Plus että ne haistapaska alennuksetkin on vain tietyissä liikkeissä voimassa niin mukavahan se on kun kupongilla katot että Pingviinituutti -10snt ja Prisman kassa sanoo että tää on kuule voimassa vaan siinä teidän lähi S-Marketissa. Eikä ole eka eikä toka kerta kun näin käy ja sen jälkeen lopetin koko helvetin kuponkien seuraamisen poislukien isoja alennuksia.
S-ryhmässä alennukset on usein voimassa kaikissa saman osuuskaupan myymälöissä, eli saat Fasun jäätelöt ja karkit samaan hintaan niin Alepasta, S-marketista kuin Prismasta.
K-ryhmässä harrastetaan näitä ”Vain Citymarketeista”, ”Vain K-supermarketeista” (superpäivien vuoksi) tai vain tietystä liikkeestä.
Samaa pasketta tuo S-ryhmä on. Jos tuota ei pääasiallisena käytä niin heikot bonukset kun saa 0% takaisin 49.99€ ostoista. Noh jollain se mafian rahantuhlaus maailmanvalloitus pitää kattaa...
Fiksumpi tyyppi ohittaa tuon rajan liittymällä Koillismaan osuuskauppaan, jossa bonusta saa jo yhden euron kuukausiostoilla. Eli yhden henkilön talouksissa ja S-ryhmää vähän käyttävillä kannattaisi olla Koillismaan osuuskaupan jäsenyys.
Joskus aikanaan myös Eekoossa eli Etelä-Karjalan osuuskaupassa oli tämä 1€ ostoraja bonuksille ja isotätini olikin siellä jäsenenä tämän vuoksi.
En koe ongelmaksi. Tilannetta pystyy omatoimisesti helpottamaan kun hihkasee itsepalvelukassan valvojalle " mulla on pari olutta " niin seuraa perässä kassalle ja antaa luvan ostoksille. Jokaiselle purkille ei tarvitse erillistä lupaa vaan kaikki menee sillä yhdellä samalla. En tosin koe myöskään ongelmaksi jos valvoja on palvelemassa jotain toista ja joutuu odottamaan hetki punaisen valon sytyttyä, niin kiire ei ikinä itselläni ole etten jaksaisi odottaa hetkeä.
Näinpä, samalla taktiikalla toimin myös niissä kaupoissa, joissa alennustarralla olevat tuotteet eivät sisällä erikseen printattua viivakoodia, jolla alennus tulee automaattisesti itsepalvelukassalla. Sama logiikka toimii myös K18-tuotteisiin.
Onpa hurjan rasittavaa mennä sinne itsepalvelukassalle myös Lidlissä. Prismassa ärsyttää se, että kassajonot on aina kilsan pitusia ja sitten puolet itsepalvelukassoista on kiinni ja käytössä olevat on ihan tukossa. Sais pitää niitä kaikkia auki, kuitenkin ruuhkapiikit on suunnilleen ennustettavissa.
Prismoissa on suuria eroja sen suhteen, millaisia jonot ovat. Esimerkiksi Kaaressa ja Sellossa jonot ovat pitkiä, mutta esimerkiksi Triplassa usein selvästi maltillisemmat tai jonoja ei lainkaan. Onneksi ruuhka-aikoina on usein paljon itsepalvelukassoja käytössä ja monessa Prismassa niitä myös lisätään.
Se kuponki pitää näyttää myyjälle että voimassa ja sen jälkeen painaa että käytetty ja näyttää uudelleen myyjälle. Typerä systeemi.
S-ryhmän pitäisi tehdä kupongeistaan sillä tavoin automaattiset, että kassa kysyy, käytetäänkö nyt tämä etukuponki ostoon tällä kerralla? Samaan tapaan kuin K-ryhmässä nuo -8% tai -10% kupongit, joissa kassa kysyy, käytetäänkö kuponki vai ei nyt?
S-ryhmä tuskin tekee samaa mallia, koska söisi enemmän katetta vrt nykyinen malli, jossa harva muistaa ja tiedostaa edes sitä, että joka kuukausi on joitakin alennuksia tietyistä elintarvikkeista tai -10% käyttötavaran alennuskuponkia per kuukausi Prismoihin.
Komppaan vahvasti tätä. Itse olen Lidlin sovelluksen ladannut ja muutaman kerran käyttänyt, mutta ei vaan jaksa enää.
Ihan hemmetin vammaista avata aina puhelin, sieltä sovellus ja navigoida siellä skannaukseen ja lisäksi etsiä sieltä jotain kuponkeja. Sitten vielä ne bonukset pitäisi myös kaivaa sieltä sovelluksesta ja käyttää kahden viikon kuluessa Lidlissä.
On kyllä käyttäjän kannalta niin vammainen systeemi kuin olla ja voi, kun vertaa vaikka S-ryhmän vastaavaan.
Prismassa hoituu etukortin ja maksukortin luku puhelimella yhteneväisellä tavalla ja bonukset kilahtaa suoraan tilille automaattisesti.
Auts, tämä ei juuri lisäile haluja asioida Lidlissä.