Liikennevakuutus muuttuu vuonna 2017

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
42
Asiani ei nyt olennaisesti liity itse liikennevakuutuksen muutokseen, mutta... Lähdin kilpailuttamaan vakuutuksiani ja tarkistin nykyisestä vakuutusyhtiöstä (if) nykyisiä hintoja. Huomasin, että if oli veloittanut vuoden ajan ainoastaan osakaskosta vaikka ostohetkellä mukana oli myös liikennevakuutus.

Laitoin ifin chattiin kyselyä asiasta, josta tuli vastaus, että teknisen vian takia liikennevakuutus on tippunut minulta pois eli olen nyt vuoden päivät ajellut ilman liikennevakuutusta. Nyt if yrittää maksuttaa takautuvasti vuodelta liikennevakuutuksen hinnan.

Mitä olette mieltä, maksanko koko hinnan mukisematta? Huomasin kuitenkin itse virheen ja kuulostaa oudolta, että teknisen vian takia laissa määrätty vakuutus olisi vaan tippunut pois. Ajattelin ehdottaa, että voisin 3-6kk maksaa takautuvasti, mutta loput menisivät ifin piikkiin.
 

Hellsinki

Kapteeni pienkonekorjaaja
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 169
Asiani ei nyt olennaisesti liity itse liikennevakuutuksen muutokseen, mutta... Lähdin kilpailuttamaan vakuutuksiani ja tarkistin nykyisestä vakuutusyhtiöstä (if) nykyisiä hintoja. Huomasin, että if oli veloittanut vuoden ajan ainoastaan osakaskosta vaikka ostohetkellä mukana oli myös liikennevakuutus.

Laitoin ifin chattiin kyselyä asiasta, josta tuli vastaus, että teknisen vian takia liikennevakuutus on tippunut minulta pois eli olen nyt vuoden päivät ajellut ilman liikennevakuutusta. Nyt if yrittää maksuttaa takautuvasti vuodelta liikennevakuutuksen hinnan.

Mitä olette mieltä, maksanko koko hinnan mukisematta? Huomasin kuitenkin itse virheen ja kuulostaa oudolta, että teknisen vian takia laissa määrätty vakuutus olisi vaan tippunut pois. Ajattelin ehdottaa, että voisin 3-6kk maksaa takautuvasti, mutta loput menisivät ifin piikkiin.
Kuulostaa nanurettavalta IF puolelta vaatia kun vika on heidän päässään. Kysyisin kuluttaja-asiamieheltä asiasta.
Eihän vakuutus ollut edes voimassa heidän vikojensa takia. Miten he voisivat vaatia mitään
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
504
Vaatisin itse vähintäänkin korvauksia ja uhkaisin asian saattamista julkisuuteen. Iltalehdet saa hyvän jutun aiheesta ja somessakin asiat saa kiertämään.
Sinullehan tuo vakuutuksetta ajo oli todella suuri riski, poliisin pysäyttäessä ei olisi hyvä heilunut saati jos olisit kolarin ajanut, siinähän syyllinen maksaa sitten omasta pussista vastapuolen vauriot tai pahimmassa tapauksessa henkilövahingot jos ei ole liikennevakuutusta.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 316
tuli vastaus, että teknisen vian takia liikennevakuutus on tippunut minulta pois eli olen nyt vuoden päivät ajellut ilman liikennevakuutusta. Nyt if yrittää maksuttaa takautuvasti vuodelta liikennevakuutuksen hinnan.
Eipä siellä paljoa ole laskutettavaa jos kerran vakuutus ei heidän omien sanojensa mukaan ole ollut voimassa... Jos nyt meinaavat hankaliksi alkaa ja yrittävät sitä takautuvasti veloittaa. Sittenhän oltais oltu jännän äärellä, jos olisit kolaroinut tuona aikana, olisivatko yrittäneet pyristellä irti korvauksista vaikka heidän virhe jne...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 854
Juttu suoraan illtikselle vaan, tai IS varmaan paremmin osaa hoitaa homman. On se jännä että IF jotenkin vahingossa pätkäisee pakollisen vakuutuksen. Voi sitä maksun määrää jos jotain olisi tapahtunut.
Kyllä tuosta hyvän uutisen saa ja IF näpeilleen perseilystä. Toivottavasti on jotain dokseja tallessa mistä asian voi todentaa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 100
Lähitapiolassa itsellä vakuutukset. Yhden auton bonarit muuttui 65-> 80% ja kahden muun 0->80% joten jonkun satasen säästö vuodessa tiedossa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 794
IF on kyllä aivan paska firma. Kerran irtisanoin auton myydessäni liikennevakuutuksen ja huomasin vasta puolen vuoden päästä, että olen maksanut sen auton osakaskoa kokoajan. Siitä sitten ifille soittelin, niin voivottelivat vain, että se pitää erikseen tajuta katkaista.
What? Mä en ole ikina autoa myydessä katkaissut mitään vakuutuksia erikseen muutenkaan?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 854
IF on kyllä aivan paska firma. Kerran irtisanoin auton myydessäni liikennevakuutuksen ja huomasin vasta puolen vuoden päästä, että olen maksanut sen auton osakaskoa kokoajan. Siitä sitten ifille soittelin, niin voivottelivat vain, että se pitää erikseen tajuta katkaista, että ei se kasko nyt automaattisesti katkea, jos liikennevakuutuksen irtisanoo, eivätkä tulleet yhtään vastaan
Kaikki vakuutukset pitäisi katketa samantien automaattisesti, kun auto vaihtaa omistajaa - edellyttää että uusi omistaja rekkaa auton itselleen. Mä olen kyllä tehnyt luovarit lähes joka autosta varmuudeksi.

Sitten jos liikennekäytöstä poistaa niin liikennevakuutus katkeaa samalla (ainakin tähän mennessä) mutta kaskot pitää erikseen pistää poikki, joka yhtiössä.

Mutta eihän ne nyt perkele voi pitää maksettuja vakuutuksia jos koko autoa ei enää edes ole!
Sitten se toinen moka mikä oli ylempänä, liikennevakuutus poistunut vahingossa. Uskomatonta kuraa...

Itse oon myynnyt IF:ille vakuutuksia varmaan eniten kaikista vakuutusyhtiöstä, joten oman tilaston varjolla pitäisin suosittuna vakuutusyhtiönä. Ehkä se taso on sitten laskenut.
Omat vakuutukset Tapiolassa.. eikä ne siellä ole ainakaan vielä onnistunut töpeksimään mitään, siis vielä.
 

jjs

Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
368
Eilen illalla vakuutusyhtiöiden nettisivujen laskureilla vertailin hintoja. Halvin oli Lähitapiola reilulla 600e:llä, kallein if reilulla 1400e:llä. Muut siinä välissä. Tuossa siis liikennevakuutus ja kasko samoilla sisällöillä ja omavastuilla. Omat tiedot ja sama nykyisen auton rekkari kaikkiin syötettynä.

Nykyään vakuutus Pohjantähdessä, vuosimaksu 292e. Nyt laskuri antaa noin 750e. Ainoa ero on että nyt ei ole lasivakuutusta. Nykyinen vakuutus on otettu autoliikkeestä samalla kun auto ostettu.

Saa nähdä miten käy vakuutuskausi kesällä päättyy...
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 159
Mitenköhän tämä minuun vaikuttaa, kun oma auto/liikennevakuutus ei ole nimissäni (ulosottovelat)? Autoa tosin maksettavana enää kaksi erää enkä ole törttöillyt omistusaikana.

Tällä hetkellä maksuja 230e x4 vuodessa täyskaskon kanssa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 802
Asiani ei nyt olennaisesti liity itse liikennevakuutuksen muutokseen, mutta... Lähdin kilpailuttamaan vakuutuksiani ja tarkistin nykyisestä vakuutusyhtiöstä (if) nykyisiä hintoja. Huomasin, että if oli veloittanut vuoden ajan ainoastaan osakaskosta vaikka ostohetkellä mukana oli myös liikennevakuutus.

Laitoin ifin chattiin kyselyä asiasta, josta tuli vastaus, että teknisen vian takia liikennevakuutus on tippunut minulta pois eli olen nyt vuoden päivät ajellut ilman liikennevakuutusta. Nyt if yrittää maksuttaa takautuvasti vuodelta liikennevakuutuksen hinnan.

Mitä olette mieltä, maksanko koko hinnan mukisematta? Huomasin kuitenkin itse virheen ja kuulostaa oudolta, että teknisen vian takia laissa määrätty vakuutus olisi vaan tippunut pois. Ajattelin ehdottaa, että voisin 3-6kk maksaa takautuvasti, mutta loput menisivät ifin piikkiin.
Itse vaihtaisin vakuutusyhtiötä heti tänään johonkin toiseen yhtiöön. Ihan sama oikeastaan mikä, kun vain olisi eri. Eli saat uudelta yhtiöltä sen pakollisen liikennevakuutuksen voimaan ja saat ajaa autolla.

Enkä maksaisi if:in takautuvasti laskuttamaa maksua. Koska kolareita ja korvattavaa ei ole kerran tullut ja ei tule koska vaihdat yhtiötä toiseen. Jos if yrittää karhuta laskua jota ei ole edes tullut koska liikennevakuutustakaan ei ole ollenkaan ollut, niin kuluttaja asiamieheen yhteyttä vaikka jo nyt. Tosiaan joku iltalehtikin olisi varmaan kiinnostunut aiheesta :) Yleensä sellaisesta ei kuulu maksaa mitä ei ole edes ollut :) Itse voisin maksaa ehkä korkeintaan 1kk liikennevakuutuksen nyt tältä hetkeltä tai sitten yhdeltä päivältä.

Myöhemin voi vaihtaa if yhtiöön jos sattuu että ovat saaneet laskutuksen kuntoon.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
42
Kiitoksia vastauksista! Odottelen, että se liikennevakuutuksen lasku tulee ja reklamoin siitä sitten. Päivittelen tänne tietoja miten tässä käy kunhan selviää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 782
Veikkaan että joudut 99% todennäköisyydellä maksamaan tuon laskun, koska lain mukaan sellainen vakuutus pitää (on/olisi pitänyt) olla ja sinun aikomuksena on ollut se IF:sta ottaa. Vastaavasti jos jotain olisi käynyt niin 99,9999% varmasti IF:n maksettavaksi tuo olisi mennyt, koska et ole itse vakuutusta irtisanonut, mutta kyllähän tästä pahimmillaan olisi voinut vuosien epätietoisuus voinut tulla jonka toisessa - vaikkakin epätodennäköisessä - kupissa parin miltsin korvaukset.

Toki venkoilla kannattaa aina, ei tuo pari sataa euroa ko. firmassa missään tunnu ja on jopa tuollaisesta möhläyksestä perin halvat oppirahat... Taitaapi sitten FINE olla oikea paikka valittaa eikä kuluttujaneuvonta (osannevat tuolta FINEstä heti kertoa jo puhelimessä "tuomion" sillä tuskin on eka case tai voit itse yrittää etsiä netissä olevasta ratkaisukannasta) jos saat rekkulaasi bumerangin.


Sitten asian teemaan, itsellä nousi puhelinsoitolla bonarit liikennevakuutukseen 60%->80% ja säästöä ~100e eli se oli kannattava puhelu. Nyt maksaa ajelu aikas tarkkaan 200e/vuosi liikennevakuutuksen puolesta (bimmerillä) mitä en pidä ollenkaan pahana hintana :).

Katsovat kuulemma yhtiöiden yhteisestä kannasta historiaa niin pitkälle kuin vain tietoa riittää (eli johonkin 70-luvulle?) ja kuulemma myös esim. ajokortissa olevat kirjaimet vaikuttaa tulokseen (ilmeisesti mitä enemmän sitä parempi) ja myöskin mopoiluhommelit jne näkyvät (jos mopo on omissa nimissä ollut). En kysynyt, mutta ilmeisesti tuosta datasta sitten jollakin logiikalla (kone laskee) muodostavat lopputuloksen eli tuskin yksi mälli pitkässä menneisyydessä missään tuntuu...

Sitäkään en tiedä/kysynyt että näkyykö tuolla kannassa vain omista vakuutuksista maksetut tyyliin "mälli: dd.mm.yyyy" vai näkyykö tuossa lisäksi summa mitä tuo mälli maksoi ja jos näkyy niin vaikuttaako se algoritmiin ja lisäksi että näkyykö siellä (ja vaikuttaako) myös jos olet ollut kolarissa osallisena tai jos sun kaskosta on jotain maksettu, koska kyseessä on kuitenkin vain liikennevakuutuksen bonarien määrittely...
 
A

anonyymi

Vieras (tunnus poistettu)
Joo joudut maksamaan saletisti. Siinä itku auta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 854
Sitten asian teemaan, itsellä nousi puhelinsoitolla bonarit liikennevakuutukseen 60%->80% ja säästöä ~100e eli se oli kannattava puhelu. Nyt maksaa ajelu aikas tarkkaan 200e/vuosi liikennevakuutuksen puolesta (bimmerillä) mitä en pidä ollenkaan pahana hintana :).
Eli tässäkin pitää olla itse aktiivinen? Täydet 70% on jo, mutta pitääpä tapiolasta tarkastaa josko vielä enemmän saisi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 782
Eli tässäkin pitää olla itse aktiivinen? Täydet 70% on jo, mutta pitääpä tapiolasta tarkastaa josko vielä enemmän saisi.
Kyllä, vanhalla vakuutuksella mennään vanhoilla ehdoilla (tietenkin), lähitapiolasta oli omani eli sama paikka?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
572
Onko kukaan saanut vielä hintaa alaspäin OP:n kanssa kysymällä? Näköjään nettisivuilla on epätoivoista selitystä, että keväällä tulee heiltä uusi vakuutustuote ja sen yhteydessä voi sitten tarkastaa oman uuden hinnan ja halutessaan pitää myös nykyisen sopimuksen.

Eli pahasti kuulostaa siltä että ainakaan automaattisesti ei hinta laske...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 854
Kyllä, vanhalla vakuutuksella mennään vanhoilla ehdoilla (tietenkin), lähitapiolasta oli omani eli sama paikka?
Niinpä tietenkin. No pitää katsoa onko niillä jotain chattia, tai sitten meen konttorille joku päivä. Säästö se on muutama kymppikin:happy:
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 100
Niinpä tietenkin. No pitää katsoa onko niillä jotain chattia, tai sitten meen konttorille joku päivä. Säästö se on muutama kymppikin:happy:
katot tapiolan sivuilta laskurista paljon bonus pitäisi olla. Sitten meet omille sivuille, ja laitat sieltä viestiä, että tahtoisit uuden bonuksen käyttöön. Soittavat parin päivän sisään, ja varmistavat homman.
Näin ainakin mun vakuutusneuvoja käski tekemään, ja näin se onnistui käymättä konttorilla tai jonottamatta puhelimessa.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
If:n kanssa kävin keskustelua aamulla ja lopputuloksena 100€/v pois vakuutusmaksuista.:tup:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
665
Niinpä tietenkin. No pitää katsoa onko niillä jotain chattia, tai sitten meen konttorille joku päivä. Säästö se on muutama kymppikin:happy:
Itse tänään aamulla keskustelin Lähitapiolan chatissa asiakaspalvelijan kanssa tunnistautumisen jälkeen ja hoidin liikennevakuutuksen bonuksen nousun suoraan sitä kautta. Itselläni bonus nousi 20 % -> 45 % ja säästöä jokunen kymppi.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 810
Kun minä olen nyt vähän töttörööröö-kunnossa, että ajatukset eivät oikein taida sulautua siihen hyödyllisempään suuntaan, niin kertoisitteko millaisia vetoomuksia kysymykseen liikennevakuutuksen pienentämisestä alustitte pohjan tiedustella näitä mahdollisia lisäbonuksia.

Omalla saldollani on tosin nyt 50% tai 55% (vaihtuu ainakin piakkoin), jos sen saisi 70%:een niin mihin sen pohjaisi? Kysyisinkö Fenniasta vain että "olenko kunnon kuski" ym... Vai olisiko tässä tarpeen esitellä hintatietoisuutta kilpailevilta firmoilta (kiristämistaktiikka).
 

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 567
@oestrus taurus

Itsellä oli IF:illä 0% bonus (aloitettu viime syksynä). Nyt tarjosivat lähtöbonukseksi 30%. Tein laskurin ja totesin että yli 200€ tulisi vakuutus+osakasko vuodessa halvemmaksi ja soitin ja vahvistivat hinnan. Lähettivät myös seuraavasta laskusta korjatun version. Toki sun tilanteessa eri kun on jo vakuutusta. Mutta ei kai se vaadi kuin soittamisen ja kysymisen omaan yhtiöön ja jos eivät mitään tarjoa niin toiseen yhtiöön.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
665
Itse kokeilin vaan Lähitapiolan liikennevakuutuslaskurilla mitä se antoi itselleni bonukseksi ja koska laskuri antoi 45 % kysyin voisivatko he tarkistaa tuon vakuutukseni bonuksen ja sitten asiakaspalvelija teki työtä käskettyä. :D
 

emviiex

Team Ford
Tukijäsen
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
430
Lähitapiolassa juuri muutettu chatin kautta liikennevakuutus 80%iin ja hinta muuttui 215eur -> 185eur.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 854
Kun tänään oli muutakin ajoa kylille, niin kävin lähitapiolassa kysymässä sitä bonusjuttua. Katsoivat että mun vanhalla sopparilla 70% bonareilla jää halvemmaksi, kuin että ottaisin uuden vakuutuksen 80% bonuksilla. Nyt tuo vakuutus on siis 163€/vuodessa. En kysynyt enkä laskenut paljonko se olisi sitten noussut, varmaan muutaman euron tai kympin, mutta vanhassa pysyin. Sitten kun kärry vaihtuu niin tulee ne täydet 80 automaattisesti.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 362
Otin kakkosauton (tai mikä lie tuo nyt järjestysnumeroltaan nyt sitten onkin, ehkäpä "yksi kakkosautoistani") liikenteeseen vuoden vaihteessa, ja bonuksia olisi ollut kai 10% tai jotain, otin siihen kuitenkin if-sivuilta "uuden vakuutuksen" siinä hötäkässä, niin bonukseksi tuli 30%. Äsken katsoin että pop olisi antanut bonuksia 70/85% kaskolle ja liikenteelle. Chattasin IFfille ja laittoivat siellä bonuksiksi 70%. Aika hyvä säästö tuli chattailystä. :)

Motskareille eivät luvanneet lisäbonuksia. :( Pitää niiden vakuutustilannetta tutkiä vielä tarkemmin.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 316
Chattasin IFfille ja laittoivat siellä bonuksiksi 70%. Aika hyvä säästö tuli chattailystä.
Liikennevakuutuksen bonushan on nykyään henkilökohtainen eikä ajoneuvokohtainen kuten aiemmin. Eli saat saman bonarin kaikkiin autoihisi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
648
Näitä IF:in säätöjä näyttää olevan täällä enemmänkin. Yhdellä kaverilla kävi semmoinen skenaario, että maksoi loppuvelan autosta rahoitusyhtiölle, jolloin auto siirtyi omaan omistajuuteen. Tätä ennen vakuutukset (liikenne+kasko) olivat siis täysin kunnossa, auton haltijan eli kaverin nimissä tietenkin. Tuossa uudelleen rekisteröinnin yhteydessä IF oli sitten mennyt ja laittanut kaikki vakuutukset poikki autosta :D Pari kuukautta siinä ehti mennä ennenkuin kaveri huomasi vakuutuslaskulta asian. Eli pari kuukautta ajeltu täysin vakuuttamattomalla autolla. IF:iltä ei osattu kertoa minkäänlaista selitystä tapahtuneelle. Tämän jälkeen tarjosivat vielä pokkana kokonaan uutta vakuutusta uusilla ehdoilla siitä kyseisestä hetkestä lähtien, eli uudella hinnalla ja bonukset alusta. Kaveri tietenkin sanoi siihen, että ei kun laitatte niillä vanhoilla hinnoilla ja bonuksilla sen vakuutuksen jos haluatte vielä jatkaa asiakassuhdetta. Asiakaspalvelun vastaus tähän oli "voi olla vähän haastavaa" :rofl::rofl: Ilmeisesti kuitenkin sitten sai vanhat ehdot käyttöön kun ei yhtiötä vaihtanut...

En nyt ainakaan itse keksi miten ihmeessä tuollaista perseilyä voi edes tapahtua, kun ajoneuvon omistaja ei liity vakuutukseen mitenkään.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
328
Mä en saanut kuin 15->30% korotuksen talviautoon IF:ltä pari päivää sitten (kesäauto 70%, vahingottomia molemmat), senkin kysymällä erikseen. Niiden uudessa tiedotteessakin lukee, että uudet toisen auton liikennevakuutukset alkavat vain 30%. Olin juuri menossa valittamaan chattipalveluun tämän threadin perusteella, mutta tuli toi tiedote vastaan.
Tarttee varmaan kysyä tarjous jostain muualta, niin voi vedota siihen ja kysyä parempia prosentteja.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 362
Mä en saanut kuin 15->30% korotuksen talviautoon IF:ltä pari päivää sitten (kesäauto 70%, vahingottomia molemmat), senkin kysymällä erikseen. Niiden uudessa tiedotteessakin lukee, että uudet toisen auton liikennevakuutukset alkavat vain 30%. Olin juuri menossa valittamaan chattipalveluun tämän threadin perusteella, mutta tuli toi tiedote vastaan.
Tarttee varmaan kysyä tarjous jostain muualta, niin voi vedota siihen ja kysyä parempia prosentteja.
Älä usko sitä tiedotetta vaan tsättää.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 362
Melko epäloogista toimintaa if:iltä...

Tosin sekava tilanne varmaan tällä hetkellä kaikilla yhtiöillä.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 316
Sillailla vähän harmituttaa kun ei tuosta bonusuudistuksesta ainakaan Ifillä ollut itselle mitään iloa. Eivät muuttaneet mun bonuksia mihinkään suuntaan vaikka erikseen kysyin, vaikka nykyisen järjestelmän mukaan alkubonus + kehitys mulla olis 70% bonus nykyisen 55% sijaan. Ainoa muutos heillä on kuulemma tuo 30% alkubonari, eivät uppaa pienempiä kuulemma ylöspäin vaikka olisitkin ajellut sievästi.

Parin muun yhtiön laskureita kun kokeilin niin sieltä tarjottiin 65-75% bonuksia. Tosin bonushan ei määrää tahtia vaan vakuutuksen hinta, ja Iffi oli omalla kohdalla edelleenkin pari satasta halvempi kuin muut isommilla bonuksilla joten eipä siinä mitään.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 381
En oikein nyt tätä hommaa hiffaa, meikällä op:ssä ollu ekasta autosta lähtien vakuutukset niin pitäisikö minun ottaa uusi vakuutus sieltä nykyselle että tuo muuttuu vai mitenkä?
Toki paikallisessa op:ssä voisin kävästä mutte meikä ei ole niitä sosiaalisimpia ihmisiä että mieluiten netin tjsp kautta hoitais nämä.

Edit: Mutta sitten taas toimiiko tämä pakettiautoilla? Tuo nykynen ku on rekattu pakuksi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 412
En oikein nyt tätä hommaa hiffaa, meikällä op:ssä ollu ekasta autosta lähtien vakuutukset niin pitäisikö minun ottaa uusi vakuutus sieltä nykyselle että tuo muuttuu vai mitenkä?
Toki paikallisessa op:ssä voisin kävästä mutte meikä ei ole niitä sosiaalisimpia ihmisiä että mieluiten netin tjsp kautta hoitais nämä.
Oman auton vakuutukset on kans op:ssa ja katselin miten ne muuttuu nyt. En ainakaan laskurista löytänyt mitään muutosta entiseen. Tuleekohan "nyky"systeemi pohjolaan vasta keväämmällä?

Joka tapauksessa laskurin viereen bongahtaa myös tsätti, jota kautta voinet asiasi hoitaa tai ainakin laittaa vireille.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 412
Kovastihan tuo vaikuttaa siltä, että pohjola ei ole vielä päättänyt kunnolla kuinka uuden lain suomia mahdollisuuksia tullaan hyödyntämään.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
567
Tuli myös kyseltyä ifin chatissa tästä "henkilökohtaisesta bonuskertymästä"
Hei, tuo bonustilanne on tosiaan muuttunut vuovenvaihteessa. Muutosten luonne on vakuutusyhtiökohtainen, eli eri yhtiöissä on eri muutokset.
Meillä tilanne on muuttunut siten
että myönnämme uusiin liikennevakuutuksiin 30% aloitusbonuksen
mutta tuollaista ns. henkilökohtaista bonusta meillä ei ole tällä hetkellä käytössä
Asiakaspalvelija varoitteli, että bonuslaskennan muutoksien takia myös vakuutusten hinnat ovat muuttuneet. Loppujen lopuksi sain kuitenkin toiseen autooni 30% bonuksen, ja vakuutusmaksu tippui noin 330e. Kannatti vilkaista tätä lankaa! Pitää tässä vielä vilkuilla muidenkin vakuutusyhtiöiden tarjontaa, ja katsoa saisiko vakuutukset vielä edullisemmin jostain.
 

Phz

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
82
Ketjun innoittamana soitin omaan vakuutusyhtiöön (Fennia) ja liikennevakuutuksen bonus nousi 50% -> 60%, josta tuli vuositasolla 75€ säästöä. Kaskon hintaa en saanut alas, kun kuulemma mulla on jo niin kovat alennukset ettei pystynyt antamaan enemmän.

Nyt autovakuutus (liikenne + kasko) 715€/v (ennen 790€/v). Autona Audi S4 -05.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
998
Itsekin tuli pistettyä Lähitapiolaan viestiä ja bonukset nousi 50% -> 80%. Kahdella autolla tuo sitten säästääkin vuodessa jo reippaat 300e.
 
A

anonyymi

Vieras (tunnus poistettu)
Onko kukaan saanut vielä hintaa alaspäin OP:n kanssa kysymällä? Näköjään nettisivuilla on epätoivoista selitystä, että keväällä tulee heiltä uusi vakuutustuote ja sen yhteydessä voi sitten tarkastaa oman uuden hinnan ja halutessaan pitää myös nykyisen sopimuksen.

Eli pahasti kuulostaa siltä että ainakaan automaattisesti ei hinta laske...
Ite sain kun laitoin viestiä että nostatteko 80% vai vaihdanko firmaa. 5päiväö myöhemmin oli uudet luvut vakuutuksis

E: jaa se oli op. Minulla oli pop firmas. No anyway toiminee sinnekkin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 854
Ite sain kun laitoin viestiä että nostatteko 80% vai vaihdanko firmaa. 5päiväö myöhemmin oli uudet luvut vakuutuksis

E: jaa se oli op. Minulla oli pop firmas. No anyway toiminee sinnekkin.
Tänään kun rekkasin "uuden" (käytetyn siis) auton, niin toki tuli lähitapiolasta se 80% bonuksia. Nyt mahdotonta sanoa mikä se olisi ollut viime vuonna. Ei mitään kallista kuitenkaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 152
Itsekin tuli pistettyä Lähitapiolaan viestiä ja bonukset nousi 50% -> 80%. Kahdella autolla tuo sitten säästääkin vuodessa jo reippaat 300e.
Tässä on se ongelma, että jos on hyvät autokohtaiset bonukset jo olemassa, niin kolarin seurauksena ne putoavat kaikista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
998
Tässä on se ongelma, että jos on hyvät autokohtaiset bonukset jo olemassa, niin kolarin seurauksena ne putoavat kaikista.
Lähitapiola sanoi:
–Jos jollekin autoista sattuu vahinko, bonus laskee vain yhdessä autossa - ei siis asiakkaan kaikissa autoissa. Jatkossa vahingon vaikutus bonukseen on entistä maltillisempi, vain -15 % nykyisen -20 % sijasta. Bonusten alenemisen voi myös estää käyttämällä bonusturvaa, jonka ansaitsee ajettuaan kolme vuotta vahingotta maksimibonuksilla, Tapani Alaviiri kertoo.
Tällainen tuli ainakin Lähitapiolan osalta vastaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 411
Kätevää kyllä kun nostivat hintoja ja saa 30% alotusbonuksen ifillä, olisivat pysyneet vain vanhassa. Olisin ottanut huvikseen osakaskoa tms autoon mutta näköjään senkin hinta noussu huomattavasti ja pelkkä liikenne on 70e kalliimpi nyt.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
247 671
Viestejä
4 318 179
Jäsenet
72 087
Uusin jäsen
wilzor

Hinta.fi

Ylös Bottom