- Liittynyt
- 13.11.2021
- Viestejä
- 2 164
Asiakaskunta kai riippuu aika vahvasti alueesta, porukan koostumus voi olla eri vaikka Pitäjänmäen ja Pakilan Lidleissä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
TechBBS-foorumin Piparkakkutalokisa 2024 -äänestys käynnissä! Käy äänestämässä 22 osallistujan joukosta kolme mielestäsi hienointa kilpailutyötä ja osallistu arvontaan! Linkki äänestykseen >>>
Onnea valitsemallasi tiellä.Luottokorttia en käytä, mutta tietoturvasyistä en kyllä yhdellekään verkkokaupalle ala korttini tietoja antamaan
Kaikki oli fine kunnes tuli aika maksaa. Siis c'mon! S-ryhmä odottaa minun luottavan heidän haltuunsa maksukorttini tiedot. Luottokorttia en käytä, mutta tietoturvasyistä en kyllä yhdellekään verkkokaupalle ala korttini tietoja antamaan. Toisin sanoen; perus pankin oma verkkomaksu pankkitunnuksilla ei ole maksuvaihtoehtona. Järkyttävää!
Tai sitten hommaat virtuaalisen maksukortin, jonka voit vaihtaa aina uuteen vaikka jokaisen maksutapahtuman jälkeen (näitähän saa vaikka Wiseltä ja vastaavilta).
S-pankin korvausvelvollisuus alkaa ilmoituksesta, eli kortti pitäisi todeta kadonneeksi tai väärinkäytetyksi heti.Tuli mieleen myös käytännön vinkki liittyen näihin S-ryhmästä tehtäviin nettiruokaostoksiin. Miksi et käytä S-pankkisi tiliin liitettyä korttia tai luo kakkostiliä S-pankissa ja sille omaa maksukorttia? Eli siirrät sitten rahaa tarpeen mukaan S-tililtä toiselle, jolloin kortin tietojen katoamisen yhteydessä tilillä ei ole juurikaan rahaa, mitä huijari voisi hyödyntää.
Eli siirrä ongelmasi S-pankin ja S-ryhmän taakaksi, ja käytä ruokaostoksien maksussa heidän pankkiaan ja Visa Debittiään. Jos vuoto tulee, niin korvaukset menee sitten S-pankin eli S-ryhmän taakaksi.
S-pankin korvausvelvollisuus alkaa ilmoituksesta, eli kortti pitäisi todeta kadonneeksi tai väärinkäytetyksi heti.
Toki summat eivät ole kakkoskortilla isot, tai voi hommata Prepaid-kortin sitä varten. Itse käytän verkko-ostoksiin toisen yhtiön Prepaid-korttia.
Pahoittelut ellen löytänyt jo olemassaolevaa ruuan verkkokaupalle omistettua lankaa: Tänään päätin ensimmäisen kerran tilata ruokaostokset netistä S-ryhmältä. Kaikki meni ensin hyvin, valikoima tuntui vastaavan suurelta osin Prismojen tarjontaa jne. Toimituksenkin olisi saanut jo kahden päivän päähän. Kaikki oli fine kunnes tuli aika maksaa. Siis c'mon! S-ryhmä odottaa minun luottavan heidän haltuunsa maksukorttini tiedot. Luottokorttia en käytä, mutta tietoturvasyistä en kyllä yhdellekään verkkokaupalle ala korttini tietoja antamaan. Toisin sanoen; perus pankin oma verkkomaksu pankkitunnuksilla ei ole maksuvaihtoehtona. Järkyttävää!
Ymmärrän kyllä kaupan lähestymiskulman asiaan. Kaikkia asiakkaan poimimia tuotteita ei välttämättä keräilykaupan hyllyllä sillä hetkellä ole. Myös pakkausmateriaalista veloitetaan tarpeen mukaan, mihinkä S-ryhmä pidättää oikeuden muutoksiin lopullisessa kauppasummassa. Luulisi nyt kuitenkin, että varastotilanteen seuranta sekä laatikoiden määrän tarpeen pystyisi jo nyky it-sovelluksillakin laskemaan niin tarkasti ettei kaupalle tarvitse antaa pääsyä tilillesi.
Eli kyllä, fyysisen kortin osalta asia on kuten sanoit (vastuu ilmoittaa heti), mutta verkkorikollisuudessa ei voida olettaa, että pystyisi mitenkään monitoroimaan tai toteamaan, että korttini tiedot kaapattiin S-ryhmän verkkosivuilta. Tavallisella kuluttajalla ei ole mitään mahdollisuutta selvittää verkkosivujen tietoturvatilanne, eli vastuu on kyllä selvästi enemmän pankilla että verkkokaupan pitäjällä.
Lisäksi ehdotuksessani kortti kytkettäisiin S-pankin kakkostiliin, jolloin sieltä ei mahdollisesti saataisi ostatettua juuri mitään, koska rahaa siirrettäisiin sinne vain silloin, kun tehdään ruuan verkko-ostoksia ja mennään sen maksuvaiheeseen. Muutoin tilillä olisi vain pari hassua euroa.
Katsastelin myös samaa. Mutta että "jo kahden päivän päähän". Ei stana, mulle tarjosi nyt sunnuntai-iltana ensimmäistä noutoajankohtaa keskiviikon iltapäivälle. Ei helkkari, enhän mä tiiä onko sitä ees hengissä tuolloin. Jos olen, niin ei kyllä mitään käryä mitä meinaan silloin syödä.Pahoittelut ellen löytänyt jo olemassaolevaa ruuan verkkokaupalle omistettua lankaa: Tänään päätin ensimmäisen kerran tilata ruokaostokset netistä S-ryhmältä. Kaikki meni ensin hyvin, valikoima tuntui vastaavan suurelta osin Prismojen tarjontaa jne. Toimituksenkin olisi saanut jo kahden päivän päähän.
Aamuvirkkujen ongelmia.... itseäni kiinnostaa vain se, moneltako kauppa menee kiinni.Onko Lidleissä jotkut kesäajat aukioloajoissa? Katsoin juuri että aukeaako Turun keskustan Lidl kuudelta vai seitsemältä, kun viereinen s-market aukeaa kuudelta ja noi on lähes aina ollut synkassa. No nythän tuo aukeaa vasta kahdeksalta! Mietityttää että onko tuo joku tilapäinen kesän aiheuttama muutos vai pysyvämpi? Tosi omituinen aika silti. Helsingin keskustasta löysin pari jotka aukeaa seitsemältä pari jotka myös tuolta kahdeksalta.
No sehän on kiiva, mutta miten tämä taas liittyi itse kysymykseen?Aamuvirkkujen ongelmia.... itseäni kiinnostaa vain se, moneltako kauppa menee kiinni.
Kauppias huijaa kaiken?
Pääkaupunkiseudulla sijaitseva K-Supermarket huijaa tietoisesti asiakkaita väärillä hinnoilla.
Monesti myymälän hinnat ovat jotain aivan muuta kuin kassalla, suurimmillaan poikkeama voi olla jopa 2 - 4 kertainen. Kassalla kieltäytyvät myymästä tuotteita samalla hinnalla, joka on ilmoitettu myymälässä, vaikka laki edellyttää sitä. Kassalla ei ole kuulemma valtuuksia myydä samalla hinnalla kuin myymälässä, koska kauppias on näin linjannut, suostuvat ainoastaan ottamaan tuotteen takaisin. Virheellisiä myymälähintoja ei myöskään suostuta korjaamaan, koska ainoastaan kauppiaalla on valtuudet siihen (Lue: Kauppias laittaa tietoisesti liian alhaisia hintoja näytille kasvattaakseen myyntiä).
Tarjouskampanjoissa kuten Superpäivillä huolimatonta asiakasta vedätetään mm. laittamalla tarjoustuotteen hyllyyn normaalihintaisia tuotteita, joka on periaatteessa sama tuote mutta saattaa olla eri tuote-erää tai poikkeava paino / tilavuus. Kaikkia kampanjaan kuuluvia tuotteita ei luonnollisesti löydy myymälästä (Lue: koska niissä on liian pienet katteet).
Virvoitusjuomien hinnat ilmoitetaan toisinaan (erityisesti monipakkauksissa) ilman pantteja, jolloin myymälän näytille oleva hinta on huomattavasti tavanomaista halvempi. Kassalla lyödään kuitenkin panttien osuus päälle, ja sitten ihmetellään mites loppusumma olikin näin suuri.
Kesko ei tunnetusti puutu kauppiaiden kyseenalaiseen tai lainvastaiseen toimintaan, josta osoituksena on muutaman vuoden takainen tapaus Tampereen suunnalta, jossa epärehellinen toiminta loppui vasta sitten, kun kertynyt mainehaitta teki liiketoiminnasta kannattamatonta.
Näin ollen ainoat väylät puuttua tapauksiin on tuoda toimintaa KKV:n tietoon ja viime kädessä kyseessä voi olla rikosoikeudellisesti petos tai törkeä petos.
Niin mikä K-supermarket tässä oli kyseessä, ja oliko tästä toiminnasta siis jotain näyttöäkin?
Kauppias huijaa kaiken?
Pääkaupunkiseudulla sijaitseva K-Supermarket huijaa tietoisesti asiakkaita väärillä hinnoilla.
Monesti myymälän hinnat ovat jotain aivan muuta kuin kassalla, suurimmillaan poikkeama voi olla jopa 2 - 4 kertainen. Kassalla kieltäytyvät myymästä tuotteita samalla hinnalla, joka on ilmoitettu myymälässä, vaikka laki edellyttää sitä. Kassalla ei ole kuulemma valtuuksia myydä samalla hinnalla kuin myymälässä, koska kauppias on näin linjannut, suostuvat ainoastaan ottamaan tuotteen takaisin. Virheellisiä myymälähintoja ei myöskään suostuta korjaamaan, koska ainoastaan kauppiaalla on valtuudet siihen (Lue: Kauppias laittaa tietoisesti liian alhaisia hintoja näytille kasvattaakseen myyntiä).
Tarjouskampanjoissa kuten Superpäivillä huolimatonta asiakasta vedätetään mm. laittamalla tarjoustuotteen hyllyyn normaalihintaisia tuotteita, joka on periaatteessa sama tuote mutta saattaa olla eri tuote-erää tai poikkeava paino / tilavuus. Kaikkia kampanjaan kuuluvia tuotteita ei luonnollisesti löydy myymälästä (Lue: koska niissä on liian pienet katteet).
Virvoitusjuomien hinnat ilmoitetaan toisinaan (erityisesti monipakkauksissa) ilman pantteja, jolloin myymälän näytille oleva hinta on huomattavasti tavanomaista halvempi. Kassalla lyödään kuitenkin panttien osuus päälle, ja sitten ihmetellään mites loppusumma olikin näin suuri.
Kesko ei tunnetusti puutu kauppiaiden kyseenalaiseen tai lainvastaiseen toimintaan, josta osoituksena on muutaman vuoden takainen tapaus Tampereen suunnalta, jossa epärehellinen toiminta loppui vasta sitten, kun kertynyt mainehaitta teki liiketoiminnasta kannattamatonta.
Näin ollen ainoat väylät puuttua tapauksiin on tuoda toimintaa KKV:n tietoon ja viime kädessä kyseessä voi olla rikosoikeudellisesti petos tai törkeä petos.
Tuleepa varmaan usein mulla maksettua ylimääräistä. Ei tule ikinä otettua kuittia mukaan ruokakaupasta ellei nyt jotain takuunalaista härpäkettä ole. Jos päässälasku heittää huimia summia niin sitten tulee kysyttyä että mikä teki näin paljon? Ei sillä että varaa olisi maksaa ylimääräistä vaan laiskuus tarkistaa ja kuittipaperien turha kertyminen ei ole mieleen.Keskon ruokakaupoissa saa kyllä nykyään olla tarkkana ettei maksa ylimääräistä. Muutaman kerran tapahtunut niin että tuotteella on ollut hintaa enemmän kuin hyllyssä ja netissä. Kassan jälkeen sitten infotiskin kautta ja siellä hyvitetty käteisellä.
Tuleepa varmaan usein mulla maksettua ylimääräistä. Ei tule ikinä otettua kuittia mukaan ruokakaupasta ellei nyt jotain takuunalaista härpäkettä ole. Jos päässälasku heittää huimia summia niin sitten tulee kysyttyä että mikä teki näin paljon? Ei sillä että varaa olisi maksaa ylimääräistä vaan laiskuus tarkistaa ja kuittipaperien turha kertyminen ei ole mieleen.
se että valitit 1.30eurosta niin tarkoittaa että se kauppias on käyttänyt siihen satoja. Ja juuri se on se syy miksi sitä pitää tehdä. Jokainen minuutti mikä noihin joutuu käyttään on rahanarvoista millä voisi tehdä muutakinK-kaupasta on monia surkeita kokemuksia. Kolme lähellä olevaa K:ta tuntuvat strategisesti sijoittavan joitain hintoja siten, että kalliimpi tuote helposti tarttuu matkaan. Onko sattumaa? Lähin pikku-K jopa pitää jatkuvasti eri tuotteen hintaa miltei samannimisen toisen kalliimman tuotteen kohdalla. Onko tämä vahinko? Ja miksi vahinko jatkuu kuukaudesta ja vuodesta toiseen eri puolilla myymälää?
Erään kerran Kauppias oli mokannut aletuotteen mainostamisen kanssa, ja ostamani tuote sitten maksoikin kassalla enemmän. Protestoin jo kassalla, mutta valitin vasta jälkikäteen spostitse. Se hässäkkä, mitä siitä Eastonin CM-kauppiaan kanssa seurasi ei ollut korvauksen arvoista. Lukuisia sähköposteja ja asian osoittamista. Toki oli kuitti ja kuva tarjouksesta, mutta silti niin vaikeaa. Sitten sain sen jonkun 1,30 euroa korvausta - kun Lidl tai S mokaa, niin aina on tullut hyvitystä myös vaivasta. Mutta Kauppias hoitaa homman...
se että valitit 1.30eurosta niin tarkoittaa että se kauppias on käyttänyt siihen satoja
...
Eipä ole kertynyt tuollaisia huonoja kokemuksia K-kauppiaista. Mutta minä olenkin vain tällainen persaukinen työnorja, jolla ei ole varaa K-kaupassa käydä kuin ihailemassa valikoimaa ja hypistelemässä erinäisiä tuotteita. Mukavaa sinänsä siellä vierailla, kauppiaat aina iloisena tervehtivät vaikka en koskaan osta mitään.
Itä-Helsingissä tuntuu olevan ihan samat hinnat keskimäärin molemmissa. Prismaa tulee nykyään suosittua lähinnä sen takia, että se käsiskanneri-tsydeemi on ihan mahtava. Voi hyllystä pakata kamat suoraan kasseihin ja käydä pikakassalla vaan maksamassa. Nopeuttaa hommaa mukavasti. Saisi muutkin kaupat ottaa tuon käyttöön.OmaPlussa-tarjoukset ja muut tarjoukset tulee haettua lähi-Citymarketista, muuten viikottaiset ruokaostokset Prismasta.
Itse olen tuota satunnaisesti käyttänyt, lähinnä jos hakee ison kärryllisen tavaraa. Pienellä kärryllä/parin päivän ostoksia hakiessa olen huomannut, että ei pahemmin säästä aikaa. Ensinnäkin en yleensä jaksa nysvätä siellä hyllyjen välissä turhaan mitään päivänmääriä tai hintoja, vaan nappaan tuotteet ja heitän kärryyn. Skanneria käyttäessä tuo omien kokemusten mukaan tuo hieman lisäviivettä, jonka toki kassalla saa parhaassa tapauksessa kurottua umpeen, mikäli pikakassalla ei ole suurempaa ruuhkaa. Pienet ostokset olen kuitenkin heittänyt kassalle ja pakannut samassa ajassa kun tuon skannerilaitteen käsittelyssä menee aikaa kassalla. Ja harmiksi ehkä kolme kertaa nyt viimeisen parin kuukauden aikana joutunut satunnaistarkastukseenkin, mikä vasta onkin rumba kun itsepalvelukassan kesätyöntekijät eivät ilmeisesti tätä voi suorittaa, niin infopisteeltä sitten tulee vanhempi myyjä katsomaan tuotteet.Prismaa tulee nykyään suosittua lähinnä sen takia, että se käsiskanneri-tsydeemi on ihan mahtava. Voi hyllystä pakata kamat suoraan kasseihin ja käydä pikakassalla vaan maksamassa. Nopeuttaa hommaa mukavasti. Saisi muutkin kaupat ottaa tuon käyttöön.
Juuri näin. Muutaman tuotteen kanssa pikakassa on yleensä nopein. Mutta kärryllisen tavaraa nostelu kärryyn, hihnalle ja siitä kasseihin ottaa jo sen verran aikaa, että tuo on nopeampi selvästi. Plus pikakassalle pääsee yleensä jonottamatta ja kassoille taas saa jonotella.Itse olen tuota satunnaisesti käyttänyt, lähinnä jos hakee ison kärryllisen tavaraa. Pienellä kärryllä/parin päivän ostoksia hakiessa olen huomannut, että ei pahemmin säästä aikaa.
Itä-Helsingissä tuntuu olevan ihan samat hinnat keskimäärin molemmissa. Prismaa tulee nykyään suosittua lähinnä sen takia, että se käsiskanneri-tsydeemi on ihan mahtava. Voi hyllystä pakata kamat suoraan kasseihin ja käydä pikakassalla vaan maksamassa. Nopeuttaa hommaa mukavasti. Saisi muutkin kaupat ottaa tuon käyttöön.
OmaPlussa-tarjoukset ja muut tarjoukset tulee haettua lähi-Citymarketista, muuten viikottaiset ruokaostokset Prismasta.
Itse pakkaan suoraan reppuun tuon skannerin kanssa. Reppu avoimena toisessa kädessä kun teen ostoksia ja skanneri toisessa. Tuotteet hyllystä, luku skannerilla ja reppuun. Lopuksi reppu kiinni. Skanneri paikalleen telineeseen ja pikakassalle näyttämään s etukorttia (puhelimessa) ja maksu perään (sillä samalla puhelimella) ja ulos kaupasta. Nopeuttaa hitosti kun ei tarvitse kassalla pakkailla, tai jonotella normi kassalle jne.Näissä on paljon muuttujia. Jos ostoksia ei ole tarkoitus tehdä kärryllistä, niin itse asioin yleensä kaupassa repun kanssa, joka on kaupassa ollessa selässä, joten korin käyttäminen tavaroiden kantoon pikakassalle ja siellä vasta pakkaaminen reppuun on paljon näppärämpää.
Taitaa monesti olla lähikauppa josta haetaan pienet ostokset kun ei huvita ajella kaukana olevaan isoon Prismaan.Itse ihmettelen että kuinka jotkut K-marketit ovat enää edes pystyssä. Kauheat hinnat. Tuntuu olevan vähintään 30% kalliimpaa kuin Lidl tai Prisma.
Lidlistäkin alkaa saamaan bonusrahaa.
Koskahan kesko älyää päivittää heidän täysin epäonnistuneen plussajärjestelmänsä vastaavaksi?
Noihan siis ymmärtääkseni on bonuskuponkeja jotka pitää käyttää Lidlissä eikä puhdasta rahaa kuten S-Bonus.Lidlistäkin alkaa saamaan bonusrahaa.
Koskahan kesko älyää päivittää heidän täysin epäonnistuneen plussajärjestelmänsä vastaavaksi?
Vuoden vaihtuessa tuotekupongit korvataan rahakupongeilla, jotka käyvät maksuna Lidlissä.
No jos sä joka tapauksessa saat murto-osan siitä mitä kuluu kyseisessä putiikissa, niin mitä väliä on saako rahana vai kuponkeina. Nythän nuo siis tullee olemaan yleiskäyttöisiä rahakuponkeja, eikä jotain jämätuotekuponkeja.Noihan siis ymmärtääkseni on bonuskuponkeja jotka pitää käyttää Lidlissä eikä puhdasta rahaa kuten S-Bonus.
Korjatkaa jos olen väärässä.
E: näinhän se on. Ei kiinnosta.
Se on totta ettei kilpaile hinnalla missään suhteessa. No ehkä joissain tarjouksissa, mutta onhan ainakin meilläpäin Citymarketeissa joka osa-alueella huomattavasti parempi valikoima.Ei Kesko osaa eikä edes pysty kilpailemaan hinnoilla, muuten kuin vasemmalla kädellä jollain Euroshopper-tuotteilla. Karkki- ja limsaosastojen neliömäärissä sekä muunkin valikoiman laajuudessa on heidän ydinosaaminen. Siellä pitäisi lähteä tosi rankalla kädellä saneeraamaan jos haluaisi hypätä kunnolla hintasotaan.
Joo siis ehdottomastitää uudistus on parempi, mutta S-suosin silti edelleen koska rahan saa puhtaana käteen.No jos sä joka tapauksessa saat murto-osan siitä mitä kuluu kyseisessä putiikissa, niin mitä väliä on saako rahana vai kuponkeina. Nythän nuo siis tullee olemaan yleiskäyttöisiä rahakuponkeja, eikä jotain jämätuotekuponkeja.
Meilläpäin Citymarketissa on myös ylivoimaisesti paras liha/kalatiski niin ei tule Prismassa juuri käytyä. Lidl nyt on niin hirveä ettei sieltä halua edes maitoa ostaa niin ja ei ole myöskään kotimainen kauppa edes.Se on totta ettei kilpaile hinnalla missään suhteessa. No ehkä joissain tarjouksissa, mutta onhan ainakin meilläpäin Citymarketeissa joka osa-alueella huomattavasti parempi valikoima.
Hankala korjata, kun et taida olla.Korjatkaa jos olen väärässä.
Niin meilläkin, mutta muilta osin cittari on niin paljon kalliimpi että harvoin lihan ja kalan lisäks sieltä kannattaa mitään muuta ostaa. Ja yleensä jää se liha ja kalakin Prisman varaan kun ei jaksa erikseen lähteä toiseen kauppaan.Meilläpäin Citymarketissa on myös ylivoimaisesti paras liha/kalatiski niin ei tule Prismassa juuri käytyä. Lidl nyt on niin hirveä ettei sieltä halua edes maitoa ostaa niin ja ei ole myöskään kotimainen kauppa edes.
Prisma on yleensä hyvä välimaasto Lidlin ja Cittarin välissä. Voi valita tuotteesta riippuen edullisen version tai kalliin version. Tai jotain siitä välistä.Jouluna jouduin pakon omasta käymään ensimmäistä kertaa Prismassa vuosiin ja oli kyllä sellainen kokemus taas etten toiste mene tuonne elämän koululaisten sekaan.
Kala ja lihatiski oli todellakin paskaa verrattuna Citymarkettiin ja Citymarketin pakastelihoihin verrattuna.
Muutoinkin meininki ja tuotteet oli, kuin Neuvostoliitossa.
Mihin ihmeeseen tarvitaan hangaarin kokoista kauppaa jossa jokaisesta tuotteesta on 5 eri variaatiota paskimmasta vähän parempaan ja tätä nyt vihreän kortin uskovaiset puolustelee paremmuutena Lidliin nähden.
Kukaan ei tarvitse tuollaista määrää paskoja vaihtoehtoja vaan se yksi hyvä riittää, mutta mitäpä nuo vihreän kortin uskovaiset siitä tajuaa.
Tänä vuonna tuli kesälomista vietettyä 5 viikkoa Italiassa ja Kreikassa. Näissä maissa oli Lidl monesti ykkönen ja pienetkin kaupat hakkasi selkeästi Prisman.
Ei tuulipukuja, ei turhia kortteja eikä turhaa tuotevalikoimaa vaan se 1-2kpl laadukasta.
Käy suuresti sääliksi vihreän kortin uskovaisia, jotka siirtävät omat rahansa vasemmistolle kuukaudeksi ja tuulipuku kahisten juhlivat, kun ovat myyneet omat tiedot eteenpäin.
Perin ikävää, että Suomessa on kauppakuktturi näin surkealla tolalla.
Lidlin bonusjärjestelmään ei taida olla tulossa fyysistä etukorttia? Ei paljoo kiinnosta ladata kaikenmaailman sovelluksia, jotta voisi hyödyntää näitä tarjouksia ja kerätä bonusrahaa samalla.
En nyt muista mitkä stepit tuossa bonusohjelmassa tällä hetkellä on, mutta heitetään hatusta:Lidlistäkin alkaa saamaan bonusrahaa.
Koskahan kesko älyää päivittää heidän täysin epäonnistuneen plussajärjestelmänsä vastaavaksi?
Ostot / kk | Kuponkietu | Bonuskertymä | Bonusprosentti |
60 € | 2 | 2 | 3,33 % |
120 € | 4 | 6 | 5,00 % |
200 € | 6 | 12 | 6,00 % |
380 € | 10 | 22 | 5,79 % |
Jokaisen kaupan järjestelmässä on sun tiedot jos vain olet tavalla tai toisella sen jäsen. . On sulla sitten vihreä kortti, plussakortti tai lidlin äppi (tai minkä tahansa tavaratalon kortti tai klubiasiakkuus).Jouluna jouduin pakon omasta käymään ensimmäistä kertaa Prismassa vuosiin ja oli kyllä sellainen kokemus taas etten toiste mene tuonne elämän koululaisten sekaan.
Kala ja lihatiski oli todellakin paskaa verrattuna Citymarkettiin ja Citymarketin pakastelihoihin verrattuna.
Muutoinkin meininki ja tuotteet oli, kuin Neuvostoliitossa.
Mihin ihmeeseen tarvitaan hangaarin kokoista kauppaa jossa jokaisesta tuotteesta on 5 eri variaatiota paskimmasta vähän parempaan ja tätä nyt vihreän kortin uskovaiset puolustelee paremmuutena Lidliin nähden.
Kukaan ei tarvitse tuollaista määrää paskoja vaihtoehtoja vaan se yksi hyvä riittää, mutta mitäpä nuo vihreän kortin uskovaiset siitä tajuaa.
Tänä vuonna tuli kesälomista vietettyä 5 viikkoa Italiassa ja Kreikassa. Näissä maissa oli Lidl monesti ykkönen ja pienetkin kaupat hakkasi selkeästi Prisman.
Ei tuulipukuja, ei turhia kortteja eikä turhaa tuotevalikoimaa vaan se 1-2kpl laadukasta.
Käy suuresti sääliksi vihreän kortin uskovaisia, jotka siirtävät omat rahansa vasemmistolle kuukaudeksi ja tuulipuku kahisten juhlivat, kun ovat myyneet omat tiedot eteenpäin.
Perin ikävää, että Suomessa on kauppakuktturi näin surkealla tolalla.