Lidl vs K-market vs S-market

Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 903
Olisit jättänyt maksamatta ja kävellyt pois. Tai ehkä teitkin niin?
Joo en todellakaan lähtenyt hyväksymään kassalla näkyvää hintaa, ja suunnistin kilpailevan kaupan suuntaan. Myyjä huuteli perään, että joutuisin maksamaan paskotut tuotteet, jotka hän oli siis itse paiskannut hihnalle mm. kananmunat, joiden sisältöä oli vuotanut pitkin liukuhihnaa.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 683
Mä olen huomannut että nykyään mulla on asiointi euromääräisesti S-marketissa ~70% ja loput pitkälti Lidlissä. Aiemmin oli päinvastoin, S-ketju on todella hyvin kilpaillut hinnoissa viimeiset muutaman vuotta, ja mulle hinta on merkittävä tekijä. Toki tuota osuutta on hieman myös parantanut ikävä episodi vartijan kanssa pari vuotta sitten K-supermarketissa jolloin lakkasin käymästä siellä kokonaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 824
No onneksi sentään joku puhelinsofta eikä fyysinen kortti. Tosin parempi ehkä olisi jos mitään tuollaista ei olisi koska nuo maksavat rahaa joka johtaneet siihen että tuotteiden hinnat nousevat.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 288
Halvennuksilla sinänsä ihan sama, mutta jos tuossa olisi jotenkin näppärästi toteutettu ominaisuus, jolla kuitit ja erityisesti takuutodistukset säilyisivät niin tämä olisi kova.
 
Liittynyt
23.08.2018
Viestejä
658
Halvennuksilla sinänsä ihan sama, mutta jos tuossa olisi jotenkin näppärästi toteutettu ominaisuus, jolla kuitit ja erityisesti takuutodistukset säilyisivät niin tämä olisi kova.
Kuitit löytyy sovelluksesta ja niistä voit itse napsutella halutut kuitit "suosikeiksi" jolloin ne löytyy helposti.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 764
Ensin vittuillaan todella rankasti muille kanta-asiakaskorteista ja hyväksytään kampanjoissa vaikka postikortteja. Samaan aikaan itse rakennetaan taustalla omaa kanta-asiakasjärjestelmää. tuntuu hassulta.
 

Namemma

Varjoissa marinoitunut
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
182
Ensin vittuillaan todella rankasti muille kanta-asiakaskorteista ja hyväksytään kampanjoissa vaikka postikortteja. Samaan aikaan itse rakennetaan taustalla omaa kanta-asiakasjärjestelmää. tuntuu hassulta.
Eipä ne Suomen pomot etujärjestelmän tulemista voi estää, jos isot pomot Saksassa ovat näin päättäneet.
 

selectamatic

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.04.2019
Viestejä
2 064
Alkaa kyllä jonot mukavasti kassoilla kasvamaan, kun pitää puhelinta alkaa siinä räpläämään ja raaputella jotain etukoodeja ym. VMP sanon minä :thumbsdown:

Voi kyllä kusta Lidlin kintuille tämä homma pahemman kerran. Taidan siirtyä minäkin S-ryhmän asiakkaaksi tuon myötä.

 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Alkaa kyllä jonot mukavasti kassoilla kasvamaan, kun pitää puhelinta alkaa siinä räpläämään ja raaputella jotain etukoodeja ym. VMP sanon minä :thumbsdown:

Voi kyllä kusta Lidlin kintuille tämä homma pahemman kerran. Taidan siirtyä minäkin S-ryhmän asiakkaaksi tuon myötä.
Alennuskuponkeja jne on ollut pitkän aikaa käytössä esim hesellä ja mäkkärillä ja ne jotka kännykällä asioita siinä hoitaa, hoitaa kyllä ostoksensa noin 200 kertaa nopeammin, kuin normi kaupan kassalla ne käteisen ja/tai etukorttiensa kaivelijat.
 
Liittynyt
10.02.2018
Viestejä
436
No onneksi sentään joku puhelinsofta eikä fyysinen kortti. Tosin parempi ehkä olisi jos mitään tuollaista ei olisi koska nuo maksavat rahaa joka johtaneet siihen että tuotteiden hinnat nousevat.
Tähän ajatusketjuun törmää melko usein ja se on sikäli omituinen, että ilmeisesti kanta-asiakasohjelmia ajatellaan pyöritettävän ihan huvikseen. Näinhän ei tietenkään ole, vaan niillä yritetään saada kilpailuetua ja mikäli tämä onnistuu, niin taloudellisen vaikutuksen pitäisi olla positiivinen. Ainoastaan epäonnistunut kanta-asiakasohjelma tuottaa hintoihin nousupainetta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 359
Lidlin kantikset on varmaan jo mietitty muissa maissa etukäteen. Kauppalehdessä oli juttua tästä.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 746
Tähän ajatusketjuun törmää melko usein ja se on sikäli omituinen, että ilmeisesti kanta-asiakasohjelmia ajatellaan pyöritettävän ihan huvikseen. Näinhän ei tietenkään ole, vaan niillä yritetään saada kilpailuetua ja mikäli tämä onnistuu, niin taloudellisen vaikutuksen pitäisi olla positiivinen. Ainoastaan epäonnistunut kanta-asiakasohjelma tuottaa hintoihin nousupainetta.
Onhan niistä etukorteita tehty maailmalla tutkimuksia ja niiden mukaan se nostaa hintatasoa saman verran mitä "etuina" sitten jaetaan ulos ja korttijärjestelmälliseen kuluvat kulut siihen päälle sitten.

Tarkoitushan noilla kauppojen etukorttiohjelmilla on, että niiden haltijat ostaisivat kaikki ostokset sieltä korttipaikasta eivätkä ostaisi halvempaan hintaan muualta.
 
Liittynyt
10.02.2018
Viestejä
436
Onhan niistä etukorteita tehty maailmalla tutkimuksia ja niiden mukaan se nostaa hintatasoa saman verran mitä "etuina" sitten jaetaan ulos ja korttijärjestelmälliseen kuluvat kulut siihen päälle sitten.
Kanta-asiakasohjelmat ovat paljon muutakin kuin etuja ja alennuksia. Jos asiakkaille annetaan rahallista etua, niin jostainhan sen rahan pitää tulla eli noiden etujen osalta tilanne voi olla pitkälti tuon kaltainen. Mutta jos katsotaan kanta-asiakasohjelmia kokonaisuutena, niin tuollaisesta kuluja tuovasta ohjelmasta olisi vain haittaa. Jos tämä olisi todellisuus, niin eivät ne tietenkään olisi noin yleisiä. Jos unohdetaan vaikeammin todennettavat ja konkretisoitavat hyödyt datan hyödyntämisessä, niin kaupat voivat tienata noilla ihan vaikkapa myymällä dataa tavarantoimittajille.

Tarkoitushan noilla kauppojen etukorttiohjelmilla on, että niiden haltijat ostaisivat kaikki ostokset sieltä korttipaikasta eivätkä ostaisi halvempaan hintaan muualta.
Tuohan riippuu pitkälti siitä millainen ohjelma tehdään. Jos kortilla saa vain tiettyjä alennuksia, mutta ei mitään ostomäärään perustuvaa hyötyä, niin eipä se ohjaa keskittämiseen sen enempää kuin alennukse yleensäkään. Nykypäivänä tiedetään hyvin, että asiakasdata on itsessään arvokasta, joten hyötyjen hakemisen ei tarvitse rajoittua siihen, että koitettaisiin sitouttaa asiakkaita.
 
Liittynyt
23.08.2018
Viestejä
658
Alkaa kyllä jonot mukavasti kassoilla kasvamaan, kun pitää puhelinta alkaa siinä räpläämään ja raaputella jotain etukoodeja ym. VMP sanon minä :thumbsdown:

Voi kyllä kusta Lidlin kintuille tämä homma pahemman kerran. Taidan siirtyä minäkin S-ryhmän asiakkaaksi tuon myötä.

Raaputusarvan saat ostotapahtuman jälkeen sovellukseen, ei sitä siinä kassalla herranjumalla raaputella :D Toki kassalla voi mennä aikaa mihin vain. Oli se sitten se mummo joka lyö mini grip pussillisen kolikkoja tiskiin tai pena konalasta joka ei muista pin koodia. Kuitenkaan tuo sovellus ei lähtökohtaisesti hirveästi aikaa vie kassalla kun asiakas saa itse sen asiakkuuden skannata kassalla, missä vaiheessa tahansa. Empä ole prismassakaan hirveästi enää kuullut, että onko vihreää korttia kun kaikki hoitaa sen itse siinä kassalla automaattisesti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 674
Mitenhän toi mahtaa toimia kun jossain sanoivat että "alennuksen saa koko kassista". Eikös kaikissa muissakin saa bonusta sun muuta kaikista ostoksista pl. alkoholi ja tupakka? Varmaan liiterinkin pitää erotella alkoholit ja tupakat pois. Joten miten se eroaa muiden kauppojen bonusohjelmasta?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
Mitenhän toi mahtaa toimia kun jossain sanoivat että "alennuksen saa koko kassista". Eikös kaikissa muissakin saa bonusta sun muuta kaikista ostoksista pl. alkoholi ja tupakka? Varmaan liiterinkin pitää erotella alkoholit ja tupakat pois. Joten miten se eroaa muiden kauppojen bonusohjelmasta?
Esim. K-kaupoilla se olennaisin plussakortin etu on nimenomaan ne alennetut yksittäiset tuotteet, itse plussapistekertymä on täysi vitsi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 065
Mitenhän toi mahtaa toimia kun jossain sanoivat että "alennuksen saa koko kassista". Eikös kaikissa muissakin saa bonusta sun muuta kaikista ostoksista pl. alkoholi ja tupakka? Varmaan liiterinkin pitää erotella alkoholit ja tupakat pois. Joten miten se eroaa muiden kauppojen bonusohjelmasta?
S- ryhmä palauttaa bonuksen silkkana rahana s -tilille. Meillä se tekee abaut 1300eur/vuosi.
 

selectamatic

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.04.2019
Viestejä
2 064
Alennuskuponkeja jne on ollut pitkän aikaa käytössä esim hesellä ja mäkkärillä ja ne jotka kännykällä asioita siinä hoitaa, hoitaa kyllä ostoksensa noin 200 kertaa nopeammin, kuin normi kaupan kassalla ne käteisen ja/tai etukorttiensa kaivelijat.
Noissa ne kävijätkin on pääasiassa nuorta ja teknisesti osaavampaa porukkaa. Harvemmin mummoja hesen jonossa näkee, ja vielä vähemmän etukuponkien tai sovellusten kanssa.

Raaputusarvan saat ostotapahtuman jälkeen sovellukseen, ei sitä siinä kassalla herranjumalla raaputella :D Toki kassalla voi mennä aikaa mihin vain. Oli se sitten se mummo joka lyö mini grip pussillisen kolikkoja tiskiin tai pena konalasta joka ei muista pin koodia. Kuitenkaan tuo sovellus ei lähtökohtaisesti hirveästi aikaa vie kassalla kun asiakas saa itse sen asiakkuuden skannata kassalla, missä vaiheessa tahansa. Empä ole prismassakaan hirveästi enää kuullut, että onko vihreää korttia kun kaikki hoitaa sen itse siinä kassalla automaattisesti.
Todellisuudessa se tilanne menee niin, että se mummo kaivaa sovelluksen auki, ihmettelee, kun ei aukene, koska data pois päältä tms. Sitten saadaan sovellus päälle ja huomataan, että sinne on etukuponkia tullut ja aletaan sitä tutkimaan ja mahdollisesti hakemaan se alekupongin tuote siinä välissä. Kyllä siinä helposti saa minuutteja palamaan yhtä sovellusta ihmetellessä. Varmaan saavat vielä aika monelle sen sovelluksen asennuksen neuvoa ja selitellä, ettei sitä siihen nokia 5110 puhelimeen saa asennettua.

Olikohan yliopiston apteekki, missä edellä olevalle asiakkaalle alettiin kassalla kerran puhelimeen jotain kanta-asiakkaan sovellusta asentamaan puhelimeen. Varmaan 5 minuuttia meni sitä odotellessa.
 

Diplomaatti

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.07.2019
Viestejä
864
S- ryhmä palauttaa bonuksen silkkana rahana s -tilille. Meillä se tekee abaut 1300eur/vuosi.
Tuo on kyllä typerin systeemi mitä ihminen on kehittänyt ostajan näkökulmasta.

Maksat bonuskortista>teet ostokset ylihintaan>kasvoton kauppa palauttaa rahasi kuukauden päästä ilman korkoja ja näin hävisit inflaation vaikutuksen.

Kuukauden lopussa tuularit ui havis amandalla alasti, kun kasvoton kauppa palautti 20e tilille.

Oh the irony.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 065
Tuo on kyllä typerin systeemi mitä ihminen on kehittänyt ostajan näkökulmasta.

Maksat bonuskortista>teet ostokset ylihintaan>kasvoton kauppa palauttaa rahasi kuukauden päästä ilman korkoja ja näin hävisit inflaation vaikutuksen.

Kuukauden lopussa tuularit ui havis amandalla alasti, kun kasvoton kauppa palautti 20e tilille.

Oh the irony.
En edes tutkimusten mukaan maksa ylihintaa. Vai miten perustelet tätä. S -ketju jopa palauttaa minulle rahaa tehdyistä edullisista ostoksistani.


bce154c3-6416-50e0-b441-93f79fcf0b06.jpg
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 491
En edes tutkimusten mukaan maksa ylihintaa. Vai miten perustelet tätä. S -ketju jopa palauttaa minulle rahaa tehdyistä edullisista ostoksistani.


Prosenttilasku on monille hankala laji.. varsinkin kun liideli mainostaa halpuuttaan. Oikeasti se Prisma on halvempi ja ainakin omalla kohdalla nopeampi ja miellyttävämpi asiointipaikka kuin natsi-siwa.

Liidelissä tuli käytyä reilu 10v sitten kun sieltä löytyi noita saksalaisia tuotteita mitä ei muualta saanut. Nykyisin se muistuttaa s--markettia paskemmalla valikoimalla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 674
Prosenttilasku on monille hankala laji.. varsinkin kun liideli mainostaa halpuuttaan. Oikeasti se Prisma on halvempi ja ainakin omalla kohdalla nopeampi ja miellyttävämpi asiointipaikka kuin natsi-siwa.

Liidelissä tuli käytyä reilu 10v sitten kun sieltä löytyi noita saksalaisia tuotteita mitä ei muualta saanut. Nykyisin se muistuttaa s--markettia paskemmalla valikoimalla.
Prisma nopeampi ja helpompi kuin liiteri? Huhhuh. Siinä ajassa ku oon liiterissä jo ostokset ostanu ja kävelemässä autolle ni Primassa en ole vielä edes päässy parkkipaikalta kauppaan.
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 491
Prisma nopeampi ja helpompi kuin liiteri? Huhhuh. Siinä ajassa ku oon liiterissä jo ostokset ostanu ja kävelemässä autolle ni Primassa en ole vielä edes päässy parkkipaikalta kauppaan.
Riippuu varmaan Prismasta? Siinä ajassa kun liidelin pihalta löytyy parkkipaikka ja noussut autosta olen ajanut Prisman parkkihalliin ja mennyt hissillä suoraan elintarvikeosastolle.

Vai onko kaikissa Prismoissa sama liikennejärjestely ?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 065
Lidlissä saa ainakin jonottaa koska useinmiten 2kpl kassaa auki. Oli sitten ruuhka-aikaa tai ei. Prismassa käydessä olen siinä ajassa jo autolla matkalla kotiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 674
Kyllä noissa on tietysti eroja. Suurin osa ajasta olis sitten mikä Prisma tahansa menee vaan paikasta toiseen kävelyssä ku kaikki tuotteet ja parkkipaikka on aina niin helvetin kaukana.
Liitereissä ei sisällä ole mitään ongelmaa, mutta monessa paikassa on liian pienet parkkipaikat joissa suhailuun menee törkeesti aikaa. Tosin nyt monessa paikassa vähän helpottaa kun tulee useimpia liitereitä samalla paikkakunnalle.

Jos pitää hakea leipä, maito ja leikkele ja jos parkkipaikka on löytyny ni Lidlissä oon jo matkalla kotiin ku Prismassa en ole vielä päässy ees leipäosastolle.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 767
Lidlissä vaan valikoima niin surkea monilta osin, että aina joutuisi käydä kuitenkin esim. Prismassa hakemassa puuttuvia ostoksia. Esim. maustehylly yllättää huonoudellaan joka kerta.

Itselle toimii parhaiten se että Prismassa isoimmat ja Lidlistä sitten täsmänä tiettyjä tuotteita.
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 491
Kyllä noissa on tietysti eroja. Suurin osa ajasta olis sitten mikä Prisma tahansa menee vaan paikasta toiseen kävelyssä ku kaikki tuotteet ja parkkipaikka on aina niin helvetin kaukana.
Liitereissä ei sisällä ole mitään ongelmaa, mutta monessa paikassa on liian pienet parkkipaikat joissa suhailuun menee törkeesti aikaa. Tosin nyt monessa paikassa vähän helpottaa kun tulee useimpia liitereitä samalla paikkakunnalle.

Jos pitää hakea leipä, maito ja leikkele ja jos parkkipaikka on löytyny ni Lidlissä oon jo matkalla kotiin ku Prismassa en ole vielä päässy ees leipäosastolle.
Aina ja kaikissa Prismoissa?

On myös Prismoja joissa voit ohittaa käyttötavaraosaston ja kävellä suoraan elintarvikepuolelle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 674
Aina ja kaikissa Prismoissa?

On myös Prismoja joissa voit ohittaa käyttötavaraosaston ja kävellä suoraan elintarvikepuolelle.
Ei mutta 90% niistä Prismoista missä oon käyny. Plus että monissa on elintarvikkeet ihan kaupan perällä jonne joutuu talsii koko hallin läpi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
827
Ei mutta 90% niistä Prismoista missä oon käyny. Plus että monissa on elintarvikkeet ihan kaupan perällä jonne joutuu talsii koko hallin läpi.
Meillä päin ei onneksi ole, prisma jossa yleensä käyn niin olen varmaan joulun alla käynyt viimeeksi käyttötavara osastolla kun tarvitsi muutaman kynttilän. Tosin niin on myös Citymarketissakin eli on vain kiinni mihin kohtaan auton parkkeeraa, että on lyhinmatka niihin sisäänmeno portteihin josta pääsee suoraan elintarvikeosastolle. Ja ikinä ei ole siellä puolella olevilla parkkipaikoilla ollut niin täyttä ettei sinne autoaan saa.

Edit Toki isompi kauppa=isompi parkkipaikka=pidemmät välimatkat
 

TSN

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
492
Prismoja on erilaisia. Vain Lidlit tehdään yleensä yhdellä muotilla.

Omassa Prismassa on onneksi nopea käydä ruokaostoksilla. Plussaa siitä, että heti sisään astuessa on pakasteosasto(pitsat) nenän edessä. Sipsit vasemmalla ja jäätelöt oikealla puolella. Ainoa miinus siitä, että juomat pitää hakea vähän kauempaa.
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 491
Meillä päin ei onneksi ole, prisma jossa yleensä käyn niin olen varmaan joulun alla käynyt viimeeksi käyttötavara osastolla kun tarvitsi muutaman kynttilän. Tosin niin on myös Citymarketissakin eli on vain kiinni mihin kohtaan auton parkkeeraa, että on lyhinmatka niihin sisäänmeno portteihin josta pääsee suoraan elintarvikeosastolle. Ja ikinä ei ole siellä puolella olevilla parkkipaikoilla ollut niin täyttä ettei sinne autoaan saa.

Edit Toki isompi kauppa=isompi parkkipaikka=pidemmät välimatkat
Sama juttu omassa Prismassa. Parkkihalliin 1krs on ruuhkainen mutta toinen kerros ei. Saat suoraan ajettua hissin viereen ja hissistä suora pääsy elintarvikkeisiin. Kt-osastolla ei tarvitse edes käydä.

Prismoissa ja Cittareissa on eroa vaikka täällä muuta pulputetaankin miten "kaikissa Prismoissa" jne..
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Tuoki et missä on halvinta, on aivan siitä kiinni mitä oma perhe syö.
Esim olen itse todennut sen, että meille S ryhmä on selvästi kalliimpi.

Kaupoilla on omat halpamerkit ja sit on ns merkkituotteet.
Pirkka on käytännössä aina samaa tavaraa, kuin se laatumerkki. On sit kyse vaikka mehukatti/Pirkka, tai linkosuon varrasleipä/Pirkka tai mikä vaan muukin.

Sit taas vaikkapa mehut S ryhmällä tais olla VIP:n tekemiä tms, joka on aivan kamalan makuista. Vaihtoehtona on mennä k kauppaan, tai ottaa kalliimpi mehukatti.

Ne mitä meidän perhe syö, niin kaikki ns halpamerkit haetaan pirkkana ja sit lihat jne Lidlistä. Tippui ostoskorin summa ihan selvästi kun lopetettiin S ryhmän käyttö kokonaan.

Sellaiselle joka syö mitä vain, varmasti saa suht Lidlin hinnalla. Mutta se et Prismasta ois ulkona nopeammin kuin Lidlistä ni ei oo mun kohdalla missään päin suomea ollut edes lähellekään mahdollista.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 746
Prismoja on erilaisia. Vain Lidlit tehdään yleensä yhdellä muotilla.

Omassa Prismassani on onneksi nopea käydä ruokaostoksilla. Plussaa siitä, että heti sisään astuessa on pakasteosasto nenän edessä. Sipsit vasemmalla ja jäätelöt oikealla puolella. Ainoa miinus siitä, että juomat pitää hakea vähän kauempaa.
Oulussakin Prismoja on monenkokoisia. Esimerkiksi Oulussa Raksilassa Prisma on isomman K-Supermarketin kokoluokkaa ja sitten Limingantullissa Oulussa se on varmaan neljä kertaa isompi. Oulun keskustassa Lidl on sellainen normaalia hieman pienempi vuokratiloissa majaileva ja sitten taas Karjasillalla uusi vähintään tuplaten normaalia suurempi omassa uudisrakennuksessaan. Kaikki em. neljä myymälää ovat 2 kilometrin säteellä keskustasta.

Limingantullin Prismassa saa tosiaan kävellä kun pinta-alaa on varmaan 20 tuhatta neliömetriä. Kävelyharrastusta tukee se, että siirtelevät eri osastoja milloin millekkin puolelle myymälää: kun edellisellä käynnillä puoli vuotta sitten joku osasto josta kaipasi jotain oli hallin toisella laidalle, jonne puolelle autonkin uudella käynnillä ulos jätti, niin se onkin sitten siirretty siitä kauimmaiseen nurkkaan hallia.
 

Diplomaatti

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.07.2019
Viestejä
864
Prosenttilasku on monille hankala laji.. varsinkin kun liideli mainostaa halpuuttaan. Oikeasti se Prisma on halvempi ja ainakin omalla kohdalla nopeampi ja miellyttävämpi asiointipaikka kuin natsi-siwa.

Liidelissä tuli käytyä reilu 10v sitten kun sieltä löytyi noita saksalaisia tuotteita mitä ei muualta saanut. Nykyisin se muistuttaa s--markettia paskemmalla valikoimalla.
Ei ole. Toki jos ostaa halpuutettuja (vittu mikä sana) eineksiä, niin sitten ehkä. Muut tuotteet on taas törkeästi nostettu huomaamatta tämän halpuutus valkoroskan keskellä.

Itse menen mielummin citymarkettiin, koska paremmat tarjoukset, parempi kala- ja lihatiski ja huomattavasti paremmat premium tuotteet ilman, että tarvitsee sompailla tuulipukuisten valkoroskan seassa keräilemässä Vihreällä kortilla bonuksia.

Cittareissa kauppias panostaa, S-ryhmissä ei.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 683
^ tuohan se, vituttaa prismojen ja ääsmarkettien paskat hevi-osastot, lisäksi myymälöiden ulkoasu on karmea molemmissa brändeissä. Käyn näissä lähinnä aukioloaikojen takia, tulee monesti käytyä yöaikaan kaupassa, vähemmän porukkaa ja kiljuvia lapsiperheitä + saa auton lähelle sisäänkäyntiä. Stockan Herkkua tulee käytettyä useammin ässän pisteistä, hyvä valikoima ja laatuaste.

Lähimpänä on aika hyvin varusteltu K-supermarket, osa tuotteista maksaa 10snt/kpl enemmän kuin Prismassa tai Lidlissä, mutta kun omakin aika maksaa tulee tuolla käytyä. Lisäksi muutaman kilometrin päässä salin vieressä iso K-Supermarket joka voisi kokonsa puolesta olla Citymarket myös. Cittareissa tulisi käytyä useammin jos sijainnit ja käymisen nopeus olisi parempi, eli sama perussynti kuin Prismoillakin. Halliin ajaminen, siirtyminen sapuskojen pariin ja se messuhallissa kiertely vie aikaa.

Lidlistä yleensä peruskamat duunimatkan tai salikäynnin varrelta, lähistöllä useampi Lidl. Mielestäni valikoima piisaa aika hyvin dinkkitalouteen, lisäksi kun Coke Zero -tölkitkin on nykyään kylmässä, helppo valinta. :)

Ässän bonuksia tulee ehkä satanen vuodessa kun vakuutukset näyttää niitä tuovan jonkun verran, en missään nimessä tee hankintoja bonukset mielessä enkä ikinä tankkaa ABC:lla, saan 'bonukset' jo siihen verrattuna ST1:ltä kun siinä on selkeästi alueen halvimmat litrahinnat + 2,5snt/l alennusta ST1-mobiiliapilla.

Sitten on toki vielä ässällä rasitteena se miten kusipäinen laitos se on alihankkijoilleen, pidän hankinnat heiltä mahdollisimman pieninä.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 683
Vituttais käydä pyörimässä jossain tuulipukujen kansoittamassa citymarketissa missä ainoa kahiseva on tuulipuku ja zombit menee plussapisteiden perässä.
Kuvasitko juuri vihreän kortin asiakkaita? Ainakin minusta tuo kuvaa heitä täydellisesti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
827
Tuoki et missä on halvinta, on aivan siitä kiinni mitä oma perhe syö.
Esim olen itse todennut sen, että meille S ryhmä on selvästi kalliimpi.

Kaupoilla on omat halpamerkit ja sit on ns merkkituotteet.
Pirkka on käytännössä aina samaa tavaraa, kuin se laatumerkki. On sit kyse vaikka mehukatti/Pirkka, tai linkosuon varrasleipä/Pirkka tai mikä vaan muukin.

Sit taas vaikkapa mehut S ryhmällä tais olla VIP:n tekemiä tms, joka on aivan kamalan makuista. Vaihtoehtona on mennä k kauppaan, tai ottaa kalliimpi mehukatti.

Ne mitä meidän perhe syö, niin kaikki ns halpamerkit haetaan pirkkana ja sit lihat jne Lidlistä. Tippui ostoskorin summa ihan selvästi kun lopetettiin S ryhmän käyttö kokonaan.

Sellaiselle joka syö mitä vain, varmasti saa suht Lidlin hinnalla. Mutta se et Prismasta ois ulkona nopeammin kuin Lidlistä ni ei oo mun kohdalla missään päin suomea ollut edes lähellekään mahdollista.
Juu olen itsekin huomannut että toiset tuotteet on toisessa kalliimpia ja sitten taas toiset halvempia ja ostoskorin hinta kiinni siitä mitä ostaa ja mitä kelpuuttaa sinne omaan kotiin.

En minäkään millään usko että Prisma/Citymarket olisi millään nopeampi kuin lidl kun puhutaan ihan erikokoluokan kaupoista, mutta että se olisi jotenkin kynnyskysymyksenä siihen minkä kaupan valitsee. varsinkaan se että joutuu 50 metriä enemmän kävelemään. Tietty jos hakee vaan parilitraa maitoa/kaljaa niin en minä sentakia itsekään prismaan menisi.

ps. Kyllä itsekin tulee aika pitkälle käytyä kaikissa noissa ja myös S- että K-ryhmän pienemmissä kaupoissa riippuen mitä tarvitsee ostaa. Ja ei en tarkoita että juoksisin kaikki kaupat läpi tarjousten perässä, vaan ostotarpeiden ja fiiliksen mukaan.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 683
Sama se on minkä pallon, pisteen tai höpötyksen perässä juoksee siellä kaupassa. Ei se tee ihmisestä sen parempaa tai huonompaa.
Ei toki, minusta vain vihreät juntit ovat se suurin ja naurettavin ryhmittymä bonusjahdissaan, korostuu etenkin ABC-tankkaamisissa jossa viereinen Neste tai ST1 myy halvempaa menovettä kuin mitä ABC bonusten kanssa, mutta tankataan koska saa bonusta.
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 491
Ei toki, minusta vain vihreät juntit ovat se suurin ja naurettavin ryhmittymä bonusjahdissaan, korostuu etenkin ABC-tankkaamisissa jossa viereinen Neste tai ST1 myy halvempaa menovettä kuin mitä ABC bonusten kanssa, mutta tankataan koska saa bonusta.
Tämäkin on paikkakunnasta kiinni. Omilla ajoreiteillä hintaero on yleensä 1-1,5c/litra ja jos cashback on 5c/l ei ole vaikea laskea kumpi on edullisempi.

Se on totta että jos hintaero olisi yli 5c/l oma tankkauspaikka vaihtuisi. Viimeiseen viiteen vuoteen ei ole kertaakaan näin käynyt.

St1 käteiskortilla sai jonkun alennuksen mutta ainakin ennen oli niin että koski vain käteistä/debit maksua, ei luottokorttia.. en tiedä onko muuttunut. St1:llä tankkaaminen tekee lähes 10km lisäkoukkauksen/suunta joten ei ole muutenkaan järkevä vaihtoehto.
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 491
Mikä ihmeen tarve täällä on jaotella kanssaihmiset kauppaketjunn mukaan ? Tekeekö se itsestään ja omasta sosiaalisesta statuksesta jotenkin ylväämmän olon kun saa haukkua ihmiset jotka käyvät Lidlissä/Prismassa/Cittareissa jotenkin alemmiksi?

Itse käyn noissa kaikissa, omat valintani pyrin tekemään järkevyyden, kokonaiskustannusten ja käytössä olevan ajan mukaan.

Kauppoja saa haukkua/kehua mutta asiakkaiden jaottelu ja arvostelu käytetyn kauppaketjun mukaan on aika säälittävää..
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 359
Prismoja on erilaisia. Vain Lidlit tehdään yleensä yhdellä muotilla.
Eipä tehdä. Uudemmat Lidlit on yleensä paljon isompia kuin alkuperäiset Lidlit. Niitä on rempattukin moneen kertaan. Tavarat voi olla siellä tai täällä. Etsipä vaikka kanamunia eri Lidleistä. Pääosin samanmoisia ovat, muttei kuitenkaan.
 
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
486
Tämäkin on paikkakunnasta kiinni. Omilla ajoreiteillä hintaero on yleensä 1-1,5c/litra ja jos cashback on 5c/l ei ole vaikea laskea kumpi on edullisempi.

Se on totta että jos hintaero olisi yli 5c/l oma tankkauspaikka vaihtuisi. Viimeiseen viiteen vuoteen ei ole kertaakaan näin käynyt.
Täällä sama juttu, vaihtoehdot on Neste tai ABC, Nesteellä ei ole käytännössä koskaan niin paljon halvempaa polttoainetta, ettei s-kortin 5snt alennus sitä voittaisi. Sama koskee lämmitysöljyäkin.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 683
Kauppoja saa haukkua/kehua mutta asiakkaiden jaottelu ja arvostelu käytetyn kauppaketjun mukaan on aika säälittävää..
Se haukku omalta osalta tuli siihen boonuskiimaan mitä on joskus nähnyt ihan livenäkin, että sen annetaan ohjata kulutustottumusta liiaksikin. Lisäksi kun tuossa tekstissä kuvailtiin toisen, vaatimattomamman ja vähemmän ohjausta aiheuttavaan asiakasjärjestelmään, oli se naurettavuudessaan hulvaton, etenkin kun jos jotain lammasketjua haetaan Suomesta, niin se on nimenomaan S.

Vituttais käydä pyörimässä jossain tuulipukujen kansoittamassa citymarketissa missä ainoa kahiseva on tuulipuku ja zombit menee plussapisteiden perässä.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 746
Se haukku omalta osalta tuli siihen boonuskiimaan mitä on joskus nähnyt ihan livenäkin, että sen annetaan ohjata kulutustottumusta liiaksikin. Lisäksi kun tuossa tekstissä kuvailtiin toisen, vaatimattomamman ja vähemmän ohjausta aiheuttavaan asiakasjärjestelmään, oli se naurettavuudessaan hulvaton, etenkin kun jos jotain lammasketjua haetaan Suomesta, niin se on nimenomaan S.
Onhan ne bonuskiimaiset melkoisen hauskaa sakkia joskus. Olen joskus kuullut sivusta miten joku oli ostamassa jostakin Prismasta tms. jotain kenkiä 60 euron hintaan kun siitä saa jotain "poonusta" vai olikos se jotain tupla-poonusta eikä voinut toisesta kaupasta ostaa samoja kenkiä 35 euron hintaan kun sieltä ei saa sitä "poonusta".

Sen verran pettämätöntä logiikkaa, että parempi olla vain hiljaa ja kuunnella huuli pyörenä sivusta. Siitä järkevyydestä on turha alkaa keskustella sen enempää kuin väittelemään uskovaisen kanssa uskonasioista.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 486
Viestejä
4 163 990
Jäsenet
70 415
Uusin jäsen
Toivokipina

Hinta.fi

Ylös Bottom