Lidl vs K-ryhmä vs S-ryhmä

Meillä päin kaikilla kauppaketjuilla on vaihtelua he-vi osastojen laadussa, mutta kyllä Lidlistä saa lähes kaiken tarvitsemansa ellei joskus ole loppu. Ei niillä ihan kaikkea ole mutta kaupan kokokin on paljon pienempi kuin Prismalla ja Citymarketilla. Sen sijaan omien merkkien kohdalla ovat valovuoden edellä laadussa S-ketjua, ja toisinaan myös K:ta.
 
Meillä päin kaikilla kauppaketjuilla on vaihtelua he-vi osastojen laadussa, mutta kyllä Lidlistä saa lähes kaiken tarvitsemansa ellei joskus ole loppu. Ei niillä ihan kaikkea ole mutta kaupan kokokin on paljon pienempi kuin Prismalla ja Citymarketilla. Sen sijaan omien merkkien kohdalla ovat valovuoden edellä laadussa S-ketjua, ja toisinaan myös K:ta.
Noi omat merkit on aika kinkkinen koska esim. S-ryhmällä ja K-ryhmällä on useita omia eritasoisia merkkejä eli samasta tuotteesta voi olla kaksi tai kolme oman merkin variaatiota. Lidlillä on yksi.
 
Noi omat merkit on aika kinkkinen koska esim. S-ryhmällä ja K-ryhmällä on useita omia eritasoisia merkkejä eli samasta tuotteesta voi olla kaksi tai kolme oman merkin variaatiota. Lidlillä on yksi.
Joo ja ei. Oleellinen strategiaero noiden välillä on, että Lidlillä ei ole kautta valikoiman käytettäviä tasoa ilmaisevia omia brändejä tyyliin "K menu" ja "Pirkka Parhaat". Lidlin käyttämissä tuoteryhmäkohtaisissa merkeissä on usein 2-3 eri tasovaihtoehtoa(e: ok, harvemmin kolmea ihan samalle nimikkeelle). Se vaan on ihan tapauskohtaista mikä on hyvää tai edes kelvollista ja täytyy tietää tai kokeilla.

Tosin tarkkaan ottaen esimerkiksi K-kaupassa on väärin olettaa että Pirkka olisi aina parempi kuin K-menu. Voi se joskus olla huonompikin, tai identtinen tuote kalliimmassa pienemmässä pakkauksessa.
 
Viimeksi muokattu:
Ei ollut taaskaan ensimmäinen kerta kun pistävät K-marketissa, S-marketissa ja Lidlissä kahvia tarjoukseen.
En juo kahvia pelkästään, mutta teetä menisi kyllä paljonkin. Teepusseista ei ole ikinä tarjouksia, ellei jotain superkallista teetä lasketa 50 senttiä nimellisesti. Kyllä nyt on Lidlin laitettava Lord Nielson teepussit alennukseen. Niin paljon on kahvikansalle tarjouksia, mutta mitä meille teen juojille tarjolla ? K-marketissa tee on ylipäätään niin kallista, ettei siellä ole varaa edes käydä katsomassa mitä maksaa.

Lidlin hinta 1,29 on ihan hyvä ja tarjouksesta 0,99 eur voisi ostaa vaikka laatikollisen kerralla.
 
Eiköhän tuo ole juuri noin. Prisman valikoima hevi-osastolla on ainakin täällä valovuoden edellä Lidliä, josta minkään banaania eksoottisemman ostaminen on tuuripeliä. Jo ihan perusyrttien kohdalla tuntuu usein jäävän Lidlissä ilman. Toki ihan eri kokoiset kaupatkin kyseessä. Laadussakaan en ole huomannut eroa. Joku tuote on sinä päivänä parempi toisessa kaupassa ja päinvastoin. Taitaa ihan olla siitäkin kiinni mitä eriä sattuu tulemaan.
Taitaa olla sitten paikallisen osuuskaupan juttuja, täällä Etelä-Karjalassa ollaan Eekoon alueella. Ja varmasti vaikuttaa paikallisen lidlin henkilökunta ja aluepäälliköt asiaan.
 
Joo ja ei. Oleellinen strategiaero noiden välillä on, että Lidlillä ei ole kautta valikoiman käytettäviä tasoa ilmaisevia omia brändejä tyyliin "K menu" ja "Pirkka Parhaat". Lidlin käyttämissä tuoteryhmäkohtaisissa merkeissä on usein 2-3 eri tasovaihtoehtoa(e: ok, harvemmin kolmea ihan samalle nimikkeelle). Se vaan on ihan tapauskohtaista mikä on hyvää tai edes kelvollista ja täytyy tietää tai kokeilla.

Tosin tarkkaan ottaen esimerkiksi K-kaupassa on väärin olettaa että Pirkka olisi aina parempi kuin K-menu. Voi se joskus olla huonompikin, tai identtinen tuote kalliimmassa pienemmässä pakkauksessa.
Ei Lidlillä ole aina kahta tasoa samasta ryhmästä saati kolmea. Poikkeuksia toki löytyy.

En ole varma miten käsittäisin kommenttisi "mikä on hyvää tai edes kelvollista". Onko Lidlissä jotain tuotteita mitkä ovat muilla omina merkkeinä parempia ja heillä huonoja? Kysyn ihan vain uteliausuuttani ja jotta osaan verrata omiin kokemuksiini.
 
Taitaa olla sitten paikallisen osuuskaupan juttuja, täällä Etelä-Karjalassa ollaan Eekoon alueella. Ja varmasti vaikuttaa paikallisen lidlin henkilökunta ja aluepäälliköt asiaan.
On kai Lidlin tuotevalikoima aivan järkyttävän paljon suppeampi kuin esim. Prismoissa. Citymarketissa sitten varmaan elintarvikkeissa laajin, mutta tuossa löytyy sitten sitä paikallista variaatiota enemmän (Prisma - Citymarket-vertailussa, ei niinkään vertailussa Lidliin).
 
K-ruoka.fi:n avulla voi selata K-kauppojen tuotteita ja hintoja. Sivulta pitää toki aina valita se kohdemyymälä, jonka valikoimaa selaa. Käytännössä K-kaupoissa varmaan lähimmän Cittarin hintoja kannattaa selata.

S-ryhmällä hinnat näkyy hyvin Prismojen osalta netistä, heikommin S-marketeista ja kaikkein heikoiten Alepoiden suhteen. S-ryhmällä tuntuu hinnat olevan esillä vain niissä kaupoissa, joissa on joko noutoautomaatti, kotiinkuljetus tai robottikuljetus.

Eli Ässä saisi ottaa mallia Keskosta, sillä K-ruoka.fi:stä pystyy kaikkien eri K-kauppojen hintoja selaamaan. Ja Lidl on tässäkin asiassa niin noponuuka, eli valikoimia ja hintoja ei ole netissä esillä, pelkät tarjousvihkot vain. Karu on liiteri, ei mitään ylimääräistä todellakaan.
S ryhmällä on siis tuo erillinen S ostoslista appi josta näkee todella helposti jokaisen Prisman, alepan ja s marketin jokaikisen tuotteen hinnan. Eli s ryhmä on ihan ylivoimaisesti paras tässä hintojen ilmoittamisessa.
 
Ps. Lidlin skanneri ylivoimaisesti paras mitä itsepalvelukassoilta löytyy.
Silti kuitenkin niin huono, että olen joutunut pariin otteeseen vaihtamaan itsepalvelukassalta perinteiselle kassalle, kun skanneri ei ole pystynyt lukemaan prosenttialennustarraa. Eikä ole tehnyt sitä perinteiselläkään kassalla, vaan kassan on pitänyt lukea alkuperäinen viivakoodi ja lyödä alennus manuaalisesti.
 
Silti kuitenkin niin huono, että olen joutunut pariin otteeseen vaihtamaan itsepalvelukassalta perinteiselle kassalle, kun skanneri ei ole pystynyt lukemaan prosenttialennustarraa. Eikä ole tehnyt sitä perinteiselläkään kassalla, vaan kassan on pitänyt lukea alkuperäinen viivakoodi ja lyödä alennus manuaalisesti.
Ei taida tällöin olla kiinni skannerista, vaan tarjouskoodien luettavuudesta. K- ja S-ryhmien skannerit jättävät lukematta harva se tuote. Tai sitten ne jostain syystä lukevat koodin kaksi kertaa kun heiluttelet sitä tuotetta mitä skanneri ei ota kuten kuuluu.
 
Lidl:n sapuskoista niinkään mutta paikallisessa lidessä jossa pääsääntöisesti pidetään yhtä kassaa auki missä noin 10m asiakasjono. Kun sitten säälistä avataan toinen kassa, tietysti missä ei tupakkatuotteiden myyntiä niin 1-2 asiakasta siirtyy avatulle linjalle jolloin tupakkakassan jono ei juuri lyhene. Kiitos.
 
Toi Lidlin kassatoiminta on pr-ceestä.
Kassa 2 sulkeutuu,kassa 4 aukeaa,kassa 5 sulkeutuu,kassa 1 aukeaa,
voitte siirtää ostokset hihnalle.eikö voi ottaa kaikkia asiakkaita joita on jonossa.:cigar2::whistling:
 
Viimeksi muokattu:
Noihin Lidlin itsepalvelukassoihin olis kyllä varsin hyvä jos olis sama mitä esim. S-Kaupassa tai Minimanissa, siinä on yks tyyppi joka kuittaa jos ostoksissa on K18-tuotteita. Mielummin asioin noilla kassoilla kun on vaan niin paljon nopeampia, eikä täällä paikallisessa juuri kukaan käytä noita. Mutta joo, onhan se taas yks ylimääräinen kulu jos siellä yks tyyppi seisoo about "toimettomana"..

Toi Lidlin kassatoiminta on pr-ceestä.
Kassa 2 sulkeutuu,kassa 4 aukeaa,kassa 5 sulkeutuu,kassa 1 aukeaa,
voitte siirtää ostokset hihnalle.eikö voi ottaa kaikkia asiakkaita joita on jonossa.:cigar2::whistling:

Jep! Hauskinta tuossa on se, että kun oot siinä metrien jonossa ja avataan uus kassa niin kun meet siihen avattavalle kassalle ekana niin huomaat sitten kuinka siinä jonossa missä olit ensin, se sun aikasemmassa jonossa edeltävä kaveri kulkee ohi ostosten kanssa kun odotat siinä tyhjällä kassalla milloin siihen tulee kassatyyppi.
 
Noihin Lidlin itsepalvelukassoihin olis kyllä varsin hyvä jos olis sama mitä esim. S-Kaupassa tai Minimanissa, siinä on yks tyyppi joka kuittaa jos ostoksissa on K18-tuotteita. Mielummin asioin noilla kassoilla kun on vaan niin paljon nopeampia, eikä täällä paikallisessa juuri kukaan käytä noita. Mutta joo, onhan se taas yks ylimääräinen kulu jos siellä yks tyyppi seisoo about "toimettomana"..



Jep! Hauskinta tuossa on se, että kun oot siinä metrien jonossa ja avataan uus kassa niin kun meet siihen avattavalle kassalle ekana niin huomaat sitten kuinka siinä jonossa missä olit ensin, se sun aikasemmassa jonossa edeltävä kaveri kulkee ohi ostosten kanssa kun odotat siinä tyhjällä kassalla milloin siihen tulee kassatyyppi.
Ja kun tulee tuo kuulutus että kassa x aukeaa niin ainakin joissakin myymälöissä kuulutuksesta saattaa kestää yli 5min ennenkuin siihen aukeavalle kassalle tulee kassahenkilö paikalle. Hätäisimmät siinä latoo ostoksensa siihen liukuhihnalle ja rupeaa ihmettelemään kun se jono missä hän aiemmin oli kerkiää mennä kokonaan sillä aikaa kun odottelee kassan oikeasti avautuvan. Mielestäni jotenkin typerä systeemi, tuo kuulutus pitäisi tulla siinä vaiheessa kun kassahenkilö on jo kävelemässä siinä muutaman metrin päässä kassasta.
 
Onko tuo normaalia yleisesti, että K18 saa ostettua itsepalvelukassoilla?

Kaikissa paikallisissa kyltit, että et voi ostaa näistä nönnönööö (k18) tuotteita, oli kauppa mikä hyvänsä.
 
Onko tuo normaalia yleisesti, että K18 saa ostettua itsepalvelukassoilla?
Pääkaupunkiseudulla toimii Prismoissa ja cittareissa ainakin noin. Pikkukaupoissa yleensä ei. Budapestin Lidleissä toimi myös noin. Jostain syystä Suomessa ei.
 
Juuri kun on ehtinyt haukkua kaikki LIDLin elintarvikkeet.. päätin tehdä maanantai-aamun ostokset s-marketista. Oliivit ihan jauhoisia ja ihmeellisiä roskapaloja, pekonista puuttui varmaan puolet painosta ja nekin kuin ratikan alle jääneen mummon nahka, herkkusienet perjantailta kasvoi hometta (ok, lidlissä ei ole "tuoreita sieniä verrokiksi).

Jatkan edelleen lidliä. Myyjät kuitenkin vähän coolimpia ja lävistettyjä tatuointialustoja ja arkijuusto on 10c halvempi.
 
Ja kun tulee tuo kuulutus että kassa x aukeaa niin ainakin joissakin myymälöissä kuulutuksesta saattaa kestää yli 5min ennenkuin siihen aukeavalle kassalle tulee kassahenkilö paikalle. Hätäisimmät siinä latoo ostoksensa siihen liukuhihnalle ja rupeaa ihmettelemään kun se jono missä hän aiemmin oli kerkiää mennä kokonaan sillä aikaa kun odottelee kassan oikeasti avautuvan. Mielestäni jotenkin typerä systeemi, tuo kuulutus pitäisi tulla siinä vaiheessa kun kassahenkilö on jo kävelemässä siinä muutaman metrin päässä kassasta.
Pitää paikkansa,muutaman minuutin kuluttua kuulutuksesta laahustaa uninen,työhönsä kyllästynyt veltto kassahenkilö paikalle,sitten korkeintaan 5 asiakasta rahastetaan ja kassa X suljetaan.
Työntekijä menee takaisin takahuoneeseen jatkamaan päiväuniaan.
 
Pitää paikkansa,muutaman minuutin kuluttua kuulutuksesta laahustaa uninen,työhönsä kyllästynyt veltto kassahenkilö paikalle,sitten korkeintaan 5 asiakasta rahastetaan ja kassa X suljetaan.
Työntekijä menee takaisin takahuoneeseen jatkamaan päiväuniaan.
Meidän Lidlissä noin ei ole. Ovat aktiivista porukkaa ja aina jotain tekemässä. Muutenkin mukavia tyyppejä pääosa.
 

Lidl menettää markkinaa suomessa ja ihmetellään syytä. Omasta mielestä varsin helppo asia kun vuosia tuli pääasiassa Lidliä käytettyä.
Tuotteiden laatu alkoi tippumaan kuin lehmän häntä ja koskaan et tiennyt mitä saat samassa paketissa missä ennen ollut tuttu ja turvallinen tuote. Hintojen nousua huomattavasti niin että edullisempaa käydä S-ryhmän kaupoissa ja saa vielä bonukset päälle.

Viimeinen niitti oli sen bonuskorttipelleilyn käyttöönotto. Muisto vain on aika jolloin Lidl pilkkasi ja naureskeli korttiketjuille ja paukutteli henkseleitä että sama hinta kaikille. Näin on takki kääntynyt ja korttipelleilyä tuollakin enkä todellakaan hommaa sinne mitään äppipaskaa surkeilla bonuksilla (rahallisesti korkeimmat, mutta ehdot surkeimmat). Korttimuutoksen myötä saa Lidlissäkin olla nykyään tarkkana kun pitää tihrustaa onko joku tarjous vain äpillä vai ei. Pitäköön tunkkinsa.

Silloin tällöin tulee jotain basic juttuja enää haettua tuolta, mutta siihen se jääkin ja ostokset tehdään Prismassa missä sentään saa valita minkä laatuluokan tuotteen haluaa eikä vain yhtä paskaa kuten Lidlissä.
 
Käyn vastaisuudessakin Lidlissä kun ei tarvitse kävellä kolmea kilometriä parkkipaikalta saadakseen kaiken tarvitsemansa.
Sen olen kuitenkin huomannut,että Lidlin hintataso on ehkä noussut suhteessa jopa enemmän kuin kotimaisissa ketjuissa.
Lieneekö sitten keski-euroopassa laukannut inflaatio vielä rajummin kuin täällä, mene ja tiedä.
 
Itsekin ostan Prismasta yleensä kaiken ja käyn Lidlistä ostamassa ainoastaan tarjouksesta esim. lihat ja kanat, jollei K-Supermarketissa ole niistä Lidliä parempia tarjouksia.

On tosiaan hankalaa kun pitää muistaa käydä äpistä klikkailemassa kuponkeja ja en muutenkaan tykkää vilautella QR-koodia kassalla lukijalaitteelle, mutta pakosti näin joutuu tekemään.

Nytkin jos olisin Lidlin kassalla, minun pitäisi ensin laittaa lukulasit päähän ja poistaa pienestä ruksista "skannattaa skannata" mainos , jotta saisin avattua Lidl Plus -kortin tiedot ruudulle.
 
Sama huomio kuin monella muullakin COOP hedelmistä; surkeita. Useamman kerran annoin sesongin aikana veriappelsiineille mahdollisuuden, joka kerralla sama kolmeksi viikoksi pöydälle unohtuneen tuotteen nahistunut vivahde.
 
Sama huomio kuin monella muullakin COOP hedelmistä; surkeita. Useamman kerran annoin sesongin aikana veriappelsiineille mahdollisuuden, joka kerralla sama kolmeksi viikoksi pöydälle unohtuneen tuotteen nahistunut vivahde.

Coopin klementiinejä ostin talvella, ostaessa näyttivät vielä freesiltä, mutta parin päivän päästä puolet jäljellä olevista oli homeessa, ja toinenkin puoli luonnollisesti lensi roskiin homeisten mukana. Ns. merkkituote vieressä taisi olla kilohinnaltaan kolminkertainen, mutta olisi tullut kuitenkin halvemmaksi, jos ne olisi ehtinyt syödäkin ennen kuin pilaantuvat.

Prismassa joissain muissakin hevituotteissa huono säilyvyys on alkanut rassata. Yksi on vihersalaatit, joissa on ihan tuuria nahistuvatko ne kotona päivässä vai kestävätkö pidempään. Jos vaikka perjantaina hakee viikonlopun ruuat, niin sunnuntaina salaatti voi olla jo käyttökelvoton. Hämmästyttävin esimerkki on valmiissa pusseissa myytävät (kotimaiset) sipulit, joissa usein osa on pehmenneitä tai homeessa jo kaupassa. Näitä joutuu katsomaan tarkkaan, pienensin toki ongelmaa siirtymällä irtosipuleiden ostoon, niin voi tarkistaa jokaisen erikseen jo kaupassa.

Asiaa voisi helpottaa hakemalla hevejä useamman kerran viikossa aina tarpeeseen, mutta sipuleita tai juureksia ostan yleensä isomman pussin kerralla, kun olen tottunut siihen että ne säilyvät kotonakin vähintään viikkoja. Mutta eivät näemmä välttämättä säily enää, en tiedä onko ongelma yleinen vai koskeeko vain S ryhmää.
 

Viimeinen niitti oli sen bonuskorttipelleilyn käyttöönotto. Muisto vain on aika jolloin Lidl pilkkasi ja naureskeli korttiketjuille ja paukutteli henkseleitä että sama hinta kaikille. Näin on takki kääntynyt ja korttipelleilyä tuollakin enkä todellakaan hommaa sinne mitään äppipaskaa surkeilla bonuksilla (rahallisesti korkeimmat, mutta ehdot surkeimmat). Korttimuutoksen myötä saa Lidlissäkin olla nykyään tarkkana kun pitää tihrustaa onko joku tarjous vain äpillä vai ei. Pitäköön tunkkinsa.

Komppaan vahvasti tätä. Itse olen Lidlin sovelluksen ladannut ja muutaman kerran käyttänyt, mutta ei vaan jaksa enää.

Ihan hemmetin vammaista avata aina puhelin, sieltä sovellus ja navigoida siellä skannaukseen ja lisäksi etsiä sieltä jotain kuponkeja. Sitten vielä ne bonukset pitäisi myös kaivaa sieltä sovelluksesta ja käyttää kahden viikon kuluessa Lidlissä.

On kyllä käyttäjän kannalta niin vammainen systeemi kuin olla ja voi, kun vertaa vaikka S-ryhmän vastaavaan.
Prismassa hoituu etukortin ja maksukortin luku puhelimella yhteneväisellä tavalla ja bonukset kilahtaa suoraan tilille automaattisesti.
 
Komppaan vahvasti tätä. Itse olen Lidlin sovelluksen ladannut ja muutaman kerran käyttänyt, mutta ei vaan jaksa enää.

Ihan hemmetin vammaista avata aina puhelin, sieltä sovellus ja navigoida siellä skannaukseen ja lisäksi etsiä sieltä jotain kuponkeja. Sitten vielä ne bonukset pitäisi myös kaivaa sieltä sovelluksesta ja käyttää kahden viikon kuluessa Lidlissä.

On kyllä käyttäjän kannalta niin vammainen systeemi kuin olla ja voi, kun vertaa vaikka S-ryhmän vastaavaan.
Prismassa hoituu etukortin ja maksukortin luku puhelimella yhteneväisellä tavalla ja bonukset kilahtaa suoraan tilille automaattisesti.
paitsi että s-ryhmän etujen aktivointi edellyttää kupongin näyttöä kassahenkilölle eikä onnistu itsepalvelukassalla. K-ruoka sovelluksessa senkus aktivoi edun ja maksaa missä lystää kunhan muistaa plussakorttia näyttää (voi liittää esim maksukorttiin niin ei tarvitse sitäkään). Toki tämänkin voisi varmasti tehdä sujuvammaksi.
 
Erikoista, että s-ryhmän sovellus ei herätä närää. Sieltä pitää kaivaa erikseen aktivoitavia kuponkeja mistä pitää vielä näyttää myyjälle aikaleima. Ja Keskon sovelluksessa löytyy mm. myös kuponkeja mitkä on voimassa vain tietyissä marketeissa. :D
 
Tarvitaan uusi halpiskauppa niin kuin Lidl oli alkuun, Aldille paikka tässä. :hmm: Tai sitten Lidl voisi palata "juurilleen", siinä oli tunnelmaa kun tuotteet uusia outoja, mutta hinnat kohdallaan, ei ostoskoreja vaan jollain pahvilaatikon palalla kannoit ostokset, kassalla piti pää märkänä pakata sitä mukaa kun tuotteita piippailtiin. Muistoja muistoja..

Itse jätän ostamatta nuo "vain äpillä" sekä halvempi hinta äpillä -tuotteet ihan periaatteesta, harvoin on niin kriittinen tuote kyseessä että mitään oleellista menettää.
 
Erikoista, että s-ryhmän sovellus ei herätä närää. Sieltä pitää kaivaa erikseen aktivoitavia kuponkeja mistä pitää vielä näyttää myyjälle aikaleima. Ja Keskon sovelluksessa löytyy mm. myös kuponkeja mitkä on voimassa vain tietyissä marketeissa. :D
Mä en ole koko helvetin kuponkeja käyttänyt ellei ole joku tosi spesiaali kuten -30% vaatteista tai kengistä mutta jotkut kupongilla -20snt Pingviinituuteista ei jaksa paljon kiinnostaa ja toi Lidlin bonusohjelma on yleensä just näitä muutaman sentin alennuksia jostain perkeleen avokadoista tai saa lakupötkön tai reajuustorasian kun ostat satasella.
 
Erikoista, että s-ryhmän sovellus ei herätä närää. Sieltä pitää kaivaa erikseen aktivoitavia kuponkeja mistä pitää vielä näyttää myyjälle aikaleima.
Ei sieltä tarvitse kaivaa mitään. Omat ruokaostokset ainakin hoituu Prismassa ilman mitään kuponkien selailua.

Joskus saatan vilkaista, että mitä etuja siellä on, samalla kun tarkistan tilin tilanteen, mutta eipä juuri ikinä mitään, mitä käyttäisin. Nytkin vain jokin Fazerin jäätelö ja Malaco karkkipussi etukupongeilla. Ei aiheuta toimenpiteitä itselläni.

Lidlissä sen sijaan pitäisi avata se sovellus kassalla joka ikinen kerta kun siellä asioi.
 
Ei sieltä tarvitse kaivaa mitään. Omat ruokaostokset ainakin hoituu Prismassa ilman mitään kuponkien selailua.

Joskus saatan vilkaista, että mitä etuja siellä on, samalla kun tarkistan tilin tilanteen, mutta eipä juuri ikinä mitään, mitä käyttäisin. Nytkin vain jokin Fazerin jäätelö ja Malaco karkkipussi etukupongeilla. Ei aiheuta toimenpiteitä itselläni.

Lidlissä sen sijaan pitäisi avata se sovellus kassalla joka ikinen kerta kun siellä asioi.
Plus että ne haistapaska alennuksetkin on vain tietyissä liikkeissä voimassa niin mukavahan se on kun kupongilla katot että Pingviinituutti -10snt ja Prisman kassa sanoo että tää on kuule voimassa vaan siinä teidän lähi S-Marketissa. Eikä ole eka eikä toka kerta kun näin käy ja sen jälkeen lopetin koko helvetin kuponkien seuraamisen poislukien isoja alennuksia.
 
Erikoista, että s-ryhmän sovellus ei herätä närää. Sieltä pitää kaivaa erikseen aktivoitavia kuponkeja mistä pitää vielä näyttää myyjälle aikaleima. Ja Keskon sovelluksessa löytyy mm. myös kuponkeja mitkä on voimassa vain tietyissä marketeissa. :D

Tämä. Aivan ripulia (s-ryhmän toimintamalli), lidl+ anyday varsinkin kun valtaosa tarjouksista ei vaadi mitään kuponkien aktivointeja.
 
Lidlin alennuksista ja markkinaosuudesta - nuo lidlin plus-alennukset on käytännössä toteutettu siten, että aiemmin normaali alennushinta on nyt plus-alennus ja alennus ilman plussaa on pienempi. Eli periaatteessa vaan hieman viilattu kuluttajaa linssiin.
En käytä muidenkaan etukortteja tai sovelluksia, niin hyvien tarjouksien puuttuessa useimmiten tulee poikettua vaan kokonaan toisessa ketjussa, josta sitten hoituu samalla muutkin ostokset, koska lidlillä ei enää oikein ole myöskään laadun tai yleisen hintatason osalta etulyöntiasemaa.
 
Viimeksi muokattu:
Coopin klementiinejä ostin talvella, ostaessa näyttivät vielä freesiltä, mutta parin päivän päästä puolet jäljellä olevista oli homeessa, ja toinenkin puoli luonnollisesti lensi roskiin homeisten mukana. Ns. merkkituote vieressä taisi olla kilohinnaltaan kolminkertainen, mutta olisi tullut kuitenkin halvemmaksi, jos ne olisi ehtinyt syödäkin ennen kuin pilaantuvat.

Prismassa joissain muissakin hevituotteissa huono säilyvyys on alkanut rassata. Yksi on vihersalaatit, joissa on ihan tuuria nahistuvatko ne kotona päivässä vai kestävätkö pidempään. Jos vaikka perjantaina hakee viikonlopun ruuat, niin sunnuntaina salaatti voi olla jo käyttökelvoton. Hämmästyttävin esimerkki on valmiissa pusseissa myytävät (kotimaiset) sipulit, joissa usein osa on pehmenneitä tai homeessa jo kaupassa. Näitä joutuu katsomaan tarkkaan, pienensin toki ongelmaa siirtymällä irtosipuleiden ostoon, niin voi tarkistaa jokaisen erikseen jo kaupassa.

Asiaa voisi helpottaa hakemalla hevejä useamman kerran viikossa aina tarpeeseen, mutta sipuleita tai juureksia ostan yleensä isomman pussin kerralla, kun olen tottunut siihen että ne säilyvät kotonakin vähintään viikkoja. Mutta eivät näemmä välttämättä säily enää, en tiedä onko ongelma yleinen vai koskeeko vain S ryhmää.
Meillä suurin osa ostoksista tehdään Lidl ja mitä sieltä ei saa niin CM, Prisma ei ole matkan varrella ja on muutenkin ruuhkaisa lisäksi joutuu kävelemaan tolkuttomia matkoja joka ostos kerta.Hevit on halvempia Lidl kuin CM,ja kun on 2 hengen talous niin yleensä ostan irtomyynnista hedelmät ja vihannekset,voi valita sopivat ja sopivan määrän.Salaatti kestää kun ostaa ruukkumallin ja pistää sen vesiastiaan.Sovellus ei ole Lidl paras mahdollinen,mutta kun samalla tekee ostoslistan ja aktivoi kupongit niin ei tarvitse kaupassa muuta kuin vilauttaa lukijalle kännyä.
 
Komppaan vahvasti tätä. Itse olen Lidlin sovelluksen ladannut ja muutaman kerran käyttänyt, mutta ei vaan jaksa enää.

Ihan hemmetin vammaista avata aina puhelin, sieltä sovellus ja navigoida siellä skannaukseen ja lisäksi etsiä sieltä jotain kuponkeja. Sitten vielä ne bonukset pitäisi myös kaivaa sieltä sovelluksesta ja käyttää kahden viikon kuluessa Lidlissä.

On kyllä käyttäjän kannalta niin vammainen systeemi kuin olla ja voi, kun vertaa vaikka S-ryhmän vastaavaan.
Prismassa hoituu etukortin ja maksukortin luku puhelimella yhteneväisellä tavalla ja bonukset kilahtaa suoraan tilille automaattisesti.

S-ryhmän sovelluksessahan joutuu kupongin kaivamaan esiin ja näyttää kassahenkilölle, kun sen aktivoi. Kerran aktivoin kupongin jo kassajonossa ja ilmeisesti tämä johtaa tilanteeseen, jossa kassahenkilö ei tiedä onko sitä käytetty useamman kerran, joskin kohdallani se hyväksyttiin. Onhan tuo Lidlin systeemi paljon parempi siihen nähden.
 
S-ryhmän sovelluksessahan joutuu kupongin kaivamaan esiin ja näyttää kassahenkilölle, kun sen aktivoi. Kerran aktivoin kupongin jo kassajonossa ja ilmeisesti tämä johtaa tilanteeseen, jossa kassahenkilö ei tiedä onko sitä käytetty useamman kerran, joskin kohdallani se hyväksyttiin. Onhan tuo Lidlin systeemi paljon parempi siihen nähden.
Se kuponki pitää näyttää myyjälle että voimassa ja sen jälkeen painaa että käytetty ja näyttää uudelleen myyjälle. Typerä systeemi.
 
Se kuponki pitää näyttää myyjälle että voimassa ja sen jälkeen painaa että käytetty ja näyttää uudelleen myyjälle. Typerä systeemi.
Vielä itse itseäni lainaten. Näissä on myös toinen typerä rajoite eli vaikka sulla on kuponki paikalliseen vaikka Prismaan ja siellä sattuu olemaan omistajaosakaspäivät niin silloin ei kuponkia voi käyttää. Tää on aivan helvetin rasittava systeemi. Pari kertaa kun yrittäny jonku helvetin 20sentin alennuksen käyttää niin ropellat sitä sovellusta vaan että myyjä kertoo että joo väärä kauppa ja sitten kun varmistat että kauppa on oikein niin juu ei ole käytössä kun on omistajaosakaspäivät. Ja kuten sanottu niin tuohon lopetin kuponkipelleilyn poislukien oikeasti hyvä alennukset.
 
Mulle ei tule mieleen mitään Lidlin tuotteita joissa olisin huomannut laadun heikkenemistä, vaikka siellä tulee asioitua enemmän kuin muissa kaupoissa. Shrinkflation ja hintojen nousu sen sijaan on tullut huomattua. Silti vaikea vertailla Prismaan kun siellä tulee tunne että ne tuotteet mitkä pärjää Lidlille hinnassa, ei pärjää laadussa.
 
Nytkin jos olisin Lidlin kassalla, minun pitäisi ensin laittaa lukulasit päähän ja poistaa pienestä ruksista "skannattaa skannata" mainos , jotta saisin avattua Lidl Plus -kortin tiedot ruudulle.
Kuulostaa Androidille. Ei ole kertaakaan pitänyt sulkea mainoksia.
 
Mulle ei tule mieleen mitään Lidlin tuotteita joissa olisin huomannut laadun heikkenemistä, vaikka siellä tulee asioitua enemmän kuin muissa kaupoissa. Shrinkflation ja hintojen nousu sen sijaan on tullut huomattua. Silti vaikea vertailla Prismaan kun siellä tulee tunne että ne tuotteet mitkä pärjää Lidlille hinnassa, ei pärjää laadussa.
Varmaan riippuu ihan ostoprofiilista. Hedelmät ja vihannekset harvoin miksikään muuttuu, mutta esimerkiks XXL-porsaanleikkeet on muuttuneet ja ne 3-kappaleen salamipitsat on muuttunu. Oli myös muita vastaavia mutta en muista mitä. Tokihan kaikesta selviää kun sanoo että "en käytä noita tuotteita" mutta pointti olikin että mikä muuttunut.
 
Komppaan vahvasti tätä. Itse olen Lidlin sovelluksen ladannut ja muutaman kerran käyttänyt, mutta ei vaan jaksa enää.

Ihan hemmetin vammaista avata aina puhelin, sieltä sovellus ja navigoida siellä skannaukseen ja lisäksi etsiä sieltä jotain kuponkeja. Sitten vielä ne bonukset pitäisi myös kaivaa sieltä sovelluksesta ja käyttää kahden viikon kuluessa Lidlissä.

On kyllä käyttäjän kannalta niin vammainen systeemi kuin olla ja voi, kun vertaa vaikka S-ryhmän vastaavaan.
Prismassa hoituu etukortin ja maksukortin luku puhelimella yhteneväisellä tavalla ja bonukset kilahtaa suoraan tilille automaattisesti.

Vahvasti tuntuu et nyt vähän trollaillaan tms. mut eikös tuo ole ihan päinvastoin? Lidl tuntuu itselle tarjoavan aika vähän mitään älyllisiä kuponkoja pl. ne -5€ loppuhinnasta jne. Avaat sovelluksen ja painat kortin kuvaketta sekä skannaat sen kassalla. Siitä viet puhelimen suoraan lähimaksupäätteelle ja homma on ohi. Tästä päästään ääskaupan sovellukseen, jossa pelkkä kortti on jo piilotettu omalle sivulle parin painalluksen päähän. Saatikka jos haluat nauttia näistä kuponkieduista niin joudut jokaisen metsästämään ja näyttämään myyjälle erikseen? Lidl ja K-ketjussa molemmissa onnistuu kortin luennan yhteydessä.
 
Syopäiseksi kyllä mennyt tämä nykyaika kaikenmaailman kännykkäbonuskikkareineen, näitä sitten mummot ihmettelee kassalla että miksi ei saanut alennusta (kun on vain äpillä). :dead:
 
Totta, kaikki on Tamagochia nykyisin, pitää hoivata ensinnäkin sitä puhelinta, ja lisäksi niitä äppejä, sitä kauppaa ja kaikkea. Kukaan eikä mikään enää auta ihmistä vaan ihmisen pitää hoivata kaikkea. Se on sitä nykyaikaa kun kaikki on helppoa! Itsellä puhelin useimmiten kotona ja siitäkin ajasta valtaosin battery 0% ;-)
 
Totta, kaikki on Tamagochia nykyisin, pitää hoivata ensinnäkin sitä puhelinta, ja lisäksi niitä äppejä, sitä kauppaa ja kaikkea. Kukaan eikä mikään enää auta ihmistä vaan ihmisen pitää hoivata kaikkea. Se on sitä nykyaikaa kun kaikki on helppoa! Itsellä puhelin useimmiten kotona ja siitäkin ajasta valtaosin battery 0% ;-)
Onnea vaan loppuelämään. Puheliton elämä on varmasti tulevaisuudessa helppoa ja huoletonta.
 
Vahvasti tuntuu et nyt vähän trollaillaan tms. mut eikös tuo ole ihan päinvastoin? Lidl tuntuu itselle tarjoavan aika vähän mitään älyllisiä kuponkoja pl. ne -5€ loppuhinnasta jne. Avaat sovelluksen ja painat kortin kuvaketta sekä skannaat sen kassalla. Siitä viet puhelimen suoraan lähimaksupäätteelle ja homma on ohi. Tästä päästään ääskaupan sovellukseen, jossa pelkkä kortti on jo piilotettu omalle sivulle parin painalluksen päähän. Saatikka jos haluat nauttia näistä kuponkieduista niin joudut jokaisen metsästämään ja näyttämään myyjälle erikseen? Lidl ja K-ketjussa molemmissa onnistuu kortin luennan yhteydessä.

Edelleen, Prismassa ei ainakaan omalla kohdalla tarvitse pelleillä niiden kuponkien kanssa laisinkaan, kun ei niillä saa mitään mitä tyypillisesti ostan. Joten ei tarvetta avata mitään sovellusta koskaan.

Hölmöhän tuo kuponkisysteemi on S-ryhmälläkin, mutta kun en tosiaan sitä tarvitse. Lidlissä se sovellus taasen on aina avattava ja sieltä pitää valita se skannaus, jos mielii bonukset saada. Ja bonusten käyttäminen vaan nyt on Lidlissä harvinaisen vammaista. Ja pitää tähtäillä puhelinta QR-koodin lukijaan.

S-ryhmän etukortin pystyy tallentamaan puhelimeen sekä älykelloon muiden korttien joukkoon. Toimii lähimaksun tavoin, eli tuplaklikkaus sivupainikkeesta, tunnistautuminen kasvoilla ja näytät kännyä lukijalle. S-etukortti tulee automaattisesti valituksi, koska maksukortinlukija kysyy sitä. Ei tarvitse availla mitään. Ei tarvitse navigoida mihinkään. Ei tarvitse tähdätä puhelinta johonkin helvatan QR-koodin lukijaan. Jos maksaa kellolla, niin ei tarvitse edes kasvotunnistusta tehdä.

Lidl saattaa olla halvin edelleen, mutta jos on, niin ero Prismaan on mitätön. Lisäksi Lidlin valikoimassa ei vain ole kaikkea sitä, mitä viikoittain ostan. Cittarissa omaan makuun paras valikoima, mutta melkein kaikki on selvästi kalliimpaa kuin Lidlissä ja Prismassa.
 
Edelleen, Prismassa ei ainakaan omalla kohdalla tarvitse pelleillä niiden kuponkien kanssa laisinkaan, kun ei niillä saa mitään mitä tyypillisesti ostan. Joten ei tarvetta avata mitään sovellusta koskaan.
Pelkästään tää on jo aivan helvetin huono syy perustella minkään käytettävyyttä.
 
Pelkästään tää on jo aivan helvetin huono syy perustella minkään käytettävyyttä.

Öö...? Luitko tuon minun viestin? En ole kehunut S-ryhmän sovelluksen käytettävyyttä.
Kehuin S-ryhmän etukortin ja koko bonussysteemin käytettävyyttä. Se on noista kiistatta fiksuin.
 
Lidlin markkinaosuuden laskuun itse löydän 2 syytä.
1. tämän inflaation myötä parin edellisen vuoden ajoilta tuntuu että Lidl on nostanut hintoja prosentuaalisesti jopa enemmän kuin K- ja S-mafia. Koska Lidl oli itse asiassa verrattain halpa ennen tätä.
Paljon kannattavampaa vain käydä Prismassa kun in 1km päässä kotoa ja saa niukat S-bonukset päälle.
2. Lidl on liikaa suomalaistanut valikoimaansa. Samat lauantaimakkarat ja ruispalat ja Saarioisten ruuat kuin kahdessa isossa. Mikä järki noita on tuolta ostaa, kun samat saa muualta.
Lidlin valtti oli vielä tuossa 10 vuotta sitten ulkomaiset, paremmat, erilaiset ja laadukkaammat tuotteet kaikilta osin.

Ennen tätä inflaatiota tuli käytyä Lidlissä 1-2 kertaa viikossa, nyt 2-3kk.

LIdlin bonussysteemi on outo, mutta nykypäivänä pitää kyllä olla jokaikinen äppi aktivoituna joka helvetin kauppaan paikkaan jos meinaa pennin säästää.
Tuo Lidlin äppi toimii jos tulee ostettua jotain ruuvivääntimiä ym. tavaraa, vaatteita, tarjousjuttuja tai pakasteita. Sitten nuo 1, 2, 4, 10~ bonuskupongit tulee arvoonsa.
Ja apin kautta on usein jotain hyviä hevi-osaston tarjouksia usein tuorekurkussa ja tomaateissa, noita menee meidän taloudessa paljon.

S-ryhmän bonus ryhmä on kieltämättä aika vittumainen kun tulee emännän kanssa suosittua itsepalvelukassaa 99% kerroista. Itse asiassa en edes muista koska olisin viimeksi käyttänyt normaalia kassaa Prismassa. Kalevit eläkeläiset ostoskärreineen jonottaa noille.
Itsepalvelukassa on niin paljon nopeampi jos 2 miehistönvahvuudella ollaan liikenteessä. Toinen piippaa ja toinen pakkaa sitä mukaa.
Mutta sitten kun on se -20% alennus elintarvikkeesta (Oltermannin Cheddar) niin pitää haahuilla sitä Prisman työntekijää jostain, helvetin rasittavaa. Eikö tuohon vois hommata jonkun toiminnon äppiin että voi itse hoitaa sen alennuksen?
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
283 833
Viestejä
4 879 758
Jäsenet
78 692
Uusin jäsen
josasim

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom