Lidl vs K-ryhmä vs S-ryhmä

Itsekin ostan Prismasta yleensä kaiken ja käyn Lidlistä ostamassa ainoastaan tarjouksesta esim. lihat ja kanat, jollei K-Supermarketissa ole niistä Lidliä parempia tarjouksia.

On tosiaan hankalaa kun pitää muistaa käydä äpistä klikkailemassa kuponkeja ja en muutenkaan tykkää vilautella QR-koodia kassalla lukijalaitteelle, mutta pakosti näin joutuu tekemään.

Nytkin jos olisin Lidlin kassalla, minun pitäisi ensin laittaa lukulasit päähän ja poistaa pienestä ruksista "skannattaa skannata" mainos , jotta saisin avattua Lidl Plus -kortin tiedot ruudulle.
 
Sama huomio kuin monella muullakin COOP hedelmistä; surkeita. Useamman kerran annoin sesongin aikana veriappelsiineille mahdollisuuden, joka kerralla sama kolmeksi viikoksi pöydälle unohtuneen tuotteen nahistunut vivahde.
 
Sama huomio kuin monella muullakin COOP hedelmistä; surkeita. Useamman kerran annoin sesongin aikana veriappelsiineille mahdollisuuden, joka kerralla sama kolmeksi viikoksi pöydälle unohtuneen tuotteen nahistunut vivahde.

Coopin klementiinejä ostin talvella, ostaessa näyttivät vielä freesiltä, mutta parin päivän päästä puolet jäljellä olevista oli homeessa, ja toinenkin puoli luonnollisesti lensi roskiin homeisten mukana. Ns. merkkituote vieressä taisi olla kilohinnaltaan kolminkertainen, mutta olisi tullut kuitenkin halvemmaksi, jos ne olisi ehtinyt syödäkin ennen kuin pilaantuvat.

Prismassa joissain muissakin hevituotteissa huono säilyvyys on alkanut rassata. Yksi on vihersalaatit, joissa on ihan tuuria nahistuvatko ne kotona päivässä vai kestävätkö pidempään. Jos vaikka perjantaina hakee viikonlopun ruuat, niin sunnuntaina salaatti voi olla jo käyttökelvoton. Hämmästyttävin esimerkki on valmiissa pusseissa myytävät (kotimaiset) sipulit, joissa usein osa on pehmenneitä tai homeessa jo kaupassa. Näitä joutuu katsomaan tarkkaan, pienensin toki ongelmaa siirtymällä irtosipuleiden ostoon, niin voi tarkistaa jokaisen erikseen jo kaupassa.

Asiaa voisi helpottaa hakemalla hevejä useamman kerran viikossa aina tarpeeseen, mutta sipuleita tai juureksia ostan yleensä isomman pussin kerralla, kun olen tottunut siihen että ne säilyvät kotonakin vähintään viikkoja. Mutta eivät näemmä välttämättä säily enää, en tiedä onko ongelma yleinen vai koskeeko vain S ryhmää.
 

Viimeinen niitti oli sen bonuskorttipelleilyn käyttöönotto. Muisto vain on aika jolloin Lidl pilkkasi ja naureskeli korttiketjuille ja paukutteli henkseleitä että sama hinta kaikille. Näin on takki kääntynyt ja korttipelleilyä tuollakin enkä todellakaan hommaa sinne mitään äppipaskaa surkeilla bonuksilla (rahallisesti korkeimmat, mutta ehdot surkeimmat). Korttimuutoksen myötä saa Lidlissäkin olla nykyään tarkkana kun pitää tihrustaa onko joku tarjous vain äpillä vai ei. Pitäköön tunkkinsa.

Komppaan vahvasti tätä. Itse olen Lidlin sovelluksen ladannut ja muutaman kerran käyttänyt, mutta ei vaan jaksa enää.

Ihan hemmetin vammaista avata aina puhelin, sieltä sovellus ja navigoida siellä skannaukseen ja lisäksi etsiä sieltä jotain kuponkeja. Sitten vielä ne bonukset pitäisi myös kaivaa sieltä sovelluksesta ja käyttää kahden viikon kuluessa Lidlissä.

On kyllä käyttäjän kannalta niin vammainen systeemi kuin olla ja voi, kun vertaa vaikka S-ryhmän vastaavaan.
Prismassa hoituu etukortin ja maksukortin luku puhelimella yhteneväisellä tavalla ja bonukset kilahtaa suoraan tilille automaattisesti.
 
Komppaan vahvasti tätä. Itse olen Lidlin sovelluksen ladannut ja muutaman kerran käyttänyt, mutta ei vaan jaksa enää.

Ihan hemmetin vammaista avata aina puhelin, sieltä sovellus ja navigoida siellä skannaukseen ja lisäksi etsiä sieltä jotain kuponkeja. Sitten vielä ne bonukset pitäisi myös kaivaa sieltä sovelluksesta ja käyttää kahden viikon kuluessa Lidlissä.

On kyllä käyttäjän kannalta niin vammainen systeemi kuin olla ja voi, kun vertaa vaikka S-ryhmän vastaavaan.
Prismassa hoituu etukortin ja maksukortin luku puhelimella yhteneväisellä tavalla ja bonukset kilahtaa suoraan tilille automaattisesti.
paitsi että s-ryhmän etujen aktivointi edellyttää kupongin näyttöä kassahenkilölle eikä onnistu itsepalvelukassalla. K-ruoka sovelluksessa senkus aktivoi edun ja maksaa missä lystää kunhan muistaa plussakorttia näyttää (voi liittää esim maksukorttiin niin ei tarvitse sitäkään). Toki tämänkin voisi varmasti tehdä sujuvammaksi.
 
Erikoista, että s-ryhmän sovellus ei herätä närää. Sieltä pitää kaivaa erikseen aktivoitavia kuponkeja mistä pitää vielä näyttää myyjälle aikaleima. Ja Keskon sovelluksessa löytyy mm. myös kuponkeja mitkä on voimassa vain tietyissä marketeissa. :D
 
Tarvitaan uusi halpiskauppa niin kuin Lidl oli alkuun, Aldille paikka tässä. :hmm: Tai sitten Lidl voisi palata "juurilleen", siinä oli tunnelmaa kun tuotteet uusia outoja, mutta hinnat kohdallaan, ei ostoskoreja vaan jollain pahvilaatikon palalla kannoit ostokset, kassalla piti pää märkänä pakata sitä mukaa kun tuotteita piippailtiin. Muistoja muistoja..

Itse jätän ostamatta nuo "vain äpillä" sekä halvempi hinta äpillä -tuotteet ihan periaatteesta, harvoin on niin kriittinen tuote kyseessä että mitään oleellista menettää.
 
Erikoista, että s-ryhmän sovellus ei herätä närää. Sieltä pitää kaivaa erikseen aktivoitavia kuponkeja mistä pitää vielä näyttää myyjälle aikaleima. Ja Keskon sovelluksessa löytyy mm. myös kuponkeja mitkä on voimassa vain tietyissä marketeissa. :D
Mä en ole koko helvetin kuponkeja käyttänyt ellei ole joku tosi spesiaali kuten -30% vaatteista tai kengistä mutta jotkut kupongilla -20snt Pingviinituuteista ei jaksa paljon kiinnostaa ja toi Lidlin bonusohjelma on yleensä just näitä muutaman sentin alennuksia jostain perkeleen avokadoista tai saa lakupötkön tai reajuustorasian kun ostat satasella.
 
Erikoista, että s-ryhmän sovellus ei herätä närää. Sieltä pitää kaivaa erikseen aktivoitavia kuponkeja mistä pitää vielä näyttää myyjälle aikaleima.
Ei sieltä tarvitse kaivaa mitään. Omat ruokaostokset ainakin hoituu Prismassa ilman mitään kuponkien selailua.

Joskus saatan vilkaista, että mitä etuja siellä on, samalla kun tarkistan tilin tilanteen, mutta eipä juuri ikinä mitään, mitä käyttäisin. Nytkin vain jokin Fazerin jäätelö ja Malaco karkkipussi etukupongeilla. Ei aiheuta toimenpiteitä itselläni.

Lidlissä sen sijaan pitäisi avata se sovellus kassalla joka ikinen kerta kun siellä asioi.
 
Ei sieltä tarvitse kaivaa mitään. Omat ruokaostokset ainakin hoituu Prismassa ilman mitään kuponkien selailua.

Joskus saatan vilkaista, että mitä etuja siellä on, samalla kun tarkistan tilin tilanteen, mutta eipä juuri ikinä mitään, mitä käyttäisin. Nytkin vain jokin Fazerin jäätelö ja Malaco karkkipussi etukupongeilla. Ei aiheuta toimenpiteitä itselläni.

Lidlissä sen sijaan pitäisi avata se sovellus kassalla joka ikinen kerta kun siellä asioi.
Plus että ne haistapaska alennuksetkin on vain tietyissä liikkeissä voimassa niin mukavahan se on kun kupongilla katot että Pingviinituutti -10snt ja Prisman kassa sanoo että tää on kuule voimassa vaan siinä teidän lähi S-Marketissa. Eikä ole eka eikä toka kerta kun näin käy ja sen jälkeen lopetin koko helvetin kuponkien seuraamisen poislukien isoja alennuksia.
 
Erikoista, että s-ryhmän sovellus ei herätä närää. Sieltä pitää kaivaa erikseen aktivoitavia kuponkeja mistä pitää vielä näyttää myyjälle aikaleima. Ja Keskon sovelluksessa löytyy mm. myös kuponkeja mitkä on voimassa vain tietyissä marketeissa. :D

Tämä. Aivan ripulia (s-ryhmän toimintamalli), lidl+ anyday varsinkin kun valtaosa tarjouksista ei vaadi mitään kuponkien aktivointeja.
 
Lidlin alennuksista ja markkinaosuudesta - nuo lidlin plus-alennukset on käytännössä toteutettu siten, että aiemmin normaali alennushinta on nyt plus-alennus ja alennus ilman plussaa on pienempi. Eli periaatteessa vaan hieman viilattu kuluttajaa linssiin.
En käytä muidenkaan etukortteja tai sovelluksia, niin hyvien tarjouksien puuttuessa useimmiten tulee poikettua vaan kokonaan toisessa ketjussa, josta sitten hoituu samalla muutkin ostokset, koska lidlillä ei enää oikein ole myöskään laadun tai yleisen hintatason osalta etulyöntiasemaa.
 
Viimeksi muokattu:
Coopin klementiinejä ostin talvella, ostaessa näyttivät vielä freesiltä, mutta parin päivän päästä puolet jäljellä olevista oli homeessa, ja toinenkin puoli luonnollisesti lensi roskiin homeisten mukana. Ns. merkkituote vieressä taisi olla kilohinnaltaan kolminkertainen, mutta olisi tullut kuitenkin halvemmaksi, jos ne olisi ehtinyt syödäkin ennen kuin pilaantuvat.

Prismassa joissain muissakin hevituotteissa huono säilyvyys on alkanut rassata. Yksi on vihersalaatit, joissa on ihan tuuria nahistuvatko ne kotona päivässä vai kestävätkö pidempään. Jos vaikka perjantaina hakee viikonlopun ruuat, niin sunnuntaina salaatti voi olla jo käyttökelvoton. Hämmästyttävin esimerkki on valmiissa pusseissa myytävät (kotimaiset) sipulit, joissa usein osa on pehmenneitä tai homeessa jo kaupassa. Näitä joutuu katsomaan tarkkaan, pienensin toki ongelmaa siirtymällä irtosipuleiden ostoon, niin voi tarkistaa jokaisen erikseen jo kaupassa.

Asiaa voisi helpottaa hakemalla hevejä useamman kerran viikossa aina tarpeeseen, mutta sipuleita tai juureksia ostan yleensä isomman pussin kerralla, kun olen tottunut siihen että ne säilyvät kotonakin vähintään viikkoja. Mutta eivät näemmä välttämättä säily enää, en tiedä onko ongelma yleinen vai koskeeko vain S ryhmää.
Meillä suurin osa ostoksista tehdään Lidl ja mitä sieltä ei saa niin CM, Prisma ei ole matkan varrella ja on muutenkin ruuhkaisa lisäksi joutuu kävelemaan tolkuttomia matkoja joka ostos kerta.Hevit on halvempia Lidl kuin CM,ja kun on 2 hengen talous niin yleensä ostan irtomyynnista hedelmät ja vihannekset,voi valita sopivat ja sopivan määrän.Salaatti kestää kun ostaa ruukkumallin ja pistää sen vesiastiaan.Sovellus ei ole Lidl paras mahdollinen,mutta kun samalla tekee ostoslistan ja aktivoi kupongit niin ei tarvitse kaupassa muuta kuin vilauttaa lukijalle kännyä.
 
Komppaan vahvasti tätä. Itse olen Lidlin sovelluksen ladannut ja muutaman kerran käyttänyt, mutta ei vaan jaksa enää.

Ihan hemmetin vammaista avata aina puhelin, sieltä sovellus ja navigoida siellä skannaukseen ja lisäksi etsiä sieltä jotain kuponkeja. Sitten vielä ne bonukset pitäisi myös kaivaa sieltä sovelluksesta ja käyttää kahden viikon kuluessa Lidlissä.

On kyllä käyttäjän kannalta niin vammainen systeemi kuin olla ja voi, kun vertaa vaikka S-ryhmän vastaavaan.
Prismassa hoituu etukortin ja maksukortin luku puhelimella yhteneväisellä tavalla ja bonukset kilahtaa suoraan tilille automaattisesti.

S-ryhmän sovelluksessahan joutuu kupongin kaivamaan esiin ja näyttää kassahenkilölle, kun sen aktivoi. Kerran aktivoin kupongin jo kassajonossa ja ilmeisesti tämä johtaa tilanteeseen, jossa kassahenkilö ei tiedä onko sitä käytetty useamman kerran, joskin kohdallani se hyväksyttiin. Onhan tuo Lidlin systeemi paljon parempi siihen nähden.
 
S-ryhmän sovelluksessahan joutuu kupongin kaivamaan esiin ja näyttää kassahenkilölle, kun sen aktivoi. Kerran aktivoin kupongin jo kassajonossa ja ilmeisesti tämä johtaa tilanteeseen, jossa kassahenkilö ei tiedä onko sitä käytetty useamman kerran, joskin kohdallani se hyväksyttiin. Onhan tuo Lidlin systeemi paljon parempi siihen nähden.
Se kuponki pitää näyttää myyjälle että voimassa ja sen jälkeen painaa että käytetty ja näyttää uudelleen myyjälle. Typerä systeemi.
 
Se kuponki pitää näyttää myyjälle että voimassa ja sen jälkeen painaa että käytetty ja näyttää uudelleen myyjälle. Typerä systeemi.
Vielä itse itseäni lainaten. Näissä on myös toinen typerä rajoite eli vaikka sulla on kuponki paikalliseen vaikka Prismaan ja siellä sattuu olemaan omistajaosakaspäivät niin silloin ei kuponkia voi käyttää. Tää on aivan helvetin rasittava systeemi. Pari kertaa kun yrittäny jonku helvetin 20sentin alennuksen käyttää niin ropellat sitä sovellusta vaan että myyjä kertoo että joo väärä kauppa ja sitten kun varmistat että kauppa on oikein niin juu ei ole käytössä kun on omistajaosakaspäivät. Ja kuten sanottu niin tuohon lopetin kuponkipelleilyn poislukien oikeasti hyvä alennukset.
 
Mulle ei tule mieleen mitään Lidlin tuotteita joissa olisin huomannut laadun heikkenemistä, vaikka siellä tulee asioitua enemmän kuin muissa kaupoissa. Shrinkflation ja hintojen nousu sen sijaan on tullut huomattua. Silti vaikea vertailla Prismaan kun siellä tulee tunne että ne tuotteet mitkä pärjää Lidlille hinnassa, ei pärjää laadussa.
 
Mulle ei tule mieleen mitään Lidlin tuotteita joissa olisin huomannut laadun heikkenemistä, vaikka siellä tulee asioitua enemmän kuin muissa kaupoissa. Shrinkflation ja hintojen nousu sen sijaan on tullut huomattua. Silti vaikea vertailla Prismaan kun siellä tulee tunne että ne tuotteet mitkä pärjää Lidlille hinnassa, ei pärjää laadussa.
Varmaan riippuu ihan ostoprofiilista. Hedelmät ja vihannekset harvoin miksikään muuttuu, mutta esimerkiks XXL-porsaanleikkeet on muuttuneet ja ne 3-kappaleen salamipitsat on muuttunu. Oli myös muita vastaavia mutta en muista mitä. Tokihan kaikesta selviää kun sanoo että "en käytä noita tuotteita" mutta pointti olikin että mikä muuttunut.
 
Komppaan vahvasti tätä. Itse olen Lidlin sovelluksen ladannut ja muutaman kerran käyttänyt, mutta ei vaan jaksa enää.

Ihan hemmetin vammaista avata aina puhelin, sieltä sovellus ja navigoida siellä skannaukseen ja lisäksi etsiä sieltä jotain kuponkeja. Sitten vielä ne bonukset pitäisi myös kaivaa sieltä sovelluksesta ja käyttää kahden viikon kuluessa Lidlissä.

On kyllä käyttäjän kannalta niin vammainen systeemi kuin olla ja voi, kun vertaa vaikka S-ryhmän vastaavaan.
Prismassa hoituu etukortin ja maksukortin luku puhelimella yhteneväisellä tavalla ja bonukset kilahtaa suoraan tilille automaattisesti.

Vahvasti tuntuu et nyt vähän trollaillaan tms. mut eikös tuo ole ihan päinvastoin? Lidl tuntuu itselle tarjoavan aika vähän mitään älyllisiä kuponkoja pl. ne -5€ loppuhinnasta jne. Avaat sovelluksen ja painat kortin kuvaketta sekä skannaat sen kassalla. Siitä viet puhelimen suoraan lähimaksupäätteelle ja homma on ohi. Tästä päästään ääskaupan sovellukseen, jossa pelkkä kortti on jo piilotettu omalle sivulle parin painalluksen päähän. Saatikka jos haluat nauttia näistä kuponkieduista niin joudut jokaisen metsästämään ja näyttämään myyjälle erikseen? Lidl ja K-ketjussa molemmissa onnistuu kortin luennan yhteydessä.
 
Tästä päästään ääskaupan sovellukseen, jossa pelkkä kortti on jo piilotettu omalle sivulle parin painalluksen päähän.
Ainakin Androidissa S-mobiilia voi käyttää bonuskorttina heti kun sovelluksen avaa, edes kirjautumista ei tarvitse. Sovellus ilmoittaa tästä käynnistyessään, mutta viesti katoaa aika nopeasti näkyvistä.
 
Syopäiseksi kyllä mennyt tämä nykyaika kaikenmaailman kännykkäbonuskikkareineen, näitä sitten mummot ihmettelee kassalla että miksi ei saanut alennusta (kun on vain äpillä). :dead:
 
Totta, kaikki on Tamagochia nykyisin, pitää hoivata ensinnäkin sitä puhelinta, ja lisäksi niitä äppejä, sitä kauppaa ja kaikkea. Kukaan eikä mikään enää auta ihmistä vaan ihmisen pitää hoivata kaikkea. Se on sitä nykyaikaa kun kaikki on helppoa! Itsellä puhelin useimmiten kotona ja siitäkin ajasta valtaosin battery 0% ;-)
 
Totta, kaikki on Tamagochia nykyisin, pitää hoivata ensinnäkin sitä puhelinta, ja lisäksi niitä äppejä, sitä kauppaa ja kaikkea. Kukaan eikä mikään enää auta ihmistä vaan ihmisen pitää hoivata kaikkea. Se on sitä nykyaikaa kun kaikki on helppoa! Itsellä puhelin useimmiten kotona ja siitäkin ajasta valtaosin battery 0% ;-)
Onnea vaan loppuelämään. Puheliton elämä on varmasti tulevaisuudessa helppoa ja huoletonta.
 
Vahvasti tuntuu et nyt vähän trollaillaan tms. mut eikös tuo ole ihan päinvastoin? Lidl tuntuu itselle tarjoavan aika vähän mitään älyllisiä kuponkoja pl. ne -5€ loppuhinnasta jne. Avaat sovelluksen ja painat kortin kuvaketta sekä skannaat sen kassalla. Siitä viet puhelimen suoraan lähimaksupäätteelle ja homma on ohi. Tästä päästään ääskaupan sovellukseen, jossa pelkkä kortti on jo piilotettu omalle sivulle parin painalluksen päähän. Saatikka jos haluat nauttia näistä kuponkieduista niin joudut jokaisen metsästämään ja näyttämään myyjälle erikseen? Lidl ja K-ketjussa molemmissa onnistuu kortin luennan yhteydessä.

Edelleen, Prismassa ei ainakaan omalla kohdalla tarvitse pelleillä niiden kuponkien kanssa laisinkaan, kun ei niillä saa mitään mitä tyypillisesti ostan. Joten ei tarvetta avata mitään sovellusta koskaan.

Hölmöhän tuo kuponkisysteemi on S-ryhmälläkin, mutta kun en tosiaan sitä tarvitse. Lidlissä se sovellus taasen on aina avattava ja sieltä pitää valita se skannaus, jos mielii bonukset saada. Ja bonusten käyttäminen vaan nyt on Lidlissä harvinaisen vammaista. Ja pitää tähtäillä puhelinta QR-koodin lukijaan.

S-ryhmän etukortin pystyy tallentamaan puhelimeen sekä älykelloon muiden korttien joukkoon. Toimii lähimaksun tavoin, eli tuplaklikkaus sivupainikkeesta, tunnistautuminen kasvoilla ja näytät kännyä lukijalle. S-etukortti tulee automaattisesti valituksi, koska maksukortinlukija kysyy sitä. Ei tarvitse availla mitään. Ei tarvitse navigoida mihinkään. Ei tarvitse tähdätä puhelinta johonkin helvatan QR-koodin lukijaan. Jos maksaa kellolla, niin ei tarvitse edes kasvotunnistusta tehdä.

Lidl saattaa olla halvin edelleen, mutta jos on, niin ero Prismaan on mitätön. Lisäksi Lidlin valikoimassa ei vain ole kaikkea sitä, mitä viikoittain ostan. Cittarissa omaan makuun paras valikoima, mutta melkein kaikki on selvästi kalliimpaa kuin Lidlissä ja Prismassa.
 
Edelleen, Prismassa ei ainakaan omalla kohdalla tarvitse pelleillä niiden kuponkien kanssa laisinkaan, kun ei niillä saa mitään mitä tyypillisesti ostan. Joten ei tarvetta avata mitään sovellusta koskaan.
Pelkästään tää on jo aivan helvetin huono syy perustella minkään käytettävyyttä.
 
Lidlin markkinaosuuden laskuun itse löydän 2 syytä.
1. tämän inflaation myötä parin edellisen vuoden ajoilta tuntuu että Lidl on nostanut hintoja prosentuaalisesti jopa enemmän kuin K- ja S-mafia. Koska Lidl oli itse asiassa verrattain halpa ennen tätä.
Paljon kannattavampaa vain käydä Prismassa kun in 1km päässä kotoa ja saa niukat S-bonukset päälle.
2. Lidl on liikaa suomalaistanut valikoimaansa. Samat lauantaimakkarat ja ruispalat ja Saarioisten ruuat kuin kahdessa isossa. Mikä järki noita on tuolta ostaa, kun samat saa muualta.
Lidlin valtti oli vielä tuossa 10 vuotta sitten ulkomaiset, paremmat, erilaiset ja laadukkaammat tuotteet kaikilta osin.

Ennen tätä inflaatiota tuli käytyä Lidlissä 1-2 kertaa viikossa, nyt 2-3kk.

LIdlin bonussysteemi on outo, mutta nykypäivänä pitää kyllä olla jokaikinen äppi aktivoituna joka helvetin kauppaan paikkaan jos meinaa pennin säästää.
Tuo Lidlin äppi toimii jos tulee ostettua jotain ruuvivääntimiä ym. tavaraa, vaatteita, tarjousjuttuja tai pakasteita. Sitten nuo 1, 2, 4, 10~ bonuskupongit tulee arvoonsa.
Ja apin kautta on usein jotain hyviä hevi-osaston tarjouksia usein tuorekurkussa ja tomaateissa, noita menee meidän taloudessa paljon.

S-ryhmän bonus ryhmä on kieltämättä aika vittumainen kun tulee emännän kanssa suosittua itsepalvelukassaa 99% kerroista. Itse asiassa en edes muista koska olisin viimeksi käyttänyt normaalia kassaa Prismassa. Kalevit eläkeläiset ostoskärreineen jonottaa noille.
Itsepalvelukassa on niin paljon nopeampi jos 2 miehistönvahvuudella ollaan liikenteessä. Toinen piippaa ja toinen pakkaa sitä mukaa.
Mutta sitten kun on se -20% alennus elintarvikkeesta (Oltermannin Cheddar) niin pitää haahuilla sitä Prisman työntekijää jostain, helvetin rasittavaa. Eikö tuohon vois hommata jonkun toiminnon äppiin että voi itse hoitaa sen alennuksen?
 
Viimeksi muokattu:
Huvittavaa että jonkun äpin avaamisesta ja kortin skannauksesta tehdään vaikeaa mutta samaan aikaan mennään Prismaan, kävellään satoja metrejä ja käytetään kauppareissuun paljon enemmän aikaa kun Lidliin.

Parasta Lidlissä on se että saat nopeasti tehtyä kauppareissun pienellä vaivalla, tavarat löytyy joka Lidlissä suurinpiirtein samoista paikoista ja vielä kohtuu edullisesti.
Pikku kaupan edut hypermarkettien hinnoilla.
 
Viimeksi muokattu:
Lidlin markkinaosuuden laskuun itse löydän 2 syytä.
1. tämän inflaation myötä parin edellisen vuoden ajoilta tuntuu että Lidl on nostanut hintoja prosentuaalisesti jopa enemmän kuin K- ja S-mafia. Koska Lidl oli itse asiassa verrattain halpa ennen tätä.
Paljon kannattavampaa vain käydä Prismassa kun in 1km päässä kotoa ja saa niukat S-bonukset päälle.
2. Lidl on liikaa suomalaistanut valikoimaansa. Samat lauantaimakkarat ja ruispalat ja Saarioisten ruuat kuin kahdessa isossa. Mikä järki noita on tuolta ostaa, kun samat saa muualta.
Lidlin valtti oli vielä tuossa 10 vuotta sitten ulkomaiset, paremmat, erilaiset ja laadukkaammat tuotteet kaikilta osin.

Ennen tätä inflaatiota tuli käytyä Lidlissä 1-2 kertaa viikossa, nyt 2-3kk.

LIdlin bonussysteemi on outo, mutta nykypäivänä pitää kyllä olla jokaikinen äppi aktivoituna joka helvetin kauppaan paikkaan jos meinaa pennin säästää.
Tuo Lidlin äppi toimii jos tulee ostettua jotain ruuvivääntimiä ym. tavaraa, vaatteita, tarjousjuttuja tai pakasteita. Sitten nuo 1, 2, 4, 10~ bonuskupongit tulee arvoonsa.
Ja apin kautta on usein jotain hyviä hevi-osaston tarjouksia usein tuorekurkussa ja tomaateissa, noita menee meidän taloudessa paljon.

S-ryhmän bonus ryhmä on kieltämättä aika vittumainen kun tulee emännän kanssa suosittua itsepalvelukassaa 99% kerroista. Itse asiassa en edes muista koska olisin viimeksi käyttänyt normaalia kassaa Prismassa. Kalevit eläkeläiset ostoskärreineen jonottaa noille.
Itsepalvelukassa on niin paljon nopeampi jos 2 miehistönvahvuudella ollaan liikenteessä. Toinen piippaa ja toinen pakkaa sitä mukaa.
Mutta sitten kun on se -20% alennus elintarvikkeesta (Oltermannin Cheddar) niin pitää haahuilla sitä Prisman työntekijää jostain, helvetin rasittavaa. Eikö tuohon vois hommata jonkun toiminnon äppiin että voi itse hoitaa sen alennuksen?
Tuohon markkinaosuuden laskuun voin todeta että olen varsin samaa mieltä. Lidlissä hinnat ovat nousseet ja valikoima on huonontunut. Aikanaan tuli läytyä Lidlissä juurikin siitä syystä että sieltä löytyi jotain erilaista mitä muista kaupoista ei löytynyt mutta nykyään Lidl tuntuu olevan aikalaillla samanlainen kun perus-Alepa. Lisäksi tuo mobiiliäppi ja sen tarjoukset sun muut ovat jotenkin kankeita omasta mielestä, esim K-ketjulla (jota meillä nykyään käytetään eniten) tuo vaan toimii pirun paljon paremmin.

Ja tietty yksi syy suosia K- ja S-ketjuja on se että heidän tuotteista löytyy paremmin tietoa heidän netttisivuiltaan hintoineen päivineen, Lidlillä on käytännössä vain tarjouslehtiset ja jotain random-juttuja. Ei siis voi miettiä ja suunnitella kauppareissua kätevästi etukäteen niin tarkkaan kuin kilpailijoilla.

Moneen vuoteen ei tullut Lidlissä käytyä ollenkaan kun lähimpien kauppojen sijainnit olivat sellaisia etteivät osuneet oikein reitille. Nyt kun tuli uusi Lidl työmatkan varrelle niin siellä on taas tullut muutaman kerran käytyä mutta aika vähän siellä on sellaisia tuotteita mitä sieltä ihan välttämättä haluaisi ostaa kun vastaavia löytyy muistakin ketjuista. Ja kun tosiaan hinta- ja tuotetietoja ei ole niin kattavasti netissä ja valikoima vaihtuu koko ajan kaiken maailman kamppisten tahdissa niin ei muutenkaan oikein sovellu normaaliin kaupparutiiniin.
 
Itselle prisman iso etu on kerää ja skannaa, ei tarvitse pakata montaa kertaa tavaroita, nopeuttaa myös kaupassa käyntiä. Laajempi valikoima myös ja hintataso samaa luokkaa lidlin kanssa.

Jos ei alennuskuponkeja ole tai käytä, lidlin bonukset saa myös tulostamalla sen qr-koodin ja laminoitua niin toimii kuin muut bonuskortit, jos kortti on helpompi kaivaa kuin puhelin kassalla. Itsellä on näin ja screenshot myös siitä puhelinessa, kun käytetään puolison kanssa samaa. Puoliso sitten käyttää (tai yhdessä käydessä), jos tulee joku alennuskuponki tai on joku alennus tuote.

Lidlissä hieman ärsyttää ettei muita hintoja/tuotteita kuin viikon tarjouksia näe netistä. K- ja S-ryhmän valikoimat netissä toimivat kohtuu huonosti, mutta löytyy edes.
 
  • Tykkää
Reactions: Mco
Meillä ainoa syy käydä Prismassa Lidlin sijaan on noutomahdollisuus. Valtava ajan ja vaivan säästö lapsiperheessä. Eikä tule kalliiksi, koska käydään vain kerran viikossa kaupassa. Olisi myös aika stressaavaa mennä kassan kautta, kun ostoksia on kerralla niin paljon.

Lidl hoi, missä viipyy noutomahdollisuus? :)
 
Meillä ainoa syy käydä Prismassa Lidlin sijaan on noutomahdollisuus. Valtava ajan ja vaivan säästö lapsiperheessä. Eikä tule kalliiksi, koska käydään vain kerran viikossa kaupassa. Olisi myös aika stressaavaa mennä kassan kautta, kun ostoksia on kerralla niin paljon.

Lidl hoi, missä viipyy noutomahdollisuus? :)
Tuo nostaisi kyllä melkoisesti Lidlin pisteitä meillä, saisi valmiiksi kerättynä ohi ajaessaan poimittua ostokset kyytiin niinkuin monesti teemme Cittarin tai Prisman kanssa. Samallahan tuo tuotevalikoimakin hintoineen tulisi nettiin ja voisi vähän vertailla hintoja eri kauppaketjujen välillä ja suunnitella vähän kauppareissua valmiiksi.

Meillä on käytetty myös ihan kotiinkuljetustakin, kätevä juttu jos on esimerkiksi paljon vichyä, talous- ja wc-paperia ja/tai muuta isoa tai painavaa ostoslistalla. Ja tuo kotiinkuljetus oli ihan näppärä tuossa talvella kun oli huonoja ilmoja, ei tarvinnut isojen ostosten kanssa liukastella pihalla.
 
2. Lidl on liikaa suomalaistanut valikoimaansa. Samat lauantaimakkarat ja ruispalat ja Saarioisten ruuat kuin kahdessa isossa. Mikä järki noita on tuolta ostaa, kun samat saa muualta.
Lidlin valtti oli vielä tuossa 10 vuotta sitten ulkomaiset, paremmat, erilaiset ja laadukkaammat tuotteet kaikilta osin.

Veikkaan, että moni on eri mieltä vaikka itse olen kanssasi samaa mieltä. Ennenhän vinguttiin vuosi kaudet että kun sieltä ei saa juuri sitä tiettyä suomalaista makkaraa tai juustoa tai fazerin sinistä, kaikki on saksalaista, en mene! Nyt niitä toivottuja tuotteita saa, mutta kääntöpuolena on että valikoima on suomalaistunut, koska neliöt ei riitä pitämään kaikkea valikoimassa. Nyt jo valikoiman kasvattaminen tapahtuu suurelta osin lajitelmien lisäämisenä valikoimaan, eli laatikossa on useampaa makua ja aina tietysti se suosituin on loppu.
 
Ettekö te laita erilaisia ohutlehtisiä salaatteja sun muita jääkaappiin? Mä aina välillä bongaan erilaisia salaatteja hevihävikistä. Ne saattavat säilyä pari viikkoakin jääkaapissa. Ja noissa hevihävikeissä on tyyliin parasta ennen =ostopäivä.


S-ryhmän sovelluksessahan joutuu kupongin kaivamaan esiin ja näyttää kassahenkilölle, kun sen aktivoi. Kerran aktivoin kupongin jo kassajonossa ja ilmeisesti tämä johtaa tilanteeseen, jossa kassahenkilö ei tiedä onko sitä käytetty useamman kerran, joskin kohdallani se hyväksyttiin. Onhan tuo Lidlin systeemi paljon parempi siihen nähden.

Mä olen aina aktivoinut sen siinä jonossa. Ei mitään mainintaa että se olisi väärä tapa. Siinähän on kellonaika.

Lidlissä on oikeastaan rasittavinta se, että pitää huolehtia jotta bonusraja aina täyttyy. Muuten jää bonukset kokonaan saamatta.

Kiitos.

Monet ovat niin Lidlin osalta, kuin laajemminkin aina kyseenalaistaneet nämä bonussysteemit. Tuossa on se syy. Tai yksi niistä. Varsinkin K ja S kanta-asiakassysteemien olen ajatellut sitovan paljon suuremmin, kuin pelkän ruokakaupan osalta.
 
Huvittavaa että jonkun äpin avaamisesta ja kortin skannauksesta tehdään vaikeaa mutta samaan aikaan mennään Prismaan, kävellään satoja metrejä ja käytetään kauppareissuun paljon enemmän aikaa kun Lidliin.

Parasta Lidlissä on se että saat nopeasti tehtyä kauppareissun pienellä vaivalla, tavarat löytyy joka Lidlissä suurinpiirtein samoista paikoista ja vielä kohtuu edullisesti.
Pikku kaupan edut hypermarkettien hinnoilla.

Tämäkin on Prismasta kiinni.. meillä Prisma kaupungin keskustassa ja parkkihallista pääsee suoraan hissillä kauppaan niin ettei koko käyttötavarapuolella tarvitse edes käydä. Nopeampi asioida kuin paikallisessa Lidlissä joka taas löytyy keskustan ulkopuolelta ja jossa joudut auton jättämään pidemmälle. Varsinkin lumisena/loskaisena aikana tuskaa asioida jos vähääkään enempää ostettavaa.. kaupan sisäänkäynti parkkiksen taaimmainen kulma mikä pitää huolta siitä ettei ovien lähellä ole koskaan tyhjiä parkkipaikkoja.

Miinuksena tuossa on hieman pienempi valikoima kuin monessa muussa Prismassa.
 
  • Tykkää
Reactions: Mco
Veikkaan, että moni on eri mieltä vaikka itse olen kanssasi samaa mieltä. Ennenhän vinguttiin vuosi kaudet että kun sieltä ei saa juuri sitä tiettyä suomalaista makkaraa tai juustoa tai fazerin sinistä, kaikki on saksalaista, en mene! Nyt niitä toivottuja tuotteita saa, mutta kääntöpuolena on että valikoima on suomalaistunut, koska neliöt ei riitä pitämään kaikkea valikoimassa. Nyt jo valikoiman kasvattaminen tapahtuu suurelta osin lajitelmien lisäämisenä valikoimaan, eli laatikossa on useampaa makua ja aina tietysti se suosituin on loppu.

Tämä on varmaan se mikä jakaa aikalailla mielipiteitä kahtia, mutta itselle se Lidlin oma ulkomaalainen valikoima oli nimenomaan se valtti ja syy käydä siellä.
Ja tosiaan valikoima on tuon takia hieman supistunut ja monia teemaviikkojen hyviä tuotteita tuntuu poistuvan valikoimista koko ajan.
Ja ne hyvät teemaviikkojen tuotteet alkaa olemaan niin kalliita että miettii kahdesti onko ostamisen arvoista...
Noh, vaatteet ovat ainakin vielä meidän talouteen hyviä Lidlissä. Noissa on aivan loistava hinta-laatusuhde.
 
Tämä on varmaan se mikä jakaa aikalailla mielipiteitä kahtia, mutta itselle se Lidlin oma ulkomaalainen valikoima oli nimenomaan se valtti ja syy käydä siellä.
Tämä oli minullekin se suurin syy käydä Lidlissä. On siellä nykyäänkin jotain sellaisia vähän "eksoottisempia" tuotteita mitä muista kaupoista ei saa mutta huomattavasti vähemmin kuin ennen.
 
Huvittavaa että jonkun äpin avaamisesta ja kortin skannauksesta tehdään vaikeaa mutta samaan aikaan mennään Prismaan, kävellään satoja metrejä ja käytetään kauppareissuun paljon enemmän aikaa kun Lidliin.
Onpa hurjan rasittavaa käyttää niitä jalkojaan. Ja tämäkin on paljon Prismasta kiinni, joissain ei tarvi juurikaan enempää kävellä jos ruokaosasto on suoraan sisäänkäynnillä.

Enemmän vituttaa Lidlin ahtailla käytävillä seikkailun jälkeen seistä Lidlin pitkissä kassajonoissa, kun Prismassa pääsee 99% kerroista suoraan vähintään itsepalvelukassalle. Ja sen jälkeen mennä vielä toiseen kauppaan kun et saanut kaikkea haluamaasi sieltä Lidlistä.
 
Enemmän vituttaa Lidlin ahtailla käytävillä seikkailun jälkeen seistä Lidlin pitkissä kassajonoissa, kun Prismassa pääsee 99% kerroista suoraan vähintään itsepalvelukassalle. Ja sen jälkeen mennä vielä toiseen kauppaan kun et saanut kaikkea haluamaasi sieltä Lidlistä.
Lidleissä on eroja, esim. Halikon Lidlissä on leveät käytävät, eikä jonoja enempä kuin prismoissakaan, ja itsepalvelukassat Lidleissäkin on.

Jotkin ulkomaiset makkarat ja leikkeet, niitä on alkanut näkyä hyvin jossain K-cityissäkin, mutta hinnat kyllä suosivat Lidlejä niissä. Se on totta että Lidlien hintatason lähentynyt muita, kilpailuhan on justiin sitä mitä nykyinen hallitus ei ainakaan halua. Ja miksi kaupat kilpailisivat? Ihmisten on syötävä, vaikei tosiaankaan hallituksen mielestä kyllä ;-)
Se on totta ettei Lidlissä ole kaikkea, ja että ne miksi siitä innostui, on monet tuotteet kadonneet, kuten vaikka ääriharvinaiseksi mäsähtänyt kahvijäätelö.
 
Onpa hurjan rasittavaa käyttää niitä jalkojaan. Ja tämäkin on paljon Prismasta kiinni, joissain ei tarvi juurikaan enempää kävellä jos ruokaosasto on suoraan sisäänkäynnillä.

Enemmän vituttaa Lidlin ahtailla käytävillä seikkailun jälkeen seistä Lidlin pitkissä kassajonoissa, kun Prismassa pääsee 99% kerroista suoraan vähintään itsepalvelukassalle. Ja sen jälkeen mennä vielä toiseen kauppaan kun et saanut kaikkea haluamaasi sieltä Lidlistä.

Onpa hurjan rasittavaa mennä sinne itsepalvelukassalle myös Lidlissä. Prismassa ärsyttää se, että kassajonot on aina kilsan pitusia ja sitten puolet itsepalvelukassoista on kiinni ja käytössä olevat on ihan tukossa. Sais pitää niitä kaikkia auki, kuitenkin ruuhkapiikit on suunnilleen ennustettavissa.

EDIT: Niin ja yksi kerta ajattelin hakea nopeasti evästä töihin Prismasta. Kello oli ehkä kahdeksan aamulla. Yksi kassa auki, kymmenne mummoa jonossa. Ei yksikään itsepalvelukassa auki. Siinä piti jo punnita että jaksaako jonottaa vai lähteekö menee.
 
Viimeksi muokattu:
Itsepalvelukassat on melko turhia jos ostaa alkoholipitoisia juomia.
En koe ongelmaksi. Tilannetta pystyy omatoimisesti helpottamaan kun hihkasee itsepalvelukassan valvojalle " mulla on pari olutta " niin seuraa perässä kassalle ja antaa luvan ostoksille. Jokaiselle purkille ei tarvitse erillistä lupaa vaan kaikki menee sillä yhdellä samalla. En tosin koe myöskään ongelmaksi jos valvoja on palvelemassa jotain toista ja joutuu odottamaan hetki punaisen valon sytyttyä, niin kiire ei ikinä itselläni ole etten jaksaisi odottaa hetkeä.
 
En koe ongelmaksi. Tilannetta pystyy omatoimisesti helpottamaan kun hihkasee itsepalvelukassan valvojalle " mulla on pari olutta " niin seuraa perässä kassalle ja antaa luvan ostoksille. Jokaiselle purkille ei tarvitse erillistä lupaa vaan kaikki menee sillä yhdellä samalla. En tosin koe myöskään ongelmaksi jos valvoja on palvelemassa jotain toista ja joutuu odottamaan hetki punaisen valon sytyttyä, niin kiire ei ikinä itselläni ole etten jaksaisi odottaa hetkeä.
Ei mullakaan ole niin kiire etteikö jaksais odottaa normikassalla eikä tarvii kikkailla myyjien kanssa.
 
Itse lopetin viikko-ostosten teon super (ja hyper-) marketeissa n. 1-2 vuotta sitten ja nykyään kun johonkin Lidliä suurempaan kauppaan eksyy, hämmästelen yhä uudelleen miksi olen joskus jaksanut asioida paikan päällä.

Nouto K-Citymarketeissa maksaa pääsääntöisesti 2,90€ ja ajansäästö on todella huomattava jopa yksin kaupassa käydessä, saatikka paremman puoliskon kanssa, joka haluaa katsoa joka BBD:n erikseen.
 
Nouto K-Citymarketeissa maksaa pääsääntöisesti 2,90€ ja ajansäästö on todella huomattava jopa yksin kaupassa käydessä, saatikka paremman puoliskon kanssa, joka haluaa katsoa joka BBD:n erikseen.
Toisaalta roskiin menee enemmän tavaraa, kun saa keräilystä niitä laarinpohjia joissa on viikkoa vähemmän päiväystä kuin itsepoimitussa. Hevitkin ovat joskus silminnähden mätiä heti unboksatessa. Sitten täytyy kuunnella vartti hissimusiikkia jos haluaa kaksi euroaan takaisin.
 
Toisaalta roskiin menee enemmän tavaraa, kun saa keräilystä niitä laarinpohjia joissa on viikkoa vähemmän päiväystä kuin itsepoimitussa. Hevitkin ovat joskus silminnähden mätiä heti unboksatessa. Sitten täytyy kuunnella vartti hissimusiikkia jos haluaa kaksi euroaan takaisin.
Meillä on ainakin ollut Cittarin tilauksissa ihan priimaa ja pitkillä päivämäärillä. Välillä jopa on tilauksesta jäänyt osa tuotteista tulematta tai korvattu kun ei ole ollut riittävän pitkällä päiväyksellä kaupassa tuotteita sillä hetkellä tarjolla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
273 227
Viestejä
4 713 506
Jäsenet
76 991
Uusin jäsen
penninvenyttäjä

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom