Life is Strange

Liittynyt
19.12.2016
Viestejä
75
Tuli ostettua kyseinen peli Steam alennuksesta aikanaan ja nyt ajattelin sitä alkaa pelaamaan, mutta peli ei meinaa toimia ollenkaan. Mielestäni peli pyöri todella hyvin pari kuukautta sitten, mutta tammikuun alussa tuli konetta ja näyttöä hieman päivitettyä ja nyt peli lagaa niin pahasti, että sitä on mahdoton pelata.
Olen yrittänyt asentaa pelin uudelleen. Päivitin nvidian ajurit puhtaana uudelleen ja kokeilin myös ilman g-synccia, mutta jo valikossa peli jumittaa pahasti.
FPS näyttäisi olevan todella korkea, mutta peli vaikuttaa kuin siinä olisi jonkinlainen packet loss menossa, koska äänet ja kuva hyppivät kuin FPS olisi alle 10.

Muut pelit kuten Overwatch, Witcher 3 ja BF1 pyörivät ilman ongelmia.
Ilmeisesti ainakin läppäreissä on ollut ongelmaa, että Life is Strange haluaisi käyttää intengroitua grafiikkapiiriä, mutta ei kai tämä voi pöytäkoneessa olla ongelma?

Koneen specsit:

Näyttö Asus PG348Q 3440x1440
Gigabyte GA-Z170MX-Gaming 5
6600K @ 4.1Ghz
Kingston HyperX DDR4 2666mhz 24GB
Gigabyte Windforce 980Ti
 
Kyllä sitä voi sattua vaikka minkä koneen kanssa, kunhan on integroitu+erillinen näyttis. Katso Nvidian control panelista että LiS:llä on profiili ja siinä on oikea näyttis käytössä.
 
Joo siis, Nvidia control panel > Manage 3D settings > Program settings > Life is Strange. Olen tuotakin koittanut, mutta suoraan siellä ei mikään asetus tunnu tarjoavan, että voisi valita intengroidun ja 980Ti välillä (tai sitten olen vain niin puusilmä että ei onnistu :D )
 
Käyttiksenä on siis Windows 10 64bit ja nyt kokeilin asentaa tuon pelin MacBook Pro;lle boot camp windows 10 ja sillä puolellakin pyörii huomattavasti paremmin kuin tällä pääkoneella.
 
Jaahas. Nyt alkoi pelittämään. Vielä kun tietäis, mikä siinä lopulta oli rikki. Ehkä korruptoitunut tallennustiedosto, mutta vika oli havaittavissa jo päävalikossa niin saattaa jäädä mysteeriksi.

Ylläpito voi poistaa tai jättää kun kyseisestä pelistä ei ainakaan haulla löytynyt lankaa tältä foorumilta.
 
Ketjun voisi kyllä säilyttää. Life is Strange oli vuoden parhaita pelejä aikoinaan, ellei paras. Tarinankerronta oli vaan niin koukuttavan upeasti tehty. Nyt sitä kakkoskautta vaan kehiin. Johan sitä on vuoden päivät odotettu. Huhuahan oli jo että olisi ilmestynyt 2016 tammikuussa tai viimeistään 2017, mutta ei ole näkynyt tai kuulunut. Pelinkehittäjät ovat kyllä varmistaneet että sellainen on tulossa.
 
Life is Strange oli kyllä hyvä peli, josta sain tyttöystävänkin kiinnostumaan (hän ei siis yleensä pelaile mitään). Aluksi hahmojen teennäisyys hieman ärsytti, mutta pian kliseisiin tottui ja jopa tykästyi.

Kakkoskautta odotellessa.
 
Omasta mielestä kelvollinen, jopa hyvä, mutta loppujen lopuksi paljon tyhjiä päätöksiä siinä mielessä, että vain viimeisellä vaihtoehdolla voi vaikuttaa siihen epilogi videopätkään.
 
Omasta mielestä kelvollinen, jopa hyvä, mutta loppujen lopuksi paljon tyhjiä päätöksiä siinä mielessä, että vain viimeisellä vaihtoehdolla voi vaikuttaa siihen epilogi videopätkään.
Samoilla linjoilla. Ihan ok mutta ri nyt se jumalpeli mitä ennakkoon hypen perusteella odotin.

Itse tykkäsin Rachelin mysteeristä ja siitä että pelin hahmot ja niiden völiset suhteet oli kirjoitettu hyvin.

Sen sijaan mielestäni homma lähti lapasesta kun Max keksi että hän pystyy siirtymään ajassa myös kuvien avulla. Tätä aiemmin aikasiirtymä oli ollut vain pari minuuttia ja samassa huoneessa, mutta yhtäkkiä tämä sääntö heitettiin roskikseen.

Eniten minua jäi vaivaamaan se, että isot muutokset muuttivat asioita "nykyisyydessä" vain vähän. Kaikkein tökeröin oli Chloen isän "kuoleman" valinta.

Itse ymmärsin että mies kuoli, kun hän joutui autokolariin. Tällöin kolarin estämiseksi riittäisi isän parin sekunninkin viivästyttäminen, jolloin kolaria ei syntyisi. Ja jos oletetaan että kolari on ajamaam lähtiessä välttämätön niin menneisyys-Max voisi tehdä jotain vähän radikaalimpaa kuin yrittää piilottaa avaimet. Kuten vaikka huutaa että et saa mennä, feikata sairaskohtauksen tai mitä ikinä mikä estäisi isää lähtemästä.

Itseäni häiritsi myös se, ettei "luonnonmysteereitä" selitelty sen enempää muutakuin että johtuu Maxista. Jos lopussa valitsi sen sacrifice arcadia bay niin jatkuvatko luonnonoikut? Toisaalta, miksi alkuun palaaminen korjasi kaikki ongelmat? Muutenkin pelin lopetus ja koko viimmeinen chapter oli selkeästi muuta peliä heikompi.

Samalla lopetus unohti kaikki aiemmat pelaajan valinnat ja varsinkin jos valitsi Chloen uhraamisen ei millään ollut oikeastaan mitään väliä. Vähän tuli Lostin loppuratkaisu mieleen...
 
Tykkäsin tästä ku hullu puurosta, 95/100 peli. Toki tää välillä vähä huopasi juonen suhteen, mutta silti oli vaan pakottava tarve paukuttaa episodi päivässä tätä. Toinen kyttäsi alusta lähtien vieressä ja vaati jatkamaan jos ite ois meinannu pitää välipäivää.

Omasta mielestä kelvollinen, jopa hyvä, mutta loppujen lopuksi paljon tyhjiä päätöksiä siinä mielessä, että vain viimeisellä vaihtoehdolla voi vaikuttaa siihen epilogi videopätkään.
Mulla ei jäänyt tästä loppujutusta mitenkään paha maku. Oikeastaan päin vastoin tää tuntu jotenki järkevämmältä kuin se, että kaikki vaikuttaa kaikkeen lopussa ratkaisu. En oikeastaan näe etes syytä, miksi kaiken pitäisi vaikuttaa tuohon loppuun ja etes miten ne voisi vaikuttaa. Paljon parempi, että niitä valintoja puoteltii siellä täällä merkitseviksi tai ei-merkitseviksi valinnoiksi. Ei tää ollut mulle missää vaiheessa tarina voittamisesta ja häviämisestä missä on joku yks optimaalinen ratkasulinja jota pitkin kulkemalla kaiken voisi välttää, ja että kaikki vaikuttaa loppuratkaisuun

Itellekki se kuvien käyttäminen oli vähän outo feature siinä mielessä, että sitä ei rakennettu tarpeeksi ja sit yhtäkkiä se mahdollisti oikeastaan kaiken perumisen.

En oo koskaan oikeastaa nähny aukotonta aikamatkustusjuonta, joten aika kritiikittömäksi niitten kanssa on alkanut.

Henk. koht. en etes oikeasti pidä siitä, että peleissä on näitä "tee valintoja, saat joka kerta 'uniikin' epilogivideopätkän". Nää Fallout 3/NV tyyppiset lopetukset on kyl aivan karseita.
 
Itseä vitutti lähinnä se kun pelasin ekan kerran Xbox 360:lla läpi, niin achievementit tulevat episodi läpi + kuvista. Ei todellakaan tullut räpsittyä jokaista kuvaa, hyvä jos kolmasosa. :smoke:
Itellä puuttu ihan muutama. Kyllä näitä tuli etittyä hyvinki pelin aikana, toi oman suolansa. Loputki sai haettua helposti, kun peli mahdollisti kaikkiin tilanteisiin palaamisen.
Parempi ratkasu ku tämä TT:n saat acheja sitä mukaan kun pelaat eteenpäin, teit mitä valintoja hyvänsä.
 
Mielestäni ne kuvaus- achievementit oli ihan mukava lisä peliin. Kannusti tutkimaan ympäristöä kunnolla, vaikka välillä piti vaan nopeasti jatkaa tarinaa että näkee mitä tapahtuu seuraavaksi.
 
Jooh, no mielessä tässä ollut kyllä toinen läpipeluu (tarkoituksella jokusella eri valinnalla), ja samalla hommata mahd. monta achievementia. :)
Nehän saa siis pikapikaa haettua sillä mikälie "collecting" modella jos ne nyt siel kyrsii. Siinä voi siis hypätä eri kohtauksiin ja käydä hakeen sen kuvan ja lopettaa siihen. Tokihan sitä voi uusintapelin vetää näittenki takia, mutta ite löin kyl pelin jäihin enkä siihe vähää aikaa koske, että siinä ehkä olis se joku yllätyselementti vuosien päästä ku ottaa uusintavedon.
 
Life is Strange oli kyllä hyvä peli, josta sain tyttöystävänkin kiinnostumaan (hän ei siis yleensä pelaile mitään). Aluksi hahmojen teennäisyys hieman ärsytti, mutta pian kliseisiin tottui ja jopa tykästyi.

Kakkoskautta odotellessa.
Samat kokemukset minullakin. Puoliso ei yleensä innostu kuin jostain tasohyppelyistä vaikka koneista löytyisi tehoa vaikka mihin. Tuosta se kyllä innostui ja se tulikin pelattua yhdessä läpi. Telltalen pelit eivät tätä kuitenkaan innosta samalla tavalla vaikka ovatkin hyvin samanlaisia tarinapelejä. Ehdottomasti hankkimisen arvoinen peli!
 
Dontnodin aiempi peli Remember Me on myös aivan helvetin laadukas tekele. :tup:
Pitääpä tutustua. Mielummin sitä pelaa sohvalla Steam controllerilla kuin katsoo jotain iänikuista Netflix-sarjaa. Aika harvat pelit ovat kuitenkaan sellainen että niiden pelaamista jaksaa katsella.

PS. Riitti et katsoin Steam-kokoelmaan ja siellähän se oli. Huomaa ettei ole aikaa pelata ja on liian iso kirjasto. :D
 
Viimeksi muokattu:
Jaahas, sama vika palasi parin päivän jälkeen vaikka en ollut edes koneella. Pitääpä asentaa uudelleen ja tarkistaa johtuisiko tuo vika tuosta LiS;in viimisimmästä päivityksestä.
 
Nyt on vika ilmeisesti oikeasti selvitetty. Syyllinen oli Gigabyten OC Guru. Heti kun tuon ohjelman vain sulkee ennen pelin käynnistystä ongelmat katoavat. Testaillaan ja toivottavasti nyt saisi pelata pelin oikeasti läpi ennen seuraava teknistä vikaa.
Ilmeisesti peliin ei ole 21:9 tukea, mutta onko joku keksinyt miten tuon kuvasuhteen saisi pelittämään?
Ensimmäisen episodin parissa vasta etenen, mutta tunnelma ja musiikinkäyttö tässä pelissä on kyllä ehdottomasti rautaa.
 
Heitä helvettiin tuollaiset, ainoa oikea "approved" näyttiskellotusohjelma on MSI Afterburner.
Tuossakin se OSD aiheuttaa lagia ainakin joissakin peleissä. :D

Toimiiko Afterburnerissa 0 db -tila, jos sellainen näyttiksestä löytyy?
 
Joo, ihan vaihtelun vuoksi olin kokeilemassa tuota OC Gurua, kun tuli kerta hankittua Gigabyten kortti (eipä olisi kannattanut :wtf: )
Kyllä Afterburnerillakin saa tuon 0dB tehtyä, jos tekee customcurven. Myös tuo OC Gurun fancurven tekeminen on todella nihkeää ja jos käyttää vakioasetuksia, niin ainakin tämä oma 980Ti on käynyt noin 3 astetta lämpimämpänä kuin afterburnerilla ja rajummilla kelloilla.
Eka episodi nyt pelattu ja hyvältä vaikuttaa. Peli vaan vaikuttaa silti olevan aika huonosti optimoitu ja FPS seilaa aika rajusti.
 
Jaahas. Nyt alkoi pelittämään. Vielä kun tietäis, mikä siinä lopulta oli rikki. Ehkä korruptoitunut tallennustiedosto, mutta vika oli havaittavissa jo päävalikossa niin saattaa jäädä mysteeriksi.

Ylläpito voi poistaa tai jättää kun kyseisestä pelistä ei ainakaan haulla löytynyt lankaa tältä foorumilta.
Itsellä teki samaa Paladins-pelissä. Fps tavallaan vaikutti korkealta, mutta pätkäisi tasaiseen tahtiin jo valikoissa karmean inputlagin kera.
Jäljitin vian Shadowplayhin (instant replay kuvake vilkkui oudosti alalaidassa), tiedä sitten mitä se bugasi, mutta korjautui koneen rebootilla.
 
Tuli pelattua Life is Strange lopultakin läpi ja itse asiassa aikamoisella tahdilla sen jälkeen, kun sain selätettyä nuo alussa mainitut tekniset murheet (E1-4 yhdessä yössä ja E5 sitten seuraavana päivänä). Ja oli kyllä aikamoinen kokemus. Tarina ja tunnelma puhuttelivat itseäni (mukavia muistoja musiikeista parin vuoden takaa) ja pidin aikamatkustus ja scifielementeistä.

En osaa laittaa tuota spoilerlaatikkoa tähän viestiin, mutta mitäs mieltä muut oli tuosta tarinan lopetuksesta? Aika vahvasti mielestäni huomasi miten tekijät olisivat haluneet tarinan päättyvän, jopa kaikkien valintojen jälkeen, mutta ainakin omat motiivit ja miten olin tuota tarinaa päässäni pyöritellyt tekivät valinnasta lopussa helpon. Vaikka Redditissä ja muilla foorumeilla valiteltiin, että loppu ei miellyttänyt niin olin tyytyväinen, eikä missään tapauksessa yhtä hölmö lopetus kuin ME3;ssa ;)

Hieno kokemus pelinä kumminkin kaiken kaikkiaan ja muutenkin hieman erilainen peli, mitä olen tottunut pelailemaan tähän asti.
Piti sitten ostaa ja pelata läpi Firewatch tähän heti perään, kun kerta portti näin vahvasti tarinaa painottaviin peleihin tuli lopultakin avattua.
 
Life is Strange yksi lempipeleistäni. Tuli marraskuussa 2015 pelattua parin päivän aikana läpi. Pelannut vielä kahdesti sen jälkeen :lol: tein eri valintoja ja tutkin ympäristöä enemmän.

Odotan kakkoskautta innolla. Ne julkaisee sen Vampiren tänä vuonna kai, ehkä 2018 saataisiin ainakin eka jakso LiS:n kakkoskautta? ;)
 
Uusi Life is Strange vihdoin vahvistettu Dontnodin toimesta.


Toivottavasti ei enää jatketa Maxin edesottamuksia, vaan saataisiin täysin uusi tarina ja kaupunki.
 
Hyvä peli, naisetkin jaksaa tätä pelata. Eiköhän tuo kakkonenkin tule hankittua.
 
Uusi Life is Strange vihdoin vahvistettu Dontnodin toimesta.

Toivottavasti ei enää jatketa Maxin edesottamuksia, vaan saataisiin täysin uusi tarina ja kaupunki.

Mielestäni luin jo joskus viime vuoden lopulla kun sain itse pelattua tän pelin läpi, että tästä olisi uutta seasonia tulossa, jossa on täysin uudet hahmot.

Tai, nyt kun katselin niin onhan tuossa hieman "would" sanaa käytetty, eli ei siis mitään ollut tuolloin (2015) lukkoon lyöty.

Link: Life is Strange Season 2 Confirmed by Developer
 
Kyllähän tämän täytyy hankkia sitten joskus. Nämä episodipelit voi napata sitten alehyllystä kun kaikki on julkaistu. Ensimmäisen Life is Strangen pelailin episodi kerrallaan sitä mukaa kuin julkaistiin. 1 ja 2 episodin väli taisi olla pisin, yli 3 kuukautta.
 
Eipä sitä itekkää alelaaria varmaa hirveenä odottele, mutta kyl kaikki episodit pitää olla kerralla läpipelattavana.
 
Eipä sitä itekkää alelaaria varmaa hirveenä odottele, mutta kyl kaikki episodit pitää olla kerralla läpipelattavana.

Tämä. Jokainen episodi sellainen 3 tuntia maksimissaan eli yhdessä illassa pelaa ja sitten pitäisi odotella se 2,5 kuukautta. Ei innosta.
 
Eihän tuo odottelu kyllä innosta, mutta veikkaan etten malta odotella kauden loppuun asti. Jo pelkän spoilervaaran vuoksi varmaan tulee hankittua jaksot heti ilmestyttyä.
 
Toivotaan että saisivat seuraavaan kauteen oikeasti valintoja. Nyt on kolmesti tahkottu peli läpi, eikä millään valinnalla todellisuudessa ole mitään vaikutusta mihinkään. Vähän jäi hampaankoloon tämä että annetaan illuusio siitä että valinnat vaikuttaa, vaikka tosiasiassa millään isommalla valinnalla ei ole mitään merkitystä.
 
Huhua kehitteillä olevasta Life is Strange Prequelista:
Is A Life Is Strange Prequel In the Works at Deck Nine Games? - Report

LiS-prequel.jpg


Life Is Strange may be getting a prequel courtesy of American developer Deck Nine Games, a report on website GameKult has suggested.

The report links a series of screenshots that have appeared on Imgur to a screenshot unearthed on Deck Nine's site, suggesting the game will revolve around a younger version of Chloe and her friend and center of the first game's mystery, Rachel Amber.

NeoGAF user J!nx stated that Deck Nine Games (Cool Boarders, Pain) 'has been developing the game for a long time now' - so this isn't just a project rushed out to meet demand if it's true.

This is apparently a very different game to the sequel that original developer DONTNOD is working on, and apparently, we're going to hear more about the project at E3.

The full album of images of the supposed prequel can be found here - what do you think? Could a developer that isn't DONTNOD do justice to the series?
[/URL]

 
Ittellä taas vähän eri mielipide. Jotenki väsähtänyt tähän peleihin tyypilliseen pseudo-valinnanvapauteen "teet valintoja, ne näkyy sit jossain lopputeksteissä tai viimisellä metrillä loppuvideossa" tms. Mielummin just noita, jotka näkyy pelatessa ja melkeen vaikka heti vähän erilaisena kulkuna ku sit siinä, että tuleeko tekstinpätkä X vai Y lopussa.
 
Toivotaan että saisivat seuraavaan kauteen oikeasti valintoja. Nyt on kolmesti tahkottu peli läpi, eikä millään valinnalla todellisuudessa ole mitään vaikutusta mihinkään. Vähän jäi hampaankoloon tämä että annetaan illuusio siitä että valinnat vaikuttaa, vaikka tosiasiassa millään isommalla valinnalla ei ole mitään merkitystä.
Pieniä juttujahan nuo lähinnä on mitä muuttuu.
Itse pelasin myös kolme kertaa läpi: normaalisti, mahdollisimman hyvään lopputulokseen pyrkien ensimmäisen yrityksen pohjalta ja perseillen. Katen kuolema on isoin peliin vaikuttava juttu ja muuttaa paljon loppupelin sävyä. Vähän yllättäen sain kolmannella eli perseilykierroksella pelistä irti enemmän kuin toisella.

Yksi tavoite oli tuhota Chloen isäpuolen Davidin elämä ottamalla kuva kun hän kiusaa Katea, antaa tytön hypätä katolta ja syyttää sitten Davidia. Riemastuin kun näin että rehtorin puhuttelussa Max sitten veti kuvan esiin todisteeksi. Toisen kerran repesin viimeisen episodin aikana kun menin juttelemaan Alyssalle myrskyn aikana. En ollut tietenkään pelastanut tyttöä kertaakaan. Tuubista luultavasti löytyy mitä tapahtuu.

Eli kolmannellakin kerralla löytyi korkkaamattomia juttuja ja useamman edellisen valinnan yhdistelmä saattoi tuottaa uuden tuloksen. Lisäksi on vielä valokuvat, jotka tuo uudelleenpelattavuutta ja joihinkin pulmiin löytyy useampia ratkaisuja.
Pelillisesti LiS on 10 kertaa parempi kuin mikään mitä TellTale on tehnyt vuoden 2011 jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Life is Strange kiertää mukavasti näiden tarinapelien sääntöjä. Ei tarvitse ladata peliä uudestaan kokeillakseen uusia vaihtoehtoja. Senkun kelaa aikaa taaksepäin ja kokeilee toista vaihtoehtoa.
 


Life is Strange: Before the Storm julkaistu. Kyseessä siis esiosa pelille. Ensimmäinen jakso julkaistaan 31.8.

Lisäksi Deluxe Editionin ennakkotilaajat saavat ilmeisesti ylimääräisen jakson pelattavaksi. Kyseessä tuskin mikään tarinan kannalta oleellinen jakso, mikäli tosiaan vaatii ennakkotilaamisen.

Hetkinen, tuossa trailerissa Chloe oli jo vanhempi ja auton kyydissä kun sen isä joutui kolariin? Siinä pääpelissähän sen isä lähti yksin ajelulle ja joutui sen takia kolariin Chloen ollessa nuorempi? Tai kenties tuo trailerin näyttämä osuus oli jotain Chloen selkounta tms. "yliluonnollista".
 
Viimeksi muokattu:
Pakko-ostoshan tuo on fanille, mutta suoraan sanoen ei vaikuta ihan hirveän lupaavalta. Chloen menneisyys ei ollut se kaikkein kiinnostavin juttu alkuperäisessä pelissä ja tiedetään, miten tämä tarina päättyy. Se rajoittaa kerrontaa ja pelaajan valintoja. Itse antaisin ehkä mieluummin Rachelin (ja mahdollisesti Chloen) levätä rauhassa kuin puljata niiden tarinaa uudestaan.
 
Ittellä taas vähän eri mielipide. Jotenki väsähtänyt tähän peleihin tyypilliseen pseudo-valinnanvapauteen "teet valintoja, ne näkyy sit jossain lopputeksteissä tai viimisellä metrillä loppuvideossa" tms. Mielummin just noita, jotka näkyy pelatessa ja melkeen vaikka heti vähän erilaisena kulkuna ku sit siinä, että tuleeko tekstinpätkä X vai Y lopussa.

Joo ei muakaan kiinnosta mitkään random tekstinpätkät lopussa. Kyse on vaan siitä että valinnoilla on vaan käytännössä lähes välittömiä seurauksia tai aivan mitättömän kokoisia pitkän aikavälin seurauksia. Saisi olla jotain merkityksellisiä pidemmänkin aikavälin seurauksia, mitkä näkyy sitten koko ajan. Nyt melkein annettiin mahdollisuus sellaiseen, mutta sitten aina kuitenkin pakotettiin valinta pelintekijän suunnittelemaan muottiin.

Ja ymmärrän kyllä että tuollaisten lisääminen peliin vie paljon aikaa ja työtä. Mutta pelin saaman hehkutuksen takia oletin että pelin valinnoilla olisi oikeita vaikutuksia, eikä samaa peruspuuroa missä mikään ei juurikaan vaikuta mihinkään.
 
Vilkaiskaas tätä.

r121wgU.jpg

Nappasin kuvan prequelin Return to Arcadia Bay -trailerista. Minun nähdäkseni kuvassa on Chloen dialogipuu. Näkeekö kukaan mitään eroa noiden kahden lähestymistavan välillä, eli tehdäänkö homma helpon vai vaikean kautta? Kummassakin Chloe heittää (tappo)uhkauksen ja portsari reagoi täsmälleen samalla tavalla. Vain tuossa BT-arvossa on jotain eroa, mitä se sitten tarkoittaakaan.

Kyynisempi voisi veikata, että pääsyy aikamatkailun poistamiseen on tuo. Ettei pelaaja näkisi miten silmänlumetta valinnat on.

Toisaalta oikealla näkyvä vuokaavio näyttää huomattavasti lupaavammalta, mikäli se esittää pelaajan valintarakennetta.
 
Vilkaiskaas tätä.

Nappasin kuvan prequelin Return to Arcadia Bay -trailerista. Minun nähdäkseni kuvassa on Chloen dialogipuu. Näkeekö kukaan mitään eroa noiden kahden lähestymistavan välillä, eli tehdäänkö homma helpon vai vaikean kautta? Kummassakin Chloe heittää (tappo)uhkauksen ja portsari reagoi täsmälleen samalla tavalla. Vain tuossa BT-arvossa on jotain eroa, mitä se sitten tarkoittaakaan.

Kyynisempi voisi veikata, että pääsyy aikamatkailun poistamiseen on tuo. Ettei pelaaja näkisi miten silmänlumetta valinnat on.
Empä hirveesti eroa nää, mutta asiat voidaan ilmaista melko monella eri tavalla riippuen äänenpainoista, äänenvoimakkuudesta, ilmeistä, eleistä yms.
 
Tykkään ehkä Warrenista itse eniten, mutta ei noista ole mitään ykkössuosikkia.
WpDdk8V.jpg


Two Whales Diner -tekstistä on pudonnut muutama kirjain. Säikähdin kun huomasin mitä siinä nyt luki, arvelin sen tarkoittavan Warrenin loppua. (Kuten asia tietysti olikin, ennen kuin Max astui kuvaan.)

Mulla on 46 tuntia pelattu, kolme kertaa läpi. Keräsin kaikki valokuvat jo toisella kerralla ihan ilman nettiohjeita. Ei noi oikeesti vaikeita ole, riittää kun tutkii joka paikan. Siinä päiväkirjan kuvakollaasissa on jokaisen ottamattoman kuvan paikalla piirustus, joka antaa vihjeen paikasta.
 
Kolmessa päivässä tuli peli pelattua läpi. Loppuvalintana pelastin Chloen, eikä ollut edes vaikea päätös. Muutkin loppuratkaisut tuli katsottua ja aika paljon olisi tarvinnut sinipäätä mieliställä suudelmaa varten (Ja vielä urhata hänet).
Kaikinpuolin koskettava peli.
 
Chloen pelastaminen on "väärä" päätös moraalisesti ja juonellisesti. Arcadia Bayssa elää ehkä parituhatta asukasta, onhan niiden kaikkien henki nyt yhtä henkeä arvokkaampi. Pelin juonilangat ohjaa kohti viimeistä valintaa, jossa pelaajan selvästi odotetaan antavan parhaan kaverinsa kuolla. Tapattamisesta seuraava loppunäytös on pitempi, kauniimpi, tunteikkaampi ja parempi päätös tarinalle, ja kulkee tuubissa nimellä "Good Ending".

Pelastin mokoman ääliön itsekin, screw the city. Tyttöjen seikkailut jatkukoot ja ehkä heitä jossain odottaa onnellinen loppu.

Tuosta pussaamisesta... en oikein tykännyt. Maxin ja Chloen ystävyydestä tuli liian vahvasti mieleen oman lapsuuden paras kaveri, joka oli vähän vastaavanlainen anarkisti kuin Chloe. Suhde oli platoninen mutta läheinen. Onneksi tyttöjen romanssi on täysin vapaaehtoinen eikä sitä hierota naamaan edes sen toteutuessa.
 
Chloen pelastaminen on "väärä" päätös moraalisesti ja juonellisesti. Arcadia Bayssa elää ehkä parituhatta asukasta, onhan niiden kaikkien henki nyt yhtä henkeä arvokkaampi. Pelin juonilangat ohjaa kohti viimeistä valintaa, jossa pelaajan selvästi odotetaan antavan parhaan kaverinsa kuolla. Tapattamisesta seuraava loppunäytös on pitempi, kauniimpi, tunteikkaampi ja parempi päätös tarinalle, ja kulkee tuubissa nimellä "Good Ending".

Pelastin mokoman ääliön itsekin, screw the city. Tyttöjen seikkailut jatkukoot ja ehkä heitä jossain odottaa onnellinen loppu.

Tuosta pussaamisesta... en oikein tykännyt. Maxin ja Chloen ystävyydestä tuli liian vahvasti mieleen oman lapsuuden paras kaveri, joka oli vähän vastaavanlainen anarkisti kuin Chloe. Suhde oli platoninen mutta läheinen. Onneksi tyttöjen romanssi on täysin vapaaehtoinen eikä sitä hierota naamaan edes sen toteutuessa.
Olen samaa mieltä. Luin jostain en muista mistä kommentin samaisesta asiasta, joka meni suurinpiirtein näin "Jos kyseinen tarina olisi totta ja nimesi olisi Max ja joutuisit kyseiseen tilanteeseen, todennäköisemmin kynnys kasvaa "uhrata" rakkain ystäväsi, jonka kanssa olet viettänyt suurimman osan elämästäsi ja päätyisit uhraamaan Arcadia Bayn.
 
Meinasi 4. episodin jälkeen loppua kiinnostus kokonaan ja piti oikein taistella, että viitsi vääntäytyä pelaamaan viimeinenkin. No eipä olisi kyllä kannattanut, tuo 5. oli ehdottomasti pelin surkein episodi, jossa vain jauhettiin paskaa ja pelaamaan ei päässyt oikeastaan ollenkaan.

Ei muutenkaan iskenyt hirveästi tämä. Vaikutti etenkin ensimmäisen kahden episodin ajan lähinnä joltain tyttöjen peliltä, eikä tuohon jenkkien koulumeininkiin kykene muutenkaan samaistumaan millään tasolla, kun täällä meno on ihan erilaista.

Oli tämä nyt selvästi Telltalen kokkareita parempi (joita en ole edes jaksanut läpi pelata), muttei ehkä nyt kuitenkaan sen kaiken vouhotuksen arvoinen. Kyllä tuo sen vitosen väärti oli, arvosana ehkä 3/5. :kahvi:
 
Twin Peaks anyone? Oli kyllä viittauksia toistensa perään. Loistava peli kaikille Twin Peaks faneille.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 720
Viestejä
4 545 107
Jäsenet
74 837
Uusin jäsen
residentti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom