Itse olen tuota satunnaisesti käyttänyt, lähinnä jos hakee ison kärryllisen tavaraa. Pienellä kärryllä/parin päivän ostoksia hakiessa olen huomannut, että ei pahemmin säästä aikaa. Ensinnäkin en yleensä jaksa nysvätä siellä hyllyjen välissä turhaan mitään päivänmääriä tai hintoja, vaan nappaan tuotteet ja heitän kärryyn. Skanneria käyttäessä tuo omien kokemusten mukaan tuo hieman lisäviivettä, jonka toki kassalla saa parhaassa tapauksessa kurottua umpeen, mikäli pikakassalla ei ole suurempaa ruuhkaa. Pienet ostokset olen kuitenkin heittänyt kassalle ja pakannut samassa ajassa kun tuon skannerilaitteen käsittelyssä menee aikaa kassalla. Ja harmiksi ehkä kolme kertaa nyt viimeisen parin kuukauden aikana joutunut satunnaistarkastukseenkin, mikä vasta onkin rumba kun itsepalvelukassan kesätyöntekijät eivät ilmeisesti tätä voi suorittaa, niin infopisteeltä sitten tulee vanhempi myyjä katsomaan tuotteet.Prismaa tulee nykyään suosittua lähinnä sen takia, että se käsiskanneri-tsydeemi on ihan mahtava. Voi hyllystä pakata kamat suoraan kasseihin ja käydä pikakassalla vaan maksamassa. Nopeuttaa hommaa mukavasti. Saisi muutkin kaupat ottaa tuon käyttöön.
Eikö tekniikka pystyisi jo pikkuhiljaa siihen, että S-kortilla ottaa kärryn haltuun, jossa on itsessään jonkinlainen (RFID?) tunnistin, joka rekisteröisi tuotteet kärryyn laittaessa ja kassalinjan ohittaessa suorittaisi veloituksen kortilta ilman, että tarvitsisi edes pysähtyä kassoille. Toki jokaiseen kärryyn laitettuna hinta olisi varmasti messevä. Tämän voisi vastaavasti toteuttaa siten, että työnnät kärryt sellaisen kassalinjassa olevan tunnistuskopin läpi, joka lukee kärryssä olevat tuotteet parissa sekunnissa ja voit jatkaa matkaa. Molempien vaihtoehtojen edellytyksenä tietenkin olisi kehittyneempi tunnistetekniikka kaupan tuotteissa.