuksen laskulta. Eli paljonko on kertyneitä bonuksia. Bonukset nousee 5% per vuosi maksimiin asti.

Eli 55% bonukset olisivat olleet noin 11 vuotta ja ilan ainuttakaan tälliä?

Niin ja eri autoilla on eri prosentit. Riippuen siitä että kuinka kauan auto on ollut. Esim 10 ja 5 vuotta, niin 10 vuotiaassa on noin puolet enemmän bonusta.
Sulla siis ei ole ollenkaan omia bonuksia? Isästä kun aika jättää niin lähdet nollabonuksilla, tai mikä onkaan päivän tarjous silloin. Ne kun ei periydy kuten joskus ennen.

Itsellä taas täydet kun oma auto on ollut omissa nimissä ja vakuutuksissa 18v lähtien, ja kakkosautot on kerryttänyt saldoa johonkin 50% bonareihin - millä ei nyt tänäpäivänä ole mitään väliä, kun ne korkeimmat bonukset saa kuitenkin kakkosautoon suoraan.
 
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
10
Mua kanssa kiinnostaisi tietää. Autossa on ollut 17 vuotta täydet bonukset, mutta bonukset on isän ja auto on oma. Moottoripyörässä on 55% bonukset. Yhtään vahinkoa ei ole vielä tullut.

Luulisi että bonukset alkaa nollasta koska mulla itsellä ei ole vahinkohistoriaa kerran autoon.
Kaskoa ei ole koskaan ollut ja ei ole toisaalta ollut kolhujakaan.


Ilmeisesti vakuutushistorian saa "luettua" vakuutuksen laskulta. Eli paljonko on kertyneitä bonuksia. Bonukset nousee 5% per vuosi maksimiin asti.

Eli 55% bonukset olisivat olleet noin 11 vuotta ja ilan ainuttakaan tälliä?

Niin ja eri autoilla on eri prosentit. Riippuen siitä että kuinka kauan auto on ollut. Esim 10 ja 5 vuotta, niin 10 vuotiaassa on noin puolet enemmän bonusta.
Ainakin LähiTapiolan sivuilta (www.lahitapiola.fi/bonuslaskuri) löytyy laskuri joka näyttää hetulla oman historian ja vahingot, samaten antaa bonuksen, joka itselle näyttää tuossa uudessa mallissa 80 % :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 700
Ainakin LähiTapiolan sivuilta (www.lahitapiola.fi/bonuslaskuri) löytyy laskuri joka näyttää hetulla oman historian ja vahingot, samaten antaa bonuksen, joka itselle näyttää tuossa uudessa mallissa 80 % :D
Kappas perhana, pitääkin vilkaista jossain kohtaa.:tup: Ulkoa muistan että omaa vikaa kolhin joskus vuonna 2000, sitä ennen joku sitä edellinen auto oli kolarissa joskus -98 tms, tyttöystävä otti osumaa ladaan, latukkakuski oli syyllinen ja mun mazda sai paljon kaivattua maalia keulaan.
Yksi epämääräinen juttu "Turvan" kanssa oli aikoinaan. Enkä edes muista oliko auto mun vai isän nimissä, voi sitä vääntöä.
 

Parotech

Pytyt oo pystyssä ku vessassa
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
327
Ainakin LähiTapiolan sivuilta (www.lahitapiola.fi/bonuslaskuri) löytyy laskuri joka näyttää hetulla oman historian ja vahingot, samaten antaa bonuksen, joka itselle näyttää tuossa uudessa mallissa 80 % :D
Lähtöbonus 20 %
Henkilökohtainen vahinkohistoria 5 %
(Vahinkoja 1 kpl)

Ei saatanan saatana, voisikohan tuon yhden ja ainoan siirtää systerin kortille, koska ifille siitä kirjoitin viellä että ketä ajoneuvoa on ajanut silloin kun kolari oli tapahtunut. Itse en kyseistä autoa varmaan vuoteen ajanutkaan :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 731
Lähtöbonus 20 %
Henkilökohtainen vahinkohistoria 5 %
(Vahinkoja 1 kpl)

Ei saatanan saatana, voisikohan tuon yhden ja ainoan siirtää systerin kortille, koska ifille siitä kirjoitin viellä että ketä ajoneuvoa on ajanut silloin kun kolari oli tapahtunut. Itse en kyseistä autoa varmaan vuoteen ajanutkaan :D
Mä oon vissiin joku premium-kuski noitten mukaan... :D

"Henkilökohtainen vahinkohistoria 80 %
(Vahinkoja 1 kpl)"

OP:n mielestä 50% on mulle tarpeeksi kun vaimo kämmäili vuosi sitten... :rage:


Edit: silti Lähitampiolan 80%/70% bonusvakuutus on "vain" ~300 kalliimpi vuodessa noilla bonuksilla kuin mun nykyinen OP:ssä... :p

Eli tosiaan kannattaa unohtaa noi bonarit ja kilpailuttaa ihan eurosummilla.
 

Parotech

Pytyt oo pystyssä ku vessassa
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
327
Mä oon vissiin joku premium-kuski noitten mukaan... :D

"Henkilökohtainen vahinkohistoria 80 %
(Vahinkoja 1 kpl)"

OP:n mielestä 50% on mulle tarpeeksi kun vaimo kämmäili vuosi sitten... :rage:


Edit: silti Lähitampiolan 80%/70% bonusvakuutus on "vain" ~300 kalliimpi vuodessa noilla bonuksilla kuin mun nykyinen OP:ssä... :p

Eli tosiaan kannattaa unohtaa noi bonarit ja kilpailuttaa ihan eurosummilla.
Eikös ifillä tosiaan ollut myös ettei heti yhdestä vahingosta bonus% laske.
Ja juu, hinta edellä täytyy katsoa mutta tällä hetkellä osakaskoa joka sisältää myös eläinturvan ei löydy halvempaa kuin mitä pop vakuutus tarjoaa. Muuten saisi kyllä liikenne vakuutuksen halvimmilttaan oopeelta
 

Jahve3

Staff
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 256
Kerrottakoon, että ostin toisen auton ja Ifillä vakuutus olisi ollu 1300€. Laskinpa sitten lähitapiolan, niin sain sieltä saman 565€. Pitää varmaan siirtää loputkin vakuutukset lähitapiolaan.

Huvittavinta on, että ruosteisen viton vakuutus on kalliimpi, kuin -08 w204:n :cigar2:
 

JLM

Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 571
Laskin autolle Lähitapiolan laskurilla ja antoi 80% bonukset, loppuhinta oli pari kymppiä halvempi kuin nyt on Pohjolassa 55% bonuksilla. Ehkä kuitenkin odotan kärsivällisesti että nykyiseen vakuutukseen kertyy lisää bonuksia... :) Moottoripyörälle antoi 20% lähtöjä, mutta oli sen satkun kalliimpi kuin Ifillä. Vakuutusehtoja en sen enempää tatkastellut, muuten kuin että omavastuu on Lähitapiolassa 200 kun nykyisissä vakuutuksissa se on 150, mutta siellä voi olla sisällössä jotain eroja myös.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 731
Laskin autolle Lähitapiolan laskurilla ja antoi 80% bonukset, loppuhinta oli pari kymppiä halvempi kuin nyt on Pohjolassa 55% bonuksilla. Ehkä kuitenkin odotan kärsivällisesti että nykyiseen vakuutukseen kertyy lisää bonuksia...
Jollei sinulla jo ole, niin kannattaa soittaa asiakaspalveluun ja kertoa että on vaihto mielessä. Ellei muuten puhelimen toisessa päässä herätä, niin kannattaa kysyä suoraan "kannan puolustus alennusta. Se on 20% kaskosta ja putoaa 5% per vuosi. Varattu juuri näitä vaihtajia varten.

Myös kaikki uudet "50% pois kaskosta vuodeksi" alennukset saa vanhana asiakkaana jos siirrät vakuutuksen edes päiväksi pois OP:stä (itse pistin päiväksi IFiin viime vuonna ja 50% putosi kaskon hinnasta).

Tosin tietty ei auta ellei ole kaskoa, vaan vain pakollinen. :D
 

JLM

Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 571
Mulla on se kaikkein heikoin kasko missä ei ole bonusoikeutta, isompiin kaskoihin lähtöjä olisi alunperinkin ollut se 70% mutta osakasko tuli silti halvemmaksi. Ei viitsi vanhaan autoon kovin järeitä laittaa... :)
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
722
Itsellä tulossa auto talouteen pitkästä aikaa (vasta astunut työelämään, eli 25v jarttu) ja katsellut tässä muutaman päivän vakuutusten hintoja (liikennevakuutus + X kasko).

Netistä katsellut noin 8 sivulta laskureiden antamia hintoja, mutta osassa kyllä hinta on aivan käsitön. Itsellä liikennevakuutusbonus entisestä autosta 15%. Nyt vm. 2012 Ford Mondeo (~16000€ auto), jonka vuoksi kiinnostaisi ottaa jonkin asteen kasko.

Soittelin oman vakuutusneuvojan/-myyjän kanssa OP:ssa ja tässä tulokset:

Netti antoi superkaskolle ~1300e/v (sisältäen kaiken)

Netti antoi osakaskolle ~660e/v (sisältäen kaiken mitä osakaskoon on mahdollista saada)

Puhelimessa superkaskon hinta putosi 685e/ensimmäinen vuosi ja ainoastaan lasiturvalla, jonka jälkeen "hinta uudelleen neuvoteltavissa (= tyhmät/laiskat ihmiset hyväksyy kohtalon ja alkaa maksaa vuoden jälkeen uutta korkeaa hintaa)

Puhelimessa osakaskon hinta putosi 507e/ensimmäinen vuosi, muute nsama kuin superkaskon kanssa (sisältää kaikki osakaskon "herkut").

Mitäpä mieltä ihmiset tuosta, onko kannattava ottaa jo tuosta tarjouksesta kiinni? Olisi kaikki vakuutukset OP:lla saman katon alla (saisi pienet keskittämisalennukset sekä bonukset ja henkisesti jees kun ei tuu kirjekuoria monesta eri lafkasta).
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 722
Mitäpä mieltä ihmiset tuosta, onko kannattava ottaa jo tuosta tarjouksesta kiinni? Olisi kaikki vakuutukset OP:lla saman katon alla (saisi pienet keskittämisalennukset sekä bonukset ja henkisesti jees kun ei tuu kirjekuoria monesta eri lafkasta).
Kysy nyt ihmeessä muualtakin. Tuntuu että riippuu myös automerkistä ja mallista että mistä saa halvimmat. Johonkin autoon kannattaa ottaa vain OP ja johonkin taas jostain muualta. Sama auto toisesta paikasta voi olla 50-100% kalliimpi jopa "tingittynä".
 

Parotech

Pytyt oo pystyssä ku vessassa
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
327
Miten hei tuo nyt menee osakaskoissa hirviturva ja eläinturva. Ovatko ne yksi ja sama asia?
Korvaako hirvivakuutus jos rusakko tulee ja tunkee syylärin syliin?
Eläinvakuutuksethan tuntuu näin tekevän
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 008
Miten hei tuo nyt menee osakaskoissa hirviturva ja eläinturva. Ovatko ne yksi ja sama asia?
Korvaako hirvivakuutus jos rusakko tulee ja tunkee syylärin syliin?
Eläinvakuutuksethan tuntuu näin tekevän
Hirvi on hirvi poro peura ja vissiin kauris. Ei tietääkseni edes villipossu saati pienemmät.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 722
Hirvi on hirvi poro peura ja vissiin kauris. Ei tietääkseni edes villipossu saati pienemmät.
Hyvä jos edes nuo. Hirviturva voi myös olla pelkkä iso hirvi. Se kun on kasko niin firmat saa muotoilla ehdot kuten haluavat.
 

Parotech

Pytyt oo pystyssä ku vessassa
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
327
Pitänee soittaa useampi vakuutusyhtiö läpi kun noita kilpailuttaa ja mainita ehto että oltava hiirestä hirveen
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 163
Pitänee soittaa useampi vakuutusyhtiö läpi kun noita kilpailuttaa ja mainita ehto että oltava hiirestä hirveen
Ifillä ainakin kaikissa kaskoissa Eläinkolariturva: Jos törmäät mihin tahansa eläimeen, korvaamme kolarista ajoneuvollesi aiheutuneet vauriot bonusta alentamatta. Maksat vain 200 euron omavastuun.
 

Zimeon

Chairman Meow!
Tukijäsen
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
340
Itse kans vaihdoin takaisin lähi-tapiolaan ja vakuutusmaksut tippui IF:iin verrattuna 600€/vuodessa, suurin tiputus tuli autojen osalta. Kotivakuutus oli hieman halvempi mut tapaturmavakutuukset olivat sit taas kalliimmat.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 163
Pistetään tännekin tietoa jos muitakin samassa tilanteessa kuin itse.
Ifillä on moniautoedun alennusprosentti noussut uusiin vakuutuksiin 5% -> 15%.
Vanhoilla asiakkailla se pysyy tuolla 5%:ssa ellei erikseen ota asiasta yhteyttä. Pistin itse chattiin viestiä että näyttää muuttuneen niin muuttivat minullekin "poikkeuksellisesti" kesken kauden isomman alennuksen. Toisin sanoen autovakuutusten hinnoista tippui 10% pois kahden minuutin chattauksella.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
POP vakuutuksesta tuli ilmoitus, että vakuutukseni uudistuu. Kävin sitten vilkaisemassa OmaPalvelussa niin ei siellä näkynyt yhtään mitään. Niiden laskurilla tuli yli tuplahinta aikaisempaan, joten alkoi hieman jännittämään. Ifin laskurilla ei nyt niin kauheasti nouse tuosta aikaisemmasta.
Pistin toki aspaan kyselyjä.
Saapi nähdä onko halvan lounaan jälkeen tarjolla jotain älytöntä..

Mitä aikaisemmin kävin autovakuutuslaskureita läpi pelkän liikennevakuutuksen osalta niin ei muilla ollut mitään jakoa esim. Ifille ja tuolle POP vakuutukselle.
Vai onko jotain vakuutusfirmaa, jonka laskuria kannattaisi vaivautua kokeilemaan?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
239
Uusin Lähitapiolalla vakuutukset, liikennevakuutuksen prosentit nousi 30% -> 60% ja liikennevakuutus+kasko kokonaishinta tippui vähän reilu kolmasosan aikaisemmasta. Kannatti tarkistaa :tup:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 864
IFiltä tuli uudet vakuutukset 22.5 ja pohjolalta tänään 1.6, kannattanee käydä tarkistamassa hinnat.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
865
Ifin laskurin mukaan saisin puolisoni autoon myös 80% liikennevakuutuksen, jos ottaisin sen omiin nimiini. Olen myös Loistokuski, joten yksi kolari ei tiputa bonustasoja. Käytännössä hinta tippuisi nykyisessä vakuutuksessa 450 eurosta 145 euroon.

Tästä heräsi pari kysymystä:

1) Onko nämä vakuutukset nykyään siis kokonaan henkilö- vai ajoneuvokohtaisia, ts. jos joku kolaroi kakkosautolla, tippuuko silloin kaikkien autojen bonukset vai pelkästään tuon yhden auton? (siis jos en olisi loistokuski..)
2) Voinko ottaa vakuutuksen toisen omistamaan autoon, vai pitääkö myös omistus siirtää minulle? Nykytilassa en ole edes auton haltija.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 163
1) Onko nämä vakuutukset nykyään siis kokonaan henkilö- vai ajoneuvokohtaisia, ts. jos joku kolaroi kakkosautolla, tippuuko silloin kaikkien autojen bonukset vai pelkästään tuon yhden auton? (siis jos en olisi loistokuski..)
2) Voinko ottaa vakuutuksen toisen omistamaan autoon, vai pitääkö myös omistus siirtää minulle? Nykytilassa en ole edes auton haltija.
Eikös nykyään bonukset ole henkilökohtaisia kun tuon bonuksen voi laskea joka autolle, kun ne ennen olivat autokohtaisia mutta siirrettävissä uuteen ajoneuvoon? Toisin sanoen, jos kämmäät niin sinun bonuksesi tippuu, jokaisessa autossa.
Ifin sivuilla lukee, notta "Vakuutuksenottajan tulee olla vähintään joko auton omistaja tai haltija. Haltijalla tarkoitetaan auton pääasiallista käyttäjää." Tosin vaimon auton sai aikanaan sujuvasti siirrettyä minun sopimukseen (moniautoetua varten) laittamalla viestin asiakaspalveluun, vaikken auton haltija virallisesti ollutkaan. Nykyään kun olen merkattu toiseksi haltijaksi ja omistajaksi niin voi tietysti säätää miten tahtoo :)

Pitäis varmaan kysellä Ifiltä saisko nuo uudet liikennevakuutuksen bonarit omiin vakuutuksiin, näytti nykysysteemillä tarjoavan 80% bonusta vanhan 65% 55% sijasta...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
669
Jotenkin en tajua tuota uutt systeemiä kun jokainen hehkuttaa että lähti puolet hinnasta pois. Itselläni on tällä hetkellä liikenne+Kamux laajakasko yhteensä 660€/v ja esim. Ifin oma laskuri antaa hinnaksi 830 samoilla spekseillä puhumattakaan Pohjolan poskettomasta 1600€/v hinnasta. Teenkö jotain väärin vai maksaako porukka merkittävästi enemmän normaalisti kuin mitä itse?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
865
Autoliikkeillä on usein omia kampanjoita rahoitukseen kytketyistä kaskoista, jotka joskus ovat varsin hyvin hinnoiteltuja.

Tässähän näyttäisi monella firmalla käyneen siten, että vakuutusten lähtöhinta on noussut rajusti, ja vakuutuksiin annetaan jo lähtöön "iso bonustaso" (vaikkei olisi vanhoja bonuksia), jolloin hinta ei ole hirveän kaukana siitä mitä se vakuutus ennen maksoi pienillä bonuksilla. Mallissa ajatuksena on se, että ne jotka törttöilee jatkuvasti, tippuvat bonuksissa alaspäin ja maksavat käytännössä vakuutuksista enemmän kuin aiemmin, kun taas puhtaalla vahinkohistorialla pääsee nopeasti hyötymään halvoista hinnoista. Periaatteessa ihan oikein, että vakuutusmaksut kohdistuvat paremmin riskitasojen mukaan.

E: Kysyin aiemmin tuosta puolison autosta. Tarkistin vielä tiedot hänen omasta vakuutusyhtiöstä, ja tällä hetkellä liikennevakuutus 10% bonuksilla on 450e/vuosi. Nyt saman firman laskuri näyttää samalle henkilölle hinnaksi 365 euroa 60% bonuksella, eli lähtöhinta on noussut selvästi. Pitää selvittää Ifistä, jos saisin hänenkin auton minun vakuutukseen, jolloin hinta olisi 145 euroa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.04.2017
Viestejä
179
Juuri siirsin autoni (Mazda MX-5) vakuutukset (liikenne + paras kasko mitä löytyy) Lähitapiolasta IF:iin. Hinta putosi 1700 -> 530 / vuosi. Molemmissa taloissa oli kaskon bonus 70%, liikennevakuutusbonus nousi 25% -> 80% (olin antanu täysien bonuksien vanheta aikoinaan). eli nopeesti näkee että lähitapiola hinnoitteli autoni ihan eri lailla kuin IF.
 

tuoppi´

Kapitalisti
NOSTO
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
3 715
Paras puoli tässä uudistuksessa on kyllä se, että enää ei tarvitse välpätä bonuksia autosta toiseen ja saa täydet bonukset kaikkiin kun omistaa useamman auton. Ja tippuihan nuo hinnatkin omalla kohdalla useita satasia.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
599
Eipä kannata ainakaan omalta osalta päivittää tai vaihtaa, toistakymmentä vuotta ilman vahinkoja ja tällä hetkellä laajalla osakaskolla LähiTapiolassa ~400€/vuosi. If:n tarjouksissa ei mitään tolkkua ja LähiTapiolan laskuri tarjoaa korkeampaa hintaa nykyistä vastaavalle vakuutukselle.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 163
Äsken soittivat Iffiltä eilisen viestini perusteella.
Bonuksien määrä on taas sidottu käytössä olevaan vakuutukseen, eikä "vanhoihin sopimuksiin" saa korkeampia bonuksia uuden laskentatavan mukaan. Uutta kaavaa käytetään vain uusiin (=uuden hinnaston mukaisiin) vakuutuksiin.

Oman auton vakuutukset oli sellaiset, että uusilla soppareilla hinta laski ihan kivasti, mutta vaimon kohdalla olisi hinta noussut pari kymppiä vuodessa, joten se jätettiin ennalleen. Uusi kasko olisi ollut hänen autoonsa kalliimpi kuin vanha mikä nosti hintaa vaikka liikennevakuutukseen olisikin saanut vähän lisää bonusta. Nyt hänellä vielä vakuutuksen hinta laskee kun vanhat bonukset nousee maksimiin vuoden päästä.
 

japau

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
336
Tuli vaihdettua IFltä volviaan kun auton vaihdoin viimekuussa.

Liikennevakuutus 125€ / vuosi 80% bonuksilla.
Täyskasko 570€ / vuosi 70% bonuksilla.

Yhteensä 700€/v.

Näyttää nuo perushinnat nousseen aika rankasti, kun täyskasko ~1700€ ennen bonuksia ja liikennevakuutus ~860€.

Liekkö yleinen hintataso vai kannattaisiko lähteä kyselemään muualta?



Lähetetty minun Lenovo P2a42 laitteesta Tapatalkilla
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
722
Soitin itsekin OP:lle muissa vakuutusasioissa ja virkailija kysyi, että voiko hän laskea uuden autovakuutustarjouksen. Luonnollisesti tämä oli ok.

Entuudestaan minulla oli liikennevakuutus (15%) sekä superkasko, johon lisätty lasiturva (70%). Kokonaishinta oli 685/v.

Uudessa tarjouksessa liikennevakuutuksen prosentti nousi 60%, kaskon osuus säilyi koskemattomana. Kokonaishinta 565/v.

Omilla tiedoilla tuo oli toistaiseksi järkevä vaihtaa, koska liikennevakuutuksen perusprosentti oli niin pieni (tuore autoilija, ei ole ennättänyt vielä kasvaa korkeammaksi). Mutta järjellä ajateltuna ovh tuntuu nousseen reippaasti, jonka vuoksi vanhat autoilijat ei välttämättä tule hyötymään tästä muutoksesta yhtään mitään, päinvastoin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 864
Soitin itsekin OP:lle muissa vakuutusasioissa ja virkailija kysyi, että voiko hän laskea uuden autovakuutustarjouksen. Luonnollisesti tämä oli ok.

Entuudestaan minulla oli liikennevakuutus (15%) sekä superkasko, johon lisätty lasiturva (70%). Kokonaishinta oli 685/v.

Uudessa tarjouksessa liikennevakuutuksen prosentti nousi 60%, kaskon osuus säilyi koskemattomana. Kokonaishinta 565/v.

Omilla tiedoilla tuo oli toistaiseksi järkevä vaihtaa, koska liikennevakuutuksen perusprosentti oli niin pieni (tuore autoilija, ei ole ennättänyt vielä kasvaa korkeammaksi). Mutta järjellä ajateltuna ovh tuntuu nousseen reippaasti, jonka vuoksi vanhat autoilijat ei välttämättä tule hyötymään tästä muutoksesta yhtään mitään, päinvastoin.
Kyllähän tässä uudistuksessa oikeeseen suuntaan ollaa menossa, ne jotka kolaroi paljon maksaa myös PALJON jolloin vahingottomille kuskeille voidaa myöntää isojakin alennuksia tulevaisuudessa esim. 10v ilman vahinkoa 95% alennus.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
722
Kyllähän tässä uudistuksessa oikeeseen suuntaan ollaa menossa, ne jotka kolaroi paljon maksaa myös PALJON jolloin vahingottomille kuskeille voidaa myöntää isojakin alennuksia tulevaisuudessa esim. 10v ilman vahinkoa 95% alennus.
En usko että alennusprosentit kasvaa noin korkeaksi ikinä. Käytännössä se tarkottaisi ovh hinnan nousua niin tajuttoman korkeaksi, että vakuutusyhtiöille jäisi 95%:lla mitään käteen kulujen jälkeen. Samaan aikaan entry levelin autoilijat kärsivät myös tajuttoman korkeista maksuista, koska eivät ole oikeutettuja pitkään aikaan vielä max prosenttiin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 864
En usko että alennusprosentit kasvaa noin korkeaksi ikinä. Käytännössä se tarkottaisi ovh hinnan nousua niin tajuttoman korkeaksi, että vakuutusyhtiöille jäisi 95%:lla mitään käteen kulujen jälkeen. Samaan aikaan entry levelin autoilijat kärsivät myös tajuttoman korkeista maksuista, koska eivät ole oikeutettuja pitkään aikaan vielä max prosenttiin.
Noh ehkä heitin vähä suuren prosentin mutta ideahan on että tuo hyvä kuski ei tuo mitää kuluja firmalle jolloin voidaan myydän aivan minimi katteella vakuutusta. Just laskin omalle mutsille uudet vakuutukset IFille jolloin hänellä jäi hinnaksi 185€/v osakaskolla :think: autona micra k11.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
722
Noh ehkä heitin vähä suuren prosentin mutta ideahan on että tuo hyvä kuski ei tuo mitää kuluja firmalle jolloin voidaan myydän aivan minimi katteella vakuutusta. Just laskin omalle mutsille uudet vakuutukset IFille jolloin hänellä jäi hinnaksi 185€/v osakaskolla :think: autona micra k11.
No niin tai näin, suunta on entiseen verrattuna parempi kuten itse sanoitkin. Autoilijan onni onnettomuudessa, että toi vakuutusbisnes on aika kovasti kilpailtua, jolloin saadaan "hyötyä" edes hieman.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
380
Hieman on vaihtelua vakuutus hinnoissa. Paloautoon liikennevak. + kasko, Op-pohjola ~2000€/v (0% bonus) ja lähitapiolassa ~420€/v (80% bonukset ilman eri tappeluja). Ei tarvii paljo miettiä kummasta otetaan.. :D
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 356
Uudistusten jälkeen ei näemmä kannata tötöillä liikenteessä, koska jos bonukset tippuu nollille tai edes alle lähtötason (30–40% monessa yhtiössä), niin siinähän maksaa itsensä kipeäksi.
 

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 559
Uudistusten jälkeen ei näemmä kannata tötöillä liikenteessä, koska jos bonukset tippuu nollille tai edes alle lähtötason (30–40% monessa yhtiössä), niin siinähän maksaa itsensä kipeäksi.
Ei kai ne ny yleensä nolliin tipu vaan joku pari "askelta" bonarikehityksessä taaksepäin? En osaa sanoa kun en oo kolaroinu. (kop kop)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 864
Ei kai ne ny yleensä nolliin tipu vaan joku pari "askelta" bonarikehityksessä taaksepäin? En osaa sanoa kun en oo kolaroinu. (kop kop)
Tässä taidettii viitata "oikeasti huonoihin" kuskeihin jotka eivät saa ikinä kerrytettyä boonuksia ylös kun tööttöilee liian useasti.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 265
Viestejä
4 196 043
Jäsenet
70 885
Uusin jäsen
Miropetri

Hinta.fi

Ylös Bottom