Lidl vs K-ryhmä vs S-ryhmä

Joulukuussa tuli käytettyä rahaa Prismaan ja kohta palauttavat reilun satasen riihikuivaa rahaa tilille. Normipalautus on nykyään noin 60eur/kk. Parempi tämä bonus systeemi kuin k- ryhmän leikkikupongit.
1672995550806 – kopio.jpg
Tänne tulee pari euroa tammikuussa, sinkkutalous.
 
Meillä 2 aikuista ja 1 täysi-ikäinen. Bonarit on kohdillaan suhteessa.

Jep, vastaavalla 3 aikuisen kokoonpanolla tulossa noin 85€ bonukset joulukuulta. Tähän kuuluva, noin 7 euron buusti bonuksiin tulee sähköstä, sillä kallis sähkölasku kerryttää vielä maaliskuulle saakka bonusta. Tämän tasoiset bonukset tuovat hyvin esiin sen, ettei K-ryhmä pärjää alkuunkaan bonuskilpailussa ja miksi meidän työttömämme tykkää käyttää S-ryhmää - bonus on merkittävä summa pienen työmarkkinatuen päälle.
 
Tämän verran tulossa S-kortilla bonusta. Tuokin "suuri" määrä johtuu ilmeisesti siitä, että joulukuussa maksavat jotkut "tupla-bonukset".

Bonus.png



Yleensä tulee käytyä ihan muualla kaupassa pääasiassa. Ja samoin tankilla. Sen verran pienet nuo, että siinä ja siinä että jaksaako koko korttia edes vilauttaa kassalla.
 
Meilläkin tämä kolmikko suhteellisen lähellä kaikki toisiaan (lidl, prisma, citymarket)

Lidliä käytetään eniten ihan vain hinnan vuoksi. Mutu pers tuntumalta n 20e vähemmän maksaa viikon ruokakassit kuin prismassa ja varmaan vielä vähemmän kuin cittarissa. Toinen todella kova meriitti on nopeus. Jälleen perstuntumalta vartin nopemapaa menee kauppareissu tuolla riipuen vähän ruuhkasta. Valikoima ei nyt aina pärjää mutta kaikkiruokaisille ilman allergioita toimii tosi hyvin.

Prisma on pisimmällä, mutta jos olisi esim lidilä vastapäätä niin tulisi käytyä useammin ellei - joka hemmetin kerta- tuo kauppa olisi niin täynnä jengiä. Aivan sairas määrä autoja ja ihmisiä. Pelkkä ajatus siellä ruuhkassa väännöstä ahdistaa. Klo 16-17 (pahin aika) jos menet ruokaostoksille niin olet ulos 1,5h myöhemmin viikon ostosten kanssa. Noi ruuhkat ihan älyttömiä. Samaa on myös illlalla.

Citymarket on lähin, mutta hinnat kalliita. Tämä sijaitsee vielä kauppakeskuksessa niin ihmismäärä on myös taattu (siltikään ei yllä tuohon Prisman määrään). Joskus kun laiskostaa niin ostaa viikon safkat täältä ja myöhemmin kiroaa kallista kuittia. Valikoima tosin tuttu ja turvallinen ja kaikennäköistä aina löytänyt jos erikoisempaakin hakee tai tarvitsee nopeasti käyttötavaraa.
 
Meilläkin tämä kolmikko suhteellisen lähellä kaikki toisiaan (lidl, prisma, citymarket)

Lidliä käytetään eniten ihan vain hinnan vuoksi. Mutu pers tuntumalta n 20e vähemmän maksaa viikon ruokakassit kuin prismassa ja varmaan vielä vähemmän kuin cittarissa.

Hintavertailu on eri mieltä kuin sinun mutu ellet nyt tonneilla osta viikossa ruokaa. Riippuu tietty mitä se henk. koht. ruokakassi sisältää..

Oma mutu taas tullut siihen tulokseen että Lidl ja Prisma on hinnoiltaan aivan 1:1. Vuorotyöläisenä ei onneksi tarvitse mennä kauppaan ruuhka-aikana joten Prismassa ostoksilla käynti on yleensä nopeampaa kuin Lidlissä.

Meillä tosin Prisma on kaupungin keskustassa jolloin parkkihallista löytyy aina paikkoja hissien vierestä eikä ole kooltaan mikään megahalli joten ei edes tarvitse mennä käyttötavaraosaston läpi päästäkseen ruokapuolelle. Lidlissä taas on pihaparkki ja aina enemmän tai vähemmän ruuhkaa parkkipaikalla mikä tekee siellä asioimisen hitaaksi.

Nämäkin ovat niin kaupunkikohtaisia missä on hidasta ja missä ei.
 
Hintavertailu on eri mieltä kuin sinun mutu ellet nyt tonneilla osta viikossa ruokaa. Riippuu tietty mitä se henk. koht. ruokakassi sisältää..

Oma mutu taas tullut siihen tulokseen että Lidl ja Prisma on hinnoiltaan aivan 1:1. Vuorotyöläisenä ei onneksi tarvitse mennä kauppaan ruuhka-aikana joten Prismassa ostoksilla käynti on yleensä nopeampaa kuin Lidlissä.

Ei siinä iso ero hintavertailujen mukaan Lidlin ja Prisman hinnoissa. Prismassa tahtoo minun mielestä olla vähän hukassa ne edullisimmat bulkkituotteet ja aika usein ne ovat loppu. Sitten myös ne edullisimmat bulkkituotteet on mielestäni Lidlissä parempi laatuisia ja maukkaampia kuin Prisman vastaavat. Esimerkiksi Prisman halvin tonnikala on sellaista moskaa, että sitä jos on kerran ostanut niin samalla se on myös viimeinen kerta kun se suoraan sanottuna kaamea moskaa.
 
Hintavertailu on eri mieltä kuin sinun mutu ellet nyt tonneilla osta viikossa ruokaa. Riippuu tietty mitä se henk. koht. ruokakassi sisältää..

Oma mutu taas tullut siihen tulokseen että Lidl ja Prisma on hinnoiltaan aivan 1:1. Vuorotyöläisenä ei onneksi tarvitse mennä kauppaan ruuhka-aikana joten Prismassa ostoksilla käynti on yleensä nopeampaa kuin Lidlissä.

Ei siinä iso ero hintavertailujen mukaan Lidlin ja Prisman hinnoissa. Prismassa tahtoo minun mielestä olla vähän hukassa ne edullisimmat bulkkituotteet ja aika usein ne ovat loppu. Sitten myös ne edullisimmat bulkkituotteet on mielestäni Lidlissä parempi laatuisia ja maukkaampia kuin Prisman vastaavat. Esimerkiksi Prisman halvin tonnikala on sellaista moskaa, että sitä jos on kerran ostanut niin samalla se on myös viimeinen kerta kun se suoraan sanottuna kaamea moskaa.
 
Ei siinä iso ero hintavertailujen mukaan Lidlin ja Prisman hinnoissa. Prismassa tahtoo minun mielestä olla vähän hukassa ne edullisimmat bulkkituotteet ja aika usein ne ovat loppu. Sitten myös ne edullisimmat bulkkituotteet on mielestäni Lidlissä parempi laatuisia ja maukkaampia kuin Prisman vastaavat. Esimerkiksi Prisman halvin tonnikala on sellaista moskaa, että sitä jos on kerran ostanut niin samalla se on myös viimeinen kerta kun se suoraan sanottuna kaamea moskaa.
Ei siinä. Tonnikala yleensä on mautonta moskaa. Lidlissä ei ole palvelutiskiä josta saa tuoretuotteita. Lidlin valikoima muutenkin suppea ja esim kalojen hinnat pyörii samoissa hinnoissa.
 
Jännästi sekä Prismasta että Lidlistä edullisin ketsuppi loppu, sattumaako :hmm:;) Moni sitten ottaa sen kalliimman.
 
Jännästi sekä Prismasta että Lidlistä edullisin ketsuppi loppu, sattumaako :hmm:;) Moni sitten ottaa sen kalliimman.

Tai kaikki teidän kylän persaukiset ovat käyneet täyttämässä ketsuppivarastoja näin kuun vaihteen jälkeen.. :D

Nopea vilkaisu niin omasta Prismasta löytyy hyllystä sitä halvinta, vähän kalliimpaa ja muutamaa muutakin laatua.
 
Tai kaikki teidän kylän persaukiset ovat käyneet täyttämässä ketsuppivarastoja näin kuun vaihteen jälkeen.. :D

Nopea vilkaisu niin omasta Prismasta löytyy hyllystä sitä halvinta, vähän kalliimpaa ja muutamaa muutakin laatua.

Onhan se Prisman valikoima vähintään kymmenen kertaa suurempi kuin Lidlissä. Toisaalta Lidlissä ei tarvi liikoja arpoa, että minkä merkkisiä ja millaisia vaikka verilättyjä ostaa kun valikoimassa niitä on tasan yhtä vaihtoehtoa. :D
 
Tai kaikki teidän kylän persaukiset ovat käyneet täyttämässä ketsuppivarastoja näin kuun vaihteen jälkeen.. :D

Nopea vilkaisu niin omasta Prismasta löytyy hyllystä sitä halvinta, vähän kalliimpaa ja muutamaa muutakin laatua.
En nyt muista varmaksi mutta toisiksi halvin taisi olla jo yli 2 x kalliimpi kuin halvin. No kun tulee seuraava satsi niin täytyy hamstrata..
 
Mikä ihmeen logiikka siinä on että aina Lidlissä käydessä pitää jonottaa ihan perkeleesti. Eikö siellä voisi olla vaikka joku maksullinen kassa niille normaaleille ihmisille jotka eivät käy siellä pelkästään sitä penniä venyttämässä. Kestää ihan saatanan kauan ja aina siinä on joku paskalle haiseva spurgu sitten jonossa edessä tai takana.

Lidlissä on mielestäni tosi jees leipävalikoima ja tulee senkin takia välillä käytyä että ei jaksa jonkun leivän ja maidon takia kävellä vuorokausikaupalla jotain jättimäistä prismaa eestaas, mutta sitten se ajansäästö hukkuu siihen perkeleen jonottamiseen.

Parina kertana siellä on joku karjunut jonon perältä että "KASSOJA AUKI!" niin ämmät sitten menneet naama norsunvitulla sinne piippaamaan tavaroita hihnalta.
 
Mikä ihmeen logiikka siinä on että aina Lidlissä käydessä pitää jonottaa ihan perkeleesti. Eikö siellä voisi olla vaikka joku maksullinen kassa niille normaaleille ihmisille jotka eivät käy siellä pelkästään sitä penniä venyttämässä. Kestää ihan saatanan kauan ja aina siinä on joku paskalle haiseva spurgu sitten jonossa edessä tai takana.

Lidlissä on mielestäni tosi jees leipävalikoima ja tulee senkin takia välillä käytyä että ei jaksa jonkun leivän ja maidon takia kävellä vuorokausikaupalla jotain jättimäistä prismaa eestaas, mutta sitten se ajansäästö hukkuu siihen perkeleen jonottamiseen.

Parina kertana siellä on joku karjunut jonon perältä että "KASSOJA AUKI!" niin ämmät sitten menneet naama norsunvitulla sinne piippaamaan tavaroita hihnalta.
Siellä pitää vaan kestää. Jos ei kestä niin sitten siirtyy citymarkettiin ja maksaa hieman enemmän.
 
Siellä pitää vaan kestää. Jos ei kestä niin sitten siirtyy citymarkettiin ja maksaa hieman enemmän.
Ja näin teenkin. Lidleissä on, ja on aina ollut semmonen tietynlainen, vastenmielinen tunnelma. Tuotteiden esillepanoon ei ole panostettu, paperiset hintalaput 90-lukua, ja asiakaskunta suhteessa selvästi enemmän ns. laitapuolen kulkijaa. Sama ongelma vaivaa osittain myös Prismoja melko kliinisine värimaailmoineen ja mielikuvituksettomine esillepanoineen. Tämä on oleellinen syy miksi suosin K Citymarketia ja K Supermarketia; kauppiasvetoisena valikoimassa voidaan ns. revitellä, esillepano on pääsääntöisesti inspiroivaa, ja tykkään muutenkin näiden yleisestä, "kodikkaasta" fiiliksestä ja tunnelmasta.
 
Lidlissä on mielestäni tosi jees leipävalikoima ja tulee senkin takia välillä käytyä että ei jaksa jonkun leivän ja maidon takia kävellä vuorokausikaupalla jotain jättimäistä prismaa eestaas, mutta sitten se ajansäästö hukkuu siihen perkeleen jonottamiseen.

Heh, tämän vuoksi suosin Triplan Prismaa Pasilassa, ja käyn usein siellä illalla tai jopa yön puolella (23-00.30). Triplan Prismassa jonot ovat harvoin pitkiä ja ilta-aikaan pääsee yleensä heti kassalle. Triplan Prismassa ei käy liikaa lapsiperheitä, jotka luovat kassajonoihin pituutta suurilla ostoksillaan, toisin kuin Sellossa tai Kaaressa.

Lisäksi Triplan Prisma on pinta-alaltaan todella kohtuullinen, eli se ei ole jättimäinen.

Meidän taloudessa itse suosin tätä kompaktia Prismaa, kun taas muut käyttävät tuota hehtaariprismaa, eli Kaaren Prismaa, jossa jonoja on varsinkin iltapäivisin ja viikonloppuisin varsin paljon.

Eli koska hintataso on varsin samanlainen Lidlissä ja Prismassa, tulee Prismaa suosittua S-bonusten ja paremman valikoiman vuoksi. Siirry sinäkin kompaktin Prisman käyttäjäksi (toivottavasti asuinalueellasi on Triplan tai tulevan Myyrmannin Prisman kaltainen Prisma).
 
En tiedä kuinka monessa Lidlissä on itsepalvelukassoja? Espoon Mikkelässä ainakin mikä nopeuttaa huomattavasti asiointia. Tuossa ko. Lidlissä ei muutenkaan tunnu olevan ruuhkaa, ei edes normi työpäivän jälkeen (klo 16-17) jolloin siellä tulee välillä asioitua.
 
En tiedä kuinka monessa Lidlissä on itsepalvelukassoja? Espoon Mikkelässä ainakin mikä nopeuttaa huomattavasti asiointia. Tuossa ko. Lidlissä ei muutenkaan tunnu olevan ruuhkaa, ei edes normi työpäivän jälkeen (klo 16-17) jolloin siellä tulee välillä asioitua.

Keravalla on IP-kassat. Pari kertaa on käynyt niin, etteivät ne ole olleet käytössä. Samaan aikaan kaksi kassajonoa ovat pitkällä hyllyjen välissä.
 
Pahoittelut ellen löytänyt jo olemassaolevaa ruuan verkkokaupalle omistettua lankaa: Tänään päätin ensimmäisen kerran tilata ruokaostokset netistä S-ryhmältä. Kaikki meni ensin hyvin, valikoima tuntui vastaavan suurelta osin Prismojen tarjontaa jne. Toimituksenkin olisi saanut jo kahden päivän päähän. Kaikki oli fine kunnes tuli aika maksaa. Siis c'mon! S-ryhmä odottaa minun luottavan heidän haltuunsa maksukorttini tiedot. Luottokorttia en käytä, mutta tietoturvasyistä en kyllä yhdellekään verkkokaupalle ala korttini tietoja antamaan. Toisin sanoen; perus pankin oma verkkomaksu pankkitunnuksilla ei ole maksuvaihtoehtona. Järkyttävää!

Ymmärrän kyllä kaupan lähestymiskulman asiaan. Kaikkia asiakkaan poimimia tuotteita ei välttämättä keräilykaupan hyllyllä sillä hetkellä ole. Myös pakkausmateriaalista veloitetaan tarpeen mukaan, mihinkä S-ryhmä pidättää oikeuden muutoksiin lopullisessa kauppasummassa. Luulisi nyt kuitenkin, että varastotilanteen seuranta sekä laatikoiden määrän tarpeen pystyisi jo nyky it-sovelluksillakin laskemaan niin tarkasti ettei kaupalle tarvitse antaa pääsyä tilillesi.
 
Ja näin teenkin. Lidleissä on, ja on aina ollut semmonen tietynlainen, vastenmielinen tunnelma. Tuotteiden esillepanoon ei ole panostettu, paperiset hintalaput 90-lukua, ja asiakaskunta suhteessa selvästi enemmän ns. laitapuolen kulkijaa. Sama ongelma vaivaa osittain myös Prismoja melko kliinisine värimaailmoineen ja mielikuvituksettomine esillepanoineen. Tämä on oleellinen syy miksi suosin K Citymarketia ja K Supermarketia; kauppiasvetoisena valikoimassa voidaan ns. revitellä, esillepano on pääsääntöisesti inspiroivaa, ja tykkään muutenkin näiden yleisestä, "kodikkaasta" fiiliksestä ja tunnelmasta.
Itse maksan ostoksista, en tunnelmasta mutta kukin tavallaan.
 
Ja näin teenkin. Lidleissä on, ja on aina ollut semmonen tietynlainen, vastenmielinen tunnelma. Tuotteiden esillepanoon ei ole panostettu, paperiset hintalaput 90-lukua, ja asiakaskunta suhteessa selvästi enemmän ns. laitapuolen kulkijaa. Sama ongelma vaivaa osittain myös Prismoja melko kliinisine värimaailmoineen ja mielikuvituksettomine esillepanoineen. Tämä on oleellinen syy miksi suosin K Citymarketia ja K Supermarketia; kauppiasvetoisena valikoimassa voidaan ns. revitellä, esillepano on pääsääntöisesti inspiroivaa, ja tykkään muutenkin näiden yleisestä, "kodikkaasta" fiiliksestä ja tunnelmasta.
Lidl on tosiaan kuin 90-luvulle jäänyt, mutta toisaalta eipä se eroa Saksasta mitenkään. Saksassakin tulee jollain tapaa sellainen vuosikymmenen perässä laahaava fiilis. En nyt muutamaan vuoteen ole taas siellä käynyt, mutta viimeksi Saksassa oli vielä käytössä ne Suomessa 2000-luvun alussa poistuneet paksumuoviset limsapullot! Se oli hämmentävä, mutta toisaalta nostalginen näky.
 
Asiakaskunta kai riippuu aika vahvasti alueesta, porukan koostumus voi olla eri vaikka Pitäjänmäen ja Pakilan Lidleissä.
 
Kaikki oli fine kunnes tuli aika maksaa. Siis c'mon! S-ryhmä odottaa minun luottavan heidän haltuunsa maksukorttini tiedot. Luottokorttia en käytä, mutta tietoturvasyistä en kyllä yhdellekään verkkokaupalle ala korttini tietoja antamaan. Toisin sanoen; perus pankin oma verkkomaksu pankkitunnuksilla ei ole maksuvaihtoehtona. Järkyttävää!

On vaikea ymmärtää ihmisiä, joiden mielestä maksukortin käyttäminen maksamiseen on joku erityinen tietoturvaongelma. Pankkimaksupainikkeilla maksamiseen liittyy todellisuudessa paljon suuremmat riskit (sellaisella maksaessasi voit joissain tapauksissa antaa sivustolle pidempiaikaisen pääsyn tilillesi, eikä maksua voi kiistää yhtä helposti kuin maksukortilla tehdyt virheelliset veloitukset).

Jos et uskalla käyttää maksukorttia maksamiseen, niin kannattaa varmaan mennä kauppaan ihan paikan päälle ja maksaa käteisellä (jota on käsitelty vain hansikkaat kädessä ja naamasuojus kasvoilla). Tai sitten hommaat virtuaalisen maksukortin, jonka voit vaihtaa aina uuteen vaikka jokaisen maksutapahtuman jälkeen (näitähän saa vaikka Wiseltä ja vastaavilta).
 
Tai sitten hommaat virtuaalisen maksukortin, jonka voit vaihtaa aina uuteen vaikka jokaisen maksutapahtuman jälkeen (näitähän saa vaikka Wiseltä ja vastaavilta).

Tuli mieleen myös käytännön vinkki liittyen näihin S-ryhmästä tehtäviin nettiruokaostoksiin. Miksi et käytä S-pankkisi tiliin liitettyä korttia tai luo kakkostiliä S-pankissa ja sille omaa maksukorttia? Eli siirrät sitten rahaa tarpeen mukaan S-tililtä toiselle, jolloin kortin tietojen katoamisen yhteydessä tilillä ei ole juurikaan rahaa, mitä huijari voisi hyödyntää.

Eli siirrä ongelmasi S-pankin ja S-ryhmän taakaksi, ja käytä ruokaostoksien maksussa heidän pankkiaan ja Visa Debittiään. Jos vuoto tulee, niin korvaukset menee sitten S-pankin eli S-ryhmän taakaksi.
 
Tuli mieleen myös käytännön vinkki liittyen näihin S-ryhmästä tehtäviin nettiruokaostoksiin. Miksi et käytä S-pankkisi tiliin liitettyä korttia tai luo kakkostiliä S-pankissa ja sille omaa maksukorttia? Eli siirrät sitten rahaa tarpeen mukaan S-tililtä toiselle, jolloin kortin tietojen katoamisen yhteydessä tilillä ei ole juurikaan rahaa, mitä huijari voisi hyödyntää.

Eli siirrä ongelmasi S-pankin ja S-ryhmän taakaksi, ja käytä ruokaostoksien maksussa heidän pankkiaan ja Visa Debittiään. Jos vuoto tulee, niin korvaukset menee sitten S-pankin eli S-ryhmän taakaksi.
S-pankin korvausvelvollisuus alkaa ilmoituksesta, eli kortti pitäisi todeta kadonneeksi tai väärinkäytetyksi heti.

Toki summat eivät ole kakkoskortilla isot, tai voi hommata Prepaid-kortin sitä varten. Itse käytän verkko-ostoksiin toisen yhtiön Prepaid-korttia.
 
S-pankin korvausvelvollisuus alkaa ilmoituksesta, eli kortti pitäisi todeta kadonneeksi tai väärinkäytetyksi heti.

Toki summat eivät ole kakkoskortilla isot, tai voi hommata Prepaid-kortin sitä varten. Itse käytän verkko-ostoksiin toisen yhtiön Prepaid-korttia.

Siis nythän oli kyse verkossa tapahtuvasta tietojen kaappauksesta. Eihän yksilö voi tietää, että juuri nyt hänen korttinsa tiedot on kaapattu Prisman verkkokaupan tietomurron avulla?

Eli kyllä, fyysisen kortin osalta asia on kuten sanoit (vastuu ilmoittaa heti), mutta verkkorikollisuudessa ei voida olettaa, että pystyisi mitenkään monitoroimaan tai toteamaan, että korttini tiedot kaapattiin S-ryhmän verkkosivuilta. Tavallisella kuluttajalla ei ole mitään mahdollisuutta selvittää verkkosivujen tietoturvatilanne, eli vastuu on kyllä selvästi enemmän pankilla että verkkokaupan pitäjällä.

Lisäksi ehdotuksessani kortti kytkettäisiin S-pankin kakkostiliin, jolloin sieltä ei mahdollisesti saataisi ostatettua juuri mitään, koska rahaa siirrettäisiin sinne vain silloin, kun tehdään ruuan verkko-ostoksia ja mennään sen maksuvaiheeseen. Muutoin tilillä olisi vain pari hassua euroa.
 
Pahoittelut ellen löytänyt jo olemassaolevaa ruuan verkkokaupalle omistettua lankaa: Tänään päätin ensimmäisen kerran tilata ruokaostokset netistä S-ryhmältä. Kaikki meni ensin hyvin, valikoima tuntui vastaavan suurelta osin Prismojen tarjontaa jne. Toimituksenkin olisi saanut jo kahden päivän päähän. Kaikki oli fine kunnes tuli aika maksaa. Siis c'mon! S-ryhmä odottaa minun luottavan heidän haltuunsa maksukorttini tiedot. Luottokorttia en käytä, mutta tietoturvasyistä en kyllä yhdellekään verkkokaupalle ala korttini tietoja antamaan. Toisin sanoen; perus pankin oma verkkomaksu pankkitunnuksilla ei ole maksuvaihtoehtona. Järkyttävää!

Ymmärrän kyllä kaupan lähestymiskulman asiaan. Kaikkia asiakkaan poimimia tuotteita ei välttämättä keräilykaupan hyllyllä sillä hetkellä ole. Myös pakkausmateriaalista veloitetaan tarpeen mukaan, mihinkä S-ryhmä pidättää oikeuden muutoksiin lopullisessa kauppasummassa. Luulisi nyt kuitenkin, että varastotilanteen seuranta sekä laatikoiden määrän tarpeen pystyisi jo nyky it-sovelluksillakin laskemaan niin tarkasti ettei kaupalle tarvitse antaa pääsyä tilillesi.

Aloitetaan nyt vaikka ihan siitä, että kun sinä teet sen tilauksen. Varastosaldo on n+1. Keräilijä lähtee liikkeelle, niin varastosaldo on n+1-n-kpl. Joku mummo on sen viimeisen jauhelihan ottanut minkä sinäkin olisit halunnut. Käytä Odaa tai kauppahalli24. Mikäli siellä päin tarjolla. Tosin en tiedä miten kummallakaan laskutus menee nykyään. Kauppahalli24:lla pystyi maksamaan verkkopankin kautta, hyvittivät sitten loput kauppatilille. Ja ne sai seuraavalla kerralla sai käytettyä. Tai käytä Wolttia ja maksa Mobilepayllä. Tosin jos jotain tilattua tuotetta ei ole, niin hyvittävät sen mieluummin kuin etsivät halvemman korvaavan tuotteen. Vähemmän vinkua jne.

TAI vaihtoehtoisesti annat sinne Prismaan (myös Citymarket) kertaluontoisen katevarauksen. Jonka joutuu nettipankin kautta joka kerta varmistamaan. Joko mä olen vain tyhmä, tai jollain on liikaa foliota. Mutta en ainakaan keksi miten mun tilin nyt sillä voisi tyhjätä?? Jos/kun niin joskus tapahtuu, niin luottoyhtiö/pankki ottaa ne kyllä kontolleen. Sikäli ettei ole itse perseillyt.
 
Eli kyllä, fyysisen kortin osalta asia on kuten sanoit (vastuu ilmoittaa heti), mutta verkkorikollisuudessa ei voida olettaa, että pystyisi mitenkään monitoroimaan tai toteamaan, että korttini tiedot kaapattiin S-ryhmän verkkosivuilta. Tavallisella kuluttajalla ei ole mitään mahdollisuutta selvittää verkkosivujen tietoturvatilanne, eli vastuu on kyllä selvästi enemmän pankilla että verkkokaupan pitäjällä.

Lisäksi ehdotuksessani kortti kytkettäisiin S-pankin kakkostiliin, jolloin sieltä ei mahdollisesti saataisi ostatettua juuri mitään, koska rahaa siirrettäisiin sinne vain silloin, kun tehdään ruuan verkko-ostoksia ja mennään sen maksuvaiheeseen. Muutoin tilillä olisi vain pari hassua euroa.

Juuri näin. Tietovuodon johdosta tapahtuva maksukortin tietojen väärinkäyttö tapahtuu tyypillisesti "card not present"-tyyppisinä transaktioina, joissa kortinhaltijan vahvaa tunnistusta ei ole käytetty. Näiden kiistäminen jälkikäteen on hyvin helppoa, säännöt ovat vahvasti kuluttajan puolella. Kortinhaltijan tulee S-Pankin korttiehtojen mukaan tarkastaa tiliote tai luottokorttilasku ja tehdä huomautukset virheellisistä veloituksista "ilman aiheetonta viivytystä". Ei siinä sen kummempaa. Täysin aiheeton tuo joidenkin foliohattujen valtava pelko korttitietojen väärinkäytöstä, jos sitä jossain käyttää.
 
S-ryhmä hankkiutui Foodiesta eroon 2021 syksyllä ja tilalle tuli S-Kaupat.

Vieläkin puuttuu iso osa aiemmista ominaisuuksista, mutta laitteiden välinen synkronointiominaisuus on kuulemma työn alla. Aikataulusta ei ollut antaa tarkempia tietoja.

Olisihan se hyvä, että listan saisi synkronoitua eri perheenjäsenten laitteiden välillä.
 
Pahoittelut ellen löytänyt jo olemassaolevaa ruuan verkkokaupalle omistettua lankaa: Tänään päätin ensimmäisen kerran tilata ruokaostokset netistä S-ryhmältä. Kaikki meni ensin hyvin, valikoima tuntui vastaavan suurelta osin Prismojen tarjontaa jne. Toimituksenkin olisi saanut jo kahden päivän päähän.
Katsastelin myös samaa. Mutta että "jo kahden päivän päähän". Ei stana, mulle tarjosi nyt sunnuntai-iltana ensimmäistä noutoajankohtaa keskiviikon iltapäivälle. Ei helkkari, enhän mä tiiä onko sitä ees hengissä tuolloin. Jos olen, niin ei kyllä mitään käryä mitä meinaan silloin syödä.
Kyllähän tuollaisen pitäisi toimia niin että tänä iltana tilaus ja nouto mahdollista seuraavana iltapäivänä.
 
Onko Lidleissä jotkut kesäajat aukioloajoissa? Katsoin juuri että aukeaako Turun keskustan Lidl kuudelta vai seitsemältä, kun viereinen s-market aukeaa kuudelta ja noi on lähes aina ollut synkassa. No nythän tuo aukeaa vasta kahdeksalta! Mietityttää että onko tuo joku tilapäinen kesän aiheuttama muutos vai pysyvämpi? Tosi omituinen aika silti. Helsingin keskustasta löysin pari jotka aukeaa seitsemältä pari jotka myös tuolta kahdeksalta.
 
Onko Lidleissä jotkut kesäajat aukioloajoissa? Katsoin juuri että aukeaako Turun keskustan Lidl kuudelta vai seitsemältä, kun viereinen s-market aukeaa kuudelta ja noi on lähes aina ollut synkassa. No nythän tuo aukeaa vasta kahdeksalta! Mietityttää että onko tuo joku tilapäinen kesän aiheuttama muutos vai pysyvämpi? Tosi omituinen aika silti. Helsingin keskustasta löysin pari jotka aukeaa seitsemältä pari jotka myös tuolta kahdeksalta.
Aamuvirkkujen ongelmia.... itseäni kiinnostaa vain se, moneltako kauppa menee kiinni.
 
Kauppias huijaa kaiken?

Pääkaupunkiseudulla sijaitseva K-Supermarket huijaa tietoisesti asiakkaita väärillä hinnoilla.

Monesti myymälän hinnat ovat jotain aivan muuta kuin kassalla, suurimmillaan poikkeama voi olla jopa 2 - 4 kertainen. Kassalla kieltäytyvät myymästä tuotteita samalla hinnalla, joka on ilmoitettu myymälässä, vaikka laki edellyttää sitä. Kassalla ei ole kuulemma valtuuksia myydä samalla hinnalla kuin myymälässä, koska kauppias on näin linjannut, suostuvat ainoastaan ottamaan tuotteen takaisin. Virheellisiä myymälähintoja ei myöskään suostuta korjaamaan, koska ainoastaan kauppiaalla on valtuudet siihen (Lue: Kauppias laittaa tietoisesti liian alhaisia hintoja näytille kasvattaakseen myyntiä).

Tarjouskampanjoissa kuten Superpäivillä huolimatonta asiakasta vedätetään mm. laittamalla tarjoustuotteen hyllyyn normaalihintaisia tuotteita, joka on periaatteessa sama tuote mutta saattaa olla eri tuote-erää tai poikkeava paino / tilavuus. Kaikkia kampanjaan kuuluvia tuotteita ei luonnollisesti löydy myymälästä (Lue: koska niissä on liian pienet katteet).

Virvoitusjuomien hinnat ilmoitetaan toisinaan (erityisesti monipakkauksissa) ilman pantteja, jolloin myymälän näytille oleva hinta on huomattavasti tavanomaista halvempi. Kassalla lyödään kuitenkin panttien osuus päälle, ja sitten ihmetellään mites loppusumma olikin näin suuri.

Kesko ei tunnetusti puutu kauppiaiden kyseenalaiseen tai lainvastaiseen toimintaan, josta osoituksena on muutaman vuoden takainen tapaus Tampereen suunnalta, jossa epärehellinen toiminta loppui vasta sitten, kun kertynyt mainehaitta teki liiketoiminnasta kannattamatonta.

Näin ollen ainoat väylät puuttua tapauksiin on tuoda toimintaa KKV:n tietoon ja viime kädessä kyseessä voi olla rikosoikeudellisesti petos tai törkeä petos.

Niin mikä K-supermarket tässä oli kyseessä, ja oliko tästä toiminnasta siis jotain näyttöäkin?
 
Kauppias huijaa kaiken?

Pääkaupunkiseudulla sijaitseva K-Supermarket huijaa tietoisesti asiakkaita väärillä hinnoilla.

Monesti myymälän hinnat ovat jotain aivan muuta kuin kassalla, suurimmillaan poikkeama voi olla jopa 2 - 4 kertainen. Kassalla kieltäytyvät myymästä tuotteita samalla hinnalla, joka on ilmoitettu myymälässä, vaikka laki edellyttää sitä. Kassalla ei ole kuulemma valtuuksia myydä samalla hinnalla kuin myymälässä, koska kauppias on näin linjannut, suostuvat ainoastaan ottamaan tuotteen takaisin. Virheellisiä myymälähintoja ei myöskään suostuta korjaamaan, koska ainoastaan kauppiaalla on valtuudet siihen (Lue: Kauppias laittaa tietoisesti liian alhaisia hintoja näytille kasvattaakseen myyntiä).

Tarjouskampanjoissa kuten Superpäivillä huolimatonta asiakasta vedätetään mm. laittamalla tarjoustuotteen hyllyyn normaalihintaisia tuotteita, joka on periaatteessa sama tuote mutta saattaa olla eri tuote-erää tai poikkeava paino / tilavuus. Kaikkia kampanjaan kuuluvia tuotteita ei luonnollisesti löydy myymälästä (Lue: koska niissä on liian pienet katteet).

Virvoitusjuomien hinnat ilmoitetaan toisinaan (erityisesti monipakkauksissa) ilman pantteja, jolloin myymälän näytille oleva hinta on huomattavasti tavanomaista halvempi. Kassalla lyödään kuitenkin panttien osuus päälle, ja sitten ihmetellään mites loppusumma olikin näin suuri.

Kesko ei tunnetusti puutu kauppiaiden kyseenalaiseen tai lainvastaiseen toimintaan, josta osoituksena on muutaman vuoden takainen tapaus Tampereen suunnalta, jossa epärehellinen toiminta loppui vasta sitten, kun kertynyt mainehaitta teki liiketoiminnasta kannattamatonta.

Näin ollen ainoat väylät puuttua tapauksiin on tuoda toimintaa KKV:n tietoon ja viime kädessä kyseessä voi olla rikosoikeudellisesti petos tai törkeä petos.

Olen huomannut samanlaista vedätystä eräässä turkulaisessa K-supermarketissa - ilmoitetaan vääriä hintoja hyllyssä ja sijoitellaan harhaanjohtavasti tarjousten kohdalle normaalihintaisia tuotteita. Tätä on käynyt useampaan kertaan, minkä perusteella on alkanut epäilyttää, että toiminta olisi jossain määrin tarkoituksellista.
 
Keskon ruokakaupoissa saa kyllä nykyään olla tarkkana ettei maksa ylimääräistä. Muutaman kerran tapahtunut niin että tuotteella on ollut hintaa enemmän kuin hyllyssä ja netissä. Kassan jälkeen sitten infotiskin kautta ja siellä hyvitetty käteisellä.
 
Keskon ruokakaupoissa saa kyllä nykyään olla tarkkana ettei maksa ylimääräistä. Muutaman kerran tapahtunut niin että tuotteella on ollut hintaa enemmän kuin hyllyssä ja netissä. Kassan jälkeen sitten infotiskin kautta ja siellä hyvitetty käteisellä.
Tuleepa varmaan usein mulla maksettua ylimääräistä. Ei tule ikinä otettua kuittia mukaan ruokakaupasta ellei nyt jotain takuunalaista härpäkettä ole. Jos päässälasku heittää huimia summia niin sitten tulee kysyttyä että mikä teki näin paljon? Ei sillä että varaa olisi maksaa ylimääräistä vaan laiskuus tarkistaa ja kuittipaperien turha kertyminen ei ole mieleen.
 
Tuleepa varmaan usein mulla maksettua ylimääräistä. Ei tule ikinä otettua kuittia mukaan ruokakaupasta ellei nyt jotain takuunalaista härpäkettä ole. Jos päässälasku heittää huimia summia niin sitten tulee kysyttyä että mikä teki näin paljon? Ei sillä että varaa olisi maksaa ylimääräistä vaan laiskuus tarkistaa ja kuittipaperien turha kertyminen ei ole mieleen.

Kuitithan saa K-Ruoka-palveluun, jos vinguttaa plussaa. Ja saman palvelun kautta voi laittaa viestiä suoraan kauppaan. Itse olen kahdesta asiasta reklamoinut (viallinen tuote ja virheellinen hinta) ja molemmat korjattiin palautuksella.
 
K-kaupasta on monia surkeita kokemuksia. Kolme lähellä olevaa K:ta tuntuvat strategisesti sijoittavan joitain hintoja siten, että kalliimpi tuote helposti tarttuu matkaan. Onko sattumaa? Lähin pikku-K jopa pitää jatkuvasti eri tuotteen hintaa miltei samannimisen toisen kalliimman tuotteen kohdalla. Onko tämä vahinko? Ja miksi vahinko jatkuu kuukaudesta ja vuodesta toiseen eri puolilla myymälää?

Erään kerran Kauppias oli mokannut aletuotteen mainostamisen kanssa, ja ostamani tuote sitten maksoikin kassalla enemmän. Protestoin jo kassalla, mutta valitin vasta jälkikäteen spostitse. Se hässäkkä, mitä siitä Eastonin CM-kauppiaan kanssa seurasi ei ollut korvauksen arvoista. Lukuisia sähköposteja ja asian osoittamista. Toki oli kuitti ja kuva tarjouksesta, mutta silti niin vaikeaa. Sitten sain sen jonkun 1,30 euroa korvausta :D - kun Lidl tai S mokaa, niin aina on tullut hyvitystä myös vaivasta. Mutta Kauppias hoitaa homman...
 
K-kaupasta on monia surkeita kokemuksia. Kolme lähellä olevaa K:ta tuntuvat strategisesti sijoittavan joitain hintoja siten, että kalliimpi tuote helposti tarttuu matkaan. Onko sattumaa? Lähin pikku-K jopa pitää jatkuvasti eri tuotteen hintaa miltei samannimisen toisen kalliimman tuotteen kohdalla. Onko tämä vahinko? Ja miksi vahinko jatkuu kuukaudesta ja vuodesta toiseen eri puolilla myymälää?

Erään kerran Kauppias oli mokannut aletuotteen mainostamisen kanssa, ja ostamani tuote sitten maksoikin kassalla enemmän. Protestoin jo kassalla, mutta valitin vasta jälkikäteen spostitse. Se hässäkkä, mitä siitä Eastonin CM-kauppiaan kanssa seurasi ei ollut korvauksen arvoista. Lukuisia sähköposteja ja asian osoittamista. Toki oli kuitti ja kuva tarjouksesta, mutta silti niin vaikeaa. Sitten sain sen jonkun 1,30 euroa korvausta :D - kun Lidl tai S mokaa, niin aina on tullut hyvitystä myös vaivasta. Mutta Kauppias hoitaa homman...
se että valitit 1.30eurosta niin tarkoittaa että se kauppias on käyttänyt siihen satoja. Ja juuri se on se syy miksi sitä pitää tehdä. Jokainen minuutti mikä noihin joutuu käyttään on rahanarvoista millä voisi tehdä muutakin
 
Eipä ole kertynyt tuollaisia huonoja kokemuksia K-kauppiaista. Mutta minä olenkin vain tällainen persaukinen työnorja, jolla ei ole varaa K-kaupassa käydä kuin ihailemassa valikoimaa ja hypistelemässä erinäisiä tuotteita. Mukavaa sinänsä siellä vierailla, kauppiaat aina iloisena tervehtivät vaikka en koskaan osta mitään.
 
Eipä ole kertynyt tuollaisia huonoja kokemuksia K-kauppiaista. Mutta minä olenkin vain tällainen persaukinen työnorja, jolla ei ole varaa K-kaupassa käydä kuin ihailemassa valikoimaa ja hypistelemässä erinäisiä tuotteita. Mukavaa sinänsä siellä vierailla, kauppiaat aina iloisena tervehtivät vaikka en koskaan osta mitään.

Onhan K-kaupoilla joskus hyviä tarjouksia. Silloin persaukinen hyötyy käymisestä.
 
OmaPlussa-tarjoukset ja muut tarjoukset tulee haettua lähi-Citymarketista, muuten viikottaiset ruokaostokset Prismasta.
 
OmaPlussa-tarjoukset ja muut tarjoukset tulee haettua lähi-Citymarketista, muuten viikottaiset ruokaostokset Prismasta.
Itä-Helsingissä tuntuu olevan ihan samat hinnat keskimäärin molemmissa. Prismaa tulee nykyään suosittua lähinnä sen takia, että se käsiskanneri-tsydeemi on ihan mahtava. Voi hyllystä pakata kamat suoraan kasseihin ja käydä pikakassalla vaan maksamassa. Nopeuttaa hommaa mukavasti. Saisi muutkin kaupat ottaa tuon käyttöön.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 672
Viestejä
4 875 333
Jäsenet
78 684
Uusin jäsen
Jkokko

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom