- Liittynyt
- 22.12.2016
- Viestejä
- 21 378
Kauniit kuvat ja brändit ei välttämättä tuo lisäarvoa, mutta onhan se silti silmiinpistävän hassua, että on valkoinen laatikko, jossa on tarpeelliset tiedot mustalla fontilla eikä mitään muuta.Noin periaatteessa ostaisin kaikki tuotteet mieluiten mahdollisimman halvassa pakkauksessa(esteettisen designin näkökulmasta siis, ei käytettävyyden kustannuksella). Ei kauniit kuvat tuo kaurahiutaleisiin mitään lisäarvoa, ainakaan sellaista että siitä haluaisin maksaa. Toisaalta paha sanoa paljonko pakkausten hinnat olisivat halvempia jos niissä ei olisi graafista suunnittelua ollenkaan? Eli pakolliset tekstit perus fontilla ja muuten paketti kokonaan sen värinen mikä onkaan halvin väri toteuttaa.
Väkisinkin tulee mieleen, että noiden ei edes haluta menevän kaupaksi, mutta on nyt sitten pakko kilpailla hinnalla ja olla halvin. Ja voihan siinä olla perää. Jos Lidl tekee tuossa ihan persnettoa, niin mieluummin ohjataan asiakkaat astetta kalliimman tuotteen pariin. Joka olisi muuten maksanut noin 0,89 eli yli tuplahinta! En osaa sanoa, onko noilla mitään käytännön eroa paitsi pakkaus ja hinta...